ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"16" січня 2025 р.м. Одеса Справа № 916/3654/24
Господарський суд Одеської області у складі судді Найфлейша В.Д.,
при секретарі судового засідання Шпак І.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи №916/3654/24
до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю Інфокс в особі філії Інфоксводоканал (65039, м. Одеса, вул. Басейна, 5, код ЄДРПОУ 26472133)
про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії
Представники сторін:
Представник позивача - Пархоменко І.П. (зал 2)
Представник відповідача - Никисла О.І. (зал 2)
ВСТАНОВИВ:
Державна установа Одеська виправна колонія №14 звернулась до Господарського суду Одеської області з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю Інфокс в особі філії Інфоксводоканал про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 29.08.2024р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на "10" вересня 2024 р. о 10:45.
17.09.2024р. від Товариства з обмеженою відповідальністю Інфокс в особі філії Інфоксводоканал до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити Державній установі Одеська виправна колонія (№14) в задоволенні позову повністю.
25.09.2024р. Позивачем Державною установою Одеська виправна колонія №14 надано відповідь на відзив.
07.10.2024р. від Відповідача до суду надійшли заперечення на відповідь на відзив.
Державна установа Одеська виправна колонія №14 надала пояснення по справі 10.10.2024р.
Ухвалою суду від 10.10.2024р. строк підготовчого провадження у справі №916/3654/24 продовжено на 30 днів, призначено підготовче засідання у справі №916/3654/24 на 12.11.2024р. о 14:15, клопотання Державної установи Одеська виправна колонія №14 про залучення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг задоволено частково, залучено до участі у справі Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг (03057 м. Київ, вул. Сім?ї Бродських, 19) як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.
04.11.2024р. від Товариства з обмеженою відповідальністю Інфокс в особі філії Інфоксводоканал до суду надійшли додаткові пояснення по справі.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 12.11.2024р. закрито підготовче провадження по справі №916/3654/24, призначено справу до розгляду по суті у судовому засіданні на 03.12.2024р. о 09:50, зобов`язано Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг (03057 м. Київ, вул. Сім?ї Бродських, 19) надати пояснення по суті спору.
05.12.2024р. Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг надано пояснення по справі.
16.01.2025р. у судовому засіданні було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши матеріали позовної заяви, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив:
Між державною установою Одеська виправна колонія (№ 14) та ТОВ ІНФОКС в особі заступника начальника Управління з контролю та промислового водокористування філії ІНФОКСВОДОКАНАЛ Турікова Олександра Олександровича укладено договір про закупівлю послуг централізованого водовідведення (для бюджетних організацій) №16/24с/К-5 від 24.01.2024 року та договір про закупівлю послуг централізованого водопостачання (для бюджетних організацій) № 16/24в/К-6 від 24.01.2024 року.
Відповідно до п. 4.1 Договору №16/24с/К-5 від 24.01.2024 загальна сума договору становить 539 478, 54 грн., з урахуванням ПДВ -89 913, 09 грн, за рахунок коштів державної установи Одеська виправна колонія (№14) - 498 092, 94 грн. (в т.ч. ПДВ), за рахунок відшкодувань субспоживачів 41 385, 60 грн. (в т.ч. ПДВ). Суму цього Договору складає вартість Послуг Водоканалу з водовідведення, що встановлюється згідно із затвердженими тарифами, які на момент укладення цього Договору складають: на послуги з централізованого водовідведення 17,244 грн за 1 куб.м з ПДВ.; на послуги з водовідведення зливових стоків 17,244 грн за 1 куб.м з ПДВ.
Відповідно до п. 4.1 договору № 16/24в/К-6 від 24.01.2024 року загальна сума договору становить 560 502, 06 грн., з урахуванням ПДВ 93 417,01 грн., за рахунок коштів державної установи Одеська виправна колонія (№14) - 517 503, 66 грн. (в т.ч. ПДВ), за рахунок відшкодувань субспоживачів 42 998, 40 грн. (в т.ч. ПДВ). Вартість послуг що встановлюється згідно із затвердженими тарифами, які на момент укладення цього Договору складають: 17,916 грн. за 1 куб.м. з ПДВ.
Згідно пунктів 4.2. Договорів у випадку зміни тарифів, оплата здійснюється за новими цінами, без зміни умов цього Договору. При цьому Водоканал повідомляє Споживача про зміну тарифів через засоби масової інформації.
Як зазначено позивачем, 26.06.2024 року на електронну адресу установи від ТОВ Інфоксводоканал надійшли додаткові угоди до договорів №16/24с/К-5 від 24.01.2024 року та № 16/24в/К-6 від 24.01.2024 року з яких вбачається, що водоканал, посилаючись на постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг від 28.05.2024 року №1011 Про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення Товариству з обмеженою відповідальністю ІНФОКС та постанову Кабінету Міністрів України від 09.10.2013 року №750 Про затвердження Порядку зарахування коштів на поточні рахунки із спеціальним режимом використання для проведення розрахунків за інвестиційними програмами, використання зазначених коштів і здійснення контролю за їх витрачанням у сфері теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення, з 01.06.2024 року збільшує тариф на послуги з централізованого водопостачання 27, 624 грн. за 1 м. куб. з ПДВ та на послуги з централізованого водовідведення 22, 944 грн. за 1 куб.м. з ПДВ, на послуги з водовідведення зливних стоків 22, 944 грн. за 1 м.куб. з ПДВ.
Так, відповідно до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг №1011 від 28.05.2024 року Про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення Товариству з обмеженою відповідальністю ІНФОКС установлено ТОВ ІНФОКС тарифи зі структурою, наведеною в додатку до цієї постанови: а) на централізоване водопостачання: споживачам, які є суб`єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення, - 8, 66 грн. за 1 куб.м. (без ПДВ); споживачам, які не є суб`єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення 23, 02 грн. за 1 куб.м. (без ПДВ); б) на централізоване водовідведення: споживачам, які є суб`єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення, - 6, 99 грн. за 1 куб.м. (без ПДВ); споживачам, які не є суб`єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення 19, 12 грн. за 1 куб.м. (без ПДВ).
Пунктом 2 Постанови установлено, що тарифи на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення застосовуються для населення на рівні тарифів, що застосовувалися станом на 24.02.2022 року, а саме: на централізоване водопостачання 14, 93 грн. за 1 куб.м. (без ПДВ); на централізоване водовідведення 14, 37 за 1 куб. м. (без ПДВ).
Позивач звернувся з листом до в.о. начальника УКПВ філії ІНФОКСВОДОКАНАЛ Олександра Турікова з листом проханням розглянути питання щодо можливості застосування до установи п. 2 постанови №1011 від 28.05.2024 року задля уникнення порушення прав та інтересів засуджених.
31.07.2024 року від ТОВ ІНФОКС філії ІНФОКСВОДОКАНАЛ до установи надійшов лист зі змісту якого вбачається, що п. 2 Постанови №1011 від 28.05.2024 року стосується лише тих споживачів, з якими Філією укладені індивідуальний договір про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, а також Об`єднання співвласників багатоповерхових будинків, у зв`язку з чим, дії Філії щодо нарахування установі за послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення з червня 2024 року відповідно до тарифу, затвердженого Постановою №1011 від 28.05.2024 року, відповідають вимогам чинного законодавства.
Таким чином, Позивач, звертаючись до суду просить визнати протиправною відмову Відповідача у застосуванні п. 2 Постанови №1011 від 28.05.2024 року та зобов`язати застосувати до установи п. 2 Постанови №1011 від 28.05.2024 року.
В обгрунтування своїх вимог позивач зазначає, що засуджені є населенням, яке проживає на території колонії в житлових приміщеннях та самостійно відшкодовує витрати на утримання, а тому незастосування тарифів згідно п. 2 Постанови є порушенням прав засуджених.
Так, згідно ст. 379 Цивільного клдексу України житлом фізичної особи є житловий будинок, квартира, інше жиле приміщення, призначені та придатні для постійного або тимчасового проживання в них.
Відповідно до ст. 7 Кримінально-виконавчого кодексу України держава поважає і охороняє права, свободи і законні інтереси засуджених, забезпечує необхідні умови для їх виправлення і ресоціалізації, соціальну і правову захищеність та їх особисту безпеку.
Засуджені користуються всіма правами людини та громадянина, передбаченими Конституцією України, за винятком обмежень, визначених цим Кодексом, законами України і встановлених вироком суду.
Згідно ч. 4 ст. 59 Кримінально-виконавчого кодексу України особи, засуджені до обмеження волі, серед іншого зобов`язані проживати за особистим посвідченням, яке видається взамін паспорта, проживати, як правило, у спеціально призначених гуртожитках. Відповідно до ч. 1 ст. 64 КВКУ засуджені, які тримаються у виправних центрах, забезпечуються індивідуальним спальним місцем, інвентарем і постільними речами, а продукти харчування, одяг, взуття, білизну і предмети першої потреби придбавають за власні кошти. Норма жилої площі на одного засудженого не може бути меншою чотирьох квадратних метрів. Зазначене передбачене також ст. 115 Кодексу. Комунально-побутові та інші послуги оплачуються засудженими на загальних підставах.
Згідно п. 3 Правил внутрішнього розпорядку слідчих ізоляторів Державної кримінально-виконавчої служби України, затверджених Наказом Міністерства юстиції України від 14 червня 2019 року № 1769/5, камера - обладнане відповідно до чинного законодавства жиле приміщення, призначене для тримання ув`язнених і засуджених у кількості двох і більше осіб.
Відповідно до ч. 1 ст.121 Кримінально-виконавчого кодексу України, особи, які відбувають покарання у виправних колоніях, відшкодовують витрати на їх утримання, крім вартості харчування, взуття, одягу, білизни, спецхарчування та спецодягу.
Постановою Кабінету Міністрів України № 80 від 14.02.2017 Про затвердження Порядку відшкодування вартості витрат на утримання засуджених в установах виконання покарань визначено механізм відшкодування витрат. До таких витрат відносяться житлово-комунальні послуги, а саме: централізоване постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньо-будинкових систем), електропостачання, теплопостачання, вивезення побутових відходів, послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.
Згідно п.5 Постанови відшкодування засудженими вартості витрат на їх утримання за звітний місяць здійснюється із заробітку, пенсій та іншого доходу, що нараховані засудженим у місяці, що настає за звітним.
У роз`ясненнях Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг зазначено, що під час надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення за відповідними моделями організації договірних відносин ліцензіати повинні враховувати категорію, до якої належать споживач.
Відповідачем зазначено, що положення п.2 Постанови №1011 стосується населення та лише тих споживачів, з якими Філією укладено індивідуальні договори з власниками/ співвласниками приватних будинків та відповідних квартир в багатоквартирних будинках, та колективні договори, які укладені відповідно до ст.10 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку від імені власників/співвласників багатоквартирних будинків, які в свою чергу утворили ОСББ. Крім того, Товариство з обмеженою відповідальністю Інфокс в особі філії Інфоксводоканал зазначає, що засуджені утримуються, а не тимчасово проживають в колонії, а тому відсутні докази, що приміщення, в яких утримуються засуджені є жилими приміщеннями у розумінні норм ЦК України.
Господарський суд погоджуються з правовою позицією позивача про те, що засудженні, які утримуються в виправних колоніях, проживають в спеціальних гуртожитках, з відповідними нормами житлової площі на кожну особу та відшкодовують комунально-побутові витрати за власні кошти, що відповідає ст.379 ЦК України, оскільки вказана норма кореспондує, що житлом фізичної особи є житловий будинок, квартира, інше жиле приміщення, призначені та придатні для постійного або тимчасового проживання в них, тобто місця тримання/проживання засуджених осіб мають статус жилих приміщень і відповідно засуджені є населенням, що зумовлює з метою усунення дискримінації засуджених осіб необхідність застосування саме державною установою виконання покарань безпосередньо до засуджених осіб, які тримаються в установі виконання покарань, тарифу та водопостачання на рівні встановленого тарифу для населення відповідно до п. 2 постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг №1011 від 28.05.2024 року. Застосування зазначеного тарифу здійснюється у правовідносинах між державною установою виконання покарань та засудженими особами при відшкодуванні ними сплачених установою наданих послуг водопостачання.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 80 від 14.02.2017 Про затвердження Порядку відшкодування вартості витрат на утримання засуджених в установах виконання покарань вартість витрат на утримання засуджених в установах виконання покарань, яка відшкодовується із нарахованого їм заробітку, пенсій та іншого доходу, розраховується за видами наданих послуг, які безпосередньо пов`язані із забезпеченням створення належних матеріально-побутових умов під час відбування покарання. Методика розрахунку розмірів відшкодування вартості витрат на утримання засуджених в установах виконання покарань затверджується Мін`юстом. Кошти, які установа виконання покарань отримує від відшкодування засудженими вартості витрат на їх утримання, зараховуються до спеціального фонду державного бюджету та використовуються в порядку, встановленому законодавством.
В судовому засіданні представником позивача зазначено, що Міністерством юстиції України затверджено Методичні рекомендації розрахунку розмірів відшкодування вартості витрат на утримання засуджених в установах виконання покарань, якими передбачено, що до житлово-комунальних послуг, що надаються засудженим, належать: комунальні послуги (централізоване постачання холодної води, централізоване постачання гарячої води, водовідведення (з використанням внутрішньо-будинкових систем), газо- та електропостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів, послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, тощо. Кошти, які установа отримує від відшкодування особами житлово-комунальних та побутових послуг, зараховуються на відповідні рахунки спеціального фонду, відкриті на ім`я установи в органах Державної казначейської служби України, та використовуються згідно із затвердженим кошторисом установи відповідно до законодавства. Визначення вартості наданих засудженим житлово-комунальних та побутових послуг здійснюється на підставі фактичних витрат, які безпосередньо пов`язані з їх утриманням відповідно до вимог національного положення бухгалтерського обліку в державному секторі. Розрахунок вартості наданих житлово-комунальних послуг здійснюється на підставі відповідних даних матеріальних звітів, актів прийому-передачі (виконаних робіт) та даних приладів обліку споживання. Розрахунок вартості наданих побутових послуг здійснюється на підставі фактично наданих засудженому послуг за затвердженими начальником установи калькуляціями щодо кожного виду побутових послуг без врахування комунальних послуг, які відшкодовуються в загальному порядку. Розрахунок вартості житлово-комунальних послуг, які відшкодовують засуджені, проводиться за попередній календарний місяць на підставі фактичних витрат за надані послуги на одного засудженого за добу на підставі інформації щодо кількості засуджених, які перебувають в установі. Для розрахунку вартості житлово-комунальних та побутових послуг, які відшкодовуються засудженими, відповідальними особами щомісяця до 15 числа місяця, наступного за звітним, подається до бухгалтерії установи інформація про фактично спожиті житлово-комунальні та побутові послуги.
Таким чином, господарський суд дійшов висновку, що оплачують комунальні послуги за договірними зобов`язаннями перед відповідачем не засуджені особисто, а саме державна установа виконання покарань, а в подальшому відшкодовують засуджені особи вартість на своє утримання згідно калькуляції у відповідності до даних приладів обліку споживання.
Враховуючи характер правовідносин та методику відшкодування комунальних послуг в даному випадку, суд зазначає, що державна установа Одеська виправна колонія (№ 14) зобов`язана застосовувати щодо засуджених осіб тариф за комунальні послуги для населення з моменту введення в дію постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг №1011 від 28.05.2024 року Про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення" , а саме згідно п. 2 Постанови: на централізоване водопостачання 14, 93 грн. за 1 куб.м. (без ПДВ); на централізоване водовідведення 14,37 за 1 куб. м. (без ПДВ) шляхом включення зазначеного тарифу до калькуляції, а різниця вартості тарифу, що становить 27,624 грн. - 14,93 грн. = 12,694 грн. на послуги з централізованого водопостачання та відповідна різниця вартості тарифу на централізоване водовідведення, що становить 22,944 грн. - 14,37 грн. = 8,574 грн. має сплачуватись державною установою Одеська виправна колонія (№ 14) за укладеним договором на користь ТОВ ІНФОКС та компенсуватись за рахунок субспоживачів та державного бюджету, оскільки згідно п. 13 Положення про державну установу "Одеська виправна колонія (№14)", затвердженого наказом Міністерства Юстиції України від 24.12.2020року, № 4476/5 виправна колонія утримується за рахунок коштів державного бюджету та інших джерел не заборонених законодавством; структура та штат виправної колонії затверджується Мін`юстом, а кошторис та штатний розпис - Департаментом. Таким чином, саме на позивача державну установу Одеська виправна колонія (№ 14) покладено обов`язок привести у відповідності до вимог законодавства бухгалтерський облік в частині калькуляцій на відшкодування засудженими особами житлово-комунальних послуг в частині водопостачання та водовідведення.
Крім того, слід зазначити, що згідно додатку № 4 до Договору, вбачається, що водогосподарчий баланс колонії складає перелік господарсько-побутових споживачів, а саме: службовці 91 чол., робочі 883 чол, прибирання приміщень всього 3960 кв.м., приготування їжі 3883 ум.бл., гуртожитки 750 чол., лікарня 20 койка місць, поліклініки і амбулаторії на 20 хворих та 4 працівники, пральня 264 кг. Також, договором №16/24с/К-5 від 24.01.2024 передбачено загальну суму договору в розмірі 539 478, 54 грн., за рахунок відшкодувань субспоживачів 41 385, 60 грн.; договором № 16/24в/К-6 від 24.01.2024 року передбачено загальну суму договору 560 502, 06 грн., за рахунок відшкодувань субспоживачів 42 998, 40 грн. (в т.ч. ПДВ).
Згідно наданих позивачем витягів з Державного реєстру речових прав до відомостей про складові частини об`єкта нерухомого майна за адресою м. Одеса, вул. Краснова, 2а. серед приміщень гуртожитків включено адміністративний корпус, дизельна, приміщення охорони, компресорна, пожежна, майстерня, артсвердловина, склади, гараж, бомбосховище, пташник, приміщення розплідника собак, теплиці, господарські будівлі, пожежна водойма, пожежна цистерна, лазня, естакада-бункер, тощо, у зв`язку з чим вбачається здійснення водопостачання на інші потреби, відмінні від потреб засуджених осіб.
Згідно розділу "Визначення термінів" зазначених договорів субабонент - суб`єкт господарювання, який одержує воду питну з водопровідної мережі водоканалу, або скидає стічні води в мережу водовідведення водоканалу через мережі споживача.
Пунктом 1.2. договору передбачено, що місцем надання послуг водоканалом споживачу є точка розподілу, визначена сторонами в акті визначення точки розподілу та розмежування балансової приналежності водопровідних та каналізаційних мереж (додаток № 1 до договору). Зазначені послуги надаються водоканалом споживачеві на підставі умов цього договору, відповідно до дислокації об`єктів споживача (додаток 2) та переліку послуг, що фактично отримуються споживачем.
Відповідно до п.п. 2, 3 договорів споживач серед інших обов`язаний включати обсяги водоспоживання та водовідведення субспоживачів до нормативного розрахунку; за вимогою водоканалу забезпечувати доступ представників останнього до засобів обліку субспоживачів, які мають власні особові рахунки у водоканалі, з метою проведення контролю та зняття показників з засобів обліку, якщо у останніх не оформлені прямі договорні відносини з водоканалом; за вимогою водоканалу здійснювати відключення субабонентів, що мають договірні відносини з водоканалом, від мереж споживача. Також споживач має право надавати дозволи на приєднання до власних мереж водопроводу іншим суб`єктам господарювання (субспоживачам) після отримання письмового дозволу водоканалу та виконання його обгрунтованих вимог. Якщо до мереж споживача приєднані в установленому порядку мережі інших споживачів (субспоживачі), споживач зобов`язаний відображати у звіті показники засобів обліку усіх субспоживачів, підтверджені підписами їх повноважних представників. Звіт субспоживача, який має власний особовий рахунок у водоканалі, подається для розрахунку лише після узгодження із основним споживачем.
В розрахунках між споживачем та субспоживачем водоканал участі не приймає та спори з таких розрахунків не розглядає.
Позивачем до додаткових пояснень від 10.10.2024р. надано акт визначення точки розподілу надання послуг та розмежування балансової приналежності водопровідних мереж по об`єкту, який розташований за адресою м. Одеса, вул. Краснова, 2а; відповідну дислокацію об`єкту за вказаною адресою з передбаченим об`ємом води 2607,08 м.куб./міс., та перелік приладів та засобів обліку, який містить єдиний лічильник JS65NK100L(POWOGAC)№17354020.
Матеріали справи не містять і сторонами не надані докази, підтверджуючі приєднання до мереж позивача ДУ Одеська виправна колонія (№ 14) інших суб`єктів господарювання - субспоживачів станом на день розгляду справи, однак факти зазначення в договорах відшкодування субспоживачами лімітів в розмірі 41385,60 грн. за договором №16/24с/К-5 і в розмірі 42998,40 грн. за договором № 16/24в/К-6 дають підстави для висновку, що договірні відносини між сторонами передбачають їх наявність.
Відсутність окремих приладів та засобів обліку субспоживачів та приладів, які здійснюють облік споживання води службовцями та працівниками державної установи, зокрема працівниками лікарні, амбулаторії, облік здійснення водопостачання на інші потреби, відмінні від потреб засуджених осіб, а також окремих приладів та засобів обліку водопостачання в гуртожитках унеможливлює виокремлення обсягу споживання води засудженими особами, які утримуються в державній установі від загального обсягу наданих послуг з водопостачання та водовідведення за укладеними договорами. Тому застосування в цілому для державної установи Одеська виправна колонія (№ 14) передбаченого п. 2 Постанови НКРЕ № 1011 тарифу на водопостачання та водовідвення для населення не є можливим, оскільки в іншому випадку поширить його на субспоживачів - інших суб`єктів господарювання та на потреби, відмінні від засуджених осіб - населення, що не відповідає зазначеній Постанові.
У своїх поясненнях Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг зазначає, що під час надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення за відповідними моделями організації договірних відносин ліцензіати, у тому числі Товариство повинні враховувати категорію, до якої належать споживач.
При цьому, суд зазначає, що згідно договорів, укладених між державною установою Одеська виправна колонія (№ 14) та ТОВ Інфокс, колонія є споживачем, а згідно Положення про державну установу Одеська виправна колонія (№14) виправна колонія є юридичною особою. Таким чином, кінцевим споживачем послуг є юридична особа, у зв`язку з чим підстави застосування до юридичної особи тарифу згідно п. 2 постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг №1011 від 28.05.2024 року Про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення" на рівні тарифу для населення відсутні.
За таких обставин, відмова відповідача ТОВ "Інфокс", викладена в листі від 22.07.2024р. у застосуванні до установи п. 2 Постанови №1011 від 28.05.2024 року тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення на рівні тарифів, що застосовувалися станом на 24.02.2022 року для населення, а саме: на централізоване водопостачання 14, 93 грн. за 1 куб.м. (без ПДВ); на централізоване водовідведення 14, 37 за 1 куб. м. (без ПДВ) відповідає вимогам законодавства і підстави визнання її протиправною відсутні, у зв`язку з чим позовні вимоги в цій частині задоволенню не підлягають.
Також господарський суд відмовляє в задоволенні позовних вимог в частині зобов`язання ТОВ "Інфокс" з 01.06.2024р. застосувати до Державної установи Одеська виправна колонія (№14) п. 2 Постанови №1011 від 28.05.2024р. тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення на рівні тарифів, що застосовувалися станом на 24.02.2022 року для населення, а саме: на централізоване водопостачання 14, 93 грн. за 1 куб.м. (без ПДВ); на централізоване водовідведення 14, 37 за 1 куб. м. (без ПДВ), оскільки зазначені позовні вимоги є похідними.
Згідно з ч. 1 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. У відповідності до ч. 1 ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Відповідно до ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Враховуючи здійснені судом висновки про відмову у задоволенні позовних вимог, суд зазначає, що судові витрати покладаються на позивача.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 77, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд-
В И Р І Ш И В :
1. В задоволенні позовної заяви Державної установи Одеська виправна колонія №14 до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю Інфокс в особі філії Інфоксводоканал про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії відмовити.
2. Судові витрати покласти на позивача.
Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://od.arbitr.gov.ua
Рішення набирає законної сили після закінчення двадцятиденного строку з дня складання його повного тексту і може бути оскаржено в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду протягом 20 днів.
Повний текст рішення складено та підписано 27.01.2025р.
Суддя В.Д. Найфлейш
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2025 |
Оприлюднено | 03.02.2025 |
Номер документу | 124808040 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з правочинів щодо акцій, часток, паїв, інших корпоративних прав в юридичній особі надання послуг |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Найфлейш В.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні