Рішення
від 13.01.2025 по справі 911/2726/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"13" січня 2025 р. Справа № 911/2726/24

Господарський суд Київської області у складі судді Щоткіна О.В., за участю секретаря судового засідання Литовки А.С., розглянув матеріали справи

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Альт-Трейд

до Товариства з обмеженою відповідальністю Інтердеко

про стягнення 3247043,79 грн,

за участі представників учасників справи:

позивача Танцюра О.І.

відповідача не з`явився;

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Альт-Трейд (далі - позивач) звернулося до Господарського суду Київської області через підсистему Електронний суд із позовною заявою від 08.10.2024 до Товариства з обмеженою відповідальністю Інтердеко (далі - відповідач) про стягнення 3247043,79 грн, з яких: заборгованість з орендної плати 2179884,59 грн; заборгованість з плати за обслуговування ТЦ 458850,00 грн; заборгованість з компенсації витрат на комунальні послуги 608309,20 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем грошових зобов`язань за договором оренди нежитлового приміщення № 2/120-124-150 від 11.02.2021.

Господарський суд Київської області ухвалою від 14.10.2024 вказану позовну заяву залишив без руху та постановив усунути виявлені недоліки позовної заяви у десятиденний строк з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Через підсистему Електронний суд 14.10.2024 від Товариства з обмеженою відповідальністю Альт-Трейд надійшла заява про усунення недоліків.

Ухвалою суду від 21.10.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; постановлено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження із призначенням підготовчого засідання на 18.11.2024; учасникам справи встановлено строки для вчинення процесуальних дій у справі.

Відповідач в судове засідання 18.11.2024 не з`явився, хоча про судове засідання був повідомлений належним чином та завчасно. Конверт, в якому була направлена ухвала суду, повернуто органом поштового зв`язку з відміткою «за закінченням терміну зберігання» 11.11.2024.

18.11.2024 оголошено перерву у підготовчому засіданні до 02.12.2024.

У підготовче засідання 02.12.2024 представник відповідача повторно не з`явився, про поважність причин неявки суд не повідомив, будь-яких клопотань чи заяв до суду від відповідача не надходило.

Ухвалою від 02.12.2024 суд закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті на 13.01.2025.

В судове засідання 13.01.2025 відповідач вкотре не з`явився, хоча про час та місце судового засідання був повідомлений належним чином та завчасно.

Відповідно до ст. 6 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) у господарських судах функціонує Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система.

Частиною 11 ст. 242 Господарського процесуального кодексу України, якщо учасник справи має електронний кабінет, суд надсилає всі судові рішення такому учаснику в електронній формі виключно за допомогою Єдиної судової інформаційно-комунікаційної системи чи її окремої підсистеми (модуля), що забезпечує обмін документами. У разі відсутності в учасника справи електронного кабінету суд надсилає всі судові рішення такому учаснику в паперовій формі рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Положеннями частини 4 статті 120 Господарського процесуального кодексу України визначено, що ухвала господарського суду про дату, час та місце судового засідання чи вчинення відповідної процесуальної дії повинна бути вручена завчасно, з таким розрахунком, щоб особи, які викликаються, мали достатньо часу, але не менше ніж п`ять днів, для явки в суд і підготовки до участі в судовому розгляді справи чи вчинення відповідної процесуальної дії.

Частиною 1 статті 7 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» передбачено, що Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

В силу положень ст. 10 наведеного Закону, якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

Так, з метою повідомлення відповідача про розгляд справи та про його право подати відзив на позовну заяву,копії ухвал суду були направлені судом рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу місця реєстрації, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а саме: м. Київ, пр.-т Юрія Гагаріна, 15, офіс 1.

Пунктом 3,5 частини 6 статті 242 Господарського процесуального кодексу України визначено, що днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про вручення судового рішення; день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач був належним чином повідомлений про розгляд даної справи, що підтверджується наявними у матеріалах справи рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправленняза номерами 0600975017319 від 21.10.2024, № 0600985295520 від 20.11.2024, № 0600989502538 від 03.12.2024, які повернуті на адресу суду з відміткою АТ «Укрпошта» «за закінченням терміну зберігання».

Відзив на адресу суду від відповідача у зазначений в ухвалі суду від 21.10.2024 процесуальний строк не надійшов, як і будь-яких клопотань чи заяв до суду від відповідача також не надходило, правову позицію у справі відповідач не висловив.

Згідно ч. 9 ст. 165 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

У відповідності до ст. 42 ГПК України учасники справи зобов`язані виявляти повагу до суду та до інших учасників судового процесу; сприяти своєчасному, всебічному, повному та об`єктивному встановленню всіх обставин справи; з`являтися в судове засідання за викликом суду, якщо їх явка визнана судом обов`язковою; подавати усі наявні у них докази в порядку та строки, встановлені законом або судом, не приховувати докази; надавати суду повні і достовірні пояснення з питань, які ставляться судом, а також учасниками справи в судовому засіданні; виконувати процесуальні дії у встановлені законом або судом строки; виконувати інші процесуальні обов`язки, визначені законом або судом.

Оскільки відповідач не скористався своїм правом на подання відзиву, справа розглядається виключно за наявними матеріалами відповідно до приписів ч. 9 ст. 165 та ч. 2 ст. 178 ГПК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 202 ГПК України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

В ході розгляду справи судом, відповідно до п. 4 ч. 5 ст. 13 ГПК України, створено учасникам справи умови для реалізації ними прав, передбачених цим Кодексом у межах строків, встановлених ГПК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 233 ГПК України, суди ухвалюють рішення, постанови іменем України негайно після закінчення судового розгляду.

Після виходу з нарадчої кімнати, відповідно до ст. 240 ГПК України, 13.01.2025 судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

З`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, всебічно та повно дослідивши матеріали справи, суд

ВСТАНОВИВ:

Між ТОВ Альт-Трейд (орендодавець) та ТОВ Інтердеко (орендар) 11.02.2021 укладено Договір оренди нежитлового приміщення № 2/120-124-150 (далі Договір № 2/120-124-150).

З метою однакового розуміння та тлумачення умов Договору № 2/120-124-150, його сторони домовились визначити наступні терміни, зокрема:

- дата початку дата, з якої починає обчислюватись строк оренди, якщо інше не передбачене даним договором, або додатковою угодою сторін;

- дата початку орендного користування інша дата (не дата початку), з якої починає обчислюватись початок строку оренди у випадках, передбачених даним договором, додатковою угодою сторін;

- об`єкт оренди частина будівлі ТРЦ, яка може бути не обмежена або не повністю обмежена стінами; розташована згідно плану (додаток № 1 до даного договору) із визначенням розмірів та меж, площею, що включає в себе площу конструктивних елементів та систем забезпечення будівлі, в якій розміщений об`єкт оренди.

- ТЦ торгівельний центр «Аракс», який знаходиться за адресою: 08131, Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Софіївська Борщагівка, вул. Велика Кільцева, 110, і є цілісним торгівельним комплексом, що має власну необхідну інфраструктуру, що дозволяє орендареві використовувати об`єкт оренди й здійснювати в ньому свою діяльність відповідно до мети і умов даного договору.

За умовами п. 1.1 Договору № 2/120-124-150 орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування частину нежитлового приміщення. Загальна площа, вартість 1 кв. м об`єкта оренди та план розміщення об`єкта оренди наведені у додатку № 1 до цього договору.

Пунктом 1.2 Договору № 2/120-124-150 визначено мету оренди: ведення господарської діяльності відповідно до статутних цілей орендаря та Правил внутрішнього розпорядку ТЦ (додаток № 5 до цього договору).

Відповідно до статті 6 Договору № 2/120-124-150 останній вступає в силу з моменту його підписання сторонами. Термін дії договору закінчується 31.10.2023. Даний договір може бути продовжений, про що складається додаткова угода.

Об`єкт оренди передається орендарю протягом 5 календарних днів з дати підписання Акту прийому-передачі приміщення для проведення опоряджувальних робіт, де вказується перелік обладнання, що передається та стан, в якому був переданий об`єкт оренди, розмір його площі, яка не підлягає зменшенню за рахунок встановлених орендарем стін, внутрішніх перегородок і перекриттів. З дня підписання Акту прийому-передачі приміщення орендар має право приступити до опоряджувальних робіт. Місце розташування об`єкта оренди в ТЦ визначається в Додатку № 1 до даного Договору (п. 7.1).

Згідно Акту № 1 від 01.05.2021 ТОВ «Альт-Трейд» передав, а ТОВ «Інтердеко» прийняв у тимчасове оплачуване користування нежитлове приміщення (далі об`єкт оренди), загальна площа 580 кв.м, розташованого у будівлі Торгівельного центру за адресою: 08131, Україна, Київська обл., К.-Святошинський район, с. Софіївська Борщагівка, вул. Велика Кільцева, 110.

Сторони домовились, що орендна плата починає нараховуватись з 01.05.2021.

У статті 8 Договору № 2/120-124-150 сторони погодили орендну плату, інші платежі та порядок розрахунків, зокрема:

- орендна плата за місяць оренди складається з плати за користування частиною нежитлового приміщення, та визначається в додатку № 2, який є невід`ємною частиною даного договору (пункт 8.1);

- орендар зобов`язаний вносити плату за користування об`єктом оренди та обслуговування ТЦ в розмірах і в терміни, обумовлені в Договорі та Додатку № 2 (п. 8.2);

- орендна плата та платіж за обслуговування ТЦ сплачується орендарем за 2 місяці наперед. Поточні розрахунки здійснюються до 20 (двадцятого) числа кожного місяця. Зобов`язання орендаря з оплати оренди вважається виконаним, якщо на 20 (двадцяте) число кожного місяця орендарем сплачено орендну плату за поточний місяць та 2 (два) наступні місяці оренди, в межах строку дії цього договору. Строки сплати орендної плати протягом першого року оренди деталізовані в Графіку сплати зобов`язань за Договору (Додаток № 2 до Договору), (п. 8.3 Договору).

- початок нарахування орендної плати визначається сторонами у акті передачі об`єкту оренди в орендне користування. Орендна плата розраховується відповідно до п. 8.3 та Додатку № 2 до Договору, виходячи із значення офіційного курсу гривні до долара США, встановленого НБУ на 01 число поточного місяця. Орендна плата за перші три місяці розраховується виходячи з офіційного курсу долара США, встановлений Національним Банком НБУ на дат укладання Договору оренди. Якщо 01 (перше) число є офіційним вихідним днем, тов. такому випадку для розрахунку орендної плати береться курс долара США, встановлений НБУ на наступний робочий день поточного місяця (п. 8.4 Договору).

- у разі потреби визначення розміру орендної плати (інших платежів за даним договором) за визначену кількість днів, розмір такої плати за один день визначається шляхом поділу розміру плати,за відповідний місяць на кількість календарних днів у ньому (п. 8.5).

- орендар повинен протягом 3-х банківських днів з моменту виставлення рахунків орендодавцем компенсувати витрати на комунальні послуги, якими він користується та витрати на комунальні послуги, які споживають відвідувачі в місцях загального користування, та які розподіляються між всіма орендарями ТЦ пропорційно площі об`єкту оренди до загальної плої ТЦ, з дати підписання Акту прийому-передачі. Порядок розрахунку вартості відшкодування комунальних послуг міститься в Додатку № 3 до даного Договору та є його невід`ємною частиною (п.8.9).

Додатком № 1 від 11.02.2021 сторони погодили, що площа оренди: 580 м.кв.

У додатку № 2 від 11.02.2021 до Договору № 2/120-124-150 сторони обумовили, зокрема, розмір орендної плати, витрат на обслуговування та порядок розрахунків, де місячна орендна ставка (Ост) за 1 м2 площі об`єкта оренди складає 550 грн, у т.ч. ПДВ, що відповідає 19,397137 доларам США.

Пунктом 5 додатку № 2 визначено, що орендар зобов`язується оплачувати орендодавцю кошти на обслуговування ТЦ в розмірі 30,00 грн, у т.ч. ПДВ за один квадратний метр об`єкта оренди на місяць, якщо інше не буде встановлено додатковою угодою сторін. Оплата зазначеного у даному пункті платежу за обслуговування ТЦ проводиться орендарем з моменту виставлення орендареві рахунку на тих самих умовах, як і орендна плата, згідно п. 8.3 договору.

Орендар протягом 5 банківських днів з дати підписання цього Договору зобов`язується перерахувати орендодавцю орендну плату та платіж за обслуговування ТЦ наперед за два календарні місяці, а в подальшому орендна плата здійснюється відповідно до п. 8.3, 8.4 Договору.

Додаток № 3 від 11.02.2021 до договору від 11.02.2021 передбачає Порядок розрахунку вартості відшкодування комунальних платежів, що включає в себе електроенергію, опалення, водопостачання.

Сторони 01.05.2021 підписали акт № 1 прийому-передачі нежитлового приміщення в орендне користування за договором № 2/120-124-150, у якому домовились, зокрема, що орендна плата починає нараховуватися з 01.05.2021.

До Договору оренди також були укладені наступні додаткові угоди:

Додаткова угода № 1-30.07.2021 від 30.07.2021 року про внесення змін до Договору оренди нежитлового приміщення №2/120-124-150 від « 11» лютого 2021 р. про встановлення знижки за серпень, вересень 2021 року.

Додаткова угода № 1-14.09.2021 від 14.09.2021 року про внесення змін до Договору оренди нежитлового приміщення №2/120-124-150 від « 11» лютого 2021 р. про встановлення знижки за жовтень 2021 року.

Додаткова угода № 1-22.12.2021 від 22.12.2021 року про внесення змін до Договору оренди нежитлового приміщення №2/120-124-150 від « 11» лютого 2021 р. про встановлення знижки листопаді, грудні 2021 року.

Додаткова угода № 1-01.03.2022 від 01.03.2022 року про внесення змін до Договору оренди нежитлового приміщення № 2/120-124-150 від « 11» лютого 2021 р. про встановлення знижок за період з 10 травня 2022 року по 31 травня 2023 року включно.

Додаткова угода про внесення змін 1-01.12.2022 від 01.12.2022 року про внесення змін до Договору оренди нежитлового приміщення № 2/120-124-150 від « 11» лютого 2021 р. про внесення змін до змісту умов Договору та Додатку №3.

Додаткова угода № 1-01.06.2023 від 01.06.2023 року про внесення змін до Договору оренди нежитлового приміщення № 2/120-124-150 від « 11» лютого 2021 р. про встановлення знижок за період з червня 2023 року по вересень 2023 року.

Додаткова угода № 1-01.10.2023 від 01.10.2023 року про внесення змін до Договору оренди нежитлового приміщення № 2/120-124-150 від « 11» лютого 2021 про продовження терміну дії Договору до « 09» лютого 2024 року та зменшення площі об`єкта оренди до 319 кв.м.

Невиконання умов договору щодо своєчасної оплати наданих послуг та користування орендованим приміщенням слугувала підставою для звернення позивача із позовом до суду про стягнення 3247043,79 грн, з яких: заборгованість з орендної плати 2179884,59 грн; заборгованість з плати за обслуговування ТЦ 458850,00 грн; заборгованість з компенсації витрат на комунальні послуги 608309,20 грн.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, які виникли між сторонами договору 2/120-124-150, суд виходить із такого.

Відповідно до статті 11 Цивільного кодексу України, цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Зокрема, підставами виникнення цивільних прав та обов`язків є договори та інші правочини.

Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків (стаття 626 Цивільного кодексу України).

Згідно з приписами статті 627 Цивільного кодексу України, відповідно до статті 6 цього кодексу сторони є вільними в укладені договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

За своєю правовою природою договір оренди нежитлового приміщення № 2/120-124-150 від 11.02.2021 є договором найму (оренди), згідно з яким, за приписами статті 759 Цивільного кодексу України, наймодавець передає або зобов`язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.

Приписами статті 283 Господарського кодексу України встановлено, що за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності.

У користування за договором оренди передається індивідуально визначене майно виробничо-технічного призначення (або цілісний майновий комплекс), що не втрачає у процесі використання своєї споживчої якості (неспоживна річ).

Суд установив, що відповідачу на підставі договору № 2/120-124-150 передано в строкове платне користування нежитлове приміщення загальною площею 580 кв. м, розташоване у будівлі Торгівельного центру за адресою Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Софіївська Борщагівка, вулиця Велика Кільцева,110.

Пізніше Додатковою угодою від 01.10.2023 загальна площа об`єкта оренди зменшена до 319 кв.м.

Відповідно до частини першої статті 762 Цивільного кодексу України за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму.

Згідно із частиною першою статті 286 Господарського кодексу України орендна плата це фіксований платіж, який орендар сплачує орендодавцю незалежно від наслідків своєї господарської діяльності.

Статтями 525, 526 Цивільного кодексу України встановлено, що зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно із частиною шостою статті 762 Цивільного кодексу України наймач звільняється від плати за весь час, протягом якого майно не могло бути використане ним через обставини, за які він не відповідає.

Норма права, закріплена у частині шостій статті 762 Цивільного кодексу України, визначає в якості підстави звільнення від зобов`язання сплатити орендну плату об`єктивну безпосередню неможливість використовувати передане у найм майно (бути допущеним до приміщення, знаходитись у ньому, зберігати у приміщенні речі тощо) через обставини, за які орендар не відповідає. Обставини, зазначені у даній статті можуть бути спричинені, зокрема, й безпосередньо вольовою дією як орендодавця, так і орендаря.

Для застосування вказаної норми та звільнення наймача від плати за користування орендованим майном, визначальною умовою звільнення від сплати орендної плати є наявність обставин, за які орендар не відповідає. Обставини, які свідчать про те, що майно не використовувалося або не могло бути використане наймачем і він не відповідає за це, мають бути доведені.

У спірних правовідносинах позивач просить стягнути з відповідача заборгованість з орендної плати за договором оренди в розмірі 2179884, 59 грн за загальний період користування з травня 2021 по лютий 2024.

Так, згідно встановлених судом обставин, орендар відповідно до умов укладеного Договору мав оплачувати оренду починаючи з моменту підписання акту від 01.05.2021 та по дату повернення об`єкту оренди по 09.02.2024. Факт повернення орендованого приміщення підтверджується складеним між сторонами актом приймання-передачі 09.02.2024.

Як зазначалось вище, за перші два місяці оренди (травень та червень 2021) орендар здійснює оплату наперед; поточні розрахунки здійснюються до 20 (двадцятого) числа кожного місяця.

При цьому, лише в період з травня по червень 2021 без порушення термінів оплати оренди, орендар оплатив згідно умов договору 638 000 грн на рахунок орендодавця послуги оренди.

В період з липня 2021 року по грудень 2021 було нараховано орендної плати 1626900 грн, разом з тим в згаданий період з боку орендодавця здійснено проплати з порушенням граничних строків оплати (про що також викладено в розрахунку заборгованості відповідача) на суму 1550079,68 грн, тобто борг в період з липня по грудень 2021 склав 76820,32 грн.

З січня 2022 лютий 2024 нараховано орендну плату на суму 2103064,27 грн, яка не погашена з боку орендаря. Відтак, за підрахунком позивача та поданими до матеріалів справи доказами, підтверджена заборгованість за орендоване приміщення становить 2179884,59 грн (76820,32+2103064,27).

Як вказує позивач, з метою досудового врегулювання спору між сторонами періодично проводився діалог щодо варіантів погашення існуючої заборгованості.

В підтвердження наявної заборгованості за Договором оренди відповідачем був наданий позивачеві Гарантійний лист (вхідний номер реєстрації 22/23 від 15.06.2023, який доданий до позовної заяви, яким, зокрема, була підтверджена заборгованість ТОВ «Інтердеко» за Договором оренди нежитлового приміщення №2/120-124-150 від 11 лютого 2021 на суму 2912633,45 грн, а також підтверджена чинність умов відповідного Договору оренди та наміри відповідача щодо погашення заборгованості шляхом здійснення систематичних платежів за рахунок отримання грошових коштів від реалізації продукції тощо.

Окрім вищевикладеного, відповідачем не заперечувалось надання належним чином позивачем послуг з оренди за Договором оренди, про що свідчать підписані сторонами Акти наданих послуг за період з дати початку надання таких послуг - з 01 травня 2021року Договору оренди по січень 2024 року включно.

Також, між сторонами укладений Акт звірки взаємних розрахунків, яким підтверджена заборгованість ТОВ «Інтердеко» перед ТОВ «Альт-Трейд» станом на 31.05.2023 року за Договором оренди у розмірі 2912633,45грн.

Відповідно до частини першої статті 631 Цивільного кодексу України строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов`язки відповідно до договору.

Згідно із частинами першою і другою статті 598 Цивільного кодексу України зобов`язання припиняється частково або у повному обсязі на підставах, встановлених договором або законом. Припинення зобов`язання на вимогу однієї із сторін допускається лише у випадках, встановлених договором або законом.

Беручи до уваги те, що об`єкт оренди знаходився в користуванні відповідача з 01.05.2021 по 09.02.2024 включно, на ТОВ «Інтердеко» був покладений обов`язок згідно Договору та додаткових угод своєчасно та в повному обсязі сплачувати орендну плату, що останнім здійснено не було, доказів зворотного не надано, як наслідок, суд приходить до висновку про правомірність та обґрунтованість позовних вимог про стягнення з відповідача орендних платежів в розмірі 2179884,59 грн, які слід задовольнити повністю.

Також умовами п. 8.3 Договору передбачено обов`язок орендаря вносити плату за обслуговування ТЦ в розмірах і терміни, обумовлені Договором та Додатком № 2, які згідно п. 8.3, 8.4 договору він сплачується орендарем, як і орендні платежі - за перші 2 місяці наперед. Поточні розрахунки здійснюються до 20 (двадцятого) числа кожного місяця.

Пунктом 5 додатку № 2 визначено, що орендар зобов`язується оплачувати орендодавцю кошти на обслуговування ТЦ в розмірі 30,00 грн, у т.ч. ПДВ за один квадратний метр об`єкта оренди на місяць, якщо інше не буде встановлено додатковою угодою сторін. Оплата зазначеного у даному пункті платежу за обслуговування ТЦ проводиться орендарем з моменту виставлення орендареві рахунку на тих самих умовах, як і орендна плата, згідно п. 8.3 договору.

До матеріалів позовної заяви, ТОВ «Альт-Трейд» додано Акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) за період з травня 2021 по січень 2024 про нарахування згідно п.5 Додатку №2 Додаткової угоди до Договору оренди плати за обслуговування ТЦ.

Зазначені акти підписані з боку сторін та скріплені печатками підприємств, претензій сторони одна до одної не мають, що також зафіксовано у вказаних актах.

Предметом стягнення витрат на обслуговування є заборгованість в розмірі 458 850,00 грн за період з жовтня 2021 року по лютий 2024 року (при цьому за період з травня 2021 по вересень 2021 вартість обслуговування відповідачем була сплачена повністю).

Перевіривши розрахунок витрат на обслуговування об`єкта оренди, які підлягають до сплати орендарем за період з 01.05.2021 по 09.02.2024 (дата повернення об`єкта оренди), з урахуванням порядку визначення такого платежу, а також оплати зазначених послуг в період з травня 2021 по вересень 2021, суд установив, що належною до стягнення з відповідача є сума витрат на обслуговування об`єкта оренди в розмірі 458 850,00 грн, строк оплати якої настав відповідно до пункту 8.3 цього договору за період з жовтня 2021 по лютий 2024. Відтак, вимога позивача в цій частині підлягає задоволенню повністю.

Також позивач заявив до стягнення з відповідача заборгованість з компенсації витрат на комунальні послуги 608 309,20 грн з 01 липня 2021 по 09.02.2024.

Як вказано в пункті 8.9.Договору оренди передбачений порядок сплати витрат на комунальні послуги. Орендар повинен протягом 3х банківських днів з моменту виставлення рахунків орендодавцем компенсувати витрати на комунальні послуги, якими він користується та витрати на комунальні послуги, які споживають відвідувачі в місцях загального користування, та які розподіляються між всіма орендарями ТЦ пропорційно площі Об`єкту оренди до загальної площі ТЦ, з дати підписання Акту прийому-передачі. Порядок розрахунку вартості відшкодування комунальних послуг міститься в Додатку№3 до Договору оренди та є його невід`ємною частиною.

У додатку № 3 до договору № 2/120-124-150 передбачено, що до витрат на комунальні платежі включаються витрати на електроенергію, опалення та водопостачання, принципи розподілу якої залежать не лише від спожитих орендарями комунальних послуг за індивідуальними засобами обліку, а й з урахуванням спожитих комунальних послуг для забезпечення функціонування ТЦ.

Нараховані суми витрат з компенсації комунальних послуг відображені в актах, порядок оплати передбачений п .8.9.Договору, а також Додатком № 3.

Так згідно вказаних актів, останні містять такі найменування робіт, послуг: компенсація вартості спожитої електроенергії (зг. лічильників п. 1.1.1 додатку №3 до дог.ореди та загального освітлення п.1.1.2 (а) додатку №3 до дог. оренди); компенсація витрат електроенергії, обчислених зг. п. 1.1.2 (б) додатку №3 договору оренди (опалення, кондиціювання, вентиляція, дод. механізми).

Також зазначені акти містять посилання на розрахунковий документ рахунок на оплату покупцю, що міститься в шапці кожного акту.

Позивачем заявлені витрати на комунальні послуги в період з 01.07.2021 по 09.02.2024 в сумі 608 309,20 грн.

Згідно наданого розрахунку позивача вбачається, що в період з 01.05.2021 по 30.06.2021 відповідач здійснював оплату комунальних послуг згідно договору. Однак, в період з 01.07.2021 по 09.02.2024 надані послуги та виставлені рахунки залишились неоплаченими. Здійснивши перерахунок вказаних платежів, наданих позивачем, перевіривши поданими доказами, суд установив, що за період оренди з 01.07.2021 по 09.02.2024 неоплачені витрати на комунальні послуги склали 608309,20 грн, які і просив стягнути позивач.

Жодних заперечень щодо правильності нарахованих сум по платежам за комунальні послуги за спірний період відповідач не надав.

Зважаючи на те, що у матеріалах справи відсутні докази сплати відповідачем заборгованості з заборгованості з компенсації витрат на комунальні послуги за період оренди, строк виконання яких настав, та докази отримання яких містяться в матеріалах справи, суд дійшов висновку, що зазначені вимоги позивача підлягають задоволенню повністю в розмірі 608 309,20 грн.

Судові витрати зі сплати судового збору відповідно до п. 2 ч. 1, п. 1 ч. 4 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідача.

Відповідно до наданої суду платіжної інструкції про сплату судового збору за звернення до суду з даним позовом позивачем було сплачено 48705,66 грн.

На підставі ч. 3 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» при поданні до суду процесуальних документів, передбачених ч. 2 ст. 4 цього Закону, в електронній формі - застосовується коефіціент 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору.

Тобто, за подачу позовної заяви в 2024 році в електронній формі позивач повинен був сплатити судовий збір в розмірі 38964,53 грн. з урахуванням коефіцієнту 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору.

Таким чином, з урахуванням задоволення позовних вимог відшкодуванню витрат позивача по оплаті судового збору з відповідача підлягає сума 38964,53 грн.

Судовий збір в розмірі 9741,13 грн може бути повернуто на користь позивача з Державного бюджету України згідно ухвали суду за відповідним клопотанням позивача згідно до вимог ст.7 Закону України «Про судовий збір», у зв`язку із внесенням судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом.

Керуючись статтями 73, 74, 76-79, 129, 237, 238, 240, 242 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Задовольнити позов повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтердеко» (02094, м. Київ, пр-т Юрія Гагаріна, будинок, 15, офіс 1, код ЄДРПОУ 43288595) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Альт-Трейд» (08131, Київська обл, Києво-Святошинський р-н, с. Софіївська Борщагівка, вул. Велика Кільцева, 110, код ЄДРПОУ 37074570) 2 179 884 (два мільйони сто сімдесят дев`ять тисяч вісімсот вісімдесят чотири) грн 59 коп. заборгованості з орендної плати, 458 850 (чотириста п`ятдесят вісім тисяч вісімсот п`ятдесят) грн 00 коп. заборгованості з плати за обслуговування ТЦ; 608 309 (шістсот вісім тисяч триста дев`ять) грн 20 коп. заборгованості з компенсації витрат на комунальні послуги та 38964 (тридцять вісім тисяч дев`ятсот шістдесят чотири) грн 53 коп. судового збору.

3. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана протягом двадцяти днів з дня складення повного тексту рішення відповідно до статей 256-257 Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено 30.01.2025 року

Суддя О.В. Щоткін

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення13.01.2025
Оприлюднено03.02.2025
Номер документу124807784
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з правочинів щодо акцій, часток, паїв, інших корпоративних прав в юридичній особі оренди

Судовий реєстр по справі —911/2726/24

Рішення від 13.01.2025

Господарське

Господарський суд Київської області

Щоткін О.В.

Ухвала від 02.12.2024

Господарське

Господарський суд Київської області

Щоткін О.В.

Ухвала від 18.11.2024

Господарське

Господарський суд Київської області

Щоткін О.В.

Ухвала від 21.10.2024

Господарське

Господарський суд Київської області

Щоткін О.В.

Ухвала від 14.10.2024

Господарське

Господарський суд Київської області

Щоткін О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні