КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 січня 2025 року м. Кропивницький Справа № 340/5150/24
Кіровоградський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді К.М. Притули, розглянувши в порядку спрощеного провадження без виклику сторін адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Інчер» (ЄДРПОУ: 42556531, 39600, Полтавська область, м. Кременчук, вул. Халаменюка, 8, оф. 526) до Головного управління ДПС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ ВП: 43665486, 25006, м.Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 55) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Інчер» звернулось до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом в якому просить визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення від 29.04.2024 №00055030901 на суму 500000,00 грн.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, ТОВ «Інчер» вказує, що на його думку, оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийняте на підставі необґрунтованих висновків, що зроблені в акті перевірки від 01.04.2024 №2837/11-28-09-01/42556531 про результати фактичної перевірки з питань дотримання суб`єктами господарювання вимог законодавства України у сфері обігу підакцизних товарів, а отже підлягає скасуванню.
05 серпня 2024 року, ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду позовну заяву залишено без руху.
12 серпня 2024 року, ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
На адресу Кіровоградського окружного адміністративного суду від представника ГУ ДПС у Кіровоградській області надійшов відзив, в якому представник відповідача вимоги позову не визнає, зазначаючи, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийняте у зв`язку з встановленими в ході проведення фактичною перевіркою ТОВ «Інчер», за адресою фактичного провадження (здійснення) діяльності, розташування господарських об`єктів, або інших об`єктів власності (зокрема місць зберігання та/або відпуску пального): Кіровоградська область, Голованівський район, с. Станіславове, вул. Наумова, 151 автозаправочна станція АЗС/АГЗС №146, магазин порушенням ч.1 ст.15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», в частині зберігання пального без наявності ліцензії на право зберігання пального, а тому просить в задоволенні позову відмовити.
02 вересня 2024 року, на адресу суду надійшла відповідь позивача на відзив, в якому останній зазначає, що жоден з доводів позивача, викладених в позовній заяві, відповідачем у відзиві не спростовано, просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
ГУ ДПС у Кіровоградській області згідно наказу ГУ ДПС в області від 05.03.2024 року № 167-п, направлень на проведення перевірки від 20.03.2024 року № 1024, №1025 було проведено фактичну перевірку ТОВ «Інчер» (податковий номер 42556531) за адресою фактичного провадження (здійснення) діяльності, розташування господарських об`єктів, або інших об`єктів власності (зокрема місць зберігання та/або відпуску пального): Кiровоградська область, Голованівський р-н, с. Станіславове, вул. Наумова, буд. 151, автозаправочна станція АЗС/АГЗС №146, магазин-кафе.
За наслідками проведеної перевірки складено Акт про результати фактичної перевірки з питань дотримання суб`єктами господарювання вимог законодавства України у сфері обігу підакцизних товарів, який зареєстрований в органі ДПС 01.04.2024 №2837/11-28-09-01/42556531 (далі - акт перевірки, а.с. 11-13), висновком якого вказано про порушення вимог, зокрема, частини 1 статті 15 Закону України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (надалі Закон №481/95-ВР) в частині зберігання пального без наявності ліцензії на право зберігання пального.
Не погоджуючись із актом перевірки, ТОВ «Інчер» 18.04.2024 подані заперечення вказаний акт (а.с.15-18).
На підставі акту фактичної перевірки ГУ ДПС у Кіровоградській області прийнято податкове повідомлення-рішення форми «С» від 29.04.2024 №00055030901, яким до ТОВ «Інчер», на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 ПК України та абзацу 9 частини 2 статті 17 Закону №481/95-ВР застосовано штрафну санкцію у сумі 500000 грн.
16 травня 2024 року ТОВ «Інчер» подало скаргу до ДПС України на податкове повідомленнярішення від 29 квітня 2024 року №00055030901 (а.с. 20-24).
Рішенням ДПС України від 03.06.2024 №16437/6/99-00-06-03-01-06 продовжено строк розгляду скарги, а рішенням від 16.07.2024 №21777/6/99-00-06-03-01-06 «Про результати розгляду скарги» залишено без змін податкове повідомлення рішення від 29.04.2024 №00055030901, а скаргу без задоволення (а.с.23-25).
Правомірність та законність винесення податкового повідомленнярішення форми «С» від 29.04.2024 №00055030901, яким до ТОВ «Інчер», на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 ПК України та абзацу 9 частини 2 статті 17 Закону №481/95-ВР застосовано штрафну санкцію у сумі 500000 грн. є предметом спору, переданого на вирішення адміністративного суду.
В акті перевірки, на підставі якого винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення, зазначено, що ТОВ «Інчер» зареєстровано акцизний склад за адресою: Кіровоградська область, Голованівський район, с. Станіславове, вул. Наумова, буд. 151, уніфікований номер акцизного складу 1019840.
Згідно Єдиного реєстру акцизних накладних, 12.01.2023, ТОВ «Інчер» було отримано (прийнято) на акцизний склад уніфікований №1019840 від ТОВ «Еквінта» пальне.
Отримання пального на акцизний склад уніфікований №1019840 підтверджується товарно-транспортними накладними від 12.01.2023 №000108, від 12.01.2023 №000109, від 12.01.2023 №000110 та записом з Журналу обліку надходження нафтопродуктів на АЗС №146.Також, згідно довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів пального (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального від 13.01.2023 №9001786034 на акцизному складі уніфікований №1019840, 12.01.2023 зберігалось пальне, отримане згідно акцизних накладних від 12.01.2023 №1120100, №1120095, №1120118, №1120093, №1120094.
Також в акті перевірки зазначено, що станом на 12.01.2023 ТОВ «Інчер» не мало за адресою: Кіровоградська область, Голованівський район, с. Станіславове, вул. Наумова, буд. 151, діючих ліцензій на право зберігання, виробництва, оптової чи роздрібної торгівлі пальним, а отже зроблено висновок про те що станом на 12.01.2023 року на акцизному складі уніфікований №1019840 зберігалось пальне без наявності діючої ліцензії на право зберігання пального.
Згідно зі статтею 1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» № 481/95- ВР у цьому Законі наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
місце зберігання пального - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування;
місце оптової торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для здійснення оптової торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування;
місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/ або зберігання пального на праві власності або користування;
зберігання пального - діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик;
оптова торгівля пальним - діяльність із придбання та подальшої реалізації пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик суб`єктам господарювання (у тому числі іноземним суб`єктам господарювання, які діють через своє зареєстроване постійне представництво) роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам;
роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної;
станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або паливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів.
За змістом частин восьмої, вісімнадцятої статті 15 Закону № 481/95-ВР суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва.
Суб`єкт господарювання (у тому числі іноземний суб`єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії.
Згідно з абзацом дев`ятим частини другої статті 17 Закону №481/95-ВР до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: оптової торгівлі пальним або зберігання пального без наявності ліцензії 500000 гривень.
Отже, підставою для відповідальності за наведеною нормою є сам факт зберігання пального за відсутності передбаченої чинним законодавством ліцензії, або не використання такого пального у своїй господарській діяльності.
Відповідно до пункту 109.1 статті 109 ПК України податковим правопорушенням є протиправне, винне (у випадках, прямо передбачених цим Кодексом) діяння (дія чи бездіяльність) платника податку (в тому числі осіб, прирівняних до нього), контролюючих органів та/або їх посадових (службових) осіб, інших суб`єктів у випадках, прямо передбачених цим Кодексом.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач звертає увагу на те, що станом на 12 січня 2023 року ТОВ «Інчер» мало ліцензію на оптову торгівлю пальним за відсутності місць оптової торгівлі та 9 ліцензій на роздрібну торгівлю пальним на кожну з автозаправних станцій у Кіровоградській області, які використовувалися Товариством для роздрібної торгівлі.
Автозаправна/автогазозаправна станція № 146 за адресою: Кіровоградська область, Голованівський р-н, с. Станіславове, вул. Наумова, буд. 151 була набута у користування ТОВ «Інчер» на підставі Договору оренди № 46П-АЗС від 15.11.2022. Після укладення договору оренди вказаної АЗС/АГЗС Товариством здійснювалися підготовчі дії зокрема: отримувалися необхідні дозвільні документи, встановлювалося, перевірялося та реєструвалося обладнання АЗС/АГЗС, було подано всі необхідні документи для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним на вказаній АЗС/АГЗС та сплачено кошти за отримання такої ліцензії згідно з платіжним дорученням № 483 від 01.12.2022, придбавався товар для його подальшої реалізації, та виконувалися всі необхідні дії для початку роботи цієї АЗС/АГЗС.
В рамках підготовки до початку роботи АЗС/АГЗС № 146, 12.01.2023 Товариством дійсно було придбане пальне для здійснення його подальшого роздрібного продажу споживачам. Вказане пальне було одразу ж оприбутковане на вказаній АЗС/АГЗС, але його реалізація не здійснювалася до отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.
Крім того, позивач звертає увагу, що термін дії ліцензії ТОВ «Інчер» реєстраційний номер 11200314202300016 на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС/АГЗС № 146 - з 13.01.2023 року, тобто ТОВ «Інчер» мало право здійснювати роздрібну торгівлю пальним з 00 годин 13.01.2023.
Таким чином станом на 12.01.2023 на акцизному складі уніфікований №1019840 за адресою: Кіровоградська область, Голованівський район, с. Станіславове, вул. Наумова, буд.151 АЗС №146 зберігалось пальне без наявності діючої ліцензії на право зберігання пального.
Суд також звертає увагу, що наявність ліцензії на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі не надає право зберігати придбане пальне на акцизних складах, станом на дату їх зберігання, у яких відсутні будь які ліцензії щодо руху пального. Намір отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним також не надає дозвіл зберігати пальне, яке в подальшому буде реалізоване.
Отже, суд дійшов висновку, що доводи позивача про протиправність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від від 29.04.2024 №00055030901 є необґрунтованими та спростовуються наявними в матеріалах справи доказами, що свідчить про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.
Оскільки суд відмовив у задоволенні позовних вимог в повному обсязі, то підстави для розподілу судових витрати згідно статті 139 КАС України відсутні.
Керуючись ст.ст.132, 139, 242-246, 255, 293, 295-297 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В :
В задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «Інчер» (ЄДРПОУ: 42556531, 39600, Полтавська область, м. Кременчук, вул. Халаменюка, 8, оф. 526) до Головного управління ДПС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ ВП: 43665486, 25006, м.Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 55) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду К.М. ПРИТУЛА
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2025 |
Оприлюднено | 03.02.2025 |
Номер документу | 124810829 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
К.М. ПРИТУЛА
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні