Рішення
від 22.01.2025 по справі 916/4006/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"22" січня 2025 р.м. Одеса Справа № 916/4006/24Господарський суд Одеської області у складі судді Петренко Н.Д.,

секретар судового засідання Кафланова А.С.

розглянувши справу № 916/4006/24 в порядку загального позовного провадження

за позовом: заступника керівника Суворовської окружної прокуратури міста Одеси /ЄДРПОУ відсутній, адреса 65003, м. Одеса, вул. От. Головатого, 89/ в інтересах держави в особі: Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях /ЄДРПОУ 43015722, адреса 65048, м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, 15/

до відповідача: Одеської міської ради /ЄДРПОУ 26597691, адреса 65026, м. Одеса, пл. Думська, 1/

за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача приватне акціонерне товариство Промінь-1 /ЄДРПОУ 00291351, адреса 65042, м. Одеса, вул. 8 березня, 77 М/

про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії

за участі представників учасників справи:

від прокуратури: Лялін І. згідно довіреності, посвідчення;

від позивача: не з`явився, повідомлений належним чином;

від відповідача: Павлюк В.С. в порядку самопредставництва;

від третьої особи: не з`явився, повідомлений належним чином.

ВСТАНОВИВ:

12.09.2024 заступник керівника Суворовської окружної прокуратури міста Одеси звернувся до Господарського суду Одеської області з позовною заявою /вх. № 4099/24/ в інтересах держави в особі Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях до Одеської міської ради про:

- визнання протиправною бездіяльності, що полягає у неприйнятті до комунальної власності територіальної громади м. Одеси з державної власності об`єкта нерухомості гуртожитку, який перебуває на балансі ПрАТ Промінь-1 за адресою: м. Одеса, вул. 8 Березня, 77 К;

- зобов`язання забезпечити прийняття з державної власності у комунальну власність територіальної громади м. Одеси об`єкт нерухомості гуртожиток за адресою: м. Одеса, вул. 8 Березня, 77 К.

В позовній заяві заступник керівника Суворовської окружної прокуратури міста Одеси посилається на нездійснення захисту інтересів держави належним чином Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях та на бездіяльність Одеської міської ради щодо неприйняття з державної в комунальну власність територіальної громади спірного об`єкту нерухомості.

Ухвалою суду від 25.09.2024 прийнято позовну заяву заступника керівника Суворовської окружної прокуратури міста Одеси в інтересах держави в особі Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях до Одеської міської ради, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача приватне акціонерне товариство Промінь-1, про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії до розгляду та відкрито провадження у справі № 916/4006/24; ухвалено розглядати справу за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на "23" жовтня 2024 р. о 10:00 год, а також залучено до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача приватне акціонерне товариство Промінь-1.

14.10.2024 через систему «Електронний суд» судом отримано клопотання Одеської міської ради про продовження строку для подання відзиву /вх.№37332/.

23.10.2024 через систему «Електронний суд» від відповідача Одеської міської ради судом отримано відзив /вх.№38514/24/, в якому відповідач просить у задоволенні позовних вимог заступника керівника Суворовської окружної прокуратури міста Одеси в інтересах держави в особі Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях до Одеської міської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання забезпечити прийняття з державної власності у комунальну власність територіальної громади м. Одеси об`єкт нерухомості гуртожиток за адресою: м. Одеса, вул. 8 Березня, 77 К відмовити у повному обсязі, посилаючись на необгрунтованість заявлених позовних вимог.

У підготовчому засіданні 23.10.2024 судом оголошено протокольну ухвалу про відкладення підготовчого засідання на 13.11.2024 року на 10:40 год.

29.10.2024 через систему «Електронний суд» від Суворовської окружної прокуратури міста Одеси судом отримано відповідь на відзив /вх.№39321/24/, в якій прокурор просить позов заступника керівника Суворовської окружної прокуратури м. Одеси в інтересах держави в особі Регіонального відділення Фонду державного майна України в Одеській та Миколаївській області до Одеської міської ради про визнання бездіяльності протиправною, що полягає у неприйнятті до комунальної власності територіальної громади м. Одеси з державної власності об`єкта нерухомості - гуртожитку за адресою: м. Одеса, вул. 8 Березня, 77 К, та зобов`язання прийняття з державної власності у комунальну власність вищевказаний гуртожиток, задовольнити в повному обсязі.

12.11.2024 через систему «Електронний суд» від відповідача Одеської міської ради судом отримано заперечення (на відповідь на відзив) /вх.№40765/24/, в якому відповідач просить відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

У підготовчому засіданні 13.11.2024 судом оголошено протокольну ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи № 916/4006/24 до судового розгляду по суті; судове засідання по суті призначено на 11.12.2024 об 10:40 год.

11.12.2024 об 10:40 год судове засідання у справі № 916/4006/24 не відбулося у зв`язку із знаходженням головуючого судді Петренко Н.Д. на лікарняному з 11.12.2024.

Ухвалою суду від 23.12.2024 призначено судове засідання для розгляду справи 916/4006/24 по суті на "22" січня 2025 р. о 10:00.

В судовому засіданні прокурор підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просить їх задовольнити.

Представник відповідача Одеської міської ради в судовому засіданні заперечувала проти задоволення позовних вимог, просить в позові відмовити.

Представник позивача Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях до судового засідання не з`явився, повідомлявся належним чином.

Представник третьої особи ПрАТ «Промінь-1» до судового засідання не з`явився, повідомлявся належним чином.

Дослідивши матеріали справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення заявлених позовних вимог, виходячи з наступного.

В обґрунтування позовних вимог прокурор посилається на те, що на обліку та у сфері управління Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях перебуває гуртожиток, який розташований за адресою: м. Одеса, вул. 8 Березня, 77 К, балансоутримувачем якого є ПрАТ «Промінь-1», який в процесі приватизації не увійшов до статутного капіталу господарського товариства, але залишився на його балансі та є державною власністю.

Встановлено, що під час приватизації в 1993 році Орендного підприємства «Завод будівельних матеріалів №2», яке було в подальшому реорганізоване у ЗАТ «Промінь», правонаступником якого станом на даний час є ПрАТ «Промінь-1», до статутного капіталу господарського товариства не увійшов одноповерховий 12-квартирний гуртожиток, загальною площею 474,2 кв.м., що розташований за адресою: м. Одеса, вул. 8 Березня, 77 К, однак, залишився на його балансі.

Незважаючи на положення Закону України «Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності», Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду», Постанови Кабінету Міністрів України від 21.09.1998 за №1482 «Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності», вказаний об`єкт станом на даний час не передано до комунальної власності територіальної громади м. Одеси.

Так, рішенням Одеської міської ради від 21.12.2012 за № 2488-VI надано згоду на прийняття з державної до комунальної власності територіальної громади м. Одеси гуртожитків, що розташовані у м. Одесі та у процесі приватизації не увійшли до статутних капіталів господарських товариств, але залишились на їх балансі, в тому числі гуртожитку, розташованого за адресою: м. Одеса, вул. 8 Березня, 77 К.

Крім того, рішенням від 17.12.2013 №4197-VI Одеська міська рада затвердила Програму передачі з державної до комунальної власності Одеської міської територіальної громади гуртожитків, розташованих на території м. Одеси за 2013-2015 рік, якою було передбачено фінансування на виготовлення необхідної технічної документації, проведення капітального ремонту гуртожитків з інженерними мережами та зовнішніми інженерними мережами.

Розпорядником коштів визначено Одеську обласну державну адміністрацію та виконавчий комітет Одеської міської ради.

Регіональне відділення, з моменту затвердження вищезазначеної Програми, постійно звертається до Одеської міської ради щодо прийняття до комунальної власності територіальної громади м. Одеси вищевказаного гуртожитку, але станом на даний час процедура передачі не завершена та окрім прийняття рішення сесії, не здійснено подальших кроків, даний об`єкт досі не прийнято.

Крім того, Регіональним відділенням проведено перевірку стану ефективності утримання, використання та збереження державного майна, яке в процесі приватизації не увійшло до статутного капіталу ПрАТ «Промінь-1», але залишилось на його балансі, а саме гуртожитку за адресою: м. Одеса, вул. 8 Березня, 77 К.

За результатами перевірки складено акт від 29.12.2021, відповідно до якого одноповерховий 12-квартирний гуртожиток, загальною площею 474,2 кв.м., що розташований за адресою: м. Одеса, вул. 8 Березня, 77 К, перебуває в задовільному стані.

Відповідно до розпорядження Одеської обласної державної адміністрації від 18.10.2021 № 1035/од-2021 (зі змінами від 10.12.2021 №1255/од-2021) до передачі до комунальної власності територіальних громад рекомендовано гуртожитки, які в процесі приватизації не увійшли до статутного капіталу господарських товариств, але залишились на їх балансі та перебувають в сфері управління Регіонального відділення, в тому числі ті, щодо яких прийнято рішення Одеської міської ради від 21.12.2012 за №2488-VI.

Листами від 05.08.2022 №05-10-01760, 27.01.2022 за №05-10-00372 Регіональне відділення зверталось до Одеської міської ради щодо прискорення роботи по передачі даних об`єктів за участі представника Регіонального відділення, але відповідей Регіональним відділенням не отримано.

Відповідно до Закону України «Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності» від 03.03.1998 за №147/98, зазначений гуртожиток підлягає передачі у комунальну власність територіальної громади.

Таким чином, на теперішній час вказаний об`єкт нерухомості не прийнято в комунальну власність.

Передача у комунальну власність державного майна, яке не увійшло до статутних капіталів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі, здійснюється у порядку, визначеному Законом України «Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності», Законом України «Про приватизацію державного житлового фонду», постановою Кабінету Міністрів України від 21.09.98 № 1482 «Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності».

Прокурор зазначає, що з положень наведених нормативно-правових актів слідує висновок, що для прийняття до комунальної власності вказаного об`єкту є обов`язковим здійснення процедури підписання акту приймання-передачі будинку, передбаченої ст. 7 Закону України «Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності». Проте акт прийому-передачі не підписаний та вказаний об`єкт до комунальної власності не прийнятий.

Суворовська окружна прокуратура листом від 28.05.2024 за №53-4544 вих-24 звернулася до Одеської міської ради, повідомивши про виявлені порушення вимог законодавства з метою вжиття відповідних заходів реагування, а саме прийняття з державної до комунальної власності гуртожитку, розташованого за адресою: м. Одеса, вул. 8 Березня, 77 К. У відповідь 06.06.2024 Департамент міського господарства Одеської міської ради повідомив окружну прокуратуру про те, що відповідний акт приймання-передачі зазначеного об`єкта до комунальної власності не укладався у зв`язку з відсутністю в Департаменті технічної документації на гуртожиток, розташований за адресою: м. Одеса, вул. 8 Березня, 77 К. Таким чином, підтверджено факт бездіяльності Одеської міської ради щодо неприйняття з державної в комунальну власність територіальної громади спірного об`єкту нерухомості.

Щодо наявності підстав для представництва прокурор зазначає, що органом, уповноваженим захищати інтереси держави в спірних правовідносинах є Регіональне відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях. При цьому Регіональне відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях за наявності повноважень здійснювало лише листування з міською радою, але реальних заходів щодо забезпечення збереження державного майна у стані, придатному до експлуатації та його подальшої передачі до комунальної власності міста не вживало. Таким чином Регіональне відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях неналежно виконує свої повноваження щодо спірного житлового будинку, не в повній мірі вживає заходи щодо захисту державних інтересів, визначених Конституцією України та іншими законами, а тому звернення Суворовської окружної прокуратури м. Одеси до суду спрямоване на задоволення суспільної потреби у відновленні законності та забезпечення визначених державою гарантій.

Враховуючи те, що відповідно до вимог законодавства вказаний об`єкт нерухомості повинен бути переданий з державної до комунальної власності територіальної громади м. Одеси, тому пред`явленим позовом захищаються інтереси держави в сфері права комунальної власності щодо нерухомого майна з метою вжиття вичерпних заходів для забезпечення його ефективного використання та збереження.

В свою чергу, Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях неодноразово направлялися листи, в яких йшлося про необхідність взяття на баланс зазначеного гуртожитку. Проте Одеська міська рада на теперішній час не вжила заходів щодо прийняття вказаного об`єкту нерухомості в комунальну власність. Такі дії міської ради є незаконними, оскільки призводять до руйнування державного майна та суперечать інтересам міської громади.

Наведене свідчить про наявність обгрунтованих підстав для пред`явлення позову в інтересах держави в особі Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях в зв`язку з нездійсненням захисту інтересів держави належним чином.

У відзиві на позовну заяву від 23.10.2024 Одеська міська рада посилається на те, що у 1993 році Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Одеській області здійснено приватизацію Орендного підприємства «Завод будівельних матеріалів № 2», яке реорганізовано у Закрите акціонерне товариство «Промінь», правонаступником якого є Приватне акціонерне товариство «Промінь-1».

Згідно з актом оцінки вартості від 19.07.1993 р. та планом приватизації Орендного підприємства «Завод будівельних матеріалів № 2» від 05.10.1993 р. до статутного капіталу ПрАТ «Промінь-1» не увійшли, але залишились на його балансі об`єкти державної власності у кількості 3 одиниць, у тому числі спірний одноповерховий 12- квартирний гуртожиток за адресою: м. Одеса, вул. 8 Березня, 77 К.

Рішенням Одеської міської ради від 21.12.2012 р. № 2488-VI надано згоду на прийняття з державної до комунальної власності територіальної громади м. Одеси гуртожитків з інженерними мережами, зовнішніми інженерними мережами та обладнанням, які в процесі приватизації не увійшли до статутного капіталу (складу приватизованого майна) господарських товариств, але залишились на їх балансі та є державною власністю, у тому числі гуртожитку, розташованого за адресою: м. Одеса, вул. 8 Березня, 77 К.

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.11.1995 р. № 891 затверджено Положення про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій.

Пунктом першим Положення № 891 визначено, що це положення визначає порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій (далі відомчий житловий фонд), у разі банкрутства, зміни форми власності або ліквідації цих підприємств, установ та організацій.

Відповідно до п. 3 Положення № 891 встановлено, що відомчий житловий фонд передається у комунальну власність безоплатно. Разом з відомчим житловим фондом передаються відповідним комунальним підприємствам зовнішні мережі електро-, тепло-, газо, водопостачання і водовідведення, а також будівлі, призначені для обслуговування цього фонду (бойлерні, котельні, каналізаційні та водопровідні споруди, вбудовані і прибудовані приміщення, обладнання тощо).

Згідно з абз. 1 п. 8 Положення № 891 передача відомчого житлового фонду в комунальну власність провадиться разом з відповідною технічною документацією на будинок (інвентарна справа, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж та інші), а також документами, що встановлюють право на нього.

У разі відсутності необхідної технічної документації вона відновлюється за рахунок підприємства, установи чи організації, що передає відомчий житловий фонд у комунальну власність.

Отже, спірний об`єкт може вважатися таким, що переданий до комунальної власності територіальної громади лише після здійснення відповідних заходів, передбачених Законом України «Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності» та Положенням № 891, у тому числі підписання актів приймання-передачі.

В подальшому, відповідно до Положення № 891 приймання-передача здійснюється за актом приймання-передачі відомчого житлового фонду в комунальну власність, який складається в чотирьох примірниках, підписується членами комісії з питань приймання відомчого житлового фонду в комунальну власність та затверджується держадміністрацією або виконкомом, який утворив цю комісію.

Прийняття об`єктів житлово-комунального призначення, насосних та трансформаторних станцій, теплових пунктів, інженерних мереж тепло-, водо-, електропостачання та інших об`єктів з державної власності та підприємств інших форм власності у комунальну власність територіальної громади м. Одеси здійснюється комісією, створеною згідно з рішенням Виконавчого комітету Одеської міської ради від 30.10.2014 р. № 268 «Про створення постійно діючої комісії з питань прийняття об`єктів житлово-комунального призначення, насосних та трансформаторних станцій, теплових пунктів, інженерних мереж тепло-, водо-, електропостачання та інших об`єктів з державної власності та підприємств інших форм власності у комунальну власність територіальної громади м. Одеси» (зі змінами, внесеними рішенням Виконавчого комітету Одеської міської ради від 28.07.2016 р. № 229), яким затверджений її склад.

Також, згідно з п. п. 1-3 ст. 3 Закону України «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків», забезпечення реалізації конституційного права на житло мешканців гуртожитків, на яких поширюється дія цього Закону, здійснюється з дотриманням таких підходів:

всі гуртожитки, на які поширюється дія цього Закону, підлягають передачі у власність територіальних громад;

передача гуртожитків у власність територіальних громад відповідно до цього Закону має бути здійснена в строки, передбачені державною програмою передачі гуртожитків у власність територіальних громад;

передача гуртожитків згідно із цим Законом у власність територіальних громад здійснюється відповідно до порядку, передбаченого Законом України «Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності» та прийнятих відповідно до нього підзаконних актів, з урахуванням особливостей цього Закону.

Як наслідок, прийняття спірного об`єкту до комунальної власності має відбуватися відповідно до вимог згаданих раніше нормативно-правових актів.

Листом від 15.10.2024 р. № 0159/1905 Департамент міського господарства Одеської міської ради повідомив, що відповідно до інформації загального відділу Департаменту міського господарства Одеської міської ради (далі Департамент) за результатами перевірки журналів вхідної кореспонденції за період 2017-2022 роки до Департаменту не надходило жодної інформації або документів від ПрАТ «Промінь-1», на балансі якого знаходиться вищезазначений гуртожиток, що унеможливлює складення акту-приймання-передачі вказаного об`єкта у власність територіальної громади м. Одеси.

Відповідач зазначає, що позивачем в особі прокурора не доведено, що ПрАТ «Промінь-1» надало усі належні документи відповідно до п. 8 Порядку № 891 (технічну документацію на будинок (інвентарну справу, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж та інші), а також документи, що встановлюють право на нього) Департаменту міського господарства Одеської міської ради та/або Одеській міській раді. Невиконання саме третьою особою ПрАТ «Промінь-1» вимог п. 8 Порядку № 891 унеможливлює складання акту приймання-передачі цього об`єкта у власність територіальної громади м. Одеси.

Відповідач наголошує на тому, що Одеська міська рада як представницький орган територіальної громади міста Одеси здійснила своє волевиявлення та надала згоду на прийняття згаданого гуртожитку до комунальної власності, тобто, Одеською міською радою реалізовано повноваження, передбачені п. 51 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Підсумовуючи вищевикладене, Одеська міська рада вважає, що позивачем не доведено наявність бездіяльності зі сторони Одеської міської ради, яка тягне за собою неприйняття гуртожитку за адресою: м. Одеса, вул. 8 Березня, 77 К, до комунальної власності територіальної громади міста Одеси, не надано до суду належних та достатніх доказів, які б свідчили про обґрунтованість заявлених позовних вимог, у зв`язку з чим Одеська міська рада вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню.

У відповіді на відзив від 29.10.2024 прокурор звертає увагу на те, що представник відповідача у відзиві зазначає, що рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради за № 268 від 30.10.2014 створено постійно діючу комісію з питань прийняття об`єктів житлово-комунального призначення, насосних та трансформаторних станцій, теплових пунктів, інженерних мереж тепло-, водо-, електропостачання та інших об`єктів з державної власності та підприємств інших форм власності у комунальну власність територіальної громади м. Одеси.

Згідно листа Регіонального відділення Фонду державного майна України в Одеській та Миколаївській області від 16.01.2024 за № 10-10-00155 встановлено, що ПрАТ «Промінь-1» надало матеріали інвентаризації державного майна, у тому числі вищевказаного гуртожитку, проте у вказаному листі зазначено, що Регіональне відділення постійно звертається листами на адресу Одеської міської ради щодо прийняття гуртожитку до комунальної власності, однак Одеська міська рада будь-яких дій не вчиняє, крім того член комісії від Регіонального відділення на засідання комісії з питань передачі вказаного гуртожитку не запрошувався.

Крім того, Регіональне відділення зверталося листом від 22.01.2022 за № 05-10-00372 на адресу Одеської міської ради, в якому просило запросити представника з Регіонального відділення на засідання комісії з питань передачі об`єктів з державної до комунальної власності, разом з цим надано кандидатуру представника для участі у вказаній комісії, проте на адресу Регіонального відділення не надходило жодних повідомлень про хід розгляду вказаного питання.

Передача житлового фонду оформляється актом приймання-передачі, який підписується головою і членами комісії. Форма акта приймання-передачі затверджується Кабінетом Міністрів України. Право власності на об`єкт передачі виникає з дати підписання акта приймання-передачі (частини п`ята та шоста статті 7 Закону № 147/98-ВР).

Таким чином, член комісії з Регіонального відділення не був присутнім на засіданнях комісії, крім того представник ПрАТ «Промінь-1» також не запрошувався на вказані засідання, що підтверджується тим, що відсутні матеріали технічної інвентаризації в Одеській міській раді, хоча вони наявні як в Регіональному відділенні так і в балансоутримувача ПрАТ «Промінь-1».

Враховуючи вищевикладене, Одеська міська рада не вчиняє більше жодних дій, направлених на прийняття об`єкту житлового фонду у комунальну власність, шляхом підписання акту приймання-передачі головою і членами комісії. Вказане і є підтвердженням бездіяльність відповідача, що узгоджується з висновком Верховного Суду України, викладеного у постанові від 22.06.2022 у справі № 925/815/21.

В запереченні на відповідь на відзив Одеська міська рада посилається на те, що Виконавчим комітетом Одеської міської ради виконано приписи ст. 6 Закону України «Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності» та створено відповідну комісію, що не оспорюється позивачем. Поряд з цим, позивач свідомо ігнорує приписи абз. 1 п. 8 Положення № 891, відповідного до якого передача відомчого житлового фонду в комунальну власність провадиться разом з відповідною технічною документацією на будинок (інвентарна справа, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж та інші), а також документами, що встановлюють право на нього, повторно стверджуючи, що «ПрАТ «Промінь-1» надало матеріали інвентаризації державного майна, у тому числі вищевказаного гуртожитку», не акцентуючи увагу на тому, кому саме такі документи надані та в якому обсязі.

Одеська міська рада наголошує на тому, що ПрАТ «Промінь-1» не надало документів Одеській міській раді, а ті документи, на які посилається прокурор у заявах по справі, у будь- якому разі не зможуть стати підставою для підписання акту приймання-передачі, так як надані не в повному обсязі, визначеному абз. 1 п. 8 Положення № 891. Так, ПрАТ «Промінь-1» не надало ні інвентарної справи, ні акту прийняття гуртожитку в експлуатацію, ні плани зовнішніх мереж тощо, а також не надало документів, що встановлюють право на нього. Акцентуємо, прокурором також не надано таких документів разом з позовною заявою. Окрім того, не зрозуміло, яким чином прокурор дійшов до висновку, що «відсутні матеріали технічної інвентаризації в Одеській міській раді, хоча вони наявні як в Регіональному відділенні так і в балансоутримувача ПрАТ «Промінь-1»» з причин неприйняття представниками Регіонального відділення, ПрАТ «Промінь-1» участі у роботі комісії, адже жодних доказів того, що необхідні матеріали надавались чи то Одеській міській раді, чи то Департаменту міського господарства Одеської міської ради у будь-який інший спосіб матеріали справи не містять.

Відповідач зауважує, що п. 51 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад віднесено надання згоди на передачу об`єктів з державної у комунальну власність та прийняття рішень про передачу об`єктів з комунальної у державну власність. Як зазначалось у відзиві на позов, рішенням Одеської міської ради від 21.12.2012 р. № 2488- VI надано згоду на прийняття з державної до комунальної власності територіальної громади м. Одеси гуртожитків з інженерними мережами, зовнішніми інженерними мережами та обладнанням, які в процесі приватизації не увійшли до статутного капіталу (складу приватизованого майна) господарських товариств, але залишились на їх балансі та є державною власністю, у тому числі гуртожитку, розташованого за адресою: м. Одеса, вул. 8 Березня, 77 К. Отже, Одеська міська рада як представницький орган територіальної громади міста Одеси здійснила своє волевиявлення та надала згоду на прийняття згаданого гуртожитку до комунальної власності, тобто, Одеською міською радою реалізовано повноваження, передбачені п. 51 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Зворотного прокурором не доведено, а отже, позовні вимоги не можуть вважатися такими, що є обґрунтованими, а тому підлягають відхиленню.

Судом встановлено, що предметом позову у даній справі є визнання протиправною бездіяльності відповідача, що полягає у неприйнятті до комунальної власності територіальної громади м. Одеси з державної власності об`єкта нерухомості гуртожитку, який перебуває на балансі ПрАТ Промінь-1 за адресою: м. Одеса, вул. 8 Березня, 77 К; та зобов`язання відповідача забезпечити прийняття з державної власності у комунальну власність територіальної громади м. Одеси об`єкт нерухомості гуртожиток за адресою: м. Одеса, вул. 8 Березня, 77 К.

Відповідно до рішення Одеської міської ради від 21.12.2012 №2488-VI Одеська міська рада вирішила надати згоду на прийняття з державної та комунальної власності територіальної громади м. Одеси гуртожитків, що розташовані у м. Одесі та у процесі приватизації не увійшли до статутного капіталу господарських товариств, але залишились на їх балансі й є державною власністю, згідно з додатком.

Згідно з Додатком до рішення Одеської міської ради від 21.12.2012 №2488-VI до переліку гуртожитків з інженерними мережами, зовнішніми інженернами мережами та обладнаннями, які в процесі приватизації не увійшли до статутного капіталу (складу приватизованого майна) господарських товариств, але залишились на їх балансі, є державною власністю та підлягають передачі до комунальної власності територіальної громади м. Одеси входить гуртожиток за адресою: вул. Восьмого Березня, 77-к, балансоутримувачем якого є ЗАТ «Промінь» /а.с.47/.

Судом досліджено Акт про перевірку стану ефективного утримання, використання та збереження державного майна, яке у процесі приватизації не увійшло до статутного капіталу ПрАТ «Промінь-1», але залишилось на його балансі, складений 29.12.2021 та затверджений заступником начальника Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях.

Вказаний Акт складено в результаті перевірки стану ефективного утримання, використання та збереження державного майна, яке у процесі приватизації не увійшло до статутного капіталу ПрАТ «Промінь-1», але залишилось на його балансі, здійсненої на підставі наказів Фонду державного майна України від 16.12.2009 №1998, наказу Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях від 30.09.2021 №1627, відповідно до розпорядження Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях від 29.12.2021 №90-р, керуючись вимогами Цивільного та Господарського кодексів України, Положенням «Про Регіональне відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях», затвердженого наказом Фонду державного майна України від 22.05.2019 №484.

За висновками вищевказаного акту гуртожиток (м. Одеса, вул. 8 Березня, 77) перебуває в задовільному стані. Пропозиції: Регіональному відділенню тримати на контролі питання передачі до комунальної власності територіальної громади м. Одеси гуртожитку (м. Одеса, вул. 8 Березня, 77-к).

З листом №163 від 13.08.2021 в Регіональне відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях ПрАТ «Промінь-1» направило документи інвентаризації, що підтверджують знаходження на балансі ПрАТ «Промінь-1» станом на 31.12.2020 об`єкті державної власності, які в процесі приватизації не увійшли до статутного капіталу ПрАТ «Промінь-1», але залишились на його балансі /а.с.38-45/.

Листом від 27.01.2022 вих.№05-10-00372 Регіональне відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях звернулось до Одеського міського голови щодо необхідності вжиття всіх можливих заходів стосовно прийняття до комунальної власності територіальних громад об`єктів державної власності, які в процесі приватизації не увійшли до статутних капіталів господарських товариств, але залишилися на їх балансі, органом управління яких є Регіональне відділення /а.с.61/.

Регіональне відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях 05.08.2022 вих.№05-10-01760 звернулось до Одеського міського голови з листом щодо передачі в комунальну власність територіальної громади м. Одеса гуртожитків та об`єктів інфраструктури, які розташовані в м. Одеса. В листі зокрема зверталася увага на те, що станом на 01.08.2022 на адресу Регіонального відділення не надходило повідомлення від Одеської міської ради про хід роботи з прийняття вказаних об`єктів до комунальної власності територіальної громади м. Одеси. При цьому в.о. начальника Регіонального відділення переконливо просила прискорити роботу з даного питання та терміново повідомити Регіональне відділення щодо прийняття рішення про надання згоди/відмови на прийняття з державної до комунальної власності територіальної громади вищезазначених об`єктів, а також створення комісії по передачі даних об`єктів за участі представника Регіонального відділення /а.с.56-57/.

Листом від 11.01.2023 Вих.№10-10-00118 Регіональне відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях на лист Суворовської окружної прокуратури міста Одеси від 28.12.2022 №15/3/2-292ВИХ-23 повідомило, що на обліку та у сфері управління Регіонального відділення перебувають лише ті об`єкти державної власності, які в процесі приватизації не увійшли до статутних капіталів господарських товариств, але залишились на їх балансі.

Станом на 05.01.2023 на обліку та у сфері управління Регіональне відділення перебуває 8 гуртожитків (зокрема, м. Одеса, вул. 8 Березня, 77К), що розташовані на території Суворовського району м. Одеси.

Рішенням Одеської міської ради від 21.12.2012 №2488-VI надано згоду на прийняття з державної та комунальної власності територіальної громади м. Одеси гуртожитків, що розташовані у м. Одесі та у процесі приватизації не увійшли до статутного капіталу господарських товариств, але залишились на їх балансі й є державною власністю.

В свою чергу, Департамент міського господарства Одеської міської ради листами від 07.08.2018 №01-69/792, від 09.11.2018 №01-69/1197, від 13.02.2019 01-69/106, від 15.10.2020 №01-69/1203, для здійснення передачі з державної до комунальної власності територіальної громади м. Одеси гуртожитків, розташованих на території м. Одеси наполягав на виконанні певних умов, таких як: проведення капітального ремонту, виготовлення та надання відповідної технічної документації на будинок та його інженерні мережі (як внутрішні так і прибудинкові), домової книги, технічного паспорту на будинок та інше.

Департамент міського господарства на звернення заступника керівника Одеської обласної прокуратури від 20.02.23 №15/3/2-300ВИХ-23 листом від 06.03.2023 вих.№01-58/253 зокрема повідомив, що зазначені у листі прокурора об`єкти можуть вважатися такими, що передані до комунальної власності, лише після здійснення відповідних заходів, передбачених Законом України «Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності» та Положенням про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або оперативному управлінні підприємств, установ, організацій», затвердженого постановою КМУ від 06.11.1995 №891, у тому числі підписання актів приймання-передачі.

В подальшому, відповідно до Положення приймання-передача здійснюється за Актом затвердженої форми, який складається в чотирьох примірниках, підписується членами комісії з питань приймання відомчого житлового фонду в комунальну власність та затверджується виконкомом, який утворив комісію.

Прийняття об`єктів житлово-комунального призначення, насосних та трансформаторних станцій, теплових пунктів, інженерних мереж тепло-, водо-, електропостачання та інших об`єктів з державної власності та підприємств інших форм власності у комунальну власність територіальної громади м. Одеси здійснюється комісією, створеною згідно з рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради від 30.10.2014 №268, яким затверджений її склад.

До складу комісії, зокрема, входять керівники енерго-, водо-, тепло- та газопостачальних підприємств, виконавчих органів Одеської міської ради, комунальних підприємств та інші.

Згідно з пунктом 8 Положення №891 передача відомчого житлового фонду в комунальну власність проводиться разом з відповідною технічною документацією на гуртожиток (інвентарна справа, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж та інші), а також документами, що встановлюють право власності на нього.

Проте у Департаменті міського господарства відсутня вищевказана технічна документація.

Отже, за таких умов складання актів приймання-передачі до комунальної власності територіальної громади міста Одеси об`єктів, що визначені у листі прокурора, неможливе. Після отримання зазначеної документації Департаментом буде розпочата робота по складанню відповідних актів.

Листом від 14.03.2023 Вих.№10-10-00910 Регіональне відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях на лист Одеської обласної прокуратури від 17.02.2023 №15/3/2-292ВИХ-23 щодо надання інформації про гуртожитки (зокрема, м. Одеса, вул. 8 Березня, 77К), а також про захисні споруди цивільного захисту в межах компетенції повідомило, що приватизаційні справи державних підприємств, на балансі яких перебували зазначені вище об`єкти державної власності, були передані Регіональним відділенням до Державного архіву Одеської області, у зв`язку з чим надати копії запитувальних документів в строк не уявляється можливим.

Також, Регіональне відділення не може надати рішення Одеської міської ради від 17.12.2013 №4197-VI, у зв`язку з тим, що відповідно до листа Департаменту міського господарства Одеської міської ради від 31.03.2014 №196/исх із вказаною програмою можливо ознайомитися на офіційному сайті Одеської міської ради.

Також повідомлено, що Регіональне відділення неодноразово зверталося до Одеської міської ради щодо прискорення роботи по передачі з державної до комунальної власності територіальної громади гуртожитків та захисних споруд цивільного захисту, а також створення комісії по передачі даних об`єктів за участі представника Регіонального відділення.

Листом від 16.01.2024 Вих.№10-10-00155 Регіональне відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях на лист Суворовської окружної прокуратури міста Одеси від 21.12.2023 №53-1065ВИХ-23 просило посприяти закінченню процедури передачі до комунальної власності Одеської міської територіальної громади гуртожитків та в складанні і підписанні відповідних актів приймання-передачі.

Також вказаним листом Регіональне управління повідомило, що станом на 12.01.2024 на обліку та у сфері управління Регіонального відділення перебувають гуртожитки, що в процесі приватизації не увійшли до статутних капіталів господарських товариств, розташовані за адресою, зокрема, м. Одеса, вул. 8 Березня, 77 К (балансоутримувач ПрАТ «Промінь-1»).

Листом від 13.08.2021 №163 ПрАТ «Промінь-1» надало матеріали інвентаризації державного майна, що перебуває на його балансі, у тому числі гуртожитку, розташованого за адресою: м. Одеса, вул. 8 Березня, 77 К.

Регіональне відділення, з моменту затвердження Програми передачі з державної до комунальної власності Одеської міської територіальної громади гуртожитків, розташованих на території м. Одеси на 2013-2015, постійно звертається до Одеської міської ради щодо прийняття до комунальної власності територіальної громади м. Одеси вищевказаних гуртожитків, але станом на 12.01.2024 процедура передачі не завершена та, окрім прийняття рішення сесії, не здійснено подальших кроків, дані об`єкти досі не прийнято. Член комісії від Регіонального відділення на засідання з питань передачі до комунальної власності вищезазначених гуртожитків не запрошувався.

Відповідно до розпорядження Одеської обласної державної адміністрації від 18.10.2021 №1035/од-2021 (зі змінами від 10.12.2021 №1255/од-2021) до передачі до комунальної власності територіальних громад рекомендовано гуртожитки, які в процесі приватизації не увійшли до статутного капіталу господарських товариств, але залишились на їх балансі та перебувають в сфері управління Регіонального відділення, в тому числі ті, щодо яких прийнято рішення Одеської міської ради від 21.12.2012 №2488-VI.

Листом від 05.08.2022 №05-10-01760 Регіональне відділення звернулось до Одеської міської ради щодо прискорення роботи по передачі даних об`єктів за участі представника Регіонального відділення, але відповіді Регіональним відділенням не отримано.

Департамент міського господарства Одеської міської ради від 06.06.2024 №01-58/807 на запит Суворовської окружної прокуратури міста Одеси від 28.05.2024 за №53-4544ВИХ-24 щодо надання інформації стосовно заходів з передачі у комунальну власність територіальної громади м. Одеси об`єкта нерухомості (гуртожитку), розташованого за адресою: м. Одеса, вул. 8 Березня, 77 К, повідомив наступне.

Рішенням Одеської міської ради від 21.12.2012 №2488-VI було надано згоду на прийняття з державної та комунальної власності територіальної громади м. Одеси гуртожитків з інженерними мережами, зовнішніми інженерними мережами та обладнанням, які в процесі приватизації не увійшли до статутного капіталу (складу приватизованого майна) господарських товариств, але залишились на їх балансі та є державною власністю, у тому числі вищезазначеного гуртожитку.

Відповідно до ч. ч. 5, 6 ст. 7 Закону України «Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності» передача оформляється актом приймання-передачі, який підписується головою і членами комісії. Форма акта приймайння-передачі затверджується Кабінетом Міністрів України. Право власності на об`єкт передачі виникає з дати підписання акта приймання-передачі, а у випадках, передбачених законом, - з дня державної реєстрації такого права.

Натомість для складання акта приймання-передачі необхідна інформація, наявна в технічній документації стосовно об`єкта, що передається. Станом на сьогодні, Департаментом міського господарства Одеської міської ради жодної інформації або документації від підприємства, на балансі якого знаходиться гуртожиток, розташований за адресою: м. Одеса, вул. 8 Березня, 77 К, не отримувалось, і відповідно акт приймання-передачі вказаного об`єкта не укладався.

Рішенням Виконавчого комітету Одеської міської ради №268 від 30.10.2014 створено постійно діючу комісію з питань прийняття об`єктів житлово-комунального призначення, насосних та трансформаторних станцій, теплових пунктів, інженерних мереж тепло-, водо-, електропостачання та інших об`єктів з державної власності та підприємств інших форм власності у комунальну власність територіальної громади м. Одеси (внесено зміни Рішенням Виконавчого комітету Одеської міської ради №229 від 28.07.2016).

Департамент повідомляє, що правові підстави для здійснення Департаментом міського господарства Одеської міської ради заходів стосовно передачі до комунальної власності територіальної громади м. Одеси гуртожитку, розташованого за адресою: м. Одеса, вул. Космонавтів, 64-а, можуть настати після отримання відповідної інформації та документів.

З листа Департаменту міського господарства Одеської міської ради від 15.10.2024 вих.№0159/1905 на адресу юридичного департаменту Одеської міської ради вбачається, що відповідно до інформації загального відділу Департаменту за результатами перевірки журналів вхідної кореспонденції за період 2017-2022 роки до Департаменту не надходило жодної інформації або документації від ПрАТ «Промінь-1», на балансі якого знаходиться вищезазначений гуртожиток, що унеможливлює складення акту приймання-передачі вказаного об`єкта у власність територіальної громади м. Одеси /а.с.112-113/.

Відповідно до ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

За змістом п. 51 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад віднесено надання згоди на передачу об`єктів з державної у комунальну власність та прийняття рішень про передачу об`єктів з комунальної у державну власність.

Згідно з частиною 2 статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.

Об`єктом передачі права державної власності у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах або у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, згідно з Законом України «Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності», є житловий фонд та інші об`єкти соціальної інфраструктури, які перебувають у повному господарському віданні чи оперативному управлінні державних підприємств, установ, організацій або не увійшли до статутних фондів господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), у тому числі не завершені будівництвом.

Частиною 1 ст. 6 Закону України «Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності» закріплено, що передача об`єктів здійснюється комісією з питань передачі об`єктів, до складу якої входять представники виконавчих органів відповідних рад, місцевих органів виконавчої влади, органів, уповноважених управляти державним майном, самоврядних організацій, фінансових органів, підприємств, трудових колективів підприємств, майно яких підлягає передачі.

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.11.1995 р. № 891 затверджено Положення про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій.

Пунктом першим Положення № 891 визначено, що це положення визначає порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій (далі відомчий житловий фонд), у разі банкрутства, зміни форми власності або ліквідації цих підприємств, установ та організацій.

Відповідно до п. 3 Положення № 891 встановлено, що відомчий житловий фонд передається у комунальну власність безоплатно. Разом з відомчим житловим фондом передаються відповідним комунальним підприємствам зовнішні мережі електро-, тепло-, газо, водопостачання і водовідведення, а також будівлі, призначені для обслуговування цього фонду (бойлерні, котельні, каналізаційні та водопровідні споруди, вбудовані і прибудовані приміщення, обладнання тощо).

Згідно з абз. 1 п. 8 Положення № 891 передача відомчого житлового фонду в комунальну власність провадиться разом з відповідною технічною документацією на будинок (інвентарна справа, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж та інші), а також документами, що встановлюють право на нього. У разі відсутності необхідної технічної документації вона відновлюється за рахунок підприємства, установи чи організації, що передає відомчий житловий фонд у комунальну власність.

Таким чином, в ході судового розгляду справи встановлено, що ПрАТ «Промінь-1» як балансоутримувач спірного гуртожитку до Одеської міської ради належні відповідно до п. 8 Порядку №891, а саме технічну документацію на будинок, не надавав. З матеріалів справи вбачається, що інвентаризаційні документи направлялись ПрАТ «Промінь-1» на адресу Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях. З наведеного вбачається неможливість складання акту приймання-передачі цього об`єкта у власність територіальної громади м. Одеси.

На підставі викладеного, суд погоджується з доводами сторони відповідача щодо того, що рішенням Одеської міської ради від 21.12.2012 №2488-VI Одеська міська рада як представницький орган територіальної громади міста Одеси здійснила своє волевиявлення та надала згоду на прийняття гуртожитку, розташованого за адресою: м. Одеса, вул. 8 Березня, 77 К, до комунальної власності, тобто реалізувала повноваження, передбачені п. 51 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування».

Доводи сторони позивача щодо протиправності бездіяльності Одеської міської ради, що полягає у неприйнятті до комунальної власності територіальної громади м. Одеси з державної власності вищевказаного гуртожитку, в ході судового розгляду справи не знайшли свого підтвердження та спростовуються дослідженими в судовому засіданні доказами.

Згідно зі ст. 73, 74, 76 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи, а вірогідні докази - це ті, які на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування.

Відповідно до ст. 79 ГПК України наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до статті 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Частинами ч. ч. 1, 2, 3 ст. 13 ГПК України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Принцип рівності сторін у процесі вимагає, щоб кожній стороні надавалася розумна можливість представляти справу в таких умовах, які не ставлять цю сторону у суттєво невигідне становище відносно другої сторони (п.87 Рішення Європейського суду з прав людини у справі "Салов проти України" від 06.09.2005р.).

У Рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Надточий проти України" від 15.05.2008р. зазначено, що принцип рівності сторін передбачає, що кожна сторона повинна мати розумну можливість представляти свою сторону в умовах, які не ставлять її в суттєво менш сприятливе становище в порівнянні з опонентом.

Змагальність означає таку побудову судового процесу, яка дозволяє всім особам - учасникам певної справи відстоювати свої права та законні інтереси, свою позицію у справі.

Принцип змагальності є процесуальною гарантією всебічного, повного та об`єктивного з`ясування судом обставин справи, ухвалення законного, обґрунтованого і справедливого рішення у справі.

Матеріали справи не містять доказів, які були б відхилені судом.

За правилами ч. 1 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Європейський суд з прав людини вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (SERYAVIN AND OTHERS v. UKRAINE, № 4909/04, § 58, ЄСПЛ, від 10 лютого 2010 року).

Відповідно до ч. ч. 2, 3, 4 ст. 13 ГПК України учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

При цьому доказами, згідно з частиною першою статті 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються, зокрема письмовими, речовими та електронними доказами, відповідно до частини другої наведеної норми. Докази, які надаються учасниками справи до суду, мають відповідати встановленим критеріям належності, допустимості, достовірності та достатності, що визначені статтями 76 - 79 ГПК України.

Згідно з ч. 1 ст. 14 ГПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Збирання доказів у господарських справах не є обов`язком суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Враховуючи принципи змагальності сторін та диспозитивності господарського судочинства суд не збирає докази за власною ініціативою та ухвалює рішення на підставі наявних в матеріалах справи доказів.

За таких обставин, з урахуванням вищевикладеного, проаналізувавши та оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд приходить до висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, так як не обґрунтовані та не доведені.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

У зв`язку із відмовою у задоволенні позову, судовий збір в порядку ст. 129 ГПК України позивачу не відшкодовується.

Керуючись ст. ст. 4, 5, 74-75, 129, 237-241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1.В задоволенні позовних вимог заступника керівника Суворовської окружної прокуратури міста Одеси в інтересах держави в особі: Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях до Одеської міської ради за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача приватне акціонерне товариство Промінь-1 про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, - відмовити у повному обсязі.

2.Судові витрати зі сплати судового збору у справі покласти на прокурора.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.

Повний текст рішення суду складено 31 січня 2025 р.

Суддя Н.Д. Петренко

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення22.01.2025
Оприлюднено03.02.2025
Номер документу124828883
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі), з них

Судовий реєстр по справі —916/4006/24

Рішення від 22.01.2025

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петренко Н.Д.

Ухвала від 23.12.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петренко Н.Д.

Ухвала від 13.11.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петренко Н.Д.

Ухвала від 23.10.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петренко Н.Д.

Ухвала від 25.09.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петренко Н.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні