Рішення
від 22.01.2025 по справі 160/31442/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 січня 2025 року Справа № 160/31442/24 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіЮркова Е.О. за участі секретаря судового засіданняВолок А.О. за участі: представника позивача представника відповідачів Спринської Т.В., Гребенюк О.П. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкова служба України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

УСТАНОВИВ:

26 листопада 2024 року Товариство з обмеженою відповідальністю "СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН" звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України з вимогами:

- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №11948731/43231926 від 23.10.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 02.02.2024;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №l від 02.02.2024, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕН», датою подання її на реєстрацію;

- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №11948732/43231926 від 23.10.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 05.02.2024;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №4 від 05.02.2024, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН», датою подання її на реєстрацію;

- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №11948733/43231926 від 23.10.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №14 від 13.02.2024;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №14 від 13.02.2024, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕИН», датою подання її на реєстрацію.

В обґрунтування позову позивач посилається на те, що спірні рішення прийнято відповідачем з порушенням норм чинного законодавства. Посилається на вимоги Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 та Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165. Вказує, що на вимогу податкового органу після зупинення реєстрації податкової накладної платником податків були надані усі належні документи про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК за наведеною податковою накладною з поясненнями, вичерпний перелік яких встановлений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165. Проте надані пояснення та документи не були взяті контролюючим органом до уваги. Натомість податковий орган, як на підставу для відмови у реєстрації податкової накладної, вказав про надання платником податків копій документів, складених з порушенням законодавства. При цьому, в рішенні про відмову в реєстрації розрахунків коригування кількісних і вартісних показників не було підкреслено які документи складені з порушенням законодавства. Отже, позивач вважає, що таке рішення відповідача суперечать приписам чинного законодавства та підлягає скасуванню.

Ухвалою суду від 28.10.2024 було відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, відповідно до вимог частини 6 статті 12, частини 2 статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України.

12.12.2024 через систему "Електронний Суд" Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області надано до суду відзив, в якому просив у задоволенні позову відмовити та зазначив, що Комісією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області прийнято спірні рішення про відмову у реєстрації податкових накладних з причини: надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, а саме: наявність ризикових операцій. Також зазначає, що наділивши державні органи та осіб, уповноважених на виконання функцій держави дискреційними повноваженнями, законодавець надав відповідному державному органу та особам уповноваженим на виконання функцій держави певну свободу розсуду при прийнятті управлінського рішення, а отже позовні вимоги ТОВ «СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН» про зобов`язання ДПС зареєструвати вищезазначену податкову накладну є необґрунтованими, оскільки без надання правової оцінки рішенню комісії регіонального рівня, зобов`язання ДПС зареєструвати податкову накладну в ЄРПН є передчасним.

12.12.2024 через систему "Електронний Суд" представником Державної податкової служби України надано до суду відзив, в якому просив у задоволенні позову відмовити та зазначив, що Комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області документів, наданих платником з Повідомленням до податкових накладних, винесено Рішення щодо відмови у реєстрації податкових накладних від 23.10.2024, а саме: №11948731/43231926 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 02.02.2024; №11948732/43231926 про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 05.02.2024; № 11948733/43231926 про відмову в реєстрації податкової накладної №14 від 13.02.2024 з причини надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, а саме: наявність ризикових операцій. Також зазначено, що наділивши державні органи та осіб, уповноважених на виконання функцій держави дискреційними повноваженнями, законодавець надав відповідному державному органу та особам уповноваженим на виконання функцій держави певну свободу розсуду при прийнятті управлінського рішення, а отже позовні вимоги ТОВ «СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН», про зобов`язання ДПС зареєструвати вищезазначену податкову накладну є необґрунтованими, оскільки без надання правової оцінки рішенню комісії регіонального рівня, зобов`язання ДПС зареєструвати податкову накладну в ЄРПН є передчасним.

Ухвалою суду від 12.12.2024 призначено розгляд адміністративної справи № 160/31442/24 за правилами загального позовного провадження, та замінити засідання для розгляду справи по суті підготовчим засіданням.

16.12.2024 через систему "Електронний Суд" представником позивача подано до суду відповідь на відзив в якій зазначає, що в квитанціях, якою реєстрацію поданих Позивачем податкових накладних було зупинено, відсутня інформація, щодо того, які документи необхідні контролюючому органу для прийняття рішення про реєстрацію спірних податкових накладних. Так, в Рішеннях зазначено, що підставами відмови в реєстрації податкових накладних є - надання платником податку копій документів складених із порушенням законодавства. Отже, форма Рішення передбачає чітке зазначення документів, які не були надані платником податків (відповідні документи необхідно підкреслити), проте, в Рішеннях не було підкреслено жодного документу якого нібито поданий/складений з порушенням законодавства. Також, в графі додаткова інформація зазначено: «наявні ризикові операції». Проте, в Рішенні не вказано яка інформація наявна у податкового органу, щодо ризиковості операцій, чим вона підтверджена та яким чином наявність інформації у податкового органу пов`язано з наданням документів ТОВ «СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН» складних з порушенням законодавства. Окремо звертає увагу суду, що факт присвоєння статусу ризикового платника податку на додану вартість Позивачу оскаржується в Дніпропетровському окружному адміністративному суді у справі №160/22631/24.

16.01.2025 через систему "Електронний Суд" представником позивача подано до суду додаткові пояснення в яких зазначає, що факт присвоєння статусу ризикового платника податку на додану вартість вже оскаржено в Дніпропетровському окружному адміністративному суді у справі №160/22631/24. Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.11.2024 у справі №160/22631/24 позовну заяву ТОВ «СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН» задоволено, визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №5128 від 04.07.2024 та зобов`язано Головне управління ДПС у Дніпропетровській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН" з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 09.01.2025 у справі № 160/22631/24 рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.11.2024 залишено без змін.

20.01.2025 через систему "Електронний Суд" представником Головного управління ДПС у Дніпропетровській області подано до суду додаткові пояснення в яких зазначає, що Згідно наявної інформації, яка міститься в базах даних податкового органу контрагента покупця АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ПІВДЕННИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ» (00191000) не включено до переліку ризикових платників податків. АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ПІВДЕННИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ» не входить до переліку платників податку, задіяних в ризикових операціях, на підставі яких були прийняті рішення про відповідність ТОВ «СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН» критеріям ризиковості платника податку. Рішення щодо відмови у реєстрації податкових накладних від 23.10.2024, а саме: №11948731/43231926 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 02.02.2024; №11948732/43231926 про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 05.02.2024; №11948733/43231926 про відмову в реєстрації податкової накладної №14 від 13.02.2024 винесені з причини надання ТОВ «СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН» копій документів, складених із порушенням законодавства, а саме: наявність ризикових операцій. На момент складання та зупинки податкових накладних ТОВ «СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН» було включено до переліку ризикових платників податку на підставі рішення Комісії регіонального рівня від 25.09.2023 №9327. На момент винесення рішення щодо відмови у реєстрації податкових накладних від 23.10.2024 №11948731/43231926, №11948732/43231926 та №11948733/43231926 діяло рішення про відповідність ТОВ «СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН» критеріям ризиковості платника податку від 04.07.2024 №5128.

Протокольною ухвалою суду, оголошеною у судовому засіданні 22.01.2025 із занесенням до протоколу судового засідання, закрито підготовче провадження в адміністративній справі №160/31442/24 та продовжено розгляд справи по суті.

В судовому засіданні представник позивача вимоги позову підтримав та просив позов задовольнити у повному обсязі, посилаючись на доводи наведені у позові та додаткових поясненнях.

Представник відповідачів проти задоволення позову заперечував та просив у задоволенні позову відмовити, посилаючись на доводи наведені у відзивах та у додаткових поясненнях.

Заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідачів, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи.

Товариство з обмеженою відповідальністю "СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН" (ІК в ЄДРПОУ 43231926) зареєстровано у встановленому законом порядку та перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області, є платником податку на додану вартість; основним видом господарської діяльності є: ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення (код згідно з ДКПП 33.12).

Судом встановлено, що 02.05.2023 між Товариством з обмеженою відповідальністю СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН (Підрядник) та Акціонерним товариством Південний гірничо-збагачувальний комбінат (Замовник) було укладено Договір підряду №2023/д/ОГМ/306.

Відповідно до п. 1.1. Договору Підрядник зобов`язується, за дорученням Замовника, виконати відновлення деталей і вузлів устаткування (в т.ч. агрегатів та ін) що належать Замовнику, іменовані надалі Роботи, а Замовник зобов`язується надати обсяги (об`єкт) робіт (ремфонд, запасні частини) Підряднику, прийняти виконані роботи за актом і сплатити вартість виконаних робіт.

Також, відповідно до п.7.1. Договору після закінчення робіт відповідно до чинних норм і правил, оформлюється акт виконаних робіт і акт прийому-передачі обладнання (запасних частин) з ремонту. Якість виконаних робіт засвідчується Підрядником наданням Замовнику паспорту на гарантійний ремонт (при наявності вимог про гарантійні зобов`язання у Договорі або додатку (специфікації) до Договору). Крім того, Підрядник зобов`язаний оформити і передати Замовнику нижченаведені документи: рахунок-фактуру на виконані роботи; податкову накладну, складену в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації в порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, і зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання умов Договору №2023/д/ОГМ/306 від 02.05.2023 та Специфікації №9 від 13.11.2023 позивачем було виконано роботи, що підтверджується наступними документами:

-рахунок на оплату №228 від 02.02.2024; акт виконаних робіт №259П від 02.02.2024; акт прийому-передачі обладнання (запчастини) з ремонту №259П від 02.02.2024; акту прийому-передачі матеріалів, конструкцій, деталей, отриманих під час розбирання демонтажу) та обрізків виготовлення №259Л від 02.02.2024; товарно-транспортна накладна №02/02 від 02.02.2024; інформаційне повідомлення про зарахування коштів №751678 від 02.05.2024;

-рахунок на оплату №226 від 05.02.2024; акт виконаних робіт №258П від 05.02.2024; акт прийому-передачі обладнання (запчастини) з ремонту №258П від 05.02.2024; акту прийому-передачі матеріалів, конструкцій, деталей, отриманих під час розбирання демонтажу) та обрізків виготовлення №258Л від 05.02.2024; інформаційне повідомлення про зарахування кошті № 754216 від 06.06.2024;

-рахунок на оплату №238 від 13.02.2024; акт виконаних робіт №267П від 13.02.2024; акт прийому-передачі обладнання (запчастини) з ремонту №267П від 13.02.2024; акту прийому-передачі матеріалів, конструкцій, деталей, отриманих під час розбирання демонтажу) та обрізків виготовлення №267Л від 13.02.2024; товарно-транспортна накладна №13/02 від 13.02.2024; інформаційне повідомлення про зарахування кошті № 752866 від 14.05.2024.

На виконання вимог п.201.1 ст.201 ПК України, Товариством з обмеженою відповідальністю СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН за вищезазначеними господарським операціями складено та подано на реєстрацію податкові накладні:

- № 1 від 02.02.2024 на загальну суму коштів, що підлягає сплаті 182848,80 грн., в т. ч. сума ПДВ 30474,80 грн. з номенклатурою товару/послуг: Ремонт насосу 8Гр-8М кресл. МК 30.10.67.000 СБ 1 варіант №№Бі 128,13;

- № 4 від 05.02.2024 на загальну суму коштів, що підлягає сплаті 559242,00 грн., в т. ч. сума ПДВ 93207,00 грн. з номенклатурою товару/послуг: Ремонт насосу ГрК160/31,5 кресл. МК1392.00.000 1 варіант №2,8; Ремонт насосу 8Гр-8М кресл. 30.10.67.000 СБ 1 варіант №Бі 126,166,240,259,23;

- №14 від 13.02.2024 на загальну суму коштів, що підлягає сплаті 325333,20 грн., в т. ч. сума ПДВ 54 222,20 грн. з номенклатурою товару/послуг: Ремонт насосу 8Гр-8М кресл. 30.10.67.000 СБ 1 варіант №Бі 013,226,199; Ремонт насосу ГрК160/31,5 кресл. МК1392.00.000 1 варіант №11.

Проте, 01.03.2024 та 16.01.2024, ТОВ СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН було отримано квитанцію з ЄРПН наступного змісту: ДОКУМЕНТ ЗБЕРЕЖЕНО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок) затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація податкових накладних №1 від 02.02.2024, №4 від 05.02.2024, №14 від 13.02.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток 1 Порядку). Додатково повідомляємо: показник D=14.3387%, Р=0.Пропонуємо надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних..

З метою проведення реєстрації податкової накладної №1 від 02.02.2024, №4 від 05.02.2024, №14 від 13.02.2024 в ЄРПН, 21.10.2024 ТОВ СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН було подано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено №21/10, до якого було додано письмові пояснення щодо сутності проведеної господарської операції, а також додано завірені копії первинних документів, що підтверджували факт здійснення господарської операції.

Проте Комісією прийнято рішення №11948731/43231926 від 23.10.2024, №11948732/43231926 від 23.10.2024 та №11948733/43231926 від 23.10.2024 про відмову у реєстрації податкових накладних: №1 від 02.02.2024, №4 від 05.02.2024, №14 від 13.02.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підставою відмови вказано: надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства. В графі "Додаткова інформація" зазначено: Наявні ризикові операції.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з такого.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року (далі - Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

Відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165 та Порядок розгляду скарги, відповідно).

За положеннями пункту 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку № 1165).

За приписами пункту 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Згідно пункту 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

Пункту першому додатку 3 Порядку № 1165 Критерії ризиковості здійснення операцій відповідають такі обставини: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі.

Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 520).

Пунктами 2-7 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827.

Згідно пункту 9 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827.

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.

Пунктом 10 Порядку № 520 визначено, що Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Як уже судом зазначалось, 02.05.2023 між Товариством з обмеженою відповідальністю СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН (Підрядник) та Акціонерним товариством Південний гірничо-збагачувальний комбінат (Замовник) було укладено Договір підряду №2023/д/ОГМ/306.

Відповідно до п. 1.1. Договору Підрядник зобов`язується, за дорученням Замовника, виконати відновлення деталей і вузлів устаткування (в т.ч. агрегатів та ін) що належать Замовнику, іменовані надалі Роботи, а Замовник зобов`язується надати обсяги (об`єкт) робіт (ремфонд, запасні частини) Підряднику, прийняти виконані роботи за актом і сплатити вартість виконаних робіт.

Також, відповідно до п.7.1. Договору після закінчення робіт відповідно до чинних норм і правил, оформлюється акт виконаних робіт і акт прийому-передачі обладнання (запасних частин) з ремонту. Якість виконаних робіт засвідчується Підрядником наданням Замовнику паспорту на гарантійний ремонт (при наявності вимог про гарантійні зобов`язання у Договорі або додатку (специфікації) до Договору). Крім того, Підрядник зобов`язаний оформити і передати Замовнику нижченаведені документи: рахунок-фактуру на виконані роботи; податкову накладну, складену в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації в порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, і зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання умов Договору №2023/д/ОГМ/306 від 02.05.2023 та Специфікації №9 від 13.11.2023 позивачем було виконано роботи, що підтверджується наступними документами:

-рахунок на оплату №228 від 02.02.2024; акт виконаних робіт №259П від 02.02.2024; акт прийому-передачі обладнання (запчастини) з ремонту №259П від 02.02.2024; акту прийому-передачі матеріалів, конструкцій, деталей, отриманих під час розбирання демонтажу) та обрізків виготовлення №259Л від 02.02.2024; товарно-транспортна накладна №02/02 від 02.02.2024; інформаційне повідомлення про зарахування коштів №751678 від 02.05.2024;

-рахунок на оплату №226 від 05.02.2024; акт виконаних робіт №258П від 05.02.2024; акт прийому-передачі обладнання (запчастини) з ремонту №258П від 05.02.2024; акту прийому-передачі матеріалів, конструкцій, деталей, отриманих під час розбирання демонтажу) та обрізків виготовлення №258Л від 05.02.2024; інформаційне повідомлення про зарахування кошті № 754216 від 06.06.2024;

-рахунок на оплату №238 від 13.02.2024; акт виконаних робіт №267П від 13.02.2024; акт прийому-передачі обладнання (запчастини) з ремонту №267П від 13.02.2024; акту прийому-передачі матеріалів, конструкцій, деталей, отриманих під час розбирання демонтажу) та обрізків виготовлення №267Л від 13.02.2024; товарно-транспортна накладна №13/02 від 13.02.2024; інформаційне повідомлення про зарахування кошті № 752866 від 14.05.2024.

На виконання вимог п.201.1 ст.201 ПК України, Товариством з обмеженою відповідальністю СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН за вищезазначеними господарським операціями складено та подано на реєстрацію податкові накладні:

- №1 від 02.02.2024 на загальну суму коштів, що підлягає сплаті 182848,80 грн., в т. ч. сума ПДВ 30474,80 грн. з номенклатурою товару/послуг: Ремонт насосу 8Гр-8М кресл. МК 30.10.67.000 СБ 1 варіант №№Бі 128,13;

- № 4 від 05.02.2024 на загальну суму коштів, що підлягає сплаті 559242,00 грн., в т. ч. сума ПДВ 93207,00 грн. з номенклатурою товару/послуг: Ремонт насосу ГрК160/31,5 кресл. МК1392.00.000 1 варіант №2,8; Ремонт насосу 8Гр-8М кресл. 30.10.67.000 СБ 1 варіант №Бі 126,166,240,259,23;

- №14 від 13.02.2024 на загальну суму коштів, що підлягає сплаті 325333,20 грн., в т. ч. сума ПДВ 54 222,20 грн. з номенклатурою товару/послуг: Ремонт насосу 8Гр-8М кресл. 30.10.67.000 СБ 1 варіант №Бі 013,226,199; Ремонт насосу ГрК160/31,5 кресл. МК1392.00.000 1 варіант №11.

Проте, 01.03.2024 та 16.01.2024, ТОВ СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН було отримано квитанцію з ЄРПН наступного змісту: ДОКУМЕНТ ЗБЕРЕЖЕНО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок) затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація податкових накладних №1 від 02.02.2024, №4 від 05.02.2024, №14 від 13.02.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток 1 Порядку). Додатково повідомляємо: показник D=14.3387%, Р=0.Пропонуємо надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних..

З метою проведення реєстрації податкової накладної №1 від 02.02.2024, №4 від 05.02.2024, №14 від 13.02.2024 в ЄРПН, 21.10.2024 ТОВ СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН було подано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено №21/10, до якого було додано письмові пояснення щодо сутності проведеної господарської операції, а також додано завірені копії первинних документів, що підтверджували факт здійснення господарської операції.

Проте Комісією прийнято рішення №11948731/43231926 від 23.10.2024, №11948732/43231926 від 23.10.2024 та №11948733/43231926 від 23.10.2024 про відмову у реєстрації податкових накладних: №1 від 02.02.2024, №4 від 05.02.2024, №14 від 13.02.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підставою відмови вказано: надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства. В графі "Додаткова інформація" зазначено: Наявні ризикові операції.

Також судом встановлено, що у відзиві відповідачів зазначено, що ТОВ "СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН" за рішенням Комісії регіонального рівня від 08.05.2020 №4107 включено до переліку ризикових платників податку на підставі інформації, отриманої в межах Алгоритму дій, як такого, що відповідає пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку.

ТОВ «СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН» (код ЄДРПОУ 43231926) скористалось правом, визначеним пунктом 6 Порядку зупинення реєстрації та, у встановленому законодавством порядку, 14.09.2023 надало на адресу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформацію та копії документів для розгляду питання щодо виключення з переліку ризикових.

Однак, за рішенням Комісії регіонального рівня від 25.09.2023 №9327 ТОВ «СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН» включено до переліку ризикових платників податку, як такого, що відповідає пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку на підставі отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 14.09.2023 року № 14/09.

18.03.2024 скориставшись правом, визначеним пунктом 6 Порядку зупинення реєстрації та у встановленому законодавством порядку, ТОВ «СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН» надало на адресу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформацію та копії документів для розгляду питання щодо виключення з переліку ризикових.

Однак, за рішенням Комісії регіонального рівня від 26.03.2024 №2422 ТОВ «СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН» включено до переліку ризикових платників податку, як такого, що відповідає пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку на підставі отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 18.03.2024 №18/03.

26.06.2024 ТОВ «СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН» (код ЄДРПОУ 43231926) скористалось правом, визначеним пунктом 6 Порядку зупинення реєстрації та, у встановленому законодавством порядку, надало на адресу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформацію та копії документів для розгляду питання щодо виключення з переліку ризикових згідно повідомлення № 9174391930.

За результатами розгляду фінансово-господарської діяльності та схеми роботи, з врахуванням інформації та документів наданих ТОВ «СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН» (код 43231926), та інформації, отриманої в межах Алгоритму дій структурних підрозділів ГУ ДПС та інформації, отриманої в межах Алгоритму та інформації, отриманої в межах з бази даних ІС «Податковий блок», у зв`язку із тим, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування, Комісією зроблено висновок про відповідність ТОВ «СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН» (код ЄДРПОУ 43231926) пункту 8 критеріїв ризиковості платників податків, про що складено Протокол від 04.07.2024 № 433, та прийнято рішення про відповідність/ невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 04.07.2024 № 5128.

Проте, суд зазначає, що зазначене рішення було скасовано рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.11.2024 у справі №160/22631/24, яке залишене без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 09.01.2025.

Таким чином, фактична підстава для зупинення ПН відпала та у контролюючого органу з`явився обов`язок зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних складені позивачем податкові накладні, реєстрація яких була зупинена на підставі рішення №5128 від 04.07.2024 датою їх фактичного подання як такі, які підлягають автоматичній реєстрації.

Отже, зважаючи на обставини наявності у Товариства з обмеженою відповідальністю СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН відповідності матеріально-технічної бази для ведення профільного виду діяльності, а також первинних документів на підтвердження реальності здійснення господарських операцій, суд приходить до висновку, що підстави для зупинення реєстрації вказаних податкових накладних є неприйнятними.

Суд зазначає, що з урахуванням положень наведених норм, комісією регіонального рівня приймається рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за результатами розгляду інформації та копій документів платника податку. Отже контролюючий орган має зажадати від платника податку документів та пояснень на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.

Аналіз наведених норм права дає можливість дійти висновку, що можливість надання платником податків достатніх документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного переліку необхідних документів для прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної. Необґрунтоване обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд, призводить до правової невизначеності, що не відповідає критерію обґрунтованості та пропорційності акту індивідуальної дії.

Окрім того суд зазначає, що мотиви прийняття Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних рішень про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації мають співвідноситись (кореспондувати) із підставами зупинення реєстрації податкової накладної.

Як вже встановлено судом, реєстрація податкових накладних №1 від 02.02.2024, №4 від 05.02.2024, №14 від 13.02.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток 1 Порядку). Додатково повідомляємо: показник D=14.3387%, Р=0.Пропонуємо надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних..

З матеріалів справи вбачається, що з метою проведення реєстрації податкової накладної №1 від 02.02.2024, №4 від 05.02.2024, №14 від 13.02.2024 в ЄРПН, 21.10.2024 ТОВ СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН було подано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено №21/10, до якого було додано письмові пояснення щодо сутності проведеної господарської операції, а також додано завірені копії первинних документів, що підтверджували факт здійснення господарської операції.

Таким чином суд вважає, що означене формулювання не є підставою для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, тому що позивачем було надано контролюючому органу: пояснення та документами визначеними у самих поясненнях, яке отримано контролюючим органом 21.10.2024, що підтверджується квитанціями №2.

Суд вказує, що невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 04 грудня 2018 року у справі № 821/1173/17.

Отже, позиція відповідача викладена у оскаржуваних рішеннях щодо надання платником податку документів, складених із порушенням законодавства. В графі "Додаткова інформація" зазначено: Наявні ризикові операції, є необґрунтованою, а в спірних рішеннях не наведено належного обґрунтування причин відмови в реєстрації податкових накладних, складених Товариством з обмеженою відповідальністю СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб`єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням наведеного, відповідачем не доведено правомірності та обґрунтованості оскаржуваних рішень з урахуванням вимог, визначених ч. 2 ст. 19 Конституції України, ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи зі змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області: №11948731/43231926 від 23.10.2024, №11948732/43231926 від 23.10.2024 та №11948733/43231926 від 23.10.2024 про відмову у реєстрації податкових накладних: №1 від 02.02.2024, №4 від 05.02.2024, №14 від 13.02.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних - є необґрунтованими та підлягають скасуванню.

Суд також враховує, що чинним законодавством покладено на Державну податкову службу України обов`язок щодо прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Тобто, фіскальному органу надано права вільно обирати одне з двох рішень, яке на його думку є законодавчо обґрунтованим та правильним. А отже, свобода розсуду фіскального органу, у разі встановлення судом протиправності відмови у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, звужується до єдиного юридично допустимого рішення, в даному випадку рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні: №1 від 02.02.2024, №4 від 05.02.2024, №14 від 13.02.2024, подані Товариством з обмеженою відповідальністю СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН фактичною датою їх подання.

Згідно частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За сукупності викладених обставин позов Товариства з обмеженою відповідальністю СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН підлягає задоволенню.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позовної заяви до суду в розмірі 6 056,00 грн., що документально підтверджується платіжною інструкцією №1085 від 05.11.2024.

За результатами розгляду справи суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, а тому підлягає пропорційному стягненню з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та Державної податкової служби України на користь позивача судовий збір у сумі 6 056,00 грн.

Керуючись ст.ст. 9, 72-77, 139, 242-243, 245-246, 258, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН" (вул. Телевізійна, буд. 3, кв. 140, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська обл., Криворізький р-н,50086; ІК в ЄДРПОУ 43231926) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17-А, м. Дніпро, 49005; ІК в ЄДРПОУ 44118658), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053; ІК в ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №11948731/43231926 від 23.10.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 02.02.2024.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №l від 02.02.2024, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕН», датою подання її на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №11948732/43231926 від 23.10.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 05.02.2024.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №4 від 05.02.2024, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН», датою подання її на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №11948733/43231926 від 23.10.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №14 від 13.02.2024.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №14 від 13.02.2024, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕИН», датою подання її на реєстрацію.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17-А, м. Дніпро, 49005; ІК в ЄДРПОУ 44118658) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН" (вул. Телевізійна, буд. 3, кв. 140, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська обл., Криворізький р-н,50086; ІК в ЄДРПОУ 43231926) понесені позивачем судові витрати в сумі 3028 грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053; ІК в ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СТІЛ ІНВЕСТ ЮКРЕЙН" (вул. Телевізійна, буд. 3, кв. 140, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська обл., Криворізький р-н,50086; ІК в ЄДРПОУ 43231926) понесені позивачем судові витрати в сумі 3028 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 27 січня 2025 року.

Суддя Е.О. Юрков

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.01.2025
Оприлюднено29.01.2025
Номер документу124697997
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —160/31442/24

Рішення від 22.01.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Рішення від 22.01.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 23.12.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 28.11.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні