Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 січня 2025 року Справа№200/8828/24
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Кравченко Т.О.,
розглянув в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Донецькій області до ОСОБА_1 про стягнення з платника податків податкового боргу,
встановив:
18 грудня 2024 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДПС в Донецькій області (далі позивач, ГУ ДПС в Донецькій області) до ОСОБА_1 (далі відповідач), надісланий через підсистему ЄСІТС «Електронний суд» 17 грудня 2024 року, в якому позивач просив:
- стягнути з ОСОБА_1 до бюджету податковий борг з орендної плати з фізичних осіб (код класифікації доходів бюджету 18010900, код території UA14120190000021407) в сумі 30375,47 грн.
Заяви, клопотання учасників справи. Процесуальні дії у справі.
Ухвалою від 20 грудня 2024 року позовна заява залишена без руху.
Позивач усунув недоліки позовної заяви.
25 грудня 2024 року суд постановив ухвалу про прийняття позовної заяви та відкриття провадження у справі; вирішив розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами; встановив строк для подання заяв по суті справи; витребував докази у позивача.
Про прийняття позовної заяви та відкриття провадження у справі сторони повідомлені в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України (далі КАС).
З клопотанням про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін учасники справи до суду не зверталися, а тому на підставі ч. 5 ст. 260 КАС справа розглянута в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Відповідно до ч. 8 ст. 262 КАС при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Як на час прийняття позовної заяви та відкриття провадження в адміністративній справі, так і на час розгляду справи по суті триває широкомасштабна військова агресія російської федерації, яка слугувала підставою для введення в Україні з 24 лютого 2022 року 05 години 30 хвилин воєнного стану Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ «Про затвердження Указу Президента України про введення воєнного стану».
Указом Президента України від 28 жовтня 2024 року № 740/2024 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 29 жовтня 2024 року № 4024-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», строк дії воєнного стану продовжений з 05 години 30 хвилин 10 листопада 2024 року строком на 90 діб.
Стислий виклад позиції позивача та заперечень відповідача.
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що ОСОБА_1 перебуває на податковому обліку в ГУ ДПС у Донецькій області, Слов`янська ДПІ (м. Слов`янськ) з 13 листопада 2003 року, номер взяття на облік 6001; стан платника податків 12 припинено, але не знято з обліку (КОР пусті, але не закриті).
За ОСОБА_2 обліковується податковий борг з орендної плати з фізичних осіб (код класифікації доходів бюджету 18010900, код території UA14120190000021407), який раніше не був заявлений до суду, в сумі 30375,47 грн, що виник за період з 02 березня 2022 року по 30 січня 2023 року з причини несплати грошових зобов`язань, нарахованих платником самостійно.
Позивач покликався на п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України (далі ПК України) і зазначив, що платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання декларації, крім випадків, встановленим цим Кодексом.
Ст. 67 Конституції України визначений обов`язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Позивач доводив, що всупереч наведеним нормам законодавства платник податків не вжив заходів для своєчасного погашення податкових зобов`язань.
За визначенням, наведеним в п. 14.1.175 ст. 14 ПК України, податковим боргом є сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі, коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов`язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов`язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу (п. 59.3 ст. 59 ПК України).
Позивач зазначив, що у зв`язку з несплатою ОСОБА_1 узгоджених податкових зобов`язань ГУ ДПС у Донецькій області сформувало податкову вимогу форми «Ф» від 12 квітня 2024 року № 0000187-1311-0599 і 16 квітня 2024 року надіслало її рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення на адресу боржника, вказану в податковій вимозі, а саме: АДРЕСА_1 .
Цей лист не був вручений відповідачу і повернутий на адресу податкового органу з відміткою підприємства поштового зв`язку «за закінченням терміну зберігання».
З метою уточнення адреси місця проживання відповідача ГУ ДПС у Донецькій області звернулось відповідним запитом до відділу з ведення реєстраційного обліку місця проживання та місця перебування фізичних осіб Святогірської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області, на який отримало відповідь від 12 серпня 2024 року № 1134/04-18 про те, що ОСОБА_1 зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 .
Після цього ГУ ДПС у Донецькій області надіслало податкову вимогу форми «Ф» від 12 квітня 2024 року № 0000187-1311-0599 рекомендованою поштовою кореспонденцією за зареєстрованим місцем проживання відповідача.
Однак цей лист також не був вручений адресату і повернутий на адресу податкового органу 30 серпня 2024 року з відміткою підприємства поштового зв`язку «за закінченням терміну зберігання».
Вказана податкова вимога не була оскаржена та не відкликалась.
З огляду на те, що вжиті податковим органом заходи не призвели до погашення податкового органу, на підставі пп. 14.1.137 п.14.1 ст. 14, п. 41.4 ст. 41, 20.1.34 п. 20.1 ст. 20, п. 59.5 ст. 59, п. 87.11 ст. 87, ст. 95 ПК України він звернувся до суду з цим позовом.
Просив задовольнити позов.
Відповідач правом на подання відзиву на позовну заяву не скористався.
Обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин, з посиланням на докази, на підставі яких встановлені відповідні обставини. Докази відхилені судом, та мотиви їх відхилення.
На виконання вимог ст. 90 КАС суд оцінив докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні; оцінив належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, виходячи з того, що жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 77 КАС кожна особа повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.
За правилами абз. 1 ч. 2 ст. 77 КАС в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З`ясовуючи чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, якими доказами вони підтверджуються, а також чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, суд встановив таке.
Позивач Головне управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ ВП: 44070187) є відокремленим підрозділом Державної податкової служби України (ідентифікаційний код 43005393) без статусу юридичної особи, про що свідчать відомості Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі ЄДР).
Відповідач ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , місцезнаходження: АДРЕСА_2 , був зареєстрований як фізична особа-підприємець 06 листопада 2003 року, про що 06 грудня 2005 року до ЄДР був внесений запис 22770170000003222.
Згідно з даними Єдиного державного демографічного реєстру з 31 жовтня 2007 року постійне місце проживання ОСОБА_1 зареєстровано за адресою: АДРЕСА_1 .
Відповідач здійснював такі види економічної діяльності: 56.10 Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування; 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах (основний).
27 жовтня 2021 року проведена державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 за його рішенням, про що до ЄДР внесений запис 2002770060004022066.
Відповідач перебуває на обліку як платник податків в ГУ ДПС у Донецькій області (Слов`янська ДПІ, м. Слов`янськ); дата взяття на облік 13 листопада 2003 року; номер взяття на облік 6001; стан платника податків 12 припинено, але не знято з обліку (КОР пусті, але не закриті); дата зміни стану 07 березня 2024 року; причина зняття з обліку платника податків З припинення за рішенням засновків (учасників) або уповноваженого органу; дата зняття з обліку платника податків 27 жовтня 2021 року; номер зняття з обліку 2105220700577.
Ці обставини встановлені на підставі ідентифікаційних даних платника податків, які перебувають в розпорядженні податкового органу, відповіді з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 31 січня 2025 року № 1084220, відповіді з Єдиного державного демографічного реєстру від 20 грудня 2024 року № 981982.
Як свідчить Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта № 379114525, сформована 17 травня 2024 року, в користуванні ОСОБА_1 перебуває земельна ділянка з кадастровим номером 1414170500:01:003:0021, розташована на території м. Святогірськ.
Так, в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно наявні такі відомості про об`єкт речових прав, що належить відповідачеві:
Актуальна інформація про об`єкт речових прав:
реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 869284214141;
тип об`єкта: земельна ділянка;
кадастровий номер: 1414170500:01:003:0021;
опис об`єкта: площа (га): 0,0902; дата державної реєстрації земельної ділянки: 19 лютого 2004 року; орган, що здійснив державну реєстрацію земельної ділянки: Відділ Держгеокадастру у м. Слов`янську Донецької області;
цільове призначення: для діяльності магазину-кафе;
адреса: Донецька обл., м. Слов`янськ, м. Святогірськ, вул. Островського, земельна ділянка 3;
Актуальна інформація про державну реєстрації іншого речового права:
номер запису про інше речове майно: 13592639;
дата, час державної реєстрації: 02 березня 2016 року 10:44:05;
державний реєстратор: Бабак К.Ю., Слов`янське міськрайонне управління юстиції, Донецька область;
документи, подані для державної реєстрації: договір оренди землі, серія та номер: № 6, виданий 19 лютого 2004 року, видавник: Святогірська міська рада; додаткова угода до договору землі № 6 від 19 лютого 2004 року, серія та номер: 14141000400070, виданий 20 липня 2011 року, видавник: Святогірська міська рада; додаткова угода до договору оренди землі № 6 від 19 лютого 2004 року, серія та номер: 141411603, виданий 02 березня 2016 року, видавник: Святогірська міська рада;
підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 28625002 від 09 березня 2016 року 10:10:38, ОСОБА_3 , Слов`янське міськрайонне управління юстиції, Донецька область;
вид іншого речового права право оренди земельної ділянки;
зміст, характеристика іншого речового права: строк дії: строком на 25 років, з правом пролонгації;
відомості про суб`єкта іншого речового права:
орендар: ОСОБА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , паспорт громадянина України, серія та номер: НОМЕР_2 , виданий 25 червня 1996 року, видавник: Слов`янський МВ УМВС України в Донецькій області, країна громадянства: Україна;
територіальна громада, орендодавець: Святогірська міська рада, код ЄДРПОУ: 04053001, країна реєстрації: Україна;
додаткові відомості про інші речові права: орендна плата вноситься орендарем в розмірі 5% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що складає 26051,01 грн за рік;
опис об`єкта іншого речового права: земельна ділянка площею 0,0902 га.
15 лютого 2022 року ОСОБА_1 подав до ГУ ДПС у Донецькій області звітну податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2022 рік, в якій самостійно визначив річну суму орендної плати за земельну ділянку з кадастровим номером 1414170500:01:003:002, площею 0,0902 га, нормативна грошова оцінка одинці площі земельної ділянки 673513,85 грн, розмір орендної плати 5,00%, річна сума орендної плати 30375,47 грн.
Своєчасно та в повному обсязі орендну плату за 2022 рік відповідач не сплатив, що мало наслідком виникнення податкового боргу.
Податковий орган вживав заходи з метою погашення податкового боргу шляхом направлення ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_3 податкової вимоги форми «Ф» від 12 квітня 2024 року № 0000187-1311-0599 про наявність у нього станом на 11 квітня 2024 року податкового боргу в сумі 30375,47 грн.
Як свідчить детальний розрахунок податкового боргу до податкової вимоги ГУ ДПС у Донецькій області форми «Ф» від 12 квітня 2024 року № 0000187-1311-0599, до неї включений податковий борг з орендної плати з фізичних осіб (код класифікації доходів бюджету 18010900, код за КАТОТТГ UA14120190000021407) в сумі 30375,47 грн, в тому числі податкове зобов`язання 30375,47 грн (за відсутності штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та пені.
16 квітня 2024 року ГУ ДПС у Донецькій області надіслало ОСОБА_1 податкову вимогу форми «Ф» від 12 квітня 2024 року № 0000187-1311-0599 рекомендованою поштовою кореспонденцією за адресою: АДРЕСА_4 , що підтверджено фіскальним чеком від 16 квітня 2024 року, списком рекомендованих листів ф. 103 від 15 квітня 2024 року (поштове відправлення 0500909881061).
Суд відзначає, що адреса: АДРЕСА_4 , не є зареєстрованим місцем проживання відповідача чи його податковою адресою.
Поштове відправлення 0500909881061 повернуто на адресу податкового органу з відміткою підприємства поштового зв`язку «за закінченням терміну зберігання».
З метою повного і якісного проведення заходів по стягненню податкового боргу ГУ ДПС у Донецькій області звернулося до відділу з ведення реєстраційного обліку місця проживання та місця перебування фізичних осіб Святогірської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області з запитом від 07 серпня 2024 року № 3205/5/05-99-13-09 про надання відомостей про реєстрацію місця проживання, що містяться в реєстрі територіальної громади/Єдиному державному демографічному реєстрі, ОСОБА_1 .
Листом від 12 серпня 2024 року № 1134/04-18 відділ з ведення реєстраційного обліку місця проживання та місця перебування фізичних осіб Святогірської міської ради Краматорського району Донецької області повідомив, що за відомостями єдиного державного реєстру територіальної громади Святогірської міської ради з 31 жовтня 2007 року місце проживання ОСОБА_1 зареєстровано за адресою: АДРЕСА_1 .
14 серпня 2024 року ГУ ДПС у Донецькій області надіслало податкову вимогу форму «Ф» від 12 квітня 2024 року № 0000187-1311-0599 рекомендованою поштовою кореспонденцією за зареєстрованим місцем проживання ОСОБА_1 (за його податковою адресою) АДРЕСА_1 , що підтверджено фіскальним чеком від 14 серпня 2024 року, рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення і конвертом, в якому здійснено відправлення (поштове відправлення 8412200018147).
Однак 30 серпня 2024 року поштове відправлення 8412200018147 повернуто на адресу позивача з відміткою підприємства поштового зв`язку «за закінчення терміну зберігання».
Докази оскарження цієї податкової вимоги в адміністративному або судовому поряду суду не надані. Також суду не надані докази відкликання цієї податкової вимоги податковим органом.
На час звернення позивача до суду з цим позовом за ОСОБА_1 обліковувався податковий борг з орендної плати з фізичних осіб (код класифікації доходів бюджету 18010900) в сумі 30375,47 грн, що виник за період з 02 березня 2022 року по 30 січня 2023 року з причини несплати грошових зобов`язань, нарахованих платником самостійно, в тому числі:
2531,29 грн нарахування платником самостійно основного платежу по строку (декларація термін сплати поточний рік) податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 15 лютого 2022 року № 9031236709, термін сплати 02 березня 2022 року;
2531,29 грн нарахування платником самостійно основного платежу по строку (декларація термін сплати поточний рік) податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 15 лютого 2022 року № 9031236709, термін сплати 30 березня 2022 року;
2531,29 грн нарахування платником самостійно основного платежу по строку (декларація термін сплати поточний рік) податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 15 лютого 2022 року № 9031236709, термін сплати 03 травня 2022 року;
2531,29 грн нарахування платником самостійно основного платежу по строку (декларація термін сплати поточний рік) податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 15 лютого 2022 року № 9031236709, термін сплати 30 травня 2022 року;
2531,29 грн нарахування платником самостійно основного платежу по строку (декларація термін сплати поточний рік) податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 15 лютого 2022 року № 9031236709, термін сплати 30 червня 2022 року;
2531,29 грн нарахування платником самостійно основного платежу по строку (декларація термін сплати поточний рік) податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 15 лютого 2022 року № 9031236709, термін сплати 01 серпня 2022 року;
2531,29 грн нарахування платником самостійно основного платежу по строку (декларація термін сплати поточний рік) податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 15 лютого 2022 року № 9031236709, термін сплати 30 серпня 2022 року;
2531,29 грн нарахування платником самостійно основного платежу по строку (декларація термін сплати поточний рік) податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 15 лютого 2022 року № 9031236709, термін сплати 30 вересня 2022 року;
2531,29 грн нарахування платником самостійно основного платежу по строку (декларація термін сплати поточний рік) податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 15 лютого 2022 року № 9031236709, термін сплати 31 жовтня 2022 року;
2531,29 грн нарахування платником самостійно основного платежу по строку (декларація термін сплати поточний рік) податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 15 лютого 2022 року № 9031236709, термін сплати 30 листопада 2022 року;
2531,29 грн нарахування платником самостійно основного платежу по строку (декларація термін сплати поточний рік) податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 15 лютого 2022 року № 9031236709, термін сплати 30 грудня 2022 року;
2531,28 грн нарахування платником самостійно основного платежу по строку (декларація термін сплати поточний рік) податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 15 лютого 2022 року № 9031236709, термін сплати 30 січня 2022 року.
Наявність на день звернення ГУ ДПС у Донецькій області до суду з цим позовом заборгованості, стягнення якої є предметом спору, підтверджена даними інтегрованої картки платника податків ОСОБА_1 за платежем орендна плата з фізичних осіб (код класифікації доходів бюджету: 18010900), сформованими по 31 грудня 2023 року включно.
Згідно з письмовими поясненнями ГУ ДПС у Донецькій області від 08 січня 2025 року відповідач не здійснив повного або часткового погашення заборгованості, стягнення якої є предметом спору, що відображено в інтегрованій картці платника.
Будь-які інші докази щодо предмета доказування учасники справи не надали.
Норми права, які застосував суд, та мотиви їх застосування.
Висновки суду по суті позовних вимог.
Відповідно до п. 15.1 ст. 15 Податкового кодексу України (далі ПК України) платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Згідно з пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16, п. 36.1 ст. 36, п. 38.1 ст. 38 ПК України платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи; податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи; виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
За визначенням, наведеним у пп. пп. 14.1.39, 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податковий борг сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом; грошове зобов`язання платника податків сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
П. 59.1 ст. 59 ПК України визначено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до п. 59.5 ст. 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сумаподаткового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
В свою чергу п. 58.2 ст. 58 ПК України передбачено, що форма та порядок надіслання податкового повідомлення-рішення визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
У разі зменшення (збільшення) контролюючим органом суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платнику податків надсилаються (вручаються) окремі податкові повідомлення-рішення.
Згідно з п. 58.3 ст. 58 ПК України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеному ст. 42 цього Кодексу.
Ст. 42 ПК України регламентує листування платників податків та контролюючих органів.
Відповідно до п. 42.1 ст. 42 ПК України податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи з питань адміністрування податків, зборів, платежів, податкового контролю, у тому числі з питань проведення перевірок, звірок, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу і відображатися в електронному кабінеті.
П. 42.2 ст. 42 ПК України визначено, що документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
При цьому відповідно до п. 42.3 ст. 42 ПК України якщо платник податків у порядку та у строки, визначені ст. 66 цього Кодексу, повідомив контролюючий орган про зміну податкової адреси, він на період з дня державної реєстрації зміни податкової адреси до дня внесення змін до облікових даних такого платника податків звільняється від виконання вимог документів, надісланих йому контролюючим органом за попередньою податковою адресою та в подальшому повернених як таких, що не знайшли адресата.
Згідно з п. 42.5 ст. 42 ПК України у разі якщо платник податків не подав заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет, листування з платником податків здійснюється шляхом надіслання за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручаються платнику податків (його представнику).
У разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ у зв`язку з відсутністю за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їхньою відмовою прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.
Суд встановив, що внаслідок несплати грошових зобов`язань, нарахованих платником самостійно, у ОСОБА_1 виник податковий борг з орендної плати з фізичних осіб за 2022 рік.
Позивач вживав заходи з метою погашення податкового боргу, а саме надіслав ОСОБА_1 податкову вимогу форми «Ф» від 12 квітня 2024 року № 0000187-1311-0599 про наявність у нього станом на 11 квітня 2024 року податкового боргу з орендної плати з фізичних осіб в сумі 30375,47 грн за його зареєстрованим місцем проживання.
Однак ці заходи не спричинили погашення платником податків податкового боргу в повному обсязі.
Відповідно до пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно з п. п. 95.1, 95.3 ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
На час звернення позивача до суду з цим позовом податковий борг ОСОБА_1 становив 30375,47 грн, в тому числі податкове зобов`язання 30375,47 грн (за відсутності штрафів та пені).
Докази повного або часткового погашення заборгованості, стягнення якої є предметом спору, суду не надані.
З огляду на встановлені фактичні обставини та правове регулювання спірних правовідносин суд дійшов висновку про наявність підстав для стягнення з ОСОБА_1 до бюджету податкового боргу з орендної плати з фізичних осіб (код класифікації доходів бюджету 18010900, код за КАТОТТГ UA14120190000021407) в сумі 30375,47 грн.
Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню.
Розподіл судових витрат.
Відповідно до ст. 139 КАС судові витрати не підлягають розподілу.
Враховуючи викладене та керуючись ст. ст. 241, 242, 243, 244, 245, 246, 250, 251, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
1. Адміністративний позов Головного управління ДПС у Донецькій області (ідентифікаційний код 44070187, місцезнаходження: 87500, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Італійська, буд. 59) до ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання АДРЕСА_2 ) про стягнення з платника податків податкового боргу задовольнити.
2. Стягнути з ОСОБА_1 до бюджету податковий борг з орендної плати з фізичних осіб (код класифікації доходів бюджету 18010900, код за КАТОТТГ UA14120190000021407) в сумі 30375 (тридцять тисяч триста сімдесят п`ять) гривень 47 копійок.
3. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
4. Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
5. Повне судове рішення складено 31 січня 2025 року.
Суддя Т.О. Кравченко
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.01.2025 |
Оприлюднено | 03.02.2025 |
Номер документу | 124847290 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кравченко Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні