Рішення
від 22.01.2025 по справі 910/8624/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 334-68-95, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

22.01.2025Справа № 910/8624/24Господарський суд міста Києва у складі: головуючого судді Блажівської О.Є. за участю секретаря судового засідання Степовюк С.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу №910/8624/24

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Київ Центральний" (01004, м. Київ, вул. Шовковична, 42-44; код ЄДРПОУ 41417091)

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Урбаністика Хаб" (02152, м. Київ, проспект Павла Тичини, 1В, офіс А; код ЄДРПОУ 43216803)

про стягнення 316 215, 00 грн.,

за участю представників:

від позивача - Пустовіт А.І.,

від відповідача - не зявився

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Господарського суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Київ Центральний" (далі - позивач) з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Урбаністика Хаб" (далі - відповідача) заборгованість у розмірі 1 189 487, 61 грн., 3% річних у розмірі 30 483, 87 грн., інфляційні витрати у розмірі 42 846, 48 грн. та пеню в розмірі 189 595, 90 грн.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 15.07.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 07.08.2024.

16.07.2024 через систему "Електронний суд" від представника Товариства з обмеженою відповідальністю "Київ Центральний" надійшло клопотання про відкладення підготовчого засідання.

07.08.2024 через систему "Електронний суд" від представника Товариства з обмеженою відповідальністю "Урбаністика Хаб" надійшло клопотання про відкладення підготовчого засідання.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 07.08.2024 відкладено підготовче засідання у даній справі на 11.09.2024.

03.09.2024 через систему "Електронний суд" від представника Товариства з обмеженою відповідальністю "Київ Центральний" надійшла заява про зменшення розміру позовних вимог.

Ухвалою суду від 11.09.2024 прийнято заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Київ Центральний" про зменшення розміру позовних вимог, продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів, відкладено судове засідання у даній справі на 09.10.24.

07.10.2024 через систему "Електронний суд" від представника Товариства з обмеженою відповідальністю "Київ Центральний" надійшла заява про зменшення розміру позовних вимог.

У зв`язку з перебуванням судді Блажівської О.Є. на лікарняному судове засідання, призначене на 09.10.2024, не відбулось.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 14.10.2024 призначено підготовче засідання на 06.11.2024.

05.11.2024 через систему "Електронний суд" від представника відповідача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

Ухвалою суду від 06.11.2024 прийнято заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Київ Центральний" про зменшення розміру позовних вимог від 07.10.2024 та відкладено підготовче засідання у даній справі на 04.12.2024.

У зв`язку з відсутністю електроенергії судове засідання, призначене на 04.12.2024, не відбулось.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 09.12.2024 підготовче засідання у справі № 910/8624/24 призначено на 11.12.2024.

10.12.2024 через систему "Електронний суд" від представника Товариства з обмеженою відповідальністю "Київ Центральний" надійшла заява, в якій просив: розгляд справи 11.12.2024 у підготовчому засіданні провести за відсутності позивача; закрити підготовче провадження та призначити справу до судового розгляду по суті та можливості суду, не призначити засідання у період мого перебування у щорічній відпустці (з 06.01.2025 по 17.01.2025 включно).

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 11.12.2024 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 22.01.2025.

22.01.2025 у судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив позов задовольнити у повному обсязі.

У судове засіданні 22.01.2025 представники відповідача не з`явився. Станом на 22.01.2025 відповідачем клопотань, заяв про відкладення розгляду судового засідання та/або про неможливість прибути у судове засідання, призначене на 22.01.2025, до суду не подано.

В судовому засіданні 22.01.2025 на підставі ст. 240 Господарського процесуального кодексу України проголошено вступну та резолютивну частини рішення суду.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд міста Києва,

ВСТАНОВИВ:

01.11.2021 між Товариством з обмеженою відповідальністю «КИЇВ ЦЕНТРАЛЬНИЙ» (надалі - Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «УРБАНІСТИКА ХАБ» (надалі - Клієнт) було укладено договір суборенди і обслуговування від 01.11.2021 (надалі - Договір від 01.11.2021), за умовами якого позивач передав відповідачу в суборенду нежитлове приміщення №419 (надалі - Приміщення), яке знаходиться у бізнес-центрі «Silver Breeze» за адресою: м. Київ, пр-т Павла Тичини 1В, 4-й поверх (надалі - Бізнес-центр) на строк з 01.11.2021 по 31.01.2023 включно.

07.06.2023 між Товариством з обмеженою відповідальністю «КИЇВ ЦЕНТРАЛЬНИЙ» (надалі - Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «УРБАНІСТИКА ХАБ» (надалі - Клієнт) було укладено договір суборенди і обслуговування (надалі - Договір від 07.06.2023), яким, з урахуванням положень ч. 3 ст. 631 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV, передбачено передачу в суборенду вищевказаного Приміщення на строк з 01.02.2023 по 30.04.2024, тобто вказаним Договором від 07.06.2023 фактично було продовжено строк суборенди того ж самого приміщення.

Матеріалами справи встановлено, що згідно додатків 1 до вказаних догорів, їх умови є ідентичними.

Так, згідно з п. 1.1 додатків 1 до Договорів позивач зобов`язаний передати у тимчасове платне користування мебльоване офісне приміщення площею, зазначеною на титульній сторінці Договору, у Бізнес-центрі, а також надати відповідачу послуги, а відповідач зобов`язаний сплачувати орендну плату та вартість послуг відповідно до умов Договорів і додатків до них.

Пунктом 1.4 додатків 1 до Договорів встановлено, що за характером Договір є договором суборенди та надання послуг.

Відповідно до п. 4.1 додатків 1 до Договорів Сторони погодили, що оплата за цим Договором здійснюється «Клієнтом» на користь компанії «Постачальника» у наступному порядку:

- авансом місячну орендну плату за користування Приміщеннями, зафіксовану у доларах США, виражену у національній грошовій одиниці - гривні та обумовлену Договором (див. титульну сторінку), з урахуванням її індексації згідно з пунктом 4.3 цього Договору («Загальна Місячна Плата»), яка включає в себе послуги, зазначені у пункті 3.1 Договору;

- Авансовий платіж, визначений у пункті 4.2 та 4.3 цього Договору;

- плату за обслуговування, зазначену у пунктах 4.4, 4.5 цього Договору;

- «Клієнт» має право додатково обрати послугу "Користування кухнею". Щомісячна плата становить 35 доларів США без урахування ПДВ, що стягується за кожного працівника «Клієнта», який розміщений в орендованому Приміщенні.

Також, п. 4.5 додатку 1 до Договорів встановлено, що плата за будь-які додаткові послуги, зокрема, але не виключно: обробка факсимільних повідомлень, адміністративна підтримка, кур`єрські, канцелярські послуги, друк, копіювання, сканування, ламінування, брошурування, оренда конференц-зали, кава-брейк, бізнесланч, організація фуршетів, оренда додаткового обладнання або меблів, виставляється у рахунку за попередній звітний період і підлягає до сплати у повному обсязі до граничної дати зазначеної у рахунку-фактурі.

Відповідно до п. 45 додатку 2 до Договору від 01.11.2021, п. 44 додатку 2 до Договору від 07.06.2023 необмежені кава та чай/Плата за користування кухнею: надає Клієнту та його відвідувачам необмежений доступ до гарячих напоїв та кави на основі самообслуговування. Плата за кухню стягується за кожного офісного співробітника компанії. Клієнт може відмовитися від цієї послуги лише через його власний онлайн-кабінет на порталі Постачальника.

Відповідно до п. 4.7 додатків 1 до Договорів усі ціни на послуги Постачальника зафіксовані у доларах США і виражені у національній грошовій одиниці - гривні. Постачальник виставляє Клієнту рахунок-фактуру в українській гривні за офіційним курсом НБУ на дату виставлення такого рахунку-фактури. Усі платежі, передбачені Договором, повинні сплачуватися впродовж строків, визначених у рахунках-фактурах, виставлених Постачальником. Рахункифактури надсилаються Клієнту на електронну адресу, вказану на титульній сторінці Договору. Неотримання Клієнтом рахунку-фактури за послуги Постачальника не звільняє Клієнта від оплати. Усі рахунки-фактури Клієнт може знайти в своєму онлайн обліковому записі або у застосунку Regus.

Відповідно до п. 4.8 додатків 1 до Договорів будь - який рахунок - фактура, виставлений Постачальником Клієнту під час дії цього Договору є рахунком - фактурою, виставленим на підставі та в рамках цього Договору незалежно від наявності чи відсутності посилання в рахунку - фактурі на цей Договір.

Відповідно до п. 4.9 додатків 1 до Договорів Зобов`язання щодо здійснення платежів, передбачених цим розділом Договору або іншими умовами Договору, будуть вважатися виконаними «Клієнтом» належним чином із моменту зарахування коштів на поточний банківський рахунок «Постачальника», вказаний в цьому Договорі або в виставленому «Постачальником» рахунку-фактурі.

Відповідно до п. 4.10 додатків 1 до Договорів Сторони дійшли згоди, що при здійсненні платежів за цим Договором оплата комісії банку здійснюється за рахунок «Клієнта».

Згідно п. 4.11 додатків 1 до Договорів Постачальник» повинен надати «Клієнту» Акт надання послуг за користування Приміщенням та за надані послуги («Акт приймання-передачі послуг»). Акт приймання-передачі послуг повинен надаватися протягом 10 робочих днів із останнього календарного дня відповідного місяця. «Клієнт» повинен підписати та повернути «Постачальнику» кожен Акт приймання-передачі послуг протягом 5 робочих днів із дати його надання. Якщо «Клієнт» має будь-які заперечення стосовно Акту приймання- передачі послуг, він повинен надати «Постачальнику» письмове повідомлення з обґрунтованим описом таких заперечень упродовж 5 робочих днів з дня одержання Акту приймання-передачі послуг.

На виконання умова вказаних вище договорів, відповідачем були підписані та повернені позивачеві наступні акти надання послуг:

№4652-2022-636 від 31.01.2023 на суму 93 956,60 грн з ПДВ - орендна плата за січень 2023, із зазначенням детального переліку послуг, що включаються в орендну плату, а також послуги ІТ (динамічна ІР-адреса) за січень 2023; ·

№4652-2023-113 від 31.03.2023 на суму 93 864,29 грн з ПДВ - орендна плата за березень 2023, із зазначенням детального переліку послуг, що включаються в орендну плату, а також послуги ІТ (динамічна ІР-адреса); ·

№4652-2023-113 від 31.01.2023 на суму 7 679,40 грн з ПДВ - за користування кухнею у січні 2023; · №4652-2023-113 від 28.02.2023 на суму 1 711,42 грн з ПДВ - послуги ІТ (динамічна ІР-адреса) за лютий 2023; ·

№4652-2023-187 від 28.02.2023 на суму 7 679,40 грн з ПДВ -користування кухнею у лютому 2023; ·

№4652-2023-311 від 31.03.2023 на суму 3 883,60 грн з ПДВ - за додаткові послуги, березень 2023 (адміністративна підтримка, плата за кімнату для переговорів, офісна канцелярія);

№4652-2023-312 від 31.03.2023 на суму 7 679,40 грн з ПДВ - за користування кухнею у березні 2023; · №4652-2023-535 від 31.08.2023 на суму 69 114,66 грн з ПДВ - орендна плата за серпень 2023, із зазначенням детального переліку послуг, що включаються в орендну плату, а також послуги ІТ (динамічна ІР-адреса);

№4652-2023-600 від 31.07.2023 на суму 13 822,92 грн з ПДВ - за користування кухнею у липні 2023;

№4652-2023-600 від 30.09.2023 на суму 92 152,87 грн з ПДВ - орендна плата за вересень 2023, із зазначенням детального переліку послуг, що включаються в орендну плату;

№4652-2023-678 від 31.08.2023 на суму 7 679,40 грн з ПДВ - за користування кухнею у серпні 2023;

№4652-2023-678 від 31.10.2023 на суму 92 152,87 грн з ПДВ - орендна плата за жовтень 2023, із зазначенням детального переліку послуг, що включаються в орендну плату;

№4652-2023-730 від 30.09.2023 на суму 7 679,40 грн з ПДВ - за користування кухнею у вересні 2023;

№4652-2023-730 від 30.11.2023 на суму 92 152,87 грн з ПДВ - орендна плата за листопад 2023, із зазначенням детального переліку послуг, що включаються в орендну плату;

№4652-2023-787 від 31.10.2023 на суму 9 775,18 грн з ПДВ - за користування кухнею у жовтні 2023, а також послуги ІТ (динамічна ІР-адреса) за жовтень 2023;

№4652-2023-787 від 31.12.2023 на суму 93 780,38 грн з ПДВ - орендна плата за грудень 2023, із зазначенням детального переліку послуг, що включаються в орендну плату, а також послуги ІТ (динамічна ІР-адреса) за грудень 2023;

№4652-2023-787 від 30.11.2023 на суму 2 138,32 грн з ПДВ - послуги ІТ (динамічна ІР-адреса) за листопад 2023;

№4652-2023-788 від 31.10.2023 на суму 654,59 грн з ПДВ - за офісну канцелярію; ·

№4652-2023-866 від 30.11.2023 на суму 7 638,78 грн з ПДВ - за користування кухнею у листопаді 2023; · №4652-2023-866 від 31.01.2024 на суму 93 804,36 грн з ПДВ - орендна плата за січень 2024, із зазначенням детального переліку послуг, що включаються в орендну плату, а також послуги ІТ (динамічна ІР-адреса) за січень 2024;

№4652-2023-867 від 30.11.2023 на суму 1 492,84 грн з ПДВ - за оренду кімнати для переговорів, листопад 2023;

№4652-2023-920 від 31.12.2023 на суму 7 976,28 грн з ПДВ - за користування кухнею, грудень 2023;

№4652-2024-5 від 29.02.2024 на суму 95 755,46 грн з ПДВ - орендна плата за лютий 2024;

№4652-2024-108 від 29.02.2024 на суму 8 023,62 грн з ПДВ - за користування кухнею, лютий 2024;

Також на адресу відповідача позивачем було надіслано наступні акти надання послуг:·

№4652-2022-636 від 30.11.2022 на суму 9 215,28 грн з ПДВ - за користування кухнею за листопад 2022;

№4652-2023-187 від 30.04.2023 на суму 93 864,29 грн з ПДВ - орендна плата за квітень 2023, із зазначенням детального переліку послуг, що включаються в орендну плату, а також послуги ІТ (динамічна ІР-адреса) за квітень 2023;

№4652-2023-312 від 31.05.2023 на суму 93 864,29 грн з ПДВ - орендна плата за травень 2023, із зазначенням детального переліку послуг, що включаються в орендну плату, а також послуги ІТ (динамічна ІР-адреса) за травень 2023;

№4652-2024-108 від 30.04.2024 на суму 98 530,02 грн з ПДВ (залишок заборгованості - 46 381,74 грн з ПДВ) - орендна плата за квітень 2024, із зазначенням детального переліку послуг, що включаються в орендну плату, а також послуги ІТ (динамічна ІР-адреса) за квітень 2024;

№4652-2024-189 від 31.03.2024 на суму 8 236,50 грн з ПДВ - за користування кухнею у березні 2024; ·

№4652-2024-268 від 30.04.2024 на суму 8 330,46 грн з ПДВ - за користування кухнею у квітні 2024;

№4652-2024-304 від 31.05.2024 на суму 17 346,31 грн з ПДВ - за послуги з відновлення офісу згідно з п. 4.4 додатку 1 до Договору.

Звертаючись до Господарського суду міста Києва, позивач зазначає, що відповідач свої обов`язки зі сплати орендної плати та інших додаткових послуг згідно з умовами Договорів не виконав.

Як зазначає позивач у позовній заяві, станом на 17.06.2024 заборгованість Клієнта зі сплати основного боргу (орендної плати та вартості додаткових послуг) за Договорами сукупно становить 1 189 487,61 грн. (один мільйон сто вісімдесят дев`ять тисяч чотириста вісімдесят сім гривень 61 копійку), що складається з:

- заборгованість згідно з рахунком - фактурою №4652-2022-636 від 30.11.2022 (строк оплати - 15.12.2022) у сумі 103 171,72 грн з ПДВ - орендна плата за січень 2023, а також за додаткові послуги за листопад 2022, січень 2023 (перелік вказано в рахунку); ·

- заборгованість згідно з рахунком - фактурою №4652-2023-113 від 31.01.2023 (строк оплати - 15.02.2023) у сумі 103 255,10 грн з ПДВ - орендна плата за березень 2023, а також за додаткові послуги січень-березень 2023 (перелік вказано в рахунку);

- заборгованість згідно з рахунком - фактурою №4652-2023-187 від 28.02.2023 (строк оплати - 15.03.2023) у сумі 101 543,69 грн з ПДВ - орендна плата за квітень 2023, а також за додаткові послуги лютий, квітень 2023 (перелік вказано в рахунку);

- заборгованість згідно з рахунком - фактурою №4652-2023-311 від 31.03.2023 (строк оплати - 15.04.2023) у сумі 3 883,60 грн з ПДВ - за додаткові послуги, березень 2023 (перелік вказано в рахунку);

- заборгованість згідно з рахунком - фактурою №4652-2023-312 від 31.03.2023 (строк оплати - 15.04.2023) у сумі 101 543,69 грн з ПДВ - орендна плата за травень 2023, а також за додаткові послуги березень, травень 2023 (перелік вказано в рахунку);

- заборгованість згідно з рахунком - фактурою №4652-2023-535 від 30.05.2023 (строк оплати - 15.07.2022) у сумі 69 114,66 грн з ПДВ - орендна плата за серпень 2023, а також за додаткові послуги серпень 2023 (перелік вказано в рахунку);

- заборгованість згідно з рахунком - фактурою №4652-2023-600 від 31.07.2023 (строк оплати - 15.08.2023) у сумі 105 975,79 грн з ПДВ - орендна плата за вересень 2023, а також за користування кухнею у липні 2023;

- заборгованість згідно з рахунком - фактурою №4652-2023-678 від 31.08.2023 (строк оплати - 15.09.2023) у сумі 99 832,27 грн з ПДВ - орендна плата за жовтень 2023 та за послуги з користування кухнею у серпні 2023;

- заборгованість згідно з рахунком - фактурою №4652-2023-730 від 30.09.2023 (строк оплати - 15.10.2023) у сумі 99 832,27 грн з ПДВ - орендна плата за листопад 2023 та за користування кухнею у вересні 2023;

- заборгованість згідно з рахунком - фактурою №4652-2023-787 від 31.10.2023 (строк оплати - 15.11.2023) у сумі 105 693,88 грн з ПДВ - орендна плата за грудень 2023, а також за додаткові послуги жовтень, грудень 2023 (перелік вказано в рахунку);

- заборгованість згідно з рахунком - фактурою №4652-2023-788 від 31.10.2023 (строк оплати - 15.11.2023) у сумі 654,59 грн з ПДВ - за офісну канцелярію; ·

- заборгованість згідно з рахунком - фактурою №4652-2023-866 від 30.11.2023 (строк оплати - 15.12.2023) у сумі 101 443,14 грн з ПДВ - орендна плата за січень 2024, а також за додаткові послуги листопад 2023, січень 2024 (перелік вказано в рахунку);

- заборгованість згідно з рахунком - фактурою №4652-2023-867 від 30.11.2023 (строк оплати - 15.12.2023) у сумі 1 492,84 грн з ПДВ - за оренду кімнати для переговорів, листопад 2023;

- заборгованість згідно з рахунком - фактурою №4652-2023-920 від 31.12.2023 (строк оплати - 15.01.2024) у сумі 7 976,28 грн з ПДВ - за користування кухнею, грудень 2023; ·

- заборгованість згідно з рахунком - фактурою №4652-2024-5 від 12.01.2024 (строк оплати - 15.01.2024) у сумі 95 755,46 грн з ПДВ - орендна плата за лютий 2024; ·

- заборгованість згідно з рахунком - фактурою №4652-2024-108 від 29.02.2024 (строк оплати - 15.03.2024) у сумі 54 405,36 грн з ПДВ - орендна плата за квітень 2024, а також за додаткові послуги за лютий, квітень 2024 (перелік вказано в рахунку); ·

- заборгованість згідно з рахунком - фактурою №4652-2024-189 від 31.03.2024 (строк оплати - 15.04.2024) у сумі 8 236,50 грн з ПДВ - за користування кухнею у березні 2024; ·

- заборгованість згідно з рахунком - фактурою №4652-2024-268 від 30.04.2024 (строк оплати - 15.05.2024) у сумі 8 330,46 грн з ПДВ - за користування кухнею у квітні 2024; ·

заборгованість згідно з рахунком - фактурою №4652-2024-304 від 22.05.2024 (строк оплати - 15.06.2024) у сумі 17 346,31 грн з ПДВ - за послуги з відновлення офісу згідно з п. 4.4 додатку 1 до Договору.

Також позивач просить стягнути з відповідача суму інфляційного збільшення боргу,· суму нарахованих 3% річних та суму пені.

03.09.2024 позивачем подано до суду заяву про зміну розміру позовних вимог, відповідно до якої зазначено наступне. 01.08.2024 на банківський рахунок Позивача надійшла оплата від відповідача у розмірі 390 792,77 грн (триста дев`яносто тисяч сімсот дев`яносто дві гривні 77 копійок) з наступним призначенням платежу: 4652-2023-535, 4652-2023-866, 4652- 2023-867, 4652-2023-920, 4652-2024-5, 4652-2024-108, 4652-2024-189. Оренда (часткова доплата) офісу, в т.ч. ПДВ 20 % - 65 132,13 грн. 02.08.2024 на банківський рахунок Позивача надійшло ще 2 платежі від відповідача: - 17 346,31 грн (сімнадцять тисяч триста сорок шість гривень 31 копійка), призначення платежу: 4652-2024-304 за послуги з відновлення офісу, в т.ч. ПДВ 20 % - 2 891,05 грн.; - 319 378,87 грн (триста дев`ятнадцять тисяч триста сімдесят вісім гривень 87 копійок), призначення платежу: 4652-2023-311, 4652-2023-600, 4652-2022-636, 4652- 2023-787, 4652-2023-788. Оренда (часткова доплата) офісу, в т.ч. ПДВ 20 % - 53 229,81 грн. Загальна сума вказаних вище платежів становить 727 517,95 грн (сімсот двадцять сім тисяч п`ятсот сімнадцять гривень 95 копійок), в т.ч. ПДВ. Отже, у зв`язку з частковою оплатою заборгованості Відповідачем та здійсненням зарахування зустрічних однорідних вимог, станом на 02.09.2024 заборгованість Відповідача зі сплати основного боргу (орендної плати та плати за надані послуги) становить 461 969,66 грн. Таким чином, загальна сума заборгованості Відповідача перед Позивачем станом на дату складання цієї заяви (02.09.2024) становить: заборгованість з орендної плати та за надані послуги (основний борг) у розмірі 461 969,66 грн (чотириста шістдесят одна тисяча дев`ятсот шістдесят дев`ять гривень 66 копійок); сума інфляційного збільшення боргу у розмірі 69 576,21 грн (шістдесят дев`ять тисяч п`ятсот сімдесят шість гривень 21 копійка); · сума нарахованих 3% річних у розмірі 36 183,45 грн (тридцять шість тисяч сто вісімдесят три гривні 45 копійок); сума пені у розмірі 210 455,34 грн (двісті десять тисяч чотириста п`ятдесят п`ять гривень 34 копійки).

У поданій 03.09.2024 заяві позивач просить: прийняти заяву про зміну розміру позовних вимог та додані до неї документи до розгляду та долучили до матеріалів справи. Зменшити розмір позовних вимог (ціну позову). Новий розмір позовних вимог встановити 778 184,66 грн (сімсот сімдесят вісім тисяч сто вісімдесят чотири гривні 66 копійок. 3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «УРБАНІСТИКА ХАБ» (код ЄДРПОУ 43216803, адреса: Україна, 02002, місто Київ, вул. Окіпної Раїси, будинок 4, приміщення 188, офіс 24) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КИЇВ ЦЕНТРАЛЬНИЙ» (код ЄДРПОУ 41417091, адреса: вул. Шовковична 42-44, м. Київ, 01004) заборгованості з урахуванням індексу інфляції та трьох відсотків річних від простроченої суми у розмірі 567 729,32 (п`ятсот шістдесят сім тисяч сімсот двадцять дев`ять гривень 32 копійки), з яких: 461 969,66 грн (чотириста шістдесят одна тисяча дев`ятсот шістдесят дев`ять гривень 66 копійок) - заборгованість за орендну плату та надані послуги; · 69 576,21 грн (шістдесят дев`ять тисяч п`ятсот сімдесят шість гривень 21 копійка) - сума інфляційного збільшення боргу; 36 183,45 грн (тридцять шість тисяч сто вісімдесят три гривні 45 копійок) - сума нарахованих 3% річних. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «УРБАНІСТИКА ХАБ» (код ЄДРПОУ 43216803, адреса: Україна, 02002, місто Київ, вул. Окіпної Раїси, будинок 4, приміщення 188, офіс 24) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КИЇВ ЦЕНТРАЛЬНИЙ» (код ЄДРПОУ 41417091, адреса: вул. Шовковична 42-44, м. Київ, 01004) пеню в розмірі 210 455,34 грн (двісті десять тисяч чотириста п`ятдесят п`ять гривень 34 копійки). Судовий збір покласти на Відповідача та стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «УРБАНІСТИКА ХАБ» (код ЄДРПОУ 43216803, адреса: Україна, 02002, місто Київ, вул. Окіпної Раїси, будинок 4, приміщення 188, офіс 24) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КИЇВ ЦЕНТРАЛЬНИЙ» (код ЄДРПОУ 41417091, адреса: вул. Шовковична 42-44, м. Київ, 01004) судові витрати (сплачений Позивачем судовий збір) у повному розмірі.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 11.09.2024 прийнято заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Київ Центральний» про зменшення розміру позовних вимог від 03.09.2024.

07.10.2024 позивачем подано до суду заяву про зменшення розміру позовних вимог, відповідно до якої зазначено наступне. 02.09.2024 на банківський рахунок Позивача надійшло 3 платежі від Відповідача: - 57 505,62 грн (п`ятдесят сім тисяч п`ятсот п`ять гривень 62 копійки), призначення платежу: 4652-2023-187 Оренда (часткова доплата) офісу; - 88 801,93 грн (вісімдесят вісім тисяч вісімсот одна гривня 93 копійки), призначення платежу: 4652-2023-113 Оренда офісу; - 109 929,45 грн (сто дев`ять тисяч дев`ятсот двадцять дев`ять гривень 45 копійок), призначення платежу: 4652-2019-1327 Оренда офісу. в т. ч. ПДВ 20 % - 18 321,57 грн. Загальна сума вказаних вище платежів становить 256 237,00 грн (двісті п`ятдесят шість тисяч двісті тридцять сім гривень 00 копійок), в т.ч. ПДВ. Отже, на рахунку Позивача були сплачені Відповідачем та не зараховані в оплату грошові кошти (авансові платежі та переплати) у сумі 315 662,12 грн (триста п`ятнадцять тисяч шістсот шістдесят дві гривні 12 копійок). Отже, у зв`язку з частковою оплатою заборгованості відповідачем та здійсненням зарахування зустрічних однорідних вимог, станом на 04.10.2024 заборгованість Відповідача зі сплати основного боргу (орендної плати та плати за надані послуги) відсутня.

У поданій 07.10.2024 заяві позивач просить: прийняти заяву про зменшення розміру позовних вимог та додані до неї документи до розгляду та долучили до матеріалів справи. Зменшити розмір позовних вимог (ціну позову). Новий розмір позовних вимог становить 316 215,00 грн (триста шістнадцять тисяч двісті п`ятнадцять гривень 00 копійок). Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «УРБАНІСТИКА ХАБ» (код ЄДРПОУ 43216803, адреса: Україна, 02002, місто Київ, вул. Окіпної Раїси, будинок 4, приміщення 188, офіс 24) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КИЇВ ЦЕНТРАЛЬНИЙ» (код ЄДРПОУ 41417091, адреса: вул. Шовковична 42-44, м. Київ, 01004) 316 215,00 грн (триста шістнадцять тисяч двісті п`ятнадцять гривень 00 копійок), з яких: - 69 576,21 грн (шістдесят дев`ять тисяч п`ятсот сімдесят шість гривень 21 копійка) - сума інфляційного збільшення боргу; - 36 183,45 грн (тридцять шість тисяч сто вісімдесят три гривні 45 копійок) - сума нарахованих 3% річних; - 210 455,34 грн (двісті десять тисяч чотириста п`ятдесят п`ять гривень 34 копійки) - сума пені. Судовий збір покласти на Відповідача та стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «УРБАНІСТИКА ХАБ» (код ЄДРПОУ 43216803, адреса: Україна, 02002, місто Київ, вул. Окіпної Раїси, будинок 4, приміщення 188, офіс 24) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КИЇВ ЦЕНТРАЛЬНИЙ» (код ЄДРПОУ 41417091, адреса: вул. Шовковична 42-44, м. Київ, 01004) судові витрати (сплачений Позивачем судовий збір) у повному розмірі

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 06.11.2024 прийнято заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Київ Центральний» про зменшення розміру позовних вимог від 07.10.2024.

Таким чином, враховуючи подані заяви про зміну розміру позовних вимог від 03.09.2024 та заяви про зменшення розміру позовних вимог від 07.10.2024, позовними вимогами позивача є:

- стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «УРБАНІСТИКА ХАБ» (код ЄДРПОУ 43216803, адреса: Україна, 02002, місто Київ, вул. Окіпної Раїси, будинок 4, приміщення 188, офіс 24) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КИЇВ ЦЕНТРАЛЬНИЙ» (код ЄДРПОУ 41417091, адреса: вул. Шовковична 42-44, м. Київ, 01004) 316 215,00 грн (триста шістнадцять тисяч двісті п`ятнадцять гривень 00 копійок), з яких:

- 69 576,21 грн (шістдесят дев`ять тисяч п`ятсот сімдесят шість гривень 21 копійка) - сума інфляційного збільшення боргу;

- 36 183,45 грн (тридцять шість тисяч сто вісімдесят три гривні 45 копійок) - сума нарахованих 3% річних;

- 210 455,34 грн (двісті десять тисяч чотириста п`ятдесят п`ять гривень 34 копійки) - сума пені.

Відсутність заборгованості відповідача зі сплати основного боргу (орендної плати та плати за надані послуги) підтверджується також, наданим представником відповідача до суду 05.12.2024, актом звіряння взаємних розрахунків за період з 01.01.2019 по 08.09.2024.

Судом під час розгляду справи по суті було досліджено наступні докази, якими позивач та відповідач обґрунтовував свої доводи та заперечення, а саме копії: договору суборенди та обслуговування від 07.06.2023, договору суборенди та обслуговування від 01.11.2021; претензії та розрахунку заборгованості, гарантійного листа від ТОВ Урбаністика, квитанції про відправку претензії, листа №99 до ТОВ Урбаністика, трекінгу відправлень претензії Укрпошта, рахунку-фактури 4652-2023-113, рахунку-фактури 4652-2023-187, рахунку-фактури 4652-2023-311, рахунку-фактури 4652-2023-535, рахунку-фактури 4652-2023-600, рахунку-фактури 4652-2023-678, рахунку-фактури 4652-2023-730, рахунку-фактури 4652-2023-787, рахунку-фактури 4652-2023-788, рахунку-фактури 4652-2023-866, рахунку-фактури 4652-2023-86, рахунку-фактури 4652-2023-920, рахунку-фактури 4652-2024-108, рахунку-фактури 4652-2024-189, рахунку-фактури 4652-2024-268, рахунку-фактури 4652-2024-304, рахунку-фактури 4652-2022-636, рахунку-фактури 4652-2023-312, рахунку-фактури 4652-2024-5, акту наданих послуг до рах. 4652-2024-189, акту наданих послуг до рах. 4652-2023-312, акту наданих послуг до рах. 4652-2023-78, акту наданих послуг до рах. 4652-2023-113, акту наданих послуг до рах. 4652-2023-187, акту наданих послуг до рах. 4652-2023-311, акту наданих послуг до рах. 4652-2023-535, акту наданих послуг до рах. 4652-2023-600, акту наданих послуг до рах. 4652-2023-678, акту наданих послуг до рах. 4652-2023-787, акту наданих послуг до рах. 4652-2023-866, акту наданих послуг до рах. 4652-2023-867, акту наданих послуг до рах. 4652-2023-920, акту наданих послуг до рах. 4652-2024-5, акту послуг до рах. 4652-2024-268, акту наданих послуг до рах. 4652-2024-304, акту наданих послуг до рах. 4652-2022-636, акту наданих послуг до рах. 4652-2023-730, акту наданих послуг до рах. 4652-2024-108, податкової накладна №25 від 10.04.2024, податкової накладної №26 від 30.11.2022, податкової накладної №49 від 30.04.2023, податкової накладної №49 від 31.05.2023, податкової накладної №68 від 31.05.2024, податкової накладної №69 від 30.04.2024, податкової накладної №76 від 30.04.2024, податкової накладної №87 від 31.03.2024, заяви про зарахування зустрічних вимог від 14.08.2024, листування на e-mail, заяви про зарахування зустрічних вимог від 03.10.2024, акту звіряння взаємних розрахунків за період з 01.01.2019 по 08.09.2024.

Оцінюючи подані докази та наведені обґрунтування за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч.1 ст.509 Цивільного кодексу України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Відповідно до ч.2 ст.509 Цивільного кодексу України, зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

Згідно із п.1 ч.2 ст.11 Цивільного кодексу України договори та інші правочини є підставою виникнення цивільних прав та обов`язків.

У відповідності ч.1 ст.202 Цивільного кодексу України правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Згідно ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України, суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. При цьому, до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Згідно ч. 1 ст. 283 Господарського кодексу України, яка кореспондується із ч. 1 ст. 759 Цивільного кодексу України, за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у володіння та користування майно для здійснення господарської діяльності.

Відповідно до ч. 3 ст. 283 ГК України об`єктом оренди можуть бути: нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення).

Згідно ч. ч. 1, 4 ст. 286 Господарського кодексу України, орендна плата - це фіксований платіж, який орендар сплачує орендодавцю незалежно від наслідків своєї господарської діяльності. Розмір орендної плати може бути змінений за погодженням сторін, а також в інших випадках, передбачених законодавством. Строки внесення орендної плати визначаються в договорі.

Частинами 1, 5 ст. 762 Цивільного кодексу України встановлено, що за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму. Якщо розмір плати не встановлений договором, він визначається з урахуванням споживчої якості речі та інших обставин, які мають істотне значення. Плата за користування майном вноситься щомісячно, якщо інше не встановлено договором.

Відповідно до ч. 1 ст. 626 Цивільного кодексу України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Договір є обов`язковим для виконання сторонами (ст. 629 Цивільного кодексу України).

У відповідності до ст. 173 Господарського кодексу України один суб`єкт господарського зобов`язання повинен вчинити певну дію на користь іншого суб`єкта, а інший суб`єкт має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.

Відповідно до ст. ст. 525, 526 Цивільного кодексу України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Матеріалами справи встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Урбаністика Хаб» було порушено умови Договорів суборенди і обслуговування від 01.11.2021 та від 07.06.2023, внаслідок чого у останнього виникла заборгованість з орендної плати у розмірі 1 189 487,61 грн.

Під час розгляду справи Товариством з обмеженою відповідальністю «Урбаністика Хаб» було сплачено на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Київ Центральний" 1 189 487,61 грн. основної заборгованості.

З огляду на порушення відповідачем строків оплати за Договорів суборенди і обслуговування від 01.11.2021 та від 07.06.2023 позивачем було нараховано та заявлено до стягнення 69 576,21 грн. сума інфляційного збільшення боргу, 36 183,45 грн. - сума нарахованих 3% річних та 210 455,34 грн. сума пені за несвоєчасну сплату відповідачем заборгованості з орендної плати.

Станом на час розгляду справи несплаченими залишаються 69 576,21 грн. сума інфляційного збільшення боргу, 36 183,45 грн. - сума нарахованих 3% річних та 210 455,34 грн. сума пені за несвоєчасну сплату відповідачем заборгованості з орендної плати.

Щодо стягнення з відповідача 69 576,21 грн. - інфляційного збільшення боргу та 36 183,45 грн. - 3% річних, суд зазнає таке.

Відповідно до статті 625 Цивільного кодексу України, боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Сплата трьох процентів від простроченої суми (якщо інший розмір не встановлений договором або законом) не має характеру штрафних санкцій і є способом захисту майнового права та інтересу кредитора шляхом отримання від боржника компенсації (плати) за користування ним утримуваними коштами, належними до сплати кредиторові.

У разі несвоєчасного виконання боржником грошового зобов`язання у нього в силу закону (частини 2 статті 625 Цивільного кодексу України) виникає обов`язок сплатити кредитору, поряд із сумою основного боргу, суму інфляційних втрат, як компенсацію знецінення грошових коштів за основним зобов`язанням унаслідок інфляційних процесів у період прострочення їх оплати.

Кредитору, у свою чергу, згідно з частиною другою статті 625 Цивільного кодексу України належить право вимоги до боржника щодо сплати інфляційних втрат за період прострочення в оплаті основного боргу.

Цивільним кодексом України, як основним актом цивільного законодавства, не передбачено механізму здійснення розрахунку інфляційних втрат кредитора у зв`язку із простроченням боржника у виконанні грошового зобов`язання.

Водночас, частиною першою статті 8 Цивільного кодексу України визначено, що якщо цивільні відносини не врегульовані цим Кодексом, іншими актами цивільного законодавства або договором, вони регулюються тими правовими нормами цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, що регулюють подібні за змістом цивільні відносини (аналогія закону).

Частиною п`ятою статті 4 Цивільного кодексу України передбачено, що інші органи державної влади України у випадках і в межах, встановлених Конституцією України та законом, можуть видавати нормативно-правові акти, що регулюють цивільні відносини.

Законом України «Про індексацію грошових доходів населення» визначено індексацію грошових доходів населення як встановлений законами та іншими нормативно-правовими актами України механізм підвищення грошових доходів населення, що дає можливість частково або повністю відшкодувати подорожчання споживчих товарів і послуг (стаття 1 Закону). Статтею 2 цього Закону передбачено як об`єкти індексації грошові доходи громадян, одержані ними в гривнях на території України, що не мають разового характеру, перелік яких визначено у частині першій цієї статті; водночас, частиною другою статті 2 цього Закону законодавець передбачив право Кабінету Міністрів України встановлювати інші об`єкти індексації, поряд з тими, що зазначені у частині першій цієї статті.

З метою реалізації Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» Кабінет Міністрів України постановою №1078 від 17.07.2003 затвердив Порядок проведення індексації грошових доходів населення (далі - Порядок), пунктом 1 якого передбачено, що цей Порядок визначає правила обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації та сум індексації грошових доходів населення. Індекс споживчих цін обчислюється Держстатом і не пізніше 10 числа місяця, що настає за звітним, публікується в офіційних періодичних виданнях. Сума індексації грошових доходів громадян визначається як результат множення грошового доходу, що підлягає індексації, на величину приросту індексу споживчих цін, поділений на 100 відсотків (пункти 1-1, 4 Порядку).

Отже, при розрахунку інфляційних втрат у зв`язку із простроченням боржником виконання грошового зобов`язання до цивільних відносин, за аналогією закону, підлягають застосуванню норми Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» та приписи Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1078 від 17.07.2003, та Методика розрахунку базового індексу споживчих цін, затверджена наказом Державного комітету статистики України №265 від 27.07.2007.

Порядок індексації грошових коштів для цілей застосування статті 625 Цивільного кодексу України визначається із застосуванням індексу споживчих цін (індексу інфляції) за офіційними даними Державного комітету статистики України у відповідний місяць прострочення боржника, як результат множення грошового доходу на величину приросту споживчих цін за певний період, поділену на 100 відсотків (абзац п`ятий пункту 4 постанови КМУ №1078).

Статтею 625 Цивільного кодексу України визначено право особи отримати компенсацію інфляційних збитків за весь період прострочення. Якщо індекс інфляції в окремі періоди є меншим за одиницю та має при цьому економічну характеристику - «дефляція», то це не змінює його правової природи і не може мати наслідком пропуску такого місяця, оскільки протилежне зруйнує послідовність математичного ланцюга розрахунків, визначену Порядком проведення індексації грошових доходів населення, затвердженим постановою КМУ №1078 від 17.07.2003.

Об`єднаною палатою Верховного Суду у постанові від 20.11.2020 у справі №910/13071/19 роз`яснено, що сума боргу, внесена за період з 1 до 15 числа включно відповідного місяця, індексується за період з урахуванням цього місяця, а якщо суму внесено з 16 до 31 числа місяця, то розрахунок починається з наступного місяця. За аналогією, якщо погашення заборгованості відбулося з 1 по 15 число включно відповідного місяця - інфляційна складова розраховується без урахування цього місяця, а якщо з 16 до 31 числа місяця - інфляційна складова розраховується з урахуванням цього місяця.

Отже, якщо період прострочення виконання грошового зобов`язання складає неповний місяць, то інфляційна складова враховується або не враховується в залежності від математичного округлення періоду прострочення у неповному місяці.

Методику розрахунку інфляційних втрат за неповний місяць прострочення виконання грошового зобов`язання доцільно відобразити, виходячи з математичного підходу до округлення днів у календарному місяці, упродовж якого мало місце прострочення, а саме:

- час прострочення у неповному місяці більше півмісяця (> 15 днів) = 1 (один) місяць, тому за такий неповний місяць нараховується індекс інфляції на суму боргу;

- час прострочення у неповному місяці менше або дорівнює половині місяця (від 1, включно з 15 днями) = 0 (нуль), тому за такий неповний місяць інфляційна складова боргу не враховується.

Таким чином, враховуючи наявний факт порушення відповідачем грошового зобов`язання та положення Цивільного кодексу України, вимоги про стягнення з відповідача 3% річних та інфляційних втрат є правомірними.

Відповідачем заперечення щодо стягнення 3% річних та інфляційних втрат подано не було.

Здійснивши перевірку наведеного позивачем розрахунку, суд дійшов висновку, що останній є арифметично вірним, а тому з відповідача на користь позивача підлягає стягненню 69 576,21 грн. сума інфляційного збільшення боргу, 36 183,45 грн. - сума нарахованих 3% річних.

Щодо стягнення з відповідача суми пені за несвоєчасну сплату відповідачем заборгованості з орендної плати у розмірі 210 455,34 грн., суд зазнає таке.

Відповідно до ст.611 ЦК України у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема сплата неустойки.

Згідно з чч.1,3 ст.549 ЦК України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання.

Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання.

Відповідно до ч.1 ст.230 ГК України штрафними санкціями є господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання.

Відповідно до п. 8.1 додатків 1 до Договорів якщо «Клієнт» не сплачує Загальну Місячну Плату або інші платежі, що підлягають до сплати за цим Договором та усіма Додатками до нього одразу після їх отримання, «Постачальник» має право нарахувати пеню у розмірі нуль цілих одна десята (0.1%) відсотка від простроченої суми за кожний день прострочення. Якщо «Клієнт» оскаржує будь-яку частину рахунка-фактури, «Клієнт» сплачує суму, з якою згодний, до встановленого терміну. В іншому випадку неоплата зумовлює застосування «Постачальником» штрафів за таке прострочення.

Відповідно до ч.6 ст.232 ГК України нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов`язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов`язання мало бути виконано.

Даним приписом передбачено не позовну давність, а період часу, за який нараховується пеня і який не повинен перевищувати шести місяців від дня, коли відповідне зобов`язання мало бути виконане; законом або укладеним сторонами договором може бути передбачено більшу або меншу тривалість цього періоду. Його перебіг починається з дня, наступного за останнім днем, у який зобов`язання мало бути виконане, і початок такого перебігу не може бути змінений за згодою сторін. Необхідно також мати на увазі, що умова договору про сплату пені за кожний день прострочення виконання зобов`язання не може розцінюватися як установлення цим договором іншого, ніж передбачений частиною шостою статті 232 ГК України, строку, за який нараховуються штрафні санкції.

Таким чином, законодавець передбачив право сторін визначати у договорі розмір санкцій і строки їх нарахування за прострочення виконання зобов`язання. У разі відсутності таких умов у договорі нарахування штрафних санкцій припиняється через шість місяців від дня, коли зобов`язання мало бути виконано відповідно до частини 6 статті 232 ГК України.

Отже Законом або укладеним сторонами договором може бути передбачено більшу або меншу тривалість цього періоду. Його перебіг починається із дня, наступного за останнім днем, у який зобов`язання мало бути виконано, і початок такого перебігу не може бути змінений за згодою сторін.

Аналогічна правова позиція наведена у постанові Верховного Суду від 10.07.2018 у справі № 927/1091/17.

Також подібні за змістом до даних правовідносин є висновки у ряді інших постанов Верховного Суду, зокрема, у постанові від 07.06.2019 по справі №910/23911/16, у постанові від 13.09.2019 по справі №902/669/18, від 12.06.2018 по справі № 910/4164/17, від 22.11.2018 по справі № 903/962/17, у яких висловлено позицію про те, що умова договору про сплату пені за кожний день прострочення виконання зобов`язання не може розцінюватися як установлення цим договором іншого, ніж передбачений частиною шостою статті 232 ГК України, строку, за який нараховуються штрафні санкції".

Суд звертає увагу, що приписи п. 8.1 додатків 1 до Договорів не містять умов нарахування пені більше 6 місяців.

Перевіривши відповідні розрахунки пені, суд дійшов висновку, що розрахунок пені позивача є вірним, а тому задоволенню підлягають позовні вимоги в частині пені в розмірі 210 455,34 грн.

Статтею 74 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог та заперечень.

Відповідно до ст.ст. 76, 77 Господарського процесуального кодексу України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

З огляду на викладене, суд вважає вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Київ Центральний» обґрунтованими та відповідно такими, що підлягають задоволенню.

Витрати по сплаті судового збору відповідно до ч. 1 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, покладаються на відповідача.

Керуючись ст. ст. 73-74, 76-79, 86, 129, 233, 237-238, 240-242, 255 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Київ Центральний» задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Урбаністика Хаб" (02152, м. Київ, проспект Павла Тичини, 1В, офіс А; код ЄДРПОУ 43216803) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Київ Центральний" (01004, м. Київ, вул. Шовковична, 42-44; код ЄДРПОУ 41417091) 316 215,00 грн. (триста шістнадцять тисяч двісті п`ятнадцять гривень 00 копійок), що складається з: 69 576,21 грн. (шістдесят дев`ять тисяч п`ятсот сімдесят шість гривень 21 копійка) - сума інфляційного збільшення боргу; 36 183,45 грн. (тридцять шість тисяч сто вісімдесят три гривні 45 копійок) - сума нарахованих 3% річних та 210 455,34 грн. (двісті десять тисяч чотириста п`ятдесят п`ять гривень 34 копійки) - сума пені.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Урбаністика Хаб» (02152, м. Київ, проспект Павла Тичини, 1В, офіс А; код ЄДРПОУ 43216803) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Київ Центральний» (01004, м. Київ, вул. Шовковична, 42-44; код ЄДРПОУ 41417091) витрати по сплаті судового збору в розмірі 4 743, 23 грн. (чотири тисячі сімсот сорок три гривні 23 копійки).

4. Видати накази після набрання рішенням законної сили.

У судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення, з урахуванням ч. 4 ст. 116 ГПК України, складено та підписано 03.02.2025.

Суддя Оксана БЛАЖІВСЬКА

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.01.2025
Оприлюднено04.02.2025
Номер документу124860291
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з правочинів щодо акцій, часток, паїв, інших корпоративних прав в юридичній особі оренди

Судовий реєстр по справі —910/8624/24

Рішення від 22.01.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Блажівська О.Є.

Рішення від 22.01.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Блажівська О.Є.

Ухвала від 11.12.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Блажівська О.Є.

Ухвала від 09.12.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Блажівська О.Є.

Ухвала від 06.11.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Блажівська О.Є.

Ухвала від 14.10.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Блажівська О.Є.

Ухвала від 11.09.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Блажівська О.Є.

Ухвала від 07.08.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Блажівська О.Є.

Ухвала від 15.07.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Блажівська О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні