Єдиний унікальний номер судової справи 462/9001/24
Номер провадження 3/462/104/25
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 січня 2025 року суддя Залізничного районного суду м. Львова Галайко Н. М., розглянувши матеріали справи, які надійшли з Головного управлінняДержавної податковоїслужби уЛьвівській області (далі ГУ ДПС у Львівській області), код ЄДРПОУ: 43968090, електронна пошта: lv.official@tax.gov.ua, місцезнаходження: 79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35 про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_1 (далі ОСОБА_1 ), 1971 року народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 , громадянина України, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , директора Спільного Українсько-Англійського Підприємства «Східно-Європейська подорож» (код ЄДРПОУ: 19366040, юридична адреса: м. Львів, вул. Городоцька, 282), відомостей про притягнення до адміністративної відповідальності немає, відомостей про наявність встановлених законодавством України пільг немає (дані щодо особи зазначено згідно протоколу),
за ознаками вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі КУпАП), -
встановив:
І. Рух справи.
ГУ ДПС у Львівській області, 27.11.2024 року (вх.№ 26641)звернулося у Залізничний районний суд м. Львова із матеріалами справи про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП (а.с. 8).
Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 27.11.2024 року для розгляду зазначеної справи визначено головуючого суддю Галайко Н. М. (а.с. 9).
ІІ. Опис обставин, викладених у протоколі про адміністративне правопорушення.
Згідно протоколу про адміністративне правопорушення № 010731 (серія ГУ ЛВ № 1005/13-01-07-06) від 20.11.2024 року ОСОБА_1 , будучи директором СУАП «Східно-Європейська подорож», допустив заниження податку на прибуток за 2023 рік на 553 435 грн. 00 коп.
2.1. Правова кваліфікація діяння.
Так, ОСОБА_1 порушив п. п. 14.1.11. п. 14.1. ст. 14, п. п. 134.1.1. п. 134.1. ст. 134 Податкового Кодексу України (далі ПК України). Дії особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 податковим органом кваліфіковано за ч. 1 ст. 163-2 КУпАП.
Права та обов`язки особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, передбачені ст. 63 Конституції України та ст. 268 КУпАП ОСОБА_1 роз`яснені при складанні протоколу.
ІІІ. Правова позиція особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
ОСОБА_1 у судовому засіданні надав пояснення, свою вину у інкримінованому йому адміністративному правопорушенні за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП визнав, однак просив суд закрити провадження у справі про притягнення його до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи строків накладення адміністративного стягнення.
Суд, дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні усіх обставин цієї справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю, дійшов наступних висновків.
ІV. Застосоване судом законодавство при розгляді справи.
Згідно ст. 1 КУпАП завданням Кодексу України про адміністративні правопорушенняє охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержанняКонституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.
Як зазначено у ч. 1, 2 ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.
Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом.
Відповідно до ст. 9 КУпАП, правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, запобігання правопорушенням, виховання громадян в дусі додержання законів, зміцнення законності.
У ч. 2 ст. 38 КУпАП зазначено якщо справи про адміністративні правопорушення підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні не пізніш як через три місяці з дня його виявлення.
Визначення на законодавчому рівні у ст. 38 КУпАП тривалості строків накладення адміністративного стягнення безпосередньо пов`язано з можливістю реального впливу адміністративної відповідальності на суспільні відносини, поведінку суб`єктів, їхню правосвідомість тощо, тобто з можливістю реалізації функцій адміністративної відповідальності, яка втрачається з плином часу.
Слід зазначити, що встановлення законодавцем строку давності притягнення до відповідальності є важливою гарантією прав особи, що випливає з принципу правової визначеності, який є елементом принципу верховенства права. У зв`язку з цим тлумачення положень частини другої ст. 38 КУпАП не може носити довільного характеру та розумітися суто формально.
Так, у справі «Волков проти України» (Оlеksаndr Vоlkov v. Ukraine, рішення від 09.01.2013 року, заява № 21722/11) ЄСПЛ зазначив: «Суд вважає, що строки давності слугують кільком важливим цілям, а саме: забезпеченню юридичної визначеності та остаточності, захисту потенційних відповідачів від не заявлених вчасно вимог, яким може бути важко протистояти, та запобігти будь-якій несправедливості, яка могла б виникнути, якби від судів вимагалося виносити рішення щодо подій, що мали місце у віддаленому минулому, на підставі доказів, які через сплив часу стали ненадійними та неповними. Строки давності є загальною рисою національних правових систем договірних держав щодо кримінальних, дисциплінарних та інших порушень» (§ 137, 139).
Практика ЄСПЛ не містить конкретних вимог щодо того, яким тривалим має бути строк притягнення до відповідальності, у тому числі до адміністративної, залишаючи це питання на розсуд держави, у першу чергу, законодавця. Проте на думку ЄСПЛ, держави повинні встановити такі строки, при цьому відповідні норми мають відповідати критеріям якості та передбачуваності, що накладає певні обмеження під час їх тлумачення таке тлумачення має бути виключно послідовним роз`ясненням правил кримінальної, адміністративної чи іншої відповідальності, яке повинно бути сумісним з сутністю правопорушення та може бути розумно передбачуваним (ОАО Neftyanaya KompaniyaYukos v. russia, § 571).
У п. 7 ст. 247 КУпАП зазначено, що провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку із закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст. 38 цього Кодексу.
V. Щодо накладення адміністративного стягнення.
Із акту про результати документальної планової виїзної перевірки СУАП «Східно-Європейська подорож» № 49018/13-01-07-06/19366040 від 18.11.2024 року, а також з протоколу про адміністративне правопорушення № 010731 (серія ГУ ЛВ № 1005/13-01-07-06) від 20.11.2024 року вбачається, що правопорушення відбувалось у 2023 року.
Вчинене правопорушення не відноситься до триваючого, а відтак строк притягнення до відповідальності закінчився.
У п. 7 ст. 247 КУпАП зазначено, що провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку із закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст. 38 цього Кодексу.
Отже на момент розгляду справи у суді, тобто станом на 30.01.2025 року, закінчились строки накладення адміністративного стягнення.
Згідно ст. 284 КУпАП по справі про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить одну з таких постанов: - про накладення адміністративного стягнення; - про застосування заходів впливу, передбачених ст. 24-1 цього Кодексу; - про закриття справи.
Так, приймаючи до уваги викладене, суд дійшов висновку, що провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП підлягає закриттю, у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків накладення адміністративного стягнення.
VI. Щодо вирішення питання судових витрат.
Згідно вимог ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.
Водночас ст. 4 Закону України «Про судовий збір» та ст. 40-1 КУпАП визначено, що судовий збір стягується лише у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення, а тому виходячи із змісту ч. 2 ст. 284 та ст. 247 КУпАП, суд не вбачає підстав для стягнення з ОСОБА_1 судового збору.
На підставі наведеного та керуючись ст. 1, 9, 23, 33, 38, 41, 163, 247, 276-285, 294 КУпАП, суд -
ухвалив:
Провадження усправі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 ,1971року народження за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП закрити, у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи строків накладення адміністративного стягнення.
Порядок оскарження постанови суду.
Постанова суду у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови. Апеляційна скарга подається до відповідного апеляційного суду через місцевий суд, який виніс постанову.
Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Суддя/підпис/
Згідно з оригіналом.
Суддя: Н. М. Галайко
Суд | Залізничний районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2025 |
Оприлюднено | 03.02.2025 |
Номер документу | 124821551 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків |
Адмінправопорушення
Залізничний районний суд м.Львова
Галайко Н. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні