Рішення
від 30.01.2025 по справі 560/12039/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/12039/24

РІШЕННЯ

іменем України

30 січня 2025 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Тарновецького І.І. розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Приватна справа" до Хмельницької міської ради , треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ПП "Діоріт плюс 1" про визнання протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Хмельницької міської ради, за участі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ПП "Діоріт плюс 1" про визнання протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що рішення 39-ої сесії Хмельницької міської ради №41 від 02.05.2024 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок комунальної власності» є протиправним.

Ухвалою суду відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін.

Хмельницька міська рада подала до суду відзив на позовну заяву, у якому просить у задоволенні позову відмовити.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ОСОБА_1 подав до суду пояснення щодо позову, в яких проти позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Приватна справа" заперечив та просив суд відмовити в задоволенні адміністративного позову.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ПП "Діоріт плюс 1" надав до суду письмові пояснення по справі.

Також на адресу суду від Хмельницької міської ради та ОСОБА_1 надійшли клопотання про закриття провадження у справі, оскільки спір між сторонами у даній справі є приватно - правовим.

Ухвалою від 18.09.2024 суд надіслав на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "Приватна справа" копії клопотань Хмельницької міської ради та ОСОБА_1 про закриття провадження у справі №560/12039/24, та зобов`язав Товариство з обмеженою відповідальністю "Приватна справа" подати до суду, не пізніше п`яти днів з дня вручення копії цієї ухвали, письмові пояснення щодо клопотань Хмельницької міської ради та ОСОБА_1 про закриття провадження у справі №560/12039/24, виклавши в поясненнях свої аргументи і міркування на підтримку або заперечення проти поданих клопотань.

Товариства з обмеженою відповідальністю "Приватна справа" на виконання вимог ухвали суду від 18.09.2024 надало до суду пояснення щодо клопотань Хмельницької міської ради та ОСОБА_1 про закриття провадження у справі №560/12039/24, в яких зазначило, що ТОВ «Приватна справа» заявило позов саме з підстав незаконності рішення Хмельницької міської ради внаслідок неврахування (ігнорування) прямої норми Закону - невідповідність Технічній документації приписам чинного законодавства, внаслідок чого, даний спір є публічно-правовим та підлягає розгляду в суді адміністративної юрисдикції.

В контексті наведеного вище, суд вважає клопотання Хмельницької міської ради та ОСОБА_1 про закриття провадження необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню.

Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд встановив таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Приватна справа» є власником ринку змішаної торгівлі за адресою: м. Хмельницький, проспект Миру, 69, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру прав на нерухоме майно.

Згідно Договору оренди землі № 040974200116 від 29.05.2009, враховуючи Додаткову угоду № 264/02 від 08.06.2021 про поновлення договору оренди землі №040974200116 від 29.05.2009, із змінами внесеними до договору та Додаткову угоду №372/02 від 05.10.2021 про внесення змін до договору оренди землі № 040974200116 від 29.05.2009, із змінами внесеними до договору, земельна ділянка з кадастровим номером 6810100000:16:007:0037 із земель житлової та громадської забудови, для обслуговування нежитлового приміщення, будівлі ринку змішаної торгівлі, яка розташована по АДРЕСА_1 , знаходиться в строковому платному користуванні (в оренді) терміном до 08.06.2024 у Товариства з обмеженою відповідальністю «Приватна справа».

Земельна ділянка з кадастровим номером 6810100000:16:007:0037 із земель житлової та громадської забудови, для обслуговування нежитлового приміщення, будівлі ринку змішаної торгівлі, яка розташована по АДРЕСА_1 , яка знаходиться в строковому платному користуванні (в оренді) терміном до 08.06.2024 у Товариства з обмеженою відповідальністю «Приватна справа» межує із земельною ділянкою, яка надана ФОП ОСОБА_1 (кадастровий номер 6810100000:16:007:0036, площею забудови 0,0287 га) для обслуговування магазину продовольчих товарів за адресою: АДРЕСА_2 та кафе за адресою: АДРЕСА_2 .

05 грудня 2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Приватна справа» отримало від ПП "Діоріт плюс 1" лист за вих. №285 від 01.12.2023 про погодження технічної документації та Технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок комунальної власності.

07.12.2023 позивач направив на адресу ПП «Діоріт плюс 1» лист, в якому просив повідомити чому у Технічній документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок комунальної власності, яка розроблена ПП «Діоріт плюс 1» відсутня копія рішення позачергової 34 сесії Хмельницької міської ради від 16.10.2023 №10 на підставі якого, розроблялась дана документація, а також зазначити яким чином ПП «Діоріт плюс 1» отримало правовстановлюючі документи Товариства з обмеженою відповідальністю «Приватна справа» та документи на майно товариства, що містяться у Технічній документації, та повідомити хто надав їх.

19.12.2023 позивач отримав від ПП «Діоріт плюс 1» лист за вих. №303, до якого було додано копію рішення позачергової 34 сесії Хмельницької міської ради від 16.10.2023 №10 та зазначено, що копії документів ТОВ «Приватна справа» надані суміжним землекористувачем гр. ОСОБА_1 , із його слів отримані на адвокатський запит із технічної документації розробленої ФОП ОСОБА_3 .

27.12.2023 адвокат позивача направив на адресу ФОП ОСОБА_3 адвокатський запит за вих. №01/27/12/2023 від 27.12.2023, в якому просив надати інформацію чи надавались ним будь-якій фізичній чи юридичній особі документи із технічної документації з землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з кадастровим номером 6810100000:16:007:0037, що розташована по АДРЕСА_1 та перебуває у користуванні ТОВ «Приватна справа», яка розроблялась у серпні 2019 року. Якщо надавались то надати відповідні документи, на підставі яких надавались такі, документи.

Листом за вих. №01-01 від 09.01.2024 ФОП ОСОБА_3 повідомив про те, що жодних запитів з приводу надання документів з Технічної документації ним не отримувався і ним інформація не надавалася.

05.01.2024 позивач направив на адресу ПП «Діоріт плюс 1» лист згідно якого повідомив ПП «Діоріт плюсі» про те, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Приватна справа» вважає, що Технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок комунальної власності розроблена з порушеннями приписів чинного законодавства, а тому у ТОВ «Приватна справа" відсутні правові підстави для її погодження.

Однак лист позивача від 05.01.2024 ПП «Діоріт плюс 1» не отримало.

Позивач повторно направив лист ПП «Діоріт плюс 1» від 05.01.2024 та адвокатський запит за вих. №01/05-01Е-24 від 05.01.2024, в якому просив надати належним чином засвідчену копію Договору №476 від 22.11.2023, щодо розроблення ПП «Діоріт плюс 1» Технічної документації з інвентаризації земельних ділянок за адресами: м. Хмельницький, проспект Миру, 69, 69/1А, 69/1Б, 69/1В, замовником якої виступили Товариство з обмеженою відповідальністю «Приватна справа», гр. ОСОБА_2 та гр. ОСОБА_1 .

ПП «Діоріт плюс 1» відповіді на адвокатський запит не надало.

Однак, ПП «Діоріт плюс 1» направило на адресу Хмельницької міської ради Технічну документацію із інвентаризації земельних ділянок за адресами: АДРЕСА_1 , АДРЕСА_3 , 69/1 Б, 69/1 В для її затвердження на сесії міської ради.

23.01.2024 відбулось засідання постійної комісії з питань містобудування, земельних відносин та охорони навколишнього природнього середовища Хмельницької міської ради, на якій розглядалось звернення гр. ОСОБА_1 та ОСОБА_2 щодо винесення на розгляд сесії Хмельницької міської ради питання щодо затвердження Технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земельних ділянок за адресами: АДРЕСА_1 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 без погодження меж суміжним землекористувачем ТОВ «Приватна справа».

Рішенням комісії, яке оформлено протоколом №79, вирішено відмовити гр. ОСОБА_1 та ОСОБА_2 у винесенні даного питання на розгляд сесії Хмельницької міської ради у зв`язку із непогодженням ТОВ «Приватна справа» меж земельних ділянок.

05.02.2024 відбулось засідання постійної комісії з питань містобудування, земельних відносин та охорони навколишнього природнього середовища Хмельницької міської ради, на якій повторно розглядалось звернення гр. ОСОБА_1 та ОСОБА_2 щодо винесення на розгляд сесії Хмельницької міської ради питання щодо затвердження Технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земельних ділянок за адресами: АДРЕСА_1 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 без погодження меж суміжним землекористувачем ТОВ «Приватна справа».

Рішенням комісії, яке оформлене протоколом №80, комісія вирішила підтримати звернення гр. ОСОБА_1 та ОСОБА_2 та винести дане питання на розгляд сесії Хмельницької міської ради без погодження ТОВ «Приватна справа» меж земельних ділянок.

21.02.2024 позивач звернувся до Хмельницької міської ради із листом, в якому зазначив, що Технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок комунальної власності розроблена з порушеннями приписів чинного законодавства, та просив Хмельницьку міську раду відмовити в її погодженні.

Хмельницька міська рада 02.05.2024 прийняла рішення №41 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок комунальної власності», згідно якого вирішила: 1. затвердити технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок комунальної власності територіальної громади міста Хмельницького: по прс. Миру, 69 площею 1725 м2 кадастровий номер 6810100000:16:007:0037, яка перебуває в оренді юридичної особи ТОВ «Приватна справа»; по прс. Миру, 69/1-А площею 101 м2 кадастровий номер 6810100000:16:007:0268, яка перебуває в оренді фізичної особи ОСОБА_2 ; по прс. Миру, 69/1-Б площею 137 м2 кадастровий номер 6810100000:16:007:0036, яка перебуває в оренді фізичної особи ОСОБА_1 ; по прс. Миру, 69/1-В площею 66 м2 кадастровий номер 6810100000:16:007:0267, яка перебуває в оренді фізичної особи ОСОБА_1 . Технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок комунальної власності територіальної громади міста Хмельницького затверджується без погодження ТОВ «Приватна справа».

Таке рішення Хмельницької міської ради позивач вважає протиправним, у зв`язку із чим звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Спірні правовідносини врегульовано Законом України «Про землеустрій» від 22.05.2003 №858-IV, Земельним кодексом України від 25.10.2001 №2768-III, Постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2019 № 476 "Про затвердження Порядку проведення інвентаризації земель та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України".

Відповідно до частини першої статті 79 Земельного кодексу України земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.

Приписами частин 1-4 статті 79-1 Земельного кодексу України обумовлено, що формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Формування земельних ділянок здійснюється: у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок; шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; шляхом інвентаризації земель у випадках, передбачених законом; за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).

Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.

Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про землеустрій» технічна документація із землеустрою - сукупність текстових та графічних матеріалів, що визначають технічний процес проведення заходів з використання та охорони земель без застосування елементів проектування.

Приписами статті 19 Закону України «Про землеустрій» унормовано, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у сфері землеустрою на території сіл, селищ, міст належать: а) організація та здійснення землеустрою, проведення інвентаризації земель та земельних ділянок усіх форм власності; б) організація та здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у межах та порядку, встановлених законом; в) координація здійснення землеустрою та контролю за використанням і охороною земель комунальної власності; г) інформування населення про заходи, передбачені землеустроєм; ґ) вирішення інших питань у сфері землеустрою відповідно до закону.

Частиною першою статті 25 Закону України «Про землеустрій» обумовлено, що документація із землеустрою розробляється в електронній та паперовій формах у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації. Затверджена документація із землеустрою є публічною та загальнодоступною.

Одним із видів документації із землеустрою є технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель.

Відповідно до статті 27 Закону України "Про землеустрій", замовники документації із землеустрою мають право: а) доручати розробникам виконання робіт із землеустрою; б) встановлювати наукові, технічні, економічні та інші вимоги до документації із землеустрою; в) визначати строк виконання робіт і порядок розгляду документації із землеустрою; г) визначати за погодженням із розробником документації із землеустрою вартість робіт із землеустрою і порядок їх оплати; ґ) виступати власником документації із землеустрою; д) проводити індексацію вартості виконаних робіт із землеустрою в порядку, встановленому законом; е) здійснювати контроль за виконанням робіт із землеустрою в порядку, встановленому законом.

Замовники документації із землеустрою за рахунок власних коштів мають право на вибір розробника та укладення з ним договору, якщо інше не передбачено законодавством України.

Замовники документації із землеустрою зобов`язані: а) виконувати всі умови договору, а в разі невиконання або неналежного виконання нести відповідальність, передбачену договором і законом; б) надавати вихідну документацію, необхідну для виконання робіт із землеустрою; в) проводити відповідно до закону на конкурсній основі відбір розробників документації із землеустрою, що розробляється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів; г) прийняти виконані роботи та оплатити їх.

З наявної в матеріалах справи копії Технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок комунальної власності за адресами: м. Хмельницький, проспект Миру, 69, 69/1А, 69/1Б, 69/1В, розробленої ПП Діоріт плюс 1, судом встановлено, що її розроблення відбулось за заявою гр. ОСОБА_2 , гр. ОСОБА_1 та Товариства з обмеженою відповідальністю «Приватна справа», однак підпис позивача на заяві від 22.11.2023 відсутній.

Також відсутній підпис позивача на Договорі № 476 від 22.11.2023 укладеному з ПП Діоріт плюс 1 та завданні на виконання робіт (Додаток до Договору № 476 від 22.11.2023).

Отже, з матеріалів справи судом встановлено, що позивач не визначав ПП Діоріт плюс 1, як розробника технічної документації, не укладав з даним підприємством Договір №476 від 22.11.2023, а тому в даному випадку ТОВ Приватна справа не мало правових підстав для виконання будь-яких зобов`язань, як замовника Технічної документації із інвентаризації земельних ділянок, а ПП Діоріт плюс 1 не мало достатніх правових підстав для виконання робіт щодо розроблення такої документації.

Відповідно до ст. 35 Закону України «Про землеустрій» визначено, що інвентаризація земель проводиться з метою встановлення місця розташування об`єктів землеустрою, їхніх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення Державного земельного кадастру, виявлення та виправлення помилок у відомостях Державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

У разі виявлення при проведенні інвентаризації земель державної та комунальної власності земель, не віднесених до тієї чи іншої категорії, віднесення таких земель до відповідної категорії здійснюється органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування на підставі відповідної документації із землеустрою, погодженої та затвердженої в установленому законом порядку.

Порядок проведення інвентаризації земель затверджується Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2019 № 476 «Про затвердження Порядку проведення інвентаризації земель та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» затверджено Порядок проведення інвентаризації земель (далі - Порядок №476), який визначає вимоги щодо проведення інвентаризації земель, в тому числі державної інвентаризації земель та земельних ділянок, під час здійснення землеустрою та складання за її результатами технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель, в тому числі державної інвентаризації земель та земельних ділянок (далі - технічна документація).

Відповідно до п. 2 Порядку № 476 інвентаризація земель проводиться з метою встановлення місця розташування об`єктів землеустрою, їх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення Державного земельного кадастру, виявлення та виправлення помилок у відомостях Державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Пунктом 3 Порядку № 476 передбачено, що державна інвентаризація земель та земельних ділянок - інвентаризація земель, яка проводиться з метою формування земельних ділянок усіх форм власності, визначення їх угідь та у разі потреби віднесення таких земельних ділянок до певних категорій для інформаційного наповнення Державного земельного кадастру.

Пункт 7 Порядку проведення інвентаризації земель, затверджених Постановою Кабінету міністрів України №476 від 05.06.2019 року передбачає перелік вихідних даних для проведення інвентаризації земельних ділянок, до яких, зокрема, відносяться відомості з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, копії документів, які посвідчують речові права на земельну ділянку або підтверджують сплату земельного податку.

Відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону України "Про Державний земельний кадастр", у разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущеної органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, заінтересована особа письмово повідомляє про це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, який перевіряє відповідність відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які стали підставою для внесення цих відомостей. Якщо факт невідповідності підтверджено, орган, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, безоплатно виправляє допущену помилку в день надходження повідомлення та не пізніше наступного дня повідомляє про це заінтересованих осіб. Повідомлення про виявлення помилки може бути надіслано також в електронному вигляді з Державного аграрного реєстру через Єдиний портал адміністративних послуг, у тому числі через інтегровану з ним інформаційну систему центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Згідно ст. 79-1 Земельного кодексу України, формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Формування земельних ділянок здійснюється: у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок; шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; шляхом інвентаризації земель у випадках, передбачених законом; за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв); за затвердженими комплексними планами просторового розвитку території територіальних громад, генеральними планами населених пунктів, детальними планами території.

Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.

Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Частиною 12 ст. 79-1 Земельного кодексу України, визначено, що межі суміжних земельних ділянок приватної власності можуть бути змінені їх власниками без формування нових земельних ділянок за технічною документацією із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Отже, внесення змін в розміри та координати (зміна конфігурації) земельної ділянки - це фактично формування нової земельної ділянки, яке відповідно до ст. 79-1 Земельного кодексу України потребує розроблення проекту землеустрою.

Однак, в матеріалах, які стали підставою для прийняття відповідачем оскаржуваного рішення, відсутнє повідомлення органу державної влади, що здійснює державну політику у сфері земельних відносин про виправлення помилки у визначенні меж земельної ділянки, відповідно до ст. 37 Закону України «Про Державний земельний кадастр».

Відповідно до ч. 5 п. 5 ст. 186 Земельного кодексу України (в редакції чинній на момент спірних правовідносин), технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) затверджується: у разі передачі на підставі такої документації земельної ділянки у власність та користування Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування - рішенням таких органів; в інших випадках - власником (розпорядником) земельної ділянки, а щодо земельної ділянки державної або комунальної власності, що перебуває у користуванні, - землекористувачем.

Відповідно до ч. 8 ст. 186 Земельного кодексу України, підставою для відмови у погодженні та затвердженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.

Отже, технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) затверджується - землекористувачем.

Таким чином, внесення будь-яких змін до конфігурації та площі земельної ділянки, в тому числі і виправлення помилок, має відбуватись за згодою як і власника земельної ділянки так і користувача земельної ділянки.

Зміна конфігурації земельної ділянки (встановлення) меж земельної ділянки в натурі відбулася без погодження меж суміжним землекористувачем ТОВ «Приватна справа», оскільки Товариство не виступало замовником розроблення такої Технічної документації.

Суд зазначає, що аналогічні порушення при поданні документів встановлено комісією відповідача з питань містобудування, земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища, якою 23.01.2024 року вирішено відмовити гр. ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , у винесенні даного питання на розгляд сесії Хмельницької міської ради.

Крім того, відповідачем та третіми особами не надано до матеріалів справи, повідомлення органу державної влади, що здійснює державну політику у сфері земельних відносин щодо необхідності виправлення помилки у визначенні меж земельної ділянки, відповідно до ст. 37 Закону України «Про державний земельний кадастр».

Також, судом з матеріалів справи встановлено, що причиною для звернення на розроблення Технічної документації із інвентаризації земельних ділянок за адресами: м. Хмельницький, проспект Миру, 69, 69/1А, 69/1Б, 69/1В гр. ОСОБА_2 та гр. ОСОБА_1 зазначили про те, що виявлено помилки в технічній документації та фактичним межам існуючих земельних ділянок.

Однак, як встановлено із листа Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 19.12.2023 жодних виправлень в координати поворотніх точок земельних ділянок, якими користуються гр. ОСОБА_2 , гр. ОСОБА_1 та Товариство з обмеженою відповідальністю «Приватна справа», не вносилось, що свідчить про відсутність будь-яких помилок в координатах поворотніх точок та їх невідповідності затвердженій технічній документації.

Отже, аналізуючи викладене суд приходить до висновку, що Технічна документація розроблена ПП «Діоріт плюс 1» з порушенням приписів чинного законодавства.

Приписами частини 8 статті 186 Земельного кодексу України визначено, що підставою для відмови у погодженні та затвердженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.

З урахуванням зазначеного, суд вважає, що Хмельницька міська рада, ухвалюючи рішення від 02.05.2024 №41 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок комунальної власності», діяла не на підставі наведених вище приписів земельного законодавства та протиправно затвердила Технічну документацію з інвентаризації земельних ділянок за адресами: м. Хмельницький, проспект Миру, 69, 69/1 А, 69/1 Б, 69/1 В, яка розроблена ПП "Діоріт плюс 1".

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

За таких обставин, суд дійшов висновку про наявність підстав для скасування рішення Хмельницької міської ради від 02.05.2024 №41 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок комунальної власності».

Враховуючи викладене, позов слід задовольнити.

Відповідно до ч. 1, 3 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Таким чином, на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача слід присудити здійснені кожним судові витрати в розмірі 3028,00 грн.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення 39-ої сесії Хмельницької міської ради №41 від 02.05.2024 "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок комунальної власності".

Стягнути з Хмельницької міської ради за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Приватна справа" судові витрати у розмірі 3028 (три тисячі двадцять вісім) грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Приватна справа" (просп. Миру, 69, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 22781943) Відповідач:Хмельницька міська рада (вул. Героїв Маріуполя, 3, м. Хмельницький, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 29013 , код ЄДРПОУ - 33332218) Треті особи: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_5 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) ОСОБА_2 ( АДРЕСА_6 , ідентифікаційний код - НОМЕР_2 ) ПП "Діоріт плюс 1" (вул. Подільська, 22/2, м. Хмельницький, 29000, код ЄДРПОУ - 37825234)Головуючий суддя І.І. Тарновецький

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.01.2025
Оприлюднено03.02.2025
Номер документу124843486
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —560/12039/24

Рішення від 30.01.2025

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 18.09.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 20.08.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні