ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
30 січня 2025 року м. ДніпроСправа № ЗВ/360/9/25
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Захарова О.В., перевіривши заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області про заміну сторони виконавчого провадження,
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшла заява Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області про заміну сторони у виконавчому провадженні № 51888713 з примусового виконання вимоги № Ю91У, виданої 07 червня 2016 року Управлінням Пенсійного фонду України в Попаснянському районі Луганської області.
В обґрунтування заяви зазначено, що 11 серпня 2016 року відкрито виконавче провадження № 51888713 з примусового виконання вимоги № Ю91У, виданої 07.06.2016 управлінням Пенсійного фонду України в Попаснянському районі Луганської області.
За даними Автоматизованої системи виконавчих проваджень, за адресою в мережі
інтернет виконавче провадження № 51888713 станом на 28.01.2025 є відкритим, зазначений виконавчий документ перебуває на примусовому виконанні.
Стягувачем у виконавчому провадженні є Управління Пенсійного фонду України в Попаснянському районі Луганської області.
Згідно з Переліком територіальних органів Пенсійного фонду України, які реорганізуються шляхом приєднання, який є додатком до постанови Кабінету Міністрів України від 09.10.2020 № 925, реорганізовано, зокрема, Управління Пенсійного фонду України в Попаснянському районі Луганської області шляхом приєднання до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області.
22 червня 2021 року Управління Пенсійного фонду України в Попаснянському районі Луганської області припинено згідно з даними з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (номер запису 1003721120021000194).
Відповідно до статті 104 Цивільного кодексу України у разі реорганізації юридичних
осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Заявник зазначає, що відповідно до ст. 1 Закону України «Про виконавче провадження» від 02.06.2016 № 1404-VIII та положень постанови Кабінету Міністрів України від 09.10.2020 № 925 «Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України» фактичним та юридичним правонаступником стягувача є Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області.
У зв`язку із чим, заявник звернувся до суду із заявою про заміну сторони виконавчого провадження.
Вирішуючи питання щодо прийняття до розгляду даної заяви, суд зазначає таке.
Вимоги до форми та змісту письмової заяви, клопотання, заперечення визначені статтею 167 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).
Частиною першою статті 167 КАС України встановлено, що будь-яка письмова заява, клопотання, заперечення повинні містити: 1) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) особи, яка подає заяву чи клопотання або заперечення проти них, її місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України; 2) найменування суду, до якого вона подається; 3) номер справи, прізвище та ініціали судді (суддів), якщо заява (клопотання, заперечення) подається після постановлення ухвали про відкриття провадження у справі; 4) зміст питання, яке має бути розглянуто судом, та прохання заявника; 5) підстави заяви (клопотання, заперечення); 6) перелік документів та інших доказів (за наявності), що додаються до заяви (клопотання, заперечення); 7) інші відомості, які вимагаються цим Кодексом.
Відповідно до частини другої статті 167 КАС України, якщо заяву (клопотання, заперечення) подано без додержання вимог частини першої цієї статті і ці недоліки не дають можливості її розглянути, або якщо вона є очевидно безпідставною та необґрунтованою, суд повертає таку заяву (клопотання, заперечення) заявнику без розгляду.
Порядок заміни сторони виконавчого провадження урегульований статтею 379 розділу IV «Процесуальні питання, пов`язані з виконанням судових рішень в адміністративних справах» КАС України.
Відповідно до частини першої цієї статті у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Частина четверта статті 379 КАС України передбачає, що положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Наведене свідчить про те, що урегульований статтею 379 КАС України порядок заміни сторони виконавчого провадження стосується виключно розгляду заяв, поданих у виконавчому провадженні, відкритому на виконання судового рішення в адміністративній справі.
Оскільки вимога про сплату боргу не є судовим рішенням адміністративного суду, а частина перша статті 379 КАС України виключає можливість розгляду заяви про заміну стягувача у виконавчому провадженні, пов`язаному з виконанням рішення іншого органу, то положення цієї норми не можуть бути застосовані до цих відносин.
З 15 грудня 2017 року розгляд питання про заміну сторони виконавчого провадження з примусового виконання рішень інших органів (посадових осіб), врегульовано статтею 442 Цивільного процесуального кодексу України (далі - ЦПК України), відповідно до частини першої якої, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником.
За приписами частини другої статті 446 ЦПК України у редакції, яка є чинною з 15 грудня 2017 року, процесуальні питання, пов`язані з виконанням рішень інших органів (посадових осіб), вирішуються судом за місцем виконання відповідного рішення.
Отже, ЦПК України, на відміну від КАС України, з 15 грудня 2017 року передбачена можливість заміни сторони виконавчого провадження не лише при виконанні рішення суду у цивільній справі, але й при виконанні рішень інших органів та їх посадових осіб.
На користь такого висновку свідчать як положення наведених вище статей, що містять вказівку на їх застосування до процесуальних питань, пов`язаних з виконанням рішень інших органів (посадових осіб), так і безпосередня назва розділу VI ЦПК України, в якому розміщені ці статті «Процесуальні питання, пов`язані з виконанням судових рішень у цивільних справах та рішень інших органів (посадових осіб)».
Отже, у порядку адміністративного судочинства вирішуються питання заміни сторони виконавчого провадження (як і інші процесуальні питання, пов`язані з виконанням судових рішень в адміністративних справах) лише в адміністративних справах судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.
На противагу цьому ЦПК України містить статтю 446, яка визначає підсудність вирішення процесуальних питань, пов`язаних з виконанням рішень інших органів (посадових осіб), а саме - вони вирішуються судом за місцем виконання відповідного рішення.
Порівняння наведених вище положень КАС України та ЦПК України є підставою для висновку, що розгляд заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області має відбуватись у порядку, визначеному ЦПК України, адже заявник просить замінити сторону у виконавчому провадженні, пов`язаному з виконанням рішення іншого органу - вимоги Управління Пенсійного фонду України в Попаснянському районі Луганської області.
Аналогічну позицію в подібних правовідносинах висловила Велика Палата Верховного Суду в постанові від 12 жовтня 2022 року по справі № 183/4196/21.
Відповідно до частини третьої статті 3 КАС України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Відповідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 4 листопада 1950 року кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.
Згідно з частиною другою статті 6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
Рішенням у справі «Сокуренко і Стригун проти України» від 20.07.2006 Європейський суд з прав людини у пункті 24 визначив, що фраза встановлено законом поширюється не лише на основу самого існування суду, але й дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність. Поняття суд, встановлений законом у частині першій статті 6 Конвенції передбачає усю організаційну структуру судів, включно з (…) питаннями, що належать до юрисдикції певних категорій судів (…). З огляду на це не вважається судом, встановленим законом орган, котрий, не маючи юрисдикції, судить осіб на підставі практики, яка не передбачена законом.
За таких обставин, Луганський окружний адміністративний суд не повноважний розглядати заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області про заміну сторони виконавчого провадження №51888713 з примусового виконання вимоги № Ю91У, виданої 07 червня 2016 року Управлінням Пенсійного фонду України в Попаснянському районі Луганської області, оскільки її вирішення віднесено до юрисдикції цивільного суду.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що заява Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області про заміну сторони у виконавчому провадженні №51888713 відповідно до частини другої статті 167 КАС України підлягає поверненню заявнику без розгляду як очевидно безпідставна.
Керуючись статтями 6, 167, 256, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області про заміну сторони виконавчого провадження повернути заявнику без розгляду.
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку окремо від рішення суду.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя О.В. Захарова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2025 |
Оприлюднено | 03.02.2025 |
Номер документу | 124810900 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про заміну сторони виконавчого провадження |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Захарова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні