Справа № 461/7865/24 Головуючий у 1 інстанції: Кітов О.В.
Провадження № 33/811/1694/24 Доповідач: Белена А. В.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 січня 2025 року Львівський апеляційний суд у складі:
судді Белени А.В.,
з участю
представника Львівської митниці Держмитслужби Лубоцького Б.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові справу про адміністративне правопорушення щодо ОСОБА_1 за ч. 2 ст. 483 МК України за апеляційною скаргою представника Львівської митниці Сичова Ю.В. на постанову судді Галицького районного суду м. Львова від 14 листопада 2024 року,
в с т а н о в и в :
Постановою судді Галицького районного суду м. Львова від 14 листопада 2024 року провадження у справі про порушення митних правил щодо
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,громадянина України,проживаючого заадресою: АДРЕСА_1 ,
закрито на підставі ч. 8 ст. 247 КУпАП.
Згідно протоколу про порушення митних правил №1103/20900/24, 20.09.2023 року о 13:30 через пункт пропуску «Грушів-Будомєж» митного поста «Грушів» Львівської митниці громадянин України ОСОБА_1 ввіз на вантажному транспортному засобі марки «MERCEDES-BENZ 313», реєстраційний номер НОМЕР_1 з причепом реєстраційний номер НОМЕР_2 транспортні засоби: марки «BUICK ENCORE GX», номер кузова НОМЕР_3 , 2022 року виготовлення з наданням митному органу як підставу для його ввезення наступних документів: закордонний паспорт НОМЕР_4 виданий 25.03.2023, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_5 , лист прохання Благодійної організації «Всеукраїнський благодійний фонд «СПРАВЕДЛИВЕ СУСПІЛЬСТВО», декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, в яких зазначено одержувачем Благодійна організація «Всеукраїнський благодійний фонд «СПРАВЕДЛИВЕ СУСПІЛЬСТВО» та транспортний засіб марки «BUICK ENVISION», номер кузова НОМЕР_6 , 2022 року виготовлення з наданням митному органу як підставу для його ввезення наступних документів: закордонний паспорт НОМЕР_4 виданий 12.03.2023, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_7 , лист прохання Благодійної організації «Всеукраїнський благодійний фонд «СПРАВЕДЛИВЕ СУСПІЛЬСТВО», декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, в яких зазначено одержувачем Благодійна організація «Всеукраїнський благодійний фонд «СПРАВЕДЛИВЕ СУСПІЛЬСТВО».
Листом Територіального управління БЕБ у Львівській області від 30.07.2024 №23.11/3.1/30/47п-24 Львівську митницю повідомлено про здійснення досудового розслідування у кримінальному провадженні №72024142100000007 від 01.05.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст. 222, ч.2 ст. 222 КК України. З матеріалів провадження вбачається, що група осіб протягом 2023 року використовуючи реквізити БО «Всеукраїнський благодійний фонд «СПРАВЕДЛИВЕ СУСПІЛЬСТВО» (код ЄДРПОУ 39409432) та БО «Благодійного фонду «Стежинками Тепла» (код ЄДРПОУ 44668011), при ввезені в Україну товарів гуманітарної допомоги, зокрема легкових автомобілів, неодноразово при заповнені митних декларацій надавали завідомо неправдиву інформацію Львівській митниці про їх фактичного отримувача. Як встановлено досудовим розслідуванням, з боку БО «Всеукраїнський благодійний фонд «СПРАВЕДЛИВЕ СУСПІЛЬСТВО» листи-прохання щодо ввезення вказаних легкових автомобілів не надавались, та транспортні засоби до благодійного фонду не надходили.
Отже, громадянином ОСОБА_1 20.09.2023 року було ввезено транспортні засоби «BUICK ENCORE GX», номер кузова НОМЕР_3 , 2022 року виготовлення та «BUICK ENVISION», номер кузова НОМЕР_6 , 2022 року виготовлення на митну територію України в якості гуманітарної допомоги для потреб Благодійної організації «Всеукраїнський благодійний фонд «СПРАВЕДЛИВЕ СУСПІЛЬСТВО», які в подальшому не передано та подано документи, що містять неправдиві відомості щодо одержувача гуманітарної допомоги.
Відповідно до ст. 257 Митного кодексу України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. Згідно із ч. 4 ст. 266 Митного кодексу України у разі самостійного декларування товарів декларантом передбачену Митним кодексом України відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант. Частинами 6 та 8 ст. 264 Митного кодексу України визначено, що митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за встановленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо). З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації. Відповідно до ст.1 Закону Україну «Про гуманітарну допомогу» від 22.10.1999 №1192-XIV гуманітарна допомога цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв`язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту. Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об`єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог статті 3 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації». Безоплатна допомога (пересилка, виконання робіт, надання послуг) - надання гуманітарної допомоги без будь-якої грошової, матеріальної або інших видів компенсації донорам. Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» передбачено, що на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою визначеною вказаною постановою Кабінету Міністрів України, без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Такі товари визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги та підлягають взяттю в установленому порядку на облік в Збройних Силах, правоохоронних органах, інших військових формуваннях, утворених відповідно до закону, або в інших суб`єктах, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону.
Відповідно до службової записки управління контролю та адміністрування митних платежів Львівської митниці щодо вартості предметів (транспортних засобів) від 09.09.2024 №15/15-02/34928, вартість транспортного засобу «BUICK ENCORE GX», номер кузова НОМЕР_3 становить 4578 дол. США, що станом на 20.09.2023 згідно з курсом НБУ відповідає сумі 167411,05 грн. Вартість «BUICK ENVISION», номер кузова НОМЕР_6 становить 6708,00 дол. США, що станом на 20.09.2023 згідно з курсом НБУ відповідає сумі 245302,17 грн. Загальна вартість ввезених 20.09.2024 становить 412713,22 грн.
З метою отримання пояснень від гр. ОСОБА_2 та прийняття ним участі у складанні протоколу про порушення митних правил Львівською митницею на його адресу скеровано лист від 01.08.2024 №20-03/20-01/10/21188 яким громадянину запропоновано прибути до Львівської митниці. Однак гр. ОСОБА_3 у вказані терміни не з`явився та про причини неявки не повідомив.
Таким чином, громадянином України ОСОБА_1 вчинено переміщення через митний кордон України товару з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митного контролю як підставу для такого переміщення документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товару.
Відповідно до інформації наявної у базі даних ПІК «Провадження в справах про порушення митних правил» АСМО «Інспектор», ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 483 Митного кодексу України (протокол про порушення митних правил №1445/20900/23 від 18.10.2023). Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру судових рішень, постановою Галицького районного суду від 01.02.2024 (справа №461/27/24) ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні вказаного правопорушення та притягнуто до адміністративної відповідальності (рішення вступило в законну силу 20.03.2024 року).
Будучи належним чином повідомленими про дату, час і місце розгляду справи, ОСОБА_1 в судове засідання для участі у справі не з`явився, проте, подав заяву про розгляд справи у його відсутності, а тому, суд вважає можливим розгляд апеляційної скарги проводити за відсутності останнього.
Заслухавши пояснення представника митниці про задоволення апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, апеляційний суд вважає, що така задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.
Так, відповідно до ст.ст. 486 МК України та 245 КУпАП завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення, в тому числі і порушення митних правил, є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.
Наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи встановлюється наявними у справі доказами.
Як вбачається зі ст. 489 МК України при розгляді справи про порушення митних правил необхідно з`ясувати чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Апеляційний суд аналізуючи висновки суду першої інстанції про закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 483 МК України стосовно ОСОБА_1 вважає їх обґрунтованими, з огляду на наступне.
Так,згідно зпротоколом пропорушення митнихправил, у провину ОСОБА_1 ставиться те, що 20 вересня 2023 року о 13:30 год. через пункт пропуску «Угринів-Долгобичув» митного поста «Угринів» Львівської митниці останній ввіз на вантажному транспортному засобі марки «MERCEDES-BENZ 313», реєстраційний номер НОМЕР_1 з причепом реєстраційний номер НОМЕР_2 транспортні засоби марки «BUICK ENCORE GX», номер кузова номер кузова НОМЕР_3 , 2022 року виготовлення, та марки «BUICK ENVISION», номер кузова НОМЕР_6 , 2022 року виготовлення з наданням митному органу документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товару.
Водночас, як вбачається із матеріалів справи, вироком Галицькогорайонного судуміста Львовавід 13вересня 2024року встановлено,що 20.09.2023 у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 23 год. 59 хв., в зону митного контролю пункту пропуску «Грушів Будомєж» митного поста «Грушів» Львівської митниці ДМСУ у напрямку в`їзд в Україну смугою руху «червоний коридор» в`їхав транспортний засіб з реєстраційним номером НОМЕР_1 / НОМЕР_2 під керуванням ОСОБА_1 , яким переміщувався товар: «BUICK Encore GX рік випуску 2022, VIN: НОМЕР_3 та BUICK Envision рік випуску 2022, VIN: НОМЕР_6 ». Як підставу для переміщення вказаного товару ОСОБА_1 до митного контролю подав наступні документи: дві митні декларації від 20.09.2023 про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (STATE OF OKLAHOMA) № НОМЕР_5 ; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (GEORGIA CERTIFICATE OF TITLE) № НОМЕР_7 ; лист-прохання Благодійної організації «Всеукраїнський благодійний фонд «Справедливе суспільство» без номера та дати. Відповідно до митних декларацій від 20.09.2023, в яких містилась неправдива інформація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, на адресу Благодійної організації «Всеукраїнський благодійний фонд «Справедливе суспільство» (ЄДРПОУ 39409432) безпідставно переміщено в якості гуманітарної допомоги: «BUICK Encore GX рік випуску 2022, VIN: НОМЕР_3 та BUICK Envision рік випуску 2022, VIN: НОМЕР_6 », відправником яких зазначений ОСОБА_1 . Внаслідок надання ОСОБА_1 неправдивої інформації до митного органу при подачі митних декларацій від 06.05.2023 про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, останній незаконно одержав пільги при сплаті до Львівської митниці ДМСУ обов`язкових митних платежів на загальну суму 139 912,35 грн. шляхом звільнення від сплати ввізного мита 41 271,33 грн., акцизного податку 6 536,76 грн. та ПДВ 92 104,26 грн. Своїми умисними протиправними діями по епізоду від 20.09.2023 р. ОСОБА_1 вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 222 КК України, тобто надання завідомо неправдивої інформації органам державної влади з метою одержання пільг щодо податків, вчинене повторно.
Відповідно до митної декларації від 20.09.2023, в якій містилась неправдива інформація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою на адресу Благодійної організації «БФ «СТЕЖИНКАМИ ТЕПЛА» (ЄДРПОУ 44668011) переміщено в якості гуманітарної допомоги: «BUICK Encore GX рік випуску 2022, VIN: НОМЕР_3 та BUICK Envision рік випуску 2022, VIN: НОМЕР_6 », відправником яких зазначений ОСОБА_1 .
Внаслідок надання ОСОБА_1 неправдивої інформації до митного органу при подачі митної декларації від 20 вересня 2023 року про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, останній незаконно одержав пільги при сплаті до Львівської митниці ДМСУ обов`язкових митних платежів на загальну суму 139 912,35 грн. шляхом звільнення від сплати ввізного мита 41 271,33 грн., акцизного податку 6 536,76 грн. та ПДВ 92 104,26 грн.
Вищевказаним вироком ОСОБА_1 визнано винним у пред`явленому обвинуваченні у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 222 КК України та ч. 2 ст. 222 КК України. Призначено ОСОБА_1 покарання за ч. 1 ст. 222 КК України у виді штрафу в розмірі 2000 (дві тисячі) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 34 000 грн. з позбавленням права займатися діяльністю, пов`язаною з переміщенням товарів, у тому числі гуманітарної допомоги на митну територію України строком на 1 рік. Призначено ОСОБА_1 покарання за ч. 2 ст. 222 КК України у виді штрафу в розмірі 6000 (шести тисяч) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 102 000 грн. з позбавленням права займатися діяльністю, пов`язаною з переміщенням товарів, у тому числі гуманітарної допомоги на митну територію України строком на 1 рік та 6 місяців. Призначено ОСОБА_1 остаточне покарання відповідно до ч. 1 ст. 70 КК України за сукупністю вищезазначених кримінальних правопорушень шляхом поглинення менш суворого покарання більш суворим, у виді штрафу в розмірі 6000 (шести тисяч) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 102 000 (сто дві тисячі) гривень з позбавленням права займатися діяльністю, пов`язаною з переміщенням товарів, у тому числі гуманітарної допомоги на митну територію України строком на 1 рік та 6 місяців.
У відповідності до п. 8 ч. 1 ст. 247 КУпАП, підставою для закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення є наявність по тому самому факту щодо особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, постанови компетентного органу (посадової особи) про накладення адміністративного стягнення, або нескасованої постанови про закриття справи про адміністративне правопорушення, а також повідомлення про підозру особі у кримінальному провадженні по даному факту.
З наведеного випливає, що законодавцем встановлено безальтернативну заборону повторного розгляду питання про притягнення особи до відповідальності за одне і те саме правопорушення.
У відповідності до ч. 1 ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.
Згідно ч. 2 даної норми, провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Враховуючи вищенаведені норми закону, апеляційний суд погоджується із висновком суду першої інстанції, що провадження у справі стосовно ОСОБА_1 за ч. 2 ст. 483 МК України по факту, який мав місце 20 вересня 2023 року, підлягає закриттю у зв`язку із наявністю по тому ж самому факту щодо особи, яка притягається до адміністративної відповідальності вироку суду, яким ОСОБА_1 визнано винним.
Виходячи з наведеного, апеляційний суд приходить до висновку, що апеляційна скарга представника митниці є безпідставною, оскільки доказів на спростування висновків місцевого суду в ній не наведено, матеріалами справи не встановлено і в ході судового розгляду в суді апеляційної інстанції не здобуто.
Таким чином, оскаржувана постанова є законною та обґрунтованою і підстав для її скасування суд апеляційної інстанції не вбачає.
Керуючись ст.294КУпАП,ст.527МК України, апеляційний суд
п о с т а н о в и в:
Апеляційну скаргу представника Львівської митниці Лубоцького Богдана Ігоровича залишити без задоволення.
Постанову судді Галицького районного суду м. Львова від 08 жовтня 2024 щодо ОСОБА_1 за ч. 2 ст. 483 МК України залишити без змін.
Постанова апеляційного суду є остаточною, оскарженню не підлягає.
Суддя Альберт БЕЛЕНА
Суд | Львівський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2025 |
Оприлюднено | 03.02.2025 |
Номер документу | 124806808 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Львівський апеляційний суд
Белена А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні