СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. КИЄВА
ун. № 759/20527/23
пр. № 1-кп/759/412/25
ВИРОК
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 січня 2025 року Святошинський районний суд м. Києва в складі:
головуючого судді -ОСОБА_1 при секретарі судового засідання -ОСОБА_2 ,
розглянувши в приміщені суду у відкритому судовому засіданні кримінальне провадження, внесене до ЄРДР за № 12021105080003255 від 17.12.2021 відносно ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Києва, українки, громадянки України, із вищою освітою, офіційно не працюючої, зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимої, не заміжньої, маючої на утриманні неповнолітню дитину: ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , обвинуваченої у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 197-1 КК України,
сторони кримінального провадження: прокурор - ОСОБА_5
обвинувачена - ОСОБА_3 ,
захисник - ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 ,
В С Т А Н О В И В:
Формулювання обвинувачення, визнаного судом доведеним:
У ОСОБА_3 у невстановлений слідством час та місці, однак не пізніше ніж 20.09.2021, виник прямий умисел на самовільне будівництво будівлі на самовільно зайнятих земельних ділянках.
Так, реалізуючи вищезазначений умисел ОСОБА_3 , вже маючи у власності нерухоме майно, а саме групу нежитлових приміщень №2 за адресою: АДРЕСА_2 , загальною площею 58,50 кв.м., яке до листопада 2020 року було житловим приміщенням, а саме квартирою АДРЕСА_2 , у невстановлений досудовим розслідуванням місці та час, але не пізніше ніж 20.09.2021, з метою реалізації вищевказаного протиправного умислу, встановивши, що на земельних ділянках з кадастровими номерами 8000000000:75:296:0023 (загальна площа 7.0047 га) та 8000000000:75:296:0011 (загальна площа 0,5992 га), що розташовані на перетині АДРЕСА_17 та безпосередньо впритул до вищевказаного нерухомого об`єкту, відсутні будь-які забудови, нерухомість, інші об`єкти загального користування, тобто дані земельні ділянки з економічної та логістичної точки зору є підходящою для самовільного будівництва будівель та споруд, визначила для себе зазначені земельні ділянки як предмет свого злочинного посягання.
Продовжуючи реалізацію вищевказаного прямого умислу, ОСОБА_3 , достовірно знаючи, що рішенням Київської міської ради чи інших компетентних органів будь-яка частка вищевказаних земельних ділянок 8000000000:75:296:0023 та 8000000000:75:296:0011 їй в орендне чи будь-яке інше законне користування, володіння чи розпорядження не передавались, не маючи жодних правових підстав на володіння чи користування вказаними земельними ділянками, діючи всупереч вимогам ст. ст. 116-126 Земельного кодексу України, які регламентують набуття і реалізацію права на землю, не маючи рішень органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу їй у власність, або оренду зазначених земельних ділянок, без відповідного рішення суду, що набрало законної сили, з метою експлуатації та використання корисних властивостей вказаних земельних ділянок, переслідуючи корисливий мотив, маючи мету у подальшому незаконного збагачення за рахунок використання вказаних земельних ділянок шляхом експлуатації у подальшому самовільно збудованого нежитлового приміщення господарського призначення, з метою реалізації свого вищезазначеного злочинного наміру, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, передбачаючи суспільно-небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, не маючи будь-яких законних підстав, у невстановлений досудовим розслідуванням час, однак не раніше ніж 20.09.2021, самовільно зайняла землі комунальної власності загальною площею 77 кв.м. (0.0077 га), а саме земельну ділянку кадастровий номер 8000000000:75:296:0023 площею 37 кв.м. (0,0037 га) та земельну ділянку кадастровий номер 8000000000:75:296:0011 площею 40 кв.м. (0,0040 га), розташованих на перетині АДРЕСА_17 у місті Києві, та, виступаючи у якості замовника будівельних робіт (реконструкції) упродовж часу з 20.09.2021 до 06.12.2021, шляхом залучення невстановлених досудовим розслідуванням будівельних організацій та/або окремих фізичних осіб, тобто власними силами, збудувала на вищевказаних земельних ділянках нерухомий нежитловий об`єкт загальною площею 77 кв.м., а саме, згідно з технічним паспортом на об`єкт нерухомості, приміщення №3 та приміщення №4, при цьому фактично приєднавши зазначені приміщення в одне ціле до вже існуючої своєї нерухомості - до групи нежитлових приміщень №2 (офіс) з вхідною крупою за адресою: АДРЕСА_2 . Таким чином, довела свій злочинний умисел до кінця, тобто самовільно збудувала будівлю (споруду) загальною площею 77 кв.м. на самовільно зайнятих земельних ділянках кадастровий номер 8000000000:75:296:0023 та 8000000000:75:296:0011, та у подальшому з метою власного збагачення, відчужила (продала) 17.01.2022 вищевказане приміщення №2 (групу приміщень №1, №2, №3, №4, №5), у тому числі незаконно збудовані приміщення №3, №4 за адресою: АДРЕСА_2 громадянину ОСОБА_9 .
Позиція сторони обвинувачення:
В судовому засіданні прокурор вважав, що винуватість ОСОБА_3 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 197-1 КК України доведена належними та допустимими доказами, звернув увагу на зухвалість вчиненого, відсутність каяття, просив призначити покарання у виді 4000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Позиція сторони захисту:
Обвинувачена ОСОБА_3 свою винуватість у вчиненні інкримінованого їй кримінального правопорушення не визнала, посилаючись на ст. 63 Конституції України, відмовилась давати покази в суді. Також, сторона захисту просила визнати зібрані слідством докази недопустимими з тих підстав, що:
- по-перше. Відповідно до постанови Касаційного кримінального суду у складі Верховного Суду від 03.04.2023 у справі № 367/1335/21 скасування прокурором, який здійснює процесуальне керівництво постанови слідчого, дізнавача про закриття кримінального провадження, у якому жодній особі не було повідомлено про підозру, поза межами встановленого частиною 6 статті 284 КПК двадцятиденного строку з дня отримання копії постанови, а Генеральним прокурором, керівником обласної прокуратури, керівником окружної прокуратури, їх першими заступниками та заступниками - постанови слідчого, прокурора про закриття кримінального провадження, у якому жодній особі не було повідомлено про підозру, поза межами строків, передбачених статтею 219 КПК України, позбавляють слідчого за погодженням з прокурором або прокурора права повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, у зв`язку з яким розпочато досудове розслідування. Так, відомості про вчинене кримінальне правопорушення за ч. 1 ст. 197-1 КК України внесено до ЄРДР за № 12021105080003255 - 17.12.2021. 24.01.2022 дізнавачем ВД Святошинського УП ГУНП в м. Києві було винесено постанову про закриття кримінального провадження, на той час в кримінальному провадженні жодній особі не було повідомлено про підозру, і лише 25.06.2022, через 5 місяців, заступником керівника Святошинської окружної прокуратури м. Києва було винесено постанову про скасування постанови дізнавача про закриття кримінального провадження;
- по-друге. В даному кримінальному провадженні потерпілим визнано Київську міську раду, згідно науково-практичного коментаря до КК України, потерпілим від злочинів, передбачених ч. 1 та 3 ст. 197-1 КК України є законний володілець або власник самовільно зайнятої земельної ділянки. До законних володільців належать землекористувачі - особи які мають право постійного користування земельними ділянками, орендарі земельних ділянок, особи, які використовують чужі земельні ділянки для сільськогосподарських потреб (емфітевзис) або для забудови (суперфіцій), а також концесіонери, але стороною обвинувачення не надано доказів, що Київська міська рада є законним власником або володільцем земельних ділянок, які ніби були самовільно зайняті обвинуваченою;
- По-третє. За матеріалами справи, земельні ділянки з кадастровими номерами 8000000000:75:296:0023 та 8000000000:75:296:0011 по АДРЕСА_2 не обліковуються, відомості про них не внесено до Держгеокадастру, та не зареєстровано згідно Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», що дає підстави вважати, що в ході досудового розслідування не було встановлено предмет злочину - конкретну земельну ділянку з встановленими межами та кадастровим номером;
- В-четверте. Згідно науково-практичного коментаря до КК України, об`єктом злочину, передбаченого ч. 3 ст. 197-1 КК України, є встановлений законодавством порядок будівництва на земельних ділянках відповідних об`єктів (будівель та споруд), в той час як 20.09.2021 Департамент Державного архітектурно-будівельного контролю м. Києва зареєстрував замовникові будівництва - фізичній особі, повідомлення про початок виконання будівельних робіт за адресою: АДРЕСА_2;
- В-п`яте. Огляд нежитлового приміщення по АДРЕСА_2 було проведено без ухвали слідчого судді, а тому відповідний протокол є недопустимим доказом.
Незважаючи на невизнання своєї вини у вчиненні кримінального правопорушення, винуватість ОСОБА_3 у вчиненні злочину, передбаченого ч. 3 ст. 197-1 КК України підтверджується доказами, зібраними стороною обвинувачення в ході досудового розслідування, які були досліджені судом безпосередньо, оцінені як окремо, так і в сукупності, а також визнані судом належними та допустимими.
Допитаний в судовому засіданні представник потерпілого Київської міської ради ОСОБА_10 - головний спеціаліст відділу судової роботи юридичного управління Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) показав, що Київська міська рада є розпорядником земель комунальної власності, тому цей орган було залучено як потерпілого в даному кримінальному провадженні. Земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_2 площею 77 кв.м. є власністю територіальної громади м. Києва, є комунальною власністю. В 2021 році до Київської міської ради та Департаменту стали надходити запити від прокуратури, правоохоронних органів, громадян з приводу даної земельної ділянки. 09.11.2021 було здійснено обстеження в рамках самоврядного контролю, що входить до повноважень Київської міської ради. За результатами обстеження було виявлено, що на земельній ділянці за адресою: АДРЕСА_2, встановлено огорожа, розпочато будівництво. Також, було встановлено, що дана земельна ділянка не передавалась КМР з комунальної власності фізичним або юридичним особам у власність або користування. Додатково представник потерпілого показав, що землі відносять до земель комунальної власності, керуючись вимогами Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Земельного кодексу України та Закону України «Про розмежування земель державної і комунальної власності», і чинне законодавство не містить вимог про визначення меж конкретної земельної ділянки для визначення такого виду власності землі. Так, до земель комунальної власності відносять землі в межах населених пунктів, які не перебувають в державній або приватній власності, державна реєстрація в Держгеокадастрі є лише офіційною реєстрацією і до нього інформація про земельні ділянки вноситься поступово; міський земельний кадастр призначений для внутрішнього обліку земельних ділянок, відсутність в ньому інформації про конкретну земельну ділянку правового значення не має.
Допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_11 показав, що працює начальником ЖЕКу-3, який обслуговує земельну ділянку і прибудинкову територію будинку АДРЕСА_2 , вказана земельна ділянка відноситься до земель комунальної власності. ОСОБА_3 була власницею квартири на першому поверсі АДРЕСА_2 , потім житлове приміщення перевели в нежитлове. В 2021 році він, сусіди, інші працівники ЖЕКу помітили, що ОСОБА_3 та її чоловік почали будівництво прибудови до своєї квартири: встановили паркан, завозили будівельні матеріали. Коли об`єкт будувався, ЖЕК направляв приписи ОСОБА_3 з вимогою надання документів, які дозволяють будівництво на даній земельній ділянці, але ніяких документів не було надано. До ЖЕКу господарі будинку за будь-якими дозволами проводити окремі будівельні роботи з фасадом, комунікаціями також не звертались. Приписи вручались майстром та направлялись по пошті, але вони відмовлялись отримувати листи. В 2022 році будівництво було закінчено, тоді ж в будівлі відкрився магазин та перукарня, які функціонують і до сьогодні.
Допитана в судовому засіданні свідок ОСОБА_12 показала, що проживає в будинку АДРЕСА_4 , працює директором школи, яка розташована поруч. Постійно ходить повз будинок АДРЕСА_2. З вересня 2021 по лютий 2022 вона бачила, що хтось встановив огорожу, почав будівництво на земельній ділянці, яка до цього була вільна. Будівництво являло собою добудову до кутового балкону, зараз в приміщенні працює м`ясний магазин та перукарня. Негативних наслідків для себе особисто свідок від появи магазину не має.
Допитана в судовому засіданні свідок ОСОБА_13 показала, що працює приватним нотаріусом. В січці 2022 до неї звернулись клієнти з метою посвідчення договору купівлі-продажу нежитлового приміщення за адресою: АДРЕСА_2 . ОСОБА_3 була продавцем, покупцем - ОСОБА_9 . Коли дані особи прибули до нотаріальної контори, вона перевірила документи, які встановлюють їх особи, наявність та чинність документів на право власності, зробила витяги з необхідних державних реєстрів, інформаційні довідки по об`єкту нерухомого майна, суб`єктам правочину, заставам. Підстав для відмови вчинити нотаріальну дію у неї не було, документи на нерухомість відповідали вимогам законодавства, документів на земельну ділянку не вимагалось для цього виду договору.
Судом також було досліджено письмові документи, які слід вважати належними, допустимими та достовірними доказами, та інші документи, які фіксують процесуальні рішення на стадії досудового розслідування, а саме:
- заява ГО «Комітет по боротьбі з організованою злочинністю та корупцією» про вчинене кримінальне правопорушення від 03.12.2021, згідно якої командою громадської організації було отримано інформацію від мешканців Святошинського району м. Києва, які скаржаться на протиправні дії невстановлених осіб за адресою: АДРЕСА_2 , які здійснюють реконструкцію житлового будинку;
- витяги з реєстру дозвільних документів, згідно якого Департаментом з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) було видано повідомлення про початок виконання будівельних робіт з реконструкції групи нежитлових приміщень №2 (офіс) з вхідною групою за адресою: АДРЕСА_2 за реєстраційним номером К051210914274, дата реєстрації 20.09.2021;
- лист Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю м. Києва від 02.02.2023 № 073-267, відповідно до якого Департамент зареєстрував замовникові будівництва, фізичній особі, повідомлення про початок виконання будівельних робіт на об?єктах з незначними наслідками (СС1) «Реконструкція групи нежитлових приміщень № 2 (офіс) з вхідною групою за адресою: АДРЕСА_2» від 20.09.2021 № КВ 051210914274 та декларацію про готовність до експлуатації об?єкта з незначними наслідками (CC1) за цією адресою від 24.12.2021 № KB 101211210217. В даному листі Департамент також повідомляє, що питання отримання документів, які дають право виконувати підготовчі та будівельні роботи, врегульовано Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт, затверджених постановою КМУ від 13.04.2011 № 466, а механізм прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів визначає Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затверджених постановою КМУ від 13.04.2011 № 461. Відповідно до Закону, Порядку № 466 та Порядку № 461, подання замовником будівництва інших документів, окрім примірника документа відповідної форми, законодавством у сфері містобудівної діяльності не передбачено і саме замовник несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданому ним повідомленні/декларації відповідно до Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» та КУпАП;
- лист департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю м. Києва від 06.02.2023 № 073-309, відповідно до якого Департамент, будучи органом, який здійснює повноваження в сфері дозвільних та реєстраційних функцій, державного архітектурно-будівельного контролю за дотриманням містобудівного законодавства під час виконання підготовчих та будівельних робіт, щодо об`єктів будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними (СС1) та середніми (СС2) наслідками, розташованих на території міста Києва, не приймав рішення про видачу дозволу на виконання будівельних робіт за адресою: АДРЕСА_2;
- лист Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 0570202/2-1237 від 02.02.2023 відповідно до якого, за даними міського земельного кадастру земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_2 площею 25 524,10 кв.м обліковується за житлово-експлуатаційною конторою 1104 Ленінградського району (код ділянки 75:296:0018). На адресу Департаменту звернення від фізичних чи юридичних осіб стосовно передачі вказаної земельної ділянки не надходили. За поданням Департаменту рішення про передачу вищезазначеної земельної ділянки (або її частини) у власність чи користування (оренду) Київська міська рада не приймала;
- лист Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) № 055-657 від 02.02.2023, відповідно до якого, за даними електронної бази Департаменту, даними Міської інформаційно-аналітичної системи забезпечення містобудівної діяльності, містобудівні умови та обмеження для проектування одноповерхової прибудови до будинку АДРЕСА_2 не надавались. Водночас, замовникам будівництва ОСОБА_3 надано містобудівні умови та обмеження для проектування об?єкта реконструкції групи нежитлових приміщень № 2 під офіс з влаштуванням вхідної групи на АДРЕСА_2, затверджені наказом Департаменту від 12.07.2021 № 785 (реєстраційний номер ЄДЕССБ MU01:2378-6769-2222-2297);
- лист КО «КИЇВЗЕЛЕНБУД» № 077/226-303 від 07.02.2023 відповідно до якого - за адресою АДРЕСА_2 обстеження зелених насаджень в період з 01.01.2018 р. по 30.02.2023 р. об?єднанням не проводилось, акти обстеження зелених насаджень, що підлягають видаленню у зв?язку з будівництвом одноповерхової добудови до будинку не видавались;
- лист Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) № 077-418 від 01.02.2023 відповідно до якого звернень щодо обстеження зелених насаджень за адресою АДРЕСА_2 до КО «Київзеленбуд» не надходили. Обстеження зелених насаджень у період з 01.01.2018 по 30.01.2023 на вказаній земельній ділянці не проводилось, акти обстеження зелених насаджень, що підлягають видаленню у зв?язку з будівництвом одноповерхової добудови до будинку, не видавались. Станом на 01.02.2023 до Управління не надходило звернень щодо надання дозволу на видалення зелених насаджень на зазначеній території. Відповідний проєкт розпорядження не готувався. Ордер на видалення зелених насаджень за вказаною адресою не видавався.
- лист Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) № 05716-1453 від 06.02.2023 в якому зазначено, що відповідно до даних Міського земельного кадастру земельна ділянка, площею 2,5524 га, по АДРЕСА_2 (обліковий код 75:296:0018) у Святошинському районі м. Києва обліковується за житлово-експлуатаційною конторою 1104 Ленінградського (зараз Святошинського) району. Рішення Київською міською радою щодо передачі (надання) у власність чи користування, в тому числі на правах оренди, земельної ділянки на будь-яким фізичним чи юридичним особам не приймалося. Інформація щодо державної реєстрації речових прав на земельну ділянку на у Департаменті відсутня.
- протокол огляду місця події від 09.02.2023 відповідно до якого дізнавачем проведено огляд ділянки місцевості, розташованої за адресою: АДРЕСА_2. Під час огляду встановлено, що за вказаною адресою знаходиться п`ятиповерховий будинок, який розміщений вздовж дороги. З боку будинку наявна одноповерхова новобудова. На вказаній добудові наявні написи «М`ясник», «Мережа крамниць», також наявний напис «Ми відкрились». Вхід до вказаного приміщення здійснюється через пластикові двері, при вході до приміщень розміщені металеві сходи з перилами сірого кольору. На момент огляду у вказаному приміщенні здійснюється продаж, всередині наявні люди. З правого боку від вказаного приміщення наявна асфальтована доріжка яка веде до входу в приміщення під назвою « Aqua vida »,при вході наявні металеві сходи з перилами сірого кольору. До протоколу огляду долучені ілюстративні таблиці.
- відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, інформаційна довідка № 323593874 від 21.02.2023, група нежитлових приміщень № 2,загальною площею 120 кв.м., облаштована вхідною групою літера «а», вхідною групою літера «а1» та вхідною групою літера «а2» за адресою: АДРЕСА_5 , належить на праві власності ОСОБА_9 згідно договору купівлі-продажу від 17.01.2022 року;
- відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, інформаційна довідка № 335500421 від 13.06.2023, частка квартири - об`єкт житлової нерухомості загальною площею 60.4 кв.м., житловою площею 41.3 кв.м. кількість кімнат - 3, належала на праві приватної власності ОСОБА_3 на підставі договору міни від 24.12.2015;
- відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, інформаційна довідка № 342632572 від 14.08.2023, квартира загальною площею 33.9 кв.м. за адресою: АДРЕСА_2 , належить на праві власності ОСОБА_9 .
- протокол огляду від 24.08.2023, відповідно до якого оглянуто інформаційний портал ДП НАІС за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_6. Під час внесення в розділі «Пошук» реєстраційного номеру об`єкту нерухомого майна виявлено реєстраційну справу об`єкту нерухомості за адресою: АДРЕСА_2 . Скриншоти матеріалів реєстраційної справи досліджено в судовому засіданні;
- договір купівлі продажу квартири від 04.06.2020 року, серії НОН N?525350, зареєстрованого в реєстрі за N?4024 укладеного між «Продавці» ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 та «Покупець» ОСОБА_17 , який посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_18 - передано у власність квартиру АДРЕСА_2 , загальною площею 58,50 кв.м.;
- лист Департаменту містобудування та архітектури №11031/0/06/27-20 від 23.10.2020 про надання дозволу на переведення дозволу на переведення приміщення (квартири, житлового будинку) у нежитлове без визначення його функціонального призначення (використання) за адресою: АДРЕСА_5 , що належить ОСОБА_17 на праві приватної власності відповідно до договору купівлі-продажу квартири, посвідченого приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_19 від 04.06.2020 та зареєстрованого в реєстрі за №4024, інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухомо майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об?єктів нерухомого майна щодо об?єкта нерухомого майна, номер інформаційної довідки: 228607150 від 19.10.2020, реєстраційний номер об?єкта нерухомого майна: 1382761980000, номер запису про право власності/довірчої власності: 36761657;
- технічний паспорт, виготовлений ТОВ «Київсервісплюс» (інвентаризаційна справа №б/н) на групу нежитлових приміщень №2 за адресою: АДРЕСА_2 за замовленням ОСОБА_17 , який виготовлено 28.10.2020 року, де зазначено загальна площа приміщення - 58,5 кв.м.;
- договір дарування нежитлових приміщень віл 22.04.2021 року, серії НРА №896591, зареєстрованого в реєстрі за №3533 укладеного між «Дарувальник» ОСОБА_17 , та «Обдарована» ОСОБА_3 , який посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_20 - подаровано групу нежитлових приміщень №2 (Два), загальною площею 58,50 кв. м., що знаходяться за адресою: АДРЕСА_2 (п?ять), приміщення №?2 (два);
- технічний паспорт, виготовлений ФОП ОСОБА_21 реєстраційний номер №TI01:3444-7218-1172-0020 на групу нежитлових приміщень за адресою: АДРЕСА_2 за замовленням ОСОБА_3 , який виготовлений 06.12.2021 та виданий 07.12.2021;
- витяг з Реєстру будівельної діяльності щодо інформації про технічні інвентаризації Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, реєстраційний номер Т101:3444-7218-1172-0020 на об`єкт - групу нежитлових приміщень № 2 (група приміщень № 1, №2, №3, №4, №5) з вхідною групою, за адресою АДРЕСА_2 , де зазначено загальну площу об`єкта - 120,8 кв.м. Витяг видано на замовлення ОСОБА_3
- декларація про готовність до експлуатації об?єкта, видана Департаментом з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), а саме реконструкція групи нежитлових приміщень N?2 (офіс) з вхідною групою за адресою: АДРЕСА_2 , реєстраційний номер: KB101211210217;
- договір купівлі-продажу нежитлового приміщення від 17.01.2022 року, серії НРС №641008 , зареєстрованого в реєстрі за №22) укладеного між «Продавець» ОСОБА_3 , та «покупець» ОСОБА_9 , який посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_13 - передано у власність групу нежитлових приміщень №2 (два) в будинку АДРЕСА_2 , загальною площею 120,00 кв.м. на облаштоване вхідною грудою лідера «а», вхідною грушою літера «а 1» та вхідною групою літера «а»;
- відповідно до інформації Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:75:296:0023, з місцем розташування - АДРЕСА_6 , АДРЕСА_2 , була оцінена 25.12.2022, щодо форми власності - інформація відсутня. Обмеженнями у використанні земельної ділянки зазначено: охоронна зона навколо інженерних комунікацій, охоронна зона навколо (уздовж) об`єкта енергетичної системи, охоронна зона навколо (уздовж) об`єкта зв`язку;
- протокол огляду від 12.09.2023, разом з DVD-R диском який оглянуто в судовому засіданні, відповідно до якого проведено огляд нежитлового приміщення з написами «М`ясник мережа крамниць», що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2. Дане приміщення обладнане двома вхідними дверима з металопластику. По периметру даного приміщення розташовані металопластикові вікна. Також при вході до вхідних дверей даного приміщення розташовані сходи з бетонними плитами та металевими перилами, також присутня металева огорожа. Огляд був проведений із залученням спеціаліста.
- план схема земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_2 , з якої вбачається, що нежилі приміщення за вказаною адресою площею 77 кв.м. знаходиться в межах земельних ділянок з кадастровими номерами 8000000000:75:296:0023 та 8000000000:75:296:0011.
- лист Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) № 0570202/2-12709 від 22.09.2023, відповідно до якого за поданням Департаменту рішення щодо передачі (надання) земельних ділянок з кадастровими номерами 8000000000:75:296:0023 тa 8000000000:75:296:0011 ОСОБА_3 чи іншим фізичним або юридичним особам у власність (користування) Київська міська рада не приймала. За наявною інформацією, земельні ділянки з кадастровими номерами 8000000000:75:296:0023 та 8000000000:75:296:0011 сформовані в рамках реалізації Міської цільової програми використання та охорони земель міста Києва на 2022-2025 роки, затвердженої Рішенням Київської міської ради від 07.10.2021 N? 2727/2768, були зареєстровані у Державному земельному кадастрі на підставі розробленої КП «Київський інститут земельних відносин» технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, а саме: - земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:75:296:0023 площею 7.0047 га, з видом цільового призначення - 02.03 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку; земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:75:296:0011 площею 0.5992 га, з видом цільового призначення - 12.04 Для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства;
- звіт про проведення технічного обстеження будівельних конструкцій на відповідність державним стандартам, будівельним нормам і правилам, виданий ТОВ «Лекстатус гарант» 19.10.2023, згідно якого об`єкт - вхідна група до нежитлових приміщень № 2, загальною площею 120,0 кв.м., площею обстеження 15,17 кв.м. (ганок розміром 1,2мХ12,64м, згідно технічного паспорту та два сходових марша, прибудованих до нього), що знаходяться за адресою: АДРЕСА_5 , знаходиться в нормальному технічному стані;
- відповідь Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) № 05716-13260 від 04.10.2023 на адвокатський запит, згідно якої працівниками Департаменту проведено обстеження земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_2. За наявною в Департаменті інформацією звернення стосовно можливого самовільного зайняття даної земельної ділянки до правоохоронних органів відсутні
Суд, дослідивши та перевіривши зібрані стороною обвинувачення докази, а також доводи сторони захисту, заслухавши свідків по справі, проаналізувавши їх та надавши їм відповідну правову оцінку, приходить до переконання, що вина обвинуваченої ОСОБА_3 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 197-1 КК України, доведена, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави, право власності на яку гарантується та набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Відповідно до ст. 126 Земельного кодексу України, право власності, користування земельними ділянками оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
Згідно ст. 38 Земельного кодексу України до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об`єктів загального користування.
Статтею 93 Земельного кодексу України передбачено, що право оренди земельних ділянок - засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельними ділянками, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
Відповідно до вимог ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Вимогами ст. ст. 123, 124 Земельного кодексу України передбачено, що надання у користування земельних ділянок в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості).
Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу.
Згідно ч. 5 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, укладати договори в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійні договори, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
Кримінальна відповідальність за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 197-1 КК України настає за самовільне будівництво будівель або споруд на самовільно зайнятій земельній ділянці.
Положенням абзацу 15 ст. 1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» визначено, що самовільне зайняття земельної ділянки - будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.
Відповідно до ст. 376 ЦК України житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважається самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельних ділянках, що не були відведені для цієї мети, або без належного дозволу чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил.
З матеріалів справи вбачається, що земельні ділянки, самовільне зайняття яких інкримінують ОСОБА_3 , для останньої є чужою, оскільки вона не має необхідних і достатніх прав на володіння, користування чи розпорядження ділянкою як власник чи як особа, якій надано право постійно чи тимчасово володіти і користуватися нею, так як відсутні відповідні рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду), як і відсутні вчинені правочини щодо такої земельної ділянки, що свідчить про незаконність фактичного використання земельної ділянки будь-якими іншими особами.
Крім того, ураховуючи, що саме ОСОБА_3 була замовником будівництва - прибудови до власного нежитлового приміщення, яке потім було нею відчужено на користь третьої особи, суд вважає доведеним поза розумним сумнівом її винуватість у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 197-1 КК України, оскільки вона вчинила самовільне будівництво будівлі на самовільно зайнятій земельній ділянці.
При цьому, суд відхиляє доводи сторони захисту щодо необхідності доведення спричинення вказаним правопорушенням значної шкоди потерпілому, оскільки за висновками про застосування норм права, викладеними в постанові Верховного Суду від 25.10.2022 № 359/885/20 частина 3 ст 197-1 «Самовільне зайняття земельної ділянки та самовільне будівництво» КК містить самостійний склад кримінального правопорушення та передбачає кримінальну відповідальність за самовільне будівництво будівель або споруд на самовільно зайнятій земельній ділянці, зазначеній у ч. 1 цієї статті. Для кваліфікації самовільного будівництва на самовільно зайнятій земельній ділянці настання суспільно небезпечних наслідків у вигляді значної шкоди необов`язкове.
Вивчивши аргументи сторони захисту про визнання доказів недопустимими, суд вважає за необхідне їх відхилити, виходячи з наступного:
1. Щодо строків досудового розслідування.
На стадії підготовчого судового засідання в даному кримінальному провадженні стороною захисту подавалось клопотання про закриття провадження з підстав, передбачених абзацом 2 п. 10 ч. 1 ст. 284 КПК України, і ухвалою суду від 17.01.2024 в задоволенні заяви захисника ОСОБА_6 було відмовлено. В своїй промові в судових дебатах захисник адвокат ОСОБА_8 заявив клопотання про визнання доказів сторони обвинувачення недопустимими з підстав повідомлення ОСОБА_3 про підозру після закінчення строку досудового розслідування, передбаченого ст. 219 КПК України, при цьому, захисник посилався на постанову Касаційного кримінального суду у складі Верховного Суду від 03.04.2023 у справі № 367/1335/21.
Разом з цим, в постанові від 01.04.2024 у справі № 178/50/20 Об`єднана Палата Верховного Суду відступила від висновків про застосування ч. 6 ст. 284 та ч. 6 ст. 36 КПК України, викладених в постанові Верховного Суду від 03.04.2023 у справі № 367/1335/21 і ухвалила, що у разі скасування прокурором постанови слідчого, дізнавача чи прокурора про закриття кримінального провадження, у якому жодній особі не було повідомлено про підозру, у зв`язку з її незаконністю та необгрунтованістю, період з моменту винесення постанови про закриття кримінального провадження до моменту її скасування не включається до строку досудового розслідування.
Так як в кримінальному провадженні № 12021105080003255 на момент скасування заступником керівника Святошинської окружної прокуратури м. Києва (25.06.2022) постанови дізнавача від 24.01.2022 про закриття кримінального провадження, жодній особі не було повідомлено про підозру, ч. 1 ст. 197-1 КК України, за якою відбулась первісна кваліфікація, є кримінальним проступком, стаття 219 КПК України як на момент скасування постанови дізнавача, так і на момент подачі первісного клопотання захисника ОСОБА_6 , не передбачало строків досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до ЄРДР або винесення постанови про початок досудового розслідування у порядку, встановленому статтею 615 цього Кодексу, до дня повідомлення особі про підозру, посилання сторони захисту на порушення строків повідомлення про підозру, є хибними.
2. Щодо доводів про Київську міську раду як належного потерпілого в даному кримінальному провадженні.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» право комунальної власності - право територіальної громади володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися і розпоряджатися на свій розсуд і в своїх інтересах майном, що належить їй, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.
Згідно ч.ч. 1, 2 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини.
Підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.
Суб`єктом права власності на землі комунальної власності є територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування ( п. б) ст. 80 Земельного кодексу України).
За вимогами ст. 327 ЦК України у комунальній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить територіальній громаді. Управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.
Відповідно до ч.ч. 1,2 ст. 83 Земельного кодексу України землі, які належать на праві власності територіальним громадам, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають: а) усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності; б) земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування; в) землі та земельні ділянки за межами населених пунктів, що передані або перейшли у комунальну власність із земель державної власності відповідно до закону.
Ураховуючи, що земельні ділянки з кадастровими номерами 8000000000:75:296:0023 та 8000000000:75:296:0011 розміщені в межах населеного пункту міста Київ, не належать до державної або приватної власності, суд вважає, що Київська міська рада як орган місцевого самоврядування є належним потерпілим в даному кримінальному провадженні.
3. Щодо відсутності державної реєстрації земельних ділянок та предмету злочину.
Згідно ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» 1) державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. 2) Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) - єдина державна інформаційна система, що забезпечує обробку, збереження та надання відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження.
В судовому засіданні встановлено, що земельні ділянки з кадастровими номерами 8000000000:75:296:0023 та 8000000000:75:296:0011 сформовані в рамках реалізації Міської цільової програми використання та охорони земель міста Києва на 2022-2025 роки, затвердженої Рішенням Київської міської ради від 07.10.2021 N? 2727/2768, а самі землі належать до комунальної власності відповідно до вимог чинного законодавства. Планом програми передбачено розробку землевпорядної документації та визначення меж земельних ділянок в натурі, а виготовлення документації, яка стала підставою для внесення інформації про земельні ділянки до Державного земельного кадастру проводилась поступово.
Отже, незважаючи на відсутність державної реєстрації земельних ділянок (офіційного визнання права власності) на момент початку будівництва, право територіальної громади міста на це майно існувало на підставі закону, громадянці ОСОБА_3 в будь-якому виді не передавалось, місце вчинення кримінального правопорушення було встановлено в ході слідчих дій - оглядів, а тому посилання сторони захисту на відсутність предмету злочину є надуманими.
4. Щодо порушення встановленого порядку будівництва.
Питання забудови територій міста врегульовано Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності.
Згідно ч.ч. 3, 4 ст. 26 Закону виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.
Частина 5 ст. 26 Закону визначає порядок проектування та будівництва власниками або користувачами земельних ділянок, а саме: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 3-1) отримання права на виконання підготовчих та будівельних робіт у випадках, визначених цим Законом; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 4-1) державна реєстрація спеціального майнового права на об`єкт незавершеного будівництва та майбутній об`єкт нерухомості у випадках, визначених законом; 4-2) проведення контрольного геодезичного знімання закінчених будівництвом об`єктів (крім об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1)) та здійснення їх технічної інвентаризації (крім об`єктів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування); 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; 6) державна реєстрація права власності на закінчений будівництвом та прийнятий в експлуатацію у випадках, визначених цим Законом, об`єкт (його складову).
Порядок виконання підготовчих та будівельних робіт затверджено постановою КМУ від 13.04.2011 № 466.
Так, згідно п. 4, 5 Порядку 466 підготовчі роботи, визначені будівельними нормами, стандартами і правилами, можуть виконуватися замовником після набуття права на земельну ділянку відповідного цільового призначення та подання повідомлення про початок виконання підготовчих робіт до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю. Будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та:
подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) та об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта;
видачі замовнику дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України "Про оцінку впливу на довкілля".
Отже, для виконання будівельних робіт без права власності або користування земельною ділянкою, на якій таке будівництво проводиться, є незаконним.
Окремо суд звертає увагу на декларацію про готовність об`єкта до експлуатації (т. 1 а.с. 191-197), відповідно до якого відсутній документ на земельну ділянку у зв`язку з тим, що реконструкція об`єкту будівництва проводилась без зміни зовнішніх геометричних розмірів їхніх фундаментів у плані, тобто при подачі декларації було повідомлено неправдиву інформацію, адже будівництво відбулося на самовільно зайнятій земельній ділянці.
Право не подавати правовстановлюючі документи на земельну ділянку передбачено п. 7 Порядку 466, відповідно до якого реконструкція, реставрація або капітальний ремонт об`єктів будівництва без зміни зовнішніх геометричних розмірів їхніх фундаментів у плані, реконструкція або капітальний ремонт автомобільних доріг, залізничних колій, ліній електропередачі, зв`язку, трубопроводів, інших лінійних комунікацій у межах земель їх розміщення, а також комплексна реконструкція кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду і нове будівництво об`єктів інженерно-транспортної інфраструктури відповідно до містобудівної документації на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності можуть здійснюватися за відсутності документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою.
Таким чином, суд дійшов висновку, що встановлений порядок будівництва обвинуваченою було порушено.
5. Щодо протоколу огляду нежитлового приміщення.
Суд не погоджується з позицією сторони захисту, що огляд проведено з суттєвими порушеннями, які виразились у відсутності згоди власника або володільця майна, без понятих. Згідно відеозапису слідчої дії, учасники всередину магазину не потрапляли, а тому для потрапляння/проникнення всередину, дозвіл слідчого судді не потрібен. За таких обставин, суд вважає, що слідча дія - огляду була проведена з дотриманням вимог ст. 237 КПК України і вважає даний доказ належним та допустимим;
Обставин, що пом`якшують покарання обвинуваченої в силу ст. 66 КК України, як і обставин, що обтяжують покарання відповідно до ст. 67 КК України, судом не встановлено.
Відповідно до частини 2 ст. 50 КК України покарання має на меті не тільки кару, а й виправлення засуджених, а також запобігання вчиненню нових злочинів, як засудженими, так і іншими особами.
При призначенні ОСОБА_3 покарання у відповідності зі ст. 65 КК України, суд враховує ступінь тяжкості вчиненого нею кримінального правопорушення, яке віднесено до категорії нетяжких злочинів особу винної, відсутність обставин, які пом`якшують чи обтяжують її покарання, позицію прокурора, який просив призначити ОСОБА_22 покарання у виді штрафу, суд вважає за можливе призначити ОСОБА_22 покарання у вигляді штрафу в межах санкції ч. 3 ст. 197-1 КК України.
По справі судові витрати відсутні.
Цивільний позов не заявлявся.
Керуючись ст. 2, 91, 369-371, 381, 382, 373, 374, 392, 395 КПК України,
УХВАЛИВ:
ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винною у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 197-1 КК України, та призначити їй покарання за цією статтею у вигляді штрафу в розмірі чотирьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 68000 (шістдесят вісім тисяч) гривень.
Арешт накладений ухвалою слідчого судді Святошинського районного суду від 18.08.2023 (ун. 14601/23) на майно із забороною розпорядження та відчуження, а саме: група нежитлових приміщень №2, загальною площею 120 кв.м., яке облаштоване вхідною групою літера «а», вхідною групою літера «а1» та вхідною групою літера «а2», що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 , який на праві власності належить ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_4 - скасувати після набрання вироком законної сили.
Речові докази по справі: договір купівлі продажу квартири від 04.06.2020 року, серії НОН № 525350, зареєстрованого в реєстрі за № 4024 укладеного між «Продавці» ОСОБА_14 (реєстраційний номер облікової картки платника податків за даними Державного реєстру фізичних осіб - платників податків НОМЕР_1 , останнє місце реєстрації: АДРЕСА_5 ), ОСОБА_15 (реєстраційний номер облікової картки платника податків за даними Державного реєстру фізичних осіб - платників податків НОМЕР_2 , останне місце реєстрації: АДРЕСА_5 ), ОСОБА_16 (реєстраційний номер облікової картки платника податків за даними Державного рестру фізичних осіб - платників податківНОМЕР_7 , останнє місце реєстрації: АДРЕСА_5 ) та «Покупець» ОСОБА_17 (реєстраційний номер облікової картки платника податків за даними Державного реєстру фізичних осіб - платників податків НОМЕР_4 , останнє місце реєстрації: АДРЕСА_1 ), який посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_18 - передано у власність квартиру АДРЕСА_2 , загальною площею 58,50 кв.м.; лист Департаменту містобудування та архітектури № 11031/0/06/27-20 від 23.10.2020 про надання дозволу на переведення житлового приміщення (квартири, житлового будинку) у нежитлове без визначення його функціонального призначення (використання) за адресою: АДРЕСА_5 , що належить ОСОБА_17 на праві приватної власності відповідно до договору купівлі-продажу квартири, посвідченого приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_18 від 04.06.2020 та зареєстрованого в реєстрі за N?4024, інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об?єктів нерухомого майна щодо об?єкта нерухомого майна, номер інформаційної довідки: 228607150 від 19.10.2020, реєстраційний номер об?єкта нерухомого майна: 1382761980000, номер запису про право власності/довірчої власності: 36761657; технічний паспорт ТОВ «Київсервісплюс» (інвентаризаційна справа № б/н) на групу нежитлових приміщень №2 за адресою: АДРЕСА_2 за замовленням ОСОБА_17 , який виготовлено 28.10.2020 року; договір дарування нежитлових приміщень від 22.04.2021 року, серії НРА №896591, зареєстрованого в реєстрі за №3533 укладеного між «Дарувальник» ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_5 (реєстраційний номер облікової картки платника податків за даними Державного реєстру фізичних осіб - платників податків НОМЕР_4 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) та «Обдарована» ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків за даними Державного реєстру фізичних осіб - платників податків НОМЕР_5 , місце реєстрації: АДРЕСА_1 ), який посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_23 - подаровано групу нежитлових приміщень №2 (Два), загальною площею 58,50 кв.м., що знаходяться за адресою: АДРЕСА_5 ; технічний паспорт ФОП ОСОБА_21 КВ. 42) 1 НОМЕР_8, АДРЕСА_15 ), реєстраційний номер № TIO1:3444-7218-1172-0020 на групу нежитлових приміщень за адресою: АДРЕСА_2 за замовленням ОСОБА_3 який виготовлений 06.12.2021; декларація про готовність до експлуатації об?єкта, а саме групи нежитлових приміщень № 2 (офіс) з вхідною групою за адресою: АДРЕСА_2 , реєстраційний номер: КВ101211210217; договір купівлі-продажу нежитлового приміщення від 17.01.2020 року, серії НРС № 641008, зареєстрованого в реєстрі за № 222 укладеного між «Продавець» ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків за даними Державного реєстру фізичних осіб - платників податків НОМЕР_5 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) та «Покупець» ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_4 (реєстраційний номер облікової картки платника податків за даними Державного реєстру фізичних осіб - платників податків НОМЕР_6 , місце проживання: АДРЕСА_16 ), який посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_13 - передано у власність групу нежитлових приміщень № 2 (Два) в будинку АДРЕСА_2 , загальною площею 120,00 кв.м. та облаштоване вхідною групою літера «а», вхідною групою літера «al» та вхідною групою літера «а2», - залишити в матеріалах кримінального провадження.
Вирок суду може бути оскаржено до Київського апеляційного суду протягом 30 днів з дня проголошення через Святошинський районний суд м. Києва.
Вирок суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. В разі подання апеляційної скарги вирок, якщо його не скасовано, набирає законної сили після прийняття рішення судом апеляційної інстанції.
Учасники судового провадження мають право отримати в суді копію вироку. Копія вироку негайно після його проголошення вручається обвинуваченому та прокурору.
Суддя: ОСОБА_1
Суд | Святошинський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 28.01.2025 |
Оприлюднено | 03.02.2025 |
Номер документу | 124802415 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти власності Самовільне зайняття земельної ділянки та самовільне будівництво |
Кримінальне
Святошинський районний суд міста Києва
Поплавська О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні