ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ
майдан Путятинський, 3/65, м. Житомир, 10002, тел. (0412) 48 16 20,
e-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, web: https://zt.arbitr.gov.ua,
код ЄДРПОУ 03499916
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"16" січня 2025 р. м. Житомир Справа № 906/448/24
Господарський суд Житомирської області у складі:
судді Кудряшової Ю.В.
секретар судового засідання: Сенькіна Л.А.
за участю представників сторін:
від позивача: Бондарчук С.А. - юрисконсульт діє на підставі довіреності № 10/2510 від 30.12.2024;
від відповідача: Приведьон В.М. - адвокат, ордер серії АМ №1038428 від 06.01.2023;
від третьої особи: не прибув.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу
за позовом Комунального підприємства "Житомирводоканал" Житомирської міської ради
до Новогуйвинського виробничого житлового ремонтно-експлуатаційного комунального підприємства
про стягнення 4 272 564,10 грн.
Позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача 4 272 564,10 грн. заборгованості за договором № 1438 від 20.01.2010 про відпуск води з комунального водопроводу та приймання стічних вод в комунальну каналізацію.
В обґрунтування позовних вимог Позовні вимоги обґрунтовані не виконанням відповідачем умов договору №1438 про відпуск води з комунального водопроводу та приймання стічних вод в комунальну каналізацію від 20.01.2010 в частині оплати за надані послуги за період з липня 2023 року по березень 2024 року згідно з розрахунком.
Ухвалою. Господарського суду Житомирської області від 29.04.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; постановлено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження; призначено підготовче засідання.
05.06.2024 через систему "Електронний кабінет" до суду від відповідача надійшов відзив, відповідно до якого визнає позовні вимоги частково в сумі 2 994 096,35 грн.
В обґрунтування своїх заперечень, відповідач посилається на те, що Порядком формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затвердженого постановою Національної комісії з державного регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №302 від 10.03.2016 передбачено, що тарифи ліцензіатами на централізоване водопостачання та на централізоване водовідведення для споживачів, які є суб`єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення, розраховується окремо і застосовується при розрахунках із даними суб`єктами господарювання.
Також відповідач звертає увагу на те, що ним за Договором №1438 отримується послуга із постачання води та приймання стічних вод у позивача для провадження своєї господарської діяльності у сфері централізованого водопостачання та водовідведення, а не для власних потреб, як юридичної особи. Акцентує, що за договором №1438 відповідач є суб`єктом господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення, про що позивачу достеменно відомо.
Крім цього, відповідач відзначає, що до нього не може застосовувати тариф визначений постановою НКРЕКП №2859 від 22.12.2021, оскільки такий не визначає тарифи для суб`єкта господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення. Затвердження тарифу для суб`єкта господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення прямо залежить від поведінки позивача, оскільки за наявності відповідного контрагента по Договору №1438 КП "Житомирводоканал" Житомирської міської ради зобов`язане виконати відповідні розрахунки тарифу та подати їх на затвердження до НКРЕКП.
На думку відповідача, за наявності поведінки позивача, що полягає у свідомому неподанні розрахунків до уповноваженого органу, відповідач вправі ставити питання про звільнення себе від відповідальності та заперечувати стосовно грошового виразу утвореної заборгованості, адже відсутність затвердженого тарифу ставить відповідача у правову невизначеність стосовно тарифу за яким позивачем послуги надавалися.
У відзиві Відповідач вказує на те, що згідно постанови НКРЕКП від 29.06.2023 №1189 "Про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення Комунальному підприємству "Житомирводоканал" Житомирської міської ради" установлено КП "Житомирводоканал" Житомирської міської ради тарифи: 1) на період з 01 липня 2023 до 31 серпня 2023 року включно: а) на централізоване водопостачання: споживачам, які є суб`єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення, - 11,26 грн. за 1 куб.м (без податку на додану вартість); б) на централізоване водовідведення: споживачам, які є суб`єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення - 10,66 грн. за 1 куб. м (без податку на додану вартість). Тобто на централізоване водопостачання тариф з ПДВ становить 13, 51 грн. (11,26 + 20% ПДВ (2,25 грн.) та на централізоване водовідведення тариф з ПДВ становить 12,79 грн. (10,66 +20% ПДВ (2,13 грн.), загальний 26,30 грн.
Відповідно до постанови НКРЕКП №2859 від 22.12.2021 з 01.01.2022 для всіх споживачів за 1 куб. м. тариф з водопостачання становив18,26 грн. (з ПДВ) та тариф з водовідведення в сумі 19,27 грн. (з ПДВ), а загальний 37,53 грн.
Отже, відповідач відзначив, що виходячи із загального тарифу в сумі 26,30 грн., затвердженого постановою НКРЕКП від 29.06.2023 №1189 "Про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення КП "Житомирводоканал" Житомирської міської ради" обґрунтована вартість послуг з водопостачання та водовідведення, яка повністю відшкодує експлуатаційні витрати позивача за період з липня 2023 року по березень 2024 року для Новогуйвинського ВЖРЕКП становить 2 994 096,35 грн. (113843,9675 куб.м. х 26,30).
Ухвалою суду від 09.07.2024 до участі у справі № 906/448/24 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача залучено - Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (03057, місто Київ, вулиця Сім`ї Бродських, будинок 19, код ЄДРПОУ 39369133).
В послідуючому ухвалою від 10.09.2024 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, зазначених у позові, просив задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні визнав позовні вимоги частково в сумі 2 994 096,35 грн., в іншій частині просить відмовити. Також представник відповідача просить повернути позивачу частину судового збору з державного бюджету у зв`язку з частковим визнанням позову.
Третя особа уповноваженого представника в судове засідання не направила, про час та місце розгляду справи повідомлялась вчасно та належним чином.
Оскільки явка представника третьої особи в судове засідання не визнана обов`язковою, а надання письмових пояснень є його правом, а не його обов`язком, суд вважає, що неявка представника третьої особи не перешкоджатиме розгляду справи за наявними в ній матеріалами.
Заслухавши пояснення представника позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
Як вбачається з матеріалів справи, 20.01.2010 між КП "Житомирводоканал" Житомирської міської ради (виконавець/позивач) та Новогуйвинським виробничим житловим ремонтно-експлуатаційним комунальним підприємством (споживач/відповідач) укладено договір №1438 про відпуск води з комунального водопроводу та приймання стічних вод в комунальну каналізацію, відповідно до якого виконавець зобов`язався постачати споживачу воду із комунального водопроводу і приймати від нього стоки у комунальну каналізаційну систему міста Житомира.
Згідно п. 1.2. договору споживач зобов`язався своєчасно і в повному обсязі на умовах даного договору оплачувати надані позивачем послуги з водопостачання та водовідведення за встановленими органами місцевого самоврядування тарифами згідно виставлених рахунків, а також додержуватися встановленого порядку обліку води (п. 1.2, 2.2 договору).
Пунктом 2.3 договору передбачено, що при його виконанні сторони зобов`язані керуватись діючими "Правилами користування системами центрального комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України", Правилами приймання стічних вод підприємств, організацій в господарсько-побутову систему каналізації м. Житомира", а також рішеннями органів місцевого самоврядування.
Зняття показників водоміру проводиться помісячно представником виконавця в присутності представника споживача (п. 3.2 договору).
Згідно з п.п. 4.1.1 договору виконавець зобов`язався забезпечити відповідача водою для господарсько-побутових потреб в обсязі 18 000 куб. м. на рік та 1500 куб. м. на місяць.
Показники встановленого ліміту забезпечення відповідача питною водою, що використовується для технологічних потреб, у договорі не погоджено.
За п. 5.1 договору розрахунок за воду і прийняті стоки проводиться згідно показань водоміра за рахунком відповідно договірним та затвердженим тарифами.
Розрахунковий період за послуги виконавця встановлюється в один календарний місяць, з першого календарного дня по останній календарний день місяця в якому споживач користувався послугами виконавця (п. 5.4 договору).
Платіжні документи за відпущену воду і прийняті стічні води, а також підвищений тариф за скид понаднормативних забруднень належить сплаті в п`ятиденний період з дня їх вручення (п. 5.6 договору).
Згідно п. 5.7 договору у разі виникнення у споживача заборгованості за даним договором, виконавець має право всі кошти, перераховані споживачем за водопостачання та водовідведення, зараховувати в погашення існуючої заборгованості з найдавнішим терміном її виникнення.
Даний договір укладений терміном до 31.12.2010 і набирає чинності з дня його підписання обома сторонами та вважається щорічно продовженим, якщо за місяць до закінчення строку не заявлено однією із сторін про відмову від діючого договору або про його перегляд (п. 7.1 договору).
Згідно Постанови НКРЕКП №2859 від 22.12.2021 для КП "Житомирводоканал" з 01.01.2022 встановлено тарифи на централізоване водопостачання у розмірі 15,22 грн. за 1 куб. м. (без податку на додану вартість), а на централізоване водовідведення - 16,06 грн. за 1 куб. м. (без податку на додану вартість).
На виконання умов договору Позивач надав Відповідачу послуги з водопостачання та водовідведення на загальну суму 4 272 564,10 грн., що підтверджується рахунками-фактурами:
- за липень 2023 року №1438/205371 від 31.07.2023 на суму 486 058,82 грн.;
- за серпень 2023 року №1438/208086 від 31.08.2023 на суму 491 258,46 грн.;
- за вересень 2023 року №1438/210829 від 30.09.2023 на суму 474 951,19 грн.;
- за жовтень 2023 року №1438/213588 від 31.10.2023 на суму 518 506,30 грн.;
- за листопад 2023 року №1438/216365 від 30.11.2023 на суму 477 173,23 грн.;
- за грудень 2023 року №1438/219164 від 31.12.2023 на суму 341 473,30 грн.;
- за січень 2024 року №1438/221904 від 31.01.2024 на суму 486 331,78 грн.;
- за лютий 2024 року №1438/224647 від 29.02.2024 на суму 495 636,67 грн.;
- за березень 2024 року №1438/227389 від 31.03.2024 на суму 501 074,35 грн.
Відповідач за вказаний період не здійснив оплату за надані послуги.
У зв`язку з неналежним та несвоєчасним виконанням відповідачем зобов`язань згідно з договором №1438, позивач з метою захисту своїх прав та інтересів звернувся до суду з даним позовом.
Оцінивши в сукупності матеріали справи, проаналізувавши вимоги чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини, врахувавши пояснення учасників процесу, господарський суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, враховуючи наступне.
Статтею 11 Цивільного кодексу України встановлено, що підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема є договори та інші правочини.
Частинами першою та другою статті 509 Цивільного кодексу України передбачено, що зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.
Відповідно до статті 526 Цивільного кодексу України та статті 193 Господарського кодексу України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Предметом спору є матеріально-правова вимога про стягнення основного боргу за неналежне виконання відповідачем договору №1438 від 20.01.2010 про відпуск води з комунального водопроводу та приймання стічних вод в комунальну каналізацію.
Правові, економічні та організаційні засади функціонування системи питного водопостачання, які спрямовані на гарантоване забезпечення населення якісною та безпечною для здоров`я людини питною водою врегульовано нормами Закону України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення".
Дія Закону України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення" поширюється на всіх суб`єктів господарювання, що виробляють питну воду, забезпечують міста, інші населені пункти, окремо розташовані об`єкти питною водою шляхом централізованого питного водопостачання або за допомогою пунктів розливу води (в тому числі пересувних), застосування установок (пристроїв), інших засобів нецентралізованого водопостачання, надають послуги з водовідведення, а також на органи державної влади та органи місцевого самоврядування, що здійснюють регулювання, нагляд і контроль за якістю питної води та/або послуг з водовідведення, станом джерел, систем питного водопостачання та водовідведення, а також споживачів питної води та/або послуг з водовідведення (стаття 2 Закону).
Згідно зі ст.ст. 19, 20 зазначеного Закону послуги з централізованого водопостачання та водовідведення надаються на договірній основі.
За приписами статті 32 Закону України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення" за надання послуг з питного водопостачання споживач вносить плату за нормами і тарифами, що регулюються у встановленому законодавством порядку. Порядок справляння плати за надання послуг з питного водопостачання встановлюється законодавством. Тарифи на надання послуг з питного водопостачання розраховуються на підставі галузевих нормативів витрат і повинні повністю відшкодовувати експлуатаційні витрати та забезпечувати надійну роботу об`єктів централізованого питного водопостачання і водовідведення.
Згідно ч. 4 ст. 11 Закону України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення" органом державного регулювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення є НКРЕКП.
Отже, тариф (ціна) на послуги з водопостачання та водовідведення, які надає КП "Житомирводоканал" Житомирської міської ради за договором №1438 Новогуйвинському ВЖРЕП, є державною регульованою ціною, яка запроваджується органом виконавчої влади, відповідно до його повноважень у встановленому законодавством порядку (частина третя статті 189, стаття 191 ГК України).
Як встановлено ч. 1 ст. 1 Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" від 22.09.2016 №1540-VIII, НКРЕКП (далі - Регулятор) є постійно діючим центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, який утворюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 3 ч. 2 та п. 6 ч. 3 ст. 3 зазначеного Закону, основним завданням Регулятора є, серед іншого, реалізація цінової і тарифної політики у сферах енергетики та комунальних послуг.
Статтею 17 зазначеного Закону визначено, що для ефективного виконання завдань державного регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг НКРЕКП, серед іншого, приймає обов`язкові до виконання рішення (постанови, розпорядження) з питань, що належать до її компетенції.
Рішення (постанови, розпорядження) Регулятора є обов`язковими до виконання суб`єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг (частина 9 статті 14 Закону).
Частиною 7 статті 14 зазначеного Закону встановлено, що рішення Регулятора, що мають ознаки регуляторних актів, а також рішення з питань встановлення тарифів на товари (послуги) суб`єктів природних монополій, цін (тарифів) для населення (якщо відповідні повноваження щодо встановлення цін (тарифів) надані спеціальними законами) набирають чинності з дня, наступного за днем їх опублікування в офіційному друкованому виданні - газеті "Урядовий кур`єр", якщо більш пізній строк набрання ними чинності не встановлено самим рішенням, але не раніше дня офіційного опублікування рішення.
22.12.2021 НКРЕКП прийнято постанову №2859 "Про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення Комунальному підприємству "Житомирводоканал" Житомирської міської ради", якою встановлено з 01.01.2022 тарифи на централізоване водопостачання у розмірі 15,22грн за 1 куб.м (без податку на додану вартість), а на централізоване водовідведення - 16,06грн за 1 куб.м (без податку на додану вартість) незалежно від того чи є споживач цих послуг суб`єктом господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення (ліцензіатом), чи ні.
Згідно з пунктом 2 частини другої статті 3 Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" регулятор здійснює державне регулювання шляхом ліцензування діяльності у сферах енергетики та комунальних послуг.
Постановою НКРЕКП від 22.03.2017 №307 затверджено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, згідно з пунктами 1.4, 1.5 яких НКРЕКП здійснює ліцензування господарської діяльності з централізованого водопостачання (виробництво та/або транспортування та/або постачання питної води споживачам) та/або централізованого водовідведення (відведення та/або очищення стічної води) у разі, якщо системи централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення суб`єктів господарювання розташовані в одному чи декількох населених пунктах у межах території однієї або більше областей (включаючи місто Київ), сукупна чисельність населення яких становить більше ніж сто тисяч осіб та обсяги реалізації послуг яких становлять відповідно: з централізованого водопостачання - більше ніж триста тисяч метрів кубічних на рік; з централізованого водовідведення - більше ніж двісті тисяч метрів кубічних на рік.
Обласні та Київська міська державні адміністрації здійснюють ліцензування господарської діяльності з централізованого водопостачання (виробництво та/або транспортування та/або постачання питної води споживачам) та/або централізованого водовідведення (відведення та / або очищення стічної води) для суб`єктів господарювання, що не підпадають під критерії регулювання НКРЕКП, визначені пунктом 1.4 цих Ліцензійних умов.
Як вбачається з матеріалів справи, 31.03.2014 Новогуйвинському ВЖРЕКП (код ЄДРПОУ 30273396) Житомирською обласною державною адміністрацією було видано ліцензію серії АЕ №198485 зі строком дії з 31.03.2014 до 31.03.2019.
28.06.2015 вступив в силу Закон України "Про ліцензування видів господарської діяльності", згідно з п. 6 ст. 21 якого встановлено, що ліцензії, які на 28.06.2015 були чинними, продовжують діяти, є безстроковими і можуть бути, за заявою ліценціата, переоформлені безкоштовно у тижневий строк.
При цьому, як вбачається з матеріалів справи, Новогуйвинський ВЖРЕКП продовжує використовувати ліцензію серії АЕ №198485 зі строком дії з 31.03.2014 до 31.03.2019.
Отже, Новогуйвинський ВЖРЕКП є споживачем, який є суб`єктом господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення і наведена обставина не була спростована позивачем.
Сторонами не заперечувалось, що об`єм наданих послуг за спірний період не є спірним між сторонами, натомість предметом спору є застосування до Новогуйвинського ВЖРЕКП тарифу для оплати послуг з централізованого водопостачання та водовідведення, наданих КП "Житомирводоканал" Житомирської міської ради.
У спірний період тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення були встановлені Постановою НКРЕКП №2859 від 22.12.2021 "Про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення Комунальному підприємству "Житомирводоканал" Житомирської міської ради".
Механізм формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення для суб`єктів природних монополій та суб`єктів господарювання на суміжних ринках, які провадять або мають намір провадити господарську діяльність з централізованого водопостачання та водовідведення визначає Порядок формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, який затверджений постановою НКРЕКП від 10.03.2016 №302 (далі - Порядок).
Як передбачено п. 1.4 Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення здійснюється з урахуванням витрат за кожним видом ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, облік яких ведеться ліцензіатом окремо у розрізі споживачів: споживачі, які є суб`єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення; споживачі, які не є суб`єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення.
Відповідно до п. 1.3 Порядку споживачі, які є суб`єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення ліцензіати, які придбавають в іншого ліцензіата питну воду з метою її подальшої реалізації споживачам та/або подають стічні води для централізованого водовідведення іншому ліцензіату за тарифами, розрахованими відповідно до глав 4 та 5 цього Порядку.
Пунктом 1.9 Порядку передбачено, що для встановлення тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення ліцензіат подає до НКРЕКП у термін до 01 червня кожного року у друкованому та електронному вигляді заяву про встановлення тарифів та розрахунки тарифів за встановленими формами з підтвердними матеріалами і документами, що використовувалися для розрахунків.
Згідно з п. 1.15 Порядку у разі якщо ліцензіат не надав до НКРЕКП у встановлений пунктом 1.9 цієї глави термін відповідну заяву та розрахунки тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення, НКРЕКП на підставі даних звітності за звітний та базовий періоди, наданих до НКРЕКП розрахунків за звітний та базовий періоди може самостійно визначити та встановити тарифи.
Постановою НКРЕКП від 24.03.2016 №364 затверджено Процедуру встановлення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення (тут і далі за текстом - Процедура).
Ця Процедура застосовується НКРЕКП при встановленні тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення і поширюється на суб`єктів господарювання, які отримали у встановленому законодавством порядку ліцензії на провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення та ліцензування яких здійснюється НКРЕКП (пункт 1.2 Процедури).
Пунктом 1.3 Процедури визначено такі терміни: встановлення тарифів - встановлення для ліцензіатів тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення за визначеною структурою таких тарифів; заява - письмове звернення до НКРЕКП щодо встановлення тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення з повним комплектом документів, передбачених цією Процедурою; заявник - ліцензіат, який звертається до НКРЕКП із заявою про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення.
Як встановлено п. 2.2 Процедури для встановлення тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення заявник подає до НКРЕКП у паперовому та електронному вигляді заяву про встановлення тарифів (додаток 2), а також розрахунки, підтвердні матеріали і документи, що використовувалися під час проведення таких розрахунків.
Згідно з пунктом 4.1 Процедури зміна тарифів може бути ініційована ліцензіатом шляхом надання до НКРЕКП відповідної заяви щодо встановлення тарифів та доданих до неї документів, зазначених у пункті 2.2 розділу ІІ цієї Процедури, або НКРЕКП без надання ліцензіатом зазначеної заяви.
Як вбачається із Постанови НКРЕКП №2859 від 22.12.2021, що з 01.01.2022 установлено Комунальному підприємству "Житомирводоканал" Житомирської міської ради тарифи зі структурою, наведеною в додатку до цієї постанови:
- на централізоване водопостачання - 15,22 грн. за 1 куб. м (без податку на додану вартість);
- на централізоване водовідведення - 16,06 грн. за 1 куб. м (без податку на додану вартість).
При цьому, визначені у вказаній постанові тарифи встановлено незалежно від того чи є споживач цих послуг суб`єктом господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення (ліцензіатом), чи ні.
Крім того, суд зазначає, що згідно Постанови НКРЕКП від 03.07.2023 № 1218 "Про скасування деяких постанов НКРЕКП" скасовано з 01.07.2023 постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, згідно з переліком (додаток 1), пунктом 12 якого визначено Постанову від 29.06.2023 № 1189 "Про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення КП "Житомирводоканал" Житомирської міської ради" (на яку посилався відповідач, як на ціноутворюючу). Також постановою № 1218 відновлено з 01.07.2023 дію постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, згідно з переліком, пунктом 15 якого визначено Постанову від 22.12.2021 № 2859 "Про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення КП "Житомирводоканал" Житомирської міської ради".
Таким чином, з 01.01.2023 залишилася діяти Постанова НКРЕКП №2859 від 22.12.2021.
Відповідно до умов Договору №1438, послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення Відповідачу фактично були надані, отже можливість застосування тарифів, які були встановлені постановою НКРЕКП №2859 від 22.12.2021 для КП "Житомирводоканал" з 01.01.2023, хоча вказаною постановою і не було визначено окремо тарифи для суб`єктів господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення.
Отже, для обрахунку тарифів з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення для суб`єктів господарювання у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, яким є відповідач, можуть бути лише ті тарифи, які були затверджені відповідною постановою НКРЕКП у період, коли вказані послуги надавалися відповідачу.
Як свідчать матеріали справи, Позивач у період з липня 2023 року по березень 2024 року надсилав відповідачу рахунки-фактури на оплату на загальну суму 4 272 564,10 грн. за послуги централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, однак які залишилися несплаченими.
З урахуванням наведеного, позовна вимога про стягнення з відповідача основного боргу на суму 4 272 564,10 грн. підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
За приписами ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Статтею 76 ГПК України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
За приписами ч. 1 ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Відповідач не подав до суду жодного доказу на спростування позовних вимог, в тому числі доказів проведення розрахунків (платіжні доручення, виписки банківських установ щодо руху коштів, квитанції до прибуткових касових ордерів, тощо).
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, заявлені у відповідності до вимог чинного законодавства, підтверджуються належними доказами, які є в матеріалах справи, та підлягають задоволенню.
Судові витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача.
Щодо клопотання представника відповідача про повернення позивачу частини сплаченого судового збору у зв`язку з частковим визнанням позову, суд відзначає, що згідно положень ст. 7 Закону України "Про судовий збір" сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила, а не за клопотанням відповідача.
Керуючись статтями 123, 129, 233, 236 - 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Новогуйвинського виробничого житлового ремонтно-експлуатаційного комунального підприємства (12441, Житомирська область, Житомирський район, смт. Новогуйвинське, вул. Миру, 15, код ЄДРПОУ 30273396)
- на користь Комунального підприємства "Житомирводоканал" Житомирської міської ради (10005, м. Житомир, вул. Чуднівська, 120, код ЄДРПОУ 03344065) 4 272 564,10 грн. основного боргу, а також 64 088,46 грн. витрат по сплаті судового збору.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено: 27.01.25
Суддя Кудряшова Ю.В.
Список розсилки:
1 - позивачу в Електронний кабінет
2 - відповідачу в Електронний кабінет
3- представнику відповідача - адвокату Приведьону В.М. в Електронний кабінет
4- Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (03057, місто Київ, вулиця Сім`ї Бродських, будинок 19, код ЄДРПОУ 39369133) (рек.)
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2025 |
Оприлюднено | 31.01.2025 |
Номер документу | 124764017 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з правочинів щодо акцій, часток, паїв, інших корпоративних прав в юридичній особі |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Кудряшова Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні