Рішення
від 30.01.2025 по справі 580/10776/24
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 січня 2025 року справа № 580/10776/24 м. Черкаси Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Рідзеля О.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ТОВ Омега Три про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

31.10.2024 до Черкаського окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 (далі позивач) до Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області (далі відповідач), в якому позивач просить:

визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області щодо не проведення перевірки розміру санітарно-захисної зони між птахофермою ТОВ Омега Три, яка знаходиться за адресою: с. Старосілля Черкаського району Черкаської області по вул. Кооперативна, 10 та житловим будинком Царенко Антоніни Іванівни, яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 та ненадання відповідного документа;

зобов`язати Головне управління Держпродспоживслужби в Черкаській області здійснити перевірку розміру санітарно-захисної зони між птахофермою ТОВ Омега Три, яка знаходиться за адресою: с. Старосілля Черкаського району Черкаської області по вул. Кооперативна, 10 та житловим будинком ОСОБА_1 , яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 та надати відповідний документ про проведену перевірку.

В обґрунтування позову зазначено, що з 2013 року позивач зареєстрована та проживає за адресою АДРЕСА_1 . За 11 метрів від помешкання, розташована птахофабрика ТОВ «Омега Три». Згідно даних Google.maps відстань від виробничої будівлі птахоферми ТОВ «Омега Три» становить менше 50 метрів. Зазначені відстані від житлової забудови до птахофабрики порушують вимоги «Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів», затверджених наказом МОЗ України від 19.06.1996 №173.

У зв`язку із цим, позивач звернулась до відповідача з проханням здійснити перевірку розміру санітарно-захисної зони між птахофермою ТОВ «Омега Три» та її помешканням. Однак, відповідач протиправно відмовив у такій перевірці з формальних підстав.

Позивач стверджує, що недотримання розмірів розмірів санітарно-захисної зони з боку ТОВ «Омега Три» до житлових забудов створює загрозу здоров`ю і життю людини, що має негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та дозволяє здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) протягом періоду воєнного стану.

Ухвалою суду від 05.11.2024 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження. Також суд залучив до участі у справі третьою особою без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ТОВ Омега Три (далі третя особа).

18.11.2024 відповідач подав відзив на позовну заяву, в якому просив відмовити у її задоволенні. Зазначив, що відповідно до статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» підставами для здійснення позапланових заходів, зокрема, є звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється територіальним органом державного нагляду (контролю) за наявністю погодження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.

При цьому, пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 «Про введення воєнного стану в Україні».

За приписами пункту 2 Постанови за наявності загрози, що має негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави, а також для виконання міжнародних зобов`язань України протягом періоду воєнного стану дозволити здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) на підставі рішень центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування державної політики у відповідних сферах.

Відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство охорони здоров`я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 № 267, Міністерство охорони здоров`я України є центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Наказом Міністерства охорони здоров`я України від 07.06.2022 № 969 «Про затвердження Переліку підстав для здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сфері санітарного законодавства, санітарного та епідемічного благополуччя населення на період воєнного стану» затверджено Перелік підстав для здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сфері санітарного законодавства, санітарного та епідемічного благополуччя населення на період воєнного стану та зобов`язано Державну службу Україні з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів забезпечити здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сфері санітарного законодавства, санітарного та епідемічного благополуччя населення на період воєнного стану з підстав, визначених Переліком.

Виходячи зі змісту Переліку, підставами здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) є, зокрема, звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності).

З урахуванням того, що звернення позивача не містило інформації про порушення, що спричинило шкоду її правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю чи безпеці держави, Головне управління не мало правових передумов для здійснення заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням санітарного законодавства.

19.11.2024 третя особа подала суду письмові пояснення на позов, в яких просила відмовити у його задоволенні. Вказано, що підставами здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю), зокрема зазначено, зокрема, звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності).

Жодне зі звернень позивача, як і подана позовна заява з додатками (матеріалами) до неї не містить жодних доказів того, що ймовірні порушення зі сторони третьої особи спричинили шкоду її правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю тощо.

Також, на підставі звернення позивача, фахівці ГУ Держпродспоживслужби в Черкаській області за участю старости с. Старосілля, представників ГУ Національної поліції України в Черкаській області 15.08.2023 провели комісійну перевірку діяльності птахоферми ТОВ «Омега Три». За результатами лабораторно-інструментальних досліджень повітря на межі житлової забудови в районі впливу ТОВ «Омега Три» концентрації забруднюючих речовин (аміаку, сірководню, вуглецю окису та пилу) не перевищують гранично допустимих максимально-разових концентрацій, регламентованих наказом МОЗ України від 14.01.2020 №52.

Таким чином, відсутність перевищення гранично допустимих норм концентрації забруднюючих речовин в повітрі на межі житлової забудови в районі впливу ТОВ «Омега Три» підтверджує відсутність факту завдання шкоди життю чи здоров`ю позивача внаслідок діяльності ТОВ «Омега Три».

Крім того, за результатами перевірки ТОВ «Омега Три» видано припис від 09.08.2023 №1/03.4-11/2023, в якому встановлено обов`язкові до виконання приписи з установленими термінами для їх виконання.

На виконання припису було повністю приведено у відповідність діяльність птахофабрики до норм законодавства та приписів Державної екологічної служби Центрального органу, тому на момент звернення до суду порушення прав та законних інтересів Позивача відсутні.

Дослідивши письмові докази та оцінивши заявлені доводи, суд встановив таке.

08.08.2023 (вх.№Ц-186-2023) до Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області надійшла заява ОСОБА_1 , в якій вона просила перевірити чи:

відповідає діяльність птахоферми ТОВ «Омега Три» в с. Старосілля Черкаського району Черкаської області по вул. Кооперативній, 10, вимогам санітарного законодавства України;

є фактори, що можуть мати шкідливий вплив на здоров`я людини, у т.ч. тих, які проживають поруч із вказаною птахофабрикою;

відповідають норми Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів, затверджених наказом Міністерства охорони здоров`я України від 19.06.1996 № 173, в тому числі відстані від птахофабрики до межуючих з нею житлових будинків;

відповідає законодавству діяльність вказаної птахоферми в частині збору, утилізації та знищення загиблих тварин, що там вирощуються.

Головним управлінням Держпродспоживслужби в Черкаській області за результатом розгляду звернення направлено відповідь від 08.09.2023 №6.3-04-23-04/2341-23, в якій зазначено, що представники Головного управління 15.08.2023 взяли участь у комісійній перевірці за участю старости с. Старосілля, представників сектору поліцейської діяльності №1 відділення поліції №1 Черкаського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Черкаській області Національної поліції України, Городищенського відділу Смілянської окружної прокуратури, органів місцевого самоврядування, Державної установи «Черкаський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України». За результатами перевірки встановлено, що територія птахогосподарства огороджена, утримується в задовільному санітарному стані. Трупів птиці, залишків розсипаного посліду на території підприємства не виявлено. Не встановлено порушень підприємством законодавства в частині здійснення збору та утилізації загиблої птиці. Послід із пташників видаляється спеціалізованим автотранспортом для внесення на сільськогосподарські поля ТОВ «Аслава» згідно договору №44-05 від 02.05.2023.

Разом з тим, за результатами проведеного комісійного розгляду виявлено невідповідність розмірів санітарно-захисної зони від виробничого комплексу птахофабрики ТОВ «Омега Три» с. Старосілля до житлової забудови. Під час комісійного розгляду фахівцем Державної установи «Черкаський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України» в присутності жителів с. Старосілля, які проживають в безпосередній близькості біля даного господарства, було проведено відбір проб повітря для лабораторного дослідження на вміст шкідливих речовин.

За результатами лабораторно-інструментальних досліджень повітря на межі житлової забудови в районі впливу ТОВ «Омега Три» концентрації забруднюючих речовин (аміаку, сірководню, вуглецю оксиду та пилу) не перевищують гранично допустимих максимально-разових концентрацій, регламентованих наказом Міністерства охорони здоров`я України від 14.01.2020 №52 «Про затвердження гігієнічних регламентів допустимого вмісту хімічних і біологічних речовин в атмосферному повітрі населених місць».

За результатами комісійного розгляду, відповідно до встановлених порушень, представниками Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області керівництву ТОВ «Омега Три» надіслано рекомендаційний лист щодо приведення у відповідність та дотримання нормативів санітарно-захисної зони відповідно до додатку 5 Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів, затверджених наказом Міністерства охорони здоров`я України від 19.06.1996 № 173.

У подальшому, 13.08.2024 (вх.№Ц-181-2024) до Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області надійшла заява ОСОБА_1 , в якій вона просила у відповідності до пункту 2 Переліку підстав для здійснення позапланових заходів державного контролю за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин на період воєнного стану, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 03.01.2023 №5, здійснити перевірку розміру санітарно-захисної зони між птахофермою ТОВ «Омега Три», яка знаходиться за адресою: с. Старосілля Черкаського району Черкаської області по вул. Кооперативна, 10 та її помешканням за адресою: вул. Вишнева, 2, с. Старосілля Черкаського району Черкаської області та надати результати висновків такої перевірки.

За результатом розгляду звернення Головним управлінням Держпродспоживслужби в Черкаській області позивачу надано відповідь від 23.08.2024 (вих.№4.1-04-23-04/2361-24), в якій зазначено про відсутність правових підстав для проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо зазначених у зверненні питань.

Вважаючи бездіяльність відповідача щодо проведення перевірки розміру санітарно-захисної зони між птахофермою ТОВ Омега Три та житловим будинком Царенко Антоніни Іванівни, остання звернулась до суду з цим позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд врахував таке.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до підп.2 п.4 Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Черкаській області, затвердженого наказом державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів від 24 лютого 2020 року № 167, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань забезпечує реалізацію державної політики у сфері державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства, зокрема:

реалізує державну політику у сфері санітарного законодавства, санітарного та епідемічного благополуччя населення (крім виконання функцій з реалізації державної політики у сфері епідеміологічного нагляду (спостереження) та у сфері гігієни праці та функцій із здійснення дозиметричного контролю робочих місць і доз опромінення працівників), попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення;

здійснює державний санітарно-епідеміологічний нагляд (контроль) за дотриманням санітарного законодавства; додержанням підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності та громадянами державних санітарних норм і правил, гігієнічних нормативів і регламентів безпечного виробництва, транспортування, зберігання, застосування пестицидів і агрохімікатів, за вмістом залишкової кількості пестицидів і агрохімікатів в імпортованих лікарських травах, водних об`єктах, воді, що використовується для господарського постачання, купання, спортивних занять, організованого відпочинку та з лікувальною метою, лікувальних грязях, ґрунтах, на землях населених пунктів, оздоровчого та рекреаційного призначення.

Відповідно до ст.49 Закону України від 6 вересня 2022 року № 2573-IX «Про систему громадського здоров`я» державний нагляд (контроль) за дотриманням вимог санітарного законодавства у сферах господарської діяльності, які можуть становити ризик для здоров`я та санітарно-епідемічного благополуччя населення, здійснюється органами державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог санітарного законодавства у відповідній сфері.

Державний нагляд (контроль) здійснюється відповідно до вимог Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та Закону України "Про адміністративну процедуру" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Позапланові заходи державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог санітарного законодавства здійснюються органами державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог санітарного законодавства у відповідній сфері:

1) невідкладно - у разі надходження повідомлення від головного державного санітарного лікаря Автономної Республіки Крим, області, міста Києва чи Севастополя про проведення розслідувань випадків захворювання на інфекційні, професійні, масові неінфекційні хвороби, випадків уражень та отруєнь, а також за результатами проведеної оцінки ризиків у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

2) в інших випадках, визначених Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Виключний перелік підстав для здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) визначений ч.1 ст.6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 №877-V (далі Закон №877-V) та включає:

подання суб`єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням;

виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених суб`єктом господарювання у документі обов`язкової звітності, крім випадків, коли суб`єкт господарювання протягом місяця з дня первинного подання повторно подав такий документ з уточненими достовірними даними або якщо недостовірність даних є результатом очевидної описки чи арифметичної помилки, яка не впливає на зміст поданої звітності. У разі виявлення органом державного нагляду (контролю) помилки у документі обов`язкової звітності він упродовж десяти робочих днів зобов`язаний повідомити суб`єкта господарювання про необхідність її виправлення у строк до п`яти робочих днів з дня отримання повідомлення. Невиправлення помилки у встановлений строк є підставою для проведення позапланового заходу;

перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю);

звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється територіальним органом державного нагляду (контролю) за наявністю погодження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.

У такому разі перед початком здійснення позапланового заходу державного нагляду (контролю) посадові особи територіального органу державного нагляду (контролю) зобов`язані пред`явити керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі, крім документів, передбачених цим Законом, додатково копію погодження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу на проведення такої перевірки. Суб`єкти господарювання мають право не допускати посадових осіб територіального органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю), якщо вони не пред`явили документи, передбачені цим абзацом;

неподання суб`єктом господарювання документів обов`язкової звітності за два звітні періоди підряд без поважних причин або без надання письмових пояснень про причини, що перешкоджали поданню таких документів;

доручення Прем`єр-міністра України про перевірку суб`єктів господарювання у відповідній сфері у зв`язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави;

настання аварії, пожежі, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов`язано з діяльністю суб`єкта господарювання;

за рішенням суду;

звернення посадових осіб органів місцевого самоврядування про порушення суб`єктом господарювання вимог законодавства у випадках, коли право на подання такого звернення передбачено законом.

Згідно з ч.2 ст.6 Закону №877-V проведення позапланових заходів з інших підстав, крім передбачених цією статтею, забороняється, крім позапланових заходів, передбачених частиною четвертою статті 2 цього Закону.

Аналіз вказаних положень дає суду підстави дійти до висновку, що підставами для здійснення позапланових заходів є, серед іншого, звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності).

У той же час суд зазначає, що Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України» на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" в Україні введений воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

На момент розгляду цієї адміністративної справи строк дії воєнного стану в Україні продовжений.

13 березня 2022 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» (далі Постанова №303), що набрала чинності 17.03.2022.

Пунктами 1, 2 Постанови №303 передбачено припинити проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 Про введення воєнного стану в Україні.

За наявності загрози, що має негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави, а також для виконання міжнародних зобов`язань України протягом періоду воєнного стану дозволити здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) на підставі рішень центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування державної політики у відповідних сферах.

Таким чином, станом на час звернення позивача до відповідача щодо проведення перевірки розміру санітарно-захисної зони між птахофермою ТОВ Омега Три та житловим будинком ОСОБА_1 Постановою №303 встановлений мораторій на проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю), за винятком випадків наявності загрози, що має негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави.

При цьому, з урахуванням ст.6 Закону №877-V проведення здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) за зверненням фізичних осіб передбачає наявність порушення, що спричинило шкоду їхнім правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави.

Як установлено судом, 13.08.2024 (вх.№Ц-181-2024) до Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області надійшла заява ОСОБА_1 , в якій вона просила здійснити перевірку розміру санітарно-захисної зони між птахофермою ТОВ «Омега Три», яка знаходиться за адресою: с. Старосілля Черкаського району Черкаської області по вул. Кооперативна, 10 та її помешканням за адресою: АДРЕСА_1 та надати результати висновків такої перевірки.

При цьому, передумовою такого звернення позивач посилається на наявність загрози здоров`ю і життю людини, які проживають у будівлях, відносно яких не дотримана санітарно-захисна зона з боку ТОВ «Омега Три» в с. Старосілля.

Отже, звернення позивача містить лише припущення щодо наявності загрози.

Жодних належних та допустимих доказів наявності загрози чи спричинення шкоди правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю позивача суду не надано.

Посилання позивача, що факт загрози, що має негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини підтверджується виявленими в ході перевірки діяльності ТОВ «Омега Три» Державною екологічною інспекцією центрального округу, суд вважає необґрунтованими, оскільки відповідно до припису від 09.08.2023 №1/03.4-11/2023 ТОВ «Омега Три» зобов`язано усунути порушення вимог природоохоронного законодавства, раціональне використання водних ресурсів, охорону атмосферного повітря, поводження з відходами тощо.

При цьому, перевірки усунення виявлених порушень відповідно до припису від 09.08.2023 №1/03.4-11/2023 не входять до повноважень Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області.

Крім того, з акту комісійної перевірки від 15.08.2023 судом встановлено, що фахівці Черкаського районного управління за дорученням Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області прийняли участь у розгляді звернення громадянки ОСОБА_1 від 08.08.2023 щодо порушень функціонування птахоферми ТОВ «Омега Три».

Комісією в складі головного спеціаліста відділу безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Черкаського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області Колісника С.О., фельдшера санітарного відділу державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Черкаського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області Лавріненко Н.М., старости с. Старосілля Бондаренко М.А., представників сектору поліцейської діяльності №1 відділення поліції №1 Черкаського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Черкаській області Національної поліції України, Городищенського відділу Смілянської окружної прокуратури, органів місцевого самоврядування, Черкаського обласного центру контролю та профілактики хвороб МОЗ України було здійснено виїзд до місця розташування птахогосподарства де лаборантом Черкаського обласного центру контролю та профілактики хвороб МОЗ України проведено відбір проб повітря в двох точках для лабораторного дослідження на вміст шкідливих речовин в присутності жителів с. Старосілля, які проживають в безпосередній близькості біля даного господарства.

За висновками вказаного акту встановлено, що при нормативному розмірі санітарно-захисної зони 300м відстань до житлової забудови становить від 50м до 100м.

Фактори, що можуть мати шкідливий вплив на здоров`я людей, не виявлені.

Розміри санітарно-захисної зони від сільськогосподарського підприємства (виробничого комплексу птахофабрики ТОВ «Омега Три» с. Старосілля) до житлової забудови не відповідають вимогам дод. №5 «Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів» від 19.06.1996 №173.

Збір та утилізація загиблої птиці на підприємстві здійснюється відповідно до діючих вимог.

Отже, уповноваженими особами, у т.ч. Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області вже проведена перевірка розміру санітарно-захисної зони між птахофермою ТОВ «Омега Три» за адресою: с. Старосілля Черкаського району Черкаської області, вул. Кооперативна, 10 та помешканням повивача за адресою: вул. Вишнева, 2, с. Старосілля Черкаського району Черкаської області.

Водночас, абз.13 ч.1 ст.6 Закону №877-V повторне проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) за тим самим фактом (фактами), що був (були) підставою для проведеного позапланового заходу державного нагляду (контролю), забороняється.

Відтак, позивачем не доведено наявності законних підстав та передумов для повторного проведення Головним управлінням Держпродспоживслужби в Черкаській області позапланово заходу нагляду (контролю) щодо розміру санітарно-захисної зони між птахофермою ТОВ «Омега Три» та помешканням повивача, а тому відсутня бездіяльність відповідача щодо проведення такої перевірки.

Отже, позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають задоволенню, а судові витрати розподілу.

Керуючись ст. 6, 9, 14, 241-246, 255, 295 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

1. Відмовити повністю у задоволенні позову ОСОБА_1 .

2. Судові витрати розподілу не підлягають.

3. Копію рішення направити учасникам справи.

4. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного його тексту.

Суддя Олексій РІДЗЕЛЬ

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.01.2025
Оприлюднено03.02.2025
Номер документу124812658
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —580/10776/24

Рішення від 30.01.2025

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

Ухвала від 30.01.2025

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

Ухвала від 03.01.2025

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

Ухвала від 05.11.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні