27.01.2025 Справа № 756/324/25
Справа №756/324/25
Провадження №3/756/601/25
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 січня 2025 року суддя Оболонського районного суду м. Києва Тиха О.О., розглянувши матеріали, які надійшли з Департаменту формування доброчесності політичних фінансів Національного агентства з питань запобігання корупції, про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП - НОМЕР_1 , громадянина України, який працює генеральним директором Приватного акціонерного товариства «ОБОЛОНЬ» (код ЄДРПОУ - 05391057), проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,
за ст. 212-15 КУпАП,
В С Т А Н О В И В:
07.02.2024 та 14.03.2024 ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді генерального директора Приватного акціонерного товариства «ОБОЛОНЬ» (код ЄДРПОУ - 05391057), всупереч вимогам п. 9 ч. 1 ст. 15 Закону України «Про політичні партії в Україні» порушив порядок надання внеску на підтримку політичної партії, чим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене статтею 212-15 КУпАП.
Так, під час проведення перевірки звіту політичної партії «НАРОДНИЙ РУХ УКРАЇНИ» (код ЄДРПОУ 00013209, далі - Партія) про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал 2024 року (далі - Звіт), уповноваженою особою Національного агентства встановлено, що ПрАТ «ОБОЛОНЬ» (код ЄДРПОУ 05391057) здійснено грошові внески на користь Київської міської організації Партії (код ЄДРПОУ 21656532) з порушенням вимог пункту 9 частини 1 статті 15 Закону України «Про політичні партії в Україні».
Протягом І кварталу 2024 року ПрАТ «ОБОЛОНЬ» (код ЄДРПОУ 05391057) надано на підтримку Київської міської організації Партії (код ЄДРПОУ 21656532) грошові внески у розмірі:
07.02.2024 на суму 27 000,00 грн. та 14.03.2024 на суму 55 100,00 грн. про що зазначено у Звіті Київської міської організації Партії за І квартал 2024 року.
Таким чином, загальний розмір наданих ПрАТ «ОБОЛОНЬ» (код ЄДРПОУ 05391057) грошових внесків на підтримку Київської міської організації Партії (код ЄДРПОУ 21656532) протягом І кварталу 2024 року становить 82 100,00 грн.
За результатами опрацювання наданої АТ КБ «ПриватБанк» інформації Національним агентством встановлено, що на поточний рахунок Київської міської організації Партії (код ЄДРПОУ 21656532) № НОМЕР_2 , відкритий в АТ КБ «ПриватБанк», МФО 305299 07.02.2024 та 14.03.2024 ПрАТ «ОБОЛОНЬ» (код ЄДРПОУ 05391057) перераховано грошові кошти у загальному розмірі 82 100,00 грн (07.02.2024 на суму 27 000,00 грн та 14.03.2024 на суму 55 100,00 грн).
Вказані грошові кошти ПрАТ «ОБОЛОНЬ» (код ЄДРПОУ 05391057) перераховано з поточного рахунку № НОМЕР_3 , МФО 320478, відкритого в АБ «Укргазбанк».
Відповідно до даних електронної системи публічних закупівель України Prozzoro ПрАТ «ОБОЛОНЬ» (код ЄДРПОУ 05391057), в особі генерального директора ОСОБА_1 укладено Договір № 220/14/2/24/34 від 29.12.2023 про постачання продовольства для державних потреб (за кошти Державного бюджету України) на загальну суму 13 199 000,00 грн., у тому числі ПДВ - 2 199 833,33 грн., з Міністерством оборони України (код ЄДРПОУ 00034022), в особі ТВО директора Департаменту ресурсного забезпечення Міністерства оборони України Гриценка Максима Сергійовича, який набирає чинності з дати його підписання сторонами і діє до 31.12.2024.
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 10.12.2024 за кодом 460856413471 Міністерство оборони України є органом державної влади.
Таким чином, генеральний директор ПрАТ «ОБОЛОНЬ» ОСОБА_1 , здійснюючи 07.02.2024 та 14.03.2024 грошові внески на користь Київської міської організації політичної партії «НАРОДНИЙ РУХ УКРАЇНИ» (код ЄДРПОУ 21656532) на загальну суму 82 100,00 грн., порушив пункт 9 частини першої статті 15 Закону України «Про політичні партії в Україні» в частині недотримання обмежень у здійсненні внесків на підтримку політичних партій юридичною особою, з якою укладено договір про закупівлю товарів для забезпечення потреб держави на загальну суму 13 199 000,00 гривень, що перевищує сто розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюються внески, протягом строку дії такого договору, що є підставою для притягнення до адміністративної відповідальності за ст. 212-15 КУпАП.
ОСОБА_1 у судове засідання не з`явився, просив розглянути справу за його відсутності, надіслав до суду письмові пояснення та клопотання про закриття провадження у справі на підставі п.1 ст. 247 КУпАП, у зв`язку з відсутністю у його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП. Зазначив, що 07.02.2024 та 14.03.2024 ПрАТ «ОБОЛОНЬ» (код ЄДРПОУ 05391057) на рахунок Київської міської організації політичної партії «НАРОДНИЙ РУХ УКРАЇНИ» (код ЄДРПОУ 21656532) були перераховані грошові кошти на загальну суму 82 100,00 грн., які є благодійною допомогою, наданою для забезпечення та проведення шахового турніру серед студентів ВНЗ м. Києва з нагоди 25-ї річниці з дня загибелі ОСОБА_2 . При цьому, терміни «благодійний внесок» та «внесок на підтримку політичної партії» не є тотожними та порядок їх перерахування передбачений різними нормами законодавства. Крім того, 14.11.2024 благодійна допомога була повернута Київською міською організацією політичної партії «НАРОДНИЙ РУХ УКРАЇНИ» (код ЄДРПОУ 21656532) на рахунок ПрАТ «ОБОЛОНЬ» (код ЄДРПОУ 05391057). Також вказав на те, що на дату розгляду справи про адміністративне правопорушення закінчились строки притягнення його до адміністративної відповідальності, передбачені ст. 38 КУпАП, що також є самостійною підставою для закриття провадження у справі.
Дослідивши матеріали справи суд приходить до наступного.
Відповідно до ст.129 Конституції України розгляд і вирішення справ в судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведеності перед судом їх переконливості.
При розгляді справи про адміністративне правопорушення суд, відповідно до вимог ст. ст. 245, 280 КУпАП, повинен повно, всебічно та об`єктивно з`ясувати всі обставини справи, встановити, чи було вчинено адміністративне правопорушення та чи винна особа, у його вчиненні, дослідити наявні у справі докази, дати їм належну оцінку, з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи і, в залежності від встановленого, прийняти мотивоване законне рішення.
Завданням Кодексу України про адміністративні правопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством (ст. 1 КУпАП).
Відповідно до ст. 2 КУпАП, законодавство України про адміністративні правопорушення складається з цього Кодексу та інших законів України. Закони України про адміністративні правопорушення до включення їх у встановленому порядку до цього Кодексу застосовуються безпосередньо.
Положення ст. 7 КУпАП передбачають, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Відповідно до положень ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до статей 245, 251, 252, 280, 283 цього Кодексу доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, свідків, а також іншими документами.
Статтею 212-15 КУпАП передбачена відповідальність за порушення встановленого законом порядку надання або отримання внеску на підтримку політичної партії, порушення встановленого порядку надання або отримання державного фінансування статутної діяльності політичної партії, а так само порушення встановленого законом порядку надання або отримання фінансової (матеріальної) підтримки для здійснення передвиборної агітації або агітації референдуму.
Відповідно до ст. 14 Закону України «Про політичні партії в Україні» політичні партії є неприбутковими організаціями. Політичні партії для здійснення своїх статутних завдань мають право володіти, користуватися та розпоряджатися рухомим і нерухомим майном, коштами, обладнанням, транспортом, набуття яких не забороняється законами України. Політичні партії можуть орендувати (мати на іншому праві користування) необхідне рухоме та нерухоме майно.
Надання матеріальної та фінансової підтримки політичним партіям здійснюється у формі: 1) внесків на підтримку партій; 2) державного фінансування статутної діяльності політичних партій у порядку, встановленому цим та іншими законами України.
Внеском на підтримку політичної партії є грошові кошти чи інше майно, переваги, пільги, послуги, позики (кредити), нематеріальні активи, будь-які інші вигоди нематеріального або негрошового характеру, у тому числі членські внески членів політичної партії, спонсорство третіми особами заходів чи іншої діяльності на підтримку партії, товари, роботи, послуги, надані або отримані безоплатно чи на пільгових умовах (за ціною, нижчою за ринкову вартість ідентичних або подібних робіт, товарів та послуг на відповідному ринку), отримані політичною партією, її місцевою організацією, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи.
Не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій фізичними особами, з якими укладено договір про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму понад п`ятдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюється внесок, а також юридичними особами, з якими укладено такий договір на загальну суму понад сто розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюється внесок, - протягом строку дії такого договору та протягом одного року після припинення його дії (п. 9 ч. 1 ст. 15 Закону України «Про політичні партії в Україні»).
Як вбачається зі звіту політичної партії «НАРОДНИЙ РУХ УКРАЇНИ» (код ЄДРПОУ 00013209) про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал 2024 року, ПрАТ «ОБОЛОНЬ» (код ЄДРПОУ 05391057) 07.02.2024 та 14.03.2024 здійснено грошові внески на користь Київської міської організації Партії (код ЄДРПОУ 21656532) на суму 27 000,00 грн. та 55 100,00 грн. відповідно. Вказане підтверджується випискою з рахунку Київської міської організації Партії (код ЄДРПОУ 21656532) № НОМЕР_2 , відкритого в АТ КБ «ПриватБанк».
Відповідно до Висновку про результати перевірки Звіту політичної партії «НАРОДНИЙ РУХ УКРАЇНИ» (код ЄДРПОУ 00013209) про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру № 1024 від 06.07.2024, наданого Уповноваженою особою Національного агентства з питань запобігання корупції, ПрАТ «ОБОЛОНЬ» (код ЄДРПОУ 05391057) в особі генерального директора ОСОБА_1 , здійснюючи 07.02.2024 та 14.03.2024 грошові внески на користь Київської міської організації політичної партії «НАРОДНИЙ РУХ УКРАЇНИ» (код ЄДРПОУ 21656532) на загальну суму 82 100,00 грн., порушив пункт 9 частини першої статті 15 Закону України «Про політичні партії в Україні» в частині недотримання обмежень у здійсненні внесків на підтримку політичних партій юридичною особою, з якою укладено договір про закупівлю товарів для забезпечення потреб держави на загальну суму 13 199 000,00 гривень, що перевищує сто розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюються внески, протягом строку дії такого договору.
Згідно з даними Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ОСОБА_1 є керівником Приватного акціонерного товариства «ОБОЛОНЬ» (код ЄДРПОУ - 05391057).
Статтею 14 КУпАП передбачено, що посадові особи підлягають адміністративній відповідальності за адміністративні правопорушення, зв`язані з недодержанням установлених правил у сфері охорони порядку управління, державного і громадського порядку, природи, здоров`я населення та інших правил, забезпечення виконання яких входить до їх службових обов`язків.
Таким чином, ОСОБА_1 є посадовою особою, яка підлягає адміністративній відповідальності за адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-15 КУпАП.
Щодо доводів ОСОБА_1 про те, що кошти, які були перераховані політичній партії, є благодійними внесками суд зазначає наступне.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації» благодійна діяльність - добровільна особиста та/або майнова допомога для досягнення визначених цим Законом цілей, що не передбачає одержання благодійником прибутку, а також сплати будь-якої винагороди або компенсації благодійнику від імені або за дорученням бенефіціара. Благодійна організація - юридична особа приватного права, установчі документи якої визначають благодійну діяльність в одній чи кількох сферах, визначених цим Законом, як основну мету її діяльності.
Разом з тим, з наданих документів не вбачається, що ПрАТ «ОБОЛОНЬ» (код ЄДРПОУ 05391057) є благодійною організацією чи суб`єктом благодійної діяльності.
Більш того, ч. 3 ст. 3 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації» передбачено, що благодійні організації не мають права надавати благодійну допомогу політичним партіям або від імені політичних партій, а також брати участь у виборчій агітації.
У той же час, відповідно до ч. 7 ст. 15 Закону України «Про політичні партії в Україні», у разі отримання грошового внеску від особи, яка відповідно до цього Закону не має права здійснювати такий внесок, або якщо розмір такого внеску перевищує встановлений законом розмір, про що уповноваженій особі політичної партії (її місцевої організації, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи) достовірно відомо, політична партія (її місцева організація, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи) зобов`язана протягом 30 робочих днів з дня отримання уповноваженою особою політичної партії (її місцевої організації, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи) відповідної достовірної інформації відмовитися від такого грошового внеску чи його частини (у сумі, на яку грошовий внесок перевищує встановлений цим Законом розмір). На підставі заяви про відмову від грошового внеску чи його частини з цієї або іншої причин, визначених частиною першою цієї статті, за підписом керівника політичної партії (її місцевої організації політичної партії) та відповідної платіжної інструкції установа банку, в якій відкрито рахунок, на який зараховано грошовий внесок, повертає такий внесок чи його частину (у сумі, на яку грошовий внесок перевищує встановлений цим Законом розмір) особі, яка його внесла, а у разі неможливості повернення - перераховує такий внесок чи його частину до державного бюджету. Порядок повернення грошового внеску чи його частини з підстав, зазначених у цій частині, та з інших установлених законом підстав визначає Національний банк України.
З наданих ОСОБА_1 платіжних інструкцій № 11, № 12 убачається, що внески у розмірі 27 000,00 грн. та 55 100,00 грн. повернуто Київською міською організацією політичної партії «НАРОДНИЙ РУХ УКРАЇНИ» ПрАТ «ОБОЛОНЬ» 14.11.2024.
Отже, суддя приходить до висновку, що подія правопорушення мала місце, вина ОСОБА_1 у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП, повністю доведена доказами, які маються в матеріалах справи.
Разом з тим, згідно з п. 7 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю в разі закінчення на момент розгляду справи строків, передбачених ст. 38 КУпАП.
Відповідно до ч.4 ст. 38 КУпАП, адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.
Враховуючи, що датою виявлення правопорушення є 05.07.2024, відповідно на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення закінчилися строки, передбачені ст. 38 КУпАП, суд приходить до висновку про закриття провадження у справі на підставі п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП, у зв`язку з закінченням на момент розгляду справи строку накладення адміністративного стягнення.
Керуючись ст.ст. 33, 38, 212-15 ч. 5, 247, 280 КУпАП, суддя
ПОСТАНОВИВ:
Провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ст. 212-15 КУпАП закрити у зв`язку з закінченням строку накладення адміністративного стягнення.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Оболонський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її постановлення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Суддя О.О. Тиха
Суд | Оболонський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.01.2025 |
Оприлюднено | 31.01.2025 |
Номер документу | 124794404 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку надання або отримання внеску на підтримку ПП, порушення порядку надання або отримання держ. фінансування статутної діяльності ПП, порушення порядку надання або отримання фінансової підтримки для здійснення передвиборної агітації |
Адмінправопорушення
Оболонський районний суд міста Києва
Тиха О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні