Справа № 766/16171/24
н/п 2-а/766/384/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
про залишення позовної заяви без руху
27 вересня 2024 року суддя Херсонського міського суду Херсонської області Булах Є.М., розглянувши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) поданої представником за ордером, адвокатом Кондратюк Сергієм Сергійовичем(РНОКПП: не встановлено, місцезнаходження: не встановлено, адреса для листування: АДРЕСА_2 ) до Адміністративної комісії при виконавчому комітеті Центральної районної у місті Херсоні ради (ЄДРПОУ 04060163, місцезнаходження: 73003, м. Херсон, вул.. В.Примаченка, 8) про визнання протиправною та скасування постанови про адміністративне правопорушення та закриття справи,-
встановив:
26 вересня 2024 року представник позивача звернувся до суду із позовом до відповідача про визнання протиправною та скасування постанови про адміністративне правопорушення та закриття справи, та просить скасувати постанову адміністративної комісії при виконавчому комітеті Центральної районної у місті Херсоні ради від 29.08.2024 року №77; провадження у справі закрити; здійснити розподіл судових витрат. У окремо поданій заяві просить поновити строк на оскарження постанови.
Відповідно до Журналу реєстрації вхідної кореспонденції суду позовну заяву з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 26.09.2024 року передано судді Булах Є.М. 27.09.2024 року.
Відповідно до п. 3 ч. 1 статті 171 КАС України, суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим ст.ст. 160, 161, 172 цього Кодексу.
Дослідивши позовну заяву та додані до неї документи, вважаю, що вона не відповідає вимогам ст. ст. 160, 161 КАС України виходячи з наступного.
Відповідно до частини 2 ст. 160 КАС України позовна заява подається в письмовій формі позивачем або особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб.
Однак, позивачем не долучено паспорт чи інший документ, який посвідчує особу та надає суду можливість встановити особу позивача.
З позовної заяви встановлено, що позивачем позов пред`явлено до Адміністративної комісії при виконавчому комітеті Центральної районної у місті Херсоні ради, що суперечить п. 4 ч. 5 ст. 160 КАС України.
Відповідно до ст. 38 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження щодо утворення адміністративних комісій та комісій з питань боротьби зі злочинністю, спрямування їх діяльності.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Позивачу необхідно визначитись із особою, яка має бути належним відповідачем у цій справі та визначитися з позовними вимогами до належного відповідача.
Частиною 3 статті 161 КАС України передбачено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Згідно ст. 288 КУпАП особа, яка оскаржила постанову у справі про адміністративне правопорушення, звільняється від сплати державного мита.
В той же час, Великою Палатою Верховного Суду в постанові від 18 березня 2020 року у справі №543/775/17 сформована правова позиція щодо необхідності сплати судового збору у справах про оскарження постанови про адміністративне правопорушення, відповідно до якої чинне законодавство (Закон № 3674-VI) містить ставку судового збору, що підлягає сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги у справі про оскарження постанови про адміністративне правопорушення та подальшому оскарженні позивачем та відповідачем судового рішення.
Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Відповідно до ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 01.01.2024 становить 3028,00 грн.
Згідно ст. 4 Закону України «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду позову немайнового характеру, який подано фізичною особою, встановлюється ставка судового збору у розмірі 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Як вбачається з позовної заяви, позивач звернувся до суду з позовом немайнового характеру, відтак йому необхідно сплатити судовий збір в розмірі 1211, 20 грн.
З урахуванням сплаченої суми судового збору у розмірі 605,60 грн. позивачу необхідно доплатити судовий збір в розмірі 605,60 грн.(3028*0,4-605,60)
Кошти за оплату судового збору повинні бути перераховані за реквізитами:
Отримувач - ГУК у Херсон обл/Херсон МТГ/22030101; Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37959517; Банк отримувача - Казначейство України (ел. адм. подат.); Код банку отримувача (МФО) 899998; Рахунок отримувача UA378999980313131206000021447; Код класифікації доходів бюджету: 22030101; Призначення платежу *;101;
Відповідно до ч. 1 ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
При цьому суддя зауважує, що залишення позовної заяви без руху не є обмеженням права позивача на доступ до правосуддя.
Так, згідно з усталеною практикою Європейського суду з прав людини, сформульованою, зокрема, в рішеннях від 20 травня 2010 року у справі "Пелевін проти України" (пункт 27), від 30 травня 2013 року у справі "Наталія Михайленко проти України" (пункт 31), в яких зазначено, що право на доступ до суду не є абсолютним та може підлягати обмеженням, зокрема, щодо умов прийнятності скарг, оскільки право на доступ до суду за своєю природою потребує регулювання державою; регулювання може змінюватися у часі та місці відповідно до потреб та ресурсів суспільства та окремих осіб.
Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини, викладену, зокрема, у пункті 55 справи «Креуз проти Польщі», про те, що обмеження, накладене на доступ до суду, буде несумісним із пунктом першим статті 6 Конвенції, якщо воно не переслідує законної мети або коли не існує розумної пропорційності між застосованими засобами та законністю цілі, якої прагнуть досягти ("Kreuz v. Poland" № 28249/95).
Отже, встановлюючи конкретні вимоги до змісту та форми позовної заяви, а також до документів, які мають бути до неї додані, КАС України при цьому покладає обов`язок на суд перевірити виконання позивачем цих вимог та прийнятності позовної заяви на стадії вирішення питання про відкриття провадження по справі.
Таким чином, позивачу необхідно усунути недоліки позову означені в ухвалі суду, про що надати докази у відповідній заяві.
Згідно з вимогами частин першої, другої статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
На підставі викладеного, керуючись ст.160,161,169,248,256 КАС України, суддя,-
постановив:
Позовну заяву ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) поданої представником за ордером, адвокатом Кондратюк Сергієм Сергійовичем(РНОКПП: не встановлено, місцезнаходження: не встановлено, адреса для листування: АДРЕСА_2 ) до Адміністративної комісії при виконавчому комітеті Центральної районної у місті Херсоні ради (ЄДРПОУ 04060163, місцезнаходження: 73003, м. Херсон, вул.. В.Примаченка, 8) про визнання протиправною та скасування постанови про адміністративне правопорушення та закриття справи залишити без руху.
Роз`яснити позивачеві право протягом п`яти днів з дня отримання ухвали усунути виявлені недоліки, шляхом подання заяви з додержанням вимог встановлених ст. ст. 160, 161 КАС України.
Якщо у встановлений строк виявлені недоліки не будуть усунуті, заява буде вважатись неподаною та повернута заявнику.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та окремому оскарженню не підлягає.
Суддя Є.М.Булах
Суд | Херсонський міський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 27.09.2024 |
Оприлюднено | 30.01.2025 |
Номер документу | 124727091 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо |
Адміністративне
Херсонський міський суд Херсонської області
Булах Є. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні