Рішення
від 27.01.2025 по справі 520/30511/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 січня 2025 р. справа № 520/30511/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Марини Лук`яненко, розглянувши у порядку спрощеного провадження позовну заяву ОСОБА_1 до Постійно діючої комісії для розгляду питань щодо відключення споживачів від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води Лозівської міської ради Харківської області, Лозівської міської ради Харківської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач - ОСОБА_1 , звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:

1. визнати протиправною бездіяльність Постійно діючої комісії для розгляду питань щодо відключення споживачів від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води Лозівської міської ради Харківської області, що полягає у неналежному розгляді заяви ОСОБА_1 від 24.07.2024 року про відключення квартири, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 від системи централізованого теплопостачання;

2. зобов`язати Постійно діючу комісію для розгляду питань щодо відключення споживачів від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води Лозівської міської ради Харківської області розглянути по суті заяву позивача від 24.07.2024 року про відключення квартири, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 від системи централізованого теплопостачання, у відповідності до вимог Порядку відключення споживачів від систем централізованого опалення та постачання гарячої води, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 26 липня 2019 року №169, та прийняти рішення про надання ОСОБА_1 (власнику квартири) дозволу на відключення від мережі ЦО і ГВП будинку і влаштування індивідуальної (автономної) системи теплопостачання за адресою: АДРЕСА_1 .

В обґрунтування позову позивачем зазначено, що він вважає протиправною бездіяльність відповідача, що полягає у неналежному розгляді заяви (неприйняття рішення) від 24.07.2024 року про відключення квартири, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , від системи централізованого теплопостачання, а тому вважає свої права порушеними, у зв`язку з чим звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою суду від 06.11.2024 прийнято адміністративний позов до розгляду та відкрито спрощене провадження в зазначеній справі.

Представник відповідача - Постійно діючої комісії для розгляду питань щодо відключення споживачів від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води Лозівської міської ради Харківської області, у наданому до суду відзиві на позов проти заявленого позову заперечував та просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що 03.10.2024 року комісією для розгляду питань щодо відключення споживачів від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води розглянуто заяву позивача від 24.07.2024 року, за результатом її розгляду рішення не прийнято, оскільки не набрало достатньої кількості голосів. Вважає, що вимога про прийняття конкретного рішення є порушенням принципу законності та дискреції органу місцевого самоврядування, а тому не підлягає задоволенню.

Представник відповідача - 2 Лозівської міської ради Харківської області, у наданому до суду відзиві на позов проти заявленого позову заперечував та зазначив, що позовні вимоги позивача є безпідставними та такими, що суперечать вимогам чинного законодавства, а позов відповідно таким, що не підлягає задоволенню. При цьому, посилався на відсутність предмета спору між позивачем та відповідачем-2, що унеможливлює здійснення останнім ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів позивача. Зазначив, що враховуючи Порядок №169 та Рішення виконавчого комітету Лозівської міської ради Харківської області від 21.05.2024 №1064, саме на постійно діючу комісію, яка діє при виконавчому комітеті Лозівської міської ради Харківської області покладено обов`язок по розгляду заяв споживачів на від`єднання від мереж централізованого опалення, якою і було розглянуто заяву позивача від 24.07.2024 року, хоча із пропуском строку її розгляду.

Суд зазначає, що відповідно до положень ст.257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності. За правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.

Відповідно до ч.5 ст.262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Отже, враховуючи вищевикладене, дана справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними в матеріалах справи доказами.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, проаналізувавши доводи позову і заперечень проти нього, суд встановив наступне.

ОСОБА_1 , громадянин України, є власником квартири, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , що підтверджується свідоцтвом про право на спадщину за заповітом від 21.02.2017 року, зареєстровано в реєстрі за №65 приватним нотаріусом Лозівського міського нотаріального округу Харківської області Василенко Н.Т., витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 21.02.2017 №80877961.

24.07.2024 позивач звернувся із заявою на ім`я заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Дениса Петренка, за змістом якої просив надати дозвіл на від`єднання від централізованого теплопостачання квартири, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , оскільки в даному будинку більше 50% квартир від`єднанні від центрального опалення.

03.10.2024 подану позивачем заяву розглянуто на засіданні Постійно діючої комісії для розгляду питань щодо відключення споживачів від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води Лозівської міської ради Харківської області, створеної Рішенням Виконавчого комітету Лозівської міської ради Харківської області від 21.05.2024 №1064.

Згідно витягу з протоколу №1/2024 засідання Постійно діючої комісії для розгляду питань щодо відключення споживачів від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води Лозівської міської ради Харківської області від 03.10.2024, за результатом розгляду заяви позивача від 24.07.2024 рішення не прийнято, оскільки не набрало достатньої кількості голосів ("за" - 0; "проти" - 4; "утримались" - 6).

Листом від 16.10.2024 за вих. №Т-1913р за підписом заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Дениса Петренка позивачу надано відповідь на звернення, в якому повідомлено про результати розгляду заяви від 24.07.2024, а саме: неприйняття рішення, оскільки не набрано достатньої кількості голосів.

Вважаючи, що Постійно діюча комісія для розгляду питань щодо відключення споживачів від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води Лозівської міської ради Харківської області допустила протиправну бездіяльність, яка полягає у неналежному розгляді заяви (неприйняття рішення) від 24.07.2024 року про відключення квартири, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , від системи централізованого теплопостачання, позивач звернувся до суду з відповідним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» відповідно до Конституції України визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Згідно ч. 3 ст. 24 вищевказаного Закону, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Положеннями ч.ч. 1, 2 ст. 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» закріплено, що виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

Відносини, що виникають у процесі надання та споживання житлово-комунальних послуг регулює Закон України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 №2189-VIII (далі - Закон №2189-VIII).

Згідно пункту 7 Розділу VІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №2189-VIII у багатоквартирних будинках, у яких на день набрання чинності цим Законом не менш як половина квартир та нежитлових приміщень відокремлена (відключена) від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води, власники квартир та нежитлових приміщень, приєднаних до таких мереж (систем), не зобов`язані, але мають право виключно за власним рішенням у встановленому порядку відокремити (відключити) від них свою квартиру чи нежитлове приміщення та влаштувати систему індивідуального теплопостачання (опалення та/або гарячого водопостачання) у такій квартирі чи нежитловому приміщенні.

Не допускається примусове відокремлення (відключення) від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води власників квартир та нежитлових приміщень, приєднаних до таких мереж (систем), у багатоквартирних будинках у разі відокремлення (відключення) від цих мереж (систем) інших власників квартир та нежитлових приміщень.

Згідно пункту 6 частини 2 статті 4 Закону №2189-VIII встановлення порядку відключення споживачів від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води належить до повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства.

Порядок відключення споживачів від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води, затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 26.07.2019 року № 169, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27 серпня 2019 р. за № 982/33953 (далі - Порядок № 169). Цей Порядок визначає процедуру відключення власників (співвласників) будівель, у тому числі житлових будинків, квартир та нежитлових приміщень багатоквартирних будинків (далі - споживачі) від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги».

За визначеннями, наведеними у пункті 3 Розділу І Загальні положення Порядку №169 мережа (система) централізованого опалення (теплопостачання) (далі - ЦО) - комплекс трубопроводів та обладнання для забезпечення опалення споживачів; система (мережа) постачання гарячої води (далі - ГВП) - комплекс трубопроводів, обладнання, що забезпечують подачу гарячої води споживачам.

Пунктом 4 Розділу І Порядку 169 передбачено, що орган місцевого самоврядування створює своїм рішенням та затверджує склад постійно діючої комісії для розгляду питань щодо відключення споживачів від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води (далі - Комісія) згідно з додатком 1до цього Порядку.

Орган місцевого самоврядування розглядає звернення про відключення від ЦО та/або ГВП у строк, визначений Законом України «Про звернення громадян».

Комісія є консультативно-дорадчим органом органу місцевого самоврядування, основним завданням якого є розгляд питань щодо відключення споживачів від ЦО та/або ГВП.

Засідання Комісії відбуваються не рідше ніж один раз на місяць.

Рішення Комісії оформлюється протоколом протягом п`яти робочих днів із дня проведення засідання Комісії та має рекомендаційний характер.

Рішення Комісії оприлюднюються на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування з дотриманням вимог Закону України «Про захист персональних даних».

Порядок відокремлення (відключення) власників квартир та нежитлових приміщень багатоквартирних будинків від ЦО та ГВП наведено в Розділі ІІІ Порядку №169.

Так, згідно пункту 1 Розділу ІІІ Порядку №169 власники квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, приєднаного до ЦО та ГВП, мають право відокремити (відключити) свою квартиру чи нежитлове приміщення від ЦО та ГВП у разі, якщо на день набрання чинності Законом України «Про житлово-комунальні послуги» не менше як половина квартир та нежитлових приміщень цього будинку відокремлена (відключена) від ЦО та ГВП, та влаштувати систему індивідуального теплопостачання (опалення та/або гарячого водопостачання) у такій квартирі чи нежитловому приміщенні.

Інформація про перелік багатоквартирних будинків, у яких не менше ніж половина квартир та нежитлових приміщень відокремлена (відключена) від ЦО та ГВП, розміщується на офіційних веб-сайтах органів місцевого самоврядування, виконавців відповідних комунальних послуг (п. 2 Розділу ІІІ Порядку №169).

Згідно пунктів 3-8 Розділу ІІІ Порядку №169 для відокремлення (відключення) від ЦО та ГВП власник квартири чи нежитлового приміщення багатоквартирного будинку звертається до органу місцевого самоврядування з письмовою заявою в довільній формі із зазначенням причини відокремлення (відключення) та подає інформацію про намір влаштування системи індивідуального теплопостачання (опалення та/або гарячого водопостачання) такої квартири чи нежитлового приміщення.

Заява про відокремлення (відключення) квартири чи нежитлового приміщення багатоквартирного будинку від ЦО та ГВП передається на розгляд Комісії.

Комісія на найближчому засіданні розглядає заяву про відокремлення (відключення) квартири чи нежитлового приміщення від ЦО та ГВП за участю заявника або його уповноваженого представника.

Комісія надає заявникові рекомендації щодо можливих варіантів влаштування системи індивідуального теплопостачання (опалення та/або гарячого водопостачання) у такій квартирі чи нежитловому приміщенні та щодо збору вихідних даних і технічних умов для виготовлення відповідної проєктної документації. Витяг із протоколу Комісії з результатами розгляду звернення надається заявникові протягом десяти робочих днів.

Для відокремлення (відключення) квартири чи нежитлового приміщення власник забезпечує розроблення проєкту відокремлення (відключення) квартири чи нежитлового приміщення від ЦО та ГВП, який виготовляється відповідно до державних будівельних норм і правил та має забезпечити ізоляцію транзитних стояків, а також, у разі потреби, перенесення транзитних стояків.

За потреби, власник забезпечує виготовлення проєкту встановлення системи індивідуального теплопостачання (опалення та/або гарячого водопостачання) у такій квартирі чи нежитловому приміщенні, виготовленого відповідно до державних будівельних норм і правил.

Відокремлення (відключення) квартири чи нежитлового приміщення від ЦО та ГВП здійснюється у міжопалювальний період не пізніше ніж 01 жовтня у спосіб, що не перешкоджає постачанню теплової енергії та гарячої води до інших квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, приєднаних до ЦО та ГВП.

Усі витрати, пов`язані з відокремленням (відключенням) квартири чи нежитлового приміщення від ЦО та ГВП, здійснюються за рахунок власника.

Отже, за правилами пунктів 3-6 Розділу ІІІ Порядку №169 для відокремлення (відключення) від ЦО та ГВП власник квартири багатоквартирного будинку звертається до органу місцевого самоврядування з письмовою заявою в довільній формі із зазначенням причини відокремлення (відключення), яка передається на розгляд Комісії, яка у свою чергу, на найближчому засіданні розглядає заяву про відокремлення (відключення) квартири чи нежитлового приміщення від ЦО та ГВП за участю заявника або його уповноваженого представника, та надає заявникові рекомендації щодо можливих варіантів влаштування системи індивідуального теплопостачання (опалення та/або гарячого водопостачання) у такій квартирі, та щодо збору вихідних даних і технічних умов для виготовлення відповідної проектної документації. Витяг із протоколу Комісії з результатами розгляду звернення надається заявникові протягом десяти робочих днів.

В подальшому, орган місцевого самоврядування приймає рішення щодо її відключення з урахуванням рішення Комісії, яка надає заявникові рекомендації щодо можливих варіантів влаштування системи індивідуального теплопостачання.

При цьому, за відсутності визначених підстав для відключення квартири багатоквартирного будинку від ЦО, у комісії відсутні підстави для надання відповідних рекомендацій.

У спірних правовідносинах, 24.07.2024 позивач звернувся із заявою на ім`я заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Дениса Петренка, за змістом якої просив надати дозвіл на від`єднання від централізованого теплопостачання квартири, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , оскільки в даному будинку більше 50% квартир від`єднанні від центрального опалення.

Заява позивача від 24.07.2024 року про відключення квартири, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , від системи централізованого теплопостачання, була передана на розгляд відповідної Постійно діючої комісії для розгляду питань щодо відключення споживачів від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води Лозівської міської ради Харківської області.

03.10.2024 подану позивачем заяву розглянуто на засіданні Постійно діючої комісії для розгляду питань щодо відключення споживачів від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води Лозівської міської ради Харківської області.

Згідно витягу з протоколу №1/2024 засідання Постійно діючої комісії для розгляду питань щодо відключення споживачів від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води Лозівської міської ради Харківської області від 03.10.2024, за результатом розгляду заяви позивача від 24.07.2024 рішення не прийнято, оскільки не набрало достатньої кількості голосів ("за" - 0; "проти" - 4; "утримались" - 6).

Як зазначено в протоколі №1/2024 від 03.10.2024, у багатоквартирному житловому будинку за адресою: АДРЕСА_2 , від системи (мережі) централізованого опалення відключено (відокремлено) 9 (дев`ять) квартир. Всього будинок має 2 під`їзди по 6 квартир в кожному, всього 12 квартир.

Решта квартир за зазначеною адресою приєднані до системи (мережі) централізованого опалення та отримують відповідну послугу.

Тобто, в житловому будинку за адресою АДРЕСА_2 , відокремлено (відключено) від мережі централізованого опалення більше половини квартир та нежитлових приміщень (79% від загальної кількості), що є підставою для прийняття рішення про відключення належної позивачу квартири від ЦО відповідно до пункту 7 Розділу VІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №2189-VIII та пункту 1 Розділу ІІІ Порядку №169.

Разом з тим, у даному випадку Постійно діючою комісією для розгляду питань щодо відключення споживачів від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води Лозівської міської ради Харківської області рішення за заявою позивача від 24.07.2024 прийнято не було, оскільки не набрало достатньої кількості голосів ("за" - 0; "проти" - 4; "утримались" - 6), що у даному конкретному випадку прямо суперечить приписам пунктів 3-8 Розділу ІІІ Порядку №169.

Як протиправну бездіяльність суб`єкта владних повноважень слід розуміти зовнішню форму поведінки (діяння) цього органу, яка полягає (проявляється) у неприйнятті рішення чи у нездійсненні юридично значимих й обов`язкових дій на користь заінтересованих осіб, які на підставі закону та/або іншого нормативно-правового регулювання віднесені до компетенції суб`єкта владних повноважень, були об`єктивно необхідними і реально можливими для реалізації, але фактично не були здійснені.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що бездіяльність Постійно діючої комісії для розгляду питань щодо відключення споживачів від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води Лозівської міської ради Харківської області, що виразилась у неприйнятті рішення за результатом розгляду заяви ОСОБА_1 від 24.07.2024 року про відключення квартири, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , від системи централізованого теплопостачання, є протиправною.

В той же час, враховуючи встановлення судом порушення прав позивача, суд приходить до висновку про те, що належним способом захисту прав останнього є зобов`язання Постійно діючої комісії для розгляду питань щодо відключення споживачів від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води Лозівської міської ради Харківської області повторно розглянути по суті заяву позивача від 24.07.2024 року про відключення квартири, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , від системи централізованого теплопостачання, із прийняттям рішення у відповідності до вимог Порядку відключення споживачів від систем централізованого опалення та постачання гарячої води, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 26 липня 2019 року №169.

В частині позовних вимог про зобов`язання відповідача прийняти рішення про надання ОСОБА_1 (власнику квартири) дозволу на відключення від мережі ЦО і ГВП будинку і влаштування індивідуальної (автономної) системи теплопостачання за адресою: АДРЕСА_1 , суд відмовляє, оскільки відключення споживачів від мережі централізованого опалення відбувається тільки на підставі рішення постійно діючої комісії, створеної органом місцевого самоврядування або місцевим органом виконавчої влади, про що також було зазначено у постановах Верховного Суду від 18 лютого 2022 року у справі № 159/7123/19, та від 09 лютого 2022 року у справі № 953/24063/19, а отже, такі вимоги є передчасними та заявлені на майбутнє, оскільки відповідне рішення ще не прийнято.

Відповідно до ч. 1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

При розв`язанні спору, суд, зважаючи на практику Європейського суду з прав людини щодо застосування ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року (далі за текстом Конвенція; рішення від 21.01.1999р. у справі "Гарсія Руїз проти Іспанії", від 22.02.2007р. у справі "Красуля проти Росії", від 05.05.2011р. у справі "Ільяді проти Росії", від 28.10.2010р. у справі "Трофимчук проти України", від 09.12.1994р. у справі "Хіро Балані проти Іспанії", від 01.07.2003р. у справі "Суомінен проти Фінляндії", від 07.06.2008р. у справі "Мелтекс ЛТД (MELTEX LTD) та Месроп Мовсесян (MESROP MOVSESYAN) проти Вірменії"), надав оцінку усім юридично значимим факторам, доводам сторін та обставинам справи; дослухався до усіх ясно і чітко сформульованих та здатних вплинути на результат вирішення спору аргументів сторін; вичерпно реалізував юридичні механізми з`ясування об`єктивної істини.

Розгорнуті і детальні мотиви та висновки суду з приводу юридично значимих аргументів, доводів учасників справи та обставин справи викладені у тексті судового акту.

Решта доводів сторін окремій оцінці у тексті судового акту не підлягає, оскільки не впливає на правильність розв`язання спору по суті.

З урахуванням встановлених обставин, суд приходить до висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог.

Розподіл судових витрат по справі слід здійснити відповідно до ст.139 КАС України та Закону України "Про судовий збір".

Керуючись ст.ст.2, 6-11, 14, 77, 78, 139, 241-247, 250, 255, 257-262, 287, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративного позову - задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Постійно діючої комісії для розгляду питань щодо відключення споживачів від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води Лозівської міської ради Харківської області, що виразилась у неприйнятті рішення за результатом розгляду заяви ОСОБА_1 від 24.07.2024 року про відключення квартири, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , від системи централізованого теплопостачання.

Зобов`язати Постійно діючу комісію для розгляду питань щодо відключення споживачів від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води Лозівської міської ради Харківської області повторно розглянути по суті заяву ОСОБА_1 від 24.07.2024 року про відключення квартири, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , від системи централізованого теплопостачання, із прийняттям рішення у відповідності до вимог Порядку відключення споживачів від систем централізованого опалення та постачання гарячої води, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 26 липня 2019 року №169.

В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Постійно діючої комісії для розгляду питань щодо відключення споживачів від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води Лозівської міської ради Харківської області (вул. Ярослава Мудрого, буд. 1, м. Лозова, Харківська обл., 64602) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_1 ) частину судових витрат у вигляді судового збору в розмірі 847 (вісімсот сорок сім) грн. 84 коп.

Роз`яснити, що судове рішення набирає законної сили відповідно до ст.255 КАС України (а саме: після закінчення строку подання скарги усіма учасниками справи або за наслідками процедури апеляційного перегляду; підлягає оскарженню до Другого апеляційного адміністративного суду у строк згідно з ч.1 ст.295 КАС України (а саме: протягом 30 днів з дати складення повного судового рішення).

Повний текст рішення виготовлено та підписано - 27.01.2025, враховуючи час перебування судді у відпустці та з урахуванням наявності безпечних умов для життя та здоров`я учасників процесу, суддів та працівників суду.

Суддя Марина Лук`яненко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.01.2025
Оприлюднено30.01.2025
Номер документу124735217
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо реалізації спеціальних владних управлінських функцій в окремих галузях економіки, у тому числі у сфері

Судовий реєстр по справі —520/30511/24

Рішення від 27.01.2025

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Лук'яненко М.О.

Ухвала від 06.11.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Лук'яненко М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні