Рішення
від 27.01.2025 по справі 560/12923/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/12923/24

РІШЕННЯ

іменем України

27 січня 2025 рокум. ХмельницькийХмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Божук Д.А. розглянувши адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Арсенал інвестгруп" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області , Державної податкової служби України про визнання протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся в суд з позовною заявою, в якій просить:

1. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 30.05.2024 року №11138615/43015020 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

2. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 30.09.2023 року, складену товариством з обмеженою відповідальністю "Арсенал інвестгруп", датою її первинного подання платником податків на реєстрацію.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що позивачем до податкового органу було направлено пояснення з копіями документів на підтвердження реальності здійснення господарської операції. Рішення відповідача про відмову в реєстрації податкової накладної містить безпідставне твердження про ненадання позивачем документів.

Ухвалою суду від 09.09.2024 відкрито провадження у справі та вирішено її розглянути за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Представник ГУ ДПС у Хмельницькій області та ДПС України подав до суду відзив на позовну заяву, згідно якого просив у задоволенні позову відмовити. Вказав про те, що комісією було прийнято повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів. В «додатковій інформації» зазначено, що платником не надано первинні документи щодо транспортування яблук замовником ТОВ "Сад Агро Трейд" та картки рахунку обліку по номенклатурі «яблука». Крім того, встановлена невідповідність між обсягами переданих/використаних яблук ТОВ "Сад Агро Трейд" на переробку, які вказані в актах приймання - передачі продукції давальницької сировини та звітах про використання давальницької сировини за вересень - листопад 2023 року. Також встановлена невідповідність між обсягами перероблених яблук: податкова накладна №1 від 30.11.2023 вказана кількість 4 644 388,845, а в акті надання послуг №Х0000061 від 30.11.2023 - 4 388 845 кг.

Позивачем для контролюючого органу надано акт надання послуг №Х0000061 від 30.11.2023, замовник ТОВ "Сад Агро Трейд", переробка давальницької сировини яблуко, виготовлення соку яблучного концентрованого неосвітленого натурального 4 644 388,845 кг на суму 7 245 246,60 грн., додаткові пояснення, картка рахунку 0222 за 01.09.2023 - 28.05.2024, картка рахунку 0221 за 01.09.2023 - 28.05.2024.

За результатом розгляду пояснень та поданих позивачем документів комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.

Позивач подав до суду відповідь на відзив, в якій зазначає, що документи, що стосуються транспортування сировини, не надаються виконавцю, оскільки останній надає лише послуги з переробки давальницької сировини, яку отримує відповідно до актів приймання-передачі давальницької сировини. Інформація щодо приймання, руху та переробки давальницької сировини міститься в документах, що зазначені у п.1.6 додаткової угоди до договору № 09/РТ/2023П від 02.06.2023.

Щодо розбіжностей в обсягах перероблених яблук позивач пояснює, що така невідповідність виникла через технічну помилку під час друку акту наданих послуг. Цю помилку було виявлено та виправлено. Комісії був поданий виправлений акт. Загальна кількість перероблених яблук у листопаді 2023 року становить 4 644 388,85 кг, що також чітко відображено в звітах про використання давальницької сировини.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

За результатами господарської діяльності між товариством з обмеженою відповідальністю "Арсенал інвестгруп" (виконавець) та товариством з обмеженою відповідальністю "Сад Агро Трейд" (замовник), товариством з обмеженою відповідальністю "Арсенал інвестгруп" було сформовано та подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 30.09.2023 на суму 4 680 000,00 грн., в тому числі ПДВ 780 000,00 грн.

Однак, позивачем отримано квитанцію за реєстраційним номером № 9276368424 від 18.10.2023, в якій зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, реєстрація податкової накладної від 30.09.2023 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачаннятовару/послуги 10.32 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем направлено до Головного управління ДПС в Хмельницькій області повідомлення про надання пояснення та подано документи про підтвердження реальності здійснення операції по податковій накладній, реєстрацію якої зупинено.

Контролюючий орган вказує, що позивачем було подано повідомлення №1 від 20.05.2024 про надання пояснень та копії документів, а саме:

- договір надання послуг №09/РТ/2023 від 02.06.2023, замовник ТОВ "Сад Агро Трейд", переробка давальницької сировини, яблук. Додаткова угода від 01.09.2023: надання послуг має ритмічних характер - складається зведена ПН. Додаткова угода від 01.09.2023: вартість послуг - 0,72 з ПДВ за 1 кг; від 01.11.2023: вартість послуг - 1,56 з ПДВ за 1 кг переробленої давальницької сировини;

- акт надання послуг №Х0000032 від 30.09.2023, замовник ТОВ "Сад Агро Трейд", переробка давальницької сировини яблук, виготовлення соку яблучного концентрованого неосвітленого натурального - 6 500 000 кг на суму 4 680 000 грн.;

- акт надання послуг №Х0000061 від 30.11.2023, замовник ТОВ "Сад Агро Трейд", переробка давальницької сировини яблук, виготовлення соку яблучного концентрованого неосвітленого натурального - 4 388 845 кг на суму 7 245 246,60 грн.;

- акт надання послуг №Х0000057 від 31.10.2023, замовник ТОВ "Сад Агро Трейд", переробка давальницької сировини яблук, виготовлення соку яблучного концентрованого неосвітленого натурального - 5 665 000 кг на суму 4 078 800,00 грн.;

- акт приймання - передачі давальницької сировини за 01-29.09.2023: яблука 7 818 853,2 кг;

- акт приймання - передачі продукції давальницької сировини за 01-23.09.2023: сік яблучний 1 083 240 кг, вичавки яблучні; кількість використаної давальницької сировини - 6 500 000 кг;

- звіт про використання давальницької сировини від 01-22.09.2023: давальницька сировина - яблука 6 500 000 кг;

- акт приймання - передачі давальницької сировини за 01-20.11.2023: яблука 4 639 112,8 кг;

- акт приймання - передачі продукції давальницької сировини за 01-23.11.2023: сік яблучний 7 740 50 кг, вичавки яблучні, кількість використаної давальницької сировини - 8 244 388,85 кг;

- звіт про використання давальницької сировини від 01-22.11.2023: давальницька сировина - яблука 4 644 388,845 кг;

- акт приймання - передачі давальницької сировини за 02-16.10.2023: яблука 3 448 379,2 кг;

- акт приймання - передачі продукції давальницької сировини за 02-16.10.2023: сік яблучний 944 100 кг, вичавки яблучні, кількість використаної давальницької сировини - 5 665 000 кг;

- звіт про використання давальницької сировини від 02-16.10.2023: давальницька сировина - яблука 5 665 000 кг;

- ПН;

- КР 234 «сік яблучний концентрований» 09.2023: оборот по Д-т/К-т - 1083240 кг; 11.2023: оборот по Д-т/К-т - 774050 кг; 10.2023: оборот по Д-т/К-т - 944100 кг;

- КР 361 за 09.2023, 11.2023, 10.2023 по ТОВ "Сад Агро Трейд";

- пояснення: ТТН не надаються виконавцю ТОВ "Арсенал інвестгруп" тому що, є тільки надавачем послуг переробки. Б/о ведеться, використовуючи наступні документи: акти приймання - передачі, звіт про використання давальницької сировини, акт надання послуг;

- БВ: за 29.09.2023 сума 534006 грн., 28.09.2023 - 238638 грн., 27.09.2023 - 128340 грн., 22.09.2023 - 20088 грн., 21.09.2023 - 2008,80 грн., 15.09.2023 - 18000 грн., 08.09.2023 - 370000 грн., 01.09.2023 - 465000 грн., платник ТОВ "Сад Агро Трейд";

- БВ: за 29.12.2023 сума 82500 грн., 08.12.2023 - 1011840 грн., 07.12.2023 - 10230 грн., платник ТОВ "Сад Агро Трейд";

- БВ: за 30.11.2023 сума 9000 грн., 24.11.2023 - 930 грн., 20.11.2023 - 275466 грн., 17.11.2023 - 408828 грн., 16.11.2023 - 400086 грн., 15.11.2023 - 174282 грн., 14.11.2023 - 15066 грн., 324012 грн., 13.11.2023 - 324052 грн., 10.11.2023 - 15066 грн., 09.11.2023 - 300018 грн., 09.11.2023 - 4700000 грн., 08.11.2023 - 550002 грн., 07.11.2023 - 590178 грн., 06.11.2023 - 10044 грн., 02.11.2023 - 1650000 грн., 01.11.2023 - 199950 грн., платник ТОВ "Сад Агро Трейд";

- БВ: за 31.10.2023 сума 10044 грн., 30.10.2023 - 9114 грн., 25.10.2023 - 450000 грн., 24.10.2023 - 750000 грн., 23.10.2023 - 200004 грн., 15000 грн., 20.10.2023 - 300000 грн., 350400 грн., 18.10.2023 - 315000 грн., 16.10.2023 - 37999,80 грн., 1590002,40 грн., 12.10.2023 - 15000 грн., 09.10.2023 - 150000 грн., 06.10.2023 - 20088 грн., 02.10.2023 - 42333,60 грн., платник ТОВ "Сад Агро Трейд".

За результатом розгляду пояснень та поданих позивачем документів комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації було прийнято повідомлення від 22.05.2024 №11091411/43015020 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів. В "додатковій інформації" вказано, що платником не надано первинні документи щодо транспортування яблук замовником ТОВ "Сад Агро Трейд" та картки рахунку обліку по номенклатурі «яблука». Крім того, встановлена невідповідність між обсягами переданих/використаних яблук ТОВ "Сад Агро Трейд" на переробку, які вказані в актах приймання - передачі продукції давальницької сировини та звітах про використання давальницької сировини за вересень - листопад 2023 року. Також встановлена невідповідність між обсягами перероблених яблук: податкова накладна №1 від 30.11.2023 вказана кількість 4 644 388,845, а в акті надання послуг №Х0000061 від 30.11.2023 - 4 388 845 кг.

28.05.2024 року позивачем було подано повідомлення №2 про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Надані:

- акт надання послуг №Х0000061 від 30.11.2023, замовник ТОВ "Сад Агро Трейд", переробка давальницької сировини яблуко, виготовлення соку яблучного концентрованого неосвітленого натурального 4 644 388,845 кг на суму 7 245 246,60 грн.;

- додаткові пояснення;

- картка рахунку 0222 за 01.09.2023 - 28.05.2024;

- картка рахунку 0221 за 01.09.2023 - 28.05.2024.

За результатом розгляду пояснень та поданих позивачем документів комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації було прийнято рішення №11138615/43015020 від 30.05.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 30.09.2023.

В розділі «додаткова інформація» зазначено, що платником не надано первинні документи щодо транспортування яблук замовником ТОВ "Сад Агро Трейд".

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, уповноваженої платником особи відповідно до вимог Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджений, зокрема, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

За правилами пункту 7 Порядку №1165 у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520 (пункт 11 Порядку №1165).

Згідно отриманої платником податків квитанції, реєстрація ПН зупинена у зв`язку із її відповідністю пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, одним із критеріїв ризиковості операції є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Згідно квитанції про зупинення реєстрації ПН, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН / РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі - Порядок №520), платник податку, який склав податкову накладну / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації таких податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може подати такі документи:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

- інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.

Отже, пункт 5 Порядку №520 визначає перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, який не є вичерпним та не передбачає необхідності надання платником податку усіх документів згідно такого переліку. Конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.

Відповідно до п.9 Порядку №520 за результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Згідно пункту 10 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Тобто, рішення Комісії регіонального рівня повинно містити чітку підставу для відмови у реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

Відповідно до пункту 44 Порядку №1165, Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації.

У рішенні від 10 лютого 2010 року у справі "Серявін та інші проти України" Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи.

Позивачем були надані пояснення та копії ряду первинних документів, складених під час здійснення відповідної господарської операції, що підтверджується контролюючим органом.

Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної в оскаржуваному рішенні відповідач зазначив, що платником не надано первинні документи щодо транспортування яблук замовником ТОВ "Сад Агро Трейд".

Проте посилання на вказану підставу в обґрунтування прийняття рішення про відмову, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення.

Суд вважає за необхідне зазначити, що усі сумніви контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення, визначених нормами ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. При реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.

Таким чином, у контролюючого органу були наявні достатні документи для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операції, а наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Отже, оскаржуване рішення є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних, то суд зазначає наступне.

Згідно з п.19-20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. №3341) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Отже, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, що свідчить про обґрунтованість позовних вимог в цій частині.

Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1ст.139 КАС Українипри задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цьогоКодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.

Позивач сплатив судовий збір у розмірі 2422,40 грн., тому ці витрати, враховуючи задоволення позову, слід присудити на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Хмельницькій області.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

позов товариства з обмеженою відповідальністю "Арсенал інвестгруп" задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області № 11138615/43015020 від 30.05.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю "Арсенал інвестгруп" № 1 від 30.09.2023, датою її подання на реєстрацію.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Арсенал інвестгруп" судовий збір у розмірі 2422 (дві тисячі чотириста двадцять дві) грн. 40 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 27 січня 2025 року

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Арсенал інвестгруп" (вул. Гагаріна, 7, смт Нова Ушиця, Хмельницька обл., Кам`янець-Подільський р-н, 32600 , код ЄДРПОУ - 43015020) Відповідачі:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,м. Хмельницький, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 29001 , код ЄДРПОУ - 44070171) Державна податкова служба України (пл. Львівська, 8,м. Київ,04053 , код ЄДРПОУ - 43005393)

Головуючий суддя Д.А. Божук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.01.2025
Оприлюднено29.01.2025
Номер документу124701545
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —560/12923/24

Ухвала від 26.02.2025

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 26.02.2025

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Рішення від 27.01.2025

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

Ухвала від 09.09.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні