Постанова
від 30.01.2025 по справі 348/2909/24
НАДВІРНЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Справа № 348/2909/24

Провадження № 3/348/31/25

30 січня 2025 року м.Надвірна

Суддя Надвірнянського районного суду Івано-Франківської області Валігурський Г.Ю., розглянувши матеріали, які надійшли з Надвірнянського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області, про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, уродженця с. Лісна Тарновиця Надвірнянського району Івано-Франківської області, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше притягався до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 173-2 КУпАП,

за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2ст.173-2КодексуУкраїни про адміністративні правопорушення(КУпАП),

в с т а н о в и в:

Відповідно до протоколу серії ВАД №250977 від 27.11.2024 року ОСОБА_1 27.11.2024 року близько 06:00 год. за місцем свого проживання: АДРЕСА_1 , вчинив домашнє насильство психологічного характеру відносно своєї сестри ОСОБА_2 , яке не завдало фізичного болю, а саме ображав її нецензурними словами та погрожував фізичною розправою.

Суд кваліфікує дії ОСОБА_1 за ч. 2ст.173-2КУпАП (вредакції,що діяластаном на27.11.2024) як вчиненнядомашнього насильства,тобто умисневчинення дійпсихологічного характеру(застосуванняпогрози,образи),внаслідок чого булазавдана шкодапсихічному здоров`юпотерпілого особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне з порушень, передбачених ч. 1 ст. 173-2 КУпАП.

У судове засідання ОСОБА_1 не прибув, про час і місце слухання справи повідомлений вчасно та належним чином, про причини неявки не повідомив.

Вимогами ч. 1 ст. 268 КУпАП передбачено, що справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

Законодавством встановлено строки здійснення провадження у справах про притягнення до адміністративної відповідальності з метою забезпечення учасникам процесу визначеності у часі, протягом якого суд розгляне справу. Передусім такі строки слугують інтересам особи, яка зазнає заходів впливу, оскільки наявність визначеного строку дає розуміння того, скільки триватиме такий вплив. Водночас протягом такого строку особу наділено процесуальними правами та обов`язками, що дає можливість, в тому числі з використанням адміністративного ресурсу (повноважень суду щодо витребування доказів, допиту свідків тощо), представити суду доводи на захист своєї правової позиції. Добросовісна участь особи у процесі вирішення справи щодо неї полягає в активній участі в її розгляді і недопущенні зловживань наданими правами.

Недотримання строків розгляду справ про адміністративні правопорушення порушує конституційне право на судовий захист, гарантований статтею 55 Конституції України, і негативно впливає на ефективність правосуддя та на авторитет судової влади.

Враховуючи принцип судочинства, зазначений в практиці ЄСПЛ, яким визнано пріоритет публічного інтересу на приватним, суд вважає за необхідне провести розгляд справи за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, оскільки безпідставне умисне затягування справи нівелює завдання Кодексу України про адміністративні правопорушення, яким є охорона конституційного ладу України, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством (стаття 1 КУпАП).

Дотримання балансу між інтересами всіх сторін при розгляді справи покладено на суд, який, вирішуючи питання про права та обов`язки сторін, також зобов`язаний дотримуватися встановлених законодавством правил та строків розгляду справи.

ОСОБА_1 тричі викликався до суду шляхом надсилання судових повісток на його адресу, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення за номером 0690277063014 органом поштового зв`язку з відміткою «вручено особисто» та у додаток «Viber» на номер телефону вказаний ОСОБА_1 у заяві про отримання судової повістки в електронній формі, яка долучена до матеріалів справи та підтверджується довідками про успішну доставку повідомлення у додаток «Viber». Враховуючи, що ОСОБА_1 повідомлявся про розгляд справи Надвірнянським районним судом Івано-Франківської області, і неодноразово викликався в судові засідання на 06.12.2024, 09.01.2025, 30.01.2025 за вказаною ним адресою в протоколі про адміністративне правопорушення та на номер телефону вказаний ним у заяві про отримання судової повістки в електронній формі, не подав клопотання про відкладення розгляду справи, а тому з урахуванням викладеного, а також враховуючи принцип судочинства, зазначений в практиці ЄСПЛ, яким визнано пріоритет публічного інтересу над приватним, суддя дійшов висновку про наявність підстав для розгляду даної справи за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Європейський суд з прав людини у рішенні «Пономарьов проти України» від 3 квітня 2008 року зазначив, що сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження.

При цьому суд врахував, що від ОСОБА_1 не надходило заяв про зміну місця проживання чи про перебування в іншому місці з поважних причин. Місце реєстрації ОСОБА_1 співпадає з місцем проживання, вказаним у протоколі про адміністративні правопорушення. В протоколі про адміністративне правопорушення також вказано, що справа розглядатиметься в Надвірнянському районному суді Івано-Франківської області, з яким ОСОБА_1 ознайомлений під розписку та отримав його другий примірник.

З огляду на викладене, суд вважає за можливе надати оцінку фактам, викладеним у протоколах про адміністративні правопорушення за відсутності ОСОБА_1 .

З`ясувавши фактичні обставини справи, дослідивши докази, що містяться в матеріалах справи, та оцінивши докази їх в сукупності, суддя дійшов наступних висновків.

За змістом ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Стаття 280 КУпАП закріплює обов`язок посадової особи при розгляді справи про адміністративне правопорушення з`ясувати чи було вчинено адміністративне правопорушення та чи винна ця особа в його вчиненні.

Відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП обов`язковою умовою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність події адміністративного правопорушення. Наявність події правопорушення доводиться шляхом надання доказів.

Вивчивши всі обставини справи, вважаю, що наявність події і винність ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 173-2 КУпАП підтверджується зібраною, дослідженою у суді сукупністю доказів, а саме:

- протоколомпроадміністративнеправопорушення серії ВАД № 250977 від 27.12.2024, який містить відомості щодо дати (27.11.2024), часу (близько 06:00 год.), місця ( АДРЕСА_1 ), та обставин вчинення адміністративного правопорушення (вчинив домашнє насильство психологічного характеру відносно своєї сестри ОСОБА_2 , а саме ображав її нецензурними словами та погрожував фізичною розправою).

- протоколом прийняття заяви про кримінальне правопорушення та іншу подію потерпілої ОСОБА_2 від 27.11.2024, з якого вбачається, що 27.11.2024 близько 06:00 її брат ОСОБА_1 перебуваючи в нетверезому стані розпочав з нею словесну суперечку, під час якої ображав її нецензурними словами та погрожував фізичною розправою;

- письмовими поясненнями потерпілої ОСОБА_2 від 27.11.2024, з яких вбачається, що 27.11.2024 близько 06:00 її брат ОСОБА_1 перебуваючи в нетверезому стані розпочав з нею словесну суперечку, під час якої ображав її нецензурними словами та погрожував фізичною розправою;

- письмовими поясненнями ОСОБА_1 від 27.11.2024, з яких вбачається, що 27.11.2024 року близько 06:00 год. він перебуваючи в нетверезому стані вчинив із своєю сестрою ОСОБА_2 словесну суперечку, під час якої він ображав її нецензурними словами та погрожував фізичною розправою;

-копієюпостанови Надвірнянськогорайонного судуІвано-Франківськоїобласті від20.02.2024року, відповідно до якої ОСОБА_1 визнаний виним у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 173-2 КУпАП та піддавався адміністративному стягненню.

Враховуючи вищезазначене, приходжу до висновку, що дії ОСОБА_1 правильно кваліфіковані за ознаками правопорушення, яке передбачено ч. 2 ст. 173-2 КУпАП (вредакції,що діяластаном на27.11.2024),як вчиненнядомашнього насильства особою протягом року після накладення адміністративного стягнення за ч. 1 ст. 173-2 КУпАП.

Статтею 23 КУпАПвизначено, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

При накладенні адміністративного стягнення на ОСОБА_1 суддя врахував характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан, а тому вважає, що на нього слід накласти адміністративне стягнення у виді штрафу.

Обставин, що пом`якшують або обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення, не встановлено.

За такоїсукупності обставину справі,вважаю занеобхідне ОСОБА_1 піддати адміністративному стягненню у виді штрафу, як передбачено санкцією ч. 2 ст. 173-2 КУпАП.

Також, відповідно до ст. 39-1 КУпАП, у разі вчинення домашнього насильства чи насильства за ознакою статі суд під час вирішення питання про накладення стягнення за адміністративне правопорушення має право одночасно вирішити питання про направлення особи, яка вчинила домашнє насильство чи насильство за ознакою статі, на проходження програми для таких осіб, передбаченої Законом України "Про запобігання та протидію домашньому насильству" чи Законом України "Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків".

У п. 10 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про запобігання та протидію домашньому насильству" визначено, що програма для кривдника це комплекс заходів, що формується на основі результатів оцінки ризиків та спрямований на зміну насильницької поведінки кривдника, формування у нього нової, неагресивної психологічної моделі поведінки у приватних стосунках, відповідального ставлення до своїх вчинків та їх наслідків, у тому числі до виховання дітей, на викорінення дискримінаційних уявлень про соціальні ролі та обов`язки жінок і чоловіків.

До спеціальних заходів щодо протидії домашньому насильству належить направлення кривдника на проходження програми для кривдників (п. 4 ч. 1 ст. 24 Закону України "Про запобігання та протидію домашньому насильству").

Суб`єктами, відповідальними за виконання програм для кривдників, є місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування, які організовують та забезпечують проходження кривдниками таких програм (ч.ч. 1, 2 ст. 28 Закону України "Про запобігання та протидію домашньому насильству").

Згідно частини шостої статті 28 Закону України "Про запобігання та протидію домашньому насильству", кривдника може бути направлено судом на проходження програми для кривдників на строк від трьох місяців до одного року у випадках, передбачених законодавством.

У разі неявки кривдника для проходження програми для кривдників або ухилення від проходження програми без поважних причин суб`єкти, відповідальні за виконання програм для кривдників, надають протягом трьох робочих днів письмове повідомлення про це уповноваженому підрозділу органів Національної поліції України для вжиття заходів. Притягнення кривдника до відповідальності за не проходження програми для кривдників не звільняє його від обов`язку пройти таку програму (ч.ч. 8, 9 ст. 28 Закону України "Про запобігання та протидію домашньому насильству").

Враховуючи що, ОСОБА_1 вдруге вчинив насильство в сім`ї, окрім накладення адміністративного стягнення в межах санкції ч. 2 ст. 173-2 КУпАП (в редакції, що діяла станом на 27.11.2024), ОСОБА_1 слід направити до органу місцевого самоврядування на проходження програми для кривдників, передбаченої Законом України "Про запобігання та протидію домашньому насильству" строком на три місяці.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. У зв`язку з цим на вимогу п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір»з ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір у розмірі 605,60 грн.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 23, 33, 40-1, 173-2, 250-252, 280, 283, 284 КУпАП, -

п о с т а н о в и в:

Визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 173-2 КУпАП(вредакції,що діяластаном на27.11.2024) та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 20 (двадцяти) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 340 (триста сорок) гривень на користь держави (отримувач: УК у Надвiрн. р-ні/Надвірн. р./21081100, Код отримувача (ЄДРПОУ)37904033, Банк отримувачаКазначейство України (ел. адм. подат.), Номер рахунку (стандарт IBAN)UA268999980313050106000009307, Код класифікації доходів бюджету21081100), протокол про адміністративне правопорушення ВАД № 206997 від 03.11.2024.

Роз`яснити ОСОБА_3 ,що згідно ст.307КУпАП штраф ним має бути сплачений не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження або опротестування такої постанови не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги або протесту без задоволення.

У разі несплати штрафу в установлений законом строк постанова про адміністративне стягнення згідно із ст. 308 КУпАПбуде надіслана для примусового виконання до відділу Державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцем знаходження його майна в порядку, встановленому законом.

У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується: подвійний розмір штрафу, визначеного у відповіднійстатті цього Кодексу; витрати на облік зазначених правопорушень. Розмір витрат на облік правопорушень визначається Кабінетом Міністрів України.

Стягнути з ОСОБА_1 в дохід держави судовий збір в сумі 605 (шістсот п`ять ) грн 60 коп. (отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, Код отримувача (ЄДРПОУ)37993783, Банк отримувача (ГУДКСУ)Казначейство України (ЕАП), Номер рахунку UA908999980313111256000026001,Кодкласифікації доходів бюджету22030106. Найменування кодукласифікації доходів бюджетуСудовий збір (стягувачем є Державна судова адміністрація України).

Направити ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого та проживаючого за адресою АДРЕСА_1 до Надвірнянської районної державної адміністрації Івано-Франківської області на проходження програми для кривдників, передбаченої Законом України "Про запобігання та протидію домашньому насильству" строком на 3 (три) місяці.

Роз`яснити ОСОБА_3 , що за умисне ухилення від проходження програми для кривдників особою, щодо якої такі заходи застосовані судом, передбачена кримінальна відповідальність ст. 390-1 КК України.

Копію постанови направити згідно ч.1 ст.285 КУпАП.

Копію постанови після набрання законної сили направити до Надвірнянської районної державної адміністрації Івано-Франківської області для організації виконання постанови в частині проходження програми для кривдників.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення в Івано-Франківський апеляційний суд через Надвірнянський районний суд Івано-Франківської області.

Постанова підлягаєпред`явленнюдо виконанняпротягом трьохмісяців здня набраннязаконної сили.

Суддя Валігурський Г.Ю.

СудНадвірнянський районний суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення30.01.2025
Оприлюднено03.02.2025
Номер документу124830286
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, що посягають на громадський порядок і громадську безпеку Вчинення домашнього насильства, насильства за ознакою статі, невиконання термінового заборонного припису або неповідомлення про місце свого тимчасового перебування

Судовий реєстр по справі —348/2909/24

Постанова від 30.01.2025

Адмінправопорушення

Надвірнянський районний суд Івано-Франківської області

Валігурський Г. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні