Рішення
від 29.01.2025 по справі 927/1097/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

Іменем України

29 січня 2025 року справа № 927/1097/24

Господарський суд Чернігівської області у складі судді Демидової М.О., розглянувши матеріали справи

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю Юридична фірма Вокс Лекс, вул. Степана Олійника, 9, кв. 105, м. Київ, 02068, код 43275990

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю Десна-Транс Груп, вул. Козацька, 13, кв. 41, м. Чернігів, 14037, код 34853683

про стягнення 21456,72 грн

Без виклику сторін

В С Т А Н О В И В:

26.11.2024 Товариство з обмеженою відповідальністю Юридична фірма Вокс Лекс звернулося до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Десна-Транс Груп про стягнення 11466,11 грн боргу, 5065,91 грн інфляційних втрат та 4924,70 грн 15 % річних.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням взятих на себе зобов`язань за договором № КОМ 15706/17 від 01.06.2021 та договором № 112-59 про відступлення права вимоги від 30.07.2024 в частині своєчасної оплати товарів та послуг.

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 28.11.2024 відкрите спрощене позовне провадження у справі № 927/1097/24 без повідомлення учасників сторін; відповідачу надано строк 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позов із урахуванням вимог ст. 165 Господарського процесуального кодексу України. Вказаною ухвалою відповідача повідомлено про те, що у разі ненадання відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи відповідно до ч. 2 ст. 178 Господарського процесуального кодексу України.

Ухвала суду від 28.11.2024 сторонам направлена до їх електронних кабінетів.

Відповідачем у встановлений судом строк відзив на позов не надано.

Будь-яких інших заяв та клопотань від сторін до суду не надходило.

Згідно з ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Частиною 1 ст. 252 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що розгляд справи у порядку спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи в порядку загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі.

Згідно ч. 8 ст. 252 Господарського процесуального кодексу України при розгляді справи у порядку спрощеного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, а у випадку розгляду справи з повідомленням (викликом) учасників справи також заслуховує їх усні пояснення.

Враховуючи достатність часу, наданого сторонам для подання доказів в обґрунтування своїх позицій у справі, приймаючи до уваги принципи змагальності та диспозитивності господарського процесу, господарським судом в межах наданих йому повноважень сторонам створені усі належні умови для надання доказів.

Відповідно до ч. 4 ст. 240 Господарського процесуального кодексу України у разі, зокрема, розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи суд підписує рішення без його проголошення. Розглянувши матеріали справи, всебічно та повно дослідивши надані докази, суд встановив такі фактичні обставини.

01.06.2021 Товариством з обмеженою відповідальністю «е-Кард ЮА» (найменування змінене на Товариство з обмеженою відповідальністю «І Інвест 2019») (комісіонер) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Десна-Транс Груп» (комітент) укладено Договір № КОМ 15706/17 (а.с. 12-15).

Відповідно до п. 1.1 Договору комісіонер зобовязується за дорученням комітента за винагороду від свого імені, але за рахунок Комітента організувати придбання Комітентом в Е100 ВаItia ОU, Nordic Sales OU, AS VIADA Baltija, E100 Power Max Sp.z.o.o., E100 International Trade Sp.z.o.o., UAB «Europiniu korteliu servisas», SIA E100 LV, E100 LT, Baltia Trading Company OU та в інших учасників системи Е100 товарів та послуг в Мережі станцій Системи Е100 з використанням Карток для забезпечення обслуговування автотранспортних засобів комітента за межами митної території України. Також у рамках Договору комісіонер має право надавати комітенту послуги самостійно.

Сторони за взаємною згодою погодили, що даний Договір містить елементи різних договорів та є змішаним відповідно до статті 628 Цивільного кодексу України (п. 1.2 Договору).

Комісіонер зобов`язався за дорученням Комітента за винагороду від свого імені, але за рахунок комітента організувати придбання комітентом в Системі Е100 МЕВ-послуги. Також у рамках Договору комісіонер має право надавати Комітенту МЕВ-послуги самостійно (п. 1.3 Договору).

Згідно із п. 1.4 Договору умови про товари та/або послуги, їх ціна, строк оплати вказуються сторонами в додатках (Специфікаціях) до Договору, які є його невід`ємною частиною.

Відповідно до п. 2.2. Договору для забезпечення виконання умов Договору та отримання комітентом товарів та послуг, комісіонер видає та/або активує наявні в комітента картки в порядку, передбаченому Правилами, що регламентують порядок обігу карток, порядок отримання товарів та послуг з використанням карток та інше (які є невід`ємною частиною цього Договору, розміщені в мережі Інтернет за адресою: https://e100eu).

Під терміном картка сторони розуміють ідентифікаційна, бонусна, облікова, кобрендингова пластикова картка учасника системи Е100, що є бездокументарною підставою для здійснення угод, технічним засобом обліку укладених угод, проте не виконує платіжних функцій.

Згідно із п. 2.4 Договору право власності на товари та послуги переходить безпосередньо від учасника системи Е100 до комітента в момент отримання товарів та послуг. Комісіонер здійснює посередницькі послуги.

Відповідно до п. 2.7., п. 2.8. Договору протягом розрахункового періоду комісіонер організовує процес обліку та обробки здійснених комітентом угод у мережі станцій з використанням карток.

По завершенні розрахункового періоду, комісіонер відправляє на електронну адресу комітента вказану в Договорі наступні документи: специфікацію; звіт комісіонера; видаткову накладну; акт прийому-передачі товарів; акт наданих послуг та рахунок на оплату з деталізованими розшифруваннями (де зазначені номери карток за якими здійснювались угоди, дати угод, назви станцій на яких здійснені угоди; кількість отриманих товарів та послуг), та при наявності додаткові документи, що підтверджують понесені комісіонером витрати для забезпечення отримання комісіонером товарів та / або послуг.

По закінченні календарного місяця комісіонер відправляє комітенту оригінали документів, вказаних у ч. 1 цього пункту та акт звірки взаєморозрахунків на адресу для листування вказану комітентом (за винятком використання електронного документообігу).

Сторони можуть вести документообіг первинних облікових документів за Договором, у тому числі звітів комісіонера, рахунків на оплату, актів наданих послуг, видаткових накладних, актів прийому - передачі товару, актів прийому - передачі послуг, специфікацій (додатків), актів звірки взаєморозрахунків та інших первинних облікових документів, що фіксують здійснення господарських операцій за даним Договором та застосовуються в бухгалтерському обліку, в електронній формі. Також в електронному вигляді можуть підписуватись додаткові угоди до Договору.

Первинні облікові документи, складені в електронній формі з дотриманням вимог чинного законодавства України про електронні документи та електронний документообіг, визнаються сторонами як оригінали.

За умовами пунктів 3.1., 3.2., 3.11. Договору розрахунки здійснюються в національній валюті України гривні, шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок комісіонера, на умовах відстрочки платежу, при цьому, комітент може здійснювати передоплату.

Оплата вартості товарів та/або послуг, Web-послуг отриманих комітентом, комісійної винагороди, а також вартість понесених витрат комісіонера, пов`язаних з виконанням Договору, здійснюється на підставі рахунку на оплату, протягом розрахункового періоду, але не пізніше 15 календарних днів з моменту видачі комісіонером рахунку на оплату.

Комісіонер виконує свої зобов`язання за Договором за винагороду у розмірі 0,5% від вартості придбаних комітентом товарів та/або послуг, у тому числі сервісних зборів та Web послуг. У розмір комісії не включено: вартість за користування картками; вартість користування електронними терміналами на АЗС в мережі станцій.

Відповідно до пунктів 4.3.1. 4.3.3., 4.3.8-4.3.9. Договору комітент зобов`язаний оплатити всі отримані товари та послуги за цим Договором; своєчасно оплатити комісіонеру комісійну винагороду; своєчасно та в повному обсязі відшкодувати вартість понесених комісіонером витрат, пов`язаних з виконанням цього Договору.

Комітент протягом 10 робочих днів з моменту отримання зобов`язаний підписати та повернути комісіонеру документи, вказані в п.4.1.3. Договору, зокрема, специфікацію; рахунки на оплату з деталізованими розшифруваннями; видаткові накладні; акти прийому-передачі товарів; звіти комісіонера; акти наданих послуг; за наявності додаткові документи, що підтверджують понесені комісіонером витрати в рамках виконання договору; акти звіти взаєморозрахунків.

Відповідно до п. 4.3.9 Договору якщо після спливу терміну, вказаного в п. 4.3.8. Договору комітент не поверне підписаними оригінали документів, вказані в п. 4.1.3. та не висуне письмові заперечення, не надасть доказів їх некоректності, документи вважаються вірними, прийнятими комітентом, який згідний з вказаною в них інформацією (кількістю, вартістю отриманих товарів та/або послуг).

Сторони також погодили, що для цілей Договору дата отримання комітентом документів, вказаних у п. 4.1.3. Договору, при їх направленні засобами електронного зв`язку/за допомогою електронного документообігу вважається такою, що збігається з датою відправки цих документів комісіонером.

Пунктом 6.2 Договору визначено, що у випадку невиконання або неналежного виконання комітентом свого обов`язку з оплати товарів та послуг на підставі рахунків на оплату, в установлені даним Договором строки, комітент зобов`язаний сплатити суму боргу згідно з рахунком на оплату з урахуванням установленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також п`ятнадцять відсотків річних від простроченої суми за весь період прострочення, починаючи з дня, наступного за днем, в який фактично повинна була здійснена оплата.

За п. 8.1. Договір набуває чинності з моменту підписання та укладений на невизначений строк.

Відповідно до акту прийому-передачі карт від 01.06.2021, складеного сторонами у двосторонньому порядку для забезпечення виконання умов Договору №15706/17 Товариство з обмеженою відповідальністю «е-Кард ЮА» (найменування змінене на Товариство з обмеженою відповідальністю «І Інвест 2019») передало, а Товариство з обмеженою відповідальністю «Десна-Транс Груп» прийняло у тимчасове користування ідентифікаційні пластикові картки Е100, що є власністю Товариства з обмеженою відповідальністю «е-Кард ЮА»: 0005157060016, 0005157060024, 0005157060032, 0005157060040, 0005157060057, 0005157060065, 0005157060073, 0005157060081, 0005157060099, 0005157060107.

Сторонами складено специфікацію від 01.11.2021 до Договору № КОМ 15706/17, за умовами якої комісіонер зобов`язався у листопаді 2021 року забезпечити поставку/отримання товару: дизельне паливо кількістю 150,01 л вартістю 5997,53 грн (з ПДВ) та організувати отримання послуг: послуга користування карткою Е100 вартістю 7,28 грн (з ПДВ) та 290,37 грн (з ПДВ), платні дороги вартістю 10587,48 грн (з ПДВ) (а.с. 44).

Також сторонами складено специфікацію від 01.12.2021 до Договору № КОМ 15706/17, за умовами якої комісіонер зобов`язався у грудні 2021 року організувати отримання послуг: послуга користування карткою Е100 вартістю 38,21 (з ПДВ), платні дороги вартістю 463,96 грн (з ПДВ) (а.с. 45).

На виконання умов специфікації від 01.11.2021 Товариством з обмеженою відповідальністю «е-Кард ЮА» (найменування змінене на Товариство з обмеженою відповідальністю «І Інвест 2019») складені наступні документи первинного бухгалтерського обліку: видаткова накладна № 18108 від 15.11.2021 на суму 5997,53 грн; акти прийому-передачі послуг № 42799 від 15.11.2021 на суму 7,28 грн, № 45445 від 30.11.2021 на суму 10587,48 грн, № 46107 від 30.11.2021 на суму 290,37 грн (а.с. 20, 25, 28, 31).

Товариством з обмеженою відповідальністю «е-Кард ЮА» (найменування змінене на Товариство з обмеженою відповідальністю «І Інвест 2019») складено акти прийому-передачі послуг (щодо комісійної винагороди) № 44628 від 15.11.2021 на суму 29,99 грн та № 48481 від 30.11.2021 на суму 52,94 грн (а.с. 39, 41).

На оплату наданого товару та послуг, у тому числі комісійної винагороди, Товариством з обмеженою відповідальністю «е-Кард ЮА» (найменування змінене на Товариство з обмеженою відповідальністю «І Інвест 2019») виставлено до сплати відповідачу наступні рахунки: № 18108 від 15.11.2021 на суму 5997,53 грн, № 42799 від 15.11.2021 на суму 7,28 грн, № 45445 від 30.11.2021 на суму 10587,48 грн, № 46107 від 30.11.2021 на суму 290,37 грн, № 44628 від 15.11.2021 на суму 29,99 грн, № 48481 від 30.11.2021 на суму 52,94 грн (а.с. 21, 23, 26, 29, 38, 40).

На виконання умов специфікації від 01.12.2021 Товариством з обмеженою відповідальністю «е-Кард ЮА» (найменування змінене на Товариство з обмеженою відповідальністю «І Інвест 2019») складені наступні документи первинного бухгалтерського обліку: акти прийому-передачі послуг № 49838 від 15.12.2021 на суму 463,96 грн, № 49893 від 15.12.2021 на суму 38,21 грн (а.с. 34, 37).

Комісіонером складено акт прийому-передачі послуг (щодо комісійної винагороди) № 52662 від 15.12.2021 на суму 2,32 грн (а.с. 43) і виставлено до сплати відповідачу № 49838 від 15.12.2021 на суму 463,96 грн, № 49893 від 15.12.2021 на суму 38,21 грн, № 52662 від 15.12.2024 на суму 2,32 грн (а.с. 32, 35, 42).

Видаткова накладна, акти прийому-передачі послуг та рахунки складені з використанням програмної продукції у вигляді онлайн-сервісу електронного документообігу «Вчасно» та надіслані відповідачу 23.11.2021, 09.12.2021, 23.12.2021.

Враховуючи те, що відповідач отримав первинні документи з використанням системи електронного документообігу «Вчасно» і від відповідача не надходили письмові заперечення щодо направлених йому документів, документи вважаються прийнятими та погодженими відповідачем.

Факт виконання комісіонером взятих зобов`язань за переліченими специфікаціями підтверджується підписаними сторонами за допомогою електронного підпису звітами від 15.11.2021, від 30.11.2021, від 15.12.2021, за якими комісіонер надав комітенту товар та послуги на загальну суму 17384,83 грн, з яких 16882,66 грн за специфікацією від 01.11.2021 та 502,17 грн за специфікацією від 01.12.2021. Сума комісійної винагороди сумарно складає 85,25 грн (а.с. 17-19).

Відповідач перерахував комісіонеру грошові кошти у загальному розмірі 7400,00 грн: 01.11.2021 - 1200,00 грн, 22.11.2021 200,00 грн, 29.11.2021 6000,00 грн, частина з яких зарахована комісіонером в оплату заборгованості за попередній період у сумі 1396,03 грн (вказана сума заборгованості зазначена у акті звірки взаєморозрахунків за листопад 2021 року, який підписано з накладенням електронних підписів Товариством з обмеженою відповідальністю «е-Кард ЮА» та відповідачем у сервісі «Вчасно», а.с. 46) та 6003,97 грн зараховано в часткову оплату за отриманий товар та послуги за специфікацією від 01.11.2021, що підтверджується банківською випискою за період з 01.11.2021 по 17.11.2024 (а.с. 49).

Відповідно до п. 3.2 Договору оплата вартості товарів та/або послуг, Web-послуг отриманих комітентом, комісійної винагороди, а також вартість понесених витрат комісіонера, пов`язаних з виконанням Договору, здійснюється на підставі рахунку на оплату, протягом розрахункового періоду, але не пізніше 15 календарних днів з моменту видачі комісіонером рахунку на оплату.

Оскільки комісіонером рахунки на оплату № 18108 від 15.11.2021, № 42799 від 15.11.2021, № 44628 від 15.11.2021 відправлено відповідачу 23.11.2021, то граничним строком на оплату є 08.12.2021, рахунки № 45445 від 30.11.2021, № 46107 від 30.11.2021, № 48481 від 30.11.2021 - 09.12.2021, граничний строк на оплату 24.12.2021, рахунки № 49838 від 15.12.2021, № 49893 від 15.12.2021, № 52662 від 15.12.2024 23.12.2024, отже останнім днем для здійснення відповідачем оплати 07.01.2022. Отже прострочення відповідачем виконання зобов`язань по оплаті починається з 09.12.2021, 25.12.2021, 08.01.2022 відповідно.

Відповідач у повному обсязі за отримані послуги за специфікаціями від 01.11.2021, 01.12.2021 не розрахувався, заборгованість з урахуванням комісійної винагороди становить 11466,11 грн.

Наведене також підтверджується актом звірки взаєморозрахунків за січень 2021 року за Договором № КОМ 15706/17 від 01.06.2021, складеним Товариством з обмеженою відповідальністю «е-Кард ЮА» (найменування змінене на Товариство з обмеженою відповідальністю «І Інвест 2019») та відповідачем з накладенням електронних підписів (а.с. 48).

30.07.2024 між Товариством з обмеженою відповідальністю «І Інвест 2019» (первісний кредитор) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Юридична компанія «Вокс Лекс» (новим кредитор) укладено договір № 112-59 про відступлення права вимоги (а.с. 11).

Відповідно до п. 1.1 Договору первісний кредитор передав належні йому права вимоги за Договором №15706/17 від 01.06.2021 (Основний Договір), що укладений між Товариством з обмеженою відповідальністю «І Інвест 2019» (найменування товариства до 27.04.2024 Товариство з обмеженою відповідальністю «е-Кард») та Товариством з обмеженою відповідальністю «Десна-Транс Груп» (боржник), а новий кредитор прийняв право вимоги, що належне первісному кредитору за Основним договором.

За умовами п. 1.2., 1.3. Договору № 112-59 новий кредитор одержав право (замість первісного кредитора) вимагати від боржника належного виконання всіх зобов`язань за Основним Договором. Сума заборгованості боржника перед первісним кредитором складає 11466,11 грн.

Пунктом 2.1. Договору № 112-59 сторони погодили, що за відступлення права вимоги за Договором новий кредитор сплачує первісному кредитору компенсацію у розмірі 11466,11 грн на умовах відстрочення платежу у строк до 31.12.2025.

Договір набирає чинності з моменту його підписання і діє до повного виконання сторонами своїх зобов`язань за Договором (п. 5.1. Договору № 112-59).

Як зазначає позивач, оскільки відповідач у добровільному порядку не виконав зобов`язання за Договором №КОМ 15706/17 від 01.06.2021, заборгованість за надані послуги не сплатив, позивач звернувся з даним позовом до суду.

З посиланням на п. 6.2 Договору №КОМ 15706/17 від 01.06.2021 позивачем заявлено до стягнення з відповідача з відповідача 15% річних за період прострочення оплати за отримані послуги за період з 08.01.2022 по 18.11.2024 у сумі 4924,70 грн., а також інфляційні втрати за період прострочення з січня 2022 року по жовтень 2024 року у сумі 5065,91 грн. До справи позивачем надано розрахунки заявлених до стягнення сум (а.с. 51-53).

Дослідивши обставини справи, надані матеріали, оцінивши надані докази у їхсукупності, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та необхідність задоволення позову з таких підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін.

Відповідно до ч. 1 ст. 73, ч. 1 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог та заперечень.

Відповідно до ч. 1 ст. 76 Господарського процесуального кодексу України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Господарські зобов`язання можуть виникати, зокрема, із господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать (ст. 174 Господарського кодексу України).

Статтею 626 Цивільного кодексу України передбачено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Суд, проаналізувавши умови договору № 15706/17 від 01.06.2021, дійшов висновку про те, що на правовідносини сторін за цим правочином поширюється дія глави 69 Цивільного кодексу України.

Відповідно до ст. 1011 Цивільного кодексу України за договором комісії одна сторона (комісіонер) зобов`язується за дорученням другої сторони (комітента) за плату вчинити один або кілька правочинів від свого імені, але за рахунок комітента.

Комітент повинен виплатити комісіонерові плату в розмірі та порядку, встановлених у договорі комісії (ч. 1 ст. 103 Цивільного кодексу України).

Статтею 1018 Цивільного кодексу України визначено, що майно, придбане комісіонером за рахунок комітента, є власністю комітента.

Згідно із ст. 1022 Цивільного кодексу України після вчинення правочину за дорученням комітента комісіонер повинен надати комітентові звіт і передати йому все одержане за договором комісії. Комітент, який має заперечення щодо звіту комісіонера, повинен повідомити його про це протягом тридцяти днів від дня отримання звіту. Якщо такі заперечення не надійдуть, звіт вважається прийнятим.

Відповідно ст. 1024 Цивільного кодексу України комісіонер має право на відшкодування витрат, зроблених ним у зв`язку з виконанням своїх обов`язків за договором комісії, зокрема в випадку, якщо він або субкомісіонер вжив усіх заходів щодо вчинення правочину, але не міг його вчинити за обставин, які від нього не залежали.

Як встановив суд, відповідач порушив умови договору № КОМ 15706/17 від 01.06.2021, належним чином не виконав взятих на себе зобов`язань із своєчасної сплати вартості отриманих послуг, у звязку з чим виникла заборгованість у розмірі 11466,11 грн, яка є простроченою.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 512 Цивільного кодексу України кредитор у зобов`язанні може бути замінений іншою особою внаслідок передання ним своїх прав іншій особі за правочином (відступлення права вимоги).

Відповідно до ч. 1 ст. 514 Цивільного кодексу України до нового кредитора переходять права первісного кредитора у зобов`язанні в обсязі і на умовах, що існували на момент переходу цих прав, якщо інше не встановлено договором або законом.

Заміна кредитора в зобов`язанні здійснюється без згоди боржника, якщо інше не встановлене договором або законом (ч. 1 статті 516 Цивільного кодексу України).

У Договорі № 112/59 про відступлення права вимоги від 30.07.2024 відсутні будь-які застереження щодо відступлення права вимоги без згоди боржника, на дату укладення договору відступлення права вимоги, комісіонером виконано умови договору Договором № 15706/17 від 01.06.2021.

Матеріалами справи підтверджується перехід до позивача права вимоги до відповідача за Договором № 15706/17 від 01.06.2021 у частині належного виконання всіх зобов`язань за правочином, у томі числі у частині сплати основного боргу у сумі 11466,11 грн.

Відповідач під час розгляду справи не надав суду жодних доказів, які б спростовували заявлені позовні вимоги.

Згідно із ст.526 Цивільного кодексу України, ст.193 Господарського кодексу України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цих Кодексів, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Враховуючи викладене, суд доходить висновку, що позовні вимоги у частині стягнення з відповідача 11466,11 грн боргу є обгрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Як встановлено ч. 1 ст. 612 Цивільного кодексу України, боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Враховуючи порушення відповідачем строків оплати вартості отриманих послуг за Договором №КОМ 15706/17 від 01.06.2021, позивач на підставі п. 6.2 Договору нарахував та заявив до стягнення 15% річних за період прострочення з 08.01.2022 по 18.11.2024 у сумі 4924,70 грн та інфляційні втрати за період прострочення з січня 2022 року по жовтень 2024 року у сумі 5065,91 грн.

Відповідно до ст. 625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений законом або договором.

За змістом ч. 2 ст. 625 Цивільного кодексу України нарахування інфляційних втрат на суму боргу та трьох процентів річних входять до складу грошового зобов`язання і є особливою мірою відповідальності боржника за прострочення грошового зобов`язання, оскільки виступають способом захисту майнового права та інтересу, який полягає у відшкодуванні матеріальних втрат кредитора від знецінення грошових коштів унаслідок інфляційних процесів та отриманні компенсації від боржника за неналежне виконання зобов`язання.

Пунктом 6.2 Договору № КОМ 15706/17 від 01.06.2021 визначено, що у випадку невиконання або неналежного виконання комітентом свого обов`язку з оплати товарів та послуг на підставі рахунків на оплату в установлені договором строки комітент зобов`язаний сплатити суму боргу згідно з рахунком на оплату з урахуванням установленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також п`ятнадцять відсотків річних від простроченої суми за весь період прострочення починаючи з дня, наступного за днем, в який фактично повинна була здійснена оплата.

Судом здійснено перерахунок належних до стягнення сум 15% річних та інфляційних втрат.

Наданий позивачем розрахунок 15 % річних інфляційних втрат відповідає фактичним обставинам справи, тому вимога про стягнення з відповідача 15% річних за період прострочення у сумі 4924,70 грн та інфляційних втрат у сумі 5065,91 грн є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

За таких обставин позовні вимоги підтверджені матеріалами справи, відповідають фактичним обставинам, а тому підлягають задоволенню у повному обсязі із віднесенням на відповідача витрат зі сплати судового збору згідно із ст. 129 Господарського процесуального кодексу України.

У позовній заяві позивачем зазначено, що попередній (орієнтовний) розрахунок судових витрат на професійну правничу допомогу, які він очікує понести у зв`язку з розглядом даної справи становить 10000,00 грн. Позивач повідомив про намір подати належні докази на підтвердження витрат на професійну правничу допомогу протягом 5 днів після ухвалення рішення суду відповідно до ч. 8 статті 129 Господарського процесуального кодексу України.

За таких обставин на момент ухвалення судового рішення у суду відсутні підстави для вирішення питання щодо розподілу судових витрат позивача на професійну правничу допомогу.

Керуючись ст. 129, 232, 236-241, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Десна-Транс Груп» (вул. Козацька, 13, кв. 41, м. Чернігів, 14037, код 34853683) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Юридична фірма «Вокс Лекс» (вул. Степана Олійника, 9, кв. 105, м. Київ, 02068) борг у сумі 11466,11 грн, грн інфляційні втрати у сумі 5065,91 грн, 15 % річних у сумі 4924,70 грн та витрати із сплати судового збору у сумі 2422,40 грн.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили у строк та в порядку, встановленому ст. 241 Господарського процесуального кодексу України, та може бути оскаржено до Північного апеляційного господарського суду в строк, встановлений ст. 256 Господарського процесуального кодексу України, та в порядку, передбаченому ст. 257 Господарського процесуального кодексу України.

З повним текстом рішення можна ознайомитись у Єдиному державному реєстрі судових рішень за веб-адресою: http://reyestr.court.gov.ua/.

Повний текст рішення складено та підписано 29.01.2025.

Суддя М.О. Демидова

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення29.01.2025
Оприлюднено03.02.2025
Номер документу124808554
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з правочинів щодо акцій, часток, паїв, інших корпоративних прав в юридичній особі надання послуг

Судовий реєстр по справі —927/1097/24

Рішення від 29.01.2025

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Демидова М.О.

Ухвала від 28.11.2024

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Демидова М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні