Ухвала
від 27.01.2025 по справі 320/28203/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про заміну відповідача

27 січня 2025 року м.Київ № 320/28203/23

Суддя Київського окружного адміністративного суду Лисенко В.І., розглянувши у порядку письмового провадження клопотання про заміну відповідача правонаступником у межах адміністративної справи за позовом ОСОБА_1 до Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Київській області", третя особа: Головне управління Пенсійного фонду у Київській області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовом до Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Київській області", у якому просить суд:

- визнати протиправними дії Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Київській області» щодо відмови у складанні ОСОБА_1 нової довідки про розмір грошового забезпечення з повною реальною інформацією станом на 19.11.2019, у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону № 2262-Х1І із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, у тому числі не скасованих міліцейських видів грошового забезпечення для перерахунку пенсії з включенням в довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 сум індексації грошового забезпечення;

- зобов`язати Державну установу «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Київській області» скласти та подати до Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області нову довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 19.11.2019 з повною реальною інформацією у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону № 2262-ХІІ із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) індексації та премії, утому числі не скасованих міліцейських видів грошового забезпечення, для перерахунку пенсії з урахуванням індексації грошового забезпечення - 887,09 грн.

Ухвалою суду відкрито спрощене позовне провадження без виклику сторін.

26.11.2024 до суду від позивача надійшла заява про заміну відповідача з Державної установи «Територіальне медичне об`єднання МВС України по Київській області» на Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Київській та Чернігівській областях (філія ГСЦ МВС) (б-р Л. Українки, 26, м. Київ, 01133, код за ЄДРПОУ 45574396). Вказана заява обґрунтована тим, що у ДУ ТМО припинилися публічно-правові повноваження (адміністративна компетенція) з підготовки та надання довідок про розмір грошового забезпечення для призначення (перерахунку) пенсій згідно з наказом Міністерства внутрішніх справ України від 22 квітня 2024 року № 259 «Про визначення в Міністерстві внутрішніх справ України уповноваженого структурного підрозділу з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій» (далі - Наказ № 259) із змінами, внесеними наказом Міністерства внутрішніх справ України від 21 червня 2024 року № 432 «Про внесення змін до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 22 квітня 2024 року № 259». При цьому, як поточні, так і архівні пенсійні справи пенсіонерів МВС, включаючи відповідні реєстри, бази даних тощо, передані від ДУ ТМО до відповідних Регіональних сервісних центрів ГСЦ МВС (філій ГСЦ МВС).

Розглянувши заяву позивача та матеріали справи, суд зазначає таке.

Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 22.04.2024 №259 «Про визначення в Міністерстві внутрішніх справ України уповноваженого структурного підрозділу з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій» уповноваженим структурним підрозділом з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій визначено Відділ координації пенсійних питань Міністерства внутрішніх справ (п.1 Наказу №259).

За змістом п. 2 Наказу №259, в редакції наказу Міністерства внутрішніх справ України від 21.06.2024 №432, уповноважено Головний сервісний центр МВС на видачу звільненим зі служби військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ за їх зверненнями довідок про розмір грошового забезпечення відповідно за березень 2019 року та листопад 2019 року для перерахунку пенсій з урахуванням правових висновків Великої Палати Верховного Суду у справі 160/8324/19 та судових рішень у справах №826//3858/18 та №826/12704/18, а також здійснення відповідно до законодавства України розгляд звернень таких осіб про видачу довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій за іншій періоди з покладенням таких функцій на регіональні сервісні центри Головного сервісного центру МВС (Філії) ГСІІ МВС)».

Пунктом Наказу №259 установлено, що пункт 2 цього наказу застосовується з 01 травня 2024 року.

Також, відповідно до п.4 Наказу №259, визнано таким, що втратив чинність, наказ Міністерства внутрішніх справ України від 25 лютого 2019 року № 129 «Про визначення в Міністерстві внутрішніх справ України уповноваженого структурного підрозділу з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій» (із змінами).

Отже, з 01 травня 2024 року здійснювати відповідно до законодавства України розгляд звернень звільнених зі служби військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ про видачу довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій за інші періоди покладено на регіональні сервісні центри Головного сервісного центру МВС (Філії) ГСЦ МВС).

Відповідно до статті 52 КАС України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Суд звертає увагу на те, що Верховний Суд в постанові від 22 січня 2020 року у справі № 2а/15057/09/2670 (К/9901/12973/18) зазначив, що публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок щодо відновлення порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід про перехід до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

Отже, правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

У такому разі також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин. При цьому, можна виділити дві форми адміністративного (публічного) правонаступництва: 1) фактичне (або компетенційне адміністративне правонаступництво), тобто таке, де вирішуються питання передачі фактичних повноважень від одного до іншого органу, посадової особи (або повноважень за компетенцією) та 2) процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво.

Фактичне (компетенційне) адміністративне (публічне) правонаступництво - це врегульовані нормами адміністративного права умови та порядок передання адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого, який набуває певні владні повноваження внаслідок ліквідації органу чи посади суб`єкта владних повноважень, припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення компетенції органу публічної адміністрації чи припинення повноважень посадової особи.

Процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво - це унормована можливість заміни адміністративним судом (на будь-якій стадії процесу судового розгляду справи в суді першої, апеляційної та касаційної інстанцій (крім випадків перегляду справи за винятковими чи нововиявленими обставинами) сторони чи третьої особи іншим суб`єктом, коли права та обов`язки суб`єкта владних повноважень перейшли від сторони (в адміністративній справі) до іншого суб`єкта владних повноважень, а також можливість суб`єкта публічної адміністрації (правонаступника) вступити в судовий процес як сторона чи третя особа.

Таким чином, враховуючи те, що станом на даний час функції щодо підготовки і направленні всіх необхідних документів до Пенсійного фонду України та/або його територіальних і структурних підрозділів та/або управлінь для призначення пенсії за вислугу років відповідно до вимог п. «а» ст. 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» покладено на регіональні сервісні центри Головного сервісного центру МВС (філії ГСЦ МВС), суд вважає за необхідне відповідно до положень ст. 52 КАС України замінити відповідача в справі - Державну установу «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Київській області» на його правонаступника - Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Київській та Чернігівській областях (філія ГСЦ МВС) (б-р Л. Українки, 26, м. Київ, 01133, код за ЄДРПОУ 45574396).

При цьому статтею 52 КАС України передбачено, що усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Керуючись статтями 52, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Замінити співвідповідача у справі №320/28203/23 - Державну установу «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Київській області» на його правонаступника - Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Київській та Чернігівській областях (філія ГСЦ МВС) (б-р Л. Українки, 26, м. Київ, 01133, код за ЄДРПОУ 45574396).

Копію ухвали направити/видати учасникам справи.

Ухвала може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного її тексту шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Суддя Лисенко В.І.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.01.2025
Оприлюднено31.01.2025
Номер документу124726617
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —320/28203/23

Ухвала від 27.01.2025

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Ухвала від 21.09.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Ухвала від 23.08.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні