Рішення
від 30.01.2025 по справі 240/15744/24
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 січня 2025 року м. Житомир справа № 240/15744/24

категорія 111030600

Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Гуріна Д.М., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Двері Полісся" до Головного управління ДПС у Житомирській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

До Житомирського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю "Двері Полісся" із позовом до Головного управління ДПС у Житомирській області, Державної податкової служби України, в якому просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії ГУ ДПС у Житомирській області від 02.07.2024 №11336776/39289886, №11336773/39289886, №11336772/39289886;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 07.05.2024 №5, від 10.05.2024 №8, від 14.05.2024 №10 датою їх фактичного направлення на реєстрацію.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що ним подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 07.05.2024 №5 на загальну суму 500000,00 грн, в т.ч. ПДВ 83333,33 грн; від 10.05.2025 №8 на загальну суму 1500000,00 грн, в т.ч. ПДВ 250000,00 грн; ВІД 14.05.2024 №10 на загальну суму 1500000,00 грн, в т.ч. ПДВ 250000,00 грн, однак комісією Головного управління ДПС у Житомирській області, після розгляду поданих платником податку документів та пояснень, 02.07.2024 прийняті рішення про відмову в реєстрації №11336776/39289886, №11336773/39289886 та №11336772/39289886. Підставою відмови у реєстрації податкових накладних, як зазначено в оскаржувних рішеннях, є ненадання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку. В графі додаткова інформація (зазначити конкретні документи) Комісією не зазначено, яких саме документів не надано до Повідомлення, отже, на думку позивача, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності. Не погоджуючись з вказаними рішеннями позивач звернувся до ДПС України зі скаргами, однак рішеннями від 22.07.2024 №45600/39289886/2, №45599/39289886/2, №45598/39289886/2 у задоволенні скарг відмовлено. Позивач, вважаючи рішення про відмову у реєстрації податкових накладних протиправними, звернувся до суду за захистом своїх прав.

Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 21.08.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення (виклику) учасників справи.

Від відповідача - ГУ ДПС у Житомирській області 12.09.2024 на адресу суду надійшов відзив на адміністративний позов вх. №50282/24 та 13.09.2024 клопотання про розгляд справи у порядку загального позовного провадження вх. №50514/24.

На адресу суду від відповідача - ДПС України 13.09.2024 надійшов відзив на адміністративний позов вх. №50516/24.

У відзивах відповідачі заперечують проти заявлених позовних вимог та просять відмовити у задоволенні позову. В обґрунтування відзивів зазначають, що причиною відмови в реєстрації податкових накладних від 07.05.2024 №5, від 10.05.2024 №8 та від 14.05.2024 №10 стало ненадання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Аналізуючи зміст квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних відповідачі зазначають, що податковим органом виконано усі вимоги законодавства на етапі зупинення реєстрації податкових накладних, оскільки зміст квитанцій містить чіткі підстави зупинення. Стосовно доводів позивача про те, що контролюючим органом запропоновано платнику податків надати пояснення та копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, однак у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних відсутній перелік необхідних документів, то відповідачі заперечують проти таких доводів, оскільки квитанції, які були надіслані платнику податків, оформлені із додержанням п.11 Порядку №1165.

Також, відповідач зазначає, що обов`язок підтвердити правомірність та обґрунтованість витрат первинними документами покладається на платника. Податковий орган не зобов`язаний у квитанції вказувати перелік документів, який необхідно подати для підтвердження реальності господарської операції, оскільки таке прямо не передбачено нормативно-правовими актами. Натомість, у Порядку №1165 та №520 зазначено не вичерпний перелік документів, а вжито сполучник "може включати", що свідчить про наявність у платника податків права підтвердити правомірність та обґрунтованість господарської операції, щодо якої направлено на реєстрацію ПН/РК усіма наявними в нього первинними документами, які він зобов`язаний скласти (та склав у разі фактичного здійснення) на підставі Закону "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" з обов`язковим дотриманням усіх вимог п.2 ст.9 цього Закону.

Крім того, відповідачі вказали, що у випадках щодо зупинення реєстрації податкових накладних Комісія не може володіти інформацією щодо вичерпного (конкретного) переліку документів за такими операціями, які платнику слід подати для усунення перешкод в реєстрації податкових накладних. У таких випадках очевидною є обізнаність, саме позивача, з переліком документів, що супроводжували виконання певної операції, який має право подати їх контролюючому органу.

Зокрема, у відзивах зазначено, що проаналізувавши подані на розгляд Комісії документи контролюючим органом встановлено, що між ТОВ «Двері Полісся» (Постачальник) та ТОВ «СЛТ РЕЗАЛТ КОНСТРАКШН» (Покупець) укладено договір поставки №09/24 від 07.05.2024, за умовами якого Постачальник зобов`язується поставити та передати у власність Покупцю 20 житлових модулів (споруд зі збірних елементів), а покупець зобов`язується прийняти комплектний та належної якості Товар.

На виконання зобов`язань за вищевказаним договором ТОВ «Двері Полісся» було складено податкові накладні №5 від 07.05.2024, №8 від 10.05.2024 та №10 від 14.05.2024.

Однак, у ході дослідження документів встановлено, що на розгляд Комісії позивачем подано не повний пакет документів, зокрема не надано первинних документів щодо постачання, придбання товарів, транспортування продукції, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, документів щодо підтвердження відповідності продукції, зокрема сертифікатів відповідності.

У зв`язку з необхідністю отримання від позивача додаткових пояснень та/або документів для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН контролюючим органом 18.06.2024 направлені повідомлення №11256391/39289886, №11256389/39289886, №11256392/39289886.

Однак позивачем, при поданні додаткових пояснень надано не у повному обсязі додаткові документи та пояснення на пропозицію контролюючого органу, оформлену у повідомленнях від 18.06.2024.

За встановлених обставин контролюючий орган не міг прийняти іншого рішення, ніж відмовити в реєстрації податкових накладних.

Крім того, на думку відповідачів, саме позивач має можливість визначити конкретний перелік документів, який наявний у нього та супроводжує певні господарські операції з тим, щоб подати ці документи для цілей реєстрації податкових накладних.

Крім того, відповідачі вважають, що позовна вимога в частині зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних в обхід формальної перевірки ГУ ДПС у Житомирській області документів для такої реєстрації є порушенням дискреційних повноважень ГУ ДПС у Житомирській області в частині подання висновку щодо реєстрації податкової накладної.

01.10.2024 ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду відмовлено у задоволенні клопотання відповідача - Головного управління ДПС у Житомирській області за вх. №50514/24 від 13.09.2024 про розгляд справи у порядку загального позовного провадження з викликом сторін.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що у межах ведення господарської діяльності ТОВ «Двері Полісся» (Постачальник) 07.05.2024 уклало з ТОВ «СЛТ РЕЗАЛТ КОНСТРАКШН» (Покупець) договір поставки №09/24 (а.с.17-21), умовами якого передбачено, що Постачальник зобов`язується поставити та передати у власність Покупцю 20 житлових модулів (споруд зі збірних елементів), а Покупець зобов`язується прийняти комплектний та належної якості товар (п.1 ст.1 Договору) до 01.06.2024 (п.1-2, ст.6 Договору). Товар виготовляється на основі технічних специфікацій, що є Додатком №1 до цього договору , проекту та компонентів, які аналітично описані в робочому проекті, що є Додатком №2 до цього договору, з урахуванням технічних специфікацій СЛТ панелей, що є Додатком №3 до цього договору (п.2 ст.1 Договору).

Відповідно до ст.10 Договору №09/24 строки, розміри та інші умови платежів сторони зазначають у Додатку №5 до цього Договору (п.1 ст.10 Договору).

31.05.2024 укладено додаткову угоду до договору поставки №09/24 від 07.05.2024, відповідно до якої п.1 ст.1 Договору викладено у наступній редакції: "1. Постачальник зобов`язується поставити та передати у власність Покупцю 40 житлових модулів (споруд зі збірних елементів) (далі по тексту - Товар), а Покупець зобов`язується прийняти комплектний та належної якості Товар"; п.1, п.2 ст.6 Договору викладено у наступній редакції: "1. Строки поставки 40 одиниць Товару здійснюється згідно погоджених специфікацій протягом 55 днів з моменту оплати Покупцем першого авансового платежу"; "2. Максимальний термін здійснення поставки всього Товару - до 01 липня 2024 р." (а.с. 32).

07.05.2024 на рахунок ТОВ «Двері Полісся» згідно платіжних інструкцій №8 та №73 надійшли авансові платежі на загальну суму 500000,00 грн від ТОВ «СЛТ РЕЗАЛТ КОНСТРАКШН» на виконання договору поставки №09/24 (а.с.40-41). У той же день ТОВ «Двері Полісся» складено податкову накладну №5, яку було направлено до ДПС для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.42-43).

10.05.2024 на рахунок ТОВ «Двері Полісся» згідно платіжної інструкції №13 надійшов авансовий платіж на загальну суму 1500000,00 грн від ТОВ «СЛТ РЕЗАЛТ КОНСТРАКШН» на виконання договору поставки №09/24 (а.с.60). В той же день ТОВ «Двері Полісся» виписано податкову накладну №8, яку було направлено до ДПС для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.61-62).

14.05.2024 на рахунок ТОВ «Двері Полісся» згідно платіжної інструкції №21 надійшов авансовий платіж на загальну суму 1500000,00 грн від ТОВ «СЛТ РЕЗАЛТ КОНСТРАКШН» на виконання договору поставки №09/24 (а.с.79). В той же день ТОВ «Двері Полісся» виписано податкову накладну №10, яку було направлено до ДПС для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.80-81).

Відповідно до квитанцій від 31.05.2024 №9148263451, №9148466640 та від 03.06.2024 №9149072047 (а.с.44, 63, 82), що документ доставлено до ДПС України, однак відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних від 07.05.2024 №5, від 10.05.2024 №8 від 14.05.2024 №10 в ЄРПН зупинена. У квитанціях підставою для зупинення реєстрації податкових накладних зазначено, що обсяг постачання товару/послуги 9406 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріям ризиковості здійснення операцій. У зв`язку з цим було запропоновано надати пояснення та копії документів, достатні для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому позивачем зазначено, що у даних квитанціях не було вказано чіткого переліку документів, які необхідно було надати.

З метою підтвердження реальності здійснення господарської операції за вказаними податковими накладними та на виконання вказівок контролюючого органу позивач за допомогою програми електронного документообігу надіслав на адресу ГУ ДПС у Житомирській області:

- повідомлення від 11.06.2024 №1 (а.с.45); пояснення від 11.06.2024 №11/06/23-1 щодо податкової накладної від 07.05.2024 №5, реєстрацію якої зупинено (а.с.46-47) та приєднано наступні документи: копії платіжних інструкцій від 07.05.2024 №8 та №73 (а.с.40-41); копію договору поставки №09/24 від 07.05.2024 (а.с.17-21); копію додатку №1 до договору №09/24 (а.с.22-27); копію додатку №2 до договору №09/24 (а.с.28-29); копію додатку №3 до договору №09/24; копію додатку №4 до договору №09/24 (а.с.30); копія додатку №5 до договору №09/24 (а.с.31); копію додаткової угоди до договору поставки №09/24 від 31.05.2024 (а.с.32); копію договору поставки №10 від 07.05.2024 (а.с.33-36).

- повідомлення від 11.06.2024 №2 (а.с.64); пояснення від 11.06.2024 №11/06/24-2 щодо податкової накладної від 10.05.2024 №8, реєстрацію якої зупинено (а.с.65-66) та приєднано наступні документи: копію платіжної інструкції від 10.05.2024 №13 (а.с.60); копію договору поставки №09/24 від 07.05.2024 з додатками (а.с.17-31); копію додаткової угоди до договору поставки №09/24 від 31.05.2024 (а.с.32); копію договору поставки №10 від 07.05.2024 (а.с.33-36).

- повідомлення від 11.06.2024 №3 (а.с.83); пояснення від 11.06.2024 №11/06/24-3 щодо податкової накладної від 14.05.2024 №10, реєстрацію якої зупинено (а.с.84-85) та приєднано наступні документи: копію платіжної інструкції від 14.05.2024 №21 (а.с.79); копію договору поставки №09/24 від 07.05.2024 з додатками (а.с.17-31); копію додаткової угоди до договору поставки №09/24 від 31.05.2024 (а.с.32), копію договору поставки №10 від 07.05.2024 (а.с.33-36).

Комісією ГУ ДПС у Житомирській області були направлені повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття Комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.06.2024 №11256391/3929886 (а.с.48-50) №11256389/39289886 (а.с.67-69) №11256392/39289886 (а.с.86-88), оскільки не надано копій документів, а саме: договорів з додатками до них, первинних документів щодо постачання/придбання товарів, транспортування продукції, розрахункових документів.

На вказані повідомлення ТОВ "Двері Полісся" надані повідомлення від 27.06.2024 №1, №2 та №3 та повторні пояснення з підтверджуючими документами (а.с.51-52, 70-71, 89-90).

Проте за наслідками розгляду таких документів Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС у Житомирській області прийняті рішення: від 02.07.2024 №11336776/39289886 про відмову у реєстрації податкової накладної від 07.05.2024 №5 (а.с.53-54), №11336773/39289886 про відмову у реєстрації податкової накладної від 10.05.2024 №8 (а.с.72-73), №11336772/39289886 про відмову у реєстрації податкової накладної від 14.05.2024 №10 (а.с.91-92).

Підставою для відмови у реєстрації вказано ненадання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття Комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН платником податку.

При цьому, у графі "Додаткова інформація" проставлено прочерк та не зазначено інформації про те, яких конкретно документів не надав платник податку на пропозицію контролюючого органу.

Не погоджуючись із вказаними рішеннями, ТОВ «Двері Полісся» 15.07.2024 подало скарги до Комісії з питань розгляду скарг ДПС України на рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних з доданням документів, які підтверджують факт правомірності складання ПН (а.с.55-57, 74-76, 93-95).

22.07.2024 за результатами розгляду скарг прийняті рішенні №45600/39289886/2, №45599/39289886/2, №45598/39289886/2, якими залишено скарги без задоволення та оскаржувані рішення Комісії ГУ ДПС у Житомирській області без змін (а.с.58-59, 77-78, 96-97).

Позивач вважає рішення Комісії Головного управління ДПС у Житомирській області від 02.07.2024 №11336776/39289886 про відмову у реєстрації податкової накладної від 07.05.2024 №5, №11336773/39289886 про відмову у реєстрації податкової накладної від 10.05.2024 №8, №11336772/39289886 про відмову у реєстрації податкової накладної від 14.05.2024 №10 в Єдиному реєстрі податкових накладних протиправними, незаконними та такими, що підлягають скасуванню, що слугувало підставою для звернення до суду з цим позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України у редакції, що була чинною станом на момент виникнення спірних правовідносин.

Згідно з пунктом 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є операції платників податку зокрема з; а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів. До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв`язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються, та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статі 201 Податкового кодексу України).

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246).

Згідно з п.13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених п.12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні норми містить п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно із абзацом 1 пункту 6 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пунктів 7, 10, 11 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 2-4 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, який може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктами 6, 7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/ розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

При цьому, якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги" за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Згідно матеріалів справи надіслана позивачу квитанція містить вимоги щодо надання пояснень та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Позивачем на розгляд Комісії ГУ ДПС у Житомирській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних подано пояснення та пакет копій документів до податкових накладних №5 від 07.05.2024, №8 від 10.05.2024, №10 від 14.05.2024.

Проаналізувавши подані на розгляд Комісії документи судом встановлено, що між ТОВ «Двері Полісся» (Постачальник) та ТОВ «СЛТ РЕЗАЛТ КОНСТРАКШН» (Покупець) укладено Договір поставки №09/24 від 07.05.2024, за умовами якого Постачальник зобов`язується поставити та передати у власність Покупцю 20 житлових модулів (споруд зі збірних елементів), а покупець зобов`язується прийняти комплектний та належної якості Товар.

Як вже було встановлено судом, згідно умов статті 6 Договору поставки від 07.05.2024 №09/24 термін поставки товару встановлено до 01.06.2024 (а.с.19).

Відповідно до умов додаткової угоди до Договору поставки від 07.05.2024 №09/24 від 31.05.2024 збільшено кількість модулів до 40 та максимальний термін поставки встановлено до 01.07.2024 (а.с.32).

Оскаржувані позивачем рішення №11336776/39289886 про відмову у реєстрації податкової накладної від 07.05.2024 №5, №11336773/39289886 про відмову у реєстрації податкової накладної від 10.05.2024 №8, №11336772/39289886 про відмову у реєстрації податкової накладної від 14.05.2024 №10 в Єдиному реєстрі податкових накладних винесені 02.07.2024, тобто після граничного терміну поставки товару (01.07.2024).

Однак, матеріали справи не містять доказів, що Товар був поставлений у строк згідно Договору поставки від 07.05.2024 №09/24 (а.с.19) та Додаткової угоди від 31.05.2024 до договору поставки від 07.05.2024 №09/24 (а.с.32), тобто до 01.07.2024.

Дослідивши подані позивачем пояснення від 11.06.2024, відповідач направив позивачу повідомлення про надання додаткових пояснень від 18.06.2024 №11256391/39289886, №11256389/39289886, №11256392/39289886 (а.с.48-50, 67-69, 86-88), які Товариством виконано лише частково, зокрема не було надано первинних документів щодо постачання/придбання товарів, транспортування продукції, розрахункових документів, не надано таких документів і до суду.

Матеріали справи взагалі не містять доказів поставки жодного модуля на виконання Договору поставки від 07.05.2024 №09/24.

Таким чином, суд приходить до висновку, що у контролюючого органу були наявні законні підстави для прийняття рішень від 02.07.2024 №11336776/39289886, №11336773/39289886 та №11336772/39289886 про відмову у реєстрації податкових накладних від 07.05.2024 №5, від 10.05.2024 №8 та від 14.05.2024 №10.

Враховуючи викладені обставини справи суд відмовляє у задоволенні позову та у відповідності до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України не стягує судові витрати із відповідача на користь позивача, у зв`язку із відмовою у позові.

Керуючись статтями 9, 72, 77, 139, 143, 243-246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,

вирішив:

Відмовити у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Двері Полісся" (вул.Велика Бердичівська, буд.72, м.Житомир, Житомирський р-н, Житомирська обл., 10002, код ЄДРПОУ 39289886) до Головного управління ДПС у Житомирській області (вул.Юрка Тютюнника, 7, м.Житомир, 10003, код ЄДРПОУ ВП 44096781), Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м.Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Д.М. Гурін

30.01.25

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.01.2025
Оприлюднено03.02.2025
Номер документу124809905
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —240/15744/24

Рішення від 30.01.2025

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

Ухвала від 01.10.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

Ухвала від 21.08.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні