Рішення
від 24.01.2025 по справі 440/14266/24
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 січня 2025 року м. ПолтаваСправа № 440/14266/24

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Слободянюк Н.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Приватного підприємства "ЯСТРЕБ-КОМПАНІ" до Головного управління ДПС у Полтавській області та Державної податкової служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, - Товариство з обмеженою відповідальністю "ФІЛІП МОРРІС СЕЙЛЗ ЕНД ДИСТРИБ`ЮШН" про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

До Полтавського окружного адміністративного суду подано позовну заяву Приватного підприємства "ЯСТРЕБ-КОМПАНІ" /надалі позивач, ПП "ЯСТРЕБ-КОМПАНІ"/ до Головного управління ДПС у Полтавській області /надалі відповідач-1, ГУ ДПС у Полтавській області/ та Державної податкової служби України /надалі відповідач-2, ДПС України/ про:

- визнання протиправним та скасування рішення від 24 травня 2024 року №11109426/43588826 про відмову в реєстрації податкової накладної №67 від 31 березня 2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте комісією Головного управління ДПС у Полтавській області;

- зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну №67 від 31 березня 2024 року, подану Приватним підприємством "ЯСТРЕБ-КОМПАНІ" в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання на реєстрацію /а.с. 1-9/.

Позов обґрунтований тим, що позивачем надано контролюючому органу всі документи, необхідні для реєстрації податкової накладної №67 від 31 березня 2024 року, а тому рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11109426/43588826 від 24 травня 2024 року, яким відмовлено в реєстрації вказаної податкової накладної, є протиправним та підлягає скасуванню.

Ухвалами Полтавського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2024 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, - Товариство з обмеженою відповідальністю "ФІЛІП МОРРІС СЕЙЛЗ ЕНД ДИСТРИБ`ЮШН" /надалі третя особа/, витребувано докази.

Відповідачі позов не визнали та у відзиві на позовну заяву /а.с. 70-77/ зазначили, що підставою для відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №67 від 31 березня 2024 року згідно рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11109426/43588826 від 24 травня 2024 року стало ненадання / часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку корегування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання про прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Правом на подання відповіді на відзив позивач не скористався.

У письмових поясненнях /а.с. 105-107/ третя особа зазначила, що між ТОВ «ФМСД» та позивачем дійсно було укладено угоду №5ЮСД0413 від 01 червня 2020 року, за якою сторони належним чином та в повній мірі виконують свої зобов`язання; господарська операція з постачання ПП «Ястреб-Компані» послуг на користь ТОВ «ФМСД» згідно умов угоди №5ЮСД0413 від 01 червня 2020 року та за результатами якої було складено акт про виконання умов угоди від 31 березня 2024 року є реальною та дійсно створює юридичні наслідки для сторін угоди №5ЮСД0413 від 01 червня 2020 року; надані ПП «Ястреб-Компані» послуги згідно угоди №5ЮСД0413 від 01 червня 2020 року були отримані ТОВ «ФМСД» в повному обсязі.

Справу розглянуто судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін відповідно до пункту 10 частини шостої статті 12 та частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі частини четвертої статті 229 КАС України.

Дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.

Приватне підприємство "ЯСТРЕБ-КОМПАНІ" (ідентифікаційний код 43588826) пройшло державну реєстрацію юридичної особи та відповідно до відомостей, внесених до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зареєстрованим основним видом діяльності товариства є: 47.29 Роздрібна торгівля іншими продуктами харчування в спеціалізованих магазинах /а.с. 11-12/.

01 червня 2020 року між Приватним підприємством "ЯСТРЕБ-КОМПАНІ" (Роздрібний торговець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "ФІЛІП МОРРІС СЕЙЛЗ ЕНД ДИСТРИБ`ЮШН" (Філіп Морріс) укладено угоду №5ЮСД0413 /а.с. 13-16, 83-84/, відповідно до якої у відповідності до умов цієї угоди, Роздрібний торговець дозволить Філіп Морріс розмістити обладнання Філіп Морріс в пункті торгівлі та виконуватиме умови програми, а також зобов`язується виконувати інші умови цієї угоди за плату від Філіп Морріс (пункт 2); у випадку виконання умов програми протягом оціночного періоду і рівня відповідності не менш ніж 90%, що підтверджується згідно з положеннями статті 7 угоди, Філіп Морріс зобов`язується здійснювати Роздрібному Торговцю плату за дотримання умов програми в розмірі, вказаному в Додатку №1 (підпункт 6.1 пункту 6); у випадку виконання умов програми протягом оціночного періоду і рівня відповідності не менш ніж 70%, але менш ніж 90%, що підтверджується згідно з положеннями статті 7 угоди, Філіп Морріс зобов`язується здійснювати Роздрібному Торговцю плату за дотримання умов програми частково, в розмірі, пропорційно рівню відповідності до суми, вказаної в Додатку №1 (підпункт 6.2 пункту 6); плата буде здійснюватися банківським переказом на розрахунковий рахунок Роздрібного Торговця, вказаній в цій угоді, протягом 30 (тридцяти) банківських днів після підписання уповноваженими представниками сторін відповідного акту про виконання умов угоди (надалі акт) згідно з положеннями статті 7 угоди, та за умови надання Роздрібним Торговцем відповідної податкової накладної (якщо є платником ПДВ) (підпункт 6.4 пункту 6); оціночний період становить 3 (три) місяці (підпункт 7.1 пункту 7); дані оціночних візитів будуть основою для складання акту за відповідний оціночний період, який за умовами підписання його уповноваженими представниками сторін, є основою для нарахування і здійснення плати Роздрібному торговцю у відповідності до положень статті 6 угоди (підпункт 7.3 пункту 7); ця угода набуває чинності з 01 червня 2020, та залишається чинною до тих пір, поки її дію не буде припинено будь-якою із сторін шляхом надання попереднього письмового повідомлення про це іншій стороні не меншу ніж за тридцять днів до дати припинення цієї угоди, окрім випадків, передбачених п. 11.3 договору (підпункт 8.1 пункту 8).

Додатком №1 до Угоди №5ЮСД0413 від 01 червня 2020 року /а.с. 17, 85-зворот/ сторони погодили перелік пунктів торгівлі та умов програми: у відповідності до угоди Торговець надає Філіп Морріс дозвіл на розміщення продукції та/або плакату (-ів) та/або обладнання Філіп Морріс у пунктах торгівлі у місці згідно із зображенням. Обладнання Філіп Морріс розміщується в пунктах торгівлі не ексклюзивно. Вищезазначене місце для розміщення продукції та/або плакату (-ів) та/або обладнання ОСОБА_1 дійсне в наступних пунктах торгівлі на наступних умовах: зміна умов (З) або новий пункт торгівлі (Н)- Н, програма інформування (так/ні) ні, код пункту торгівлі NV200241, назва пункту торгівлі OPTOVICHOK, адреса пункту торгівлі (місто, вулиця, будинок) KHOMUTETS, DEKABRYSTIV ST.,2А, плата за пункт торгівлі (Т) або за касу (К) Т, кількість кас 1, плата за місяць (за пункт торгівлі або за касу), грн. без ПДВ 1590, плата за пункт торгівлі за період: період (з хх.хх.хх по хх.хх.хх) з 01.06.2020 по 30.06.2020, плата, грн. без ПДВ 1590, плата за пункт торгівлі за оціночний період, грн. без ПДВ 4770.

Додатком №2 до Угоди №5ЮСД0413 від 01 червня 2020 року /а.с. 18-19, 86/ сторони погодили асортимент продукції: сторони домовились, що Роздрібний Торговець буде забезпечувати постійну наявність в продажу в пунктах торгівлі наступний повний асортимент та мінімальний залишок продукції: найменування продукції - HEETS BRONZE, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції HEEТS AMBER, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції HEETS YELLOW, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції НЕЕТS TURQUOISE, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції НЕЕТS GREEN ZING, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції HEETS PURPLE, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції MARLBORO RED, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції MARLBORO GOLD, наявність/мінімальний залишок 5 шт.; найменування продукції MARLBORO SILVER, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції MARLBORO ТОUСН, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції MARLBORO FINE TOUCH, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції MARLBORO MICRO, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції PARLIAMENT CARAT BLUE, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції PARLIAMENT CARAT PURPLE, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції PARLIAMENT PEARL BLUE KS SSL, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції PARLIAMENT AQUA 100 SSL, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції PARLIAMENT SILVER 100 SSL, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції PARLIAMENT NІGHT, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції PARLIAMENT AQUA BLUE, наявність/мінімальний залишок 5 шт.; найменування продукції PARLIAMENT SILVER, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції PARLIAMENT PLATINUM, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції МURАТТІ ZAFFIRO, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції МURАТТІ FRESCO, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції LM LOFT HOLIDAY МІХ, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції LM LOFТ МІХ, наявність/мінімальний залишок 5 шт.; найменування продукції LM LOFТ DOUBLE SPLASH, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції LM LOFT NIGHT BLUE, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції LM LOFT BLUE, наявність/мінімальний залишок 10 шт.; найменування продукції LM LOFT SEA BLUE, наявність/мінімальний залишок 10 шт.; найменування продукції LM RED LABEL, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції LM BLUE LABEL, наявність/мінімальний залишок 5 шт.; найменування продукції LM SILVER LABEL, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції BOND STREET BLUE KS 25, наявність/мінімальний залишок 10 шт.; найменування продукції BOND STREET RED SELECТION, наявність/мінімальний залишок 5 шт.; найменування продукції BOND STREET BLUE SELECТION, наявність/мінімальний залишок 10 шт.; найменування продукції BOND STREEТ SILVER SELECТION, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції BOND STREET PREMIUM МІХ, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції BOND STREET PREMIUM 5 МІХ, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції BOND STREET PREMIUM BLUE N6, наявність/мінімальний залишок 5 шт.; найменування продукції BOND STREET PREMIUM SILVER N4, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції NEXT ВY DUBLISS VIOLET, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції NEXT ВУ DUBLISS ROSE, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції PHILIP MORRIS NOVEL МІХ, наявність/мінімальний залишок 5 шт.; найменування продукції PHILIP MORRIS NOVEL МІХ SUMMER, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції PHILIP MORRIS NOVEL МІХ SUN, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції PHILIP MORRIS NOVEL BLUE, наявність/мінімальний залишок 5 шт.; найменування продукції РНІLІР MORRIS NOVELSILVER, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції PHILIP MORRIS RED, наявність/мінімальний залишок 5 шт.; найменування продукції PHILIP MORRIS BLUE, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції PHILIP MORRIS RED 25, наявність/мінімальний залишок 10 шт.; найменування продукції PHILIP MORRIS BLUE 25, наявність/мінімальний залишок 2 шт. Вищезазначений Асортимент та мінімальний залишок продукції є дійсними для наступних пунктів торгівлі Роздрібного Торговця: код пункту торгівлі NV200241, назва пункту торгівлі OPTOVICHOK, адреса пункту торгівлі (місто, вулиця, будинок) KHOMUTETS, DEKABRYSTIV ST.,2А.

Додатковою угодою №5ЮСД0413/1 від 01 квітня 2022 року до Угоди №5ЮСД0413 від 01 червня 2020 року (надалі основна угода) /а.с. 20-24/ у відповідності до пункту 2 основної угоди сторони погодили наступні послуги / торгові програми, які надаються / проводяться Роздрібним Торговцем: Роздрібний Торговець зобов`язується забезпечувати постійну наявність продукції у продажу в пунктах торгівлі згідно з Додатком «Асортимент та оптимальний запас Продукції», де міститься декілька варіантів можливого асортименту та оптимального запасу продукції. Конкретний варіант асортименту та оптимального запасу продукції для кожного із пунктів торгівлі зазначається у Додатку «Перелік Пунктів торгівлі» (підпункт 1.1 пункту 1); підписання сторонами нової редакції Додатку «Асортимент та оптимальний запас Продукції припиняє дію попередньої редакції Додатку «Асортимент та оптимальний запас Продукції». Філіп Морріс може вносити зміни до чинного Додатку «Асортимент та оптимальний запас Продукції» шляхом надсилання відповідного повідомлення Роздрібному Торговцю через мобільний додаток за умови відповідного погодження таких змін Роздрібним Торговцем (підпункт 1.2 пункту 1); Роздрібний Торговець зобов`язується розміщувати продукцію та/або плакат(-и) та/або обладнання у пунктах торгівлі у відповідності до місця розміщення продукції та/або обладнання, варіанти яких погоджені сторонами у Додатку «Про розміщення Продукції та/або Обладнання». Конкретний номер варіанту місця розміщення продукції та/або обладнання із погоджених зазначається у Додатку «Перелік Пунктів торгівлі» для кожного із Пунктів торгівлі (підпункт 2.1 пункту 2); Роздрібний Торговець зобов`язується забезпечувати постійне розміщення продукції у пунктах торгівлі у відповідності до плану розміщення. Деталізований план розміщення для кожного із пунктів регулярно надаватиметься представниками Філіп Морріс через мобільний додаток або усно (підпункт 2.2 пункту 2); дія цієї Додаткової угоди поширюється на усі пункти торгівлі, що зазначені у Додатку «Перелік Пунктів торгівлі» (підпункт 4.1. пункту 4); якщо Роздрібний Торговець відкриває або набуває у власність нові пункти торгівлі протягом терміну дії цієї Додаткової угоди, умови даної Додаткової угоди поширюються на ці пункти торгівлі за умови їх включення у Додаток «Перелік Пунктів Торгівлі» (підпункт 4.2 пункту 4); у випадку зміни (погодження нового) варіанту асортименту та оптимального запасу Продукції (п.1.1 Додаткової угоди), та/або місця для розміщення продукції та/або плакату та/або обладнання (п.2.1 Додаткової угоди), та/або періоду проведення програми інформування (ст. 1 Додатку «Про проведення Програми інформування») для певного(-них) пункту(-тів) торгівлі протягом терміну дії цієї Додаткової угоди, Додаток «Перелік Пунктів Торгівлі» підлягає перепідписанню із зазначенням нових варіантів, що поширюються на такий(-і) пункт(-и) торгівлі (підпункт 4.3 пункту 4); оціночний період становить 1 (один) календарний квартал (підпункт 5.1 пункту 5); у випадку виконання умов програми Роздрібним Торговцем у пунктах торгівлі протягом оціночного періоду Філіп Морріс зобов`язується здійснювати Роздрібному Торговцю плату за дотримання умов програми в кожному пункті торгівлі в розмірі, що розраховується наступним чином: Сума оплати за Пункт торгівлі = Кількість звітів, надісланих пунктом торгівлі, що підтверджують виконання умов програми (Успішні звіти) х Сума винагороди за один Успішний звіт. Сума винагороди за один успішний звіт для конкретного пункту торгівлі погоджена сторонами у Додатку «Перелік Пунктів торгівлі» (підпункт 6.1 пункту 6); плата буде здійснюватися у порядку, визначеному ст. 6 основної угоди та з урахуванням положень ст. 6 даної Додаткової угоди (підпункт 6.4 пункту 6); усі підписані додатки до цієї додаткової угоди є її невід`ємними частинами (підпункт 9.1 пункту 9); будь-який із додатків до цієї додаткової угоди, підписаний пізніше, відміняє дію відповідного аналогічного попереднього додатку та є обов`язковим для виконання з моменту його підписання (підпункт 9.2 пункту 9); ця додаткова угода набуває чинності з дати її підписання та залишається чинною до тих пір, поки її дію не буде припинено будь-якою із сторін шляхом надання попереднього письмового повідомлення про це іншій стороні не менше, ніж за 30 (тридцять) днів до дати припинення цієї додаткової угоди. При цьому Роздрібний торговець має право достроково припинити дію цієї додаткової угоди лише за умови попереднього повернення Філіп Морріс майна за актом повернення майна (підпункт 9.4 пункту 9).

Додатком №1 «Перелік пунктів торгівлі» до додаткової угоди №5ЮСД0413/1 від 01 квітня 2022 року (надалі додаткова угода) /а.с. 25/ сторони погодили, що у відповідності до вищезазначеної додаткової угоди Роздрібний торговець виконує умови програм в наступних пунктах торгівлі та на наступних умовах: зміна умов (З) або новий пункт торгівлі (Н) З, код пункту торгівлі NU700225, назва пункту торгівлі OPTOVICHOK, регіон POLTAVA, адреса пункту торгівлі (місто, вулиця, будинок) NOVA HALESHYNA, LISNYI PROV., плата за успішний звіт, грн. без ПДВ 485, асортимент та оптимальний запас продукції (№) 1, місце для розміщення продукції та/або обладнання (№) 1, обладнання розміщується ексклюзивно (Е), неексклюзивно (Н), без обладнання (Б)- Н, графік програми інформування (№) -; зміна умов (З) або новий пункт торгівлі (Н) З, код пункту торгівлі F560016, назва пункту торгівлі OPTOVICHOK, регіон POLTAVA, адреса пункту торгівлі (місто, вулиця, будинок) SADKY, CENTRALNA ST., 67, плата за успішний звіт, грн. без ПДВ 485, асортимент та оптимальний запас продукції (№) 1, місце для розміщення продукції та/або обладнання (№) 1, обладнання розміщується ексклюзивно (Е), неексклюзивно (Н), без обладнання (Б)- Н, графік програми інформування (№) -; зміна умов (З) або новий пункт торгівлі (Н) З, код пункту торгівлі NV200241, назва пункту торгівлі OPTOVICHOK, регіон POLTAVA, адреса пункту торгівлі (місто, вулиця, будинок) KHOMUTETS, DEKABRYSTIV ST.,2А, плата за успішний звіт, грн. без ПДВ 485, асортимент та оптимальний запас продукції (№) 1, місце для розміщення продукції та/або обладнання (№) 1, обладнання розміщується ексклюзивно (Е), неексклюзивно (Н), без обладнання (Б)- Н, графік програми інформування (№) -; зміна умов (З) або новий пункт торгівлі (Н) З, код пункту торгівлі F5600091, назва пункту торгівлі OPTOVICHOK, регіон POLTAVA, адреса пункту торгівлі (місто, вулиця, будинок) KAMYANI POTOKY, CENTRALNA ST., 1, плата за успішний звіт, грн. без ПДВ 485, асортимент та оптимальний запас продукції (№) 1, місце для розміщення продукції та/або обладнання (№) 1, обладнання розміщується ексклюзивно (Е), неексклюзивно (Н), без обладнання (Б)- Н, графік програми інформування (№) -; зміна умов (З) або новий пункт торгівлі (Н) H, код пункту торгівлі U0024611, назва пункту торгівлі OPTOVICHOK, регіон POLTAVA, адреса пункту торгівлі (місто, вулиця, будинок) v. Ustyvytsia Tsentralna ST., 34, плата за успішний звіт, грн. без ПДВ 485, асортимент та оптимальний запас продукції (№) 1, місце для розміщення продукції та/або обладнання (№) 1, обладнання розміщується ексклюзивно (Е), неексклюзивно (Н), без обладнання (Б)- Н, графік програми інформування (№) -.

Додатком №2 «Про розміщення Продукції та/або Обладнання» до додаткової угоди №5ЮСД0413/1 від 01 квітня 2022 року (надалі додаткова угода) /а.с. 26/ з ціллю виконання статті 2 додаткової угоди сторони погодили наступне місце для розміщення продукції та/або плакату (-ів) та/або обладнання Філіп Морріс: місце розміщення Продукції та/або Обладнання 7 рядів по 10 пачко місць.

Додатком №3 «Асортимент та оптимальний запас Продукції» до додаткової угоди №5ЮСД0413/1 від 01 квітня 2022 року (надалі додаткова угода) /а.с. 27/ з ціллю виконання положень статті 1 додаткової угоди, сторони погодили наступний повний асортимент та оптимальний запас продукції: найменування продукції - HEETS BRONZE, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції HEEТS AMBER, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції HEETS YELLOW, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції HEETS SILVER, наявність/мінімальний залишок 5 шт.; найменування продукції HEETS SATIN FUSE, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції HEETS RUBY FUSE, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції НЕЕТS TURQUOISE, наявність/мінімальний залишок 5 шт.; найменування продукції НЕЕТS GREEN ZING, наявність/мінімальний залишок 5 шт.; найменування продукції HEETS PURPLE, наявність/мінімальний залишок 10 шт.; найменування продукції НЕЕТS GREEN ZING, наявність/мінімальний залишок 5 шт.; найменування продукції HEETS PURPLE, наявність/мінімальний залишок 5 шт.; найменування продукції HEETS TROPICAL, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції HEETS SUMMER BREEZE, наявність/мінімальний залишок 5 шт.; найменування продукції HEETS CAMEO WAWE, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції FIIT REGULAR, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції FIIT VIOLA, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції FIIT CRISP, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції PARLIAMENT NІGHT, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції PARLIAMENT AQUA BLUE, наявність/мінімальний залишок 10 шт.; найменування продукції PARLIAMENT SILVER, наявність/мінімальний залишок 5 шт.; найменування продукції PARLIAMENT PLATINUM, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції PARLIAMENT CARAT PURPLE, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції PARLIAMENT AQUA 100 SSL, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції PARLIAMENT SILVER 100 SSL, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції PARLIAMENT SOHO NYC COMPACT BLUE, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції PARLIAMENT SOHO NYC COMPACT SILVER, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції PARLIAMENT SOHO NYC VIBE, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції MARLBORO RED, наявність/мінімальний залишок 5 шт.; найменування продукції MARLBORO RED 40, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції MARLBORO GOLD, наявність/мінімальний залишок 10 шт.; найменування продукції LM RED LABEL, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції LM RED LABEL 40, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції LM BLUE LABEL, наявність/мінімальний залишок 5 шт.; найменування продукції LM BLUE LABEL 40, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції LM LOFТ МІХ, наявність/мінімальний залишок 5 шт.; найменування продукції LM LOFT BLUE, наявність/мінімальний залишок 10 шт.; найменування продукції LM BLUE SEA BLUE, наявність/мінімальний залишок 10 шт.; найменування продукції CHESTERFIELD ORIGINAL, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції CHESTERFIELD BLUE, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції CHESTERFIELD COMPACT SILVER, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції BOND STREET RED SELECТION, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції BOND STREET BLUE SELECТION, наявність/мінімальний залишок 10 шт.; найменування продукції BOND STREET BLUE SELECТION 25, наявність/мінімальний залишок 5 шт.; найменування продукції BOND STREET PREMIUM BLUE, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції BOND STREET PREMIUM SILVER, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції BOND STREET PREMIUM МІХ, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції PHILIP MORRIS RED 25, наявність/мінімальний залишок 5 шт.; найменування продукції PHILIP MORRIS BLUE, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції PHILIP MORRIS NOVEL BLUE, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції РНІLІР MORRIS NOVEL SILVER, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції PHILIP MORRIS NOVEL МІХ, наявність/мінімальний залишок 2 шт.; найменування продукції PHILIP MORRIS NOVEL МІХ SUMMER, наявність/мінімальний залишок 2 шт.

Сторонами (відповідною стороною) угоди №5ЮСД0413 від 01 червня 2020 року оформлено:

- акт від 31 березня 2024 року /а.с. 29, 85/, відповідно до якого згідно з угодою №5ЮСД0413 від 01 червня 2020 року роздрібний торговець виконав умови угоди в повному обсязі за І-й квартал 2024 року. Плата роздрібному торговцю за вказаний період згідно з п. 6 угоди складає: код пункту торгівлі 0SNU700225, плата (грн., без ПДВ) 5820,00 грн; код пункту торгівлі OSF5600116, плата (грн., без ПДВ) 5820,00 грн; код пункту торгівлі 0SNV200241, плата (грн., без ПДВ) 5820,00 грн; код пункту торгівлі 0SF5600091, плата (грн., без ПДВ) 5820,00 грн; всього 23280,00 грн; ПДВ 20% - 4656,00 грн; всього за актом 27936,00 грн;

- рахунок на оплату №87 від 31 березня 2024 року /а.с. 31, 89-зворот/ щодо вартості послуги, що надається: «послуги з надання інших допоміжних комерційних послуг за 1 квартал 2024 р. згідно Договору №5ЮСД0413 від 01 червня 2020 р.», кількість 1, ціна з ПДВ 27936,00 грн, сума з ПДВ 27936,00 грн, всього - 27936,00 грн, у т.ч. ПДВ 4656,00 грн;

- картку рахунку 361 за грудень 2023 року -березень 2024 року /а.с.30, 87/.

Спеціальним законом з питань оподаткування є Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI /надалі - ПК України (у відповідних редакціях)/.

Відповідно до підпунктів 16.1.2, 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з:

а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/орендарю;

б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.

Згідно з абзацом першим пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг або на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) /пункт 201.7 статті 201 ПК України/.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Таким чином, платник податку - постачальник з настанням першої із умов виникнення податкових зобов`язань, визначених у пункті 187.1 статті 187 ПК України, зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі та направити її контролюючому органу для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вказаних норм ПП "ЯСТРЕБ-КОМПАНІ" складено податкову накладну № 67 від 31 березня 2024 року/а.с. 28, 90/ на загальну суму з ПДВ: 27936,00 грн (сума ПДВ: 4656,00 грн) за фактом оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку: акту від 31 березня 2024 року /а.с. 29, 85/.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Кабінетом Міністрів України прийнято постанову "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 11 грудня 2019 року №1165 (набрала чинності 01 лютого 2020 року), якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних /надалі - Порядок №1165/.

Пунктом 1 Порядку №1165 встановлено, що цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

За змістом пункту 2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Згідно з пунктом 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Отже, підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: 1) відповідність платника податку Критеріям ризиковості платника податку; 2) відповідність податкової накладної/ розрахунку коригування Критеріям ризиковості здійснення операцій.

Додатком 3 до Порядку №1165 (у відповідній редакції) визначено Критерії ризиковості здійснення операцій, відповідно до пункту 1 яких до цих Критеріїв віднесено: обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/ умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД / Державного класифікатора продукції та послуг / умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.

Відповідно до пункту 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Таким чином, контролюючий орган, після надходження податкової накладної / розрахунку коригування до ДПС для реєстрації в ЄРПН, в автоматизованому режимі здійснює її розшифрування та проводить відповідну перевірку, зокрема щодо наявності підстав для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування через відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або через відповідність відображених у ній операції критеріям ризиковості здійснення операцій. Автоматизований моніторинг відповідності господарської операції, відображеної у податковій накладній, критеріям оцінки ступеня ризиків здійснюється відповідно до ознак, наведених у пунктах 1-6 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку №1156). У разі, коли за результатами моніторингу господарська операція, відображена у податковій накладній, відповідає критеріям ризиковості здійснення операції (крім податкової накладної, складеної платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку) реєстрація такої податкової накладної зупиняється.

Пунктами 10, 11 Порядку №1165 (у відповідній редакції) передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.

Тож у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган зобов`язаний, зокрема, вказати конкретний критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій, на підставі якого зупинено реєстрацію податкової накладної, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, а також запропонувати платнику надати пояснення та копії документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.

Судовим розглядом встановлено, що за результатами розгляду податкової накладної №67 від 31 березня 2024 року контролюючий орган направив ПП "ЯСТРЕБ-КОМПАНІ" квитанцію від 16 квітня 2024 року /а.с. 91/, в якій зазначено: Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 31.03.2024 №67 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 82.99 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=5.3561%, "Рпоточ"=0. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Таким чином, у квитанції від 16 квітня 2024 року зазначено конкретний критерій ризиковості здійснення операцій із розрахованим показником критерію, якому відповідає платник податку, а також міститься пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

З огляду на те, що на реєстрацію платник ПДВ подає лише податкову накладну та не подає документи, на підставі яких складено цю податкову накладну, зокрема первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків, то в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної міститься лише загальне посилання на документи, які пропонується надати платнику податків для підтвердження інформації, що зазначена у відповідній податковій накладній. Відповідно які саме документи надати до пояснень на цьому етапі вирішення питання про реєстрацію податкової накладної визначає не контролюючий орган, а платник податків, виходячи із вимог законодавства та умов укладених ним договорів та фактично складених на виконання таких договорів первинних та супровідних документів.

Відповідно до пунктів 25-26 Порядку № 1165 (у відповідній редакції) комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року за № 1245/34216 /надалі Порядок № 520/.

Пунктами 4 та 5 Порядку № 520 (у відповідній редакції) передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Отже, визначений Порядком № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, не є чітко визначеним та залежить від умов конкретного договору (контракту), що укладений його сторонами, та вимог законодавства.

У зв`язку із зупиненням реєстрації податкової накладної №67 від 31 березня 2024 року ПП "ЯСТРЕБ-КОМПАНІ" направило контролюючому органу Повідомлення № 2 від 17 травня 2024 року із письмовими поясненнями та копіями документів щодо такої податкової накладної (кількість додатків 7) /а.с. 94/, зокрема: угоди №5ЮСД0413 від 01 червня 2020 року, додатка №1 до угоди №5ЮСД0413 від 01 червня 2020 року, додатка №2 до угоди №5ЮСД0413 від 01 червня 2020 року, акта від 31 березня 2024 року, рахунку на оплату №87 від 31 березня 2024 року.

Згідно з пунктом 9 Порядку № 520 (у відповідній редакції) письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Таким чином, у разі надання платником податку копій документів, недостатніх для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, комісія регіонального рівня направляє платнику податку Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення) з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування. У разі ж надання платником податку необхідних для реєстрації копій документів, але складених/оформлених із порушенням законодавства, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно із наявним в матеріалах справи Витягом з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21 травня 2024 року № 101 /а.с.95/ за результатами опрацювання первинних документів, поданих до повідомлення по податковій накладній, реєстрація якої зупинена, встановлено, що ПП "ЯСТРЕБ-КОМПАНІ" (43588826) надано неповний пакет документів, а саме: до податкової накладної від 31 березня 2024 року №67, складеної з ТОВ «ФМСД» (39540982) на послуги з надання інших допоміжних комерційних послуг за 1 квартал 2024 року згідно договору № 5ЮСД0413 від 01 червня 2020 року, необхідно надати документи щодо оплати (за наявності); акт звірки взаєморозрахунків або оборотно-сальдову відомість по рахунку 361 з ТОВ «ФМСД» станом на поточну, для підтвердження заборгованості або її відсутності.

Таким чином, у Комісії виникло зауваження до повноти наданих платником документів та платнику було надіслано Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, № 11083597/43588826 від 21 травня 2024 року /а.с. 96-97/, в якому зазначено, що необхідно надати документи щодо оплати (за наявності); акт звірки взаєморозрахунків або оборотно-сальдову відомість по рахунку 361 з ТОВ «ФМСД» станом на поточну для підтвердження заборгованості або її відсутності.

Пунктом 9 Порядку № 520 (у відповідній редакції) також встановлено, що платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261).

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.

Відповідно до пункту 10 Порядку № 520 (у відповідній редакції) комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Тож підставою для відмови в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування може бути повне або часткове ненадання платником податку додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, вказаних в Повідомленні, або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

ПП "ЯСТРЕБ-КОМПАНІ" направило контролюючому органу Повідомлення про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1 від 22 травня 2024 щодо податкової накладної №67 від 31 березня 2024 року (кількість додатків 1) /а.с. 97-зворот/.

Згідно із наявним в матеріалах справи Витягом з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24 травня 2024 року № 104 /а.с. 98/ за результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів до повідомлення по податковій накладній, реєстрація якої зупинена, встановлено, що платником не надано акт звірки взаєморозрахунків або оборотно-сальдову відомість по рахунку 361 з ТОВ «ФМСД» станом на поточну дату для підтвердження заборгованості або відсутності; прийнято рішення (одноголосно) щодо відмови в реєстрації ПП "ЯСТРЕБ-КОМПАНІ" ( 43588826) податкової накладної від 31 березня 2024 року №67 в Єдиному реєстр і податкових накладних.

24 травня 2024 року Комісією ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №11109426/43588826 про відмову в реєстрації податкової накладної №67 від 31 березня 2024 року /а.с.99/.

Вказане рішення обґрунтовано ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Відповідно до пунктів 11 та 12 Порядку № 520 рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.

Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Не погодившись з рішенням Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24 травня 2024 року №11109426/43588826, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи оцінку оскаржуваному рішенню, суд виходить з того, що приписи пункту 187.1 статті 187 ПК України дату виникнення податкового зобов`язання з ПДВ, а відтак і дату складання податкової накладної, ставлять у залежність від дати настання однієї із подій, що сталася раніше: або факту зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, або факту відвантаження товару, а для послуг факту оформлення документа, що засвідчує постачання послуг платником податку.

Судовим розглядом встановлено, що податкова накладна №67 від 31 березня 2024 року на загальну суму з ПДВ: 27936,00 грн (сума ПДВ: 4656,00 грн) складена ПП «ЯСТРЕБ-КОМПАНІ» за першою із подій, що настала, а саме: за фактом оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку: акту від 31 березня 2024 року.

Контролюючим органом не заперечується та обставина, що позивачем разом з Повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено, № 2 від 17 травня 2024 року надавалися зокрема: угода №5ЮСД0413 від 01 червня 2020 року, додаток №1 до угоди №5ЮСД0413 від 01 червня 2020 року, додаток №2 до угоди №5ЮСД0413 від 01 червня 2020 року, акт від 31 березня 2024 року, рахунок на оплату №87 від 31 березня 2024 року.

Зауважень до змісту, форми та достовірності акту від 31 березня 2024 року у Комісії ГУ ДПС у Полтавській з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не виникло, а відтак відповідач-1 на етапі розгляду питання щодо реєстрації в ЄРПН податкової накладної погодився з повнотою та достовірністю зазначених в ній реквізитів і відомостей.

З огляду на те, що до податкового органу позивачем надано документи, які були підставою для складання податкової накладної №67 від 31 березня 2024 року, посилання відповідача-1 у витязі із протоколу засідання комісії №101 від 21 травня 2024 року на факт необхідності надати документи щодо оплати (за наявності); акт звірки взаєморозрахунків або оборотно-сальдову відомість по рахунку 361 з ТОВ «ФМСД» станом на поточну для підтвердження заборгованості або її відсутності, не відповідає правильному застосуванню норми статті 201 ПК України в системному взаємозв`язку із нормами пунктів 5 та 11 Порядку № 520, проаналізувавши які Верховний Суд у постанові від 17 травня 2023 року у справі № 140/14282/20 дійшов висновків, що на етапі вирішення питання щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції платника податку на предмет її реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України.

Тож оцінка реальності здійснення господарської операції згідно податкової накладної №67 від 31 березня 2024 року може бути здійснена контролюючим органом в межах проведення податкового контролю, що відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Крім того, при вирішенні спору суд враховує і ту обставину, що оскаржуване рішення містить лише загальне твердження про ненадання / часткове надання документів без конкретизації переліку документів, які зазначалися Комісією у Витязі із протоколу засідання комісії від 24 травня 2024 року № 104, що свідчить про необґрунтованість прийнятого суб`єктом владних повноважень рішення.

Суд зазначає, що будь-яке рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень мають бути законними та обґрунтованими, прийнятими (вчиненими, допущеними) в межах наданих повноважень, ґрунтуватися на конкретних об`єктивних фактах, на підставі яких рішення ухвалено (дії вчинено, а бездіяльність допущено), та правових нормах, якими керувався суб`єкт владних повноважень при прийнятті рішення (вчиненні дій чи допущенні бездіяльності).

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як актів правозастосування, є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб`єктом владних повноважень конкретних підстав їх прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів їх прийняття.

Невиконання суб`єктом владних повноважень законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Суд наголошує, що прозорість адміністративних процедур є ефективним запобіжником державному свавіллю. Вмотивоване рішення демонструє особі, що вона була почута, дає особі можливість апелювати. Лише за умови прийняття обґрунтованого рішення може забезпечуватися належний публічний та, зокрема, судовий контроль за адміністративними актами суб`єкта владних повноважень.

Про дотримання суб`єктом владних повноважень вимог обґрунтованості під час прийняття відповідного акта індивідуальної дії свідчитиме належна мотивація його висновку, зокрема зі встановленням обставин, що мають значення для прийняття рішення, а також за умови посилання на докази, якими такі обставини можуть бути підтверджені, із зазначенням причин їх прийняття чи відхилення. Принцип обґрунтованості рішення або дії вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі. Суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями, а не конкретними обставинами.

І навпаки, ненаведення мотивів прийнятих рішень "суб`єктивізує" акт державного органу і не дає змоги суду встановити дійсні підстави та причини, за яких цей орган дійшов саме таких висновків, надати їм правову оцінку, та встановити законність, обґрунтованість, пропорційність прийнятого рішення.

Такі висновки суду узгоджуються з висновками Верховного Суду, викладеними, зокрема, у постановах від 23 жовтня 2019 року у справі №822/190/18, від 17 жовтня 2019 року у справі №826/13854/17 та від 11 вересня 2023 року у справі № 460/7260/20.

Оскільки позивачем був поданий пакет документів, достатній для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №67 від 31 березня 2024 року та оскаржуване рішення є необґрунтованим, суд доходить висновку про те, що рішення Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24 травня 2024 року №11109426/43588826 є протиправним, у зв`язку із чим підлягає скасуванню, а відповідна позовна вимога - задоволенню.

Пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29 грудня 2010 року, передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Отже, податкову накладну, реєстрацію якої зупинено, може бути зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних на підставі судового рішення.

Обираючи спосіб захисту порушеного права позивача відповідно до встановлених у справі обставин та висновків суду, суд вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №67 від 31 березня 2024 року, яку складену ПП «ЯСТРЕБ-КОМПАНІ», датою її фактичного подання на реєстрацію, а тому відповідну позовну вимогу також належить задовольнити.

Таким чином, адміністративний позов підлягає задоволенню повністю.

Згідно з частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

За подання цього позову сплаті підлягав судовий збір в сумі 3028,00 грн і така сума судового збору була сплачена позивачем, що підтверджується платіжною інструкцією №12174 від 20 листопада 2024 року /а.с. 10/.

Таким чином, стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача-1 підлягають витрати зі сплати судового збору у сумі 3028,00 грн.

Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Приватного підприємства "ЯСТРЕБ-КОМПАНІ" (провулок Гвардійський, буд. 14, м. Кременчук, Полтавська область, 39600, ідентифікаційний код 43588826 ) до Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, буд. 4, м. Полтава, Полтавська область, 36014, ідентифікаційний код ВП 44057192) та Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 43005393), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, - Товариство з обмеженою відповідальністю "ФІЛІП МОРРІС СЕЙЛЗ ЕНД ДИСТРИБ`ЮШН" (вул. Спаська, буд. 30, м. Київ, 04070, ідентифікаційний код 39540982) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24 травня 2024 року №11109426/43588826.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №67 від 31 березня 2024 року, яку складену Приватним підприємством "ЯСТРЕБ-КОМПАНІ", датою її фактичного подання на реєстрацію.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області на користь Приватного підприємства "ЯСТРЕБ-КОМПАНІ" витрати зі сплати судового збору в сумі 3028,00 грн (три тисячі двадцять вісім гривень нуль копійок).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною восьмою статті 18, частинами сьомою-восьмою статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Н.І. Слободянюк

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.01.2025
Оприлюднено30.01.2025
Номер документу124733039
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —440/14266/24

Рішення від 24.01.2025

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 24.12.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 02.12.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 02.12.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні