Рішення
від 29.01.2025 по справі 320/42961/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 січня 2025 року м.Київ №320/42961/23

Київський окружний адміністративний суд у складі судді Лисенко В.І., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Центрального міжрегіонального управління Державної служби з питань праці до Державного житлово-експлуатаційного підприємства "Дослідницьке" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Центральне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці з позовом до Державного житлово-експлуатаційне підприємства "Дослідницьке", у якому просить суд:

- застосувати до ДЖЕП «ДОСЛІДНИЦЬКЕ» заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю), а саме зобов`язати зупинити виконання газонебезпечних робіт та робіт у вибухопожежонебезпечних та/або пожежонебезпечних зонах при проведенні робіт всередині каналізаційних колодязів та в приміщенні приймального резервуару стоків каналізаційної насосної станції по вулиці Вчених у смт. Дослідницьке, до усунення порушень, які створюють загрозу життю і здоров`ю працюючих (№№ 1, 4-16, 22-23 опису виявлених порушень вимог законодавства згідно акту перевірки від 05.09.2023 № Ц/КВ/Ц/3.1/23722-23/46).

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами проведеної перевірки додержання відповідачем вимог законодавства у сфері охорони праці, промислової безпеки, виконання робіт підвищеної небезпеки, гігієни праці, додержання законодавства під час геологічного вивчення надр, їх використання та охорони , а також використання та переробки мінеральної сировини виявлені порушення, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, що є підставою для застосування до відповідача заходів реагування.

Справу призначено до розгляду у порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників судового розгляду.

Відповідачем у встановлений судом строк не було подано відзив на позовну заяву.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступних висновків.

У межах наданої законом компетенції, у зв`язку з настанням з групового нещасного випадку із смертельними наслідками, що стався 07 серпня 2023 року з працівниками державного житлово-експлуатаційного підприємства «ДОСЛІДНИЦЬКЕ» ОСОБА_1. та ОСОБА_2., уповноваженими посадовими особами Міжрегіонального управління відповідно до направлення на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) від 22.08.2023 № Ц/3.1-23722-23, виданого на підставі наказу від 17.08.2023 № 363/Ц-ЗК у період з 23.08.2023 по 05.09.2023 було проведено позапланову перевірку ДЖЕП «ДОСЛІДНИЦЬКЕ» на предмет додержання вимог законодавства з охорони праці, промислової безпеки та гігієни праці.

Результати перевірки оформлені актом від 05.09.2023 №Ц/КВ/Ц/3.1/23722-23/46.

За результатами проведеної перевірки посадовими особами Міжрегіонального управління виявлено та зафіксовано 26 порушень, 16 з яких (пп. 1, 4-16, 22-23) на переконання зазначених профільних фахівців в даній сфері створюють загрозу життю і здоров`ю людей та працівників підприємства, а саме:

1) підприємством ДЖЕП «Дослідницьке» не отримано дозвіл від органів Держпраці на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: виконання газонебезпечних робіт та роботи у вибухопожежонебезпечних та/або пожежонебезпечних зонах, чим порушено вимоги п.6 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою КМУ №1107 від 26.10.2011 (в редакції постанови КМУ №77 від 03.02.2021); п. 3 в групі А додатку 2 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою КМУ від 26.10.2011 №1107 2011 (в редакції постанови КМУ №77 від 03.02.2021);

4) інженер з охорони праці ДЖЕП «Дослідницьке» не пройшла навчання та перевірки знань нормативно-правових актів з питань охорони праці, які регламентують безпечне виконання газонебезпечних робіт та виконання робіт пов`язаних з експлуатацією систем водопостачання, за виконанням яких вона здійснює контроль (НПАОП 41.0-1.01-79 Правила техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць), чим порушено вимоги п.п. 3.8, 5.3, 5.5 НПАОП 0.00-4.12-05 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці;

5) головний інженер ДЖЕП «Дослідницьке» не пройшов навчання та перевірки знань нормативно-правових актів з питань охорони праці, стосовно робіт, що входять до його функціональних обов`язків, безпосередньо на підприємстві, чим порушено вимоги п.п. 3.8, 5.4, 5.5 НПАОП 0.00-4.12-05 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці;

6) члени постійно діючої комісії з перевірки знань з питань охорони праці, які проводять перевірку знань працівникам ДЖЕП «Дослідницьке», не пройшли навчання нормативно-правових актів, які регламентують додаткові вимоги з безпечного виконання газонебезпечних робіт в каналізаційному господарстві та виконання робіт пов`язаних з експлуатацією систем водопостачання та водовідведення, а саме: НПАОП 41.0-1.01-79 Правила техніки безпеки при

експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць, чим порушено вимоги п.п. 3.10, 4.4, 5.3, 5.5 НПАОП 0.00-4.12-05 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці;

7) працівники ДЖЕП «Дослідницьке», які виконують роботи з підвищеною небезпекою (в тому числі, потерпілі від нещасного випадку слюсарі-сантехники ОСОБА_1 та ОСОБА_2 ), не пройшли навчання та перевірку знань з питань охорони праці у встановленому порядку (перевірку знань здійснено неправомочною комісією, члени якої не пройшли навчання та перевірку знань всіх необхідних нормативно-правових актів з охорони праці; відсутній перелік питань для перевірки знань з питань охорони праці, за якими здійснюється перевірка знань працівників підприємства; в протоколах засідання постійно діючої комісії ДЖЕП «Дослідницьке» не зазначені переліки нормативно-правових актів за яких проводиться перевірка знань), чим порушено вимоги п.п. 3.11, 3.14, 3.16, 4.1 НПАОП 0.00-4.12-05 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці;

8) потерпілий від нещасного випадку слюсар-сантехник ОСОБА_2 , що стався 07.08.2023 під час виконання газонебезпечних робіт, не пройшов навчання та перевірки знань з питань безпечного виконання газонебезпечних робіт, чим порушено вимоги п.п. 3.8, 4.1 НПАОП 0.00-4.12-05 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці;

9) потерпілі від нещасного випадку слюсарі-сантехники ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , що стався 07.08.2023 під час виконання газонебезпечних робіт, здійснювали виконання газонебезпечних робіт без проведення відповідного цільового інструктажу, який передбачає видачу наряду-допуску, чим порушено вимоги п. 6.7 НПАОП 0.00-4.12-05 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці; п. 1.11 Типової інструкції з організації безпечного ведення газонебезпечних робіт; п. 1.5.5 НПАОП 41.0-1.01-79 Правила техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць;

10) не розроблений перелік газонебезпечних робіт, які проводяться на ДЖЕП «Дослідницьке» (з зазначенням робіт, які можуть проводитися з оформленням наряду-допуску; без оформлення наряду-допуску, але з обов`язковою реєстрацією таких робіт в спеціальному журналі перед початком роботи; робіт, що викликані необхідністю ліквідацією можливих аварійних ситуацій та аварій), чим порушено вимоги п.п. 1.7, 1.9, додаток 1 НПАОП 0.00-5.11-85 Типової інструкції з організації безпечного ведення газонебезпечних робіт; п. 1.5.5 НПАОП 41.0-1.01-79 Правила техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць;

11) на підприємстві відсутній журнал реєстрації нарядів-допусків, пов`язаних з виконанням газонебезпечних робіт, чим порушено вимоги додатку 9 НПАОП 41.0-1.01-79 Правила техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць; п. 3.1 НПАОП 0.00-5.11-85 Типової інструкції з організації безпечного ведення газонебезпечних робіт;

12) на підприємстві відсутній газоаналізатор (або лампа ЛБВК) для здійснення аналізу повітряного середовища на наявність в колодязях небезпечних газів (сірководню, чадного газу, вуглекислого газу, метану), чим порушено вимоги п.п. 1.5.6, 6.2.17 НПАОП 41.0-1.01-79 Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць;

13) газонебезпечні роботи всередині каналізаційного колодязя, які виконувалися 07.08.2023 потерпілими слюсарями-сантехниками ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , здійснювалися без попереднього аналізу повітряного середовища в ньому (щодо наявності в повітряному середовищі небезпечної концентрації небезпечних та вибухопожежонебезпечних газів), чим порушено вимоги п. 4.5 НПАОП 0.00-5.11-85 Типової інструкції з організації безпечного ведення газонебезпечних робіт;

14) газонебезпечні роботи всередині каналізаційного колодязя, які виконувалися 07.08.2023 потерпілими слюсарями-сантехниками ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , здійснювались за відсутності у них індивідуальних засобів органів дихання (шлангових протигазів), чим порушено вимоги п. 6.8 НПАОП 0.00-5.11-85 Типової інструкції з організації безпечного ведення газонебезпечних робіт; п.п. 4.3.4, 4.3.6 НПАОП 41.0-1.01-79 Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць;

15) газонебезпечні роботи всередині каналізаційного колодязя (глибиною понад 5 метрів), які виконувалися 07.08.2023 потерпілими слюсарями-сантехниками ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , здійснювались за відсутності у них рятувальних поясів з сигнально-рятувальною мотузкою, чим порушено вимоги п.п.6.6, 6.8 НПАОП 0.00-5.11-85 Типової інструкції з організації безпечного ведення газонебезпечних робіт; п.п. 1.5.6, 4.3.6, 5.3.3, додаток 6 НПАОП 41.0-1.01-79 Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць;

16) газонебезпечні роботи всередині каналізаційного колодязя (глибиною понад 5 метрів), які виконувалися 07.08.2023 потерпілими слюсарями-сантехниками ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , здійснювались за допомогою пересувної драбини, яка не пройшла випробування у встановленому порядку, чим порушено вимоги п. 6.9 НПАОП 0.00-5.11-85 Типової інструкції з організації безпечного ведення газонебезпечних робіт; п. 1.5.15 НПАОП 41.0-1.01-79 Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць;

22) приміщення приймального резервуару стоків каналізаційної насосної станції по вулиці Вчених у смт. Дослідницьке не обладнане примусовою припливно-витяжною вентиляцією, що може призвести до виникнення газонебезпечного середовища в замкнутому просторі, чим порушено вимоги п.п. 1.4.17, 1.5.4, 3.3.1 НПАОП 41.0-1.01-79 Правила техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць;

23) під час експлуатації та обслуговування технологічного обладнання каналізаційної насосної станції по вулиці Вчених у смт. Дослідницьке, працівники підприємства можуть перебувати у приміщенні приймального резервуару стоків (яке не обладнане примусовою припливно-витяжною вентиляцією) без засобів індивідуального захисту органів дихання, чим порушено вимоги п. 6.2.21 НПАОП 41.0-1.01-79 Правила техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць.

Акт від 05.09.2023 №Ц/КВ/Ц/3.1/23722-23/46 підписано директором ДЖЕП «ДОСЛІДНИЦЬКЕ» ОСОБА_3 без пояснень, зауважень або заперечень щодо проведеного заходу та складеного акта.

Враховуючі характер виявлених під час перевірки порушень вимог законодавства з охорони праці, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, позивач звернувся з даним позовом до суду з вимогою щодо застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду, з приводу чого суд зазначає наступне.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно пункту 1 Положення по Державну службу України з питань праці, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №96 від 11.11.2015р., Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб. Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи (п. 7 Положення).

Наказом Міністерства соціальної політики України №340 від 27.03.2015, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.04.2015 за №438/26883, затверджено Положення про територіальні органи Державної служби України з питань праці.

Згідно до статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» №877-Vвід 05 квітня 2007р.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" № 877-V від 05 квітня 2007 року (далі - Закон №877-V) визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

За визначенням, наведеним у статті 1 Закону України "Про охорону праці" №2694-XII від 14 жовтня 1992 року (далі - Закон №2694-XII) охорона праці - це система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров`я і працездатності людини у процесі трудової діяльності.

Статтею 38 Закону №2694-XII встановлено, що державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють: центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері ядерної та радіаційної безпеки; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Органи державного нагляду за охороною праці не залежать від будь-яких господарських органів, суб`єктів підприємництва, об`єднань громадян, політичних формувань, місцевих державних адміністрацій і органів місцевого самоврядування, їм не підзвітні і не підконтрольні.

Діяльність органів державного нагляду за охороною праці регулюється цим Законом, законами України «Про використання ядерної енергії і радіаційну безпеку», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», іншими нормативно-правовими актами та положеннями про ці органи, що затверджуються Президентом України.

Серед прав, визначених статтею 39 Закону №2694-XII, за посадовими особами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, закріплене право безперешкодно відвідувати підконтрольні підприємства (об`єкти), виробництва фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, та здійснювати в присутності роботодавця або його представника перевірку додержання законодавства з питань, віднесених до їх компетенції.

За приписами частини 1 статті 4 Закону №877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Відповідно до частини 4 статті 4 Закону №877-V, виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа. Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).

Відповідно до частини 11 статті 4 Закону №877-V- плановий чи позаплановий захід щодо суб`єкта господарювання - юридичної особи має здійснюватися у присутності керівника або особи, уповноваженої керівником. Плановий чи позаплановий захід щодо фізичної особи - підприємця має здійснюватися за його присутності або за присутності уповноваженої ним особи.

З матеріалів справи суд встановив, що підставою для проведення перевірки ДЖЕП "ДОСЛІДНИЦЬКЕ" стало настання групового нещасного випадку із смертельними наслідками, що стався 07.08.2023 з працівниками ДЖЕП "ДОСЛІДНИЦЬКЕ", а саме слюсарями-сантехніками ОСОБА_1. та ОСОБА_2 .

Частиною 1 статті 7 Закону №877-V передбачено, що для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою (частина 2 статті 7 Закону України №877-V).

Відповідно до положень ч. 1 та ч. 5 ст. 5 Закону №877-V, планові заходи здійснюються відповідно до річних планів, що затверджуються органом державного нагляду (контролю) не пізніше 1 грудня року, що передує плановому. Строк здійснення планового заходу не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб`єктів мікро-, малого підприємництва - п`яти робочих днів. Продовження строку здійснення планового заходу не допускається.

За приписами частини 6 статті 7 Закону України №877-V, за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.

Згідно з частиною 7 статті 7 Закону №877-V- на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Суд констатує, що 05.09.2023 за результатами проведеної перевірки посадовою особою позивача складено акт та видано припис № Ц/КВ/Ц/3.1/23722-23/46 про усунення виявлених порушень законодавства у сферах охорони праці, промислової безпеки, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, зайнятості населення, зайнятості та працевлаштування осіб з інвалідністю, здійснення державного гірничого нагляду, яким зобов`язано позивача усунути виявлені порушення та інформувати письмово про усунення кожного із зазначених у приписі порушень у тижневий строк після закінчення терміну усунення порушення.

Статтею 4 Закону № 2694-XII визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, перш за все, на принципі пріоритету життя і здоров`я працівників, а також повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Згідно зі статтею 13 Закону № 2694-XII- роботодавець зобов`язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. З цією метою роботодавець, зокрема, створює відповідні служби і призначає посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань охорони праці, затверджує інструкції про їх обов`язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій, а також контролює їх додержання; забезпечує належне утримання будівель і споруд, виробничого обладнання та устаткування, моніторинг за їх технічним станом; здійснює контроль за додержанням працівником технологічних процесів, правил поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, використанням засобів колективного та індивідуального захисту, виконанням робіт відповідно до вимог з охорони праці.

Згідно із статтею 39 Закону України №2694-XII посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право: забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.

Частиною 5 статті 4 Закону України №877-V встановлено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Відповідно до частини 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи те, що відповідачем не надано суду жодних доказів на підтвердження усунення виявлених порушень, зафіксованих відповідачем в акті перевірки, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Відповідно до приписів статті 139 КАС України розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Застосувати до ДЖЕП "ДОСЛІДНИЦЬКЕ" (код ЄДРПОУ - 44681053, вул.Вавілових, буд.10, м.Київ, 04060) заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) та зобов`язати зупинити виконання газонебезпечних робіт та робіт у вибухопожежонебезпечних та/або пожежонебезпечних зонах при проведенні робіт всередині каналізаційних колодязів та в приміщенні приймального резервуару стоків каналізаційної насосної станції по вулиці Вчених у смт. Дослідницьке Київської області до усунення порушень, які створюють загрозу життю і здоров`ю працюючих (№№ 1, 4-16, 22-23 опису виявлених порушень вимог законодавства згідно акту перевірки від 05.09.2023 №Ц/КВ/Ц/3.1/23722-23/46).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Лисенко В.І.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.01.2025
Оприлюднено31.01.2025
Номер документу124776336
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо праці, зайнятості населення, у тому числі праці

Судовий реєстр по справі —320/42961/23

Рішення від 29.01.2025

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Ухвала від 28.11.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні