Постанова
від 23.01.2025 по справі 521/20551/23
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа №521/20551/23

Номер провадження 3/521/97/25

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 січня 2025 року м. Одеса

Суддя Малиновського районного суду міста Одеси Федоренко Т.І., при секретарі Ягольницьком М.В., за участі адвоката Підлужного В.М., який діє в інтересах ОСОБА_1 , представника Одеської митниці Євдокимова Д.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м.Одеса протокол про порушення митних правил №1089/50000/23 від 15.06.2023 року, який надійшов з Одеської митниці Держмитслужби у відношенні громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працюючого керівником ТОВ «ЕНЕРГІЯ» (код ЄДРПОУ 30189598), проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,

за скоєння адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України,

В С Т А Н О В И В :

15.06.2023 року до сектору митного оформлення №1 митного поста «Ізмаїл» Одеської митниці було подано митну декларацію типу «ІМ 40 ЕА», зареєстровану за №23UA500530008571U8, та інші товаросупровідні документи, зокрема: інвойс від 29.05.2023 №29053, пакувальний лист від 29.05.2023 №29053, контракт від 17.11.2022 №1/11/2022, коносамент від 07.05.2023 №COSU8038054350, специфікацію від 29.05.2023 №3 та CMR №774601 від 12.06.2023.

Відповідно до інформації, зазначеної у МД типу «ІМ 40 ЕА» №23UA500530008571U8 та вказаних товаросупровідних документах, встановлено, що від компанії відправника/продавця «SHANDONG HUALI ELECTROMECHANICAL CO, LTD (№15 Jiuhuashan Road Economic Development Zone of Wenshang County Jining City) на адресу одержувача/покупця - ТОВ «ЕНЕРГІЯ» (код ЄДРПОУ 30189598, 49054, м. Дніпро, вул. Сергія Подолинського, 31Ж, оф. 701), на вантажному автомобілі з причепом, державні номери НОМЕР_1 / НОМЕР_2 , країна реєстрації Україна, переміщується наступний товар:

1) Електрогенераторні установки з поршневим двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем), потужністю не більш як 7,5 кВ/А, нові: мод.BS3500DSE, 3 кВт інверторний генератор (безшумного типу) однофазний, 50Гц, напруга 230В/3KW inverter generator (Silent type), single-phase, 50Hz, voltage 230V -3шт. мод.BS6500DSE, 5,5 кВт генератор із дизельним двигуном (безшумного типу),однофазний, 50Гц, напруга 230В/5.5KW diesel generator (Silent type), single-phase, 50Hz, voltage 230V - 3шт. мод.BS7500DCE, 5,5 кВт генератор із дизельним двигуном (відкритого типу), однофазний, 50Гц, напруга 230В/5.5KW diesel generator (Open), single-phase, 50Hz, voltage 230V - 7шт. мод.BS8500DCE, 6,5 кВт генератор із дизельним двигуном (відкритого типу), однофазний, 50Гц, напруга 230В/6.5KW diesel generator (Open), single-phase, 50Hz, voltage 230V - 10шт. мод.BS8500DSE, 6,5 кВт генератор із дизельним двигуном (безшумного типу), однофазний, 50Гц, напруга 230В/6.5KW diesel generator (Silent type), single-phase, 50Hz, voltage 230V - 3шт. мод.BS9500DCE, 7,5 кВт генератор із дизельним двигуном (відкритого типу), однофазний, 50Гц, напруга 230В/7.5KW diesel generator (Open), single-phase, 50Hz, voltage 230V -7шт. мод.BS9500DSE, 7,5 кВт генератор із дизельним двигуном (безшумного типу), однофазний, 50Гц, напруга 230В/7.5KW diesel generator(Silent type), single-phase, 50Hz, voltage 230V - 3шт. Не є товаром військового призначення та товаром подвійного використання. Торговельна марка: ENERGY Виробник: SHANDONG HUALI ELECTROMECHANICAL CO, LTD Країна виробництва: CN.

2) Пристрої для фільтрування палива чи мастил у двигунах внутрішнього згоряння, не містять у своєму складі озоноруйнівних речовин та фторованих парникових газів, нові: Паливний фільтр/Fuel filter - паливний фільтр до генератора мод.BS3500DSE/fuel filter for generator BS3500DSE - 25шт. Масляний фільтр/Oil filter - масляний фільтр до генератора мод.BS3500DSE/oil filter for generator BS3500DSE - 25шт. Паливний фільтр/Fuel filter - паливний фільтр до генератора мод.BS6500/fuel filter for generator BS6500 - 20шт. Паливний фільтр/Fuel filter - паливний фільтр до генератора мод.BS6500DSE/fuel filter for generator BS6500DSE - 3шт. Масляний фільтр/Oil filter - масляний фільтр до генератора мод.BS6500DSE/oil filter for generator BS6500DSE - 3шт. Паливний фільтр/Fuel filter - паливний фільтр до генератора мод.BS7500DCE/fuel filter for generator BS7500DCE -7шт. Масляний фільтр/Oil filter - масляний фільтр до генератора мод.BS7500DCE/oil filter for generator BS7500DCE -7шт. Паливний фільтр/Fuel filter - паливний фільтр до генератора мод.BS8500/fuel filter for generator BS8500 -8шт. Паливний фільтр/Fuel filter - паливний фільтр до генератора мод.BS8500DCE/fuel filter for generator BS8500DCE -96шт. Масляний фільтр/Oil filter - масляний фільтр до генератора мод.BS8500DCE/oil filter for generator BS8500DCE -96шт. Паливний фільтр/Fuel filter - паливний фільтр до генератора мод.BS8500DSE/fuel filter for generator BS8500DSE -3шт. Масляний фільтр/Oil filter - масляний фільтр до генератора мод.BS8500DSE/oil filter for generator BS8500DSE -3шт. Паливний фільтр/Fuel filter - паливний фільтр до генератора мод.BS9500DCE/fuel filter for generator BS9500DCE -7шт. Масляний фільтр/Oil filter - масляний фільтр до генератора мод.BS9500DCE/oil filter for generator BS9500DCE -7шт. Паливний фільтр/Fuel filter - паливний фільтр до генератора мод.BS9500DSE/fuel filter for generator BS9500DSE -3шт. Масляний фільтр/Oil filter - масляний фільтр до генератора мод.BS9500DSE/oil filter for generator BS9500DSE - 3шт. Паливний фільтр/Fuel filter - паливний фільтр до генератора мод.BS9500/fuel filter for generator BS9500 - 10шт. Не є товаром військового призначення та товаром подвійного використання. Торговельна марка: ENERGY Виробник: SHANDONG HUALI ELECTROMECHANICAL CO, LTD Країна виробництва: CN.

3) Фільтри забору повітря для двигунів внутрішнього згоряння, не містять у своєму складі озоноруйнівних речовин та фторованих парникових газів, нові: Повітряний фільтр/Air filter - повітряний фільтр до генератора мод.BS3500DSE/air filter for generator BS3500DSE - 13шт. Повітряний фільтр/Air filter - повітряний фільтр до генератора мод.BS6500/air filter for generator BS6500 - 20шт. Повітряний фільтр/Air filter - повітряний фільтр до генератора мод. BS6500DSE/air filter for generator BS6500DSE - 3шт. Повітряний фільтр/Air filter - повітряний фільтр до генератора мод.BS7500DCE/air filter for generator BS7500DCE -7 шт. Повітряний фільтр/Air filter - повітряний фільтр до генератора мод.BS8500/air filter for generator BS8500 - 8шт. Повітряний фільтр/Air filter - повітряний фільтр до генератора мод.BS8500DCE/air filter for generator BS8500DCE - 48шт. Повітряний фільтр/Air filter - повітряний фільтр до генератора мод. BS8500DSE/air filter for generator BS8500DSE - 3шт. Повітряний фільтр/Air filter - повітряний фільтр до генератора мод.BS9500DCE/air filter for generator BS9500DCE - 7шт. Повітряний фільтр/Air filter - повітряний фільтр до генератора мод.BS9500DSE/air filter for generator BS9500DSE - 3шт. Повітряний фільтр/Air filter - повітряний фільтр до генератора мод.BS9500/air filter for generator BS9500 - 10шт. Не є товаром військового призначення та товаром подвійного використання. Торговельна марка: ENERGY Виробник: SHANDONG HUALI ELECTROMECHANICAL CO, LTD Країна виробництва: CN.

4) Електрогенераторні установки з поршневим двигуном з іскровим запалюванням, потужністю не більш як 7,5 кВ А, нові: мод.BS6500, 5,5 кВт генератор із бензиновим двигуном (відкритого типу), однофазний, 50Гц, напруга 230В/5.5 KW gasoline generator (Open), single-phase, 50Hz, voltage 230V - 20шт. мод.BS8500, 6,5 кВт генератор із бензиновим двигуном (відкритого типу), однофазний, 50Гц, напруга 230В/6.5KW gasoline generator (Open), single-phase, 50 Hz, voltage 230 V -8шт. мод.BS9500 7,5 кВт генератор із бензиновим двигуном (відкритого типу), однофазний, 50Гц, напруга 230В/7.5 KW gasoline generator (Open), single-phase, 50Hz, voltage 230V -10шт. Не є товаром військового призначення та товаром подвійного використання. Торговельна марка: ENERGY Виробник: SHANDONG HUALI ELECTROMECHANICAL CO, LTD Країна виробництва: CN.

Згідно з договором №512 від 30.07.2021 «Про надання послуг по декларуванню та митному оформленню вантажів», у графі 54 МД типу «ІМ 40 ЕА» №23UA500530008571U8 декларантом зазначено ФОП « ОСОБА_2 »

Відповідно до ч. 1 ст. 318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.

Згідно ч.2 Типової технологічної схеми здійснення митного контролю автомобільних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними, у пунктах пропуску через державний кордон, затвердженої ПКМУ від 21.05.2012 № 451 - митний контроль автомобільних транспортних засобів і товарів здійснюється виключно митними органами відповідно до законодавства, вибірково, у формах та обсязі, що визначені на підставі результатів системи управління ризиками.

Відповідно до п.1,2 ч.1 ст.336 МК України митний контроль здійснюється безпосередньо посадовими особами митних органів шляхом перевірки документів та відомостей, які відповідно до статті 335 цього Кодексу надаються митним органам під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України та митного огляду (огляду та переогляду товарів, транспортних засобів комерційного призначення, огляду та переогляду ручної поклажі та багажу, особистого огляду громадян).

Під час митного оформлення МД типу «ІМ 40 ЕА» №23UA500530008571U8 виявлено форми контролю, згенеровані системою аналізу ризиків відповідно до п.5 ПКМУ від 23.05.2012 № 467 та ст. 338 Митного кодексу України.

15.06.2023, керуючись ст. 338 МК України, посадовими особами Одеської митниці спільно було проведено повний митний огляд товару, заявленого за митною декларацією типу «ІМ 40 ЕА» №23UA500530008571U8 від 14.06.2022, який переміщувався на вантажному автомобілі з причепом, державні номери НОМЕР_1 / НОМЕР_2 , країна реєстрації Україна, з метою встановлення відповідності товарів, зазначених у МД «ІМ 40 ЕА» №23UA500530008571U8 та товаросупровідних документах фактичним даним.

За результатами проведеного огляду було встановлено, що товар, який оглядався, відповідає відомостям, заявленим в митній декларації типу «ІМ 40 ЕА» №23UA500530008571U8. Однак, під час митного огляду, в одній з картонних коробок, окрім заявленого товару, знаходяться ще автоматичні регулятори напруги для однофазного генератора «HJ.10K220-B» - 5 шт.

За результатами проведеного огляду було складено Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу №23UA500530008571U8 від 15.06.2023.

Згідно з п. 6 Постанови від 03.06.2005 № 8 Пленуму Верховного Суду України (зі змінами), «судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів».

При цьому, згідно з абз. 4 цього пункту Постанови:

«Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності».

Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.

Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку.

Відповідно до ч.1 ст.458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно з статтею 483 МК України, однією з ознак переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю, є поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів одержаних незаконним шляхом та які містять неправдиві данні.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Згідно з п. 43 ч. 1 ст. 4 Митного кодексу України посадова особа підприємства керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України:

пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства.

пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.

Згідно з відомостями інформаційних баз даних Державної митної служби України, станом на 15.06.2023 на посаді керівника ТОВ «ЕНЕРГІЯ» (код ЄДРПОУ 30189598, 49054, м. Дніпро, вул. Сергія Подолинського, 31Ж, оф. 701) перебуває громадянин України ОСОБА_1 .

Перебуваючи на посаді керівника підприємства, громадянин України ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язаний забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Відповідно до листа ТОВ «ЕНЕРГІЯ» (код ЄДРПОУ 30189598, 49054, м.Дніпро, вул.Сергія Подолинського,31Ж, оф.701) вих № 1-15/06 від 15.06.2023 отримано інформацію від директора вказаного товариства, громадянина України ОСОБА_1 , про те, що він просить скласти протокол про порушення митних правил за МД типу «ІМ 40 ЕА» №23UA500530008571U8 без його присутності, у зв`язку з тим, що він перебуває у м. Дніпро. Протокол просить направити поштою.

Відповідно до протоколу про порушення митних правил керівником ТОВ «ЕНЕРГІЯ» (код ЄДРПОУ 30189598, 49054, м.Дніпро, вул. Сергія Подолинського, 31Ж, оф. 701) громадянином України ОСОБА_1 вчинено дії, спрямовані на переміщення вантажу «автоматичні регулятори напруги для однофазного генератора «HJ.10K220-B» - 5 шт. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування та кількості переміщуваного вантажу, а саме, інвойс від 29.05.2023 №29053 та CMR №774601 від 12.06.2023.

Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

На підставі ст.511 Митного кодексу України за цим протоколом тимчасово було вилучено: автоматичні регулятори напруги для однофазного генератора «HJ.10K220-B» у кількості 5 шт.

За даним фактом працівниками митниці складено протокол про порушення митних правил №1089/50000/23 від 15.06.2023 року відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.483 МК України.

В судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, викликався до суду, зокрема шляхом направлення судової повістки на адресу наявну в матеріалах справи.

Беручи до уваги рішення Європейського Суду з прав людини у рішенні "Пономарьов проти України" від 03.04.2008 наголосив, що "сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження". Крім того, враховуючи принцип судочинства, зазначений в практиці ЄСПЛ, яким визнано пріоритет публічного інтересу на приватним, суд вважає за необхідне провести розгляд справи за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, оскільки безпідставне умисне затягування справи нівелює завдання Кодексу України про адміністративні правопорушення, яким є охорона конституційного ладу України, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством (стаття 1 КУпАП).

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності повинна добросовісно використовувати надані їй процесуальні права, не зловживати ними та зобов`язана демонструвати готовність брати участь у судовому розгляді і утримуватися від використання методів, які пов`язані зі зволіканням у розгляді справи, а також максимально використовувати всі засоби, передбачені законом для прискорення процедури слухання.

За вказаних обставин, враховуючи строки розгляду справи та обізнаність ОСОБА_1 про розгляд його справи судом, суд вважає можливим розглянути справу, за відсутності особи, яка притягається до відповідальності, на підставі наявних матеріалів.

Адвокат Підлужний В.М., який діє в інтересах ОСОБА_1 , в судовому засіданні зазначив, що заперечень до самого протоколу вони не мають, факт перебування цих 5 регуляторів серед іншого імпортованого товару визнають, але вказані дії у протоколі ОСОБА_1 не вчинялися, вину у вчинені зазначеного у протоколі правопорушення ОСОБА_1 не визнає, оскільки він не був декларантом, митну декларацію не заповняв, тому не має нести відповідальність за це правопорушення. Митну декларацію заповняв брокер на підставі документів. Крім того, зазначив, якщо суд прийде до висновків, що ОСОБА_1 є суб`єктом правопорушення та останній буде притягнений до відповідальності, просив врахувати меншу вартість товару відповідно до опису вилучених предметів, який наявний в матеріалах справи, підписаний двома працівниками митниці та відповідно до якого вартість за 1 шт. цих регуляторів визначена в розмірі 100 грн. за шт., оскільки в матеріалах справи наявний ще один документ щодо вартості вилучено товару комерційного суб`єкта, проте до матеріалів не долучено будь-яких документів щодо цього комерційного суб`єкта, як уповноваженого на здійснення оцінки вилучених товарів.

Представник митниці Євдокимов Д.А. вважав, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, винна у вчиненні адміністративного правопорушення, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути її до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.483 МК України.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши думку учасників процесу, оцінивши наявні докази у їх сукупності, суд вважає, що особа, стосовно якої складено протокол, підлягає притягненню до адміністративної відповідальності та її дії кваліфікує за ч.1 ст.483 МК України за кваліфікуючими ознаками: переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Судом встановлено, що громадянином України ОСОБА_1 були вчинені дії, спрямовані на переміщення вантажу «автоматичні регулятори напруги для однофазного генератора «HJ.10K220-B» - 5 шт. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування та кількості переміщуваного вантажу, а саме, інвойс від 29.05.2023 №29053 та CMR №774601 від 12.06.2023, за обставин, наведених у протоколі про адміністративне правопорушення.

Відповідно до ст.257 МК України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Частиною 8 ст.257 МК України визначено, що митне оформлення товарів здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених МК України для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів, про товари: найменування; звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах); код товару згідно з УКТ ЗЕД; найменування країни походження товарів (за наявності); опис упаковки (кількість, вид); кількість у кілограмах (вага брутто та вага нетто) та інших одиницях виміру; фактурна вартість товарів; ж) митна вартість товарів та метод її визначення; відомості про уповноважені банки декларанта; статистична вартість товарів.

Відповідно до ч.1 ст.266 МК України декларант зобов`язаний: здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; на вимогу митного органу пред`явити товари, транспорті засоби комерційного значення для митного контролю і митного оформлення; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; у випадках визначених цим Кодексом та Податковим кодексам України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього кодексу; у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на митні органи.

Відповідно до ч.2 ст.459 МК України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Частинами 6 та 8 статті 264 Митного кодексу України визначено, що митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за встановленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо). З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Згідно з п. 5 Постанови Пленуму Верховного суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 №8 (зі змінами): переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон України. У т.ч. шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи таких, що містять неправдиві дані».

Відповідно п. 6 цієї Постанови Пленуму, підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесені неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів. Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Згідно з статтею 483 МК України, однією з ознак переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю, є поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів одержаних незаконним шляхом та які містять неправдиві данні.

Таким чином, переміщення товарів через митний кордон України на адресу ТОВ «ЕНЕРГІЯ» (код ЄДРПОУ 30189598) здійснено шляхом надання до митниці в якості підстави для переміщення товарів, документів які містять неправдиві дані стосовно вартості, ваги та кількості місць товару.

Одержувачем вказаного товару є ТОВ «ЕНЕРГІЯ» в особі керівника гр. України ОСОБА_1 , який як керівник підприємства: організує, визначає, формулює, планує, здійснює і координує діяльність підприємства та в розумінні п.43 ст. 4 МК України є посадовою особою цього підприємства.

Відповідно до ст.459 МК України при вчиненні порушень митних правил підприємствами, суб`єктами відповідальності за порушення митних правил є посадові особи цих підприємств. Таким чином, ТОВ «ЕНЕРГІЯ» в особі керівника гр. України ОСОБА_1 були вчинені дії, спрямовані на переміщення товарів з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митниці, як підстави для переміщення товарів, документи, які містять неправдиві відомості щодо вартості, ваги та кількості місць товару.

Отже, судом встановлено, що особою вчинені дії спрямовані на переміщення товару з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митного органу як підставу для переміщення товару документів які містять неправдиві відомості щодо одержувача, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ч.1 ст.483 МК України.

При цьому суд відхиляє посилання адвоката на ту обставину, що ОСОБА_1 не є декларантом та оформлення декларування здійснював брокер. Відповідно до матеріалів справи вбавчається, що брокером ОСОБА_2 було здійснено оформлення пакету документів, необхідних для декларування товарів, які він отримав від замовника, одержувачем товару, який було ввезено на територію України, є ТОВ «ЕНЕРГІЯ» в особі керівника ОСОБА_1 , що спростовує позицію сторони захисту.

Вчинення дій, перелбачених ч.1 ст.483 МК України тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, або з конфіскацією товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю.

Відповідно до ст. 23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Викладені вище обставини встановлені при проваджені по даній справі та підтверджуються наступними доказами: протоколом про порушення митних правил та іншими доказами у їх сукупності.

Провадження у справах про порушення митних правил, згідно ст. 487 МК України, здійснюється відповідно до митного Кодексу України, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до вимог ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають істотне значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до положень статті 62 Конституції України, особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду. Ніхто не зобов`язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину. Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачяться на її користь.

На підставі ст.511 Митного кодексу України за цим протоколом тимчасово було вилучено: автоматичні регулятори напруги для однофазного генератора «HJ.10K220-B» у кількості 5 шт.

Матеріали справи містять довідку про ціну товарів, видану ТОВ "Експоцентр Одеса", які склалися на регулятори напруги та станом на червень місяць 2023 року та становить 3300-3500 грн. за одиницю виробу, які перевозилися ОСОБА_1 , визначені у діапазоні від меншого до більшого. Стороною захисту не спростовано зазначена вартість майна. Виходячи з принципу, що усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачяться на її користь, суд приходить до висновку про розрахунок загальної вартості вказаного майна яке перевозилося від його найменшої вартості. При цьому суд відхиляє посилання захисту на врахування судом вартості зазначеного майна, вказану в описі предметів від 16.06.2023 року, який складений інспектором митниці, оскільки останній не є спеціалістом з питання визначення вартості майна на відміну від спеціалізованого підприємства.

Враховуючи вищевикладене, суд визнає особу винною у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України та накладає стягнення, відповідно до санкції статті, у виді штрафу в розмірі 50 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, що становить 8250 (вісім тисяч двісті п`ятдесят) з конфіскацією товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил.

Відповідно до ст.40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.

Вимогами п. 5 ч. 2 ст. 4 ЗУ «Про судовий збір», передбачено, що у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення з правопорушника підлягає стягненню судовий збір за ставкою 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Керуючись ст.ст. 197, 485, 522, 524-529 МК України, ст.ст. 283-285, 294 КУпАП, ст. 4 ЗУ «Про судовий збір України», суддя-

П О С Т А Н О В И В:

Визнати ОСОБА_1 винним у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України та накласти стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, що становить 8250 (вісім тисяч двісті п`ятдесят) гривень з конфіскацією товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил.

Вилучені відповідно до протоколу №1089/50000/23 від 15.06.2023 року автоматичні регулятори напруги для однофазного генератора «HJ.10K220-B» у кількості 5 шт. - конфіскувати в дохід держави.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 605 (шістсот п`ять) гривень 60 (шістдесят) копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя Т.І.Федоренко

СудМалиновський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення23.01.2025
Оприлюднено03.02.2025
Номер документу124805687
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —521/20551/23

Постанова від 23.01.2025

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Федоренко Т. І.

Постанова від 23.01.2025

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Федоренко Т. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні