Рішення
від 27.01.2025 по справі 320/39472/24
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 січня 2025 року місто Київ № 320/39472/24

Київський окружний адміністративний суд у складі судді Донця В.А., секретар судового засідання Галицький Д.А., розглянув у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Дочірнього підприємства "Супер-Франт" до Головного управління ДПС у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

за участю:

представник позивача - адвокат Чорний М.В.;

представник відповідача - Познякова О.В.

Дочірнє підприємства "Супер-Франт" звернулось до суду з позовом визнати протиправними та скасувати: податкове повідомлення-рішення від 26.07.2024 №359980705; податкове повідомлення-рішення від 26.07.2024 №359930705.

Ухвалами Київського окружного адміністративного суду: від 13.09.2024 - відкрито провадження у справі, постановлено здійснити судовий розгляд справи за правилами загального позовного провадження, встановлено строки для подання заяв по суті та доказів, визначено дату підготовчого судового засідання; від 23.10.2024 - закрито підготовче провадження та призначено адміністративну справу до судового розгляду по суті у відкритому в судовому засіданні.

Підставами позову визначено необґрунтованість висновку контролюючого органу за наслідками перевірки щодо відсутності підстав на отримання бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку за податковий період квітень 2024 року, хоча право на отримання позивачем відповідних сум підтверджується документально; під час перевірки встановлено, що вся сума податкового кредиту була сформована за рахунок податку на додану вартість, сплаченого під час митного оформлення імпортованого товару, сплата якого відображається в електронній базі СЕА ПДВ та у доступних відповідачу базах даних Державної митної служби України; актом перевірки підтверджено право на формування ДП "Супер-Франт" податкового кредиту, відображеного у податковій декларації з податку на додану вартість за квітень 2024 року та наявність якого є підставою для формування від`ємного значення об`єкта оподаткування за податку на додану вартість та суми, заявленої до бюджетного відшкодування; згідно з актом перевірки не заперечується реальність господарських операцій позивача комісіонерами, проте єдиною підставою відмови - стала відсутність оплати комісіонеру за договором комісії; недоліки оформлення договірних відносин не можуть бути підставою для позбавлення права позивача на декларування відповідних податкових зобов`язань, які підтверджується належними первинними документами, в тому числі платіжними дорученнями та митними деклараціями; відповідачем не враховано, що товари, які придбавались на користь позивача були ввезені на територію України після сплати митних платежів.

Відповідачем подано відзив про невизнання позову. За твердженням представника позивачем не надано доказів наявності податкових накладних, які підтверджують виконання договорів комісії, не надано доказів сплати митних платежів при імпорті товару на суму 17660130,00 грн. Представник відповідача наголосила, що позивачем не оформлювались договірні відносини з нерезидентами, які поставляли товари, платіжні доручення не містять вказівки призначення платежу, що унеможливлює встановлення за які саме послуги здійснено оплату, з наданих доказів неможливо встановити, що саме ввезений на територію України товар використовувався позивачем у своїй господарській діяльності.

Судом відмовлено представнику позивача про долучення до матеріалів судової справи доказів, оскільки позивачем не обґрунтовано причин неможливості їх подання під час підготовчого провадження.

Під час судового розгляду адміністративної справи представник позивача позов підтримав, представник відповідача позов не визначала.

Дослідивши докази, суд установив.

Дочірнє підприємство "Супер-Франт" (ідентифікаційний код 21624682), місцезнаходження 09113, Київська область, Білоцерківський район, м. Біла Церква, вулиця Фастівська, буд. 23) зареєстровано як юридична особа, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Основними видами діяльності є підприємства (Види діяльності за КВЕД) 14.19 Виробництво іншого одягу й аксесуарів (основний); 46.41 Оптова торгівля текстильними товарами; 47.51 Роздрібна торгівля текстильними товарами в спеціалізованих магазинах; 47.71 Роздрібна торгівля одягом у спеціалізованих магазинах; 47.79 Роздрібна торгівля уживаними товарами в магазинах.

Засновником позивача зазначено Організацію людей з обмеженими можливостями "Пролом" (ідентифікаційний код 39003145).

ДП "Супер-Франт" отримано пільги з оподаткування відповідно до розпорядження Київської ОДА №993 від 26.09.2023. Відповідачем наявність пільг у позивача у спірному періодці не заперечувалось.

Судом встановлено, що посадовими особами Головного управлінням ДПС у Київській області на підставі наказу Головного управління ДПС у Київській області від 19.06.2024 №1675-п "Про проведення відповідно до підпункту 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України документальної позапланової виїзної перевірки Дочірнього підприємства "Супер-Франт" (податковий номер 21624682)" та відповідно до підпункту 19-1.1.6 пункту 19-1.1 статті 19-1, підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75, підпункту 78.1.8 пункту 78.1 статті 78, підпункту 69.2, пункту 69 підрозділ 10 розділу ХХ "Перехідні положення Податкового кодексу України, проведено документальну позапланову виїзну перевірку ДП "Супер-Франт" щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за квітень 2024 року у податковій декларації з податку на додану вартість від 20.05.2024 року №9135600366 від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування, з урахуванням поданого уточнюючого розрахунку щодо виправлення самостійно виявлених помилок від 19.06.2024 року №9167754400.

За результатами перевірки складено акт від 08.07.2024 року №38043/10-36-07-05/21624682 "Про результати документальної позапланової виїзної перевірки Дочірнього підприємства "Супер-Франт" (податковий номер 21624682) щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за квітень у податковій декларації з податку на додану вартість від 20.05.2024 року №9135600366 від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування".

Перевіркою з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за квітень 2024 року встановлено порушення ДП "Супер-Франт" вимог підпункту 198.1, пункту 198.2, пункту 198.3 статті 198, пункту 200.1, підпункту "б" пункту 200.4 статті 200 Податкового Кодексу України з урахуванням вимог пункту 200.14 статті 200 Податкового Кодексу України, в результаті чого: відмовлено в отриманні бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку за квітень 2024 року на загальну суму 33167177,00 грн.; завищено суму бюджетного відшкодування, податку на додану вартість (рядок 20.2.1) по декларації з податку на додану вартість з додатками за квітень 2024 року у розмірі 17660130,00 грн.

На підставі акту перевірки ГУ ДПС у Київській області прийнято податкові повідомлення-рішення від 26.07.2024: №359960705 за формою "В1" про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на 17660130,00 грн.; №359980705 за формою "В3" про відмову в отриманні суми бюджетного відшкодуванні на рахунок платника у розмірі 33167177,00 грн.

Вирішуючи спір, суд ураховує таке.

Спірні відносини стосуються підтвердження платником податку обґрунтованості задекларованої до бюджетного відшкодування суми податку на додану вартість за квітень 2024 року, завищення суми бюджетного відшкодування, податку на додану вартість по декларації з податку на додану вартість з додатками за квітень 2024 року.

Згідно з підпунктом 14.1.18 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) бюджетне відшкодування відшкодування від`ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника.

ПК України встановлено:

об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом (пункт 185.1 статті 185);

датою виникнення податкових зобов`язань у разі ввезення товарів на митну територію України є дата подання митної декларації для митного оформлення (пункт 187.8 статті 187 Податкового кодексу України);

до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу;ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України (пункт 198.1 статті 198);

датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг. Для операцій із ввезення на митну територію України товарів датою віднесення сум податку до податкового кредиту є дата сплати податку за податковими зобов`язаннями згідно з пунктом 187.8 статті 187 цього Кодексу, а для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України - дата складення платником податкової накладної за такими операціями, за умови реєстрації такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (пункт 198.2 статті 198);

податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України. Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду (пункт 198.3 статті 198).

Пунктом 200.1 статті 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

За змістом пункту 200.4 статті 200 ПК України при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на відповідний рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.

Згідно з пунктом 201.12 статті 201 ПК України у разі ввезення товарів на митну територію України документом, що посвідчує право на віднесення сум податку до податкового кредиту, вважається митна декларація, оформлена відповідно до вимог законодавства, яка підтверджує сплату податку.

Пунктом 206.1 статті 206 ПК України визначено, що під час ввезення товарів на митну територію України суми податку підлягають сплаті до державного бюджету платниками податку до/або на день подання митної декларації безпосередньо на єдиний казначейський рахунок, крім операцій, за якими надається звільнення (умовне звільнення) від оподаткування.

В акті перевірки зазначено, підставою прийняття ГУ ДПС у Київській області оскаржуваних податкових повідомлень-рішень є висновки контролюючого органу про те, що під час перевірки проведено аналіз банківських виписок щодо оплати митних платежів, розмитнення товарів через комісіонерів. При проведенні аналізу виявлено перерахунок коштів на користь комісіонерів, але в призначені не зазначено призначення платежу - розмитнення ввезеного товару на суму 17660130,00 грн. На підставі цього, контролюючий орган дійшов висновку, що позивач не здійснив сплату при ввезені товару на митну територію України. Відповідачем також зазначено, що відсутні зареєстровані податкові накладні про надання послуг комісії у взаємовідносинах з комісіонерами в зв`язку з чим контролюючий орган вважає, що позивач не має право на бюджетне відшкодування в розмірі 33167177,00 грн.

В акті перевірки вказано, що основним чинником виникнення від`ємного значення з податку на додану вартість є: застосування нульової ставки оподаткування з податку на додану вартість згідно з пунктом 197.6 статті 197 та пункту 8 підрозділу 2 "Особливості справляння податку на додану вартість" розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України на підставі розпорядження Київської ОДА від 26.09.2023 №993 про надання дозволів на право користування пільгами з оподаткування підприємствам та організаціям громадських організацій осіб з інвалідністю та здійснення експортних операцій (одяг, що був у користуванні, для подальшого використання з текстильних матеріалів).

Розпорядження Київської ОДА №993 від 26.09.2023 позивачу надано дозвіл на право користування пільгами з оподаткування (пункту 142.1 статті 142, абзацу першого пункту 8 підрозділу 2 розділу ХХ ПК України).

Як вбачається з матеріалів судової справи та не заперечується відповідачем для здійснення господарської діяльності позивачем використовувалися приміщення, які розташовані за адресами: Київська область, Білоцерківський район, місто Біла Церква, вулиця Фастівська, будинок 23 на підставі договору оренди від 27.06.2023 №БЦ-27/06-23/01 з ТОВ "Компанія Константа 2020"; Дніпропетровська область, місто Дніпро, Чечелівський район, вулиця Титова, будинок 31 - 112,5 кв. м. на підставі договору оренди від 01.10.2023 №01/10-2023 з ФОП ОСОБА_1 ; Дніпропетровська область, місто Кам`янське, Заводський район, проспект Свободи, будинок 57/А - 610 кв.м. на підставі договору суборенди від 23.09.2023-30.04.2024 №01/10-23БП(1) та договору суборенди від 01.10.2023 №011023-1; Полтавська область, місто Полтава, вулиця Бірюзова Маршала, будинок 26/1 - 250 кв.м. на підставі договору суборенди від 23.06.2023 №23/06/23-1 з ТОВ "Ккомпанія алтей інвест"; місто Дніпро, вулиця Будівельників, будинок 34 - 500 м.кв. на підставі договору суборенди від 02.10.2023 №КТ-02/10-23/02 з ТОВ "Кристал торг".

Позивачем додано штатний розпис, затверджений директором підприємства, на ДП "Супер-Франт" загальна кількість працівників складала на 01.10.2023 - 48 осіб; на 01.01.2024 - 52 особи, що також не заперечувалось відповідачем.

Відповідно до змісту позовної заяви та наданих пояснень представником позивача процес переробки/господарської діяльності складався з 3 основних етапів: 1 етап - імпортована сировина сортується за відповідними нормами, розподіляється за видами (речі, одяг, взуття, предмети побуту, постільна білизна тощо), кожний відсортований вид сортується на речі, які потребують або не потребують ремонту, потребують або не потребують перепродажної підготовки; 2 етап - речі, одяг, взуття, предмети побуту, постільна білизна тощо які потребують ремонту передаються у цех по виробництву, товари отримують придатний до продажу вид; 3 етап - пакування речей для продажу безпосередньо з цеху виробництва або складу.

З матеріалів справи вбачається, що між позивачем та ТОВ "Корнів", ТОВ "Смічов", ТОВ "Рітаріс", ТОВ "Фуншал", ТОВ "Харциск", ТОВ "Ешпада" укладено договори комісії від 22.09.2023 №SMI-SF-7, від 25.09.2023 №9-РІТ-СФ, від 28.12.2023 №FUN-SFR-01/24, від 02.01.2024 №KY-SF-1, від 28.12.2023 №ES-SF-3, відповідно до яких комісіонер зобов`язувався здійснювати: придбання у нерезидентів України вживаних одягу, взуття, речей. Асортимент, кількість, ціна та інші характеристики зазначеного товару визначаються у додатках до цього договору, які є його невід`ємною частиною; укладання імпортних зовнішньоекономічні договорів купівлі-продажу товару з нерезидентами України; зберігання та транспортування товару відповідно до базису поставки за контрактом; укладання необхідні договорів митного оформлення товару при отриманні та за необхідності міг виконувати всі необхідні митні платежі;

Пунктами 1.2-1.4 договорів передбачалось, що товар який пройшов митне оформлення передається комісіонером комітенту, та є власністю комітента. Товар, що був предметом договорів, передається комісіонером комітенту за актом приймання-передачі у місці зберігання відповідними паріями товару та/або частинами партії товару згідно з додатками, які мали складатися на кожну партію товару окремо, за адресою, зазначеною у відповідному додатку. Сторони погодили, що вантажоодержувачем товару мав бути комісіонер.

Згідно з пунктами 3.1, 3.2, 3.4 договорів визначалось, що імпортна ціна товару вказувалася в додатках до договорів. Комітент мав перераховувати грошові кошти для оплати продавцям нерезидентам України за поставлений товар на поточний рахунок комісіонера, зазначений в пункті 8 договору, в національній валюті Україні - гривні. Купівлю валюти для розрахунків із нерезидентами продавцям за поставлений товар комісіонер мав здійснювати самостійно та приймати на себе всі ризики щодо коливання курсі іноземної валюти). Ціною договорів визначалась вартість наданих комісіонером послуг відповідно до звітів комісіонера та актів прийому-передачі наданих послуг.

В акті перевірки на зазначено, що до перевірки надано в повному обсязі ВМД та звіти комісіонера до них. Ввезення товару на територію України згідно ВМД, здійснено комісіонером. Згідно з актами приймання-передачі товару до договору комісії - передачу здійснено на складі комітента (ДП "Супер-Франт").

На підтвердження виконання договорів комісії позивачем додано акти надання послуг, акти прийому-передачі товару з комісії, звіти комісіонера, додатки до договорів, інвойси, CMR. Відповідачем не заперечувалось, що зазначені документи надавались під час перевірки, що відображено в акті перевірки, зауважень до наданих документів в акті перевірки контролюючим органом не зазначено.

На виконання договору з ТОВ "Смічов надано": акт №23UA209230126415U8 від 02.12.2023; звіт комісіонера №23UA209230126415U8 від 02.12.2023; акт №23UA209230126637U0 від 04.12.2023; звіт комісіонера №23UA209230126637U0 від 04.12.2023; акт №23UA209230126639U8 від 04.12.2023; звіт комісіонера №23UA209230126639U8 від 04.12.2023; акт №23UA209230126717U8 від 04.12.2023; звіт комісіонера №23UA209230126717U8 від 04.12.2023; акт №23UA209230128717U5 від 11.12.2023; звіт комісіонера №23UA209230128717U5 від 11.12.2023; акт №23UA209230129066U1 від 11.12.2023; звіт комісіонера №23UA209230129066U1 від 11.12.2023; акт №23UA209230129693U1 від 13.12.2023; звіт комісіонера № 23UA209230129693U1 від 13.12.2023; актом №23UA209230129721U9 від 13.12.2023; звіт комісіонера №23UA209230129721U9 від 13.12.2023; актом №23UA205180004304U0 від 15.12.2023; звіт комісіонера №23UA205180004304U0 від 15.12.2023; акт №23UA209230130708U2 від 16.12.2023; звіт комісіонера №23UA209230130708U2 від 16.12.2023; акт №23UA209230130710U4 від 16.12.2023; звіт комісіонера №23UA209230130710U4 від 16.12.2023; акт №23UA209230130713U1 від 16.12.2023; звіт комісіонера №23UA209230130713U1 від 16.12.2023; акт №23UA209230131423U8 від 18.12.2023; звіт комісіонера №23UA209230131423U8 від 18.12.2023; акт №23UA209230132036U4 від 20.12.2023; звіт комісіонера №23UA209230132036U4 від 20.12.2023; акт №23UA209230132774U5 від 22.12.2023; звіт комісіонера №23UA209230132774U5 від 22.12.2023; акт №23UA209230133093U8 від 22.12.2023; звіт комісіонера №23UA209230133093U8 від 22.12.2023; акт №23UA209230133618U0 від 26.12.2023; звіт комісіонера №23UA209230133618U0 від 26.12.2023; акт №23UA209230133945U9 від 26.12.2023; актом №23UA209230134267U9 від 27.12.2023; звіт комісіонера №23UA209230134267U9 від 27.12.2023; актом №23UA209230134291U8 від 27.12.2023; звіт комісіонера №23UA209230134291U8 від 27.12.2023; акт надання послуг від 31 грудня 2023 №380. акт №23UA209230120396U4 від 14.11.2023; звіт комісіонера №23UA209230120396U4 від 13.11.2023; акт №23UA209230120955U0 від 15.11.2023; звіт комісіонера №23UA209230120955U0 від 14.11.2023; акт №23UA209230122157U8 від 20.11.2023; звіт комісіонера №23UA209230122157U8 від 18.11.2023; акт №23UA209230122636U6 від 21.11.2023; звіт комісіонера №23UA209230122636U6 від 20.11.2023; акт №23UA209230123561U0 від 24.11.2023; звіт комісіонера №23UA209230123561U0 від 23.11.2023; акт №23UA209230123720U8 від 24.11.2023; звіт комісіонера №23UA209230123720U8 від 23.11.2023; акт №23UA209230123738U5 від 24.11.2023; звіт комісіонера №23UA209230123738U5 від 23.11.2023; акт №23UA209230123795U5 від 24.11.2023; звіт комісіонера №23UA209230123795U5 від 23.11.2023; акт №23UA209230124929U8 від 28.11.2023; звіт комісіонера №23UA209230124929U8 від 27.11.2023; акт №23UA209230125182U7 від 29.11.2023; звіт комісіонера №23UA209230125182U7 від 28.11.2023; акт наданих послуг від 30.11.2023 №363; акт №23UA209230107496U3 від 10.10.2023, звіт комісіонера №23UA209230107496U3 від 10.10.2023, акт №23UA209230108246U0 від 11.10.2023, звіт комісіонера №23UA209230108246U0 від 11.10.2023, акт №23UA209230108534U9 від 12.10.2023; звіт комісіонера №23UA209230108534U9 від 12.10.2023; акт №23UA209230108708U6 від 12.10.2023;, звіт комісіонера №23UA209230108708U6 від 12.10.2023; акт №23UA209230109799U0 від 16.10.2023; звіт комісіонера №23UA209230109799U0 від 16.10.2023; акт №23UA209230109801U3 від 16.10.2023, звіт комісіонера №23UA209230109801U3 від 16.10.2023; акт №23UA209230110019U1 від 16.10.2023; звіт комісіонера №23UA209230110019U1 від 16.10.2023; акт №23UA205140085456U5 від 16.10.2023; звіт комісіонера №23UA205140085456U5 від 16.10.2023; акт №23UA205140085457U4 від 16.10.2023; звіт комісіонера №23UA205140085457U4 від 16.10.2023; акт №23UA205140085465U0 від 16.10.2023;звіт комісіонера №23UA205140085465U0 від 16.10.2023; акт №23UA209230110323U3 від 17.10.2023; звіт комісіонера №23UA209230110323U3 від 17.10.2023; актом №23UA209230110324U2 від 17.10.2023; звіт комісіонера №23UA209230110324U2 від 17.10.2023; актом №23UA209230110370U9 від 17.10.2023; звіт комісіонера №23UA209230110370U9 від 17.10.2023; актом №23UA209230111837U4 від 20.10.2023; звіт комісіонера №23UA209230111837U4 від 20.10.2023; акт №23UA209230112601U5 від 23.10.2023; акт №23UA209230112753U3 від 23.10.2023; звіт комісіонера №23UA209230112753U3 від 23.10.2023; акт №23UA209230112631U9 від 23.10.2023; звіт комісіонера №23UA209230112631U9 від 23.10.2023; акт №23UA205180002389U4 від 23.10.2023; звіт комісіонера №23UA205180002389U4 від 23.10.2023; акт №23UA209230115526U3 від 30.10.2023; звіт комісіонера №23UA209230115526U3 від 30.10.2023; акт №23UA209230115587U0 від 30.10.2023; звіт комісіонера №23UA209230115587U0 від 30.10.2023; акт наданих послуг від 31 жовтня 2023 №337; акт №24UA209230001303U7 від 05.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230001303U7 від 05.01.2024; акт №24UA209230003255U8 від 12.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230003255U8 від 12.01.2024; акт №24UA209230004540U3 від 17.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230004540U3 від 17.01.2024; акт наданих послуг від 31.01.2024 №11.

На виконання договору з ТОВ "Рітаріс" надано: акт №116652 від 02.11.2023, звіт комісіонера №116652 від 01.11.2023, акт №117079 від 03.11.2023, звіт комісіонера №117079 від 02.11.2023, акт №120355 від 14.11.2023, звіт комісіонера №120355 від 13.11.2023, акт №120356 від 14.11.2023, звіт комісіонера №120356 від 13.11.2023, акт №123403 від 23.11.2023, звіт комісіонера №123403 від 22.11.2023, акт наданих послуг від 30.11.2023 №38; акт №108543 від 12.10.2023, звіт комісіонера №108543 від 12.10.2023, акт №2196 ві6 16.10.2023; звіт комісіонера №2196 від 16.10.2023; акт №109823 від 16.10.2023, звіт комісіонера №109823 від 16.10.2023; акт №109825 від 16.10.2023, звіт комісіонера №109825 від 16.10.2023; акт №109919 від 16.10.2023; звіт комісіонера №109919 від 16.10.2023; акт №86069 від 17.10.2023; звіт комісіонера №86069 від 17.10.2023; акт №112076 від 20.10.2023; звіт комісіонера №112076 від 20.10.2023; акт №112128 від 20.10.2023; звіт комісіонера №112128 від 20.10.2023; акт №112614 від 23.10.2023; звіт комісіонера №112614 від 23.10.2023; акт №115510 від 30.10.2023; звіт комісіонера №115510 від 30.10.2023; акт наданих послуг від 31.10.2023 №33; акт №677 від 04.01.2024; звіт комісіонера №677 від 03.01.2024; акт №1475 від 08.01.2024; звіт комісіонера №1475 від 07.01.2024; акт №1884 від 09.01.2024; звіт комісіонера №1884 від 08.01.2024; акт №2582 від 11.01.2024; звіт комісіонера №2582 від 10.01.2024; акт №4538 від 18.01.2024; звіт комісіонера №4538 від 17.01.2024; акт №5603 від 20.01.2024; звіт комісіонера №№5603 від 19.01.2024; акт наданих послуг від 31.01.2024 №3.

На виконання договору з ТОВ "Харциск надано": акт №30602 від 06.04.2024; звіт комісіонера №30602 від 05.04.2024; акт №31407 від 09.04.2024; звіт комісіонера №31407 від 08.04.2024; акт №32817 від 13.04.2024; звіт комісіонера №32817 від 12.04.2024 ; акт №39212 від 01.05.2024; звіт комісіонера №39212 від 01.05.2024;акт наданих послуг від 30.04.2024 №58; акт №19885 від 06.03.2024; звіт комісіонера №19885 від 05.03.2024; акт №21470 від 12.03.2024; звіт комісіонера №21470 від 11.03.2024; акт №22110 від 13.03.2024; звіт комісіонера №22110 від 12.03.2024; акт №25041 від 21.03.2024; звіт комісіонера №25041 від 20.03.2024;акт №25861 від 23.03.2024; звіт комісіонера №25861 від 22.03.2024; акт №27234 від 28.03.2024; звіт комісіонера №27234 від 27.03.2024; акт №28121 від 30.03.2024; звіт комісіонера №28121 від 29.03.2024; акт №28585 від 01.04.2024; звіт комісіонера №28585 від 30.03.2024; акт №11135 від 06.02.2024; звіт комісіонера №№11135 від 05.02.2024; акт №18585 від 01.03.2024; звіт комісіонера №18585 від 29.02.2024; акт №18607 від 01.03.2024; звіт комісіонера №18607 від 29.02.2024; акт наданих послуг від 29.02.2024 №4; акт №4213 від 17.01.2024; звіт комісіонера №4213 від 16.01.2024; акт №5614 від 20.01.2024; звіт комісіонера №5614 від 19.01.2024; акт №7178 від 25.01.2024; звіт комісіонера №7178 від 24.01.2024; акт №8730 від 30.01.2024; звіт комісіонера №8730 від 29.01.2024; акт №9110 від 30.01.2024; звіт комісіонера №9110 від 29.01.2024; акт №9347 від 31.01.2024; звіт комісіонера №9347 від 30.01.2024; акт №9428 від 31.01.2024; звіт комісіонера №9428 від 30.01.2024; акт наданих послуг від 31.01.2024 №2.

На виконання договору з ТОВ "Фуншал" надано: акт №28897 від 02.04.2024; звіт комісіонера №28897 від 01.04.2024; акт №30072 від 05.04.2024; звіт комісіонера №30072 від 04.04.2024; акт №30350 від 06.04.2024; звіт комісіонера №30350 від 05.04.2024 ; акт №31226 від 09.04.2024; звіт комісіонера №31226 від 09.04.2024; акт №39035 від 01.05.2024; звіт комісіонера №39035 від 30.04.2024; акт наданих послуг від 30 квітня 2024 року №21; акт №1335 від 26.01.2024; звіт комісіонера №1335 від 25.01.2024; акт №9522 від 31.01.2024; звіт комісіонера №9522 від 30.01.2024; акт №1745 від 01.02.2024; звіт комісіонера №№1745 від 31.01.2024; акт наданих послуг від 31.01.2024 №10.

На виконання договору з ТОВ "Корнів" надано: акт №126395 від 04.12.2023 , звіт комісіонера №126395 від 04.12.2023, акт №127731 від 08.12.223, звіт комісіонера №127731 від 08.12.2023 року, акт №128699 від 19.12.2023, звіт комісіонера №128699 від 19.12.2023, акт №129321 від 13.12.2023, звіт комісіонера №129321 від 13.12.2023, акт №130100 від 15.12.2023, звіт комісіонера №130100 від 15.12.2023, акт №4311 від 16.12.2023, звіт комісіонера №4311 від 16.12.2023, акт наданих послуг від 31 грудня 2023 року №105, акт №3267 від 13.11.2023, звіт комісіонера №3267 від 16.11. 2023; акт №122477 від 20.11.2023, звіт комісіонера № №122477 від 20.11.2023; акт №123496 від 22.11.2023; звіт комісіонера №№123496 від 22.11.2023; акт №123949 від 24.11.2023, звіт комісіонера №№123949 від 24.11.2023; акт №125087 від 28.11.2023, звіт комісіонера №№125087 від 28.11.2023, акт №107490 від 10.10.2023; звіт комісіонера №107490 від 10.10.2023; акт №2069 від 11.10.2023; звіт комісіонера №2069 від 11.10.2023; акт №108443 від 12.10.2023; звіт комісіонера №108443 від 12.10.2023; акт №108448 від 12.10.2023; звіт комісіонера №108448 від 12.10.2023; акт №108973 від 13.10.2023; звіт комісіонера №108973 від 13.10.2023; акт №108974 від 13.10.2023; звіт комісіонера №108974 від 13.10.2023; акт №109788 віл 16.10.2023; звіт комісіонера №109788 віл 16.10.2023; акт №109910 від 16.10.2023; звіт комісіонера №109910 від 16.10.2023; акт №110325 від 17.10.2023; звіт комісіонера №110325 від 17.10.2023; акт №110370 від 17.10.2023; звіт комісіонера №110370 від 17.10.2023; акт №110569 від 17.10.2023; звіт комісіонера №№110569 від 17.10.2023; акт №2282 від 18.10.2023; звіт комісіонера №2282 від 18.10.2023; акт №111327 від 19.10.2023; звіт комісіонера №111327 від 19.10.2023; акт №111328 від 19.10.2023 ; акт №111430 від 19.10.2023; звіт комісіонера №№111430 від 19.10.2023; акт №111855 від 20.10.2023 року; звіт комісіонера №111855 від 20.10.2023 року; акт №87468 від 20.10.2023; звіт комісіонера №87468 від 20.10.2023; акт №2383 від 23.10.2023; звіт комісіонера №№2383 від 23.10.2023; акт №112753 від 23.10.2023; звіт комісіонера №112753 від 23.10.2023; акт №88220 від 23.10.2023; звіт комісіонера №88220 від 23.10.2023; акт №113053 від 24.10.2023; звіт комісіонера №113053 від 24.10.2023; акт №113084 від 24.10.2023; звіт комісіонера №113084 від 24.10.2023; акт №113090 від 24.10.2023; звіт комісіонера №113090 від 24.10.2023; акт №113108 від 24.10.2023; звіт комісіонера №113108 від 24.10.2023; акт №88640 від 24.10.2023; звіт комісіонера №88640 від 24.10.2023; акт №113628 від 25.10.2023; звіт комісіонера №113628 від 25.10.2023; акт №113653 від 25.10.2023; звіт комісіонера №113653 від 25.10.2023; акт №2346 від 11.01.2024; звіт комісіонера №№2346 від 10.01.2024; акт №690 від 16.01.2024; звіт комісіонера №№690 від 15.01.2024; акт №5628 від 20.01.2024; звіт комісіонера №5628 від 19.01.2024; акт №1022 від 22.01.2024; звіт комісіонера №1022 від 21.01.2024; акт №8032 від 27.01.2024; звіт комісіонера №8032 від 26.01.2024; акт №1613 від 30.01.2024; звіт комісіонера №1613 від 29.01.2024; акт №1617 від 30.01.2024; звіт комісіонера №1617 від 29.01.2024; акт наданих послуг від 31.01.2024 року №3.

На виконання договору з ТОВ "Ешпада": акт №24UA209230002359U8 від 10.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230002359U8 від 09.01.2024; акт №24UA209230003091U5 від 12.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230003091U5 від 11.01.2024; акт №24UA209230003885U5 від 16.01.2024; звіт комісіонера 24UA209230003885U5 від 15.01.2024; акт №24UA209230003896U9 від 16.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230003896U9 від 15.01.2024; акт №24UA209230003961U7 від 16.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230003961U7 від 15.01.2024; акт №24UA209230004306U5 від 17.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230004306U5 від 16.01.2024; акт №24UA209230004379U4 від 17.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230004379U4 від 16.01.2024; акт №24UA209230004410U2 від 17.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230004410U2 від 16.01.2024; акт №24UA209230005409U3 від 20.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230005409U3 від 19.01.2024; акт №24UA209230005526U2 від 20.01.2024; звіт комісіонера № 24UA209230005526U2 від 19.01.2024; акт №24UA209230005729U4 від 20.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230005729U4 від 19.01.2024; акт №24UA209230006323U4 від 23.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230006323U4 від 22.01.2024; акт №24UA209230006324U3 від 23.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230006324U3 від 22.01.2024; акт №24UA209230006330U1 від 23.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230006330U1 від 22.01.2024; акт №24UA209230006332U0 від 23.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230006332U0 від 22.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230006333U9 від 22.01.2024; акт №24UA209230006333U9 від 23.01.2024; акт №24UA209230006399U0 від 23.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230006399U0 від 22.01.2024; акт №24UA209230006415U5 від 23.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230006415U5 від 22.01.2024; акт №24UA209230006444U0 від 23.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230006444U0 від 22.01.2024; акт №24UA209230006574U0 від 23.01.2024; звіт комісіонера №4UA209230006574U0 від 22.01.2024; акт №24UA209230006893U2 від 24.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230006893U2 від 23.01.2024; акт №24UA209230007109U9 від 25.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230007109U9 від 24.01.2024; акт №24UA209230007118U4 від 25.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230007118U4 від 24.01.2024; акт №24UA209230007172U7 від 25.01.2024; звіт комісіонера № 24UA209230007172U7 від 24.01.2024; акт №24UA209230007344U6 від 25.01.2024; звіт комісіонера № 24UA209230007344U6 від 24.01.2024; акт №24UA209230007563U0 від 26.01.2024; звіт комісіонера № 24UA209230007563U0 від 25.01.2024; акт №24UA209230007599U9 від 26.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230007599U9 від 25.01.2024; акт №24UA209230007644U8 від 26.01.2024; звіт комісіонера № 24UA209230007644U8 від 25.01.2024; акт №24UA209230007753U0 від 26.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230007753U0 від 25.01.2024; акт №24UA209230007786U1 від 26.01.2024; звіт комісіонера № 24UA209230007786U1 від 25.01.2024; акт №24UA209230007824U3 від 26.01.2024; звіт комісіонера № 24UA209230007824U3 від 25.01.2024; акт №24UA209230008528U1 від 28.01.2024; звіт комісіонера № 24UA209230008528U1 від 27.01.2024; акт №24UA209230008708U7 від 30.01.2024; звіт комісіонера № 24UA209230008708U7 від 29.01.2024; акт №24UA209230008723U0 від 30.01.2024; звіт комісіонера № 24UA209230008723U0 від 29.01.2024; акт №24UA209230008726U8 від 30.01.2024; звіт комісіонера № 24UA209230008726U8 від 29.01.2024; акт №24UA209230008740U2 від 30.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230008740U2 від 29.01.2024; акт №24UA209230008754U3 від 30.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230008754U3 від 29.01.2024; акт №24UA209230008757U0 від 30.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230008757U0 від 29.01.2024; акт №24UA209230009254U0 від 31.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230009254U0 від 30.01.2024; Аком №24UA209230009557U0 від 31.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230009557U0 від 30.01.2024; акт №24UA209230009642U7 від 01.01.2024; звіт комісіонера №24UA209230009642U7 від 31.01.2024; акт №24UA209230009673U0 від 01.02.2024; звіт комісіонера №24UA209230009673U0 від 31.01.2024; акт наданих послуг від 31.01.2024 року №3.

Суд погоджується з доводами позивача, що в звітах комісіонерів зазначаються найменування продавця товару, реквізити митної декларації, за якою було ввезено товар, найменування, сума в валюті та в гривневому еквіваленті вартість товару, розмір комісійної винагороди. Акти надання послуг підтверджують відсутність зауважень комітента до комісіонера до обсягу і якості наданих послуг, актами прийому-передачі товару з комісії підтверджується отримання товару за договорами комісії, відповідно підтверджується передача комісіонерами товару позивачу після ввезення такого товару на митну територію України.

Отже обґрунтованими є твердження позивача, що підставою виникнення від`ємного значення з податку на додану вартість за проаналізованими господарськими операціями є ввезення на митну територію України (імпорт) товарів (одяг, що був у користуванні, для подальшого використання; взуття, що було у користуванні, для подальшого використання; речі вживані несортовані з текстильних матеріалів).

Зі змісту первинних документів убачається, що суб`єктами господарювання поставлено на користь ДП "Супер-Франт" товар (одяг, що був у користуванні, для подальшого використання, несортований з текстильних матеріалів 1-ї. 2-ї, 3-ї категорії: футболки, сорочки, блузки, светри, штани, шкарпетки, верхній одяг, куртки, джинсовий одяг, верхній зимовий одяг; взуття, що було у користуванні, для подальшого використання, зимове, весняно-осіннє та літнє, 1-ї, 2-ї, 3-ї категорії; речі вживані несортовані, з текстильних матеріалів в асортимент: ковдри, дорожні пледи, білизна, скатертини, фіранки та ін.), про що свідчать складені позивачем під час митного оформлення товару митні декларації: 23UA205140088640U1 від 24.10.2023; 23UA205180002427U6 від 24.10.2023; 23UA205180002391U6 від 23.10.2023 23UA205140088220U3 від 23.10.2023; 23UA205180002389U4 від 23.10.2023; 23UA205180002383U0 від 23.10.2023; 23UA209230112594U6 від 23.10.2023; 23UA205180002371U7 від 21.10.2023; 23UA205140087468U5 від 20.10.2023; 23UA209230111924U0 від 20.10.2023; 23UA209230111430U1 від 19.10.2023; 23UA209230111338U7 від 19.10.2023; 23UA209230111328U2 від 19.10.2023; 23UA209230111327U3 від 19.10.2023; 23UA205180002282U3 від 18.10.2023; 23UA209230110704U2 від 17.10.2023; 23UA209230110569U0 від 17.10.2023; 23UA209230110370U9 від 17.10.2023; 23UA209230110359U1 від 17.10.2023; 23UA209230110342U3 від 17.10.2023; 23UA209230110325U1 від 17.10.2023; 23UA209230110324U2 від 17.10.2023; 23UA209230110323U3 від 17.10.2023; 23UA205140086069U1 від 17.10.2023; 23UA205140085889U5 від 16.10.2023; 23UA209230110019U1 від 16.10.2023; 23UA205180002211U2 від 16.10.2023; 23UA205180002209U0 від 16.10.2023; 23UA209230109919U8 від 16.10.2023; 23UA205180002196U7 від 16.10.2023; 23UA205180002195U8 від 16.10.2023; 23UA209230109910U6 від 16.10.2023; 23UA205140085465U0 від 16.10.2023; 23UA205140085457U4 від 16.10.2023; 23UA205140085456U5 від 16.10.2023; 23UA209230109825U9 від 16.10.2023; 23UA209230109823U0 від 16.10.2023; 23UA209230109801U3 від 16.10.2023; 23UA209230109799U0 від 16.10.2023; 23UA209230109788U6 від 16.10.2023; 23UA205180002189U0 від 14.10.2023; 23UA209230108974U6 від 13.10.2023; 23UA209230108973U7 від 13.10.2023; 23UA205180002138U8 від 13.10.2023; 23UA209230108941U5 від 13.10.2023; 23UA209230108708U6 від 12.10.2023; 23UA209230108543U4 від 12.10.2023; 23UA209230108534U9 від 12.10.2023; 23UA209230108448U2 від 12.10.2023; 23UA209230108443U7 від 12.10.2023; 23UA209230108246U0 від 11.10.2023; 23UA205180002069U3 від 11.10.2023; 23UA209230107496U3 від 10.10.2023; 23UA209230107490U9 від 10.10.2023; 23UA209230107445U1 від 10.10.2023; 23UA209230115587U0 від 30.10.2023; 23UA209230115526U3 від 30.10.2023; 23UA209230113644U4 від 25.10.2023; 23UA209230112631U9 від 23.10.2023; 23UA209230112603U3 від 23.10.2023; 23UA209230112601U5 від 23.10.2023; 23UA209230111837U4 від 20.10.2023; 23UA209230115510U4 від 30.10.2023; 23UA209230112614U7 від 23.10.2023; 23UA209230112128U1 від 20.10.2023; 23UA209230112076U9 від 20.10.2023; 23UA209230113653U0 від 25.10.2023; 23UA209230113628U1 від 25.10.2023; 23UA209230113108U6 від 24.10.2023; 23UA209230113090U7 від 24.10.2023; 23UA209230113084U9 від 24.10.2023; 23UA209230113053U6 від 24.10.2023; 23UA209230112753U3 від 23.10.2023; 23UA209230111855U5 від 20.10.2023; 23UA209230124602U3 від 27.11.2023; 23UA205180003715U9 від 25.11.2023; 23UA209230124367U4 від 25.11.2023; 23UA209230124359U8 від 25.11.2023; 23UA209230124355U1 від 25.11.2023; 23UA209230124302U1 від 25.11.2023; 23UA209230124299U9 від 25.11.2023; 23UA205180003267U3 від 16.11.2023; 23UA209230125182U7 від 28.11.2023; 23UA209230124929U8 від 27.11.2023; 23UA209230123795U5 від 23.11.2023; 23UA209230123738U5 від 23.11.2023; 23UA209230123720U8 від 23.11.2023; 23UA209230123561U0 від 23.11.2023; 23UA209230122636U6 від 20.11.2023; 23UA209230122157U8 від 18.11.2023; 23UA209230120955U0 від 14.11.2023; 23UA209230120396U4 від 13.11.2023; 23UA209230125087U5 від 28.11.2023; 23UA209230123949U3 від 24.11.2023; 23UA209230123496U2 від 22.11.2023; 23UA209230122477U9 від 20.11.2023; 23UA209230123403U4 від 22.11.2023; 23UA209230120356U6 від 13.11.2023; 23UA209230120355U7 від 13.11.2023; 23UA209230117079U4 від 02.11.2023; 23UA209230116652U1 від 01.11.2023; 23UA209230135256U9 від 30.12.2023; 23UA209230133629U4 від 26.12.2023; 23UA209230133428U0 від 25.12.2023; 23UA209230133422U6 від 25.12.2023; 23UA209230133415U9 від 25.12.2023; 23UA209230132632U1 від 21.12.2023; 23UA209230132568U2 від 21.12.2023; 23UA209230131593U7 від 19.12.2023; 23UA205180004311U7 від 15.12.2023; 23UA205180004304U0 від 15.12.2023; 23UA209230129497U3 від 12.12.2023; 23UA209230129427U1 від 12.12.2023; 23UA209230129253U4 від 12.12.2023; 23UA209230128704U3 від 11.12.2023; 23UA209230128690U0 від 11.12.2023; 23UA209230128475U2 від 09.12.2023; 23UA209230128474U3 від 09.12.2023; 23UA209230128383U1 від 09.12.2023; 23UA209230128378U2 від 09.12.2023; 23UA209230128147U5 від 09.12.2023; 23UA209230127525U3 від 07.12.2023; 23UA209230126948U5 від 04.12.2023; 23UA209230126664U6 від 04.12.2023; 23UA209230126651U4 від 04.12.2023; 23UA209230134291U8 від 27.12.2023; 23UA209230134267U9 від 27.12.2023; 23UA209230133945U9 від 26.12.2023; 23UA209230133618U0 від 26.12.2023; 23UA209230133093U8 від 22.12.2023; 23UA209230132774U5 від 22.12.2023; 23UA209230132036U4 від 20.12.2023; 23UA209230131423U8 від 18.12.2023; 23UA209230130713U1 від 16.12.2023; 23UA209230130710U4 від 16.12.2023; 23UA209230130708U2 від 16.12.2023; 23UA209230129721U9 від 13.12.2023; 23UA209230129693U1 від 13.12.2023; 23UA209230129066U1 від 11.12.2023; 23UA209230128717U5 від 11.12.2023; 23UA209230126717U8 від 04.12.2023; 23UA209230126639U8 від 04.12.2023; 23UA209230126637U0 від 04.12.2023; 23UA209230126415U8 від 02.12.2023; 24UA205180001745U7 від 31.01.2024; 24UA209230009683U4 від 31.01.2024; 24UA205180001617U4 від 29.01.2024; 24UA205180001613U8 від 29.01.2024; 24UA209230008790U5 від 29.01.2024; 24UA209230008764U8 від 29.01.2024; 24UA205180001335U3 від 25.01.2024; 24UA209230007746U3 від 25.01.2024; 24UA205180001306U9 від 25.01.2024; 24UA209230007031U2 від 23.01.2024; 24UA209230006591U2 від 22.01.2024; 24UA209230006362U3 від 22.01.2024; 24UA209230006315U8 від 22.01.2024; 24UA205180001022U0 від 20.01.2024; 24UA209230005464U5 від 19.01.2024; 24UA209230004998U8 від 18.01.2024; 24UA205180000690U3 від 15.01.2024; 24UA209230003091U5 від 12.01.2024; 24UA209230002660U2 від 10.01.2024; 24UA209230002359U8 від 10.01.2024; 24UA209230002311U7 від 09.01.2024; 24UA209230001283U6 від 05.01.2024; 24UA209230001266U4 від 05.01.2024; 24UA209230001232U4 від 05.01.2024; 24UA209230001193U3 від 05.01.2024; 24UA209230001179U9 від 05.01.2024; 24UA209230000037U1 від 01.01.2024; 24UA209230009673U0 від 31.01.2024; 24UA209230009642U7 від 31.01.2024; 24UA209230009557U0 від 30.01.2024; 24UA209230009254U0 від 30.01.2024; 24UA209230008757U0 від 29.01.2024; 24UA209230008754U3 від 29.01.2024; 24UA209230008740U2 від 29.01.2024; 24UA209230008726U8 від 29.01.2024; 24UA209230008723U0 від 29.01.2024; 24UA209230008708U7 від 29.01.2024; 24UA209230008528U1 від 27.01.2024; 24UA209230007824U3 від 25.01.2024; 24UA209230007786U1 від 25.01.2024; 24UA209230007753U0 від 25.01.2024; 24UA209230007644U8 від 25.01.2024; 24UA209230007599U9 від 25.01.2024; 24UA209230007563U0 від 25.01.2024; 24UA209230007344U6 від 24.01.2024; 24UA209230007172U7 від 24.01.2024; 24UA209230007118U4 від 24.01.2024; 24UA209230007109U9 від 24.01.2024; 24UA209230006893U2 від 23.01.2024; 24UA209230006574U0 від 22.01.2024; 24UA209230006444U0 від 22.01.2024; 24UA209230006415U5 від 22.01.2024; 24UA209230006399U0 від 22.01.2024; 24UA209230006333U9 від 22.01.2024; 24UA209230006332U0 від 22.01.2024; 24UA209230006330U1 від 22.01.2024; 24UA209230006324U3 від 22.01.2024; 24UA209230006323U4 від 22.01.2024; 24UA209230005729U4 від 19.01.2024; 24UA209230005526U2 від 19.01.2024; 24UA209230005409U3 від 19.01.2024; 24UA209230004410U2 від 16.01.2024; 24UA209230004379U4 від 16.01.2024; 24UA209230004306U5 від 16.01.2024; 24UA209230003961U7 від 15.01.2024; 24UA209230003896U9 від 15.01.2024; 24UA209230003885U5 від 15.01.2024; 24UA209230002815U0 від 11.01.2024; 24UA209230002232U8 від 09.01.2024; 24UA209230009522U0 від 30.01.2024; 24UA209230009428U8 від 30.01.2024; 24UA209230009347U0 від 30.01.2024; 24UA209230009110U9 від 29.01.2024; 24UA209230008730U8 від 29.01.2024; 24UA209230007178U1 від 24.01.2024; 24UA209230005614U7 від 19.01.2024; 24UA209230004213U5 від 16.01.2024; 24UA209230008032U5 від 26.01.2024; 24UA209230005628U8 від 19.01.2024; 24UA209230002346U6 від 10.01.2024; 24UA209230005603U3 від 19.01.2024; 24UA209230004538U1 від 17.01.2024; 24UA209230002582U2 від 10.01.2024; 24UA209230001884U9 від 08.01.2024; 24UA209230001475U4 від 06.01.2024; 24UA209230000677U3 від 03.01.2024; 24UA209230004540U3 від 17.01.2024; 24UA209230003255U8 від 12.01.2024; 24UA209230001303U7 від 05.01.2024.

Наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 №651, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.08.2022 за №1372/21684 затверджено Порядок заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа (Порядок №651), який визначає правила заповнення граф митних декларацій (МД) на бланках єдиного адміністративного документа форми МД-2 (ЄАД), додаткових аркушів до нього форми МД-3 (додаткові аркуші), специфікації форми МД-8 (специфікація), порядок унесення відомостей до доповнення форми МД-6 (доповнення), випадки застосування специфікації, а також порядок оформлення, розподілу та використання аркушів МД форм МД-2, МД-3, МД-6, МД-8.

Згідно з пунктом 47 розділу ІІ Порядку №651 графа 47 "Нарахування платежів" заповнюється у разі сплати (необхідності застосування заходів забезпечення сплати відповідно до розділу Х Митного кодексу України) митних платежів та/або сплати за МД єдиного збору, що справляється в пунктах пропуску через державний кордон України (єдиний збір), та/або сплати плати.

У графі наводяться відомості про нарахування митних платежів. Якщо за МД нараховуються та справляються єдиний збір та/або плата, то відомості про їх нарахування наводяться у цій графі ЄАД. Якщо товар не є об`єктом оподаткування відповідним митним платежем, відомості про нараховування такого платежу в графі не наводяться.

У першій колонці "Вид" зазначається код виду платежу відповідно до класифікатора видів надходжень бюджету, що контролюються митними органами. другій колонці "Основа нарахування" зазначаються:

при нарахуванні плати - кількість годин роботи посадової особи митного органу, витрачених на виконання митних формальностей поза місцем розташування митного органу або поза робочим часом, установленим для митного органу, незалежно від кількості оформлених МД; при нарахуванні мита: за адвалорною ставкою - митна вартість товару, зазначена в графі 45 МД; за специфічною ставкою - кількість товару у відповідних одиницях вимірювання та обліку; при нарахуванні акцизного податку: у разі обчислення акцизного податку із застосуванням адвалорних ставок - відповідна база оподаткування (вартість товарів (продукції), що ввозяться на митну територію України, за встановленими імпортером максимальними роздрібними цінами на товари (продукцію), які він імпортує, без податку на додану вартість та з урахуванням акцизного податку);

у разі обчислення акцизного податку із застосуванням специфічних ставок з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) - відповідна база оподаткування (величина, визначена в одиницях виміру ваги, об`єму, кількості товару (продукції), об`єму циліндрів двигуна автомобіля або в інших натуральних показниках);

при нарахуванні податку на додану вартість:

митна вартість товару, зазначена в графі 45 МД, збільшена на суму мита (для товарів, що підлягають обкладенню митом) та акцизного податку (для товарів, що підлягають обкладенню акцизним податком);

фактурна вартість товару, зазначена в графі 42 МД, перерахована у валюту України за курсом, указаним у графі 23 МД, збільшена на суму мита (для товарів, що підлягають обкладенню митом) та акцизного податку (для товарів, що підлягають обкладенню акцизним податком), якщо митна вартість товару менша, ніж фактурна вартість;

при нарахуванні єдиного збору - дані, на підставі яких здійснюється розрахунок суми єдиного збору (кількість залізничних вагонів, довжина маршруту тощо). Якщо єдиний збір складається з декількох складових (за проведення контролю, плати за проїзд транспортних засобів автомобільними дорогами України, плати за проїзд автомобільних транспортних засобів з перевищенням установлених розмірів загальної маси, осьових навантажень та (або) габаритних параметрів), відомості про нарахування таких складових зазначаються окремими рядками.

У третій колонці "Ставка" зазначаються: при нарахуванні мита - установлений законодавством розмір ставки мита; при нарахуванні акцизного податку - установлений законодавством розмір ставки акцизного податку; при нарахуванні податку на додану вартість - установлений законодавством розмір ставки податку на додану вартість; при нарахуванні плати - установлений законодавством розмір ставки плати; при нарахуванні єдиного збору - установлений законодавством розмір ставки цього збору.

У четвертій колонці "Сума" зазначається нарахована сума відповідного митного платежу. Розмір плати визначається залежно від кількості зазначених у колонці "Основа нарахування" годин з урахуванням установленого законодавством розміру плати за одну годину.

При декларуванні товарів з використанням комплектів додаткових аркушів права нижня частина графи 47 додаткових аркушів не заповнюється.

У п`ятій колонці "Спосіб платежу" зазначається код способу розрахунку відповідно до класифікатора способів розрахунку.

Відповідно до класифікатора видів надходження до бюджету, що контролюються митними органами, опублікований на офіційному сайті Державної податкової служби України код виду надходжень 020 - Мито на товари, що ввозяться на територію України суб`єктами господарювання, а код виду надходжень 028 - Податок на додану вартість з товарів, ввезених на територію України суб`єктами господарювання (крім лікарських засобів, дозволених для виробництва і застосування в Україні та внесених до Державного реєстру лікарських засобів та медичних виробів за переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України; а також лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання, дозволених для застосування у межах клінічних випробувань, дозвіл на проведення яких надано центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я).

У графі зазначається у валюті України заявлена митна вартість товару.

Всі митні декларації містять заповнену графу 47 "Нарахування платежів" із визначенням виду надходжень 028, а саме: податок на додану вартість з товарів, ввезених на територію України суб`єктами господарювання (крім лікарських засобів, дозволених для виробництва і застосування в Україні та внесених до Державного реєстру лікарських засобів та медичних виробів за переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України; а також лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання, дозволених для застосування у межах клінічних випробувань, дозвіл на проведення яких надано центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я).

При цьому, згідно частиною першою статті 74 Митного кодексу України (далі - МК України) імпорт (випуск для вільного обігу) - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем здійснювався імпорт товарів, тобто в межах спірних правовідносин підлягав застосуванню митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України.

Тобто, для ввезення імпортованого товару та випуску його у вільний обіг покупцем має бути сплачено всі митні платежі, встановлені законом на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей.

Як вбачається з акта перевірки, митні декларації, які містяться в матеріалах справи були надані позивачем до перевірки. Відповідачем зауважень щодо їх форми та зазначених в них відомостей в акті перевірки не наведено.

Верховний Суд у постанові 03.10.2023 справа №640/16289/22 вказав, що аналіз наведених положень податкового законодавства свідчить, що з моменту подання платником податків митної декларації для митного оформлення ввезених на митну територію України товарів у останнього виникають відповідні податкові зобов`язання зі сплати податку на додану вартість. Після сплати цього податку до бюджету платник податків набуває право на віднесення таких сум до податкового кредиту відповідного періоду. Таке розуміння норм ПК України відповідає характеру і змісту правового регулювання податку на додану вартість та суті його адміністрування, оскільки право на податковий кредит перебуває у прямій залежності саме від факту сплати відповідної суми податку на додану вартість до бюджету. При цьому митна декларація, оформлена відповідно до вимог законодавства, є належним документом, що посвідчує право на віднесення сплачених сум податку на додану вартість до податкового кредиту за відповідний період, оскільки вона підтверджує фактичну сплату суми податку до відповідного бюджету (також, наприклад, постанови Верховного Суду від 02.04.2024 справа №320/16177/23, від 14.06.2022 справа №0870/4828/12, від 02.06.2020 справа №820/2015/16). Суд нагадує, що позивач має відповідні пільги щодо оподаткування під час імпорту товару на миту територія України.

На думку суду, необхідно погодитись з доводами представника позивача, що в спірному випадку первинним документом, який є підставою для віднесення сум податку до податкового кредиту, вважається митна декларація, оформлена відповідно до вимог законодавства і яка безпосередньо підтверджує сплату такого податку.

Висловлені під час судового розгляду адміністративної справи сумніви щодо здійснення оплати не за отриманий товар, поставка товарів від контрагентів, у яких були відсутні контракти з нерезидентами, за висновком суду, гуртуються на припущеннях.

Щодо відсутності договорів з нерезидентами, то суд зазначає, що позивачем були укладені договори комісії, на підставі яких комісіонери придбавали товар та ввозили його на митну територію України для позивача, що підтверджується ВМД, за що були сплачені позивачем кошти відповідно до платіжних доручень. Контролюючим органом не надано доказів того, що за наслідками перевірки комісіонерів не встановлено укладання ними договорів з резидентами, і що найважливіше, товар не ввозився для позивача на митну територію України. Натомість судом досліджено первинні документи та ВМД, які підтверджують поставку товару.

Отже, підставою для відображення в податковій звітності бюджетного відшкодування в спірному випадку є сплата митних платежів під час ввезення товару на митну територію України (здійснення імпорту). Сплата митних платежів у розмірі 33167177,00 грн. ГУ ДПС у Київській області не заперечується.

На підставі наведеного, суд доходить висновку про протиправність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 26.07.2024 №359980705 за формою "В3" про відмову в отриманні суми бюджетного відшкодування на рахунок платника на вказану суму, відповідно воно підлягає скасуванню, а позов в цій частині - задоволенню.

Щодо податкового повідомлення-рішення від 26.07.2024 №359960705 за формою "В1" про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на 17660130,00 грн., то згідно з Актом підставою його прийняття слугував висновок про відсутність оплати митних платежів при імпорті товару в тому числі: за листопад 2023 року - 1471802,00 грн, за грудень 2023 року - 3611140,0 грн, за січень 2024 року - 12 577 188,0 грн.

Як уже вказувалось судом, з метою здійснення господарської діяльності між Позивачем та ТОВ "Корнів", ТОВ "Смічов", ТОВ "Рітаріс", ТОВ "Фуншал", ТОВ "Харциск", ТОВ "Ешпада" укладено договори комісії №SMI-SF-7 від 22.09.2023, №9 -РІТ-СФ від 25.09.2023, №FUN-SFR-01/24 від 28.12.2023 року, №KY-SF-1 від 02.01.2024 року, №ES-SF-3 від 28.12.2023, відповідно до яких комісіонери поставляли позивачу, що підтверджується проаналізованими судом первинним документами, а здійснення оплати підтверджується наданими до перевірки ВМД, а також платіжними дорученнями.

Позивачем додано банківські виписки, відповідно до яких перераховувались кошти на рахунки комісіонерів в сумах достатніх для сплати митних платежів при імпорті товарів. В акті перевірки зазначено: "Окрім цього контролюючим органом проведено аналіз банківських виписок, наданих платником, на випадок здійснення оплати митних платежів, розмитнення через комісіонера. При проведенні аналізу виявлено перерахунок коштів на Комісіонерів, але в призначенні не зазначено щодо оплати розмитнення та митних платежів. Таким чином, відсутні підстави вважати зазначені перерахування коштів як оплатою за розмитнення ввезеного товару". При цьому позивач зауважив, що кошти, які були перераховані комісіонерам без призначення платежу, були направлені для сплати митних платежів за імпортований товар, а розмитнення здійснювалося через комісіонера. Судом зазначалось, що відповідачем такі доводи не спростовані лише висловлено сумніви.

З листа Державної митної служби України від 29.11.2024 №15/15-01-01/8,19/6189 вбачається, що за період з 01.10.2023 по 30.04.2024 комісіонерами було сплачено суми ввізного мита та податку на додану вартість у розмірах: ТОВ "Корнів" - 8082750,93 грн. ввізного мита та 20680996,48 податку на додану вартість; ТОВ "Смічов" - 6772861,71 грн. ввізного мита та 26926407,65 грн. податку на додану вартість; ТОВ "Рітаріс" - 395879,33 грн. ввізного мита та 17467399,68 грн. податку на додану вартість; ТОВ "Фуншал" - 5939540,90 грн. ввізного мита та 24512781,14 грн. податку на додану вартість; ТОВ "Ешпада" - 22284009,64 грн. ввізного мита та 87788521,04 грн. податку на додану вартість; ТОВ "Харциск" - 5952816,67 грн. ввізного мита та 23654022,8 грн. податок на додану вартість. Тобто доводи позивач про розмитнення товару через комісіонера в спірний період на відповідні суми підтверджується. Щодо посилання Відповідача на лист Державної митної служби (лист від 15.07.2024 №15/15-01-01/8.16/3768). Суд зауважує, що даний лист не враховує можливість сплати митних платежів комісіонером та здійснення розмитнення через комісіонера. Інших доказів матеріали справи не містять.

Зважаючи на викладене, враховуючи наведені правові позиції Верховного Суду, недоведеність контролюючим органом сумнівів, висловлених під час судового розгляду адміністративної справи, досліджені докази, суд доходить висновку про протиправність податкового повідомлення-рішення від 26.07.2024 №359960705 за формою "В1", яке підлягає скасування, позов в цій частині задоволенню.

Щодо дотримання позивачем строку звернення до адміністративного суду з позовом, то суд вважає, що позивачем дотримано шестимісячного строку, встановленого частиною другою статті 122 КАС України, оскільки з позовом про оскарження податкових повідомлень-рішень від 26.07.2024, позивач звернувся до суду 19.08.2024, тобто в межах строку.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем сплачено судовий збір у розмірі в розмірі 30280,00 грн. Оскільки позов задоволено повністю, на користь позивача підлягає присудженню судовий збір у розмірі 30280,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтею 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Київській області від 26 липня 2024 року №359960705 та №359980705.

Стягнути на користь Дочірнього підприємства "Супер-Франт" судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 30280,00 грн. (тридцять тисяч двісті вісімдесят гривень) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Київській області.

Позивач - Дочірнє підприємство "Супер-Франт" (ідентифікаційний код 21624682, місцезнаходження: 09113, Київська область, місто Біла Церква, вулиця Фастівська, будинок 23).

Відповідач - Головне управління ДПС у Київській області (ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44096797, місцезнаходження: 03151, місто Київ, вулиця Святослава Хороброго, будинок 5а).

Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено в день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Згідно зі статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Повний текст рішення складено 27 січня 2025 року.

Суддя Донець В.А.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.01.2025
Оприлюднено29.01.2025
Номер документу124699410
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —320/39472/24

Рішення від 27.01.2025

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Донець В.А.

Рішення від 27.01.2025

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Донець В.А.

Ухвала від 23.10.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Донець В.А.

Ухвала від 13.09.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Донець В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні