Рішення
від 22.01.2025 по справі 620/14750/24
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 січня 2025 року м. Чернігів Справа № 620/14750/24

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіКлопота С.Л.,

за участю секретаряШевченко А.В.,

представника позивача Тарабанька Д.М.,

представника відповідача Куделі Ю.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Березнянської селищної ради до Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області про визнання протиправним та скасування висновку,

У С Т А Н О В И В:

Березнянська селищна рада звернулась до суду з адміністративним позовом до Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області та просить визнати протиправним та скасувати Висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-02-008548-a, складений заступником начальника відділу Жуковою Інною Валентинівною та затверджений начальником управління Кондрашовим Олександром Миколайовичем 24 жовтня 2024 року, опублікований 24.10.2024 в електронній системі закупівель.

Свої вимоги обґрунтовує тим, що Висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-02-008548-a, складений заступником начальника відділу Жуковою Інною Валентинівною та затверджений начальником управління Кондрашовим Олександром Миколайовичем 24 жовтня 2024 року, опублікований 24.10.2024 в електронній системі закупівель, є не обгрунтованим, протиправним та підлягає скасуванню.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав та просив його задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив відмовити в задоволенні позову, посилаючись на заперечення, які викладені у відзиві на позовну заяву, що приєднаний до матеріалів справи.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, суд вважає позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Березнянська селищна рада є органом місцевого самоврядування.

У вересні 2024 року позивачем було проведено закупівлю UA-2024-09-02-008548-a із застосуванням процедури закупівлі Відкриті торги з особливостями.

Предмет - закупівлі: ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація Капітальний ремонт адміністративної будівлі під відділення ЦНАП за адресою Чернігівська область, Чернігівський район, смт Березна, вул. Свято-Покровська, 2А .

Очікувана вартість закупівлі складала 4 371 100,00 грн.

Оголошення про проведення відкритих торгів з особливістю було затверджено Протоколом уповноваженої особи позивача від 02.09.2024 № 77.

Відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій UA-2024-09-02-008548-a участь взяли 4 учасника: ТОВ Багатопрофільне товариство Солонь, Приватне Підприємство Виробничо-Комерційна Фірма АЛВИ-МЕТАЛЛ, ПП ЕНТЕР БУД, ТОВ СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ.

Відповідно до протоколу розкриття від 18.09.2024 тендерних пропозицій UA-2024-09-02-008548-a ТОВ Багатопрофільне товариство Солонь запропонувало найнижчу ціну 2 880 075,00 грн.

За результатами даної процедури закупівлі протокольним рішенням від 19.09.2024 № 80 визначено переможцем закупівлі ТОВ БТ Солонь та 19.09.2024 було оприлюднено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2024-09-02-008548-a з останнім.

01 жовтня 2024 року між Березнянською селищною радою (Замовник) в особі селищного голови Павленка Володимира Михайловича та Товариством з обмеженою відповідальністю Багатопрофільне товариство Солонь (Підрядник) в особі директора Трубенка Павла Станіславовича було укладено Договір № 7325 від 01.10.2024, та Додатки до нього: Додаток 1. Календарний план фінансування робіт; Додаток 2. Календарний графік виконання робіт; Додаток 3. Договірна ціна.

У зв`язку з допущенням орфографічної помилки в Додатку № 1 02.10.2024 між сторонами було укладено Додаткову угоду № 1 від 02.10.2024 згідно якої Додаток 1 Календарний план фінансування робіт викладено в новій редакції.

02 жовтня 2024 року Держаудитслужбою в особі Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі Відповідач) на підставі наказу № 53-З Про початок моніторингу закупівель було розпочато моніторинг даної закупівлі UA-2024-09-02-008548-a ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація Капітальний ремонт адміністративної будівлі під відділення ЦНАП за адресою Чернігівська область, Чернігівський район, смт Березна, вул. Свято-Покровська, 2А.

11 жовтня 2024 року Відповідачем було направлено запит Позивачу щодо надання пояснень.

У даному запиті зазначалось: У межах проведення моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація Капітальний ремонт адміністративної будівлі під відділення ЦНАП за адресою Чернігівська область, Чернігівський район, смт Березна, вул. Свято-Покровська, 2А, очікуваною вартістю 4 371 100,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-09-02-008548-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні, частини п`ятої статті 8 Закону України Про публічні закупівлі (далі Закон), постала потреба в отриманні пояснень.1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (у тому числі надати зведений кошторисний розрахунок, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів, експертний звіт тощо)? Також, просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 Про ефективне використання державних коштів (зі змінами).

2. Просимо надати інформацію та підтверджуючі документи щодо фактичного стану виконання договору від 01.10.2024 № 7325, укладеного з ТОВ Багатопрофільне товариство Солонь.Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави) протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.

15 жовтня 2024 року Позивачем було надано Відповідачу відповідь на запит, згідно якої: Березнянською селищною радою при визначенні обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення її очікуваної вартості враховувалися розрахунки робочого проекту та експертного звіту (додаються додатком до протоколу).Рішенням сесії №1222/40-VIII від 27 серпня 2024 року (посилання на веб-сайт https://berezna.cg.gov.ua/index.php?id=40849tp=7) було прийнято рішення про проведення капітального ремонту частини адміністративної будівлі під відділення ЦНАП та виділення коштів для даної закупівлі.

Рішенням сесії 1044/34-VIII від 18 грудня 2023 року прийнято рішення про затвердження частини проектної документації за робочим проектом Капітальний ремонт адміністративної будівлі під відділення ЦНАП за адресою Чернігівська область, Чернігівський район, смт Березна, вул. Свято-Покровська, 2А (посилання на веб-сайт https://berezna.cg.gov.ua/index.php?id=39925tp=7 ).

З моменту укладання договору з ТОВ БТ Солонь від 01.10.2024 року було укладено договір на ведення авторського нагляду об`єкта №18/09-24 від 02.10.2024 року та договір на виконання технічного нагляду за роботами, контролю за ходом та якістю і об`єктами робіт.№ 14/09-24 від 02.10.2024 року. Були проведені переговори з підрядником ТОВ БТ Солонь, який повідомив про початок закупівлі будівельних матеріалів та підготовку об`єкта до проведення капітального ремонту.

Також було подане повідомлення про початок виконання будівельних робіт на обєктах з незначними наслідками (СС1).

До відповіді на запит було надано протокольне рішення уповноваженої особи № 81 від 15.10.2024, експертний звіт (позитивний) № 02/263/23 від 01.11.2023, кошторисні документи від підрядника (дефектиний акт, підсумкова відомість ресурсів до об`єктного кошторису, тощо).

За результатами проведеного моніторингу відповідачем був складений Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-02-008548-a, складений заступником начальника відділу Жуковою Інною Валентинівною та затверджений начальником управління Кондрашовим Олександром Миколайовичем 24 жовтня 2024 року (далі Висновок).

В розділі ІІ Констатуюча частина Висновку зокрема зазначено наступне:

- в пункті 1 розділу ІІ Висновку: …За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено, що в порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону, тендерна документація Замовника не містить прикладів формальних помилок, допущення яких не призведе до відхилення тендерної пропозиції учасника.

Крім того, в порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону, в тендерній документації не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій.

Абзацом першим пункту 3 Особливостей передбачено, що Замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей.

Пунктом 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Проте, Замовником, в порушення вимог пункту 28 Особливостей не оформлено окремим додатком перелік документів, які вимагаються Замовником від учасників процедури закупівлі.

Також, пунктом 28 Особливостей передбачено, що замовник в тендерній документації обов`язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, проте, Замовником, в порушення вимог пункту 28 Особливостей, не зазначено у тендерній документації таку інформацію.

За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне.

Пунктом 1.2 розділу ІV. Кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до ст.16 Закону з урахуванням п. 48 Особливостей Замовником передбачено подання учасниками у складі тендерної пропозиції довідки про наявність працівників, які будуть залучені для виконання робіт, яка повинна містити інформацію зазначену у Додатку 5 цієї документації. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документи зазначені в Додатку 5 цієї тендерної документації. Учасник має право зазначити працівників субпідрядників/співвиконавців, у разі їх залучення, з обов`язковим наданням усіх документів передбачених цим пунктом.

У довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 16.09.20204 № 43, наданій учасником ТОВ БП Солонь у складі тендерної пропозиції, в колонці Документ про фахову освіту (назва документу, повна назва навчального закладу, номер та рік видачі, спеціалізації, кваліфікація) таблиці Наявність інженерно-технічного персоналу відсутня інформація щодо назви документу, його номеру та кваліфікації працівників ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , а по працівнику ОСОБА_3 відсутня будь-яка інформація про фахову освіту, чим порушено вимогу Додатку 5 до тендерної документації.

Додатком 5 до тендерної документації передбачено, що у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документи, які підтверджують наявність відносин між учасником/субпідрядником/співвиконавцем та вказаними у довідці працівниками: накази про прийняття на роботу та/ або трудові книжки** (всі сторінки, які містять записи) та/або трудові договори (укладені на строк не менше ніж строк надання послуг за даною закупівлею)***.

У довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 16.09.20204 № 43, наданій учасником ТОВ БП Солонь у складі тендерної пропозиції, зазначено про наявність робітників робочих професій за договорами ЦПХ (однотипні накази ЦПХ 2/24, 3/24, 4/24, 5/24, 6/24, 7/24 та 8/24 від 01.08.2024).

Також пунктом 2.1 пункту 2 Обов`язки виконавця по цивільно- правовому договору вищевказаних договорів передбачено, що виконавець зобов`язаний надати послуги, виконати роботи у відповідності до завдань, які є додатками до даного договору. Проте, у складі тендерної пропозиції ТОВ БП Солонь не надано додатки до договорів, а отже відсутня інформація щодо предмету укладених цивільно-правових договорів.

Крім того, у всіх цивільно-правового договорах, наданих на підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, пунктом 6.1 передбачено, що даний договір вступає в силу з моменту його підписання і діє до повного виконання сторонами своїх зобов`язань, тобто відсутня інформація щодо їх строку дії, що суперечить вимогам Додатку 5 до тендерної документації, відповідно до якого передбачалося надання договорів цивільно-правового характеру, строк дії яких є не меншим ніж строк надання послуг за даною закупівлею.

Також, у ході моніторингу встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ БП Солонь не відповідала вимогам технічного завдання Замовника з огляду на наступне.

Згідно з Додатком 2 до тендерної документації Замовника Технічне завдання позицією 9 Знімання засклених віконних рам дефектного акту передбачено виконання таких робіт в обсязі 29,5 кв. м. Проте, ТОВ БП Солонь у складі тендерної пропозиції надано дефектий акт (24_ДЦ_ДФ_02_01_01) та локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-01 (24_ДЦ_ЛК1_02_01_01), до яких включено роботи зі знімання засклених віконних рам у обсязі 29,6 кв. м.

Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ БП Солонь підлягала відхиленню на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Замовником, в порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію ТОВ БП Солонь та згідно з протокольним рішенням уповноваженої особи від 19.09.2024 № 80 визначено ТОВ БП Солонь переможцем закупівлі та в подальшому укладено з ТОВ БП Солонь Договір;

- в пункті 2 розділу ІІ Висновку: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пунктів 14 та 19 частини другої статті 22 Закону та вимог пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ БП Солонь з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю, відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та вимогам законодавства, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом порушень не встановлено.

З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель в розділі ІІІ Висновку відповідачем зобов`язано позивача: …вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов`язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення.

29 жовтня 2024 року відповідачем було опубліковано звернення за роз`ясненням щодо висновку та надано інформацію щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, згідно якої: 24 жовтня 2024 року за результатами моніторингу процедури закупівлі UA-2024-09-02-008548-a Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області в електронній системі закупівель було оприлюднено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація Капітальний ремонт адміністративної будівлі під відділення ЦНАП за адресою Чернігівська область, Чернігівський район, смт Березна, вул. Свято-Покровська, 2А (далі-висновок).

Так, висновком встановлено, що за результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено, що в порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону, тендерна документація Замовника не містить прикладів формальних помилок, допущення яких не призведе до відхилення тендерної пропозиції учасника.

Березнянська селищна рада повідомляє, що у тендерній документації закупівлі, за ідентифікатором UA-2024-09-02-008548-a Розділ VІІ. Оцінка тендерної пропозиції пункту 2: Опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій встановлено, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки визначені Переліком формальних помилок затвердженим наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 710 від 15.04.2020 року, а саме: 1. Інформація/документ, подана учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, містить помилку (помилки) у частині: уживання великої літери; уживання розділових знаків та відмінювання слів у реченні; використання слова або мовного звороту, запозичених з іншої мови; зазначення унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - помилка в цифрах; застосування правил переносу частини слова з рядка в рядок; написання слів разом та/або окремо, та/або через дефіс; нумерації сторінок/аркушів (у тому числі кілька сторінок/аркушів мають однаковий номер, пропущені номери окремих сторінок/аркушів, немає нумерації сторінок/аркушів, нумерація сторінок/аркушів не відповідає переліку, зазначеному в документі). 2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп`ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі. 3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником.

Не погодившись з висновком Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-02-008548-a, від 24 жовтня 2024 року, позивач звернувся до суду з позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає.

Щодо зауваження в тендерній документації не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій.

П. 1 Розділу VI. Подання та розкриття тендерної пропозиції містить інформацію, а саме: кінцевий строк подання тендерних пропозицій: зазначено в оголошенні. Отримана тендерна пропозиція автоматично вноситься до реєстру отриманих тендерних пропозицій. Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система закупівель повинна забезпечити можливість подання тендерної пропозиції всім особам на рівних умовах. Тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель. При розміщенні оголошення на майданчику, система самостійно вираховує дні для прийняття пропозицій на автоматично ставить час і дату аукціону, інколи неможливо вірно зазначити вірну дату і час, щоб потім не робити зміни до ТД в розділ Розділ VI. Подання та розкриття тендерної пропозиції. Дані рекомендації було отримано від консультаційного центру (гарячої лінії для консультацій) майданчика, на якому зареєстрований Замовник. Дані рекомендації було надано телефонним зв`язком.

Також Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області вказує, що Пунктом 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Проте, Замовником, в порушення вимог пункту 28 Особливостей не оформлено окремим додатком перелік документів, які вимагаються Замовником від учасників процедури закупівлі. Також, пунктом 28 Особливостей передбачено, що замовник в тендерній документації обов`язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, проте, Замовником, в порушення вимог пункту 28 Особливостей, не зазначено у тендерній документації таку інформацію.

Однак, окремим файлом до тендерної документації винесена наступна інформація:1. Документи, що має надати Учасник-переможець при процедурі підписання договору. При процедурі підписання договору Учасник-Переможець зобов`язаний надати в паперовому вигляді належно оформлені документи, а саме:

- підписаний договір з додатками відповідно до Додатку 4 до тендерної документації;- розрахунок договірної ціни об`єкту в цілому в електронному форматі imd програмного комплексу, який використовується Учасником для складання кошторисної документації (бажано АВК-5) та в форматі PDF;

- заповнену кошторисну частину договору (додатки до договору) з обов`язковим дотриманням усіх передбачених видів та об`ємів робіт, враховуючи результати проведеного аукціону;- інформацію про право підписання договору про закупівлю.

Також, Замовник зазначає, що до моменту укладення договору, Переможець закупівлі надає Замовнику (в електронному або паперовому вигляді) підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни з урахуванням Настанови з визначення вартості будівництва затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 Про затвердження кошторисних норм України у будівництві, в тому числі: - договірна ціна, що враховує всі запропоновані Замовником до виконання обсяги послуг та витрати з урахуванням тих, що виконуються субпідрядними організаціями (у випадку їх залучення); орієнтовний календарний графік; підсумкова відомість ресурсів; - локальний(і) кошторис(и); - відомість ресурсів по кожному локальному кошторису; розрахунки показників загальновиробничих витрат; адміністративні витрати - локальний кошторис на обладнання; підписаний договір з додатками відповідно до Додатку 1 до тендерної документації; розрахунок договірної ціни об`єкту в цілому в електронному форматі imd програмного комплексу, який використовується Учасником для складання кошторисної документації (бажано АВК-5) та в форматі PDF; заповнену кошторисну частину договору (додатки до договору) з обов`язковим дотриманням усіх передбачених видів та об`ємів робіт, враховуючи результати проведеного аукціону; інформацію про право підписання договору про закупівлю. Підтверджуючи розрахунки та всі вище перелічені документи повинні бути надані до укладення договору про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку відсутності розрахунків, або надання розрахунків до договірної ціни не у відповідності до технічного завдання Замовника, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель.

Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зазначає, що пунктом 28 Особливостей передбачено, що замовник в тендерній документації обов`язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, проте, Замовником, в порушення вимог пункту 28 Особливостей, не зазначено у тендерній документації таку інформацію.

В Розділі VІІ. Оцінка тендерної пропозиції, пункт 4 Відхилення тендерних пропозицій, підпункт 2 тендерної документації Березнянська селищна рада зазначила, що тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей; є такою, строк дії якої закінчився; є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації; не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.

Щодо довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 16.09.20204 № 43, наданій учасником ТОВ БП Солонь у складі тендерної пропозиції, суд зазначає наступне.

Замовником не коректно було сформульовано даний додаток, та при перевірці документів не звернуто уваги на те, що Учасник не надав інформації щодо навчального закладу та року випуску.

Суд констатує, що дана інформація є такою, яка не несе важливих даних для виконання робіт, а саме:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація Капітальний ремонт адміністративної будівлі під відділення ЦНАП за адресою Чернігівська область, Чернігівський район, смт Березна, вул. Свято-Покровська, 2А. Також цю довідку можна віднести до пп.2 та пп.12, п.2 Розділ VІІ. Оцінка тендерної пропозиції, як формальна помилка.

Щодо помилки в дефектному акті, суд зазначає.

ТОВ БП Солонь, було визнано Переможцем по процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ (з особливостями) на закупівлю Робіт ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація Капітальний ремонт адміністративної будівлі під відділення ЦНАП за адресою Чернігівська область, Чернігівський район, смт Березна, вул. Свято-Покровська, 2А та підписано договір № 7325 від 01.10.2024 року. При підписанні договору була допущена помилка в дефекному акті. На даний час ТОВ БП Солонь виконав частину робіт. Зауважень Замовником до Переможця торгів немає, розірвати договір в односторонньому порядку згідно Ст. 525 Цивільного Кодексу України, у нас, як у Замовника, відсутні. Також хочемо зазначити, що тендерна пропозиція Переможця є найбільш економічно вигідною. Для виправлення даної помилки, Замовником і Виконавцем буде підписана додаткова угода до договору, з виправленим дефектним актом, та зі зменшенням суми договору (зменшення суми договору пропорційно помилці в дефектному акті).

До даного звернення від 29.10.2024 за роз`ясненням щодо висновку та надано інформацію щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку було додано вищезазначені пояснення, викладені окремим додатком Інформація щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку вих. № 02-19/1387 від 29.10.2024, а також додано Додаткову угоду № 2 від 29 жовтня 2024 року до Договору № 7325 від 01 жовтня 2024 року.

Звернення позивача від 29.10.2024 залишилось без реакції відповідача.

У зв`язку з чим, позивачем 31.10.2024 було опубліковано надання інформації про усунення порушення замовником, згідно якої: … 24 жовтня 2024 року за результатами моніторингу процедури закупівлі UA-2024-09-02-008548-a Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області в електронній системі закупівель було оприлюднено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація Капітальний ремонт адміністративної будівлі під відділення ЦНАП за адресою Чернігівська область, Чернігівський район, смт Березна, вул. Свято-Покровська, 2А (далі-висновок).

Так, висновком встановлено, що за результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено, що в порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону, тендерна документація Замовника не містить прикладів формальних помилок, допущення яких не призведе до відхилення тендерної пропозиції учасника.

Утендерній документації закупівлі, за ідентифікатором UA-2024-09-02-008548-a Розділ VІІ. Оцінка тендерної пропозиції пункту 2: Опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій встановлено, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки визначені Переліком формальних помилок затвердженим наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 710 від 15.04.2020 року, а саме: 1. Інформація/документ, подана учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, містить помилку (помилки) у частині: уживання великої літери; уживання розділових знаків та відмінювання слів у реченні; використання слова або мовного звороту, запозичених з іншої мови; зазначення унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - помилка в цифрах; застосування правил переносу частини слова з рядка в рядок; написання слів разом та/або окремо, та/або через дефіс; нумерації сторінок/аркушів (у тому числі кілька сторінок/аркушів мають однаковий номер, пропущені номери окремих сторінок/аркушів, немає нумерації сторінок/аркушів, нумерація сторінок/аркушів не відповідає переліку, зазначеному в документі). 2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп`ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі. 3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником.

Щодо зауваження в тендерній документації не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій, суд зазначає гнаступне.

П. 1 Розділу VI. Подання та розкриття тендерної пропозиції містить інформацію, а саме: кінцевий строк подання тендерних пропозицій: зазначено в оголошенні. Отримана тендерна пропозиція автоматично вноситься до реєстру отриманих тендерних пропозицій. Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система закупівель повинна забезпечити можливість подання тендерної пропозиції всім особам на рівних умовах. Тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель.

При розміщенні оголошення на майданчику, система самостійно вираховує дні для прийняття пропозицій на автоматично ставить час і дату аукціону, інколи неможливо вірно зазначити вірну дату і час, щоб потім не робити зміни до ТД в розділ Розділ VI. Подання та розкриття тендерної пропозиції. Дані рекомендації було отримано від консульційного центру (гарячої лінії для консультацій) майданчика, на якому зареєстрований Замовник. Дані рекомендації було надано телефонним зв`язком.

Також Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області вказує, що Пунктом 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Проте, Замовником, в порушення вимог пункту 28 Особливостей не оформлено окремим додатком перелік документів, які вимагаються Замовником від учасників процедури закупівлі. Також, пунктом 28 Особливостей передбачено, що замовник в тендерній документації обов`язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, проте, Замовником, в порушення вимог пункту 28 Особливостей, не зазначено у тендерній документації таку інформацію.

Однак, окремим файлом до тендерної документації винесена наступна інформація: 1.Документи, що має надати Учасник-переможець при процедурі підписання договору: При процедурі підписання договору Учасник-Переможець зобов`язаний надати в паперовому вигляді належно оформлені документи, а саме: - підписаний договір з додатками відповідно до Додатку 4 до тендерної документації; - розрахунок договірної ціни об`єкту в цілому в електронному форматі imd програмного комплексу, який використовується Учасником для складання кошторисної документації (бажано АВК-5) та в форматі PDF; - заповнену кошторисну частину договору (додатки до договору) з обов`язковим дотриманням усіх передбачених видів та об`ємів робіт, враховуючи результати проведеного аукціону; - інформацію про право підписання договору про закупівлю.

Також, суд зазначає, що до моменту укладення договору, Переможець закупівлі надає Замовнику (в електронному або паперовому вигляді) підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни з урахуванням Настанови з визначення вартості будівництва затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 Про затвердження кошторисних норм України у будівництві, в тому числі: - договірна ціна, що враховує всі запропоновані Замовником до виконання обсяги послуг та витрати з урахуванням тих, що виконуються субпідрядними організаціями (у випадку іх залучення); орієнтовний календарний графік; підсумкова відомість ресурсів; - локальний(і) кошторис(и); - відомість ресурсів по кожному локальному кошторису;розрахунки показників загальновиробничих витрат; адміністративні витрати - локальний кошторис на обладнання; підписаний договір з додатками відповідно до Додатку 1 до тендерної документації; розрахунок договірної ціни об`єкту в цілому в електронному форматі imd програмного комплексу, який використовується Учасником для складання кошторисної документації (бажано АВК-5) та в форматі PDF; заповнену кошторисну частину договору (додатки до договору) з обов`язковим дотриманням усіх передбачених видів та об`ємів робіт, враховуючи результати проведеного аукціону; інформацію про право підписання договору про закупівлю. Підтверджуючи розрахунки та всі вище перелічені документи повинні бути надані до укладення договору про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку відсутності розрахунків, або надання розрахунків до договірної ціни не у відповідності до технічного завдання Замовника, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель.

Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зазначає, що пунктом 28 Особливостей передбачено, що замовник в тендерній документації обов`язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, проте, Замовником, в порушення вимог пункту 28 Особливостей, не зазначено у тендерній документації таку інформацію.

Однак, в Розділ VІІ. Оцінка тендерної пропозиції, пункт 4 Відхилення тендерних пропозиці, підпункт 2 тендерної документації Березнянська селищна рада зазначила, що тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей; є такою, строк дії якої закінчився; є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації; не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.

Щодо довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 16.09.20204 № 43, наданій учасником ТОВ БП Солонь у складі тендерної пропозиції, суд зазначає наступне.

Замовником не коректно було сформульовано даний додаток, та при перевірці документів не звернуто уваги на те, що Учасник не надав інформації щодо навчального закладу та року випуску. На даний час, вважаємо дану інформації такою, яка не несе важливих даних для виконання робіт, а саме:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація Капітальний ремонт адміністративної будівлі під відділення ЦНАП за адресою Чернігівська область, Чернігівський район, смт Березна, вул. Свято-Покровська, 2А. Також цю довідку можна віднести до пп.2 та пп.12, п.2 Розділ VІІ. Оцінка тендерної пропозиції, як формальна помилка.

Щодо помилки в дефектному акті суд наступне.

З ТОВ БП Солонь, було визнано Переможцем по процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ (з особливостями) на закупівлю Робіт ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація Капітальний ремонт адміністративної будівлі під відділення ЦНАП за адресою Чернігівська область, Чернігівський район, смт Березна, вул. Свято-Покровська, 2А та підписано договір № 7325 від 01.10.2024 року. При підписанні договору була допущена помилка в дефекному акті. На даний час ТОВ БП Солонь виконав частину робіт. Зауважень Замовником до Переможця торгів немає, розірвати договір в односторонньому порядку згідно Ст. 525 Цивільного Кодексу України, у нас, як у Замовника, відсутні. Також хочемо зазначити, що тендерна пропозиція Переможця є найбільш економічно вигідною. Для виправлення даної помилки, Замовником і Виконавцем підписана додаткова угода до договору, з виправленим дефектним актом, та зі зменшенням суми договору (зменшення суми договору пропорційно помилці в дефектному акті) на 4,22 грн (чотири гривні 22 коп.). Підряднику направлено лист Вих. №1405 від 31.10.2024 року, щодо наміру розірвання договору №7325 від 01.10.2024 року.

До даної інформації про усунення порушень замовником від 31.10.2024 було окремим додатком Інформація щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку вих. № 02-19/1387 від 29.10.2024, а також додано Додаткову угоду № 2 від 29 жовтня 2024 року до Договору № 7325 від 01 жовтня 2024 року.

Зважаючи на наведене, суд дійшов переконання, що Висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-02-008548-a, складений заступником начальника відділу Жуковою Інною Валентинівною та затверджений начальником управління Кондрашовим Олександром Миколайовичем 24 жовтня 2024 року, опублікований 24.10.2024 в електронній системі закупівель, є не обгрунтованим, протиправним та підлягає скасуванню.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

При вказаних обставинах суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено правомірність та обґрунтованість своїх дій та рішення з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, позов підлягає задоволенню.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Березнянської селищної ради (вул.Свято-Покровська, 2-а, смт.Березна,Чернігівська область,15622) до Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (вул. Єлецька, 11, м. Чернігів,Чернігівська обл., Чернігівський р-н,14000) про визнання протиправним та скасування висновку задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати Висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-02-008548-a, складений заступником начальника відділу Жуковою Інною Валентинівною та затверджений начальником управління Кондрашовим Олександром Миколайовичем 24 жовтня 2024 року, опублікований 24.10.2024 в електронній системі закупівель.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області на користь Березнянської селищної ради судові витрати в розмірі 17028,00 грн (3028,00 - судовий збір + 14000,00 грн - правнича допомога).

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Повний текст рішення виготовлено 27 січня 2025 року.

Суддя Сергій КЛОПОТ

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.01.2025
Оприлюднено29.01.2025
Номер документу124702004
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо процедур здійснення контролю Рахунковою палатою, Державною аудиторською службою України, державного фінансового контролю

Судовий реєстр по справі —620/14750/24

Рішення від 22.01.2025

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Сергій КЛОПОТ

Рішення від 22.01.2025

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Сергій КЛОПОТ

Ухвала від 12.11.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Сергій КЛОПОТ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні