Ухвала
від 29.01.2025 по справі 300/3391/24
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

"29" січня 2025 р. Справа № 300/3391/24

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Кафарський В.В., розглянувши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Чернелицької селищної ради про визнання незаконним та скасування розпорядження, поновлення на роботі та стягнення моральної шкоди, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 , в інтересах якої діє представник адвокат Артиш Володимир Володимирович, звернулася до суду з адміністративним позовом до Чернелицької селищної ради про:

визнання незаконним та скасування розпорядження селищного голови Чернелицької селищної ради №30 від 08.04.2024 «Про звільнення ОСОБА_1 »;

поновлення ОСОБА_1 на роботі та стягнення з відповідача на її користь середньомісячного заробітку за час вимушеного прогулу;

стягнення з відповідача на користь позивача моральної шкоди у розмірі 50 000 грн.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 03.05.2024 даний позов залишено без руху у зв`язку з невідповідністю вимогам статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України, а позивачу надано строк для усунення недоліків шляхом подання документа про сплату судового збору у розмірі 3 028,00 грн.

У зв`язку із усуненням недоліків позовної заяви, ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 14.05.2024 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи в порядку, визначеному ст. 262 КАС України. Вказаною ухвалою встановити відповідачу з дня вручення цієї ухвали п`ятнадцятиденний строк для подання відзиву на позов і подання всіх письмових та електронних доказів (які можливо доставити до суду), висновків експертів і заяв свідків, що підтверджують заперечення проти позову.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 19.06.2023 зупинено провадження в адміністративній справі №300/3391/24 за позовом ОСОБА_1 до Чернелицької селищної ради про визнання незаконним та скасування розпорядження, поновлення на роботі та стягнення моральної шкоди, до набрання законної сили судовим рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду у адміністративній справі №300/1289/24.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06.01.2025 поновлено провадження в адміністративній справі №300/3391/24, а також запропоновано учасникам справи надати додаткові пояснення у справі із урахуванням висновків рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 19.06.2024 у справі №300/1289/24, яке залишене без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 27.11.2024.

Позивач 16.01.2025 подала суду додаткові пояснення, в яких зазначила, що на виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 19.06.2024 в справі №300/1289/24 її адвокатом керівнику Чернелицької селищної ради направлено кілька адвокатських запитів, однак голова Скрип`юк І.М. на адвокатські запити відповіді не надає. Крім того, зазначила, що в позивача відсутні відомості про її середній заробіток за останні два місяці, і тому вона не мала можливості додати їх до позовної заяви та не має і надалі можливості надати їх (а.с. 105).

Водночас, відповідачем не подано додаткових пояснень у справі.

Частинами 1 та 4 статті 9 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Згідно частини 1 статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до частин 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Частиною 3 статті 77 КАС України визначено, що докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом. Згідно з частиною 3 статті 80 КАС України про витребування доказів з власної ініціативи або заклопотанням учасника справи, суд постановляє ухвалу.

Таким чином, суд враховуючи вищевикладене, а також попередньо дослідивши матеріали адміністративної справи, вважає за необхідне з метою з`ясування всіх обставин у справі, а також для повного, всебічного та об`єктивного розгляду справи витребувати у відповідача відомості, про які зазначено позивачем, зокрема відомості про її середній заробіток за останні два місяці перед звільненням.

Згідно частини 5 статті 44 КАС України учасники справи зобов`язані, в т.ч.: подавати наявні у них докази в порядку та строки, встановлені законом або судом, не приховувати докази; надавати суду повні і достовірні пояснення з питань, які ставляться судом, а також учасниками справи в судовому засіданні; виконувати процесуальні дії у встановлені законом або судом строки; виконувати інші процесуальні обов`язки, визначені законом або судом.

Якщо документи подаються учасниками справи до суду або надсилаються іншим учасникам справи в паперовій формі, такі документи скріплюються власноручним підписом учасника справи (його представника). Копії документів вважаються засвідченими належним чином, якщо їх засвідчено в порядку, встановленому чинним законодавством. Учасник справи підтверджує відповідність копії письмового доказу оригіналу, який знаходиться у нього, своїм підписом із зазначенням дати такого засвідчення (ч. 10 ст. 44, ч. 4, 5 ст. 94 КАС України).

Суд наголошує, що частиною 6 статті 80 КАС України регламентовано, що будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду. При цьому за змістом частин 7, 8 статті 80 КАС України особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали. У випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом.

Крім цього, суд вважає за необхідне зазначити, що за приписами статті 129-1 Конституції України судові рішення є обов`язковими до виконання. Принцип обов`язковості судових рішень закріплений і у статті 14 КАС України, відповідно до змісту якої судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Відповідно до статті 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Водночас, суд звертає увагу на те, що у разі неподання витребуваних доказів та інформації без поважних причин посадову особу може бути притягнуто до відповідальності та до останньої передбачено застосування заходів процесуального примусу у відповідності до статей 144, 149 КАС України.

Відповідно до положень ч. 3 ст. 80 КАС України, про витребування доказів, в тому числі за власною ініціативою, суд постановляє ухвалу.

Враховуючи наведене, керуючись статтями 9, 12, 44, 72, 77, 80, 94, 248, 250, 251, 370 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя ,-

У Х В А Л И В:

1. Витребувати у Чернелицької селищної ради (код ЄДРПОУ 04355601, вул. Незалежності, 19, , смт. Чернелиця, Коломийський район, Івано-Франківська обл., 78112):

довідку про середньоденний та середньомісячний розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 на день звільнення відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 за №100.

належним чином завірені копії усіх документів, які стали підставою для прийняття оскаржуваного розпорядження №30 від 08.04.2024 «Про звільнення ОСОБА_1 ».

2. Зобов`язати Чернелицьку селищну раду надати Івано-Франківському окружному адміністративному суду витребувані докази протягом п`яти днів з дня отримання копії ухвали.

У випадку неможливості надання таких доказів надати обґрунтовані пояснення разом із доказами на їх підтвердження.

3. Попередити керівника (голову) Чернелицької селищної ради, що у разі невиконання вимог даної ухвали суду, до останнього може бути застосовано заходи процесуального примусу у відповідності до статей 144, 149 КАС України.

4. Копію цієї ухвали надіслати Чернелицькій селищній раді.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею, оскарженню не підлягає.

Суддя /підпис/ Кафарський В.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.01.2025
Оприлюднено31.01.2025
Номер документу124775852
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них

Судовий реєстр по справі —300/3391/24

Ухвала від 29.01.2025

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Ухвала від 06.01.2025

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Ухвала від 19.06.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Ухвала від 14.05.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Ухвала від 03.05.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні