Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 січня 2025 року Справа№200/7803/24
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чучка В.М., розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Покровської міської ради Донецької області, в особі Відділу містобудування, архітектури та земельних відносин, про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
У листопаді 2024 року ОСОБА_1 (далі позивач) звернулась до суду з позовом до Покровської міської ради Донецької області в особі Відділу містобудування, архітектури та земельних відносин (надалі Відділ містобудування, відповідач) про:
- визнання протиправним та скасування рішення про направлення на доопрацювання декларації про готовність об`єкта до експлуатації відповідно до поданої декларації СА01:4282-2148-7402-3598 від 17.07.2024 року будівництво торгівельно-офісної будівлі по вул. Європейська, б\н в м. Покровськ;
- зобов`язання зареєструвати декларацію про готовність об`єкта до експлуатації відповідно до поданої декларації СА01:4282-2148-7402-3598 від 17.07.2024 року.
Позовні вимоги мотивовані тим, що позивачем після завершення будівництва і виготовлення технічного паспорту, враховуючи отриманий у 27 жовтня 2021 року дозвіл на право закладки фундаментів і будівництва Торгівельно-офісної будівлі, подано декларацію про готовність об`єкта до експлуатації. Проте, декларації про готовність до експлуатації об`єкта з незначними наслідками (СС1) за номером вхідного документу СА01:8806-3887-7519- 2504 від 03.11.2021 року; номером вхідного документу: СА01:3815-4798-3051-3112 від 10.11.2021 року; номером вхідного документу: СА01:4282-2148-7402-3598 від 17.07.2024 року були повернуті на доопрацювання із зазначенням у Витягах з Реєстру будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва підставами відмови. Підставами повернення на доопрацювання декларації за номером вхідного документу СА01:4282-2148-7402-3598 від 17.07.2024 року є недолік і неможливість здійснити реєстрацію Декларації, оскільки зазначена інформація щодо головного інженера проекту, дія сертифікату якого зупинена; в технічному паспорті недостатньо відображена інформація щодо техніко-економічних показників об`єкта, достатньої для перевірки відповідності забудованого об`єкта затвердженій проектній документації, а саме: відсутні показники висоти поверху будівлі та будівельного об`єму. Позивач не погоджується з підставами постійного повернення на доопрацювання декларації про готовність до експлуатації об`єкта, оскільки механізм прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів визначений Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин. Позивач стверджує, що формальні й надумані підстави, через які орган державного архітектурно-будівельного контролю відмовив у прийнятті декларації на даний час відсутні, проте, замість них з`явились інші підстави, які не відповідають дійсності, оскільки будівництво здійснювалось за наявності відповідних дозволів та погодженої проектної документації відповідно до діючого законодавства.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 13.11.2024 року відкрито провадження у справі № 200/7803/24, за правилами спрощеного позовного провадження, без проведення судового засідання та повідомлення осіб (виклику) учасників справи. В ухвалі було запропоновано відповідачу у п`ятнадцятиденний строк з моменту отримання ухвали про відкриття провадження у справі надати суду відзив на позовну заяву зі всіма доказами на його підтвердження, які наявні у відповідача.
29 листопада 2024 року до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач зазначив, що у поданій декларації про готовність об`єкта до експлуатації відповідно до поданої декларації СА01:4282-2148-7402-3598 від 17.07.2024 року відсутня інформація щодо реєстраційного номеру проектної документації та технічного нагляду в Реєстрі будівельної діяльності, що є необхідним згідно вимог постанови Кабінету Міністрів України № 681 «Деякі питання забезпечення функціонування Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» від 23.06.2021; зазначена інформація щодо головного інженеру проекту, дія сертифікату якого призупинена; в технічному паспорті інвентаризації недостатньо відображена інформація щодо техніко-економічних показників об`єкта, достатніх для перевірки відповідності збудованого об`єкта затвердженій проектній документації, а саме: показники висоти поверху будівлі та будівельного об`єму. Враховуючи викладені обґрунтовані вимогами містобудівного законодавства підстави для повернення декларації про готовність об`єкта «Будівництво торгівельно-офісної будівлі по АДРЕСА_1 », подану ОСОБА_1 від 17.07.2024 року (реєстраційний номер ЦНАП СА01:4282-2148-7402-3598) представник відповідача просив відмовити в задоволенні позовних вимог позивачу в повному обсязі.
За приписами частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Враховуючи відсутність клопотань сторін щодо розгляду справи у судовому засіданні, справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення сторін.
Дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне.
Позивач, ОСОБА_1 , отримала право на забудову земельної ділянки кадастровий номер 1413200000:01:061:0400 шляхом подачі повідомлення про початок виконання будівельних робіт на об`єкті «Будівництво торгівельно-офісної будівлі по вул. Європейська, б/н в м. Покровськ», що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1) і внесенням даних, зазначених в повідомленні, в Реєстр містобудівельної діяльності за № ДЦ051200908469 від 31.08.2020, зі змінами від 24.09.2021.
03.11.2021 року після завершення будівництва ОСОБА_1 подала декларацію про готовність об`єкта «Будівництво торгівельно-офісної будівлі по АДРЕСА_1 » до експлуатації, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1) до відділу містобудування одним із запропонованих чинним законодавством способом, а саме: у паперовій формі через Центр надання адміністративних послуг м. Покровськ Донецької області.
Подана декларація була повернута на доопрацювання з підстав виявлення недостовірних відомостей у поданих документах, а саме: невірно зазначена дата документа, що дає право на виконання будівельних робіт; відсутня інформація про зміну даних у зареєстрованому повідомленні, некоректно зазначена дата початку будівництва.
10.11.2021 року ОСОБА_1 повторно подана декларація про готовність об`єкта до експлуатації через центр надання адміністративних послуг, по якій було прийнято рішення про повернення на доопрацювання з підстав виявлення неповноти даних в декларації про готовність об`єкта до експлуатації - не зазначена кошторисна вартість об`єкта; не узгоджуються між собою проектні показники корисної площі з показниками корисної площі в технічній інвентаризації; в поданій декларації невірно зазначено корисну площу в розділі техніко-економічних показників об`єкта (з урахуванням технічної інвентаризації); не зазначена інформація щодо експертизи проекту або підстави її відсутності.
06.12.2021 року розглянута декларація ОСОБА_1 від 06.12.2021 про готовність вищевказаного об`єкта до експлуатації, яка повернута на доопрацювання, оскільки в поданій декларації дані основних показників об`єкта, а саме корисна площа (208,5 м2) не відповідають даним вказаним в повідомленні про початок виконання будівельних робіт.
17.07.2024 року ОСОБА_1 подала декларацію про готовність об`єкта «Будівництво торгівельно-офісної будівлі по АДРЕСА_1 » до експлуатації, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1) до відділу містобудування, яка повернута на доопрацювання, оскільки відсутня інформація щодо реєстраційного номеру проектної документації та технічного нагляду в Реєстрі будівельної діяльності, що є необхідним згідно вимог постанови Кабінету Міністрів України № 681 «Деякі питання забезпечення функціонування Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» від 23.06.2021; зазначена інформація щодо головного інженера проекту, дія сертифікату якого призупинена; в технічному паспорті інвентаризації недостатньо відображена інформація щодо техніко-економічних показників об`єкта, достатніх для перевірки відповідності збудованого об`єкта затвердженій проектній документації, а саме: показники висоти поверху будівлі та будівельного об`єму.
Позивач вважає таке рішення відповідача про направлення на доопрацювання декларації про готовність об`єкта до експлуатації відповідно до поданої декларації СА01:4282-2148-7402-3598 від 17.07.2024 року будівництво торгівельно-офісної будівлі по АДРЕСА_1 протиправним та таким, що підлягає скасуванню, тому звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
На підставі ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 9 Закону України «Про архітектурну діяльність», будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об`єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проєктної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Механізм прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів визначений положеннями статті 39 Закону України від 17.02.2011 № 3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 461.
Частинами першою, четвертою, шостою статті 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), та об`єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об`єкта до експлуатації протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.
Форма декларації про готовність об`єкта до експлуатації, порядок її подання і реєстрації визначаються Кабінетом Міністрів України.
Реєстрація декларації про готовність об`єкта до експлуатації, яка подана в електронній формі через електронний кабінет або іншу державну інформаційну систему, інтегровану з електронною системою, здійснюється автоматично програмними засобами Реєстру будівельної діяльності в режимі реального часу з присвоєнням реєстраційного номера в цьому реєстрі та оприлюдненням цієї інформації на порталі електронної системи.
Орган державного архітектурно-будівельного контролю повертає декларацію про готовність об`єкта до експлуатації замовникові, якщо декларація подана чи оформлена з порушенням установлених вимог, з обґрунтуванням причини у строк, передбачений для її реєстрації.
Відповідно до ч. 5 ст. 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку:
1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних;
2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи;
3) затвердження проектної документації;
3-1) отримання права на виконання підготовчих та будівельних робіт у випадках, визначених цим Законом;
4) виконання підготовчих та будівельних робіт;
4-1) державна реєстрація спеціального майнового права на об`єкт незавершеного будівництва та майбутній об`єкт нерухомості у випадках, визначених законом;
4-2) проведення контрольного геодезичного знімання закінчених будівництвом об`єктів (крім об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1)) та здійснення їх технічної інвентаризації (крім об`єктів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування);
5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів;
6) державна реєстрація права власності на закінчений будівництвом та прийнятий в експлуатацію у випадках, визначених цим Законом, об`єкт (його складову).
За нормами пункту 3-1 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів (далі - Порядок № 461), документи для прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів подаються за вибором замовника до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю:
1) в електронній формі через електронний кабінет або іншу державну інформаційну систему, інтегровану з електронним кабінетом, користувачами якої є замовник та відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю;
2) у паперовій формі або поштовим відправленням з описом вкладення через центри надання адміністративних послуг.
Під час прийняття документів у замовників (крім документів, поданих поштовим відправленням) адміністратори центрів надання адміністративних послуг формують (складають) заяву в електронній формі через Портал Дія або електронний кабінет користувача на підставі інформації, що міститься в документах, поданих замовниками, роздруковують і надають замовникам для перевірки та підпису.
Сформована в електронній формі заява та скановані копії документів, поданих заявником у паперовій формі до такої заяви, передаються адміністратором центру надання адміністративних послуг через Портал Дія або електронний кабінет користувача відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю на розгляд. Одночасно програмними засобами Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва формується інформація про реєстрацію заяви в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва для подальшого друку та видачі адміністратором центру надання адміністративних послуг заявникові.
Реєстрація декларації або видача сертифіката здійснюється з використанням Реєстру будівельної діяльності (крім об`єктів, на які поширюється дія Закону України Про державну таємницю) з дотриманням вимог Законів України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності та Про адміністративні послуги (абз. 2 п. 15 Порядку № 461).
Відповідно до ч. 7 ст. 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» орган державного архітектурно-будівельного контролю відмовляє у видачі сертифіката з таких підстав: 1) неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу сертифіката; 2) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах; 3) невідповідність об`єкта проектній документації на будівництво такого об`єкта та / або вимогам будівельних норм, у тому числі щодо: дотримання вимог, передбачених розділом інженерно-технічних заходів цивільного захисту, вимог пожежної та техногенної безпеки; доступності об`єкта для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення; 4) невиконання вимог, передбачених Законом України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», щодо оснащення будівлі вузлами обліку відповідних комунальних послуг; 5) неврахування суб`єктом господарювання, який планує експлуатувати хоча б один Об`єкт підвищеної небезпеки, висновків компетентного органу у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки, щодо поданого звіту про заходи безпеки на об`єкті підвищеної небезпеки або неподання оператором звіту про заходи безпеки на об`єкті підвищеної небезпеки у порядку та строки, визначені Законом України «Про об`єкти підвищеної небезпеки».
Відмова у видачі сертифіката надається замовникові у строк, передбачений для його видачі.
Відповідно витягу з Реєстру будівельної діяльності щодо інформації про технічні інвентаризації Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва від 19 липня 2024 року позивачу було відмовлено в реєстрації декларації від 17.07.2024 року про готовність об`єкта «Будівництво торгівельно-офісної будівлі по вул. Європейська, б/н, в м. Покровськ» до експлуатації на підставі наступних причин:
1) в поданій декларації відсутня інформація щодо реєстраційного номеру проектної документації та технічного нагляду в Реєстрі містобудівної діяльності, що є необхідним згідно вимог постанови КМУ № 681 Деякі питання забезпечення функціонування Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва від 23.06.2021.
Позивач у позові не коментує наведену підставу для відмови.
Відповідач зазначив, що проектна документація створюється з використанням Реєстру будівельної діяльності електронної системи визначені п.59 Постанови Кабінету Міністрів України № 681 «Деякі питання забезпечення функціонування Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» від 23.06.2021 року.
В поданій паперовій декларації ОСОБА_1 відомості щодо проектної документації, внесеної в Реєстр будівельної діяльності з присвоєнням електронного номеру у форматі PD01:ХХХХ-ХХХХ-ХХХХ-ХХХХ та актуалізація даних щодо особи, яка здійснює технічний нагляд за об`єктом будівництва відсутні, чим порушено вимоги містобудівного законодавства, є неповнотою даних і підставою для повернення документа на доопрацювання.
Так, відповідно до ч.ч.1, 2 ст. 221 Закону № 3038-VI єдина державна електронна система у сфері будівництва (далі - електронна система) - єдина інформаційно-телекомунікаційна система у складі містобудівного кадастру, що забезпечує створення, перегляд, відправлення, прийняття, збирання, внесення, накопичення, обробку, використання, розгляд, зберігання, захист, облік та надання інформації у сфері будівництва, а також електронну взаємодію між фізичними та юридичними особами, державними органами, органами місцевого самоврядування, центрами надання адміністративних послуг, з метою отримання визначених цим Законом послуг у сфері будівництва.
Електронна система складається з:
1) Реєстру будівельної діяльності;
2) електронного кабінету користувача електронної системи (далі - електронний кабінет);
3) порталу електронної системи.
Відповідно до ч. 1 ст. 22-2 Закону № 3038-VI реєстр будівельної діяльності є компонентом електронної системи, який забезпечує створення, збирання, накопичення, обробку, захист, облік, зокрема, такої інформації: 1) містобудівних умов та обмежень; 2) завдання на проектування та технічних умов (у тому числі договорів про надання технічних умов, укладених відповідно до вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", у разі їх укладення через електронний кабінет); 3) інформації про ліцензування господарської діяльності з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками; 4) інформації про професійну атестацію виконавців окремих видів робіт (послуг), пов`язаних із створенням об`єктів архітектури, професійну сертифікацію енергоаудиторів будівель; 5) інформації про експертні організації, що здійснюють експертизу проектної документації на будівництво об`єктів; 6) інформації про об`єкти будівництва та закінчені будівництвом об`єкти, у тому числі: будівельні паспорти забудови земельної ділянки; проектну документацію на будівництво об`єктів та ін.
Згідно ч. 2 ст. 22-2 Закону № 3038-VI створення документів та проведення дій, визначених цією частиною, з використанням Реєстру будівельної діяльності здійснюються особами, до повноважень яких віднесено прийняття рішень про видачу відповідних документів та вчинення відповідних дій.
Якщо документи та дії потребують погодження з відповідними посадовими особами та/або юридичними особами, таке погодження здійснюється в електронній формі за допомогою електронної системи.
Документи, визначені цією частиною, набирають чинності, а дії вважаються проведеними з моменту їх засвідчення кваліфікованим електронним підписом особи, яка їх створила, якщо інше не визначено цією частиною.
Документи/дії, визначені цією частиною, створюються/проводяться шляхом внесення запису до Реєстру будівельної діяльності з присвоєнням реєстраційного номера в цьому реєстрі. Документи/дії, створені/здійснені без використання Реєстру будівельної діяльності, є недійсними (крім документів, які містять відомості, що становлять державну таємницю).
Перелік документів, які створюються з використанням Реєстру будівельної діяльності електронної системи визначені п.59 Порядку ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 681 «Деякі питання забезпечення функціонування Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» від 23.06.2021 року (далі Порядок № 681), до якого входить і проектна документація на будівництво.
Згідно п.88 Порядок № 681 проектна документація на будівництво об`єкта в електронній формі завантажується до електронної системи генеральним проектувальником (проектувальником) з накладенням ним електронного підпису. На проектну документацію накладається підпис головного архітектора та/або головного інженера, а на окремі розділи проектної документації на будівництво об`єкта також накладається електронний підпис осіб, які їх розробляли. Після завантаження та накладення електронних підписів замовник вносить відомості про затвердження проектної документації через електронний кабінет та накладає електронний підпис.
Пунктом 9.3 наказу Мінрегіону № 45 «Про затвердження Порядку розроблення проектної документації на будівництво об`єктів» від 16.05.2011 визначено, що проектна документація, створена до введення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, завантажується до Реєстру будівельної діяльності в електронній формі у вигляді файлів відповідно до формату, встановленого Порядком ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 червня 2021 року № 681, з накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису генпроектувальника (проектувальника), субпроектувальника (за наявності).
Інша інформація, зазначена в дозвільних документах, створених до запровадження електронної системи повинна бути актуалізована.
Пунктом 73- 1 Порядку № 681 функціонування електронної системи визначена необхідність актуалізації відомостей (даних), що містяться в електронній системі, у випадках, визначених законодавством, яка здійснюється відповідними уповноваженими особами шляхом підтвердження/внесення відомостей (даних) до електронної системи у машинозчитуваному форматі на підставі відомостей (даних), які містяться у наданих замовником для актуалізації відомостях, документах у паперовій або електронній формі, та шляхом додавання сканованого примірника документа у разі його подання в паперовій формі.
Актуалізовані відомості (дані) підписуються такими уповноваженими особами шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису.
Таким чином, приймаючи до уваги, що у поданій паперовій декларації ОСОБА_1 відомості щодо проектної документації та актуалізація даних щодо особи, яка здійснює технічний нагляд за об`єктом будівництва відсутні, чим порушено вимоги наведених вище приписів законодавства, є неповнотою даних і підставою для повернення документа на доопрацювання.
Отже, повернення відповідачем декларації позивача від 17.07.2024 року на доопрацювання з зазначених вище підстав є правомірним.
2) в поданій декларації зазначена інформація щодо головного інженера проекту, дія сертифікату якого призупинена.
Відповідно до п. 4 ст. 1 Закону № 3038-VI замовник будівництва - фізична чи юридична особа, яка має у власності чи користуванні одну чи декілька земельних ділянок або у власності чи управлінні будівлю/споруду і має намір щодо виконання підготовчих та/або будівельних робіт.
Під час виконання будівельних робіт замовник повинен дотримуватися вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об`єктів містобудування, технічних умов, в тому числі забезпечити авторський та технічний нагляд за створенням об`єкту архітектури.
Замовник несе відповідальність відповідно до закону за виконання будівельних робіт з порушенням вимог, визначених проектною документацією, державними будівельними нормами, стандартами і правилами.
Подаючи декларацію про готовність об`єкта до експлуатації замовник засвідчує, що на об`єкті виконано всі роботи згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами, у тому числі щодо створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення. Обладнання встановлено у визначеному порядку. Заходи з охорони праці, забезпечення вибухобезпеки, пожежної безпеки, охорони навколишнього природного середовища і антисейсмічні заходи проведені в повному обсязі.
Відповідно до Порядку здійснення авторського та технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 903 «Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об`єкта архітектури» від 11.07.2007 авторський нагляд здійснюється архітектором автором проекту об`єкта архітектури, іншими розробниками затвердженого проекту або уповноваженими особами (далі генеральний проектувальник) відповідно до законодавства та договору із замовником (забудовником) протягом усього періоду будівництва і передбачає контроль за відповідністю будівельно-монтажних робіт проекту.
Так, позивач зазначає, що до технічного паспорту додано кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов`язаних із створенням об`єкта архітектури, серії АЕ №003091, виданий про те, що ОСОБА_2 пройшов професійну атестацію, що підтверджує його відповідність кваліфікаційним вимогам у сфері діяльності, пов`язаної із створенням об`єктів архітектури, професійну спеціалізацію, необхідний рівень кваліфікації і знань. Зареєстрований у реєстрі атестованих осіб 12.12.2013 року за №2969.
Дія сертифікату на час здійснення будівництва була чинною (як зазначено в позові представником позивача).
Відповідач стверджує, що в Реєстрі будівельної діяльності в розділі «атестовані особи» зазначено, що кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника ОСОБА_3 призупинено. Відомості щодо останнього підвищення датовані 02.02.2018. У поданій ОСОБА_1 декларації про готовність об`єкта до експлуатації зазначено, що будівельні роботи відбувались в період з 09.09.2020 по 27.10.2021 року. Таким чином, вимоги законодавства не виконані, авторський нагляд на об`єкті будівництва до завершення робіт не забезпечено. Фактів, підтверджуючих чинність кваліфікаційного сертифіката на весь період будівництва, не надано.
Враховуючи викладене, приймаючи до уваги, що в поданій позивачем декларації від 17.07.2024 року зазначена інформація щодо головного інженеру проекту ОСОБА_3 , дія сертифікату якого призупинена, відповідач правомірно повернув таку декларацію на доопрацювання.
3) в технічному паспорті недостатньо відображена інформація щодо техніко-економічних показників об`єкта, достатньої для перевірки відповідності забудованого об`єкта та затвердженій проектній документації, а саме: відсутні показники висоти поверху будівлі та будівельного об`єму.
Відповідно до п. 10 наказу Мінрегіону № 45 «Порядок розроблення проектної документації на будівництво об`єктів» при внесенні відомостей техніко-економічних показників об`єктів будівництва перелік обов`язкових для внесення техніко-економічних показників в залежності від виду об`єкта (виробничого та невиробничого призначення, лінійний об`єкт інженерно-транспортної інфраструктури) визначається з урахуванням вимог державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» (додатки И, К, Л), ДБН А.2.2-14-2016 «Склад та зміст науково-проектної документації на реставрацію пам`яток архітектури та містобудування» (додаток М).
У поданій декларації про готовність до експлуатації об`єкта ««Будівництво торгівельно-офісної будівлі по вул. Європейська, б/н в м. Покровськ» код об`єкта - 1230.1 згідно з Державним класифікатором будівель і споруд є об`єктом громадського призначення, техніко-економічні показники для якого визначені додатком К ДБН А.2.2-3:2014, із зазначенням основних геометричних параметрів запроектованої будівлі, в тому числі будівельного об`єму.
Позивач стверджує, що визначено схему розташування будівель та споруд з експлікацією до схеми розташування будівель та споруд, також визначено план громадського будинку торгівельно-офісна будівля із зазначенням експлікації приміщень громадського будинку. Зазначена також характеристика громадського будинку з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами.
Відповідач зазначає, що технічний паспорт інвентаризації завершеної будівництвом торгівельно-офісної будівлі виготовлено ОСОБА_2 , який пройшов професійну атестацію, що підтверджує його відповідність кваліфікаційним вимогам і має кваліфікаційний сертифікат серії АЕ № 003091, станом на 27.10.2021 року і внесений в Реєстр будівельної діяльності за номером TI01:4347-9683-0307-2282. В технічному паспорті відсутні дані щодо поверховості та будівельного об`єму, що унеможливлює порівняння проектних та фактичних показників збудованої громадської будівлі. Зазначений в паперовій експлікації будівельний об`єм будівлі складає 715м3, але з незрозумілих причин цей параметр відсутній в електронному документі, як і поверховість будівлі в цілому.
ОСОБА_1 в паперовій декларації в таблиці основних показників об`єкта (з урахуванням результатів технічної інвентаризації) зазначено будівельний об`єм 1324м3. Значна різниця в поданих відомостях може свідчити про недостовірність даних або невідповідність збудованого об`єкта затвердженій проектній документації. Тож, відсутність повноти даних в технічному паспорті, створеному в Реєстрі будівельної діяльності стала обґрунтованою підставою для повернення на доопрацювання поданої декларації.
Суд погоджується з такими твердженнями відповідача, а отже повернення на доопрацювання декларації позивача від 17.07.2024 року є правомірним.
Додатково до наведеного суд також вважає за необхідне відмітити наступне.
Як зазначає позивач, відповідно до п. 8 Прикінцевих положень Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" дозволи на виконання будівельних робіт, отримані до набрання чинності цим Законом, є чинними до завершення будівництва об`єкта. Таким чином, поширення дії норм Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", які набули чинності в 2011 року, на правовідносини із реконструкції житлової квартири, що розпочалися з 2005 року не можуть бути застосовані відповідачем, оскільки у такий спосіб використовується зворотна дія закону у часі.
Судом не приймаються наведені доводи, оскільки представник позивача, за даних правових обставин, тлумачить правові норми у спосіб, що не відповідає їх змісту. У п. 8 Прикінцевих положень вказаного Закону йдеться виключно про дію дозволів на будівництво, які не втрачають чинності із прийняттям цього Закону.
При цьому будівництво відбувалося протягом дії Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", в тому числі договір на здійснення технічного огляду був укладений у 2020 році, декларації про готовність до експлуатації об`єкта направлялися позивачем до відповідача протягом 2021 та 2024 років у порядку цього Закону, а тому до спірних правовідносин підлягають застосуванню саме норми Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".
З огляду на вищевикладене, підстави для задоволення позовних вимог відсутні.
Відповідно до ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Доказів, які б доводили обґрунтованість заявленого позову, суду не надані, а отже позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Зважаючи на відмову у задоволенні позову, розподіл судових витрат судом не здійснюється.
На підставі наведеного, керуючись ст. ст. 32, 139, 243 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позову ОСОБА_1 до Покровської міської ради Донецької області в особі Відділу містобудування, архітектури та земельних відносин, про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії відмовити повністю.
Судове рішення складено та підписано 28 січня 2025 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Суддя В.М. Чучко
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.01.2025 |
Оприлюднено | 31.01.2025 |
Номер документу | 124775174 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Чучко В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні