Справа №760/33411/24 3/760/1126/25
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 січня 2025 року м. Київ
Суддя Солом`янського районного суду м. Києва Кратко Д.М., розглянувши адміністративний матеріал, направлений Національним агентством з питань запобігання корупції, про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , у із участю особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, за статтею 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -
в с т а н о в и в:
ОСОБА_1 , будучи уповноважена особа політичної партії «Розвиток і добробут», всупереч вимогам статті 17 Закону України «Про запобігання корупції» порушив порядок подання звітів політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за 1-й (перший) квартал 2024 року, чим вчинив адміністративне правопорушення, відповідальність за передбачене статтею 212-21 КУпАП, у зв`язку із чим відносно нього був складений протокол про адміністративне правопорушення № 50-33/458 від 20 листопада 2024 року.
Так, згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Партія мала 24 місцеві організації, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, у 2021 та 2022 роках та 24 місцеві організації, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи.
У пункті 6 розділу «Загальні відомості» Звітів Партії за 1-й квартал 2024 року зазначено інформацію про 19 місцевих організацій Партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, до Звіту партії за 1-й квартал 2024 року не додано: Білоцерківська міська організація політичної партії «Розвиток і добробут, ідентифікаційний код 43082254; Білоцерківська районна організація політичної партії «Розвиток і добробут, ідентифікаційний код 43082322; Горішньоплавнівська міська організація політичної партії «Розвиток і добробут», ідентифікаційний код 43067938; Кременчуцька міська організація політичної партії «Розвиток і добробут, ідентифікаційний код НОМЕР_2 ; Полтавська міська організація політичної партії «Розвиток і добробут, ідентифікаційний код НОМЕР_3 .
Партія листом від 01.10.2024 № 16/24 повідомила, що інформація про 5 зазначених нижче місцевих організацій Партії вказана у звітах територіальних організацій Партії вищого відносно них рівня - Полтавської обласної організації політичної партії «Розвиток і добробут» (ідентифікаційний код 43770016) та Київської обласної територіальної організації політичної партії «Розвиток і добробут» (ідентифікаційний код 38726363).
Частиною 9 статті 17 закону визначено, політична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язана надати до Національного агентства з питань запобігання корупції звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, шляхом його заповнення на офіційному вебсайті Національного агентства.
Відповідно до пункту 6 розділу IV Порядку подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 № 507/36129 після підписання керівниками (уповноваженими особами) Звіти місцевих організацій політичної партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, автоматично формуються як додатки до Звіту, що подається до Національного агентства, та є його невід`ємними частинами. Під час формування Звітів політичною партією в Реєстрі автоматично завантажується інформація про місцеві організації політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи (назва та ідентифікаційний код) та про звіти місцевих організацій політичної партії (назва, дата поданого звіту, файл звіту).
Таким чином, керівнику (уповноваженій особі) Партії при формуванні Звітів надається можливість перевірки переліку місцевих організацій політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, та, за потреби, вчинити дії, пов`язані із організацією внесення інформації до Реєстру про відсутні місцеві організації.
Аналізом відомостей пункту 5 «Грошові кошти» розділу І Звітів Партії за 2021, 2022 та 2023 роки та їх порівнянням з відомостями з ІКС ДПС України «Податковий блок» виявлено факт невідображення інформації про грошові кошти на рахунку НОМЕР_4 , відкритому 09.02.2021 ПАТ «КБ «АКОРДБАНК».
Отже, невідображення у звіті Партії за 1-й квартал 2024 року відомостей про грошові кошти/рух коштів на рахунку Партії є порушенням пункту 1 частини 11 статті 17 Закону.
Виявлені порушення зафіксовано у Висновках про результати перевірки Звітів Партії за 1 -й квартал 2024 року від 26.06.2024 № 851, затверджених наказом Національного агентства від 26.06.2024 № 169/24, які опубліковано на офіційному вебсайті Національного агентства відповідно до вимог частини 25 статті 17 Закону.
Звіт Партії за 1-й квартал 2024 року подано до Національного агентства через Реєстр 30.04.2024 о 14:00 годині (унікальний ідентифікатор Звіту - 8c6c8d60-06e0-11ef-823a-73af3dbabf67) та підписано шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису уповноваженою особою Партії гр. ОСОБА_1 , що свідчить проте, що останній підтвердив достовірність інформації, що викладена у звіті Партії за 1-й квартал 2024 року.
В судове засідання особа, яка притягається до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1 заперечував свою вину у інкримінованому йому у провину адміністративному правопорушенні та пояснив, що його дійсно було уповноважено на подання звітності від політичної партії «Розвиток і добробут», він є людиною яка подіє звіт, однак не є відповідальною особою партії та просив закрити провадження в справі про адміністративне правопорушення, у зв`язку із закінченням строків притягнення до адміністративної відповідальності.
Стаття 212-21 передбачає відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог. Отже, стаття 212-21 є бланкетною нормою, яка відсилає до відповідних нормативно-правових актів, що стосуються подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.
Відповідно до ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» політична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язана подати до Національного агентства з питань запобігання корупції звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (у тому числі її місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи) шляхом його заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції.
Відповідно до статті 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого статтею 212-21 КУпАП, підтверджується зібраними та дослідженими в судовому засіданні письмовими доказами, зокрема даними протоколу про адміністративне правопорушення № 50-33/512 від 06 грудня 2024 року та додатками до нього.
Таким чином, суд вважає вину ОСОБА_1 у вчиненні даного адміністративного правопорушення доведеною у повному обсязі.
Приписами частини 4 статті 38 КУпАП передбачено, що адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених статтею 51 та частинами третьою - шостою статті 164-14, статтями 212-15, 212-21 цього Кодексу, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.
Клопотання ОСОБА_1 про закриття провадження в справі про адміністративне правопорушення не ґрунтується на вимогам чинного законодавства, та не підлягає задоволенню, оскільки датою вчинення правопорушення є - 30 квітня 2024 року, дата виявлення правопорушення - 25 червня 2024 року, таким чином адміністративне стягнення за вчинене правопорушення може бути накладено судом не пізніше 30 квітня 2026 року.
Згідно положень статті 33 КУпАП обираючи вид стягнення, суд враховує особу правопорушника, характер вчиненого адміністративного правопорушення, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.
Таким чином, виходячи з вищевикладеного та враховуючи характер вчинених правопорушень, ступінь вини, особу правопорушника, надаючи оцінку всім зібраним доказам у їх сукупності, прихожу до висновку про наявність підстав для застосування до правопорушника адміністративного стягнення статтею 212-21 КУпАП та визначити остаточне адміністративне стягнення у виді штрафу в сумі 5 100 (п`ять тисяч сто) гривень 00 коп., що становить 300 (триста) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. На переконання суду саме за таких обставин може бути досягнута мета перевиховання й попередження нових правопорушень.
Відповідно до статті 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.
На підставі викладеного, керуючись статтями 9, 33, 34, 40-1, 212-21, 251, 252, 283, 284, 294 КУпАП, -
п о с т а н о в и в:
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 212-21 КУпАП, та застосувати до нього адміністративне стягнення у виді штрафу в сумі 5 100 (п`ять тисяч сто гривень) гривень 00 коп.
Стягнути із ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 605 (шістсот п`ять) гривні 60 (шістдесят) копійок.
Роз`яснити особі, до якої застосовано адміністративне стягнення, що відповідно до частини 1 статті 307 КУпАП штраф має бути сплачений порушником не пізніше як через 15 (п`ятнадцять) днів з дня вручення йому копії постанови про накладення штрафу.
Відповідно до статті 308 КУпАП у разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений частиною 1 статті 307 КУпАП, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника.
У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу, тобто 10200,00 грн. (десять тисяч двісті гривень 00 коп.).
Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Солом`янського районного суду м. Києва особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова пред`являється до виконання протягом трьох місяців.
Суддя Д.М. Кратко
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2025 |
Оприлюднено | 29.01.2025 |
Номер документу | 124706184 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Кратко Д. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні