Ухвала
від 21.01.2025 по справі 755/684/25
ДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №:755/684/25

Провадження №: 1-кс/755/165/25

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"21" січня 2025 р. слідчий суддя Дніпровського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши клопотання прокурора Дніпровської окружної прокуратури м. Києва про тимчасовий доступ до речей та документів у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12024100040004105 від 08 грудня 2024 року за ознаками кримінального проступку, передбаченого ч. 3 ст. 358 КК України,

в с т а н о в и в :

Прокурор Дніпровської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням про тимчасовий доступ з можливістю вилучення оригіналів документів, що стали підставою для прийняття ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 ) рішень та всіх додатків до них, які стосуються самочинно збудованого об`єкту, розташованого за адресою: АДРЕСА_2 , а саме: рішення ІНФОРМАЦІЯ_2 від 07.10.2021 року № 2799/2840 «Про передачу ПРИВАТНОМУ ПІДПРИЄМСТВУ " ІНФОРМАЦІЯ_3 " земельної ділянки в оренду для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі (магазину) на АДРЕСА_2 », рішення ІНФОРМАЦІЯ_2 13.07.2023 № 7041/7082 «Про передачу ПРИВАТНОМУ ПІДПРИЄМСТВУ " ІНФОРМАЦІЯ_15 " земельної ділянки в оренду для будівництва та обслуговування будівель торгівлі на АДРЕСА_2 », рішення ІНФОРМАЦІЯ_2 від 12.12.2024 «Про продаж земельної ділянки на АДРЕСА_2 приватному підприємству « ІНФОРМАЦІЯ_15 » для будівництва та обслуговування будівель торгівлі».

Мотивуючи клопотання, прокурор посилається на те, що Дніпровською окружною прокуратурою міста Києва здійснюється процесуальне керівництво у кримінальному провадженні № 12024100040004105 від 08.12.2024 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 358 КК України, в ході якого досліджується питання використання завідомо підробленого документа, що став підставою для проведення державної реєстрації права власності на самочинно збудований об`єкт нерухомого майна та подальше прийняття ІНФОРМАЦІЯ_1 рішень щодо передачі земельних ділянок під вказане майно.

У ході здійснення процесуального керівництва у цьому кримінальному провадженні встановлено, що державним реєстратором комунального підприємства з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ОСОБА_5 , 25.11.2016 року прийнято рішення за індексним номером 32562673 (з відкриттям розділу) відповідно до якого за приватним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_15 » зареєстровано право власності на нежитлову будівлю загальною площею 121 кв. м, яка розташована по АДРЕСА_2 .

Вказана реєстрація права власності відбулася на підставі довідки про показники об`єкта нерухомого майна від 17.11.2016, виданої ФОП ОСОБА_6 , відповідно до якої вказана нежитлова будівля побудована господарчим способом в травні 1992 року, а також технічного паспорта на громадський (виробничий) будинок (приміщення) нежитлову будівлю АДРЕСА_2 від 17.11.2016 року, інвентаризаційна справа № 18112016/1, що також виданий ФОП ОСОБА_6 .

У подальшому, державним реєстратором ІНФОРМАЦІЯ_5 , 11.03.2021 року на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, розробленого 07.05.2020 року, товариством з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ОСОБА_7 , земельній ділянці площею 0,0186 га, розташованій за адресою: АДРЕСА_2 присвоєно кадастровий номер 8000000000:66:056:0001.

У подальшому, рішенням ІНФОРМАЦІЯ_2 від 07.10.2021року № 2799/2840 ПП « ІНФОРМАЦІЯ_15 » передано в оренду на 10 років земельну ділянку площею 0,0186 га з кадастровим номером 8000000000:88:056:0001 для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі (магазину) на АДРЕСА_2 із земель комунальної власності територіальної громади міста Києва у зв`язку із набуттям даним підприємством права власності на зазначений об`єкт нерухомого майна.

На виконання вказаного рішення, 28.12.2021 року між ІНФОРМАЦІЯ_1 та ПП « ІНФОРМАЦІЯ_15 » укладено договір оренди земельної ділянки за № 2845.

У подальшому, приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_8 , 24.12.2021 року прийнято рішення за індексним номером 62591519, яким до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено зміни до об`єкту нерухомості по АДРЕСА_2 , а саме площу об`єкту змінено з 121 кв.м на 551,2 кв.м.

Підставою для внесення відповідних відомостей стала Довідка від 30.11.2021 року № 211215-1021, видана ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », а також технічного паспорта на громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами від 30.11.2021 інвентаризаційна справа № 211215-м1, що виданий ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 ».

Відповідно до цієї довідки загальна площа нежитлової будівлі збільшилася на 430,2 кв.м за рахунок перепланування без втручання в несучі зовнішні та внутрішні конструкції, уточнення лінійних розмірів та виправлення технічної помилки.

При цьому, в результаті нового самочинного будівництва та збільшення площі об`єкту нерухомості, ПП « ІНФОРМАЦІЯ_15 », без оформлення правовстановлюючих документів зайнято суміжну земельну ділянку площею 0,0279 га з кадастровим номером 8000000000:88:056:0019.

Таким чином, ПП « ІНФОРМАЦІЯ_15 » здійснило самочинне будівництво нового об`єкту нерухомого майна площею 551,2 кв.м, без оформлення дозвільної документації на будівництво нерухомості, в тому числі зайнявши суміжну земельну ділянку.

Більш того, земельна ділянка на якій здійснено самочинне будівництво нежитлової будівлі надавалася ПП « ІНФОРМАЦІЯ_15 » лише для експлуатації та обслуговування існуючого майна.

У подальшому, ІНФОРМАЦІЯ_1 13.07.2023 прийнято рішення № 7041/7082 про передачу вказаному приватному підприємству в оренду на 10 років земельної ділянки площею 0,0279 га (кадастровий номер 8000000000:88:056:0019) для будівництва та обслуговування будівель торгівлі по АДРЕСА_2 із земель комунальної власності територіальної громади міста Києва у зв`язку з реєстрацією права власності на нерухоме майно площею 551,2 кв.м, яке в силу ст. 376 Цивільного кодексу України є самочинним.

На підставі вказаного рішення між Київрадою та ПП « ІНФОРМАЦІЯ_15 » 06.10.2023 укладено договір оренди земельної ділянки за № 5376.

Разом з цим, у ПП « ІНФОРМАЦІЯ_15 » завідомо не було підстав претендувати на отримання земельних ділянок комунальної форми власності на неконкурентних умовах, оскільки вказаний об`єкт є самочинним будівництвом, право власності на яке не виникло, адже для проведення державної реєстрації державному реєстратору були подані завідомо підроблені документи, а також з факту його державної реєстрації та за відсутності будь-якого права на будівництво будь-яких споруд.

У подальшому, рішенням ІНФОРМАЦІЯ_2 від 19.09.2024 року затверджено технічну документацію із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок (кадастрові номери 8000000000:88:056:0001, 8000000000:88:056:0019) по АДРЕСА_2 , які перебувають в користуванні ПП « ІНФОРМАЦІЯ_15 ».

Також рішенням надано дозвіл на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,0465 га, що підлягає продажу ПП « ІНФОРМАЦІЯ_15 ».

Згідно з вказаною технічною документацією внаслідок об`єднання зазначених земельних ділянок утворено нову земельну ділянку площею 0,0465 га (кадастровий номер 8000000000:88:056:0020).

На підставі даного рішення між Київрадою та ПП « ІНФОРМАЦІЯ_15 » 07.11.2024 укладено договір № 1208 про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 28.12.2021 № 2845, а також розірвано за згодою сторін договір від 06.10.2023 № 5376 оренди земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:88:056:0019.

У подальшому, ПП « ІНФОРМАЦІЯ_15 » звернулась до ІНФОРМАЦІЯ_2 з заявою про продаж вказаної земельної ділянки.

У подальшому, ПП « ІНФОРМАЦІЯ_15 » звернулась до ІНФОРМАЦІЯ_2 з заявою про продаж вказаної земельної ділянки площею 0,0465 га з кадастровим номером 8000000000:88:056:0020 по АДРЕСА_2 .

ІНФОРМАЦІЯ_1 12.12.2024 року прийнято рішення «Про продаж земельної ділянки на АДРЕСА_2 ПП « ІНФОРМАЦІЯ_15 » для будівництва та обслуговування будівель торгівлі».

На даний час, текст вказаного рішення на офіційному сайті ІНФОРМАЦІЯ_2 не опубліковано та договір купівлі-продажу земельної ділянки не зареєстровано.

Відповідно до ст. ст. 316, 317 Цивільного кодексу України правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб. Власникові належать право володіння, користування та розпорядження своїм майном.

Нормами ст. ст. 90, 95, 102-1 Земельного кодексу України визначено, що право на будівництво нерухомого майна (забудову) мають власники земельних ділянок, землекористувачі та особи, які набули право користування чужою земельною ділянкою (суперфіцій) за договором із власником земельної ділянки або з інших передбачених законом підстав.

Право власності на новостворене нерухоме майно (житлові будинки, будівлі, споруди тощо) виникає з моменту завершення будівництва (створення майна). Якщо договором або законом передбачено прийняття нерухомого майна до експлуатації, право власності виникає з моменту його прийняття до експлуатації. Якщо право власності на нерухоме майно відповідно до закону підлягає державній реєстрації, право власності виникає з моменту державної реєстрації (ч. 2 ст. 331 Цивільного кодексу України).

Не допускається набуття права власності на споруджені об`єкти нерухомого майна особою, яка не має права власності або іншого речового права на земельну ділянку, що передбачає можливість набуття права власності на будівлі, споруди, розташовані на відповідній ділянці. Виходячи з принципу єдності юридичної долі земельної ділянки та розташованої на ній будівлі або споруди право власності на об`єкт нерухомого майна набуває той, хто має речове право на земельну ділянку

Згідно зі ст. 375 Цивільного кодексу України власник земельної ділянки набуває право власності на зведені ним будівлі, споруди та інше нерухоме майно.

За положеннями ч. 1 ст. 376 Цивільного кодексу України, самочинне будівництво визначається через сукупність ознак, що слугують умовами або підставами, за наявності яких об`єкт нерухомості вважається самочинним, а саме: якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети; об`єкт нерухомості збудовано без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи чи належно затвердженого проекту, об`єкт нерухомості збудований з істотними порушеннями будівельних норм і правил.

Частиною 2 ст. 376 Цивільного кодексу України визначено, що особа, яка здійснила або здійснює самочинне будівництво нерухомого майна не набуває право власності на нього.

Таким чином, реєстрація права власності на самочинне будівництво за особою, яка його здійснила, в силу наведених вище положень законодавства та приписів ч. 2 ст. 376 Цивільного кодексу України не змінює правового режиму такого будівництва як самочинного.

При цьому державна реєстрація речових прав на нерухоме майно здійснюється в порядку визначеному Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обмежень - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Державна реєстрація права власності не породжує права власності, в силу державної реєстрації право власності не виникає, вона визначає лише момент, з якого право власності виникає, за наявності інших юридичних фактів, передбачених законом як необхідних для виникнення права власності.

За таких обставин державна реєстрація прав не є підставою набуття права власності, а є лише засвідченням державою вже набутого особою права власності, що унеможливлює ототожнення факту набуття права власності із фактом його державної реєстрації.

При дослідженні судом обставин існування в особи права власності, першочерговим є встановлення підстави, на якій особа набула це право, оскільки сама по собі державна реєстрація прав не є підставою виникнення права власності, такої підстави закон не передбачає.

Підставами для реєстрації права власності є відповідні документи (свідоцтво про право власності, цивільно-правові угоди тощо), які встановлюють набуття особою відповідних прав на майно (ст. ст. 18, 19, 20, 21, 22, 26, 27 Закону «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»).

З аналізу наведених норм законодавства вбачається, що інститут реєстрації права власності - це за своєю суттю є підтвердження державою права власності на майно за відповідною особою - власником. При цьому держава наділена повноваженнями підтвердити таке право особи виключно у тому випадку, якщо вона набула майно у власність законно.

За матеріалами реєстраційної справи, об`єкт нерухомого майна побудовано господарчим способом у травні 1992 року.

Разом з цим, ПП « ІНФОРМАЦІЯ_15 » створено 04.06.1992 року та зареєстровано, як юридичну особу лише 19.10.1992 року, що підтверджує факт використання підроблених документів під час проведення державної реєстрації права власності.

Окрім того, КП « ІНФОРМАЦІЯ_8 », яке до 01.01.2013 здійснювало державну реєстрацію права власності на об`єкти нерухомого майна на території міста Києва, листом від 19.12.2024 повідомило, що по АДРЕСА_2 об`єкти нерухомого майна на праві власності не зареєстровані.

Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав, та порядок державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Пунктом 1 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 року № 1127), передбачено, що він визначає підстави і процедуру проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов`язки суб`єктів у сфері державної реєстрації прав.

Відповідно до п. 40 Порядку № 1127 (в редакції на час проведення реєстрації) державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених ст. 27 Закону та цим Порядок.

Згідно з п. 41 Порядку № 1127 (в редакції на час проведення реєстрації) для державної реєстрації права власності на новозбудований об`єкт нерухомого майна подається, зокрема технічний паспорт на об`єкт нерухомого майна; документ, що підтверджує присвоєння об`єкту нерухомого майна адреси та документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкту.

Документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, не вимагається у разі, коли реєстрація такого документа здійснювалась в Єдиному реєстрі документів.

У такому разі державний реєстратор із використанням наданих заявником у відповідній заяві відомостей про реєстраційний номер документа, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав у режимі реального часу отримує відомості з Єдиного реєстру документів про документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, та перевіряє відсутність суперечностей між заявленими правами та відомостями, що містяться в зазначеному Реєстрі.

Документ, що підтверджує присвоєння об`єкту нерухомого майна адреси, не вимагається у разі, коли державна реєстрація права власності проводиться на індивідуальний (садибний) житловий будинок, садовий, дачний будинок, збудований на земельній ділянці, право власності на яку зареєстровано в Державному реєстрі прав. У такому разі заявник у поданій заяві обов`язково зазначає відомості про кадастровий номер відповідної земельної ділянки.

Присвоєння поштових адрес в місті Києва визначено Положенням про реєстр адрес у місті Києві, затвердженим рішенням ІНФОРМАЦІЯ_2 від 22.05.2013 року № 337/9394 «Про деякі питання реєстрів адрес, вулиць та інших поіменованих об`єктів у місті Києві».

Відповідно до п. 4.16 Положення присвоєння поштових адрес багатоквартирним житловим будинкам, домоволодінням, житловим будинкам садибного типу, індивідуальним дачним та садовим будинкам здійснюється розпорядженням відповідної районної в місті ІНФОРМАЦІЯ_9 . Заявники подають заяву про присвоєння поштової адреси до дозвільного центру відповідної районної в місті ІНФОРМАЦІЯ_9 .

Присвоєння поштових адрес іншим об`єктам нерухомого майна здійснюється наказом ІНФОРМАЦІЯ_10 . Заявники подають заяву про присвоєння поштової адреси до ІНФОРМАЦІЯ_10 через ІНФОРМАЦІЯ_11 .

Таким чином, аналізуючи вище вказані норми законодавства, державний реєстратор приймає рішення про державну реєстрацію прав лише після перевірки наявності необхідних для цього документів та їх відповідності вимогам законодавства.

Проте, з реєстраційної справи на спірний об`єкт вбачається, що первинна державна реєстрація права власності на нерухоме майно відбулась на підставі довідки від 17.11.2016 та технічного паспорту від 17.11.2016 № 18112016/1, виданих ФОП ОСОБА_9 , згідно з якими об`єкт побудований господарчим способом у травні 1992 року.

Водночас, технічний паспорт є лише документом, яким оформлюється технічна інвентаризація об`єкта, та який свідчить про фактичний стан нерухомості (площу, поверховість тощо).

При цьому, технічний паспорт не є правовстановлюючим документом, а відтак не може слугувати самостійною підставою для здійснення державної реєстрації.

Довідка, яка надана ПП « ІНФОРМАЦІЯ_15 » реєстратору, також не є правовстановлюючим документом чи будь-яким іншим документом, який надає підстави для проведення реєстраційних дій щодо об`єкта нерухомості.

Окрім того, зазначення в даній довідці недостовірної інформації про присвоєння об`єкту нерухомості адреси не є належним підтвердженням її присвоєння, оскільки вказана інформація надана неуповноваженим органом, а фізичною особою підприємцем ОСОБА_6 , який не уповноважений на здійснення відповідних дій.

Таким чином, будь-які відомості, а саме: документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта та документ, що підтверджує присвоєння об`єкту нерухомого майна адреси в матеріалах вищевказаної реєстраційної справи відсутні.

При цьому, за інформацією ІНФОРМАЦІЯ_12 листом від 16.12.2024 № 073-3734, останній не видавав, не реєстрував документів, що дають право на виконання підготовчих або будівельних робіт та не приймав об`єкти будівництва в експлуатацію по АДРЕСА_3 .

Крім того, відповідно до інформації ІНФОРМАЦІЯ_13 ( ІНФОРМАЦІЯ_14 ) від 16.12.2024 № 055-14177 поштова адреса нежитловій будівлі по АДРЕСА_2 присвоювалась.

Також, відповідно до інформації ІНФОРМАЦІЯ_9 від 16.12.2024 року поштова адреса вказаному об`єкту нерухомості не присвоювалась та відповідні документи не надавалися.

Отже, реєстрація права власності за ПП « ІНФОРМАЦІЯ_15 » здійснена з використанням документів, що містять у собі недостовірну інформацію та за відсутності обов`язкових документів визначених п. 41 Порядку № 1127 та у порушення вимог Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Таким чином, реєстрацію за ПП « ІНФОРМАЦІЯ_15 » права власності на майно здійснено в обхід закону та надання державним органам документів, які містять у собі недостовірні дані та не відповідають вимогам законодавства.

Більш того, відповідно до протоколу огляду від 11.12.2024 року, проведеного в рамках кримінального провадження № 12024100040004105 від 08.12.2024 року по АДРЕСА_2 , знаходиться двоповерхова нежитлова будівля. Також з правої частини будівлі здійснюється будівництво додаткової частини вказаної будівлі. Станом на день проведення огляду побудовано два поверхи будівлі та продовжується здійснення будівельних робіт.

Крім того, з сайту ІНФОРМАЦІЯ_2 , встановлено, що до 2021 року остання не приймала рішень про передачу у власність чи користування будь-якій фізичній чи юридичній особі, у тому числі ПП « ІНФОРМАЦІЯ_15 », вказаної земельної ділянки, в тому числі і на час проведення реєстрації права власності, що свідчить про самочинне будівництво ПП « ІНФОРМАЦІЯ_15 » нежитлової будівлі за вказаною адресою.

Таким чином, реєстрація права власності на самочинне будівництво за особою, яка його здійснила, у силу наведених вище положень законодавства та приписів ч. 2 ст. 376 Цивільного кодексу України не змінює правового режиму такого будівництва як самочинного.

При цьому, самочинне будівництво нерухомості, яке здійснювалось без згоди власника земельної ділянки, визнається протиправним втручанням у право мирного володіння майном громади міста, навіть при наявності зареєстрованого права власності на вказане майно, оскільки за змістом ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація прав не є підставою набуття права власності, а є лише засвідченням державою вже набутого особою права власності, що унеможливлює ототожнення факту набуття права власності з фактом його державної реєстрації.

При цьому, відповідно до ст. 128 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади. У заяві (клопотанні) зазначається місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа. До заяви (клопотання) додаються, зокрема документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди) розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд).

Разом з тим, у зв`язку з відсутністю дозвільних документів на будівництво та відведення земельної ділянки до часу реєстрації цього майна у 2016 році та враховуючи, що ПП « ІНФОРМАЦІЯ_15 » у визначеному законом порядку не набуло право власності на самочинно збудований об`єкт нерухомого майна - нежитлову будівлю загальною площею 121 кв.м, площу якого збільшено до 551,2 кв.м, остання не має права претендувати на придбання комунальної земельної ділянки, у зв`язку з реєстрацією права власності на самочинне майно.

За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження № 12024100040004105 від 08 грудня 2024 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 358 КК України, про що внесено відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

У судове засідання прокурор не з`явився, направив заяву в якій просив клопотання розглянути у його відсутність, клопотання підтримав у повному обсязі, просив його задовольнити.

Відповідно до ч. 2 ст. 163 КПК України судове засідання проводиться без виклику представника у володінні якого знаходяться речі і документи, з наведених слідчим підстав.

Вивчивши клопотання, додані до нього документи, якими слідчий обґрунтовує доводи клопотання та витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подано до суду клопотання, слідчий суддя дійшов такого висновку.

Згідно ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищезазначеного факту, зокрема для отримання відомостей, що є необхідними для з`ясування всіх обставин справи у даному провадженні є потреба у наданні тимчасового доступу до документів.

Враховуючи наявність достатніх підстав вважати, що зазначені речі і документи знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_2 , а також те, що такі документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, з урахуванням можливості використати як доказ відомості, що містяться у них і відсутність можливості іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою зазначених речей і документів, слідчий суддя приходить до висновку про обґрунтованість клопотання та необхідність його задоволення.

На підставі викладеного та керуючись ст. 131-132, 159-166, 309, 310, 395 КПК України, слідчий суддя

п о с т а н о в и в:

клопотання прокурора Дніпровської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 - задовольнити.

Надати дозвіл слідчій слідчого відділу Дніпровського УП ГУ НП у м. Києві ОСОБА_10 , а також прокурорам групи прокурорів Дніпровської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_3 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 тимчасовий доступ з можливістю вилучення оригіналів документів, що стали підставою для прийняття ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 ) рішень та всіх додатків до них, які стосуються самочинно збудованого об`єкту, розташованого за адресою: АДРЕСА_2 , а саме:

- рішення ІНФОРМАЦІЯ_2 від 07.10.2021 року № 2799/2840 «Про передачу ПРИВАТНОМУ ПІДПРИЄМСТВУ " ІНФОРМАЦІЯ_3 " земельної ділянки в оренду для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі (магазину) на АДРЕСА_2 »;

- рішення ІНФОРМАЦІЯ_2 13.07.2023 року № 7041/7082 «Про передачу ПРИВАТНОМУ ПІДПРИЄМСТВУ " ІНФОРМАЦІЯ_15 " земельної ділянки в оренду для будівництва та обслуговування будівель торгівлі на АДРЕСА_2 »;

- рішення ІНФОРМАЦІЯ_2 від 12.12.2024 року «Про продаж земельної ділянки на АДРЕСА_2 приватному підприємству « ІНФОРМАЦІЯ_3 » для будівництва та обслуговування будівель торгівлі».

Строк дії ухвали, не може перевищувати двох місяців з дня її постановлення.

Роз`яснити, особі, яка зазначена в ухвалі слідчого судді про тимчасовий доступ до речей і документів, як володілець речей або документів, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії, з використанням копіювальної техніки, електронних засобів володільця (за його згодою) або копіювальної техніки, електронних засобів особи, яка пред`являє ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Особа, яка зазначена в даній ухвалі слідчого судді, як володілець речей або документів, зобов`язана надати тимчасовий доступ до зазначених речей і документів вказаній особі за умови пред`явлення копії цього судового рішення.

Особа, яка пред`являє ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів, зобов`язана залишити володільцю речей і документів опис речей і документів, які були вилучені на виконання ухвали слідчого судді, або ж на вимогу останнього залишено копію вилучених документів.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає, однак заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя:

СудДніпровський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.01.2025
Оприлюднено30.01.2025
Номер документу124727003
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —755/684/25

Ухвала від 21.01.2025

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Козачук О. М.

Ухвала від 21.01.2025

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Козачук О. М.

Ухвала від 20.01.2025

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Левко В. Б.

Ухвала від 14.01.2025

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Мельниченко Л. А.

Ухвала від 15.01.2025

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Марченко М. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні