Київський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяКИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 січня 2025 року м.Київ №320/37854/23
Київський окружний адміністративний суд у складі судді Лисенко В.І., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві, у якому просить суд: визнати триваючу, протиправну бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в місті Києві щодо непроведення ОСОБА_1 перерахунку за період з січня по серпень 2016 року і не виплату пенсії у сумі 14418,07 грн, виходячи з розрахунку 80% суми грошового забезпечення 17 939,55грн, із складовими грошовою забезпечення: посадовий оклад 2714,00грн, оклад за військовим званням 130,00 грн, надбавка за вислугу років (40%) 1137,60 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань (70%) 2787,12 грн, надбавка за службу в умовах режимних обмежень (15%) 407,10 грн, премія (150%) 10763,73 грн, без врахування її максимального розміру і врахуванням раніше виплачених сум; зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в місті Києві провести ОСОБА_1 перерахунок і виплату пенсії за період з січня по серпень 2016 року у сумі 14418,07 грн, виходячи з розрахунку 80% суми грошового забезпечення 17 939,55 грн, із складовими грошового забезпечення: посадовий оклад 2 714,00 грн, оклад за військовим званням 130,00 грн, надбавка за вислугу років (40%) 1 137,60 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань (70%) 2 787,12 грн, надбавка за службу в умовах режимних обмежень (15%) 407,10 грн, премія (150%) 10 763,73 грн, без врахування її максимального розміру із врахуванням раніше виплачених сум; встановити судовий контроль за виконанням судового рішення в адміністративний справі і зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення і цифрову суму виплати пенсії за період з січня по серпень 2016 року у сумі 14418,07 грн, виходячи з розрахунку 80% суми грошового забезпечення 17 939,55 грн, із складовими грошового забезпечення: посадовий оклад 2 714,00 грн, оклад за військовим званням 130,00 грн, надбавка за вислугу років (40%), 1137,60 грн надбавка за виконання особливо важливих завдань (70%) 2 787,12 грн, надбавка за службу в умовах режимних обмежень (15%) 407,10 грн, премія (150%) 10 763,73 грн, без врахування її максимального розміру врахуванням раніше виплачених сум.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем протиправно відмовлено у здійсненні перерахунку пенсії на підставі оновлених довідок Офісу Генерального прокурора від 19.10.2021 №21-835зп, № 21-1198зп, у яких зазначено відсоток надбавки за вислугу років - 40% та обмежено пенсії максимальним розміром.
Ухвалою суду відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено здійснити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) без повідомлення учасників справи.
Від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, у якому він просить у задоволенні позову відмовити.
Розглянувши подані документи і матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
ОСОБА_1 , звільнився з військової служби за станом здоров`я в серпні 1990 року. На день звільнення на пенсію позивач займав посаду Військового Прокурора військової прокуратури гарнізону.
ОСОБА_1 перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України у місті Києві та отримує пенсію за вислугу 30 років. Пенсійна справа ФА № 100324 від 28.08.1990.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2015 № 763 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 31.05.2012 №505 "Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників органів прокуратури" на адресу Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві 07.06.2016 з ІНФОРМАЦІЯ_1 надійшла довідка від 27.05.2016 №18-816зп про розмір грошового забезпечення 17335,20 грн (2714,00 грн - посадовий оклад, 130,00 грн - склад за військове звання, 995,40 грн - надбавка за вислугу років (35 %), 2687,58 грн - надбавка за виконання особливо важливих завдань (70 %), 407,10 грн - надбавка за службу в умовах режимних обмежень (15 %), 10401,12 грн - премія (150 %)).
На підставі вказаної довідки з 01.01.2016 було проведено перерахунок пенсії позивача у розмірі 70 % суми грошового забезпечення 17335,20 грн. Розмір призначеної пенсії складав 12201,07 грн, де: 12134,64 грн - розмір пенсії (17335,20 грн * 70 %), 66,43 грн - підвищення дитині війни.
З 01.09.2016 у зв`язку з набранням чинності постановою Кабінету України від 27.07.2016 № 488 "Про внесення зміни до пункту 1 постанові Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2015 р. № 1013" проведено перерахунок пенсії у розмірі 70 % суми грошового забезпечення 19588,84 грн, зазначеного у довідці від 24.10.2016 №18-1473зп про розмір грошового забезпечення, надісланої на адресу Головного управління уповноваженим органом.
Відповідно до довідки від 24.10.2016 №18-1473зп грошове забезпечення у розмірі 19588,84 грн складається з: посадового окладу - 3393,00 грн, окладу за військове звання - 130,00 грн, надбавки за вислугу років (35%) - 1187,55 грн, надбавки за виконання особливо важливих завдань (70 %) - 3297,39 грн, надбавки за умовах режимних обмежень (15 %) - 508,95 грн, премії (130 %) - 11071,95 грн.
Розмір перерахованої пенсії з 01.09.2016 склав 13778,62 грн, де: 13712,19 грн розмір пенсії (19588,84 грн * 70 %), 66,43 грн - підвищення дитині війни.
Пенсію до виплати встановлено у максимальному розмірі, передбаченому законодавством, - 10740,00 грн (у 2016-2017 роках).
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №103 (далі - Постанова № 103) проведено перерахунок пенсії у розмірі 70 % суми грошового забезпечення 7032,50 грн, визначеного відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб", до складу якої посадовий оклад - 3440,00 грн; оклад за військове звання - 1410,00 грн; надбавка за вислугу років (45 %) - 2182,50 грн, зазначеного в довідці уповноваженого 13.04.2018 №ФА 100324.
Розмір пенсії з 01.01.2018 склав 4989,18 грн, де: 4922,75 грн - розмір пенсії (7032,50 грн * 70 %), 66,43 грн - підвищення дитині війни.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 24.12.2020 у справі №640/21047/20 позов ОСОБА_1 задоволено частково: визнано протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві щодо перерахунку пенсії ОСОБА_1 з 01 січня 2016 року, виходячи з розрахунку 70% відповідних сум грошового забезпечення та обмеження максимальним розміром; зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в м. Києві здійснити перерахунок та виплату пенсію ОСОБА_1 , виходячи з розрахунку 80% відповідних сум грошового забезпечення з 01 січня 2016 року без обмеження її максимальним розміром із врахуванням раніше виплачених сум.
На виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києві від 24.12.2020 у справі № 640/21047/20 позивачеві проведено перерахунок пенсії з 01.01.2016 в розмірі 80 % грошового забезпечення без обмеження пенсії максимальним розміром.
З урахуванням мотивувальної та резолютивної частин рішення суду від 24.12.2020, ГУ ПФУ в м.Києві пенсію обчислено з грошового забезпечення 17335,20 грн від довідки від 27.05.2016 №18-816зп та її розмір станом на 01.01.2016 становить 13934,59 грн, де: 13868,16 грн - розмір пенсії (17335,20 грн * 80 %), 66,43 грн підвищення дитині війни.
Доплата пенсії 84649,17 грн за період з 01.01.2016 по 31.03.2021 обліковується в автоматизованих базах даних обробки пенсійної документації (електронній пенсійній справі) з датою набрання рішенням суду від 24.12.2020 законної сили 04.03.2021.
У листопаді 2021 року Головним управлінням ПФУ в м.Києві з урахуванням вимог частини другої статті 51 Закону №2262 проведено перерахунок пенсії (за 12 місяців назад від ті надходження довідок про грошове забезпечення) у зв`язку з надходженням уточнюючих довідок про розмір грошового забезпечення, визначеного станом на 15.12.2015, - 17939,55 грн, та станом на 03.08.2016 - 20252,17 грн.
Пенсію було визначено у розмірі 14176,52 грн (20252,17 грн * 70 %) та нараховано доплату пенсії у сумі 6774,04 грн.
Оскільки при визначені розміру пенсії Головним управлінням ПФУ в м.Києві не було враховано підвищення дитині війни, матеріали пенсійної справи було приведено у відповідність встановлено пенсію у розмірі 14242,95 грн (14176,52 грн + 66,43 грн) та розглянуто розмір нарахованої доплати пенсії (8634,08 грн).
Виплату доплати пенсії по перерахунку за період з 01.08.2019 по 30.11.2021 у розмірі 8634,08 грн було забезпечено у грудні 2021 року.
Також, рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 16.05.2022 у справі №640/11789/21 зобов`язано Головне управління Пенсійного Фонду України в м. Києві перерахувати розмір пенсії ОСОБА_1 виходячи з розрахунку 80% відповідних сум грошового забезпечення з 01.01.2017 р., та здійснити виплату пенсії з 01.01.2017 по грудень 2017 року без врахування її максимального розміру із врахуванням раніше виплачених сум.
На виконання вказаного рішення суду від 16.05.2022 проведено перерахунок пенсії з 1.01.2017 в розмірі 80% грошового забезпечення 19588,84 грн, зазначеного в довідці і 24.10.2016 № 18-1473зп.
З урахуванням мотивувальної та резолютивної частин рішення суду від 16.05.2022 розмір пенсії станом на 01.01.2017 склав 15737,50 грн, де: 15671,07 грн - розмір пенсії (19588,84 грн * 80 %), 66,43 грн - підвищення дитині війни.
Доплата пенсії 21634,92 грн за період з 01.01.2017 по 31.12.2017 обліковується в автоматизованих базах даних обробки пенсійної документації (електронній пенсійній справі) з датою набрання рішенням суду від 16.05.2022 законної сили 05.10.2022.
Також, рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 20.06.2022 у справі №640/18477/21 зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в м. Києві (04053, м. Київ, вул. Бульварно-Кудрявська, 16, ідентифікаційний код 42098368) провести перерахунок пенсії ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) з 01.01.2016 з обов`язковим врахуванням довідок Офісу Генерального прокурора від 11.06.2020 № 21-1197зп, № 21-1198зп, виходячи з розрахунку 80% грошового забезпечення без обмеження максимальним розміром, з урахуванням виплачених сум.
Розмір пенсії, визначений на виконання рішення суду від 20.06.2022 на підставі довідки від 11.06.2020 №21-1198зп, становить 14418,07 грн, де: 14351,64 грн - розмір пенсії (17939,55 грн * 80 %, де 17939,55 грн - розмір грошового забезпечення, значеного на підставі довідки Офісу Генерального прокурора від 11.06.2020 № 21- І98зп), 66,43 грн - підвищення дитині війни.
Розмір пенсії, визначений на виконання рішення суду від 20.06.2022 на підставі довідки від 11.06.2020 №21-1197зп, становить 16268,17 грн, де: 16201,74 грн - розмір пенсії (20252,17 грн * 80 %, де 20252,17 грн - розмір грошового забезпечення, визначеного на підставі довідки Офісу Генерального прокурора від 11.06.2020) №21-1197зп, 66,43 грн - підвищення дитині війни.
Доплата пенсії, визначена за період з 01.01.2016 по 31.12.2017 (до перерахунку пенсії на виконання Постанови № 103) становить 21300,94 грн обліковується в автоматизованих базах даних обробки пенсійної документації (електронній пенсійній справі) з датою набрання рішенням суду від законної сили 27.10.2022.
Позивач, вважаючи, що вказані судові рішення ГУ ПФУ в м.Києві неналежно виконані, у червні 2023 року звернувся зі скаргою на дії ПФУ та ГУ ПФУ в м.Києві до Директорату розвитку соціального страхування та пенсійного забезпечення Міністерства соціальної політики України.
Розглянувши скаргу позивача, Директоратом розвитку соціального страхування та пенсійного забезпечення Міністерства соціальної політики України повідомило позивача листом від 20.06.2023 №2000/0/196-23 про те, що судовий контроль за виконанням судових рішень в адміністративних справах здійснюється у порядку, встановленому ст. 382 Кодексу адміністративного судочинства України. Водночас, Пенсійному фонду України доручено разом з представниками Головного управління ПФУ в м.Києві забезпечити перевірку справи позивача та правильності проведення перерахунку пенсії.
Виконуючи доручення Директоратом розвитку соціального страхування та пенсійного забезпечення Міністерства соціальної політики України та перевіривши матеріали пенсійної справи ОСОБА_1 , Пенсійний фонд України повідомив позивача про те, що ОСОБА_1 отримував пенсію за вислугу років за нормами Закону України від 09.04.1992 №2262-ХІІ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб". На виконання рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 24.12.2020 у справі № 640/21047/20 з 01.01.2016 проведено перерахунок пенсії ОСОБА_1 у розмірі 80% грошового забезпечення без обмеження пенсії максимальним розміром. З урахуванням мотивувальної та резолютивної частин рішення суду від 24.12.2020 пенсію обчислено з грошового забезпечення 17335,20 грн відповідно до довідки від 27.05.2016 №18-816зп. Пенсією в розмірі, визначеному на виконання рішення суду від 24.12.2020, ОСОБА_1 було забезпечено з квітня 2021 року. Сума пенсії, нарахована позивачу на виконання судових рішень обліковуються в електронній пенсійній справі та буде виплачена в межах бюджетних асигнувань на цю мету.
Також, листом Пенсійного фонду України від 20.07.2023 №27758-27789/Р-03/5-2800/23 повідомлено позивача про те, що рішення судів виконуються ГУ ПФУ в м.Києві у межах повноважень. З 16.05.2023 позивач отримує пенсію за вислугу років за нормами Закону України "Про прокуратуру" від 14.10.2014.
Проте, позивач, не погоджуючись з такою позицією відповідача, та вважаючи що Головним управлінням Пенсійного фонду України в м.Києві допущено триваючу протиправну бездіяльність щодо непроведення перерахунку пенсії позивача з січня 2016 року по серпень 2016 року у розмірі 14418,07 грн, звернувся з цим позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Статтею 22 Конституції України передбачено, що права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Згідно зі статтею 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними. Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.
Спеціальним законом, який регулює правовідносини у сфері пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, є, зокрема Закон України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».
Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» держава гарантує гідне пенсійне забезпечення осіб, які мають право на пенсію, шляхом встановлення їм пенсій не нижче прожиткового мінімуму, визначеного законом, перерахунок призначених пенсій у зв`язку із збільшенням рівня грошового забезпечення, надання передбачених законодавством державних соціальних гарантій, вжиття на державному рівні заходів, спрямованих на їх соціальний захист.
Відповідно до частини третьої статті 43 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» пенсії, зокрема, особам, які мають право на пенсію за цим Законом обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 01 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Частиною вісімнадцятою статті 43 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» встановлено, що у разі якщо на момент призначення або виплати пенсії відбулася зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення та/або були введені для зазначених категорій осіб нові щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії у розмірах, встановлених законодавством, пенсія призначається з урахуванням таких змін та/або нововведень, а призначена пенсія підлягає невідкладному перерахунку.
Таким чином, підставою для проведення перерахунку пенсії є фактична зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, проведена на підставі рішення суб`єкта владних повноважень, наділеного правом установлювати чи змінювати види грошового забезпечення.
Питання перерахунку раніше призначених пенсій регламентовано статтею 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», згідно із якою перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.
Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому, перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону.
Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.
Частиною третьою статті 51 наведеного Закону визначено, що перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів Пенсійного фонду України та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.
Як уже було зазначено вище, саме державними органами було допущено невірний обрахунок вислуги років ОСОБА_1 , що призвело до зменшення його пенсійного забезпечення, а також не вірно визначено розмір посадового окладу станом на 03.08.2016.
З огляду на наведене, суд у справі №640/18477/21 дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та наявність підстав для задоволення позову у частині визнання протиправними дій Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві щодо перерахунку пенсії ОСОБА_1 з 01.01.2016 без урахування довідок Офісу Генерального прокурора від 11.06.2020 № 21-1197зп, № 21-1198зп та зобов`язання відповідача провести перерахунок пенсії ОСОБА_1 з 01.01.2016 з обов`язковим врахуванням довідок Офісу Генерального прокурора від 11.06.2020 № 21-1197зп, № 21-1198зп, виходячи з розрахунку 80% грошового забезпечення без обмеження максимальним розміром.
Однак, суд звертає увагу позивача, що предметом спору у цій справі є бездіяльність відповідача щодо нездійснення перерахунку пенсії з 01.01.2016 по 31.08.2016 та виплати пенсії у сумі 14418,07 грн, виходячи з розрахунку 80% від суми грошового забезпечення - 17 939,55грн, із складовими грошовою забезпечення: посадовий оклад 2714,00грн, оклад за військовим званням 130,00 грн, надбавка за вислугу років (40%) 1137,60 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань (70%) 2787,12 грн, надбавка за службу в умовах режимних обмежень (15%) 407,10 грн, премія (150%) 10763,73 грн, без врахування її максимального розміру і врахуванням раніше виплачених сум.
Суд звертає увагу на те, що на виконання рішення суду у справі №640/18477/21 відповідачем здійснено перерахунок позивача з 01.01.2016 з урахуванням довідок Офісу Генерального прокурора від 11.06.2020 № 21-1197зп, № 21-1198зп у розмірі 80% грошового забезпечення без обмеження пенсії максимальним розміром.
Відповідно до перерахунку пенсії від 01.01.2016 розмір пенсії позивача після перерахунку загальним розмір пенсії позивача становить 14418,07 грн, який складається з: посадового окладу - 2714,00 грн; окладу за військове звання - 130,00 грн; надбавка за вислугу років - 40% - 1137,00 грн, надбавка за роботу з таємними виробами, носіями та документами - 15% - 407,10 грн; надбавка за особливо важливі завдання - 70% - 2787,12 грн; премія - 150% - 10763,73 грн та підвищення до пенсії як дитині війни у розмірі 66,43 грн.
З наведеного вбачається, що при здійсненні перерахунку пенсії у період з 01.01.2016 до 03.08.2016 відповідачем враховано довідку Офісу Генерального прокурора від 21.10.2021 №21-835 зп, станом на 15.12.2015.
Зазначені складові суми грошового забезпечення позивача у довідці Офісу Генерального прокурора від 21.10.2021 №21-835 зп, станом на 15.12.2015, які приймалися відповідачем для здійснення перерахунку пенсії з 01.01.2016 по 03.08.2016, повністю відповідають вимогам позивача у цій справі.
Відтак, суд дійшов висновку про відсутність жодних порушень з боку відповідача щодо здійснення перерахунку та виплати пенсії позивача у період з січня 2016 року до серпня 2016 року.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до пункту 30 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Hirvisaari v. Finland" від 27.09.2001, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані. Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог ОСОБА_1 .
Також, не підлягає задоволенню клопотання позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду, оскільки у задоволенні позову відмовлено.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
Відмовити у задоволенні адміністративного позову.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Лисенко В.І.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.01.2025 |
Оприлюднено | 31.01.2025 |
Номер документу | 124776065 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лисенко В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні