ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ
майдан Путятинський, 3/65, м. Житомир, 10002, тел. (0412) 48 16 20,
e-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, web: https://zt.arbitr.gov.ua,
код ЄДРПОУ 03499916
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"22" січня 2025 р. м. Житомир Справа № 906/408/24
Господарський суд Житомирської області у складі судді Прядко О.В.,
за участю секретаря судового засідання: Толстокарової І.С.,
за участю представників сторін:
від позивача: Невиcевич М.В., виписка з ЄДР;
Невиcевич О.М., виписка з ЄДР;
від відповідача: Лях І.М., виписка з ЄДР;
від третьої особи: не з`явився,
розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу
за позовом Коростишівської районної спілки споживчих товариств
до Коростишівської міської ради
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області
про скасування державної реєстрації, визнання нечинним та скасування рішення Коростишівської міської ради №603 від 28.12.2022 (згідно із заявою про зміну предмета позову від 02.08.2024).
Процесуальні дії по справі.
Коростишівська районна спілка споживчих товариств звернулась до Господарського суду Житомирської області з позовом до Коростишівської міської ради, у якому просила:
- скасувати державну реєстрацію шляхом вилучення з Державного земельного кадастру відомостей щодо земельних ділянок:
1) площею 0,3516 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0835;
2) площею 0,0022 га, кадастровий номер 1822510100:01.014:0836;
3) площею 0,0149 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0837;
4) площею 0,0167 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0838;
5) площею 0,0218 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0839;
6) площею 0,0485 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0840;
7) площею 0,0026 га, кадастровий номер 1822510100:01.014:0841;
8) площею 0,0233 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0842;
9) площею 0,0131 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0843;
10) площею 0,0168 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0844;
11) площею 0,0146 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0845;
12) площею 0,0727 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0846;
13) площею 0,0043 га, кадастровий номер 1822510100:01.014:0847;
14) площею 0,2249 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0848;
15) площею 0,0624 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0849;
16) площею 0,0030 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0850;
17) площею 0,0067 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0851;
18) площею 0,0007 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0852;
19) площею 0,0536 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0853;
20) площею 0,0701 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0854;
21) площею 0,0053 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0855;
22) площею 0,0070 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0856;
23) площею 0,0059 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0857;
24) площею 0,0080 га, кадастровий номер 1822510100:01. 014:0858;
25) площею 0,1372 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0859;
26) площею 0,0397 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0860, які розташовані за адресою: м. Коростишів, вул. Шевченка, 40;
- скасувати державну реєстрацію права власності Коростишівської міської ради шляхом вилучення з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно відомостей щодо земельних ділянок:
1) площею 0,3516 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0835;
2) площею 0,0022 га, кадастровий номер 1822510100:01.014:0836;
3) площею 0,0149 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0837;
4) площею 0,0167 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0838;
5) площею 0,0218 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0839;
6) площею 0,0485 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0840;
7) площею 0,0026 га, кадастровий номер 1822510100:01.014:0841;
8) площею 0,0233 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0842;
9) площею 0,0131 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0843;
10) площею 0,0168 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0844;
11) площею 0,0146 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0845;
12) площею 0,0727 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0846;
13) площею 0,0043 га, кадастровий номер 1822510100:01.014:0847;
14) площею 0,2249 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0848;
15) площею 0,0624 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0849;
16) площею 0,0030 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0850;
17) площею 0,0067 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0851;
18) площею 0,0007 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0852;
19) площею 0,0536 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0853;
20) площею 0,0701 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0854;
21) площею 0,0053 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0855;
22) площею 0,0070 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0856;
23) площею 0,0059 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0857;
24) площею 0,0080 га, кадастровий номер 1822510100:01. 014:0858;
25) площею 0,1372 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0859;
26) площею 0,0397 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0860, які розташовані за адресою: м. Коростишів, вул. Шевченка, 40;
- скасувати державну реєстрацію права постійного користування Комунального підприємства «Міський ринок» Коростишівської міської ради шляхом вилучення з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно відомостей щодо земельних ділянок:
1) площею 0,0233 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0842;
2) площею 0,0146 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0845;
3) площею 0,2249 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0848;
4) площею 0,0030 га, кадастровий номер 1822510100:01.014:0850;
5) площею 0,0067 га, кадастровий номер 1822510100:01.014:0851;
6) площею 0,0007 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0852;
7) площею 0,0536 га, кадастровий номер 1822510100:01.014:0853;
8) площею 0,0053 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0855;
9) площею 0,0070 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0856;
10) площею 0,0059 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0857;
11) площею 0,0080 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0858;
12) площею 0,1372 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0859, які розташовані за адресою: м. Коростишів, вул. Шевченка, 40.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що вищевказані земельні ділянки зареєстровані на підставі рішення тридцять четвертої (позачергової) сесії восьмого скликання Коростишівської міської ради №655 від 28.02.2023 «Про затвердження документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки по вул. Шевченка, 40 в м. Коростишеві та надання земельних ділянок у постійне користування», яке рішенням Господарського суду Житомирської області від 30.11.2023, залишеним без змін постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 13.02.2024 у справі №906/375/23, визнано незаконним та скасовано, а відтак наявність відповідних відомостей у реєстрах щодо земельних ділянок є безпідставним та унеможливлює забезпечення права власника цілісного майнового комплексу, розташованого на вже існуючій земельній ділянці, на отримання її в оренду для обслуговування вказаного об`єкта нерухомого майна (т.1, а.с.1-4).
Ухвалою суду від 17.04.2024 позовну заяву залишено без руху та встановлено позивачу строк для усунення виявлених недоліків.
25.04.2024 до суду від позивача надійшла заява про усунення недоліків позову від 25.04.2024 №37 (т.1, а.с.21-23), а також заява про зменшення розміру позовних вимог від 25.04.2024 №38, у якій останній просив скасувати у Державному земельному кадастрі державну реєстрацію 26 земельних ділянок, згідно зазначеного переліку, які розташовані за адресою: Житомирська обл., м. Коростишів, вул. Шевченка, 40, а також скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державну реєстрацію права власності Коростишівської міської ради на 26 земельних ділянок, згідно зазначеного переліку, які розташовані за адресою: Житомирська обл., м. Коростишів, вул. Шевченка, 40, обґрунтувавши це тим, що на даний час проведено державну реєстрацію припинення права постійного користування 12 земельними ділянками КП "Міський ринок" Коростишівської міської ради на підставі рішення Господарського суду Житомирської області від 30.11.2023 у справі №906/375/23, залишеного без змін постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 13.02.2024, а відтак слід зменшити розмір позовних вимог з 64 до 52 (т.1, а.с.24-26).
Ухвалою господарського суду від 29.04.2024 прийнято позовну заяву (з урахуванням вимог, викладених у заяві позивача про зменшення розміру позовних вимог №38 від 25.04.2024) до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання.
Підготовчі засідання у справі неодноразово відкладалися в межах продовженого строку підготовчого провадження.
16.05.2024 до суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву від 16.05.2024, згідно з яким останній просив відмовити у задоволенні позовних вимог повністю за їх безпідставністю та необґрунтованістю, оскільки Коростишівська міська рада не може бути відповідачем у дані справі, внесення відомостей до ДЗК, надання таких відомостей та виключення їх з ДЗК, скасування державної реєстрації земельних ділянок здійснюється виключно державними кадастровими реєстраторами, Коростишівська міська рада не має таких повноважень. Позивач не звертався до Коростишівської міської ради з будь-якими питаннями щодо врегулювання питання зняття з реєстрації земельних ділянок (т.1, а.с.34-41).
Разом із цим відповідач подав клопотання від 16.05.2024 про заміну Коростишівської міської ради на належного відповідача Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області (т.1, а.с.43-49).
06.06.2024 до суду від позивача надійшла відповідь на відзив від 06.06.2024, згідно з якою останній вважає заперечення відповідача безпідставними, просив не враховувати їх при ухваленні судового рішення з огляду на те, що належним відповідачем у справах за позовом про скасування рішення, запису щодо державної реєстрації права чи обтяження має бути особа, права чи обтяження якої зареєстровано. Оскільки спір у справі має приватно-правовий характер щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій, то, незважаючи на дотичність до нього суб`єктів владних повноважень (державних реєстраторів), цей спір не є публічно-правовим, тому належним відповідачем у даній справі є особа, за якою зареєстровано двадцять шість спірних земельних ділянок, - Коростишівська міська рада (т.1, а.с.57-60).
Протокольною ухвалою суду від 10.06.2024, зокрема, залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Головне управління Держгеокадарстру у Житомирській області.
27.06.2024 до суду від третьої особи надійшли пояснення від 27.06.2024, у яких остання просила відмовити у задоволенні позовних вимог (т.1, а.с.68-75).
Протокольною ухвалою суду від 15.07.2024, зокрема, відмовлено у задоволенні клопотання відповідача про заміну відповідача на належного від 16.05.2024.
29.07.2024 до суду через підсистему "Електронний суд" від представника відповідача надійшли додаткові пояснення у справі від 29.07.2024, у яких останній зазначив, що підставою для розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки загальною площею 1,2276 га та формування нових 26 земельних ділянок було рішення тридцять другої (позачергової) сесії Коростишівської міської ради «Про поділ земельної ділянки по вул. Шевченка, 40 в м. Коростишів» від 28.12.2022 №603, яке не оскаржувалось та є чинним, а не рішення тридцять четвертої (позачергової) сесії восьмого скликання Коростишівської міської ради №655 від 28.02.2023, на яке посилається позивач в обґрунтування позову. До пояснень додано копії технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки для будівництва та обслуговування будівель торгівлі; витягів з ДЗК про земельні ділянки та рішення Коростишівської міської ради від 28.12.2022 №603, які долучено судом до матеріалів справи (т.2, а.с.1-133).
У зв`язку з подачею відповідачем вищевказаних пояснень, 02.08.2024 позивач через підсистему «Електронний суд» надіслав заяву від 02.08.2024 про зміну предмета позову шляхом доповнення його новою позовною вимогою про визнання нечинним та скасування рішення Коростишівської міської ради від 28.12.2022 №603 «Про поділ земельної ділянки по вул. Шевченка, 40 в м. Коростишів», яким було надано дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою, за якою були незаконно сформовані новоутворені земельні ділянки та проведено їх державну реєстрацію; раніше заявлені вимоги залишити без змін (т.2, а.с.134-139).
Протокольною ухвалою суду від 23.09.2024, зокрема, прийнято до розгляду заяву позивача про зміну предмета позову від 02.08.2024. Розгляд справи №906/408/24 здійснюється в межах поданих змін.
23.10.2024 до суду від представника відповідача надійшли додаткові пояснення у справі від 23.10.2024 з додатками, які долучено судом до матеріалів справи (т.2, а.с.156-166).
Ухвалою суду від 24.10.2024 закрито підготовче провадження та призначено справу №906/408/24 до судового розгляду по суті, судове засідання призначено на 26.12.2024.
Ухвалою суду від 26.12.2024 відкладено розгляд справи по суті на 22.01.2025.
Представник третьої особи у засідання не з`явився, хоча про дату час місце його проведення повідомлений завчасно та належним чином шляхом надіслання ухвали суду від 26.12.2024 в електронному вигляді до електронного кабінету ГУ Держгеокадастру у Житомирській області, про що свідчить довідка про доставку електронного листа 30.12.2024 (т.2, а.с.176).
Оскільки явка представника третьої особи в судове засідання обов`язковою не визнавалася, а його неявка не перешкоджає розгляду справи, суд визнав за можливе здійснювати розгляд справи за відсутності останнього, згідно зі ст.202 ГПК України.
У засіданні 22.01.2025 судом здійснено запити та отримано відповіді з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо двадцяти шести земельних ділянок, про скасування державної реєстрації яких та права власності на які просить позивач, та долучено їх до матеріалів справи (т.2, а.с.177-202).
Під час розгляду справи по суті представники позивача підтримали позов у повному обсязі та просили задовольнити його у повному обсязі. Представник відповідача проти позову заперечив, просив відмовити у його задоволенні повністю.
22.01.2025 проголошено вступну та резолютивну частини рішення, відповідно до ст.240 ГПК України.
Виклад позицій учасників судового процесу, заяви, клопотання.
В обґрунтування позовних вимог (з урахуванням зміни предмета позову) позивач посилається на те, що двадцять шість незаконно сформованих земельних ділянок зареєстровано в Державному земельному кадастрі на підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1822510100:01:014:0189, розташованої за адресою: м. Коростишів, вул. Шевченка, 40, яка була виготовлена на підставі рішення тридцять другої (позачергової) сесії восьмого скликання Коростишівської міської ради від 28.12.2022 №603 «Про поділ земельної ділянки по вул. Шевченка, 40 в м. Коростишів», а вказані відомості з Державного земельного кадастру стали підставою для незаконної реєстрації відповідачем права власності на них у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Рішення Коростишівської міської ради від 28.12.2022 №603, як і рішення №655 від 28.02.2023, яке було визнано незаконним та скасовано в судовому порядку (справа №906/375/23), порушує права позивача, оскільки на їх підставі відповідач протиправно поділив цілісну земельну ділянку на двадцять шість частин та здійснив їх державну реєстрацію. Окрім того, позивач зауважив, що технічна документація із землеустрою роблена на підставі рішення №603 від 28.12.2022 без погодження з її фактичним землекористувачем Підприємством райспоживспілки «Кооперативний ринок». Позивач стверджує, що наявність відповідних відомостей у реєстрах щодо земельних ділянок є безпідставним та унеможливлює забезпечення його права як власника цілісного майнового комплексу, розташованого на вже існуючій земельній ділянці, на отримання її в оренду для обслуговування вказаного об`єкта нерухомого майна (т.1, а.с.1-4, 24-25; т.2, а.с.134-135).
Відповідач, згідно з додатковими поясненнями від 23.10.2024, вважає позовні вимоги незаконними, безпідставними і такими, що не підлягають задоволенню, оскільки Коростишівська міська рада була та є власником і розпорядником земельної ділянки по вул. Шевченка, 40 в м. Коростишів як до її формування, поділу та державної реєстрації, так і на даний час, коли проведена процедура її формування, поділу та державної реєстрації, у тому числі й права комунальної власності, тому, скасовуючи права комунальної власності Коростишівської міської ради на земельні ділянки по вул. Шевченка, 40 в м. Коростишів, порушуються її права та гарантії права на землю. Приймаючи рішення про поділ вказаної земельної ділянки від 28.12.2022 №603 Коростишівська міська рада діяла відповідно до поданої землекористувачем (КП «Міський ринок») заяви та ст.56 Закону України «Про землеустрій», ст.19 Конституції України, врахувавши те, що рішення сорок сьомої сесії Коростишівської міської ради п`ятого скликання від 31.03.2010 №1145 «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки» втратило чинність. Приймаючи рішення №603 від 28.12.2022 Коростишівська міська рада мала на меті відокремити земельні ділянки, на яких розташоване майно суб`єктів господарювання, в тому числі і земельні ділянки, на яких розташований цілісний майновий комплекс позивача, тим самим намагаючись не порушити законні права власників майна розташованого на території ринку. Відповідач зауважив, що у позивача, починаючи з 29.12.2003, виникло гарантоване державою право одержати земельну ділянку для обслуговування майнового комплексу, проте останній цим правом ніяк не скористається, хоча дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки мав протягом багатьох років, проте так і не розробив дану документацію і не подав до Коростишівської міської ради на затвердження, тим самим грубо порушуючи право територіальної громади на одержання прибутку від плати за землю (т.2, а.с.156-158).
Третя особа у своїх поясненнях від 27.06.2024 просила відмовити у задоволенні позовних вимог, зауваживши про те, що реєстрацію та скасування державної реєстрації земельної ділянки в базі Державного земельного кадастру здійснює державний кадастровий реєстратор, який є посадовою особою органу владних повноважень, на якого чинним законодавством України покладені владні управлінські функції у сфері внесення відомостей до ДЗК і надання таких відомостей. Державна реєстрація земельної ділянки скасовується державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі, зокрема, ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки. Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень) (т.1, а.с.68-70).
Фактичні обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин.
Рішенням тридцять другої (позачергової) сесії восьмого скликання Коростишівської міської ради від 28.12.2022 №603 «Про поділ земельної ділянки по вул. Шевченка, 40 в м. Коростишів» надано дозвіл виконавчому комітету Коростишівської міської ради на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельної ділянки з метою поділу земельної ділянки загальною площею 1,2276 га (кадастровий номер 1822510100:01:014:0189) із земель житлової та громадської забудови (код КВЦПЗ 03.07 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі), яка розташована за адресою: м. Коростишів, вул. Шевченка, 40 (т.2, а.с.52).
На підставі вказаного рішення було розроблено технічну документацію із землеустрою щодо поділу земельної ділянки для будівництва та обслуговування будівель торгівлі кадастровий номер 1822510100:01:014:0189, 2023 року (т.2, а.с.42-132) та сформовано двадцять шість окремих земельних ділянок.
Відповідно до витягів з Державного земельного кадастру про земельні ділянки, 30.01.2023 Відділом №5 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Харківській області проведено державну реєстрацію двадцяти шести новоутворених земельних ділянок, розташованих за адресою: м. Коростишів, вул. Шевченка, 40, а саме: площею 0,3516 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0835; площею 0,0022 га, кадастровий номер 1822510100:01.014:0836; площею 0,0149 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0837; площею 0,0167 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0838; площею 0,0218 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0839; площею 0,0485 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0840; площею 0,0026 га, кадастровий номер 1822510100:01.014:0841; площею 0,0233 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0842; площею 0,0131 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0843; площею 0,0168 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0844; площею 0,0146 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0845; площею 0,0727 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0846; площею 0,0043 га, кадастровий номер 1822510100:01.014:0847; площею 0,2249 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0848; площею 0,0624 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0849; площею 0,0030 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0850; площею 0,0067 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0851; площею 0,0007 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0852; площею 0,0536 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0853; площею 0,0701 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0854; площею 0,0053 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0855; площею 0,0070 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0856; площею 0,0059 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0857; площею 0,0080 га, кадастровий номер 1822510100:01. 014:0858; площею 0,1372 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0859; площею 0,0397 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0860 (т.2, а.с.4-36).
Рішенням Коростишівської міської ради №655 від 28.02.2023 «Про затвердження документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки по вул. Шевченка, 40 в м. Коростишеві та надання земельних ділянок у постійне користування» вирішено, зокрема, затвердити технічну документацію із землеустрою щодо поділу земельноїділянки площею 1,2276 га кадастровий номер 1822510100:01:014:0189 код КВЦПЗ 03.07 - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі Коростишівській міській раді по вул. Шевченка, 40 в м. Коростишів, на двадцять шість окремих земельних ділянок (т.1, а.с.7).
За інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, у квітні 2023 року на двадцять шість новоутворених земельних ділянок зареєстровано право комунальної власності за Коростишівською міською радою (т.2, а.с.177-202).
Рішенням Господарського суду Житомирської області від 30.11.2023 у справі №906/375/23, яке залишено без змін постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 13.02.2024, визнано незаконним та скасовано рішення тридцять четвертої (позачергової) сесії восьмого скликання Коростишівської міської ради №655 від 28.02.2023 «Про затвердження документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки по вул. Шевченка, 40 в м. Коростишеві та надання земельних ділянок у постійне користування».
Таким чином, з огляду на скасування рішення Коростишівської міської ради №655 від 28.02.2023, яким затверджено документацію із землеустрою щодо поділу земельної ділянки, позивач просить скасувати й рішення від 28.12.2022 №603, яким надано дозвіл на розроблення такої документації, на підставі якої було протиправно поділено цілісну земельну ділянку на двадцять шість частин та незаконно проведено їх державну реєстрацію, що порушує права позивача; водночас скасувати у Державному земельному кадастрі державну реєстрацію двадцяти шести новоутворених земельних ділянок, які розташовані за адресою: Житомирська обл., м. Коростишів, вул. Шевченка, 40, та скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державну реєстрацію права власності Коростишівської міської ради на ці земельні ділянки.
Норми права, застосовані судом, оцінка доказів, аргументів, наведених учасниками справи, та висновки щодо порушення, невизнання або оспорення прав чи інтересів, за захистом яких мало місце звернення до суду.
Згідно з положеннями ст.15, ч.1 ст.16 ЦК України, кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства. Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.
Одним із способів захисту цивільних прав та інтересів є визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб (п.10 ч.2 ст.16 ЦК України).
Статтею 19 Конституції України гарантовано, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.21 ЦК України, суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Отже підставами для визнання недійсним (незаконним) акта (рішення) є невідповідність його вимогам законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт, і водночас порушення у зв`язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів позивача у справі.
Відповідно до ст.60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад, керуючись законом, здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності
До виключної компетенції пленарних засідань сільських, селищних, міських рад віднесено вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин (п.34 ч.1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).
До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема, організація і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою (пп.9 п."б" ч.1 ст.33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").
Рішенням Коростишівської міської ради №655 від 28.02.2023 "Про затвердження документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки по вул. Шевченка, 40 в м. Коростишеві та надання земельних ділянок у постійне користування" було вирішено затвердити технічну документацію із землеустрою щодо поділу земельної ділянки площею 1,2276 га кадастровий номер 1822510100:01:014:0189 код КВЦПЗ 03.07 - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі Короститівській міській раді по вул. Шевченка,, 40 в м. Коростишів, на двадцять шість окремих земельних ділянок, а саме: площею 0,3516 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0835; площею 0,0022 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0836; площею 0,0149 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0837; площею 0,0167 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0838; площею 0,0218 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0839; площею 0,0485 га, кадастровий помер 1822510100:01:014:0840; площею 0,0026 га, кадастровий номер 1822510100:01.014:0841; площею 0,0233 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0842; площею 0,0131 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0843; площею 0,0168 га, кадастровий номер 1822510100:01.014:0844; площею 0,0146 га, кадастровий помер 1822510100:01:014:0845; площею 0,0727 га, кадастровий помер 1822510100:01:014:0846; площею 0,0043 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0847; площею 0,2249 га, кадастровий номер 1822510100:01.014:0848; площею 0,0624 га, кадастровий номер 1822510100:01. 014:0849; площею 0,0030 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0850; площею 0,0067 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0851; площею 0,0007га, кадастровий номер1822510100:01:014:0852; площею 0,0536 га, кадастровий номер 1822510100:01.014:0853; площею 0,0701 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0854; площею 0,0053 га, кадастровий номер 1822510100:01. 014:0855; площею 0,0070 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0856; площею 0,0059 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0857; площею 0,0080 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0858; площею 0,1372 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0859; площею 0,0397 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0860, а також 12 із цих 26 новоутворених земельних ділянок надати у постійне користування Комунальному підприємству "Міський ринок" Коростишівської міської ради.
Отже, рішенням Коростишівської міської ради №655 від 28.02.2023 було здійснено поділ вже сформованої, як об`єкт цивільних прав, земельної ділянки площею 1,2276 га кадастровий номер 1822510100:01:014:0189.
При цьому рішенням Господарського суду Житомирської області від 30.11.2023 у справі №906/375/23, яке залишено без змін постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 13.02.2024, визнано незаконним та скасовано рішення тридцять четвертої (позачергової) сесії восьмого скликання Коростишівської міської ради №655 від 28.02.2023 «Про затвердження документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки по вул. Шевченка, 40 в м. Коростишеві та надання земельних ділянок у постійне користування».
Судом встановлено, що за цією ж адресою, за якою розташована земельна ділянка з кадастровим номером 1822510100:01:014:0189, розташований цілісний майновий комплекс, що належить позивачу на праві власності. Дане підтверджуєтьсясвідоцтвом на право власності на майновий комплекс №796 від 11.12.2002, рішеннямВиконкому Коростишівською міською радою №209від 25.05.2006 та видачею свідоцтва на право власності серії ЯЯЯ №264684 від 02.06.2006, яким міська рада визнала право власності на майновий комплекс за позивачем. Також проведенням державної реєстрації права власності на майновий комплекс за власником Коростишівською райспоживспілкою, згідно свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 30.05.2013.
Окрім того, було встановлено, що в межах справ №906/207/17, №906/41/19, №906/609/15, 906/1060/18 неодноразово досліджувалось питання права власності майна Коростишівської районної спілки споживчих товариств, а також користування Підприємством Коростишівської райспоживспілки "Кооперативний ринок" земельною ділянкою орієнтовною площею 1,2 га, яка розташована по вул. Шевченка, 40 у м. Коростишів.
Зокрема, у справі №906/609/15 на підставі дослідницької та заключної частини висновку судової будівельно-технічної експертизи №8557 суд встановив обґрунтованість доводів Райспоживспілки про те, що належний їй на праві власності майновий комплекс кооперативного ринку по вул. Шевченка, 40 у м. Коростишеві має ознаки цілісного майнового комплексу, визначені у ст.191 ЦК України, а тому право Райспоживспілки отримати земельну ділянку в оренду для його обслуговуваннявиключно за проектом відведення існує, щонайменше, з 28.12.2003.
Відтак зроблено висновок, що у Коростишівської райспоживспілки як власника майнового комплексу кооперативного ринку, починаючи з 29.12.2003, виникло гарантоване державою право одержати земельну ділянку необхідну для розміщення цілісного майнового комплексу та для його обслуговування у користування на праві оренди без проведення земельних торгів (справа №906/609/15 та №906/1060/18).
Судом було враховано висновки у справі №906/609/15, за якими позивач 31.03.2010 за рішенням Коростишівської міської ради №1145 отримав дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки площею 1,2 га для обслуговування майнового комплексу, однак виконати дане рішення не зміг, через дії /бездіяльність Коростишівської міської ради щодо виконання власних рішень, зокрема рішення №380, №969.
Відтак Коростишівська районна спілка споживчих товариств вважається замовником проекту відведення на 1,2 га.
Відповідно до ст.75 ГПК України, обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Преюдиційність - це обов`язковість фактів, установлених судовим рішенням, що набрало законної сили в одній справі, для суду при розгляді інших справ. Преюдиціально встановлені факти не підлягають доказуванню, оскільки вони вже встановлені у рішенні суду і немає необхідності встановлювати їх знову, тобто піддавати сумніву істинність і стабільність судового акта, який вступив у законну силу. Суть преюдиції полягає у неприпустимості повторного розгляду судом одного й того ж питання між тими ж сторонами.
Правило про преюдицію спрямовано не лише на заборону перегляду фактів і правовідносин, які встановлені в судовому акті, що вступив у законну силу. Вони також сприяють додержанню процесуальної економії в новому процесі. У випадку преюдиціального установлення певних обставин особам, які беруть участь у справі (за умови, що вони брали участь у справі при винесенні преюдиціального рішення), не доводиться витрачати час на збирання, витребування і подання доказів, а суду - на їх дослідження та оцінку. Усі ці дії вже здійснювалися у попередньому процесі, і їхнє повторення було б не лише недоцільним, але й неприпустимим з точки зору процесуальної економії (такий правовий висновок викладено у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 10.10.2023 у справі №907/969/22).
Отже, за результатом оцінки спірних правовідносин, з урахуванням висновків у наведених вище судових справах, встановлені факти яких є преюдиційними, суд приходить до висновку, що рішення тридцять другої (позачергової) сесії восьмого скликання Коростишівської міської ради від 28.12.2022 №603 «Про поділ земельної ділянки по вул. Шевченка, 40 в м. Коростишів», на підставі якого було розроблено технічну документацію із землеустрою щодо поділу земельної ділянки, кадастровий номер 1822510100:01:014:0189, як і рішення Коростишівської міської ради №655 від 28.02.2023, яким було затверджено таку технічну документацію і яке у подальшому визнано незаконним та скасовано в судовому порядку, порушує принцип правової визначеності, наслідком чого є фактичне порушення права позивача на отримання земельної ділянки для обслуговування належного йому цілісного майнового комплексу.
З огляду на викладені обставини, суд приходить до висновку про визнання нечинним та скасування рішення Коростишівської міської ради від 28.12.2022 №603 «Про поділ земельної ділянки по вул. Шевченка, 40 в м. Коростишів».
Щодо вимог позивача про скасування державної реєстрації земельних ділянок та права власності міської ради на ці земельні ділянки суд зазначає таке.
Відповідно до ч.1 ст.1 Закону України «Про державний земельний кадастр», державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.
Згідно з ч.1 ст.9 Закону України "Про Державний земельний кадастр", внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
За приписами ч.13 ст.79-1 ЗК України, земельна ділянка припиняє існування як об`єкт цивільних прав, а її державна реєстрація скасовується у разі, зокрема, скасування державної реєстрації земельної ділянки на підставі судового рішення внаслідок визнання незаконною такої державної реєстрації.
Частиною 10 ст.24 Закону України "Про Державний земельний кадастр" унормовано, що державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі, зокрема, ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки (абзац 4). Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень). Ухвалення судом рішення про визнання нечинним рішення органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, за якою була сформована земельна ділянка, щодо якої виникли речові права, а також про скасування державної реєстрації такої земельної ділянки, що допускається за умови визнання нечинним рішення про затвердження такої документації (за його наявності) та припинення таких прав (за їх наявності) (абзац 5).
У разі скасування державної реєстрації з підстав, зазначених в абзацах третьому і четвертому частини десятої, державний кадастровий реєстратор у десятиденний строк повідомляє про це особу, за заявою якої здійснено державну реєстрацію земельної ділянки, а в разі наявності зареєстрованих речових прав на неї - суб`єктів таких прав (ч.11 ст.24 Закону України "Про Державний земельний кадастр").
Відповідно до п.114 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051, державна реєстрація земельної ділянки скасовується державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі, зокрема ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки, яке набрало законної сили в установленому законодавством порядку. У разі скасування державної реєстрації з цієї підстави, державний кадастровий реєстратор у десятиденний строк повідомляє про це особу, за заявою якої здійснено державну реєстрацію земельних ділянок, а в разі наявності зареєстрованих речових прав на неї - суб`єктів таких прав. Відомості про земельну ділянку у разі скасування її державної реєстрації набувають статусу архівних за рішенням державного кадастрового реєстратора, відображаються на кадастровій карті в архівному шарі даних геоінформаційної системи та зберігаються в Державному земельному кадастрі постійно разом з відомостями про відповідного Державного кадастрового реєстратора, дату та час набуття статусу архівних такими відомостями.
Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (п.1 ч.1ст.2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень").
Згідно з абз.2 ч.3ст.26 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", у разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення чи визнання його прийнятим з порушенням цього Закону та анулювання у випадку, передбаченомупунктом 1частини сьомої статті 37 цього Закону, на підставі рішення Міністерства юстиції України, а також у разі визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування на підставі судового рішення документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, що мало наслідком державну реєстрацію набуття речових прав, обтяжень речових прав, відповідні права чи обтяження припиняються.
Виходячи зі змісту позовних вимог та їх обґрунтування, суд приходить до висновку, що метою такого позову фактично є захист права власника цілісного майнового комплексу, розташованого на вже існуючій земельній ділянці, на отримання її в користування на праві оренди для обслуговування належного йому об`єкта нерухомого майна.
Велика Палата Верховного Суду зазначила, що застосування конкретного способу захисту цивільного права залежить як від змісту права чи інтересу, за захистом якого звернулася особа, так і від характеру його порушення, невизнання або оспорення. Такі право чи інтерес мають бути захищені судом у спосіб, який є ефективним, тобто таким, що відповідає змісту відповідного права чи інтересу, характеру його порушення, невизнання або оспорення та спричиненим цими діяннями наслідкам. Подібні висновки сформульовані, зокрема, у постановах Великої Палати Верховного Суду від 05.06.2018 у справі №338/180/17, від 11.09.2018 у справі №905/1926/16 (провадження №12-187гс18), від 30.01.2019 у справі №569/17272/15-ц (провадження №14-338цс18), від 02.07.2019 у справі №48/340 (провадження № 12-14звг19), від 22.10.2019 у справі №923/876/16 (провадження № 12-88гс19).
Враховуючи вищевстановлені обставини й висновок суду у даній справі про визнання нечинним та скасування рішення Коростишівської міської ради від 28.12.2022 №603 «Про поділ земельної ділянки по вул. Шевченка, 40 в м. Коростишів», яким надано дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою, за якою були сформовані двадцять шість окремих земельних ділянок, а також рішення суду у справі №906/375/23 про визнання незаконним та скасування рішення Коростишівської міської ради №655 від 28.02.2023 про затвердження такої документації, державна реєстрація двадцяти шести спірних земельних ділянок, розташованих за адресою: Житомирська обл., м. Коростишів, вул. Шевченка, 40, є незаконною та підлягає скасуванню у Державному земельному кадастрі. Водночас з метою припинення прав на двадцять шість окремих земельних ділянок слід скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державну реєстрацію права власності Коростишівської міської ради на такі земельні ділянки.
Відповідно до приписів ч.ч.1, 3 ст.13 та ч.1 ст.74 ГПК України, судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи (ст.73 ГПК України).
Згідно з ч.1 ст.76 ГПК України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування.
Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ч.1 ст.77 ГПК України).
Згідно з ч.1 ст.86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Аналізуючи питання обсягу дослідження доводів сторін та їх відображення у судовому рішенні, суд спирається на висновки, яких дійшов Європейський суд з прав людини у рішенні від 18.07.2006 у справі «Проніна проти України», в якому зазначено, що пункт 1статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свободзобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення.
Враховуючи вищевстановлені обставини та дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку задовольнити позов у повному обсязі.
Щодо розподілу судових витрат.
Відповідно до ст.129 ГПК України, у зв`язку із задоволенням позову, витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідача.
Керуючись статтями 123, 129, 233, 236 - 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
УХВАЛИВ:
1. Позов задовольнити у повному обсязі.
2. Визнати нечинним та скасувати рішення Коростишівської міської ради №603 від 28.12.2022 "Про поділ земельної ділянки по вул. Шевченка, 40 в м. Коростишів".
3. Скасувати у Державному земельному кадастрі державну реєстрацію 26 земельних ділянок, які розташовані за адресою: м. Коростишів, вул. Шевченка, 40:
1) площею 0,3516 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0835;
2) площею 0,0022 га, кадастровий номер 1822510100:01.014:0836;
3) площею 0,0149 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0837;
4) площею 0,0167 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0838;
5) площею 0,0218 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0839;
6) площею 0,0485 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0840;
7) площею 0,0026 га, кадастровий номер 1822510100:01.014:0841;
8) площею 0,0233 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0842;
9) площею 0,0131 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0843;
10) площею 0,0168 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0844;
11) площею 0,0146 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0845;
12) площею 0,0727 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0846;
13) площею 0,0043 га, кадастровий номер 1822510100:01.014:0847;
14) площею 0,2249 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0848;
15) площею 0,0624 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0849;
16) площею 0,0030 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0850;
17) площею 0,0067 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0851;
18) площею 0,0007 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0852;
19) площею 0,0536 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0853;
20) площею 0,0701 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0854;
21) площею 0,0053 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0855;
22) площею 0,0070 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0856;
23) площею 0,0059 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0857;
24) площею 0,0080 га, кадастровий номер 1822510100:01. 014:0858;
25) площею 0,1372 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0859;
26) площею 0,0397 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0860.
4. Скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державну реєстрацію права власності Коростишівської міської ради на 26 земельних ділянок, які розташовані за адресою: м. Коростишів, вул. Шевченка, 40:
1) площею 0,3516 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0835;
2) площею 0,0022 га, кадастровий номер 1822510100:01.014:0836;
3) площею 0,0149 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0837;
4) площею 0,0167 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0838;
5) площею 0,0218 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0839;
6) площею 0,0485 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0840;
7) площею 0,0026 га, кадастровий номер 1822510100:01.014:0841;
8) площею 0,0233 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0842;
9) площею 0,0131 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0843;
10) площею 0,0168 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0844;
11) площею 0,0146 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0845;
12) площею 0,0727 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0846;
13) площею 0,0043 га, кадастровий номер 1822510100:01.014:0847;
14) площею 0,2249 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0848;
15) площею 0,0624 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0849;
16) площею 0,0030 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0850;
17) площею 0,0067 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0851;
18) площею 0,0007 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0852;
19) площею 0,0536 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0853;
20) площею 0,0701 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0854;
21) площею 0,0053 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0855;
22) площею 0,0070 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0856;
23) площею 0,0059 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0857;
24) площею 0,0080 га, кадастровий номер 1822510100:01. 014:0858;
25) площею 0,1372 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0859;
26) площею 0,0397 га, кадастровий номер 1822510100:01:014:0860.
5. Стягнути з Коростишівської міської ради (вул. Дарбіняна, 11, м. Коростишів, Житомирська обл., 12501, код ЄДРПОУ 04053660) на користь Коростишівської районної спілки споживчих товариств (вул. Івана Богуна, 2, м. Коростишів, Житомирська обл., 12504, код ЄДРПОУ 30888801) 160484,00 грн судового збору.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено: 03.02.25
Суддя Прядко О.В.
Друк: 1 - у справу;
- сторонам і третій особі (до ел.каб.).
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2025 |
Оприлюднено | 04.02.2025 |
Номер документу | 124859723 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Прядко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні