Постанова
від 23.01.2025 по справі 757/51575/24-п
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/51575/24-п

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 січня 2025 року суддя Печерського районного суду м.Києва Юшков М.М., розглянувши справу про адміністративне правопорушення відносно:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, обіймаючого посаду голови комісії з припинення політичної партії «Опозиційна платформа - За життя», проживаючого за адресою: АДРЕСА_1

про притягнення до адміністративної відповідальності за ст.212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 , будучи головою комісії з припинення політичної партії «Опозиційна платформа - За життя», код ЄДРПОУ - 21709375, не подав до Національного агентства з питань запобігання корупції Звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал, ІІ квартал 2024 року, через Єдиний державний реєстр звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі - Реєстр), про що свідчать Списки, оприлюднені на офіційному вебсайті Національного агентства з питань запобігання корупції, чим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ст.212-21 КУпАП.

У судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, про дату та час розгляду справи був повідомлений належним чином. Адвокат надав суду письмові пояснення ОСОБА_1 , в яких зазначив, що ОСОБА_1 не є суб`єктом адміністративної відповідальності за ст.212-21 КУпАП; діяльність політичної партії «Опозиційна платформа - За життя» заборонена рішенням суду, тому у голови комісії відсутній обов`язок подання фінансового звіту; він як голова комісії з припинення політичної партії про дату, час та місце складання протоколу належним чином не був повідомлений; станом на 23.01.2025 закінчився строк накладення адміністративного стягнення за І квартал 2024 року; також просив закрити провадження за відсутності складу адміністративного правопорушення та на підтвердження своєї позиції надав низку документів, які просив долучити до матеріалів справи.

23.01.2025 у судовому засіданні адвокат Старик Я.І., який діє в інтересах особи, відносно якої був складений протокол про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 , підтримав позицію свого підзахисного, вказав що голова ліквідаційної комісії Партії ОСОБА_1 та голови комісій з припинення структурних утворень Партії не мають можливості визначити, яке майно вже було оформлено перехід у державну власність, а яке ще ні, тому на переконання сторони захисту, ОСОБА_1 не може нести відповідальність за несвоєчасне неподання звіту, у зв`язку з чим просив закрити провадження у справі на підставі п.1 ч.1 ст.247 КУпАП.

Вислухавши пояснення адвоката Старика Я.І., дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступного висновку.

Як вбачається з матеріалів справи, 14 жовтня 2024 року відносно ОСОБА_1 складено протокол про адміністративне правопорушення за ст.212-21 КУпАП.

Вина ОСОБА_1 у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-21 КУпАП, також підтверджується:

- протоколом про адміністративне правопорушення №50-33/351 від 14.10.2024 (а.с.5);

- витягом з державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.10-19);

- роздруківкою з вебсайту Національного агентства щодо оприлюднення Списків політичних партій, які не подали свої Звіти у визначений Законом строк (а.с.20-23).

Статтею 212-21 КУпАП, передбачена адміністративна відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.

Судом встановлено, що Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 20.06.2022 у справі № П/857/8/22 заборонено діяльність політичної партії «Опозиційна платформа - За життя». Передано майно, кошти та інші активи політичної партії «Опозиційна платформа - За життя», її обласних, міських, районних організацій, первинних осередків та інших структурних утворень у власність держави.

Постановою Верховного Суду від 15.09.2022 у справі № П/857/8/22 апеляційну скаргу Політичної партії «Опозиційна платформа - За життя» на рішення Восьмого апеляційного адміністративного суду від 20 червня 2022 року залишиено без задоволення. Рішення Восьмого апеляційного адміністративного суду від 20 червня 2022 року в цій справі залишено без змін.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ОСОБА_1 визначено ліквідатором політичної партії «Опозиційна платформа - За життя», у зв`язку із забороною політичної партії від 05.10.2022.

26.12.2023 набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» від 23.08.2023 № 3337-1X (далі - Закон № 3337-XI), який відновив звітування політичних партій та обов`язок Національного агентства перевіряти Звіти.

Список політичних партій, які не подали свої Звіти у визначений Законом строк (далі - Список), розміщений на офіційному вебсайті Національного агентства за посиланням: https://nazk.gov.ua/uk/novyny/mayzhe-200-politychnyh-partiy-ne-vykonaly-vymogu-zakonu-schodo-zvituvannya-do-nazk/.

Звіти, передбачені ст.17 Закону, не подані політичними партіями за попередні звітні періоди у зв`язку із здійсненням заходів щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), передбачених карантином, встановленим Кабінетом Міністрів України, а також у зв`язку із введенням в Україні Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в України» від 24.02.2022 № 2102-IХ, подаються до Національного агентства протягом 120 днів з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» від 23.08.2023 № 3337-IX - якщо політична партія не має права на державне фінансування своєї статутної діяльності.

Частиною 20 ст.17 Закону передбачено, що протягом 10 календарних днів з дня завершення строку на подання політичними партіями звітів про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Національне агентство на своєму офіційному вебсайті оприлюднює список політичних партій, які не подали свої звіти у визначений цим Законом строк, та забезпечує притягнення винних осіб до відповідальності, передбаченої законом.

Разом з цим, ч.2 ст.21 Закону визначено, що заборона діяльності політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск її керівних органів, обласних, міських, районних організацій і первинних осередків та інших структурних утворень, передбачених статутом партії, припинення членства в політичній партії, а також прийняття центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, інших громадських формувань, та його територіальними органами рішень про припинення політичної партії та її структурних утворень відповідно.

Частина 3 статті 21 Закону прямо вказує на те, що у разі якщо в рішенні суду про анулювання реєстрації політичної партії не призначена комісія з припинення (ліквідаційна комісія) політичної партії, її структурних утворень, які мають статус юридичної особи, в рішенні про припинення політичної партії, її структурних утворень визначається як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) політичної партії, її структурних утворень керівник органу управління або особа, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, якщо інше не встановлено рішенням суду.

Отже, вищенаведені положення закону не звільняють політичну партію після внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань рішення про реорганізацію чи ліквідацію (саморозпуск) такої політичної партії від обов`язку, визначеного ч. 9 ст. 17 цього Закону.

Крім того, відповідно до п.6 розділу IV Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 № 507/36129, після підписання керівниками (уповноваженими особами) Звіти місцевих організацій політичної партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, автоматично формуються як додатки до Звіту, що подається до Національного агентства, та є його невід`ємними частинами.

Під час формування Звіту політичною партією в Реєстрі автоматично завантажується інформація про місцеві організації політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи (назва та ідентифікаційний код) та про звіти місцевих організацій політичної партії (назва, дата поданого звіту, файл звіту).

Частиною четвертою статті 105 Цивільного кодексу України визначено, що до комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.

Відповідно до ч.5 ст.104 Цивільного кодексу України юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Отже, вищенаведене свідчить про те, що звіти партій, що перебувають у стані ліквідації/припинення, необхідно подавати за відповідні періоди до дати ліквідації/припинення, шляхом внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, тому доводи сторони захисту, що ОСОБА_1 не є суб`єктом адміністративної відповідальності за ст.212-21 КУпАП, не заслуговують на увагу.

Також суд вважає за необхідне зазначити, що голові комісії з припинення політичної партії при формуванні Звіту фактично надається можливість вчинити дії, пов`язані із організацією внесення інформації до Реєстру усіх відомостей про зареєстровані місцеві організації, які набули статусу юридичної особи, а відтак доводи сторони захисту повністю спростовуються п.6 розділу IV Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.

Таким чином, звіти місцевих організацій партії, що перебувають у стані ліквідації / припинення, необхідно подавати за відповідні періоди до дати ліквідації / припинення такого структурного утворення, шляхом внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру, а також структурні утворення політичних партій, що перебувають в процесі ліквідації / припинення поширюються права та обов`язки, визначені законом для юридичних осіб, у тому числі й щодо звітування.

Отже, станом на дату складання протоколу про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 , будучи головою комісії з припинення політичної партії «Опозиційна платформа - За життя», не подав до Національного агентства Звіти за І квартал та II квартал та 2024 року, що підтверджується списком, який був оприлюдненим НАКЗ на офіційному вебсайті Національного агентства (а.с.20-23).

Щодо позиції сторони захисту про те, що ОСОБА_1 не був повідомлений про час та місце складання протоколу, суд зазначає наступне.

З матеріалів справи вбачається, що уповноваженою особою НАЗК, листом від 09.04.2024 №50-20/23893-24 та листом від 18.09.2024 №50-20/69150-24 було запрошено ОСОБА_1 для надання пояснень до приміщення НАЗК, однак ОСОБА_1 , будучи повідомленим, не з`явився до НАЗК, при цьому відомостей про поважність свого неприбуття, як на поштову адресу, так і на електронну адресу органу не надіслав. При цьому, запрошення ОСОБА_1 для складання протоколу із зазначенням дати та часу було проведено, шляхом розміщення виклику на офіційному сайті НАЗК.

Окрім того, з метою ознайомлення ОСОБА_1 з протоколом, на його адресу було надіслано другий примірник протоколу про адміністративне правопорушення з додатками, на підтвердження чого в матеріалах справи наявний опис вкладення та копія квитанції від «Укрпошти», у зв`язку з чим суд не вбачає порушень права на захист з боку НАЗК під час складання протоколу про адміністративне правопорушення. Також суд зауважує, що ОСОБА_1 була надана можливість відстоювати свою позицію у суді, якою він скористався у повному обсязі, скориставшись послугами професійного адвоката, який був безпосередньо присутній під час судового розгляду.

Таким чином, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши все між собою у сукупності, суд приходить до висновку, що ОСОБА_1 за двома епізодами вчинив правопорушення, передбачене ст.212-21 КУпАП, оскільки не подав звіти політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І та ІІ квартал 2024 року.

Разом з цим, суд вважає за необхідне зазначити, що протокол про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 надійшов в провадження судді 06.11.2024, тому з урахуванням часу необхідного для належного повідомлення ОСОБА_1 , про місце та час розгляду справи, надання достатнього часу стороні захисту для ознайомлення з матеріалами справи та формування своєї позиції, а також наявність справ, призначних до розгляду раніше, шестимісячний строк притягнення до адміністративної відповідальності визначений у ч.4 ст.38 КУпАП за І квартал 2024 року сплинув 19.11.2024, у зв`язку з чим на підставі п.7 ст.247 КУпАП провадження у цій частині підлягає закриттю.

При цьому, суд зауважує, що строк притягнення особи до адміністративної відповідальності за ІІ квартал 2024 року на момент розгляду справи не закінчився, тому, враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу правопорушника, ступеню вини та інших вимог ст.33 КУпАП, суддя приходить до висновку про необхідність накладення на винного адміністративного стягнення у виді штрафу.

Відповідно до вимог ст.40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.

Керуючись ст. ст. 212-21, 275-280, 283-287 КУпАП

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-21 КУпАП, та накласти адміністративне стягнення у виді штрафу в дохід держави у розмірі 300 (трьохсот ) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5100 (п`ять тисяч сто) гривень 00 копійок.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у сумі 605 (шістсот п`ять) гривень 60 (шістдесят) копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного суду через Печерський районний суд м.Києва шляхом подачі скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя: М.М. Юшков

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.01.2025
Оприлюднено31.01.2025
Номер документу124769067
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру

Судовий реєстр по справі —757/51575/24-п

Постанова від 23.01.2025

Адмінправопорушення

Печерський районний суд міста Києва

Юшков М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні