Рішення
від 27.01.2025 по справі 600/500/24-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 січня 2025 р. м. Чернівці Справа №600/500/24

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Григораша В.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Полістар , в інтересах якого звернувся адвокат Гінінгер Анатолій Залманович до Головного управління ДПС у Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

До Чернівецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Полістар" (позивач) до Головного управління ДПС у Чернівецькій області (відповідач) з такими позовними вимогами:

визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №000007328/Ж10/24-13-04-09 форма "Н" від 03.11.2023.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що не погоджується з оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням. Вказував, що ТОВ "Полістар" за видатковою накладною №383/22 від 03.02.2022 відвантажило ФОП ОСОБА_1 товар (нитка поліамідна в асартименті) на загальну суму 371559,00 грн, в т.ч. ПДВ 61926,51 грн. Відповідно до п. 187.1 ст.187 ПК України, за правилом першої події, платником податку на додану вартість ТОВ "Полістар" виписало і подало на реєстрацію податкову накладну №87 від 03.02.2022 на асортимент і суму поставки ФОП ОСОБА_1 , із зазначенням покупець - неплатник. Вказана податкова накладна була зареєстрована в ЄРПН. Будь яких скарг від ФОП ОСОБА_1 стосовно неправильної виписки податкової накладної ТОВ "Полістар" не отримувало. 30.08.2023 на товариство зателефонував податковий інспектор і повідомив про допущену у податковій накладній описку. Так, як Податковим кодексом України не передбачено іншого варіанту виправлення помилки при виправленні статусу контрагента, ніж анулювання помилкової податкової накладної та реєстрацію правильної податкової накладної, ТОВ "Полістар" 30.08.2023 зареєструвало розрахунок коригування №1 помилкової податкової накладної №87 від 03.02.2022, а після цього була складена та зареєстрована податкова накладна №834 від 03.02.2022 з вірним статусом покупця - платника ПДВ. Причому дані з податкової накладної №87 від 03.02.2022 були включені до податкової декларації з ПДВ за лютий 2022 року. В результаті проведених операцій сума податкового зобов`язання, що відображена в податковій декларації за лютий 2022 року не змінилася. Таким чином скаржником своєчасно було подано на реєстрацію податкову накладну на операцію з ФОП ОСОБА_1 .

Разом з цим, позивач вказував, що на день прийняття рішення щодо застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, з урахуванням триваючого воєнного стану на території України, підлягали застосуванню штрафні санкції у розмірах визначених п.90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" ПК України. Проте, відповідачем сума штрафу за порушення позивачем граничного строку для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахована згідно положень п. 120-1.1 ст. 120 ПК України, а не п. 90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" ПК України, що свідчить про протиправність податкового повідомлення-рішення 03.11.2023 №000007328/Ж10/24-13-04-09 форма "Н".

Ухвалою суду від 08.02.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Відповідач, не погоджуючись з позовними вимогами, подав до суду відзив на позовну заяву в якому зазначив, що при виправленні помилки в полі "Індивідуальний податковий номер покупця" податкової накладної продавець складає та реєструє в ЄРПН нову податкову накладну з правильним "ІПН покупця", у полі "Дата складання", якої зазначається дата виникнення податкових зобов`язань продавця, тобто дата складання податкової накладної із невірним "ІПН покупця". Відповідальність за порушення платниками ПДВ граничного строку, передбаченого ст.20.1 ПК України для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН передбачена ст.120-1ПК України. Враховуючи вищезазначене, у разі реєстрації з порушенням граничного терміну, встановленого п.201.10 ст.201 ПК України, податкової накладної складеної для виправлення помилок в полі "ІПН покупця".

Вказано, що на платника податків покладено обов`язокщодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк встановлений податковим законодавством, а саме для накладних дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року (податкова накладна №834 складена платником 03.02.2022) реєстрація в ЄРПН має відбутися не пізніше 15 липня 2022 року (ТОВ "Полістар" зареєстровано вказану ПН 01.09.2023, відповідно, кількість днів порушення граничних термінів реєстрації ПН - 414 днів). Тобто, у разі якщо платник порушує терміни реєстрації ПН в ЄРПН в терміни визначені пп.69.1 п.69 підрозділу 10 "Інші перехідні положення розділу XX Перехідні Положення ПК України до такого платника застосовуються штрафні санкції визначені ст.120-1ПК України.

Вказані зміни щодо збільшення граничних термінів реєстрації ПН в ЄРПН внесені до ПК України Законом України від 12.01.2023 №2876-ІХ "Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" ПК України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування", який набрав чинності 08.02.2023, а отже не діяли на момент вчинення платником зазначеного в акті порушення. Крім того, в акті камеральної перевірки чітко зафіксовано порушення саме п.201.10 ст.201 ПК України, відповідальність за яке передбачена п.120-1.1 ст.120-1 ПК України.

Щодо зазначених в позові ТОВ "Полістар" фактів у частині виправлення помилки в полі "Індивідуальний податковий номер покупця" відповідач наголошував, що п.201.1 ст.201 ПК України передбачено, що на дату виникнення і податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти, податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. Податкова накладна №87 від 3.02.2022 була виписана та зареєстрована в ЄРПН з помилкою в ІПН, а саме: замість 100000000000 (неплатник) потрібно було зазначити ІПН ФОП ОСОБА_1 2529612890, яка є платником ПДВ з 01.04.2021 на обліку в ГУ ДПС у Рівненській області.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Зважаючи на відсутність клопотання будь-якої зі сторін про інше, суд вважає за можливе продовжити розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Перевіривши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено такі обставини у справі та відповідні їм правовідносини.

Як встановлено з матеріалів справи, на підставі видаткової накладної від 03.02.2022 №383/22, позивачем складено податкову накладну від 03.02.2022 №87 на загальну суму 371559,05 грн, в тому числі ПДВ 61926,51 грн із зазначенням у графі "отримувач (покупець) - 100000000000 (неплатник)".

В подальшому з метою виправлення помилки у податковій накладній від 03.02.2022 №87 щодо визначення вірного статусу контрагента, 30.08.2023 ТОВ "Полістар" зареєструвало розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №1 до податкової накладної від 03.02.2022 №87.

Згодом, позивачем 01.09.2023 складено та подано на реєстрацію податкову накладну від 03.02.2024 №834 на суму 371559,05 грн, в тому числі ПДВ 61926,51 грн, за описом товарів/послуг продавця, яка відповідає податковій накладній від 03.02.2022 №87. Отримувачем (покупцем) товару зазначено ОСОБА_1 ІПН НОМЕР_1 , яка є платником ПДВ.

Разом з цим, судом також встановлено, що на підставі п.п.20.1.4 ст.20 розділу І, п.75.1 ст.75 розділу ІІ ПК України, у порядку п.76.2 ст.76 ІІ ПК України головним державним інспектором Чернівецького відділу податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДПС у Чернівецькій області Городенською М., проведено камеральну перевірку ТОВ "Полістар" щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За результатами перевірки складено акт про результати камеральної перевірки від 13.10.2023 №6200/Ж5/24-13-04-09/32790585, у якому зафіксовано встановлення порушення п.201.10. ст.201 ПК України в частині несвоєчасної реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зокрема, в акті зазначено, що позивачем податкову накладну №834 від 03.02.2022 зареєстровано 01.09.2023, граничний термін реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування 15.07.2022, кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН 414 днів, сума на яку зареєстровано податкову накладну/ розрахунок коригування 61926,51 грн.

Згідно висновку акту перевірки, за встановлене порушення, позивачу визначено відповідальність відповідно до абз.1 п.120-1.1 ст.120-1 розділу ІІ ПК України. Порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної.

На підставі висновків, викладених у акті перевірки, 03.11.2023 Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області винесено податкове повідомлення-рішення №000007328/Ж10/24-13-04-09 форми "Н", яким до позивача застосовано штраф в розмірі 50 % у сумі 30963,26 грн.

Відповідно до наявного в матеріалах справи додатку до податкового повідомлення-рішення від 03.11.2023 №000007328/Ж10/24-13-04-09 - Розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) відповідач застосував до ТОВ "Полістар" штрафні (фінансові) санкції за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування №834, складеної 03.02.2022 та зареєстрованої в ЄРПН 01.09.2023 з порушенням строків, визначених пунктом 201.1 статті 201 у розмірі 50 % у сумі 30963,26 грн.

Вважаючи податкове повідомлення-рішення 03.11.2023 №000007328/Ж10/24-13-04-09 протиправним, позивач звернувся до суду з даним позовом про його скасування.

До спірних правовідносин суд застосовує наступні положення законодавства та робить висновки по суті спору.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України №2755-VI від 02.12.2010 (далі - ПК України).

Відповідно до підп. 20.1.4 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право, зокрема, проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків.

Згідно п.75.1 ст.75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО (абзац перший підп.75.1.1 п.75.1 ст.75 ПК України).

Абзацом другим цієї норми передбачено, що предметом камеральної перевірки також може бути, зокрема, своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних.

Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами (п.п.14.1.60 п.14.1 ст.14 ПК України).

За приписами п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи а зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до абз.1 п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.

При цьому, відповідно до абз.4 цього ж п.201.10 ст.201 ПК України податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в ЄРПН.

Згідно абз.14 п.201.10 ст.201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

З аналізу викладених норм слідує, що позивач зобов`язаний зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування до податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних у визначений Кодексом строк, а доказом реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної є квитанція, в якій фіксується дата та час надходження податкової накладної та/або розрахунку в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Статтею 120-1 ПК України визначена відповідальність платників податків за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в ЄРПН та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної.

Тобто, законодавець передбачив для платників податків відповідальність за порушення п.201.10 ст.201 ПК України.

Згідно пункту 120-1.1 статті 120 ПК України платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

У разі порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 2 відсотків обсягу постачання (без податку на додану вартість), але не більше 1020 гривень, при реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:

податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість;

податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою;

податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної;

податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної;

податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної.

Отже, допущення платником податку податкового правопорушення щодо не реєстрації/не своєчасної реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН має наслідком застосування відповідальності у вигляді штрафу.

Окрім цього, суд зазначає, що податкове правопорушення за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної є вчиненим з моменту закінчення граничного терміну реєстрації податкової накладної, передбаченої пунктом 201.10 статті 201 ПК України.

Згідно з оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням за не своєчасну реєстрацію податкової накладної, передбаченої ст.201 ПК України та згідно з п.120-1.1 ст.120-1 ПК України до позивача застосовано штрафні санкції в розмірі 50 % у сумі 30963,26 грн.

Так, на переконання позивача, не можуть бути застосовані штрафні санкції за порушення граничних термінів реєстрації податкової накладної від 03.02.2022 №834, оскільки такими усунуто помилки, допущені при складанні первісної податкової накладної від 03.02.2022 №87, яка анульована платником податків шляхом подання відповідного розрахунку коригування кількісних і вартісних показників №1 до податкової накладної від 03.02.2022 №87.

Згідно з п. 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата складання податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду; й) індивідуальний податковий номер.

Відповідно до п.201.2. ст.201 ПК України форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно з п.192.1. ст.192 ПК України якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.

Згідно з п. 21 Порядку Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної від 31.12.2015 №1307 у разі здійснення коригування сум податкових зобов`язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до статті 192 розділу V Податкового кодексу України постачальник (продавець) товарів/послуг складає розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної.

Розрахунок коригування складається особами, визначеними відповідно до пункту 1 цього Порядку.

Порядок складання розрахунку коригування та його реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних аналогічний порядку, передбаченому для податкових накладних, крім випадків, передбачених цим Порядком.

У розрахунку коригування вказуються дата та номер податкової накладної, до якої вносяться зміни. У клітинках номера податкової накладної, що не заповнюються, нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляються.

У разі складання розрахунку коригування з метою виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, у розрахунку коригування зазначаються виправлені дані.

Не допускається виправлення даних щодо дати складання податкової накладної та її порядкового номера.

Отже, у разі встановлення помилки у податковій накладній, допущеної при складанні податкової накладної, не пов`язаної із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, така помилка підлягає виправленню складанням розрахунку коригування до відповідної податкової накладної, відповідно до вимог, встановлених пунктом 21 Порядку №1307, тобто розрахунок коригування має містити виправлені дані.

Водночас, судом встановлено, що складеним розрахунком коригувань кількісних і вартісних показників №1 до податкової накладної від 03.02.2022 №87 позивачем не внесені виправлення до первісної податкової накладної від 03.02.2022 №87 вчасно зареєстрованої, а анульовано останню та фактично складено нову податкову накладну від 03.02.2024 №834 за цими самими господарськими операціями.

Суд зауважує, що ні ПК України, ні Порядок №1307 не містять вимог щодо складання нових податкових накладних у разі допущення помилок у первісно складених та зареєстрованих податкових накладних. Разом з тим, податковим законодавством чітко врегульовано можливість виправлення помилки, допущеної у податковій накладній при складанні, якщо така не стосується зміни суми компенсації вартості товарів/послуг, а саме шляхом складання розрахунку коригування, в якому зазначити правильні дані.

З огляду на викладене, зважаючи на положення чинного законодавства, суд приходить до висновку, що не можуть вважатися в даному випадку переконливими доводи позивача, що складання податкової накладної від 03.02.2024 №834 обумовлено виправленням помилок у первісно складеній податковій накладній, оскільки така в розумінні ПК України є новою податковою накладною, зареєстрованою із порушенням граничного терміну її реєстрації.

Таким чином, суд прийшов до висновку про правомірність застосування відповідачем штрафних санкцій за порушення граничного терміну реєстрації у розмірі 50 % у сумі 30963,26 грн.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що відповідачем правомірно застосовано до позивача штрафні санкції в розмірах визначених пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України.

Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, № 303-A, п. 29).

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Позивач не довів суду правомірність заявлених вимог, в той час як відповідач надав належні, допустимі та достовірні докази на підтвердження своїх доводів.

Враховуючи наведене, суд вважає, що вимоги позивача є не обґрунтованими, не відповідають обставинам справи і наявним матеріалам, а тому відсутні підстави для задоволення позовних вимог.

У відповідності до ч. 5 ст. 139 КАС України у разі відмови у задоволенні вимог позивача, звільненого від сплати судових витрат, або залишення позовної заяви без розгляду чи закриття провадження у справі, судові витрати, понесені відповідачем, компенсуються за рахунок коштів, передбачених Державним бюджетом України, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Оскільки у задоволенні позовних вимог відмовлено, то у суду відсутні підстави для вирішення питання про розподіл судового збору.

Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Полістар" до Головного управління ДПС у Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, - відмовити.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників процесу:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Полістар" (вул. Александрі, 101, м. Чернівці), код ЄДРПОУ 32790585);

Відповідач - Головне управління ДПС у Чернівецькій області (вул. Героїв Майдану, 200-А, м. Чернівці, код ЄДРПОУ 44057187).

Суддя В.О. Григораш

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.01.2025
Оприлюднено29.01.2025
Номер документу124701935
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —600/500/24-а

Рішення від 27.01.2025

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 08.02.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні