Справа № 420/18872/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 січня 2025 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді: Юхтенко Л.Р., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Приватного підприємства «ІТАЛ КЕРАМІКА» (код ЄДРПОУ 35641104, місце знаходження: 65014, м. Одеса, вул.. Базарна, 32) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166, місце знаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місце знаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду 17 червня 2024 року надійшла позовна Приватного підприємства «ІТАЛ КЕРАМІКА» (код ЄДРПОУ 35641104, місце знаходження: 65014, м. Одеса, вул.. Базарна, 32) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166, місце знаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місце знаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, в якій представник просить:
1.Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 16.01.2024 року №10379491/35641104 про відмову у реєстрації податкової накладної податкову накладну№ 8516 від 05.10.2023 року видану ПП "ІТАЛ КЕРАМІКА на користь ПАТ «Стальканат» на суму 32886,28 грн;
2.Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 8516 від 05.10.2023 року видану ПП "ІТАЛ КЕРАМІКА на користь ПАТ «Стальканат» на суму 32886,28 грн датою її фактичного отримання;
3.Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 08.02.2024 року №10530352 /35641104 про відмову у реєстрації розрахунку коригування кількісних та вартісних показників №9612 від 19.12.2023 р. до податкової накладної №10720 від 19.12.2023 р;
4.Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування кількісних та вартісних показників №9612 від 19.12.2023 р. до податкової накладної №10720 від 19.12.2023р датою його отримання;
5.Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 28.03.2024року №10807659/35641104 про відмову у реєстрації податкової накладної № 5454 від 11.07.2023 р. на суму 76 634,87грн;
6.Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 5454 від 11.07.2023 року видану ПП "ІТАЛ КЕРАМІКА на користь ПАТ «Стальканат» на суму 76 634,87грн. датою її фактичного отримання;
7.Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 28.03.2024року № 10807660/35641104 про відмову у реєстрації податкової накладної № 4241 від 08.06.2023 р. ПП "ІТАЛ КЕРАМІКА на користь ПАТ «Стальканат» на суму 34 032,98грн;
8.Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 4241 від 08.06.2023 р. ПП "ІТАЛ КЕРАМІКА на користь ПАТ «Стальканат» на суму 34 032,98грн;
9.Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 28.03.2024року № 10807655/35641104 про відмову у реєстрації податкової накладної № 7610 від 06.09.2023 р. ПП "ІТАЛ КЕРАМІКА на користь ПАТ «Стальканат» на суму 68 413,60 грн.;
10.Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 7610 від 06.09.2023 р. ПП "ІТАЛ КЕРАМІКА на користь ПАТ «Стальканат» на суму 68 413,60 грн.
Ухвалою від 28 червня 2024 року позовну заяву прийнято до провадження та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) учасників справи в порядку ч. 5 ст. 262 КАС України.
На обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначає, що оскаржувані позивачем рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування є протиправними та такими, що підлягають скасуванню, з огляду на таке.
Приватне підприємство «ІТАЛ КЕРАМІКА» було зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 29.12.2007р. № запису: 15561020000030495.
Одним з профільних видів діяльності підприємства є оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (код КВЕД 46.73.). В рамках вказаного напрямку діяльності здійснюється купівля та подальший продажбудівельних матеріалів (в тому числі, але не виключно): сухі суміші; гіпсокартон; газобетон; електротехнічні товари; інструменти; профілі; фанера та плити осбі; фарби; утеплювач; ламінована підлога; аксесуари до ламінованої підлоги та інше.
Специфіка вказаного виду діяльності полягає в тому, що для наступного продажу, ПП "ІТАЛ КЕРАМІКА" спочатку закуповує зазначені будівельні матеріали у їх виробників в Україні та за кордоном.
Для здійснення своєї господарської діяльності, ПП забезпечено належними виробничими та трудовими ресурсами.
Зокрема, наявні складські та офісні приміщення, що використовуються ПП на умовах оренди. Відповідна інформація надана ПП згідно звітів 20-ОПП. Наявні виробничі потужності, що забезпечують виконання всіх притаманних операцій з товаром - здійснення транспортування, навантаження, розвантаження товару.
Згідно штатного розкладу, що затверджено наказом, в штаті підприємства нараховується 49 штатних одиниць персоналу, серед якого є працівники які задіяні у транспортуванні, навантаженні, розвантаженні товару.
Так, представник зазначає, що між ПП "ІТАЛ КЕРАМІКА» та ПАТ «Стальканат» було укладено договір поставки від 01.01.2015р. №° 1095 (копія - додається). За договором: Постачальник - ПП «ІТАЛ КЕРАМІКА», Покупець - ПАТ «Стальканат». Предмет договору: постачання матеріалів. Умови постачання: ЕХ\У (франко-завод. Інкотермс 2010).
Факт виконання умов Договору підтверджується наступними документами: - Договором поставки від 01.12.2015 р. Видатковою накладною від 05.10.2023 р. - ТТН від 05.10.2023 р. - Договором поставки від 01.01.2025 р. з додатковою угодою №9, видатковою накладною від 11.10.2023р. № 1110230009. рахунком на оплату № 9400 від 04.10.2023р.- платіжним дорученням від покупця ПАТ «Стальканат» №10260 від 05.10.2023 на суму 32 886,28 грн оборотно-сальдовою відомістю рах.281,105,361 довіреністю.
На виконання вимог договору позивачем було складено та подано до ДПС України на реєстрацію у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 8516 від 05.10.2023 року видану ПП "ІТАЛ КЕРАМІКА на користь ПАТ «Стальканат» на суму 32886.28 грн. проте, її реєстрацію було зупинено.
На пропозицію податкового органу, позивачем було надано разом з поясненнями: Витяг з ЄДРЮОФОПГФ. Статут. Наказ №3-к від 02.06.2009 р. Повідомлення форми №20-ОПП. З квитанцією, Наказ про затвердження штатного розпису від 04.10,2023 р. Штатний розпис, Договір оренди нерухомого майна з актами №502/1, 1102/1,1100/1.1099/1513/1,511/1.509/1,508/1,503/1, Сертифікат відповідності, Договір поставки від 01.12.2015 р., Видаткова накладна від 05.10.2023 р., ТТН від 05.10.2023 р., Договір поставки від 01.01.2025 р. з додатковою угодою №9 та додатковим договором, видаткова накладна від 11.10.2023р. № 1110230009, рахунок на оплату №° 9400 від 04.10.2023р., платіжне доручення від покупця ПАТ «Стальканат» №10260 від 05.10.2023 - на суму 32 886,28 грн оборотно-сальдові відомості рах.281,105.361 - довіреність.
Однак, Позивачем було отримано Рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 16.01.2024 року 10379491 /35641104 про відмову у реєстрації податкової накладної № 8516 від 05.10.2023 р.
Також, представник зазначає, що в межах виконання даного Договору була складена та зареєстрована податкова накладна №10720 від 19.12.2023 р.
Однак, в наступному виникла необхідність скласти та подати розрахунок коригування №9612 від 19.12.2023 р. до даної податкової накладної, видання зазначеного розрахунку коригування до податкової накладної №10720 від 19.12.2023 обумовлене здійсненням виправлення помилки виписання/реєстрації податкової накладної №10720 від 19.12.2023р. на суму 268 631,67 грн в т.4. ПДВ 44 771,94.
Так в платіжному дорученні від покупця ПАТ «Стальканат» №13748 від 19.12.2023 - на суму 268 631,67 грн в т.ч. пдв 44 771,94 грн., ПАТ «Стальканат» помилково вказав невірно рахунок (№1 1746 від 05.12.2023) згідно якого була проведена оплата і виписана податкова накладна № 10720 від 19.12.2023. В зв`язку з помилкою в призначенні платежу був написаний лист ПАТ «Стальканат» на зміну призначення платежу.
В свою чергу, виконання обов`язку Позивача щодо постачання товару постачальником по рахунку № 11880 від 08.12.2023р. підтверджується видатковою накладною покупцю ПАТ «Стальканат» від 15.12.2023. № 1512230012. Загальна вартість товару - 219 682.77 грн в тому числі ВДВ - 36613,79 грн.
На дату проведення відвантаження товару 15.12.2023 було виписано та зареєстровано податкову накладну № 10687 від 15.12.2023р. на суму 219682,77 грн, в тому числі ПДВ - 36613,79 грн. Також було надано сертифікат відповідності товару.
Втім, Позивач через електронний кабінет платника податків відносно вищевказаного розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, отримав квитанції про реєстрацію, згідно якої реєстрацію розрахунку зупинено та зазначено п.5 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (перевищення суми компенсації вартості товару/послугитовару/послуги 7326 перевищує величину залишку).
В наступному, Позивач направив в ДПС повідомлення про надання пояснень та копій всіх первинних документів щодо вищевказаної податкової накладної та розрахунку. Однак, Позивачем було отримано Рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 08.02.2024 року 10530352 /35641104 про відмову у реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної №10720 від 19.12.2023.
Також, в межах виконання вказаного договору, Позивачем було складено та подано до ДПС України на реєстрацію у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 5454 від 11.07.2023 року видану ПП «ІТАЛ КЕРАМІКА» на користь ПАТ «Стальканат» на суму 76 634,87грн. Виконання обов`язку постачальником підтверджується видатковою накладною від 13.07.2023р. № 1307230004. Загальна вартість товару - 76 634,87 грн, в тому числі ПДВ - 12 772,48 грн. Доставка товара здійснювалась за рахунок ПАТ «Стальканат» самостійно. Також виконання підтверджується платіжним дорученням від покупця ПАТ «Стальканат» №6535 від 11.07.2023 - на суму 76 634.87 грн. Відображення операції з постачання в обліку: підтверджується даними аналітичного обліку Оборотно-сальдова відомість рах.361, проте, реєстрацію ПН було зупинено, у зв`язку з відповідністю п.1 Критеріїв ризиковості.
Після направлення повідомлення про надання додаткових пояснень, Позивачем було отримано Рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 28.03.2024року 10807659/35641104 про відмову у реєстрації податкової накладної № 5454 від 11.07.2023 р.
В межах виконання вищевказаного Договору, Позивачем було складено та подано до ДПС України на реєстрацію у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 4241 від 08.06.2023 року видану ПП «ІТАЛ КЕРАМІКА» на користь ПАТ «Стальканат» на суму 34 032,98грн. Виконання обов`язку постачальником підтверджується видатковою накладною від 15.06.2023р. № 1506230013 Загальна вартість товару - 39 339,08 грн в тому числі ПДВ - 5672,16 грн. - Доставка товара здійснювалась за рахунок ПАТ «Стальканат» самостійно. Також виконання підтверджується платіжним дорученням від покупця ПАТ «Стальканат» №5250 від 08.06..2023 - на суму 39 339,08 грн. Відображення операції з постачання в обліку: підтверджується даними Оборотно-сальдова відомість рах.361. проте, її реєстрацію було зупинено, у зв`язку з відповідністю п.1 Критеріїв ризиковості.
Позивач направив в ДПС повідомлення про надання пояснень та копій всіх первинних документів щодо ПН, проте Позивачем було отримано Рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 28.03.2024року 10807660/35641104 про відмову у реєстрації податкової накладної № 4241 від 08.06.2023 р.
В межах виконання вищевказаного Договору, Позивачем було складено та подано до ДПС України на реєстрацію у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 7610 від 06.09.2023 року видану ПП «ІТАЛ КЕРАМІКА» на користь ПАТ «Стальканат» на суму 68 413,60 грн.
Виконання обов`язку постачальником підтверджується видатковою накладною від 11.09.2023 р. №1109230010 Загальна вартість товару - 68 413,60 грн в тому числі ПДВ - 11 402,27 грн. - Доставка товара здійснювалась за рахунок ПАТ «Стальканат» самостійно. Також виконання підтверджується платіжним дорученням від покупця ПАТ «Стальканат» №8871 від 06.09.2023р. - на суму 68 413.60 грн . Відображення операції з постачання в обліку: підтверджується даними Оборотно-сальдова відомість рах.361, проте, її реєстрацію було зупинено, у зв`язку з відповідністю п.1 Критеріїв ризиковості.
Позивач направив в ДПС повідомлення про надання пояснень та копій всіх первинних документів щодо ПН, протеПозивачем було отримано Рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 28.03.2024 року № 108076655/35641104 про відмову у реєстрації податкової накладної № 7610 від 06.09.2023 р.
У вказаних рішеннях було зазначено, що Позивачу відмовлено у реєстрації ПН у зв`язку з наданням копій документів, складених з порушенням законодавства, в додаткові інформації зазначено наступний перелік документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні.
Отже, Позивач не погоджується з прийнятими рішеннями про відмову у реєстрації податкових накладних та розрахунку, вважає їх протиправними та такими, що підлягають скасуванню, а вищеперелічені податкові накладні такими, що підлягають реєстрації.
На виконання ухвали суду 12.07.2024 року (вхід. № ЕС/28764/24) від представника відповідачів надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до змісту якого представник проти заявлених позовних вимог заперечує та просить відмовити у їх задоволенні, з огляду на таке.
Відповідно до фактичних обставин справи, Приватне підприємство «ІТАЛ КЕРАМІКА» направило на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні № 8516 від 05.10.2023; № 5454 від 11.07.2023; № 4241 від 08.06.2023; № 7610 від 06.09.2023 та розрахунок коригування № 9612 від 19.12.2023 до податкової накладної № 10720 від 19.12.2023.
За отриманими Квитанціями №1 з Єдиного вікна приймання звітності Державної податкової служби України Позивачу було повідомлено, що реєстрація податкових накладних № 8516 від 05.10.2023; № 5454 від 11.07.2023; № 4241 від 08.06.2023; № 7610 від 06.09.2023 та розрахунок коригування № 9612 від 19.12.2023 до податкової накладної № 10720 від 19.12.2023 зупинена, оскільки: «Обсяг постачання товару/ послуги 8537 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=1.5740%, "P"=717142.32 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Також, ПП «ІТАЛ КЕРАМІКА» було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення щодо реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної.
На виконання п. 11 Порядку №1165, та у відповідності п.4 порядку № 520, ПП «ІТАЛ КЕРАМІКА» було подано до контролюючого органу:
Повідомлення №7 від 11.01.2024 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №8516 від 05.10.2023, разом з яким ТОВ направило до контролюючого органу додаткові документи, в загальній кількості 17.
Повідомлення №7 від 06.02.2024 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №9612 від 19.12.2023, разом з яким ТОВ направило до контролюючого органу додаткові документи, в загальній кількості 21.
Повідомлення №1 від 26.03.2024 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №5454 від 11.07.2023 органу додаткові документи, в загальній кількості 41.
Повідомлення №1 від 25.03.2024 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 4241 від 08.06.2023, разом з яким ТОВ направило до контролюючого органу додаткові документи, в загальній кількості 26.
Повідомлення №2 від 25.03.2024 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 7610 від 06.09.2023, разом з яким ТОВ направило до контролюючого органу додаткові документи, в загальній кількості 26.
Повідомлення №7 від 06.02.2024 про надання пояснень та копій документів щодо розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 9612 від 19.12.2023, разом з яким ТОВ направило до контролюючого органу додаткові документи, в загальній кількості 21.
Серед наданих платником документів були виявлені такі недоліки:
-Порушено норми п. 51 Постанови Правління Національного Банку України від 04.07.2018 № 75 «Про затвердження Положення про організацію бухгалтерського обліку в банках України», а саме: інформаційні повідомлення про зарахування коштів № 10260 від 05.10.2023 та № 13748 від 19.12.2023; платіжні інструкції № 4689 від 20.12.2023 та № 13748 від 19.12.2023; видаткові накладні № 1110230009 від 11.10.2023; 15122300012 від 15.12.2023 не завірені належним чином підписами посадових та службових осіб, а також, платником, а отже, не відповідають приписам п.п. 5, 6 зазначеної Постанови;
-Відповідно до п. 3 Листа Державної реєстраційної служби України від 07.02.2013 № 43-06-15-13: «Посвідчення документа керівником підприємства, установи, організації здійснюється відповідно до вимог Національного стандарту України «Вимоги до оформлювання документів « ДСТУ 4163-2003, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 07.04.2003 № 55. Так, завіряти документи слід із зазначенням назви посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, з відміткою «Згідно з оригіналом», засвідченою печатко, дати засвідчення копії». А отже, Оборотно-сальдові відомості по рахунках № 281 за 15.12.2023, № 105 за 05.12.2023, № 361 за 05.10.2023; договір поставки № 1095 від 01.01.2015; сертифікат відповідності та інформаційні повідомлення про зарахування коштів № 10260 від 05.10.2023 та № 13748 від 19.12.2023; платіжні інструкції № 4689 від 20.12.2023 та № 13748 від 19.12.2023 - завірені неналежним чином.
В оскаржуваному рішенні Комісії було зазначено причину відмови в реєстрації податкової накладної ПП «ІТАЛ КЕРАМІКА» а саме: надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
На переконання Відповідачів, надіслані позивачем пояснення на додані до них документи поза розумним сумнівом не можливо вважати достатніми для розкриття та підтвердження інформації, зазначеної у направлених на реєстрацію податкових накладних № 8516 від 05.10.2023; № 5454 від 11.07.2023; № 4241 від 08.06.2023; № 7610 від 06.09.2023 та розрахунку коригування № 9612 від 19.12.2023 до податкової накладної № 10720 від 19.12.2023.
Відповідь на відзив до суду не надходила.
Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд встановив таке.
Приватне підприємство «ІТАЛ КЕРАМІКА» зареєстровано за номером 15561020000030495 від 29.12.2007 року.
Основний вид господарської діяльності: 46.73оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням.
Судом встановлено, що з метою здійснення господарської діяльності між позивачем (постачальник) та Приватним акціонерним товариством «Виробниче об`єднання Стальканат-Сілур» (покупець) укладено договір поставки №1095, відповідно до умов якого постачальник в строк та на умовах, визначених договором зобов`язується поставити товар, а покупець зобов`язується прийняти та здійснити оплату товару. Найменування, асортимент, кількість, одиниці виміру, ціна на товар вказуються у специфікаціях (рахунках, видаткових накладних, якщо специфікації до договору не складаються) до цього договору (п. 1.1 договору)
Поставка товару здійснюється на умовах EXW (м. Одеса), згідно інкотермс-2010, якщо інше не обумовлено у специфікаціях до даного договору. (п. 4.1 договору)
Оплата за товар здійснюється на підставі виставленого постачальником рахунку. (п. 5.4 договору)
Відповідно до додаткової угоди №9 від 22.12.2021 року визначає, що ПрАТ «СТАЛЬКАНАТ» набуває всіх прав ПрАТ «ВО «СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР» та приймає на себе всі обов`язки ПрАТ «ВО «СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР» за договором з дати набуття чинності цієї додаткової угоди, в т.ч. всі права та обов`язки, що виникнуть до 01.01.2022 року (п. 2 додаткової угоди).
Так, судом встановлено, що на виконання умов вказаного договору між сторонами було вчинено такі дії:
-Виставлено рахунок на оплату №9400 від 04.10.2023 року на суму 32886,28 грн; оплата здійснена на підставі інформаційного повідомлення про зарахування коштів №10260 від 05.10.2023 року; на підставі видаткової накладної № 1110230009 від 11.10.2023 року здійснено поставку товару; за фактом надходження коштів сформовано ПН №8516 від 05.10.2023 року та направлено її на реєстрацію;
-Сформовано та зареєстровано ПН №10720 від 19.12.2023 року, проте в платіжному дорученні від покупця ПАТ «Стальканат» №13748 від 19.12.2023 - на суму 268 631,67 грн в т.ч. ПДВ 44 771,94 грн., ПАТ «Стальканат» помилково вказав невірно рахунок (№1 1746 від 05.12.2023) згідно якого була проведена оплата і виписана податкова накладна № 10720 від 19.12.2023.Для виправлення помилки був виписаний та відправлений на реєстрацію розрахунок коригування від 19.12.2023 №9612 до податкової накладної 10720 на суму 219 682,77 грн в т.ч. ПДВ 36613,79 грн, а залишок у розмірі 48 948,90 грн. в т.ч. ПДВ 8 158,15 грн, було повернуто 20.12.2023 ПрАТ «Стальканат» згідно листа.
-Виставлено рахунок на оплату №5698 від 06.07.2023 року на суму 76634,87 грн; оплата здійснена на підставі інформаційного повідомлення про зарахування коштів №6535 від 11.07.2023 року; на підставі видаткової накладної № 1307230004 від 13.07.2023 року здійснено поставку товару; за фактом надходження коштів сформовано ПН №5454 від 11.07.2023 року та направлено її на реєстрацію;
-Виставлено рахунок на оплату №4429 від 08.06.2023 року на суму 39339,08 грн; оплата здійснена на підставі інформаційного повідомлення про зарахування коштів №5250 від 08.06.2023 року; на підставі видаткової накладної № 1506230013 від 15.06.2023 року здійснено поставку товару; за фактом надходження коштів сформовано ПН №4241 від 08.06.2023 року та направлено її на реєстрацію;
-Виставлено рахунок на оплату №8287 від 05.09.2023 року на суму 68413,60 грн; оплата здійснена на підставі інформаційного повідомлення про зарахування коштів №8871 від 06.09.2023 року; на підставі видаткової накладної № 1109230010 від 11.09.2023 року здійснено поставку товару; за фактом надходження коштів сформовано ПН №7610 від 06.09.2023 року та направлено її на реєстрацію;
Вказані податкові накладнібуло направлено на реєстрацію до ЄРПН, проте їх реєстрацію було зупинено з однакових підстав, а саме:
«відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 8537 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено: показник "D"= 1,6517%. "Р"=310154,59. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Стосовно розрахунку коригування зазначена відповідність п. 5 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
На пропозицію податкового органу позивачем були подані повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо обох ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, а саме:
-Повідомлення № 7 від 11.01.2024 року; у поясненнях позивачем вказано: ПП «Італ Кераміка» працює згідно коду КВЕД ДК 46.73. пояснення у додатку 1. Та до пояснень надано 17 додатків: Витяг з ЄДРЮОФОПГФ, Статут, Наказ №3-к від 02.06.2009 р, Повідомлення форми №20-ОПП з квитанцією, Наказ про затвердження штатного розпису від 04.10,2023 р, Штатний розпис, Договір оренди нерухомого майна з актами №502/1, 1102/1,1100/1.1099/1513/1,511/1.509/1,508/1,503/1, Сертифікат відповідності, Договір поставки від 01.12.2015 р, Видаткова накладна від 05.10.2023 р. - ТТН від 05.10.2023 р. Договір поставки від 01.01.2025 р.з додатковою угодою №9 та додатковим договором. видаткова накладна від 11.10.2023р. № 1110230009. - рахунок на оплату №° 9400 від 04.10.2023р.- - платіжне доручення від покупця ПАТ «Стальканат» №10260 від 05.10.2023 - на суму 32 886,28 грн оборотно-сальдові відомості рах.281,105.361 - довіреність.
-Повідомлення № 7 від 06.02.2024 року; у поясненнях позивачем вказано: ПП «Італ Кераміка» працює згідно коду КВЕД ДК 46.73. пояснення у додатку 1. Та до пояснень надано 21 додаток:Витяг з ЄДРЮОФОПГФ. Статут. - Наказ №3-к від 02.06.2009 р. Повідомлення форми №20-ОПП. З квитанцією. Наказ про затвердження штатного розпису від 04.10.2023 р. Штатний розпис. - Договора оренди нерухомого майна з актами №502/1. 1102/1,1100/1,1099/1, 513/1,511/1,509/1,508/1,503/1, Сертифікат відповідності з додатком. Договір поставки від 01.12.2015 р. Рахунок на оплату від 08.12.2023 №11880. Повідомлення про зарахування коштів від 19.12.2023 р. Видаткова накладна від 15.12.2023 р. №1512230012. - ПН №10687 від 12.12.2023 р. - Розрахунок від 20.12.2023 р №10721 Лист ПАТ «Стальканат» від 19.12.2023 р. Лист ПАТ «Стальканат» від 20.12.2023 р. Платіжна інстукція від 20.12.2023 р.. 12.2023 р. - Видаткова накладна від 15.12.2023 р. №РН-004729. Рахунок на оплату від 05.12.2023р. №СФ-0006946. - ТТН №4729 від 15.12.2023 р. - ПН №163 від 11.12.2023 р. оборотно-сальдова відомість рах.281,105,361 - договір поставки від 03.01.2019 р.
-Повідомлення № 1 від 26.03.2024 року; у поясненнях позивачем вказано: ПП «Італ Кераміка» працює згідно коду КВЕД ДК 46.73. пояснення у додатку 1. Та до пояснень надано 41 додаток:Витяг з ЄДРЮОФОПГФ. Статут. - Наказ №3-к від 02.06.2009 р. - Повідомлення форми №20-ОПП. З квитанцією. - Договора оренди нерухомого майна з актами №502/1. 1102/1,1100/1,1099/1, 513/1,511/1,509/1,508/1,503/1, Наказ про затвердження штатного розпису від 05.06.2023 р. Штатний розпис. - Оборотно-сальдові відомості по рахункам 105,361, Повідомлення про зарахування коштів від 11.07.2023 р. Видаткова накладна від 13.07.2023 р. Рахунок на оплату від 06.07.2023 р. Довіреність - Договір поставки вді 02.12.2023 р. Сертифікат відповідності. Рахунок на оплату від 23.09.2020 р. - Рахунок на оплату від 03.11.2020 р. Видаткова накладна від 23.09.2020 р. Видаткова накладна від 14.12.2021 р. - Видаткова накладна від 17.12.2021 р. - Видаткова накладна від 04.11.2020 р. - Видаткова накладна від 08.11.2021 р. - Видаткова накладна від 07.07.2023 р. - Видаткова накладна від 21.02.2022 р. - ТТН №1398-01 від 21.02.2022р. № 2801-01 від 07.07.2023р № 8936-01 від 23.09.20220р., №10809-01 від 04:11.2020р. №12425-01 від 08.11.2021. № 13944-01 від 14.12.2021р., №14043 від 17.122021р. - ПН від 21,02.2022р. № 2192, від 07.07.2023р. № 137, від 08.11.2021р. №578, від 14.12.2021 № 1206, від 17.12.2021р. № 1697, від 23.09.2020 №3768, від 04.11.2020 №393. - Договір поставки від 23.12.2020 р. з додатковою угодою;
-Повідомлення № 1 від 25.03.2024 року; у поясненнях позивачем вказано: ПП «Італ Кераміка» працює згідно коду КВЕД ДК 46.73. пояснення у додатку 1. Та до пояснень надано 26 додатків: Витяг з ЄДРЮОФОПГФ. Статут. - Наказ №3-к від 02.06.2009 р. Повідомлення форми №20-ОПП. З квитанцією. - Договора оренди нерухомого майна з актами №1100/1,508/1,501/1.155/5, 155/11, 1099/1,509/1.502/1. - Наказ про затвердження штатного розпису від 05.06.2023 р. Штатний розпис. Сертифікат відповідності. Договір поставки від 23.12.2020 р. з додатковою угодою. - Оборотно-сальдові відомості по рахункам 105,361, Видаткова накладна від 10.02.2022 р. ТТН № 1112-01 від 10.02.2022 р. - ПН.№895 від 10.02.2022 р. Інформаційне повідомлення про зарахування коштів від 08.06.2022 р. - Видаткова накладна №1506230013 від 15.06.2023 р. - Рахунок на оплату від 08.06.2023 р. довіреність;
-Повідомлення № 2 від 25.03.2024 року; у поясненнях позивачем вказано: ПП «Італ Кераміка» працює згідно коду КВЕД ДК 46.73. пояснення у додатку 1. Та до пояснень надано 26 додатків:Витяг з ЄДРЮОФОПГФ. Статут. - Наказ №3-к від 02.06.2009 р. - Повідомлення форми №20-ОПП. З квитанцією. - Договора оренди нерухомого майна з актами №1100/1,508/1,501/1,155/5. 155/11, 1099/1,509/1,502/1, Наказ про затвердження штатного розпису від 05.06.2023 р. Штатний розпис. Сертифікат відповідності. Договір поставки від 23.12.2020 р. з додатковою угодою. - Оборотно-сальдові відомості по рахункам 105,361, - Видаткова накладна від 07.09.2023 р. - ТТН № 3929-01 від 07.09.2023 р. - ПН.№155 від 07.09.2023 р. - Інформаційне повідомлення про зарахування коштів від 06.09.2023 р. - Видаткова накладна № 1109230010 від 11.09.2023 р. Рахунок на оплату від 05.09.2023 р. Довіреність. Сертифікат.
Проте, за результатами розгляду вказаних пояснень, ГУ ДПС в Одеській області прийняли рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних:
-№10379491/35641104 від 16.01.2024;
-№10530352/35641104 від 08.02.2024;
-№10807659/35641104 від 28.03.2024;
-№10807660/35641104 від 28.03.2024;
-№10807655/35641104 від 28.03.2024;
Підставою для відмови у реєстрації вказаних накладних та розрахунку коригування зазначено: надання платником податків копій документів складених/оформлених із порушенням законодавства.
Додаткова інформація: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Не погодившись із вказаними рішеннями позивач подав скарги, проте ДПС України за результатами розгляду скарг прийнято рішення № 5397/35641104/2 від 29.01.2024 року, № 11677/35641104/2 від 27.02.2024 року, №23403/35641104/2 від 15.04.2024 року, №23325/35641104/2 від 15.04.2024 року та №23432/35641104/2 від 15.04.2024 року, якими залишено скарги без задоволення, а рішення регіонального рівня без змін.
На думку позивача, оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних та розрахунку коригування є протиправними та підлягають скасуванню, адже податковим органом конкретно не зазначено, які саме подані документи не відповідають законодавству, та окрім того, представник зазначає, що всі надані до податкового органу первинні документи складені відповідно до норм законодавства та підтверджують реальність здійснених операцій.
Не погодившись із прийнятим рішенням, позивач звернувся до суду із цим позовом.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належать задоволенню повністю, з огляду на таке.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено).
Аналізуючи правомірність прийняття оскаржуваних рішень, що є змістом правовідносин у цій справі, відповідно до приписів ст. 2 КАС України, суд виходить із такого.
Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України.
Згідно з пп. «а», «б» п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст. 188 ПК України).
Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п.п.14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Пунктом 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (далі - Порядок № 1246) (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2245-VIII Кабінету Міністрів України доручено до 1 березня 2018 року визначити порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
З 01.02.2020 року діє Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. №1165 (далі Порядок № 1165), якийвизначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Згідно з п. 3 Порядку №1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації).
Відповідно до п. 5, п.6 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
Відповідно до п. 10, п. 11 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Так, судом встановлено, що в порядку встановленого податковим законодавством за фактом находження коштівпозивачем було сформовано податкові накладні №8516 від 05.10.2023 року, №5454 від 11.07.2023 року, №4241 від 08.06.2023 року, №7610 від 06.09.2023 року та розрахунок коригування №9612 від 19.12.2023 року до ПН №10720 від 19.12.2023 року, які направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до отриманих квитанцій, реєстрація податкових накладних зупинена з підстав:«відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 31.01.2024 №337 та №260 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 82,99 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено: показник "D"= 1,4314%. "Рпоточ"=0. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Та реєстрацію розрахунку коригування зупинено з підстав: «відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація розрахунку коригування від 19.12.2023 року №9612 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Перевищення суми компенсації вартості товару/послуги 7326, зазначеного у розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, над величиною залишку, такого товару, визначеного як різниця обсягів придбання та постачання такого товару/послуги його отримувачем, що відповідає п.5 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено: показник "D"= 9224%. "Рпоточ"=0. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних»
У Додатку 3 до Порядку № 1165 встановлено Критерії ризиковості здійснення операцій, пунктом 1 зазначених Критеріїв визначено такі критерії ризиковості здійснення операцій: «Обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування (зокрема обсягом постачання за операціями з вивезення за межі митної території України товарів, до яких застосовується режим експортного забезпечення відповідно до вимог статті 19-2 Закону України Про зовнішньоекономічну діяльність), зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку».
Та відповідно до пунктом 5 Критеріїв визначено такі критерії ризиковості здійснення операцій:«Перевищення суми компенсації вартості товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданого отримувачем такого товару/послуги для реєстрації в Реєстрі, над величиною залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) з 1 січня 2017 р., зазначеного постачальником у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання (зокрема обсягу постачання за операціями з вивезення за межі митної території України товарів, до яких застосовується режим експортного забезпечення відповідно до вимог статті 19-2 Закону України Про зовнішньоекономічну діяльність) з 1 січня 2017 р., зменшеного у 1,5 раза та зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги».
При цьому суд зазначає, що належної мотивації підстав та причин віднесення поданих податкових накладних до категорії ризиковості здійснення операцій відповідачами ані у спірному рішенні, ані до суду не надано.
Сторонами не заперечується, що на пропозицію податкового органу, позивачем було надано: Повідомлення № 7 від 11.01.2024 року та до пояснень надано 17 додатків.Повідомлення № 7 від 06.02.2024 року та до пояснень надано 21 додаток. Повідомлення № 1 від 26.03.2024 року та до пояснень надано 41 додаток. Повідомлення № 1 від 25.03.2024 року та до пояснень надано 26 додатків.Повідомлення № 2 від 25.03.2024 року та до пояснень надано 26 додатків.
У всіх повідомленнях в графі пояснення вказано: ПП «Італ Кераміка» працює згідно коду КВЕД ДК 46.73. пояснення у додатку 1.
Проте, за результатами розгляду пояснень та наданих позивачем документів, комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області були прийняті рішення №10379491/35641104 від 16.01.2024; №10530352/35641104 від 08.02.2024;№10807659/35641104 від 28.03.2024; №10807660/35641104 від 28.03.2024; №10807655/35641104 від 28.03.2024 про відмову в реєстрації податковихнакладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Так, підставою для відмови в реєстрації поданих позивачем податкових накладних та розрахунку коригування було зазначено: «наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні».
Оцінивши надані сторонами докази та виходячи із вищенаведених норм права, суд доходить висновку, що відповідачем прийнято оскаржувані рішення помилково, з огляду на таке.
Так, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що основний вид господарської діяльності: 46.73 оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням.
Судом встановлено, що з метою здійснення господарської діяльності між позивачем (постачальник) та Приватним акціонерним товариством «Виробниче об`єднання Стальканат-Сілур» (покупець) укладено договір поставки №1095, відповідно до умов якого постачальник в строк та на умовах, визначених договором зобов`язується поставити товар, а покупець зобов`язується прийняти та здійснити оплату товару. Найменування, асортимент, кількість, одиниці виміру, ціна на товар вказуються у специфікаціях (рахунках, видаткових накладних, якщо специфікації до договору не складаються) до цього договору (п. 1.1 договору)
Поставка товару здійснюється на умовах EXW (м. Одеса), згідно інкотермс-2010, якщо інше не обумовлено у специфікаціях до даного договору. (п. 4.1 договору)
Оплата за товар здійснюється на підставі виставленого постачальником рахунку. (п. 5.4 договору)
Відповідно до додаткової угоди №9 від 22.12.2021 року, визначає, що ПрАТ «СТАЛЬКАНАТ» набуває всіх прав ПрАТ «ВО «СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР» та приймає на себе всі обов`язки ПрАТ «ВО «СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР» за договором з дати набуття чинності цієї додаткової угоди, в т.ч. всі права та обов`язки, що виникнуть до 01.01.2022 року (п. 2 додаткової угоди).
Так, судом встановлено, що на виконання умов вказаного договору між сторонами було вчинено такі дії:
-Виставлено рахунок на оплату №9400 від 04.10.2023 року на суму 32886,28 грн; оплата здійснена на підставі інформаційного повідомлення про зарахування коштів №10260 від 05.10.2023 року; на підставі видаткової накладної № 1110230009 від 11.10.2023 року здійснено поставку товару; за фактом надходження коштів сформовано ПН №8516 від 05.10.2023 року та направлено її на реєстрацію;
-Сформовано та зареєстровано ПН №10720 від 19.12.2023 року, проте в платіжному дорученні від покупця ПАТ «Стальканат» №13748 від 19.12.2023 - на суму 268 631,67 грн в т.ч. ПДВ 44 771,94 грн., ПАТ «Стальканат» помилково вказав невірно рахунок (№1 1746 від 05.12.2023) згідно з якого була проведена оплата і виписана податкова накладна № 10720 від 19.12.2023. Для виправлення помилки був виписаний та відправлений на реєстрацію розрахунок коригування від 19.12.2023 №9612 до податкової накладної 10720 на суму 219 682,77 грн в т.ч. ПДВ 36613,79 грн, а залишок у розмірі 48 948,90 грн. в т.ч. ПДВ 8 158,15 грн, було повернуто 20.12.2023 ПрАТ «Стальканат» згідно листа.
-Виставлено рахунок на оплату №5698 від 06.07.2023 року на суму 76634,87 грн; оплата здійснена на підставі інформаційного повідомлення про зарахування коштів №6535 від 11.07.2023 року; на підставі видаткової накладної № 1307230004 від 13.07.2023 року здійснено поставку товару; за фактом надходження коштів сформовано ПН №5454 від 11.07.2023 року та направлено її на реєстрацію;
-Виставлено рахунок на оплату №4429 від 08.06.2023 року на суму 39339,08 грн; оплата здійснена на підставі інформаційного повідомлення про зарахування коштів №5250 від 08.06.2023 року; на підставі видаткової накладної № 1506230013 від 15.06.2023 року здійснено поставку товару; за фактом надходження коштів сформовано ПН №4241 від 08.06.2023 року та направлено її на реєстрацію;
-Виставлено рахунок на оплату №8287 від 05.09.2023 року на суму 68413,60 грн; оплата здійснена на підставі інформаційного повідомлення про зарахування коштів №8871 від 06.09.2023 року; на підставі видаткової накладної № 1109230010 від 11.09.2023 року здійснено поставку товару; за фактом надходження коштів сформовано ПН №7610 від 06.09.2023 року та направлено її на реєстрацію;
Крім того, як вже зазначалось судом, позивачем було надано повідомлення щодо подачі письмових пояснень та документів про підтвердження реальності здійснення господарських операцій по зупиненим податковим накладним та розрахунку коригування та на розгляд Комісії було надано всі наявні у позивач адокументи, що сторонами не заперечується.
Аналіз наданих копій первинних документів надає можливість встановити послідовність дій позивача щодо надання такого виду послуг.
У свою чергу, суд враховує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
В той же час, у квитанціях зазначено лише посилання на відповідність Критеріїв, визначених в п. 1 та п.5 та не зазначено документів, які слід надати для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в реєстрі або відмову в такій реєстрації.
При цьому, можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання на реєстрацію податкової накладної напряму залежить від чіткого формулювання фіскальним органом позиції про те, під який саме критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій підпадає платник податку, якому відповідає платник податку, що прямо впливає на можливість надання платником податку в подальшому відповідних документів, перелік яких міститься у вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП.
Суд відхиляє доводи представника відповідача викладені у відзиві, що позивач має орієнтуватись на визначений перелік документів, з підстав того, що у випадку неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, а у подальшому в рішенні про відмову у реєстрації ПН, платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів.
Таким чином, зупинення податкових накладних та розрахунку коригування, виписаних позивачем не відповідає умовам критеріїв ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій та контролюючим органом, порушено вимоги Порядку № 1165.
Відповідно до ч. п. 25, 26, 27 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном. Комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.
Згідно з п. 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.
Згідно з додатку до Порядку № 520 в рішенні про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних обов`язково зазначаються конкретні документи.
Так, як вбачається з матеріалів справи в оскаржуваних рішеннях, податковим органом було зазначено підставою для відмови у реєстрації податкових накладних та розрахунку коригування «надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства».
В графі «податкова інформація» (зазначити конкретні документи) оскаржуваних рішень, вказано: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Аналізуючи зазначену, як підставу для відмови у реєстрації поданих податкових накладних в ЄРПН, суд зазначає, що контролюючим органом не наведено конкретних документів, які саме складені чи сформовані позивачем з порушенням норм законодавства, а лише узагальнено зазначено перелік можливих документів.
Суд звертає увагу, що у випадку неконкретизації переліку документів в рішенні про відмову у реєстрації ПН, платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів.
Таким чином, суд доходить висновку, що матеріали справи не містять належних і достатніх доказів спростування відповідачами тверджень позивача, наведення відповідних мотивів прийняття спірних рішень та неврахування наданих позивачем документів, а відтак, підтверджень правомірності рішень податкового органу, у зв`язку з чим, такі рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН є протиправними та підлягають скасуванню.
Стосовно позовних вимог про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні та розрахунок коригування, суд зазначає таке.
Приписами пункту 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
В даному випадку, зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані позивачем податкові накладніта розрахунок коригування є дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права, а тому суд доходить висновку, що вказані позовні вимоги є правомірними та належать задоволенню повністю.
Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Таким чином, оцінюючи встановлені факти, суд дійшов висновку, що відповідачі, заперечуючи проти позову не довели, з посиланням на відповідні докази, правомірності своїх рішень, а тому позовні вимоги належать задоволенню повністю.
Таким чином, сплачений позивачем судовий збір підлягає поверненню на користь позивачав розмірі 15140,00 грн за основними вимогами,за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,295,297 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву Приватного підприємства «ІТАЛ КЕРАМІКА» (код ЄДРПОУ 35641104, місце знаходження: 65014, м. Одеса, вул.. Базарна, 32) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166, місце знаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місце знаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,- задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування №10379491/35641104 від 16.01.2024рокув Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну №8516 від 05.10.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування №10530352/35641104 від 08.02.2024року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну №9612 від 19.12.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування №10807659/35641104 від 28.03.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну №5454 від 11.07.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування №10807660/35641104 від 28.03.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну №4241 від 08.06.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування №10807655/35641104 від 28.03.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну №7610 від 06.09.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) на користь Приватного підприємства «ІТАЛ КЕРАМІКА» (код ЄДРПОУ 35641104, місце знаходження: 65014, м. Одеса, вул.. Базарна, 32) сплачений судовий збір в розмірі 15140,00 грн (п`ятнадцять тисяч сто сорок гривень 00 копійок).
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Суддя Л.Р. Юхтенко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.01.2025 |
Оприлюднено | 29.01.2025 |
Номер документу | 124700179 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Юхтенко Л.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні