Справа № 946/388/25
Провадження № 1-кс/946/198/25
УХВАЛА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 січня 2025 року Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області в складі:
слідчого судді ОСОБА_1 ,
за участю: секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
дізнавача ОСОБА_3 ,
представника державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ОСОБА_4 ,
розглянувши у судовому засіданні в режимі відеоконференції клопотання дізнавача СД Ізмаїльського РВП ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Ізмаїльської окружної прокуратури Одеської області, про тимчасовий доступ до документів, які містять охоронювану законом таємницю,
В С Т А Н О В И В:
Сектором дізнання Ізмаїльського РВП ГУНП в Одеській області здійснюється досудове розслідування у кримінального провадження за №42024162300000036 від 21.10.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 182 КК України.
Так, до Ізмаїльської окружної прокуратури 21.10.2024 надійшла ухвала слідчого судді Ізмаїльського міськрайонного суду від 21.10.2024, якою зобов`язано уповноважену особу Ізмаїльської окружної прокуратури внести відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за заявою захисника ОСОБА_5 адвоката ОСОБА_6 за вх. № 7286-24 від 14 жовтня 2024 року щодо незаконного поширення конфіденційної інформації про особу.
Далі, було поведено огляд поширеної конфіденційної інформації, а саме статті в Інтернет-ресурсі «Izmail Post» від 24 вересня 2024 під назвою « ІНФОРМАЦІЯ_2 », яка відкривається за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_3 в ході якого було виявлено офіційний документ, а саме ухвалу суду № 946/7616/24 від 19.09.2024 року в якій відображені повні данні особи, відносно якої виносилося відповідне судове рішення.
Відповідно до ст. 21 ЗУ «Про інформацію», викладена інформація за вищевказаним посиланням, є інформацією з обмеженим доступом.
Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про захист персональних даних», об`єктами захисту є персональні дані. Персональні дані можуть бути віднесені до конфіденційної інформації про особу законом або відповідною особою. Не є конфіденційною інформацією персональні дані, що стосуються здійснення особою, уповноваженою на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, посадових або службових повноважень. Персональні дані, зазначені у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, оформленій за формою, визначеною відповідно доЗакону України"Про запобігання корупції", не належать до інформації з обмеженим доступом, крім відомостей, визначених Законом України "Про запобігання корупції". Не належить до інформації з обмеженим доступом інформація про отримання у будь-якій формі фізичною особою бюджетних коштів, державного чи комунального майна, структуру, принципи формування та розмір оплати праці, винагороди, додаткового блага керівника, заступника керівника юридичної особи публічного права, керівника, заступника керівника, члена наглядової ради державного чи комунального підприємства або державної чи комунальної організації, що має на меті одержання прибутку, особи, яка постійно або тимчасово обіймає посаду члена виконавчого органу чи входить до складу наглядової ради господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток, паїв) прямо чи опосередковано належать державі та/або територіальній громаді, крім випадків, передбаченихстаттею 6Закону України "Про доступ до публічної інформації". Не належить до інформації з обмеженим доступом інформація про фізичних осіб, які мають податковий борг, яка публікується на офіційному веб-порталі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, відповідно до вимог пункту 35.4 статті 35 Податкового кодексу України.
Відповідно до ст. 10 ЗУ «Про захист персональних даних», використання персональних даних передбачає будь-які дії володільця щодо обробки цих даних, дії щодо їх захисту, а також дії щодо надання часткового або повного права обробки персональних даних іншим суб`єктам відносин, пов`язаних із персональними даними, що здійснюються за згодою суб`єкта персональних даних чи відповідно до закону. Використання персональних даних володільцем здійснюється у разі створення ним умов для захисту цих даних. Володільцю забороняється розголошувати відомості стосовно суб`єктів персональних даних, доступ до персональних даних яких надається іншим суб`єктам відносин, пов`язаних з такими даними. Використання персональних даних працівниками суб`єктів відносин, пов`язаних з персональними даними, повинно здійснюватися лише відповідно до їхніх професійних чи службових або трудових обов`язків. Ці працівники зобов`язані не допускати розголошення у будь-який спосіб персональних даних, які їм було довірено або які стали відомі у зв`язку з виконанням професійних чи службових або трудових обов`язків, крім випадків, передбачених законом. Таке зобов`язання чинне після припинення ними діяльності, пов`язаної з персональними даними, крім випадків, установлених законом. Відомості про особисте життя фізичної особи не можуть використовуватися як чинник, що підтверджує чи спростовує її ділові якості. Якщо особа, яка є резидентом ОСОБА_7 відповідно доЗакону України"Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні", виступає суб`єктом відносин, пов`язаних з персональними даними, використання таких персональних даних гіг-спеціалістами резидента ОСОБА_7 має здійснюватися лише відповідно до їхніх обов`язків за гіг-контрактами. Ці гіг-спеціалісти зобов`язані не допускати розголошення у будь-який спосіб персональних даних, які їм було довірено або які стали їм відомі у зв`язку з виконанням обов`язків за гіг-контрактом, крім випадків, передбачених законом. Таке зобов`язання є чинним після припинення ними діяльності, пов`язаної з персональними даними, крім випадків, установлених законом.
Враховуючи вищевикладене дізнавач просить задовольнити клопотання.
Прокурор в судове засідання не з`явився, у клопотанні про тимчасовий доступ до документів, які містять охоронювану законом таємницю просить розглянути справу за його відсутності.
Дізнавач у судовому засіданні просила задовольнити клопотання.
Представник державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 »у судовому засіданні не заперечував проти задоволення клопотання дізнавача, однак просив уточнити в ухвалі слідчого судді вірне та необхідне для можливості виконання ухвали формулювання прохальної частини клопотання дізнавач, за наступним змістом: «інформації про осіб, які здійснювали вхід до інформаційної судової системи «» із зазначенням даних осіб, їх посад, пароль доступу під яким вони заходили та здійснювали перегляд, завантаження вищевказаної ухвали ІНФОРМАЦІЯ_4 .
Вивчивши матеріали, які обґрунтовують доводи клопотання, вислухавши учасників кримінального провадження, приходжу до висновку, що клопотання дізнавача підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що сектором дізнання Ізмаїльського РВП ГУНП в Одеській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження за №42024162300000036 від 21.10.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 182 КК України.
Так, 21.10.2024 до Ізмаїльської окружної прокуратури надійшла ухвала слідчого судді Ізмаїльського міськрайонного суду від 21.10.2024, якою зобов`язано уповноважену особу Ізмаїльської окружної прокуратури внести відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за заявою захисника ОСОБА_5 адвоката ОСОБА_6 за вх. № 7286-24 від 14 жовтня 2024 року щодо незаконного поширення конфіденційної інформації про особу.
Далі, було проведено огляд поширеної конфіденційної інформації, а саме статті в Інтернет-ресурсі «Izmail Post» від 24 вересня 2024 під назвою «Суддя Бурнусус: новий корупційний скандал», яка відкривається за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_3 в ході якого було виявлено офіційний документ, а саме ухвалу суду № 946/7616/24 від 19.09.2024 року в якій відображені повні данні особи, відносно якої виносилося відповідне судове рішення.
Відповідно до ст. 21 ЗУ «Про інформацію», викладена інформація за вищевказаним посиланням, є інформацією з обмеженим доступом.
Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про захист персональних даних», об`єктами захисту є персональні дані. Персональні дані можуть бути віднесені до конфіденційної інформації про особу законом або відповідною особою. Не є конфіденційною інформацією персональні дані, що стосуються здійснення особою, уповноваженою на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, посадових або службових повноважень. Персональні дані, зазначені у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, оформленій за формою, визначеною відповідно доЗакону України"Про запобігання корупції", не належать до інформації з обмеженим доступом, крім відомостей, визначених Законом України "Про запобігання корупції". Не належить до інформації з обмеженим доступом інформація про отримання у будь-якій формі фізичною особою бюджетних коштів, державного чи комунального майна, структуру, принципи формування та розмір оплати праці, винагороди, додаткового блага керівника, заступника керівника юридичної особи публічного права, керівника, заступника керівника, члена наглядової ради державного чи комунального підприємства або державної чи комунальної організації, що має на меті одержання прибутку, особи, яка постійно або тимчасово обіймає посаду члена виконавчого органу чи входить до складу наглядової ради господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток, паїв) прямо чи опосередковано належать державі та/або територіальній громаді, крім випадків, передбаченихстаттею 6Закону України "Про доступ до публічної інформації". Не належить до інформації з обмеженим доступом інформація про фізичних осіб, які мають податковий борг, яка публікується на офіційному веб-порталі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, відповідно до вимог пункту 35.4 статті 35 Податкового кодексу України.
Відповідно до ст. 10 ЗУ «Про захист персональних даних», використання персональних даних передбачає будь-які дії володільця щодо обробки цих даних, дії щодо їх захисту, а також дії щодо надання часткового або повного права обробки персональних даних іншим суб`єктам відносин, пов`язаних із персональними даними, що здійснюються за згодою суб`єкта персональних даних чи відповідно до закону. Використання персональних даних володільцем здійснюється у разі створення ним умов для захисту цих даних. Володільцю забороняється розголошувати відомості стосовно суб`єктів персональних даних, доступ до персональних даних яких надається іншим суб`єктам відносин, пов`язаних з такими даними. Використання персональних даних працівниками суб`єктів відносин, пов`язаних з персональними даними, повинно здійснюватися лише відповідно до їхніх професійних чи службових або трудових обов`язків. Ці працівники зобов`язані не допускати розголошення у будь-який спосіб персональних даних, які їм було довірено або які стали відомі у зв`язку з виконанням професійних чи службових або трудових обов`язків, крім випадків, передбачених законом. Таке зобов`язання чинне після припинення ними діяльності, пов`язаної з персональними даними, крім випадків, установлених законом. Відомості про особисте життя фізичної особи не можуть використовуватися як чинник, що підтверджує чи спростовує її ділові якості. Якщо особа, яка є резидентом ОСОБА_7 відповідно доЗакону України"Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні", виступає суб`єктом відносин, пов`язаних з персональними даними, використання таких персональних даних гіг-спеціалістами резидента ОСОБА_7 має здійснюватися лише відповідно до їхніх обов`язків за гіг-контрактами. Ці гіг-спеціалісти зобов`язані не допускати розголошення у будь-який спосіб персональних даних, які їм було довірено або які стали їм відомі у зв`язку з виконанням обов`язків за гіг-контрактом, крім випадків, передбачених законом. Таке зобов`язання є чинним після припинення ними діяльності, пов`язаної з персональними даними, крім випадків, установлених законом.
Відповідно до положень Порядку ведення Єдиного державного реєстру судових рішень, затвердженого рішенням ВРП за № 1200/0/15-18 від 19.04.2018 року, адміністратором Єдиного державного реєстру судових рішень є адміністратор Єдиної судової інформаційної системи державне підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 162 КПК України інформація про персональні дані особи, що знаходяться у її особистому володінні або в базі персональних даних, яка знаходиться у володільця персональних даних, є такою, яка містить охоронювану законом таємницю, а п. 6 ч. 2 ст. 160 та ч. 6 ст. 163 КПК України передбачено право звернення слідчого з клопотанням про тимчасовий доступ до такої інформації і обов`язок слідчого судді розглянути таке клопотання по суті.
Виходячи з наведеного та приймаючи до уваги, що завданням кримінального судочинства є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування кримінального правопорушення, а також зважаючи на те, що доступ до зазначеної у клопотанні інформації необхідно слідчому для розкриття злочину, вважаю за необхідне клопотання дізнавача про надання тимчасового доступу до документів, які містять охоронювану законом таємницю, задовольнити.
На підставі вищезазначеного та керуючись ст.ст. 162, 163 КПК України, -
У Х В А Л И В:
Клопотання дізнавача СД Ізмаїльського РВП ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Ізмаїльської окружної прокуратури Одеської області, про тимчасовий доступ до документів, які містять охоронювану законом таємницю - задовольнити.
Надати дізнавачам СД Ізмаїльського РВП ГУНП в Одеській області: ОСОБА_3 , ОСОБА_8 , тимчасовий доступ до речей і документів (з можливістю ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити (здійснити їх виїмку), які містять охоронювану законом таємницю, що перебуває у володінні державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , що розташований за адресою: АДРЕСА_1 , а саме до:
- інформації про осіб, які здійснювали вхід до інформаційної судової системи «» із зазначенням даних осіб, їх посад, пароль доступу під яким вони заходили та здійснювали перегляд, завантаження ухвали ІНФОРМАЦІЯ_4 по справі № 946/7616/24, провадження № 1-кс/946/2345/24 від 19.09.2024 року (посилання для входу ІНФОРМАЦІЯ_5 з 00:00 год. 19.09.2024 року по 24:00 год. 24.09.2024 року.
Строк дії ухвали два місяці з дня постановлення ухвали.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Повний текст ухвали складено 28.01.2025 року.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 27.01.2025 |
Оприлюднено | 31.01.2025 |
Номер документу | 124772376 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області
Бурнусус О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні