Рішення
від 28.01.2025 по справі 440/5400/24
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 січня 2025 року м. ПолтаваСправа № 440/5400/24

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сич С.С., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" до Головного управління ДПС у Полтавській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

До Полтавського окружного адміністративного суду через систему "Електронний суд" надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" (надалі - позивач, ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП") до Головного управління ДПС у Полтавській області (надалі - відповідач ГУ ДПС у Полтавській області), Державної податкової служби України (надалі - відповідач, ДПС України), у якій позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Полтавської області, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10698829/42203306 від 11.03.2024 про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено Товариству з обмеженою відповідальністю "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" у реєстрації податкової накладної №63 від 19.01.2024;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП у реєстрації податкової накладної №63 від 19.01.2024.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що оскаржуване рішення №10698829/42203306 від 11.03.2024 є протиправним та підлягає скасуванню, а податкова накладна №63 від 19.01.2024 підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" на виконання умов договору поставки №865 від 03.01.2024 поставило ТОВ "ГРЕЙН ПАРТНЕР" товар на суму 708422,01 грн. з ПДВ, у зв`язку з чим у позивача виник обов`язок виписати податкову накладну та зареєструвати її в ЄРПН. Вказує, що позивачем надано контролюючому органу відповідні пояснення і підтверджуючі документи, достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної, однак оскаржуваним рішення було відмовлено в реєстрації податкової накладної №63 від 19.01.2024.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 13 травня 2024 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №440/5400/24, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

04 червня 2024 року до суду надійшов відзив відповідачів на позовну заяву /а.с. 50-55/, в якому представник відповідачів просить у задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі, посилаючись на те, що в ході опрацювання копій первинних документів, поданих до податкової накладної від 19.01.2024 № 63, реєстрація якої була зупинена, встановлено, що ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" необхідно надати відмітку/квитанцію для підтвердження підписання видаткової накладної на реалізацію електронно-цифровим підписом, позивачу направлено повідомлення про необхідність надання зазначених додаткових документів, необхідних для розгляду питання прийняття Комісією рішення про реєстрацію податкової накладної. На підтвердження факту передачі товару позивачем надано до контролюючого органу товарно-транспорті накладні № 02030 від 16.01.2024, №2468 від 16.01.2024, № 2467 від 16.01.2024 на перевезення кукурудзи, в яких відсутня посада та ПІБ відповідальної особи вантажоодержувача, точна адреса пункту відвантаження. Також платником не надано відмітку/квитанцію для підтвердження підписання видаткової накладної на реалізацію електронно-цифровим підписом. Вважає, що передачу товару не було належним чином підтверджено позивачем в процесі реєстрації податкових накладних. У відзиві відповідача заявлено клопотання про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 06 червня 2024 року залишено без задоволення клопотання відповідачів про розгляд справи за правилами загального позовного провадження у справі №440/5400/24.

Справу розглянуто судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось на підставі частини 4 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України.

Дослідивши письмові докази і письмові пояснення сторін, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступні обставини та спірні правовідносини.

ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" (ідентифікаційний код 42203306) зареєстроване як юридична особа, основним видом економічної діяльності позивача є 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань /зворот а.с. 46, а.с. 47/.

ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" зареєстровано платником податку на додану вартість з 01.09.2019 /зворот а.с. 47/.

13.02.2024 ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №63 від 19.01.2024 (отримувач (покупець) ТОВ "ГРЕЙН ПАРТНЕР") на товар - кукурудза 3 класу, код товару згідно з УКТ ЗЕД 1005, обсяг - 99,08 т, ціна постачання одиниці товару без урахування ПДВ - 6271,93 грн., обсяги постачання без урахування ПДВ - 621422,82 грн., в тому числі ПДВ - 86999,1948 грн., на загальну суму - 708422,01 грн. /а.с. 17, 18/.

За результатами розгляду податкової накладної №63 від 19.01.2024 контролюючий орган 13.02.2024 через Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДПС України, версія 2.3.8.99" направив ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" квитанцію, у якій зазначено: "Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 19.01.2024 №63 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1005, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=.6421%, "Рпоточ"=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. /а.с. 18/.

ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" направило контролюючому органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 27.02.2024 №7 /зворот а.с. 20/.

До вказаного повідомлення позивачем додано пояснення вих.№7 від 27.02.2024 /а.с. 21/ та пакет документів, копії яких наявні у матеріалах справи.

Комісією ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних направлено позивачу повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 01.03.2024 №10654978/42203306 з пропозицією щодо надання платником податку копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування: інших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додаткова інформація: необхідно надати відмітку / квитанцію, для підтвердження підписання видаткової накладної на реалізацію електронно-цифровим підписом /а.с. 22-23/.

11.03.2024 комісією ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №10698829/42203306 про відмову у реєстрації податкової накладної від 19.01.2024 №63 /зворот а.с. 18, а.с. 69/.

За змістом вказаного рішення підставою для відмови в реєстрації податкової накладної зазначено "ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку".

Позивач не погодився з вказаним рішенням та 18.03.2024 та подав на нього скаргу до ДПС України, до якої додав пояснення вих. №10 від 18.03.2024 /а.с. 19-20/, де зазначив, що згідно ст.4 Закону України від 22.05.2003 №852-ІV "Про електронний цифровий підпис" та Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" від 22.05.2003 №851-ІV підприємством ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" під час здійснення господарської діяльності використовується електронний документообіг. Первинні документи, а саме, видаткові накладні, складаються з урахуванням вимог ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 № 996-ХІV та відправляються контрагентові засобами електронного зв`язку (програмного забезпечення M.e.doc) із накладанням електронно-цифрового підпису (КЕП). Вказує, що підприємством було надані всі первинні документи, що були складені під час здійснення вищезазначеної господарської операції, а саме податкова накладна була складена на підставі видаткової накладної. Видаткова накладна на реалізацію №86 від 19.01.2024 підтверджена покупцем ТОВ "ГРЕЙН ПАРТНЕР" автоматизованим способом в електронній формі шляхом підписання електронно-цифровим підписом.

Рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 25.03.2024 №17829/42203306/2, яке прийнято комісією Державної податкової служби України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, скаргу ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних залишено без змін. У підставах зазначено: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних /а.с. 24/.

Позивач не погодився з рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Полтавській області №10698829/42203306 від 11.03.2024 про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку оскаржуваному рішенню комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Полтавській області №10698829/42203306 від 11.03.2024, суд дійшов таких висновків.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий кодекс України від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі - ПК України у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до підпунктів 16.1.2, 16.1.3, пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з підпунктом "а" пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/орендарю.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку, який нараховується відповідно до підпунктів 213.1.9 і 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 цього Кодексу, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів). (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України (пункт 201.10 статті 201 ПК України).

Відповідно до підпункту 14.1.60 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Положенням пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Отже, платник податку - постачальник з настанням першої із умов виникнення податкових зобов`язань, визначених у пункті 187.1 статті 187 ПК України, зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року №1246 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування складаються та реєструються постачальником (продавцем) - платником податку, крім випадків, визначених пунктом 9 цього Порядку. (пункт 8 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних).

Згідно з пунктом 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

дотримання вимог Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пунктів 13-15 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, 13. За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Кабінетом Міністрів України прийнято постанову "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 11.12.2019 №1165, що набрала чинності з 01.02.2020, якою, зокрема, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).

Пунктом 1 Порядку №1165 встановлено, що цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

За змістом пункту 2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

В силу пункту 5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Додатком 3 до Порядку №1165 визначено Критерії ризиковості здійснення операцій, відповідно до пункту 1 яких до цих Критеріїв віднесено обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.

Відповідно до пункту 7 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет /пункт 8 Порядку №1165/.

Пунктами 10, 11 Порядку №1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.

Відповідно до пункту 2 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (надалі - Порядок №520), рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, приймають комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі територіальних органів ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. (пункт 4 Порядку № 520).

Згідно з пунктом 5 Порядку № 520 Платник податку, який склав податкову накладну / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації таких податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може подати такі документи: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.

Пунктом 7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги.

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку. (Пункт 9 Порядку №520).

Згідно пункту 10 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Суд зазначає, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим (фіскальним) органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

У випадку не конкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні саме суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

Аналогічні висновки щодо застосування норм права викладено Верховним Судом у постанові від 30 вересня 2022 року у справі № 600/332/21-а (адміністративне провадження № К/990/16015/22).

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що 13.02.2024 ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №63 від 19.01.2024 (отримувач (покупець) ТОВ "ГРЕЙН ПАРТНЕР") на товар - кукурудза 3 класу, код товару згідно з УКТ ЗЕД 1005, ціна постачання одиниці товару без урахування ПДВ - 6271,93 грн., обсяги постачання без урахування ПДВ - 621422,82 грн., в тому числі ПДВ - 86999,1948 грн., на загальну суму - 708422,01 грн. /а.с. 17/.

За результатами розгляду податкової накладної №63 від 19.01.2024 контролюючий орган 13.02.2024 через Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДПС України, версія 2.3.8.99" направив ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" квитанцію, у якій зазначено: "Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 19.01.2024 №63 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1005, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=.6421%, "Рпоточ"=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. /а.с. 18/.

Разом з тим, зупиняючи реєстрацію податкової накладної, контролюючим органом не визначено, які конкретно документи позивачу слід подати для усунення сумнівів щодо реальності задекларованої позивачем операції.

Приймаючи оскаржуване рішення №10698829/42203306 від 11.03.2024 Комісія ГУ ДПС у Полтавській області, як підставу для відмови в реєстрації податкової накладної від 19.01.2024 №63, зазначила ненадання / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Проте, враховуючи зміст квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, та відсутність конкретизації, які саме документи позивачу слід подати для усунення сумнівів щодо реальності задекларованих позивачем операцій, ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" направляло контролюючому органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 27.02.2024 №7 /зворот а.с. 20/.

До вказаного повідомлення позивачем додано пояснення вих.№7 від 27.02.2024 /а.с. 21/, в яких зазначено, що 03.01.2024 між ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" (постачальник) та ТОВ "ГРЕЙН ПАРТНЕР" (покупець) було укладено договір поставки сільськогосподарської продукції №865, а саме кукурудзи. За умовами п. 2.3 зазначеного договору датою поставки та переходу права власності на товар, всіх ризиків та вигод, пов`язаних з товаром, від постачальника до покупця є дата розвантаження товару в місці поставки. З метою забезпечення виконання умов поставки за вищезазначеним договором підприємство ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" придбало сільськогосподарську продукцію, а саме кукурудзу 3 класу, у ФГ "МИР" на підставі договору поставки №090/24-З від 08.01.2024 за Специфікацією №2 від 13.01.2024. Згідно договору поставки №090/24-З від 08.01.2024 та п.4 Специфікації №2 від 13.01.2024 кукурудзу 3 класу було придбано на умовах FCA за правилами Інкотермс 2010 на складі постачальника, а саме ФГ "МИР", що підтверджується видатковою накладною №19 від 16 січня 2024 року на суму 438768,10 грн., у тому числі ПДВ 14% 53883,80 грн. З метою виконання п.2.3. договору поставки сільськогосподарської продукції №865 від 03.01.2024 та переміщення товару зі складу постачальника до складу кінцевого покупця (ТОВ "ГРЕЙН ПАРТНЕР") ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" укладено договір на перевезення вантажів автомобільним транспортом №348/1501-п від 15.01.2024 з перевізником ФОП ОСОБА_1 . На підставі зазначеного договору ФОП ОСОБА_1 здійснено перевезення товару на склад ТОВ "ГРЕЙН ПАРТНЕР" та його передання покупцю, що підтверджується товарно-транспортними накладними №2467, №02030, №2470, №2468 від 16.01.2024 та актом наданих послуг №24 від 19.01.2024 на загальну суму 212956,81 грн., у тому числі ПДВ 20% 35492,80 грн. Таким чином, ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" здійснено поставку кукурудзи 3 класу згідно договору поставки сільськогосподарської продукції №865 від 03.01.2024, що також підтверджується видатковою накладною №86 від 19.01.2024. Заборгованість ТОВ "ГРЕЙН ПАРТНЕР" перед ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" за договором №865 від 03.01.2024 на 23.02.2024 складає 988557,59 грн. Заборгованість ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" перед ФГ "МИР" згідно договору поставки №090/24-3 від 08.01.2024 на 31.01.2024 та згідно договору поставки №090/24-3 від 08.01.2024 на 31.01.2024 відсутня.

Також позивачем було додано документи, копії яких містяться у матеріалах справи:

- договору поставки №865 сільськогосподарської продукції від 03 січня 2024 року, укладеного між ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" (надалі - постачальник) та ТОВ "ГРЕЙН ПАРТНЕР" (надалі - покупець), про те, що постачальник зобов`язується поставити та передати у власність, а покупець - прийняти та оплатити сільськогосподарську продукцію українського походження врожаю 2023 року, далі за текстом - товар: кукурудза 3 класу, ціна за 1 т без ПДВ - 6271,93 грн., ПДВ 14% за 1 т. - 878,07 грн., ціна за 1 т з ПДВ - 7150,00 грн. Якість товару визначається на підставі лабораторних експертиз проведених вантажоодержувачем (далі зерновий склад покупця) та повинна відповідати ДСТУ 4525:2006 із урахуванням наступного: Кукурудза 3 класу: вологість - не більше 14,5%; сміттєва домішка - не більше 2,0%; биті зерна не більше 5,0 %, пошкоджені зерна не більше 5,0 %, пошкоджені зерна теплом - не більше 2,0%, амброзія не більше 8 шт/кг. Інші показники якості товару - відповідно до ДСТУ 4525:2006. Інші показники якості товару відповідно до ДСТУ 4525:2006. Товар повинен бути здоровим, без самозігрівання і теплового пошкодження під час сушіння, мати нормальний запах, притаманний здоровому зерну (без затхлого, солодового, пліснявого, сторонніх запахів), з нормальним кольором, притаманним здоровому зерну даного класу, відповідати медико-біологічним та санітарним нормам, володіти торговою цінністю і не містити шкідливого та отруйного насіння, карантинних об`єктів (включаючи захворювання, насіння карантинних бур`янів, амброзії та живих комах). Кількість товару, що поставляється за договором: 1000 (одна тисяча) тон (+/- 10% на вибір покупця). Загальна вартість цього договору складається із сум вартості прийнятих покупцем партій товару, що поставляється за цим договором. (розділ 1 договору).

Відповідно до умов розділу 2 договору строк поставки товару: з 03 січня 2024 року по 21 січня 2024 року включно. Товар може поставлятись окремими партіями. Мінімальний розмір партії товару одна транспортна одиниця. Строк поставки може збільшуватись в наслідок дії незалежних від постачальника та непередбачуваних обставин (обмеження у зв`язку із введенням воєнного стану та ходом ведення бойових дій, введення комендантської години, черги на блокпостах, черги для під`їзду до складу для вивантаження товару тощо). Про можливе збільшення строку поставки постачальник інформує Покупця письмово не пізніше останнього дня строку поставки із зазначенням виду обставин та очікуваного строку їх дії. Товар поставляється насипом автомобільним транспортом на умовах поставки DAP, місце поставки: склад №1 ДП Морський торговельний порт Рені, далі - зерновий склад покупця, розташований за адресою: 68803, Україна, м. Рені, вулиця Дунайська, 188 у відповідності із правилами Інкотермс-2010, далі - зерновий склад покупця; склад №1 ДП Морський торговельний порт Рені, далі - зерновий склад покупця, розташований за адресою: 68803, Україна, Одеська обл., м. Рені, вул. Дунайська, 188 у відповідності із правилами Інкотермс-2010, далі - зерновий склад покупця. У випадку розбіжностей умов цього договору з правилами "Інкотермс-2010" пріоритет мають умови договору. Товарно-транспортні накладна заповнюється постачальником згідно інструкцій покупця.

Датою поставки та переходу права власності на товар і всіх ризиків та вигод, пов`язаних з товаром, від постачальника до покупця є дата розвантаження товару в місці поставки, відповідно до п.2.2. договору, що відповідає даті прийняття/розвантаження товару, вказаній в товарно-транспортній накладній, підтвердженій даними реєстру прийнятого транспорту з показниками якості, оформленим зерновим складом покупця.

При поставці кожної партії товару продавець надає покупцю: оригінал рахунку фактури; 2 оригінали видаткової накладної, виписаної на дату поставки товару; копію товарно-транспортної накладної з відміткою вантажоодержувача товару (далі зерновий склад покупця).

Кількість товару визначається: за результатами приймання на зерновому складі покупця по заліковій вазі. На вимогу постачальника покупець надає йому копію виписки із Реєстру товарно-транспортних накладних на прийняте зерно і насіння з проведенням лабораторних досліджень якості кожної окремої партії (типова форма № ЗХС-4) протягом 1 (одного) робочого дня з дати розвантаження партії товару. Після завершення встановленого договором терміну поставки та отримання оригіналів документів на всю поставлену кількість товару сторони проводять звірку розрахунків.

Пунктом 4.1 розділу 4 договору передбачено, що оплата товару покупцем здійснюється в наступному порядку: 86 % - вартості партії товару протягом 3 (трьох) банківських днів з дати розвантаження на зерновому складі покупця згідно реєстру прийнятого транспорту; 7% - протягом 3 (трьох) банківських днів, наступних за датою отримання прокупцем партії товару і податкової накладної складеної та зареєстрованої постачальником у відповідності до вимог чинного законодавства України та оригіналів документів згідно з п.2.4, завірених копій згідно з п.7.2 та/або п.7.3 цього Договору; 7% - протягом 3 (трьох) банківських днів, наступних за датою отримання відшкодування ПДВ на поточний банківський рахунок покупця, відповідно до оформлених та зареєстрованих у встановленому законодавством порядку постачальником податкових накладних за отриману покупцем партії товару.

Відповідно до пунктів 8.1., 8.6 договору строк дії договору встановлюється з дня його підписання уповноваженими представниками сторін і діє до повного виконання сторонами прийнятих на себе зобов`язань.

Підписуючи цей договір сторони погодили використання кваліфікованого електронного підпису в документообігу в межах виконання цього договору, в тому числі при складанні первинних документів. Додаткові угоди до цього договору, додатки, заявки, які є невід`ємною частиною цього договору, а також первинні документи на виконання цього договору, що складаються сторонами в електронній формі, повинні відповідати вимогам законодавства про електронні документи та електронний документообіг, а також законодавства, яке регламентує використання кваліфікованого електронного підпису. Передача та отримання документів в електронній формі здійснюється через сервіс електронного документообігу "Me.DOC" /а.с. 26-27/;

- видаткової накладної №86 від 19.01.2024 на товар кукурудза 3 класу кількістю 99,08 т., ціна без ПДВ - 6271,93 грн., сума без ПДВ - 621422,82 грн., всього - 621422,82 грн. сума без ПДВ - 86999,19 грн., всього із ПДВ - 708422,01 грн. /зворот а.с. 43/;

- товарно-транспортних накладних №02030 від 16.01.2024, №2467 від 16.01.2024 /а.с. 45/; №2468 від 16.01.2024, №2470 від 16.01.2024 (вантаж: кукурудза насипом, замовник, вантажовідправник - ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП", автомобільний перевізник - ФОП ОСОБА_1 , вантажоодержувач - ТОВ "ГРЕЙН ПАРТНЕР", пункт навантаження - село Михайлівка Перша, Полтавська область, пункт розвантаження - Одеська область, м. Рені, вул. Дунайська, буд 188, ДП "РМТП") /зворот а.с. 44, а.с. 45-46/;

- разового договору-заявки на перевезення вантажів автомобільним транспортом №348/1501-п від 15.01.2024, укладеного між ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" (замовник) та ФОП ОСОБА_1 (перевізник) /а.с. 25/, акту здачі-приймання робіт (надання послуг) №)У-0000024 від 19.01.2024, складеного на виконання договору №348/1501-п від 15.01.2024 /а.с. 28/, податкової накладної №22 від 16.01.2022, №18 від 18.01.2022, №21 від 19.01.2024 /зворот а.с. 35, а.с. 36-38/;

- договору поставки №090/24-З від 08.01.2024, укладеного між Фермерським господарством "МИР" (надалі - постачальник) та ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" (надалі - покупець) /зворот а.с. 40, а.с. 41-42/, специфікації №2 від 13.01.2024 до договору поставки №090/24-З від 08.01.2024 /зворот а.с. 42/, видаткової накладної №19 від 16.01.2024, складеного на виконання договору поставки №090/24-З від 08.01.2024 /а.с. 43/, податкової накладної №15 від 15.01.2024, №22 від 16.01.2024, /зворот а.с. 34, а.с. 35-36/;

- актів звірки взаємних розрахунків /а.с. 33-34/, виписок АТ "Райффайзен Банк" по рахунку ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" /а.с. 29-32/;

- платіжних інструкцій №35 від 15.01.2024 /зворот а.с. 38/, №71 від 16.01.2024 /а.с. 39/, №102 від 19.01.2024 /зворот а.с. 39/, №259 від 31.01.2024 /а.с. 40/;

- штатного розпису ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП", який вводиться в дію з 01.01.2024 /зворот а.с. 27/.

За приписами статті 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства; первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію.

Відповідно до частин 1, 2 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади і прізвища (крім первинних документів, вимоги до яких встановлюються Національним банком України) осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Залежно від характеру господарської операції та технології обробки облікової інформації до первинних документів можуть включатися додаткові реквізити (печатка, номер документа, підстава для здійснення операції тощо).

Первинні документи, створені автоматично в електронній формі програмним забезпеченням інформаційно-комунікаційної системи, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови наявності накладеного електронного підпису чи печатки з дотриманням вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.

Таким чином, в силу Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" факт здійснення господарських операцій повинен підтверджуватися первинними документами (накладними, актами приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг), тощо), які містять відомості про такі господарські операції. При цьому, первинні документи, створені автоматично в електронній формі програмним забезпеченням інформаційно-комунікаційної системи, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови наявності накладеного електронного підпису чи печатки з дотриманням вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

За приписами статті 6 Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис. Для підтвердження достовірності походження та цілісності електронного документа може використовуватися електронна печатка. Накладанням електронного підпису та/або електронної печатки завершується створення електронного документа. У разі створення електронного документа з використанням більш як одного електронного підпису та/або більш як однієї електронної печатки його створення завершується накладанням електронного підпису або електронної печатки останнім підписувачем чи створювачем електронної печатки відповідно до технології створення такого електронного документа.

Позивачем було надано до контролюючого органу копію видаткової накладної №86 від 19.01.2024 на товар кукурудза 3 класу кількістю 99,08 т., ціна без ПДВ - 6271,93 грн., сума без ПДВ - 621422,82 грн., всього - 621422,82 грн. сума без ПДВ - 86999,19 грн., всього із ПДВ - 708422,01 грн. /зворот а.с. 43/, оформленої в електронній формі з накладенням електронних підписів чи печаток, яка містить обов`язкові реквізити, визначені частиною 2 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", а отже є первинним документом бухгалтерського обліку у розумінні Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".

При цьому, слід зазначити, що пунктом 8.6 договору поставки №865 сільськогосподарської продукції від 03 січня 2024 року передбачено, що підписуючи цей договір сторони погодили використання кваліфікованого електронного підпису в документообігу в межах виконання цього договору, в тому числі при складанні первинних документів. Додаткові угоди до цього договору, додатки, заявки, які є невід`ємною частиною цього договору, а також первинні документи на виконання цього договору, що складаються сторонами в електронній формі, повинні відповідати вимогам законодавства про електронні документи та електронний документообіг, а також законодавства, яке регламентує використання кваліфікованого електронного підпису. Передача та отримання документів в електронній формі здійснюється через сервіс електронного документообігу "Me.DOC" /а.с. 26-27/.

Оскільки у спірному випадку першою подією, з якою пункт 187.1 статті 187 ПК України пов`язує виникнення податкових зобов`язань платника податків, є дата відвантаження товарів, а позивачем було надано до контролюючого органу всі належні та необхідні документи на підтвердження цієї події по податковій накладній №63 від 19.01.2024, тому надіслання контролюючим органом вказаних повідомлення з пропозиціями надання платником податку копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, є помилковим.

Зауваження щодо оформлення товарно-транспортних накладних, про які відповідачем зазначено у відзиві на позовну заяву, не були покладені в основу оскаржуваного рішення, та не впливають на факт виникнення у позивача податкового зобов`язання з ПДВ після відвантаження товару контрагенту, на підтвердження чого до контролюючого органу було надано копію видаткової накладної №86 від 19.01.2024, та відповідно не впливають на обов`язок позивача скласти за зареєструвати в ЄРПН податкову накладну.

Щодо аналізу господарських операцій між позивачем ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" та ТОВ "ГРЕЙН ПАРТНЕР", а також між позивачем та іншими контрагентами позивача, то в даній справі суд не надає оцінку реальності їх здійснення, оскільки ці питання повинні досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Підсумовуючи викладене вище, враховуючи встановлені обставини та наведені вище норми права, якими врегульовані спірні правовідносини, зважаючи на наявність у позивача передбачених законодавством документів, необхідних для складання податкової накладної №63 від 19.01.2024, беручи до уваги, що реальність господарської операції може бути перевірена контролюючим органом під час проведення перевірки платника податків, суд дійшов висновку, що у ГУ ДПС у Полтавській області були відсутні правові підстави для відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкової накладної, тому рішення комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10698829/42203306 від 11 березня 2024 року прийняте Головним управлінням ДПС у Полтавській області без урахування всіх обставин, що мають значення для його прийняття, тобто необґрунтовано, а отже є протиправним та підлягає скасуванню.

Спосіб відновлення порушеного права позивача має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Зазначена позиція повністю кореспондується з висновками Європейського суду з прав людини, відповідно до яких, обираючи спосіб захисту порушеного права, слід зважати на його ефективність з точки зору статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка вимагає, щоб норми національного правового засобу стосувалися сутності "небезпідставної заяви" за Конвенцією та надавали відповідне відшкодування. Зміст зобов`язань за статтею 13 також залежить від характеру скарги заявника за Конвенцією. Тим не менше, засіб захисту, що вимагається згаданою статтею, повинен бути "ефективним" як у законі, так і на практиці, зокрема, в тому сенсі, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (пункт 75 рішення Європейського суду з прав людини у справі "Афанасьєв проти України" від 5 квітня 2005 року (заява № 38722/02)).

Абзацами 5, 6, та 7 вступної частини Рекомендації Rec (2004) 6 Комітету Міністрів Ради Європи державам-членам "Щодо вдосконалення національних засобів правового захисту", ухваленої на 114-й сесії 12.05.2004, передбачено, що, відповідно до вимог статті 13 Конвенції, держави-члени зобов`язуються забезпечити будь-якій особі, що звертається з оскарженням порушення її прав і свобод, викладених в Конвенції, ефективний засіб правового захисту в національному органі; крім обов`язку впровадити такі ефективні засоби правового захисту у світлі прецедентної практики Європейського суду з прав людини, на держави покладається загальний обов`язок розв`язувати проблеми, що лежать в основі виявлених порушень; саме держави-члени повинні забезпечити ефективність таких національних засобів як з правової, так і практичної точок зору, і щоб їх застосування могло привести до вирішення скарги по суті та належного відшкодування за будь-яке виявлене порушення.

У пункті 145 рішення від 15.11.1996 у справі "Чахал проти Об`єднаного Королівства" (Chahal v. the United Kingdom, (22414/93) [1996] ECHR 54) Європейський суд з прав людини зазначив, що стаття 13 гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, що передбачаються Конвенцією, незалежно від того, яким чином вони виражені в правовій системі тієї чи іншої країни. Суть цієї статті зводиться до вимоги надати заявникові такі міри правового захисту на національному рівні, що дозволили б компетентному державному органові розглядати по суті скарги на порушення положень Конвенції й надавати відповідний судовий захист, хоча держави - учасники Конвенції мають деяку свободу розсуду щодо того, яким чином вони забезпечують при цьому виконання своїх зобов`язань.

Отже, "ефективний засіб правого захисту" в розумінні статті 13 Конвенції повинен забезпечити поновлення порушеного права й одержання особою бажаного результату.

Згідно із статтею 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010, передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Таким чином, обов`язок щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних поданої платником податків податкової накладної покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику - ДПС України.

Беручи до уваги викладене, суд дійшов висновку, що належним та ефективним способом захисту прав позивача є: визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10698829/42203306 від 11 березня 2024 року та зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №63 від 19 січня 2024 року, подану на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" (ідентифікаційний код 42203306) 13 лютого 2024 року.

Отже, адміністративний позов ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" обґрунтований та підлягає задоволенню.

Відповідно до приписів пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" за подання суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, встановлюється ставка судового збору 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2024 рік" установлено у 2024 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для основних соціальних і демографічних груп населення, зокрема, працездатних осіб: з 1 січня - 3028 гривні.

Відповідно до частини 3 статті 4 Закону України "Про судовий збір" при поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною другою цієї статті, в електронній формі - застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору.

З огляду на викладене вище, у цій справі позивач повинен був сплатити за подання позовної заяви немайнового характеру судовий збір у розмірі 2422,40 грн. (3028 грн. *0,8).

При зверненні до суду з позовом у цій справі позивачем сплачено судовий збір у сумі 3028 грн., тобто у більшому розмірі, що підтверджується платіжною інструкцією №754 від 04.04.2024 /а.с. 16/ та випискою про зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України /а.с. 50/.

Частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, при задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1211 грн. 20 коп. (2422,40 грн./2) та стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1211 грн. 20 коп. (2422,40 грн./2)

У матеріалах справи наявне клопотання позивача про стягнення на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів судових витрат на професійну правничу допомогу у розмірі 5000 грн. /а.с. 82-84/.

Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 132 Кодексу адміністративного судочинства України, до витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати на професійну правничу допомогу.

Витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави (ч. 1 ст. 134 Кодексу адміністративного судочинства України).

Згідно з ч. 2 ст. 134 Кодексу адміністративного судочинства України, за результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

Для цілей розподілу судових витрат розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою (п. 1 ч. 3 ст. 134 Кодексу адміністративного судочинства України).

Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги (ч. 4 ст. 134 Кодексу адміністративного судочинства України).

Відповідно до ч. 6 ст. 134 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі недотримання вимог частини п`ятої цієї статті суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами.

Обов`язок доведення неспівмірності витрат покладається на сторону, яка заявляє клопотання про зменшення витрат на оплату правничої допомоги адвоката, які підлягають розподілу між сторонами ( ч. 7 ст. 134 Кодексу адміністративного судочинства України).

Статтею 1 Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" визначено, що інші види правової допомоги - види адвокатської діяльності з надання правової інформації, консультацій і роз`яснень з правових питань, правового супроводу діяльності клієнта, складення заяв, скарг, процесуальних та інших документів правового характеру, спрямованих на забезпечення реалізації прав, свобод і законних інтересів клієнта, недопущення їх порушень, а також на сприяння їх відновленню в разі порушення; представництво - вид адвокатської діяльності, що полягає в забезпеченні реалізації прав і обов`язків клієнта в цивільному, господарському, адміністративному та конституційному судочинстві, в інших державних органах, перед фізичними та юридичними особами, прав і обов`язків потерпілого під час розгляду справ про адміністративні правопорушення, а також прав і обов`язків потерпілого, цивільного позивача, цивільного відповідача у кримінальному провадженні.

Пунктом 3.2 рішення Конституційного Суду України від 30.09.2009 р. № 23-рп/2009 передбачено, що правова допомога є багатоаспектною, різною за змістом, обсягом та формами і може включати консультації, роз`яснення, складення позовів і звернень, довідок, заяв, скарг, здійснення представництва, зокрема в судах та інших державних органах тощо. Вибір форми та суб`єкта надання такої допомоги залежить від волі особи, яка бажає її отримати. Право на правову допомогу - це гарантована державою можливість кожної особи отримати таку допомогу в обсязі та формах, визначених нею, незалежно від характеру правовідносин особи з іншими суб`єктами права.

Згідно з частиною 7 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо).

Частиною 9 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що при вирішенні питання про розподіл судових витрат суд враховує: 1) чи пов`язані ці витрати з розглядом справи; 2) чи є розмір таких витрат обґрунтованим та пропорційним до предмета спору, значення справи для сторін, в тому числі чи міг результат її вирішення вплинути на репутацію сторони або чи викликала справа публічний інтерес; 3) поведінку сторони під час розгляду справи, що призвела до затягування розгляду справи, зокрема, подання стороною явно необґрунтованих заяв і клопотань, безпідставне твердження або заперечення стороною певних обставин, які мають значення для справи, тощо; 4) дії сторони щодо досудового вирішення спору (у випадках, коли відповідно до закону досудове вирішення спору є обов`язковим) та щодо врегулювання спору мирним шляхом під час розгляду справи, стадію розгляду справи, на якій такі дії вчинялись.

Представництво інтересів позивача у даній справі здійснювалося адвокатом Соколовим Д.І. на підставі ордеру серії АЕ №1280631 /том 1 а.с. 85/.

На підтвердження складу та розміру понесених витрат на правничу допомогу позивачем надано до суду: копію договору про надання правничої допомоги №304 від 09.04.2024 /а.с. 86/, копію додатку №1 від 23.04.2024 до договору про надання правничої допомоги №304 від 09.04.2024 /а.с. 87/, копію акту приймання-передачі наданих послуг №1 від 10.07.2024 /зворот а.с. 87/, копію звіту про надану правничу допомогу від 10.07.2024 /а.с. 88/, копію ордера серії АЕ №1280631 про надання правової допомоги /а.с. 14/.

Відповідно до пункту 4.1 договору про надання правничої допомоги №304 від 09.04.2024 надання правничої допомоги оплачується в розмірах і на умовах, встановлених додатком до цього договору.

У додатку № 1 від 23.04.2024 до договору про надання правничої допомоги №304 від 09.04.2024, який є невід`ємною частиною договору, сторони узгодили послуги, які адвокат зобов`язується надати клієнту, та вартість цих послуг в розмірі 5000 грн. без ПДВ /а.с. 87/.

За змістом акту приймання-передачі наданих послуг №1 від 10.07.2024 сторони зазначили, що послуги щодо підготовки та подачі до Полтавського окружного адміністративного суду адміністративного позову та супроводження адвокатами Адвокатського об`єднання в суді першої інстанції справи №440/5400/24 виконані в повному обсязі на загальну суму 5000 грн. /зворот а.с. 87/.

Суд зазначає, що при визначенні суми відшкодування витрат на професійну правничу допомогу суд має виходити з критерію реальності адвокатських витрат (встановлення їхньої дійсності та необхідності), а також критерію розумності їхнього розміру, виходячи з конкретних обставин справи та фінансового стану обох сторін.

Ті ж самі критерії застосовує Європейський суд з прав людини, присуджуючи судові витрати на підставі статті 41 Конвенції.

Так, у справі "East/West Alliance Limited" проти України" Європейський суд із прав людини, оцінюючи вимогу заявника щодо здійснення компенсації витрат у розмірі 10 % від суми справедливої сатисфакції, виходив з того, що заявник має право на компенсацію судових та інших витрат, лише якщо буде доведено, що такі витрати були фактичними і неминучими, а їхній розмір - обґрунтованим (див., наприклад, рішення у справі "Ботацці проти Італії" (Bottazzi v. Italy) [ВП], заява № 34884/97, п. 30, ECHR 1999-V).

У пункті 269 Рішення у цій справі Суд зазначив, що угода, за якою клієнт адвоката погоджується сплатити в якості гонорару певний відсоток від суми, яку присудить позивачу суд - у разі якщо така сума буде присуджена та внаслідок якої виникають зобов`язання виключно між адвокатом та його клієнтом, не може бути обов`язковою для Суду, який повинен оцінити рівень судових та інших витрат, що мають бути присуджені з урахуванням того, чи були такі витрати понесені фактично, але й також - чи була їх сума обґрунтованою (див. вищезазначене рішення щодо справедливої сатисфакції у справі "Іатрідіс проти Греції" (Iatridis v. Greece), п. 55 з подальшими посиланнями).

Ця справа є справою незначної складності, що розглянута в порядку спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні, тому розмір судових витрат на правничу допомогу є завищеним щодо відповідачів.

Підсумовуючи викладене вище, враховуючи співмірність розміру витрат на оплату робіт адвоката із складністю справи та фактично виконаними адвокатом роботами та часом, необхідним на виконання відповідних робіт, обсягом виконаних робіт, при задоволенні позову ТОВ "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" судові витрати на професійну правничу допомогу в сумі 1250 грн. (2500 грн./2) та стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" витрати на професійну правничу допомогу в сумі 1250 грн. (2500 грн./2).

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 7, 9, 77, 132, 134, 139, 229, 243-245, 262 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" (вул. Хорольська, 40Б, м. Миргород, Полтавська область, 37601, ідентифікаційний код 42203306) до Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, 4, м. Полтава, 36000, ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44057192), Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10698829/42203306 від 11 березня 2024 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №63 від 19 січня 2024 року, подану на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" (ідентифікаційний код 42203306) 13 лютого 2024 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1211 грн. 20 коп. (одна тисяча двісті одинадцять гривень двадцять копійок) та витрати на професійну правничу допомогу в сумі 1250 грн. (одна тисяча двісті п`ятдесят гривень).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КОНСТАНТ ТРЕЙД ГРУП" судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1211 грн. 20 коп. (одна тисяча двісті одинадцять гривень двадцять копійок) та витрати на професійну правничу допомогу в сумі 1250 грн. (одна тисяча двісті п`ятдесят гривень).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення

Суддя С.С. Сич

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.01.2025
Оприлюднено30.01.2025
Номер документу124733101
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —440/5400/24

Рішення від 28.01.2025

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 06.06.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 13.05.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні