Ухвала
від 27.01.2025 по справі 640/14719/22
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

27 січня 2025 року м. ДніпроСправа № 640/14719/22

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Захарова О.В., перевіривши матеріали справи за позовом ОСОБА_1 до Територіального управління Служби судової охорони у м. Києві та Київській області та Державної судової адміністрації України про визнання протиправною бездіяльність, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

20 січня 2025 року до Луганського окружного адміністративного суду з Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла адміністративна справа №640/14719/22 за позовом ОСОБА_1 (надалі - позивач) до Територіального управління Служби судової охорони у м. Києві та Київській області та Державної судової адміністрації України з такими вимогами:

1) визнати протиправною бездіяльність Територіального управління Служби судової охорони у місті Києві та Київській області щодо неприйняття наказу про виплату додаткової винагороди ОСОБА_1 , у відповідності до приписів Постанови кабінету Міністрів України «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» від 28 лютого 2022 року № 168;

2) зобов`язати Територіальне управління Служби судової охорони у місті Києві та Київській області прийняти наказ про виплату додаткової винагороди ОСОБА_1 , у відповідності до приписів Постанови Кабінету Міністрів України «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» від 28 лютого 2022 року № 168;

3) зобов`язати Територіальне управління Служби судової охорони у місті Києві та Київській області провести нарахування ОСОБА_1 додаткової винагороди визначеної постановою Кабінету Міністрів України «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» від 28 лютого 2022 року № 168, починаючи з 24 лютого 2022 року.

4) стягнути з Державної судової адміністрації України на користь ОСОБА_1 додаткову винагороду у розмірі 180 000,00 грн (сто вісімдесят тисяч грн 00 коп.), яка передбачена постановою Кабінету Міністрів України «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» від 28 лютого 2022 року № 168, за кожний місяць, починаючи з 24 лютого 2022 року по 31 серпня 2022 року.

В обґрунтування позову зазначено, що позивач починаючи з 14 січня 2020 року по теперішній час проходить службу в Службі судової охорони та перебуває на посаді контролера 1 категорії (заступник командира відділення) 2 відділення 6 взводу охорони 2 підрозділу охорони територіального управління Служби судової охорони у м. Києві та Київській області.

Постановою Кабінету Міністрів України «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» від 28 лютого 2022 року № 168 (надалі - Постанова КМУ №168 від 28 лютого 2022 року) установлено, що на період дії воєнного стану, зокрема співробітникам Служби судової охорони, які несуть службу в органах і установах зазначеної Служби, що розташовані в межах адміністративно-територіальних одиниць, на території яких надається допомога в рамках Програми «єПідтримка», виплачується додаткова винагорода в розмірі 30000 гривень щомісячно, а тим з них, які беруть безпосередню участь у бойових діях або забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів (у тому числі військовослужбовцям строкової служби), - розмір цієї додаткової винагороди збільшується до 100000 гривень в розрахунку на місяць пропорційно часу участі у таких діях та заходах.

Пунктом 2 вказаної Постанови КМУ №168 від 28 лютого 2022 року визначено, що виплата такої додаткової винагороди здійснюється на підставі наказів командирів (начальників), позивачу такої виплати нараховано та виплачено не було.

Представником від імені співробітників Служби Судової охорони були направлені відповідні адвокатські запити задля отримання інформації та відповідей щодо питання нарахування та виплати додаткової винагороди в розмірі 30 000 гривень щомісячно.

Листом від 18 квітня 2022 року № 41.06-274 Територіальне управління Служби судової охорони у місті Києві та Київської області повідомило, що будь-яких наказів командирів (начальників) Територіальним управлінням Служби судової охорони у місті Києві та Київської області не видавалися і відповідно додаткова винагорода за березень 2022 року не виплачувалась жодному співробітнику Управління.

Листом від 20 травня 2022 року № 08020-02-7/10304 Міністерство фінансів України повідомило (надалі - Мінфін), що Постановами КМУ № 245 від 10 березня 2022 року та № 401 від 1 квітня 2022 року за бюджетною програмою 0501020 було скорочено видатки на 541,6 млн грн та 1 574,1 млн грн відповідно.

Водночас, за даними Державної казначейської служби України, невикористані видатки Державної судової адміністрації на оплату праці за січень-квітень 2022 року становлять 424,5 млн грн.

Не погоджуючись з вищевикладеною бездіяльністю щодо не нарахування та не виплати позивачу належної, відповідно до приписів законодавства додаткової винагороди передбаченої під час воєнного стану, позивач вимушений звернутись до адміністративного суду з метою захисту порушеного права та для належного та об`єктивного захисту такого порушеного права на отримання додаткової винагороди.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 вересня 2022 року прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

Законом України від 13.12.2022 № 2825-IX «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» (далі - Закон № 2825-IX) Окружний адміністративний суд міста Києва ліквідовано, утворено Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві.

Відповідно до положень абзаців другого-четвертого пункту 2 розділу ІІ Закону № 2825-IX до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом, крім випадку, передбаченого абзацом четвертим цього пункту.

Не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва адміністративні справи, які були передані до Київського окружного адміністративного суду та розподілені між суддями до набрання чинності Законом України «Про внесення зміни до пункту 2 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» щодо забезпечення розгляду адміністративних справ», розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.

Інші адміністративні справи, які не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва, у тому числі ті, що передані до Київського окружного адміністративного суду до набрання чинності Законом України «Про внесення зміни до пункту 2 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» щодо забезпечення розгляду адміністративних справ», але не розподілені між суддями (крім справ, підсудність яких визначена частиною першою статті 27, частиною третьою статті 276, статтями 289-1, 289-4 Кодексу адміністративного судочинства України), передаються на розгляд та вирішення іншим окружним адміністративним судам України шляхом їх автоматизованого розподілу між цими судами з урахуванням навантаження, за принципом випадковості та відповідно до хронологічного надходження справ у порядку, визначеному Державною судовою адміністрацією України. Справи, підсудність яких визначена частиною першою статті 27, частиною третьою статті 276, статтями 289-1, 289-4 Кодексу адміністративного судочинства України, до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.

Відповідно до пункту 6 частини першої статті 152 та частини п`ятої статті 153 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», Закону України «Про внесення зміни до пункту 2 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» щодо забезпечення розгляду адміністративних справ», з метою відновлення належного доступу громадян та юридичних осіб до правосуддя у публічно-правових спорах, наказом Державної судової адміністрації України від 16.09.2024 № 399 затверджено Порядок передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва (далі - Порядок № 399).

Пунктом 22 Порядку № 399 встановлено, що на підставі отриманих примірників протоколу та переліку судових справ відповідальною особою протягом семи робочих днів після завершення автоматизованого розподілу судових справ передаються судові справи до судів, визначених за результатами автоматизованого розподілу.

На виконання положень Закону № 2825-IX та відповідно до Порядку № 399 справу передано на розгляд до Луганського окружного адміністративного суду.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями справу №640/14719/22 передано для розгляду судді Захаровій О.В.

З огляду на вищевикладене, вважаю за необхідне прийняти вказану адміністративну справу до провадження.

Оглядом відзиву на позовну заяву вбачається, що представником Територіального управління Служби судової охорони у м. Києві та Київській області заявлено клопотання про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору на стороні відповідача Кабінет Міністрів України, Міністерство фінансів України, Службу судової охорони.

Як вказує представник відповідача, не залучення вказаних суб`єктів владних повноважень може призвести в подальшому до неналежного вирішення спору, до неможливості виконання рішення суду, що призведе до нівелювання гарантій захисту соціальних та економічних праві і свобод співробітників Служби судової охорони.

Вирішуючи подану заяву суд враховує наступне.

Згідно із частиною 2 статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

Частинами 4, 5 статті 49 КАС України регламентовано, що у заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі.

Про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.

Рішенням ради правосуддя від 04.04.2019 №1051/0/15-19 затверджено Положення про Службу судової охорони (далі - Положення), у відповідності до якого служба судової охорони (далі - Служба) є державним органом у системі правосуддя для забезпечення охорони та підтримання громадського порядку в судах.

Згідно із пунктами 4, 6 Положення служба складається з центрального органу управління (Центральний апарат) та територіальних підрозділів (територіальні управління) Служби.

Рішення про утворення територіальних підрозділів Служби приймається Головою Служби за погодженням з Державною судовою адміністрацією України.

Відповідно до пунктів 9, 10 Положення територіальні підрозділи Служби утворюються як юридичні особи, мають печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки, самостійний баланс та рахунки в органах Державної казначейської служби України.

Фінансування Служби здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.

Відповідно до пунктів 15-17 Положення служба під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з відповідними органами та установами, у тому числі інших держав, з метою вдосконалення діяльності Служби.

Служба в межах повноважень, передбачених законом, видає накази організаційно-розпорядчого характеру, організовує та контролює їх виконання.

Керівництво діяльністю Служби здійснює Голова Служби, який призначається на посаду за результатами відкритого конкурсу і звільняється з посади Вищою радою правосуддя.

Підпунктом 20 пункту 19 Голова Служби приймає в установленому порядку рішення про розподіл бюджетних коштів, розпорядником яких є Служба.

Беручи до уваги наведене, суд вважає за необхідне залучити до участі в якості третьої особи без самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів Службу судової охорони.

Між тим, суд не вбачає підстав для залучення до участі у справі в якості третіх осіб без самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів Кабінет Міністрів України, Міністерство фінансів України, оскільки на переконання суду рішення в даній справі не впливає на їх права та обов`язки.

Керуючись статтями 4, 9, 12, 77, 80, 171, 173, 180, 194, 205, 257, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Прийняти адміністративну справу до провадження.

Розгляд справи продовжити в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Клопотання Територіального управління Служби судової охорони у м. Києві та Київській області про залучення третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів задовольнити частково.

Залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів - Службу судової охорони (01601, м. Київ, вул. Липська, б. 18/5, код ЄДРПОУ 42902258).

В задоволенні клопотання про залучення третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, відмовити.

Запропонувати сторонам у разі зміни фактичних обставин по даній справі, позиції щодо позову, вибуття або заміни сторони у відносинах, щодо яких виник спір, повідомити суду про таке протягом 15 (п`ятнадцяти) днів з дня отримання цієї ухвали шляхом направлення додаткових пояснень в електронній формі через Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему (особистий кабінет в системі «Електронний суд») з використанням власного (уповноваженої особи) електронного підпису або у паперовій формі.

Запропонувати третій особі - Службі судової охорони подати до суду письмові пояснення по суті позовних вимог протягом 10 календарних днів з дня отримання ухвали суду.

Справа розглядатиметься суддею Захаровою О.В. одноособово.

Повідомити сторони про можливість реєстрації в підсистемі Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (ЄСІТС) «Електронний суд» для отримання процесуальних документів в електронному вигляді та інформації по даній справі на офіційному вебпорталі «Судова влада України».

Учасники справи можуть отримати інформацію щодо даної справи в мережі Інтернет за веб-адресою сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України http://court.gov.ua/fair/sud1270/.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку окремо від рішення суду у випадку відкриття провадження у справі з порушенням правил підсудності.

Суддя О.В. Захарова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.01.2025
Оприлюднено29.01.2025
Номер документу124699705
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них

Судовий реєстр по справі —640/14719/22

Ухвала від 27.01.2025

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Захарова

Ухвала від 12.09.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні