Ухвала
від 27.01.2025 по справі 752/10164/24
ГОЛОСІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 752/10164/24

Провадження по справі № 1-кс/752/929/25

У Х В А Л А

іменем України

"27" січня 2025 р. слідчий суддя Голосіївського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління Головного управління Національної поліції у м. Києві ОСОБА_3 , про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою у кримінальному провадженні № 42024100000000092 від 13.02.2024, стосовно

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця села Приборівка Липовецького району Вінницької області, громадянина України, який обіймає посаду начальника відділу планування капітальних видатків управління капітальних видатків Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), який фактично проживає за адресою: АДРЕСА_1 , має реєстрацію за адресою: АДРЕСА_2 , раніше не судимого, -

підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України,

прокурора - ОСОБА_5 ,

підозрюваного - ОСОБА_4 ,

захисника - ОСОБА_6 ,

встановив:

24.01.2025 до слідчого суді Голосіївського районного суду м. Києва надійшло клопотання слідчого ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Київської міської прокуратури ОСОБА_5 , у кримінальному провадженні № 42024100000000092 від 13.02.2024, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.191, ч.1 ст.255 КК України, про застосування стосовно ОСОБА_4 , який підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 КК України, запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

В обґрунтування вимог клопотання слідчим зазначено, що у період часу з вересня 2021 року по червень 2024 на території м. Києва, ОСОБА_4 , обіймаючи посаду начальника відділу планування капітальних видатків управління капітальних видатків Департаменту освіти і науки, будучи службовою особою, зловживаючи службовими становищем, у складі організованої групи, до якої увійшли заступник директора-начальника управління капітальних видатків Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) ОСОБА_7 , заступник директора з адміністративно-господарської роботи Київського спортивного ліцею - ОСОБА_8 , генеральний директор ТОВ «Технобудсервіс2006» ОСОБА_9 , інженер з проектно-кошторисної роботи ТОВ «Технобудсервіс2006» ОСОБА_10 та ФОП - ОСОБА_11 , в умовах воєнного стану, повторно заволоділи грошовими коштами державного бюджету в сумі 2 159 853,56 грн. під час капітального ремонту приміщень спортивного комплексу №1 ЗНЗ "Київський спортивний ліцей-інтернат", розташованого за адресою: вул. Героїв Севастополя, 37, у м. Києві, шляхом завищення вартості матеріальних ресурсів за договорами №145-3132-Тд від 22.10.2021 та № від 19.09.2023 98-3132-Вт-1178-491.

Так, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, однак не пізніше 16 вересня 2021 року у заступника директора - начальника управління капітальних видатків Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) ОСОБА_7 , який призначений на посаду наказом директора Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) ОСОБА_12 від 02.06.2020 №205К, виник злочинний умисел, спрямований на організацію заволодіння бюджетними коштами, які виділялася на капітальний ремонт навчальних закладів, що підпорядковуються Департаменту освіти і науки, й він прийняв рішення створити організовану групу.

Розроблений ОСОБА_7 злочинний план організації та керівництва заволодінням бюджетних коштів службовими особами полягав у наступному:

1. Визначення інвестиційних проєктів та об`єктів капітального ремонту, які пропонуються до фінансування, визначення їх пріоритетності та першочерговості виконання робіт;

2.Забезпечення підготовки пакету документів щодо розподілу бюджетних асигнувань на фінансування капітального ремонту за рахунок бюджетних коштів;

3.Забезпечення проведення відкритих торгів із попереднім залученням субпідрядної організації для складання дефектних актів на капітальні ремонти об`єктів;

4.Складання зведених кошторисних розрахунків вартості об`єкта будівництва із включенням до загальної вартості робіт та послуг завідомо завищену вартість;

5.Заволодіння бюджетними коштами, які виділялася для капітального ремонту певних навчальних та розподіл грошових коштів між учасниками організованої групи.

Розробивши план, ОСОБА_7 залучив до його реалізації начальника відділу планування капітальних видатків управління капітальних видатків Департаменту освіти і науки ОСОБА_4 , заступника директора з адміністративно-господарської роботи Київського спортивного ліцею - ОСОБА_8 , генерального директора ТОВ «Технобудсервіс2006» ОСОБА_9 , інженера з проектно-кошторисної роботи ТОВ «Технобудсервіс2006» ОСОБА_10 та ФОП ОСОБА_11 , які, переслідуючи корисливий мотив, надали згоду на участь в організованій групі.

Організована і очолена ОСОБА_7 організована група, мала ознаки стійкої організованої групи, існувала у період з вересня 2021 року по 21.06.2024, та вчинила кримінальні правопорушення за наступних обставин.

Так ОСОБА_4 , призначений на посаду начальника відділу планування капітальних видатків управління капітальних видатків Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) наказом директора Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) ОСОБА_12 від 21.04.2020 №175К, будучи службовою особою, здійснював підготовку планових бюджетних асигнувань для подальшої їх реалізації, контролював виконання будівельних робіт, надавав вказівки, консультації з приводу захисту від працівників правоохоронних органів щодо якості та виконання будівельних робіт, взаємодіяв з керівниками та засновниками суб`єктів господарської діяльності.

ОСОБА_8 , призначений наказом директора ЗНЗ «Київський спортивний ліцей-інтернат» ОСОБА_13 від 28.01.2014 № 21-К на посаду заступника директора з адміністративно-господарської роботи Київського спортивного ліцею та наказом від 25 серпня 2021 року № 140-к - відповідальним за перевірку відповідності поточних цін на ринку будівельних матеріалів, будучи при цьому службовою особою, відповідав за перевірку відповідності поточних цін на ринку будівельних матеріалів, забезпечував укладання прямих договорів з ТОВ «Технобудсервіс2006», підписання актів виконаних робіт за формою К6-2в та Кб-3, до яких внесено завідомо завищену вартість матеріалів.

ОСОБА_9 , який відповідно до наказу №5 від 21.01.2009 та протоколу №3 від 20.01.2009 зборів засновників ТОВ «Технобудсервіс2006» обіймав посаду генерального директора ТОВ «Технобудсервіс2006», будучи при цьому службовою особою, забезпечував виконання будівельних робіт за завищеними цінами, вносив недостовірні відомості до актів виконаних робіт за формою Кб-2в та Кб-3, конвертував безготівкові кошти у готівку, з подальшим переданням готівки організатору групи ОСОБА_14 для розподілення коштів між учасниками організованої групи, надавав вказівки ОСОБА_10 щодо підготовки необхідної проектно-кошторисної документації із внесенням завідомо завищених цін на матеріальні ресурси, підписував акти виконаних робіт за формою К6-2в та Кб-3, до яких внесені недостовірні відомості, надавав вказівки ОСОБА_11 щодо завищення цін на матеріальні ресурси на 30 %.

ОСОБА_10 , який наказом генерального директора ТОВ «Технобудсервіс2006» ОСОБА_9 від 06.03.2020 №22-К призначений на посаду інженера з проектно-кошторисної роботи ТОВ «Технобудсервіс2006», будучи службовою особою, виконував вказівки ОСОБА_9 щодо підготовки необхідної проектно-кошторисної документації за завідомо завищеними цінами, готував і підписував підсумкові відомості ресурсів із внесенням завідомо завищених цін на матеріальні ресурси.

ФОП ОСОБА_11 на підставі договору про надання послуг №1 від 10.08.2021 з ТОВ «Технобудсервіс2006», здійснювала від імені ТОВ «Технобудсервіс2006» замовлення обладнання та матеріалів з метою конвертування грошових коштів, а також досліджувала можливості та перспективи ведення комерційних операцій із закупівлі будівельних матеріалів, будівельного обладнання та інструментів, інших товарів для здійснення господарської діяльності підприємства; створювала та підтримувала бази даних контрагентів-постачальників; організовувала та проводила переговори з постачальниками від імені підприємства підписання договорів та контроль за їх виконанням; організовувала процес постачання будівельних матеріалів та будівельного обладнання на будівельні об`єкти, контроль їх якості та відповідності умовам договору; організовувала та проводила переговори з замовниками від імені підприємства на предмет узгодження ціни продажу будівельних матеріалів та будівельного обладнання при підписанні договірних цін та актів виконаних робіт; розробляла ціновий та кількісний аналіз закуплених та реалізованих у процесі виробництва будівельних матеріалів та будівельного обладнання; організовувала безперебійну роботу складу, регулярну інвентаризацію складських залишків, кооперацію роботи складу з транспортним відділом підприємства; визначала загальну характеристика умов роботи конкурентів; надавала прогноз стану кон`юнктури ринку будівельних матеріалів на наступні два роки;

Так, 16 вересня 2021 року ЗНЗ «Київський спортивний ліцей-інтернат» оголошено про проведення відкритих торгів та на iнтернет-сторінці «https://prozorrо.gov.ua» розміщено оголошення UA-2021-09-16-001473-c щодо капітального ремонту приміщень спортивного комплексу №1 ЗНЗ "Київський спортивний ліцей-інтернат" за адресою: вул. Героїв Севастополя, 37, Солом`янський район, м. Київ, з очікуваною вартістю 16 721 556,40 гривень із строком виконання робіт до 30 вересня 2023 року з запланованою датою та часом проведення електронного аукціону - 04.10.2021. Закріплена адреса публікації: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-09-16-001473-c. Ціну зазначено як критерій вибору переможця.

Після цього, генеральний директор ТОВ «Технобудсервіс2006» ОСОБА_9 , з метою заволодіння бюджетними коштами, достовірно знаючи про завищення очікуваної вартості матеріалів та послуг в тендерній пропозиції, за вказівкою ОСОБА_7 , прийняв участь в процедурі закупівлі капітального ремонту приміщень спортивного комплексу №1 ЗНЗ "Київський спортивний ліцей-інтернат" та за результатами проведеного тендеру 05.10.2021 ТОВ «Технобудсервіс2006» визначено переможцем процедури з ціновою пропозицією 15 511 124,01 грн.

22.10.2021, реалізуючи злочинний план, направлений на заволодіння бюджетними коштами, виділеними на проведення капітального ремонту приміщень спортивного комплексу №1 ЗНЗ «Київський спортивний ліцей-інтернат» між директором ТОВ «Технобудсервіс2006» ОСОБА_9 , за адресою: місто Київ, бульвар Гавела Вацлава 46, та директором ЗНЗ «Київський спортивний ліцей-інтернат» ОСОБА_15 , який не був обізнаний про злочинні дії учасників організованої групи, укладено договір №145-3132-Тд виконання робіт на загальну суму 15 511 124,01 грн без ПДВ, до якого внесено заздалегідь завищену ціну в частині матеріальних ресурсів.

Надалі, ОСОБА_7 , реалізуючи спільний із ОСОБА_4 , ОСОБА_8 , ОСОБА_16 , ОСОБА_10 та ОСОБА_11 , злочинний план, діючи умисно з корисливих мотивів, з метою заволодіння бюджетними коштами, у складі організованої групи, у невстановленим слідством місці, день та час, не пізніше 22 жовтня 2021 року надав генеральному директору ТОВ «Технобудсервіс2006» ОСОБА_9 , вказівку щодо складання дефектних актів на капітальний ремонт приміщень спортивного комплексу №1 ЗНЗ "Київський спортивний ліцей-інтернат", до яких внесені заплановані роботи, із необхідністю придбання матеріальних ресурсів.

22.10.2021, за адресою: м. Київ, вул. Набережно-Лугова 8, ОСОБА_9 з метою заволодіння бюджетними коштами, надав вказівку ФОП « ОСОБА_11 » та інженеру-кошториснику ТОВ «Технобудсервіс2006» ОСОБА_10 , за допомогою програмного комплексу АВК-5, на підставі дефектних актів скласти зведений кошторисний розрахунок вартості об`єкта будівництва (капітальний ремонт приміщень спортивного комплексу №1 ЗНЗ "Київський спортивний ліцей-інтернат" (б/н) у поточних цінах станом на 23.09.2021, включивши до загальної вартості, завідомо завищену вартість на наступні матеріали:

-Блок дверний шпонований однопольний з глухим полотном, ДГ 21-7 в комплекті, в кількості 8 шт. (завищено на 76 645,28 гривень без ПДВ);

-Відливи віконні фарбовані в кількості 48,97 м, (завищено на 6722,60 гривень без ПДВ);

-Газоблок 150х200х600 мм в кількості 13,6322 м3, (завищено на 30 833,98 гривень без ПДВ);

-Грунтовка Knauf Grundiermittel (Грундирміттель) в кількості 295,25 кілограм, (завищено на 14629,64 гривень без ПДВ);

- Грунтовка для вбираючих бетонних і цементно-піщаних основ Thomsit R 777, в кількості 249,36 кілограм, (завищено на 11 510,46 гривень без ПДВ);

-Грунтовка СТ 99 (Антигрибок) в кількості 841,3 літри (завищено на 27 495,17 гривень без ПДВ);

-Двері протипожежні металеві ДМ 21-12 в комплекті з наличником, в кількості 1 шт., (завищено на 7834,91 гривень без ПДВ);

-Двері протипожежні металеві ДМ 21-9 в комплекті з наличником в кількості 1 шт., (завищено на 6437,07 гривень без ПДВ);

-Еластична гідроізоляційна суміш (2-хкомпонент.) Ceresit CR 66, в кількості 1660,19 кілограм, (завищено на 44 078,04 грн. без ПДВ);

-Засувка "Батерфляй" з чавунним диском, діаметр 65 мм в кількості 4 шт., (завищено на 6467,84 гривень без ПДВ);

-З`єднувач для повітровода круглого перерізу, діаметр 150 мм Вентс в кількості 140 шт. (завищено на 13 785,80 гривень без ПДВ);

-Кабель ВВГнгд 3?2,5 в кількості 1144,65 метрів, (завищено на 17 343,17 гривень без ПДВ);

-Кабель ВВГнгд 3x1,5 в кількості 2367,34 метрів, (завищено на 25 027,92 гривень без ПДВ);

-Коліно 90 гр для повітровода круглого перерізу, діаметр 150 мм Вентс в кількості 22 шт., (завищено на 4813,82 гривень без ПДВ);

-Крани шарові діаметр 20 мм в кількості 71 шт., (завищено на 15 150,34 гривень без ПДВ);

-Крани шарові діаметр 25 мм в кількості 36 шт., (завищено на 8974,20 гривень без ПДВ);

-Крани шарові діаметр 32 мм в кількості 17 шт., (завищено на 8372,50 гривень без ПДВ);

-Крани шарові діаметр 40 мм в кількості 4 шт., (завищено на 27,28 гривень без ПДВ);

-Крани шарові діаметр 50 мм в кількості 6 шт., (завищено на 5840,64 гривень без ПДВ);

-Листи гіпсокартонні вологостійкі, товщина 12,5 мм в кількості 121,59 м2, (завищено на 6790,80 гривень без ПДВ);

-Маячні профілі металеві оцинковані в кількості 3895,93 метрів, (завищено на 25 734,16 гривень без ПДВ);

-Плитка керамічна для стін в кількості 492,129 м2, (завищено на 183 485,38 гривень без ПДВ);

-Плитки керамічні для підлог типу ГРЕС в кількості 11,52 м2, (завищено на 5053,59 гривень без ПДВ);

-Повітропроводи круглого перерізу, діаметр 150 мм L 1000 мм Вентс в кількості 70,8 метрів, (завищено на 21 204,60 гривень без ПДВ);

-Розчин готовий кладковий важкий цементний, марка М150 в кількості 6,694125 м3, (завищено на 7753,43 гривень без ПДВ);

-Світильник LED 600х600 в кількості 97 шт., (завищено на 37 726,21 гривень без ПДВ);

-Світильник стельовий круглий в кількості 16 шт., (завищено на 11531,36 гривень без ПДВ);

-Скоба однолапкова діам. 20 мм в кількості 62,05 (100 шт.), (завищено на 17 872,04 гривень без ПДВ);

-Стяжка високоміцна F-35 Siltek в кількості 60454 кілограм, (завищено на 100 958,18 гривень без ПДВ);

-Труба теплоізоляційна зі вспіненого каучука діаметр 76 х 13 мм в кількості 215,642 метра, (завищено на 14 363,91 гривень без ПДВ);

-Фарба водоемульсійна в кількості 879,06 кілограм, (завищено на 121 327,86 гривень без ПДВ);

-Шпаклівка стартова Knauf, в кількості 3492,71 шт., (завищено на 28 779,93 гривень без ПДВ);

-Штукатурка Siltek PM-10, в кількості 13428 шт., (завищено на 28 064,52 гривень без ПДВ);

-Штукатурка Ротбанд, в кількості 67 645,415 кілограм, (завищено на 285 359,59 гривень без ПДВ);

Всього вартість матеріалів завищено на суму 1 227 996,22 гривень, що було узгоджено між учасниками організованої групи.

Надалі, ОСОБА_9 , виконуючи відведену йому функцію у вчиненні кримінального правопорушення у складі організованої групи спільно із ОСОБА_7 , ОСОБА_4 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 та ОСОБА_11 , 22.10.2021, знаходячись у офісі ТОВ «Технобудсервіс2006», за адресою: м. Київ, вул. Набережно-Лугова 8, з метою заволодіння бюджетними коштами, підписав та завірив печаткою ТОВ «Технобудсервіс2006», локальні кошториси та відомості ресурсів до локальних кошторисів, надавши їм таким чином офіційного змісту, до яких було внесено завідомо завищену вартість матеріальних ресурсів на загальну суму 1 227 996,22 гривень без ПДВ, необхідних для проведення капітального ремонту приміщень спортивного комплексу №1 ЗНЗ "Київський спортивний ліцей-інтернат", що було заздалегідь обумовлено із учасниками організованої групи.

ОСОБА_9 , реалізуючи спільний із ОСОБА_7 , ОСОБА_4 , ОСОБА_8 , ОСОБА_10 та ОСОБА_11 , злочинний план, діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою заволодіння бюджетними коштами, при невстановлених слідством обставинах, 22.10.2021 організував подання до ЗНЗ "Київський спортивний ліцей-інтернат" зазначених вище локальних кошторисів і підсумкових відомостей до них, що і стало підставою формування Договірної ціни (додаток № 2 до договору) у загальному розмірі 15 511 124, 01 грн.

ОСОБА_8 , з метою заволодіння бюджетними коштами, будучи відповідальним за перевірку відповідності поточних цін на ринку будівельних матеріалів, погодив вартість будівельних матеріалів на підставі локальних кошторисів, наданих ОСОБА_9 , при цьому не здійснив належний моніторинг цін серед суб`єктів господарювання, які зарекомендували себе на ринку.

У подальшому, директор ЗНЗ "Київський спортивний ліцей-інтернат" ОСОБА_17 , який не був обізнаним щодо злочинних дій і намірів ОСОБА_7 , ОСОБА_9 , ОСОБА_4 , ОСОБА_8 , ОСОБА_10 та ОСОБА_11 , погодив запропоновану ОСОБА_9 від імені ТОВ «Технобудсервіс2006» договірну ціну за договором на рівні 15 511 124, 01 грн. (протокол узгодження цін на матеріальні ресурси на 2021 рік).

Діючи на виконання визначеної йому функції в організованій групі, ОСОБА_9 у невстановленим досудовим розслідуванням день, перебуваючи у приміщенні за фактичним місцезнаходженням ТОВ «Технбудсервіс2006» за адресою: м. Київ, вул. Набережно-Лугова, 8, з метою заволодіння бюджетними коштами, на виконання договору №145-3132-Тд від 22.10.2021, склав та підписав офіційні документи від імені ТОВ «Технобудсервіс2006» - Акти №1-13 приймання виконаних будівельних робіт за період з грудня 2021 року по липень 2023 року, до змісту яких було внесено відомості про використані будівельні матеріали під час виконання таких будівельних робіт, вартість яких була завищеною у порівнянні із середньо ринковою вартістю таких будівельних матеріалів на суму 1 227 996,22 грн. без ПДВ.

ОСОБА_10 , діючи у складі організованої групи спільно з ОСОБА_7 , ОСОБА_4 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 та ОСОБА_11 , з метою заволодіння бюджетними коштами та одержання повного розрахунку за Договором, при невстановлених слідством обставинах, склав, підписав та видав від імені ТОВ «Технобудсервіс2006» підсумкові відомості ресурсів до Актів №1-13 приймання виконаних будівельних робіт за період з грудня 2021 року по липень 2023 року, в яких було завищено вартість придбаних та встановлених під час капітального ремонту приміщень спортивного комплексу №1 ЗНЗ "Київський спортивний ліцей-інтернат" матеріальних ресурсів, а саме зазначено, що загальна вартість робіт за Актами приймання виконаних будівельних робіт (ф.№КБ-2в) до Договору №145-3132-Тд від 22.10.2021р. становить 15 087 291,63 грн. (в т.ч. ПДВ 2 514 548,61 грн.).

У подальшому, складені ОСОБА_10 акти приймання виконаних будівельних робіт та підсумкові відомості ресурсів, були підписані ОСОБА_9 як директором ТОВ «Тенхобудсервіс2006».

У свою чергу заступник директора з адміністративно-господарської роботи Київського спортивного ліцею ОСОБА_8 , діючи на виконання відведеної йому функції у складі організованої групи, перебуваючи у своєму службовому кабінеті за адресою: м. Київ, бульвар Вацлава Гавела, 46, з метою заволодіння бюджетними коштами, за вказівкою ОСОБА_4 , передав акти виконаний робіт на підпис директору ЗНЗ «Київський спортивний ліцей-інтернат» ОСОБА_15 , який не будучи обізнаними про злочинні дії, сприймаючи надані підрядником документи як правдиві та такі, що відображають об`єктивну інформацію стосовно виконаних робіт і вартості придбаних матеріальних ресурсів, перевіривши лише об`єми та якість наданих послуг, погодив та підписав Акти №1-13 приймання виконаних будівельних робіт (форма № КБ-2в) на загальну суму 15 087 291,63 грн., та Довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма № КБ-3).

У подальшому, на підставі зазначених документів із розрахункових рахунків № НОМЕР_1 , № НОМЕР_2 , № НОМЕР_3 ЗНЗ «Київський спортивний ліцей» на рахунок НОМЕР_5 ТОВ «Технобудсервіс 2006» в оплату за Договором №145-3132-Тд від 22.10.2021р. перерахувало 15 087 291,63 грн.

Після перерахування грошових коштів на рахунки ТОВ «Технобудсервіс2006», ОСОБА_9 , який мав безпосередній доступ до рахунків, з метою заволодіння бюджетними коштами, за невстановлених обставин, здійснював конвертування отриманих грошових коштів та передавав їх ОСОБА_7 , який в розподіляв їх між учасниками організованої групи.

Згідно висновку судово-економічної експертизи №16-2/12-2024 від 16.12.2024 розмір збитків від перевищення вартості матеріальних ресурсів, які включені до Актів за ф.№КБ-2в до Договору виконання робіт №145-3132-Тд від 22.10.2021, над ринковою вартістю матеріальних ресурсів станом на дату укладання договору (22.10.2021р.) та станом на 19.12.2022р. (дату зміни цін на матеріальні ресурси в Актах ф.№КБ-2в), визначеною у висновку експерта №2111-24 від 21.11.2024р., складає 1 227 996,22 грн. без ПДВ.

За таких обставин, ОСОБА_7 , разом із ОСОБА_4 , ОСОБА_8 , ОСОБА_16 , ОСОБА_10 та ОСОБА_11 , заволоділи грошовими коштами місцевого бюджету під час виконання робіт за договором №145-3132-Тд від 22.10.2021 з «Капітального ремонту приміщень спортивного комплексу №1 ЗНЗ "Київський спортивний ліцей-інтернат" в розмірі 1 227 996,22 грн., що відповідає особливо великому розміру.

Продовжуючи реалізацію злочинного плану, спрямованого на заволодіння бюджетними коштами ОСОБА_7 разом із ОСОБА_4 , ОСОБА_8 , ОСОБА_16 , ОСОБА_10 та ОСОБА_11 , вирішили провести коригування договору та 27 серпня 2023 року оголосили про проведення відкритих торгів «https://prozorrо.gov.ua» розміщено оголошення UA-2023-08-27-000454-a щодо капітального ремонту приміщень спортивного комплексу №1 "Київського спортивного ліцею-інтернат" за адресою: місто Київ, вул. Героїв Севастополя, 37, (коригування) з очікуваною вартістю 9 002 158,00 гривень з запланованою датою та часом проведення електронного аукціону - 04.10.2021. Закріплена адреса публікації: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-08-27-000454-a. Ціну зазначено як критерій вибору переможця..

Після цього, генеральний директор ТОВ «Технобудсервіс2006» ОСОБА_9 , достовірно знаючи про завищення очікуваної вартості матеріалів та послуг в тендерній пропозиції, за вказівкою ОСОБА_7 , як керівник ТОВ «Технобудсервіс2006», прийняв участь в процедурі закупівлі капітальний ремонт приміщень спортивного комплексу №1 "Київського спортивного ліцею" (коригування) та за результатами проведеного тендеру 05.09.2023 переможцем процедури визначено ТОВ «Технобудсервіс2006» з ціновою пропозицією 8 800 476,44 грн.

Продовжуючи реалізацію свого злочинного плану, направленого на заволодіння бюджетними коштами, 19.09.2023, перебуваючи в приміщенні Київського спортивного ліцею за адресою: місто Київ, бульвар Гавела Вацлава 46, ОСОБА_9 , діючи заздалегідь з розробленим планом, умисно, з корисливих мотивів, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх діянь, передбачаючи суспільно-небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, уклав Договір № 98 Вт-1178-491 з директором ЗНЗ «Київський спортивний ліцей-інтернат» ОСОБА_15 , який не був обізнаний про злочинні дії учасників організованої групи, на виконання робіт на загальну суму 8 800 476,44 гривень, до якого було внесено заздалегідь завищену ціну на будівельні матеріали.

Надалі, ОСОБА_7 , реалізуючи спільний із ОСОБА_4 , ОСОБА_8 , ОСОБА_16 , ОСОБА_10 та ОСОБА_11 злочинний умисел, діючи умисно з корисливих мотивів, у складі організованої групи, з метою заволодіння бюджетними коштами, у невстановленим слідством місці, день та час, але не пізніше 19.09.2023 року надав генеральному директору ТОВ «Технобудсервіс2006» ОСОБА_9 , вказівку щодо складання дефектних актів на капітальний ремонт приміщень спортивного комплексу №1 ЗНЗ "Київський спортивний ліцей-інтернат", до яких внесені заплановані роботи, із необхідністю придбання матеріальних ресурсів.

19.09.2023, ОСОБА_16 , перебуваючи за адресою: м. Київ, вул. Набережно-Лугова 8, з метою заволодіння бюджетними коштами, надав вказівку ФОП « ОСОБА_11 » та інженеру-кошториснику ТОВ «Технобудсервіс2006» ОСОБА_10 щоб останні за допомогою програмного комплексу АВК-5, на підставі дефектних актів склали зведений кошторисний розрахунок вартості об`єкта будівництва (капітальний ремонт приміщень спортивного комплексу №1 ЗНЗ "Київський спортивний ліцей-інтернат" (б/н) у поточних цінах станом на 30.08.2023, включивши до загальної вартості робіт та послуг завідомо завищену вартість на наступні матеріали:

-Блок дверний шпонований однопільний з глухим полотном, ДГ 21-10 в комплекті в кількості 9 шт. (завищено на 112 816,80 гривень без ПДВ);

-Блок дверний ламінований однопільний з глухим полотном, ДГ 21-7 в комплекті в кількості 3 шт. (завищено на 28 166,73 гривень без ПДВ);

-Блок дверний ламінований однопільний з глухим полотном, ДГ 21-8 в комплекті в кількості 13 шт. (завищено на 122 055,83 гривень без ПДВ);

-Блок дверний ламінований однопільний з глухим полотном, ДГ 21-9 в комплекті в кількості 14 шт. (завищено на 131 444,74 гривень без ПДВ);

-Бойлер електричний вертикальний на 120 л в кількості 2 шт. (завищено на 15 546,54 гривень без ПДВ);

-Бойлер електричний горизонтальний на 120 л в кількості 3 шт. (завищено на 15 575,58 гривень без ПДВ);

-Бойлер електричний на 80 л в кількості 2 шт. (завищено на 11 445,76 гривень без ПДВ);

-Вентилятори ВКМ 150 в кількості 2 шт. (завищено на 5626,66 гривень без ПДВ);

-Грунтовка для вбираючих бетонних і цементно-піщаних основ Thomsit R 777 в кількості 71,21 кілограм (завищено на 3099,06 гривень без ПДВ);

-Душева перегородка (каркас алюмінієва профільна система, заповнення сендвіч- панель 25 мм) в кількості 18 шт. (завищено на 29 121,12 гривень без ПДВ);

-Еластична гідроізоляційна суміш (2-х компонент.) Ceresit CR 66 в кількості 700,44 кг (завищено на 17 496,99 гривень без ПДВ);

-Кабель ВВГ нгд 3*х1,5 в кількості 285,6 метри (завищено на 2987,38 гривень без ПДВ);

-Кабель ВВГ нгд 3*х2,5 в кількості 38,76 метри (завищено на 603,88 гривень без ПДВ);

-Клапан стельовий діаметр 150 мм (анемостат) в кількості 47 шт. (завищено на 13 013,83 гривень без ПДВ);

-Коробка розподільча 100х100х50 в кількості 52 шт. (завищено на 2444,52 гривень без ПДВ);

-Кран кутовий 1/2 '' для радіаторів в кількості 32 шт. (завищено на 9355,20 гривень без ПДВ);

-Листи гіпсокартонні вологостійкі, товщина 12,5 мм в кількості 108,775 м2 (завищено на 6722,07 гривень без ПДВ);

-Лінолеум полівінілхлоридний комерційний Tarkett в кількості 372,84 метри (завищено на 133 461,81 гривень без ПДВ);

-Перегородка санвузлова з ламінованого ДСП та алюмінієвих профілів кількості 17,1 м2 (завищено на 32 407,24 гривень без ПДВ);

-Плитки керамічні для підлог типу ГРЕС в кількості 2,22 м2 (завищено на 953,76 гривень без ПДВ);

-Повітроводи круглого перерізу, діаметр 150 мм L 1000 мм Вентс в кількості 110 шт. (завищено на 31729,50 гривень без ПДВ);

-Самовирівнювальна суміш 2-40 мм F-50 Siltek в кількості 2017,85 кілограм (завищено на 9181,22 гривень без ПДВ);

-Світильник LED 600х600 в кількості 62 шт. (завищено на 22 081,30 гривень без ПДВ);

-Т-профілі металеві поперечний 0,6м в кількості 304,13 мп (завищено на 5708,52 гривень без ПДВ);

-Т-профілі металеві поперечний 1,2м в кількості 608,18 мп (завищено на 13 063,71 гривень без ПДВ);

-Універсальний клей Thomsit UK 400 для ПВХ, текстильних покрить на основі з ПВХ, латексу в кількості 133,435 кілограм (завищено на 11 374,00 гривень без ПДВ);

-Фарба водоемульсійна в кількості 678,45 кілограм (завищено на 96 170,29 гривень без ПДВ);

-Цегла керамічна одинарна повнотіла, розміри 250х120х65 мм, марка М100 в кількості 0,305 (за 1000 шт.) (завищено на 1690,26 гривень без ПДВ);

-Шпаклівка стартова Knauf в кількості 1441,52 кілограм (завищено на 11099,70 гривень без ПДВ);

-Штукатурка Ротбанд в кількості 5085,11 кілограм (завищено на 35 413,36 гривень без ПДВ).

Всього завищено вартість матеріальних ресурсів на суму 931 857,34 грн., що також було узгоджено між усіма учасниками організованої групи.

Надалі, ОСОБА_9 , виконуючи відведену йому роль у вчиненні кримінального правопорушення у складі організованої групи спільно із ОСОБА_7 , ОСОБА_4 , ОСОБА_8 та ОСОБА_11 , 19.09.2023, знаходячись у офісі ТОВ «Технобудсервіс2006», за адресою: м. Київ, вул. Набережно-Лугова 8, з метою заволодіння бюджетними коштами, підписав та завірив печаткою ТОВ «Технобудсервіс2006», локальні кошториси та відомості ресурсів до локальних кошторисів, надавши їм таким чином офіційного змісту, до яких було внесено завідомо завищену вартість матеріальних ресурсів на загальну суму 931 857,34 грн. без ПДВ.

Після чого ОСОБА_9 , реалізуючи спільний із ОСОБА_7 , ОСОБА_4 , ОСОБА_8 , ОСОБА_10 та ОСОБА_11 злочинний план, діючи умисно, з корисливих мотивів, при невстановлених слідством обставинах, 19.09.2023 організував подання до Київського спортивного ліцею локальних кошторисів і підсумкових відомостей до них, із проведеними відповідними розрахунками, в яких завищено вартість матеріальних ресурсів, що, у свою чергу, стало підставою формування Договірної ціни (додаток № 2 до договору) у загальному розмірі 8 800 476,44 грн.

При цьому, ОСОБА_8 , з метою заволодіння бюджетними коштами, будучи відповідальним за перевірку відповідності поточних цін на ринку будівельних матеріалів, визначив вартість будівельних матеріалів на підставі локальних кошторисів, наданих ОСОБА_9 , а не шляхом проведення належного моніторингу цін серед суб`єктів господарювання, які зарекомендували себе на ринку.

У подальшому, директором Київського спортивного ліцею ОСОБА_15 , який не був обізнаним щодо злочинних дій і намірів ОСОБА_7 , ОСОБА_9 , ОСОБА_4 , ОСОБА_8 , ОСОБА_10 та ОСОБА_11 , погоджено запропоновану директором ТОВ «Технобудсервіс2006» договірну ціну за договором на рівні 8 800 476,44 грн..

Діючи на виконання визначеної йому функції у організованій групі, ОСОБА_9 у невстановленим досудовим розслідуванням день, перебуваючи у приміщенні за фактичним місцезнаходженням ТОВ «Технбудсервіс2006» за адресою: м. Київ, вул. Набережно-Лугова, 8, на виконання договору №98-3132-Вт-1178-491 від 19.09.2023, з метою заволодіння бюджетними коштами, склав та підписав офіційні документи від імені ТОВ «Технобудсервіс2006» - Акти №1-12 приймання виконаних будівельних робіт за період з вересня 2023 року по січень 2024 року, до яких було внесено відомості про використані будівельні матеріали під час виконання робіт, вартість яких завищена у порівнянні із середньо ринковою вартістю таких будівельних матеріалів на суму 931 857,34 грн. без ПДВ.

Продовжуючи виконувати спільний план злочинних дій, після завершення будівельних робіт за договором від 22.10.2021, ОСОБА_10 , діючи у складі організованої групи спільно з ОСОБА_7 , ОСОБА_4 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 та ОСОБА_11 , з метою з метою заволодіння бюджетними коштами та одержання повного розрахунку за Договором, при невстановлених слідством обставин, склав, підписав та видав від імені ТОВ «Технобудсервіс2006» підсумкові відомості ресурсів до Актів №1-12 приймання виконаних будівельних робіт за період з вересня 2023 року по січень 2024 року, в яких була завищена вартість придбаних та встановлених під час капітального ремонту приміщень спортивного комплексу №1 ЗНЗ "Київський спортивний ліцей-інтернат" матеріальних ресурсів, а саме зазначено, що загальна вартість робіт за Актами приймання виконаних будівельних робіт (ф.№КБ-2в) до Договору №98-3132-Вт-1178-491 від 19.09.2023р. становить 6 828 811,96 грн. (в т.ч. ПДВ 1 138 135,33 грн.).

У подальшому, складені ОСОБА_10 та підписані ОСОБА_9 від імені ТОВ «Тенхобудсервіс2006» акти приймання виконаних будівельних робіт та підсумкові відомості ресурсів, були передані замовнику за договором - ЗНЗ «Київський спортивний ліцей-інтернат».

У свою чергу заступник директора з адміністративно-господарської роботи ЗНЗ «Київський спортивний ліцей» ОСОБА_8 , діючи на виконання відведеної йому функції у складі організованої групи, перебуваючи у своєму службовому кабінеті за адресою: м. Київ, бульвар Вацлава Гавела, 46, з метою заволодіння бюджетними коштами, за вказівкою ОСОБА_4 , передав на підпис ОСОБА_15 , який не був обізнаний в злочинній діяльності організованої групи, відповідні документи, який перевіривши лише об`єми та якість наданих послуг, погодив та підписав Акти №1-12 приймання виконаних будівельних робіт (форма № КБ-2в) на загальну суму 6 828 811,96 грн., та Довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма № КБ-3).

У подальшому, на підставі зазначених документів, із розрахункових рахунків № НОМЕР_2 спортивного ліцею на рахунок № НОМЕР_4 ТОВ «Технобудсервіс2006» в оплату за Договором №98-3132-Вт-1178-491 від 19.09.2023р. було перераховано, грошові кошти у сумі 6 828 811,96 грн.

Після чого директор ТОВ «Технобудсервіс2006» ОСОБА_9 , з метою заволодіння бюджетними коштами, здійснив конвертування отриманих грошових коштів та передавав їх ОСОБА_7 , який в подальшому здійснював розподіл отриманих грошових коштів між учасниками організованої групи.

Згідно із висновком судово-економічної експертизи №16-2/12-2024 від 16.12.2024, розмір збитків у сумі перевищення фактичної вартості матеріальних ресурсів, вартість яких включена до Актів за ф.№КБ-2в до Договору виконання робіт №98-3132-Вт-1178-491 від 19.09.2023р., укладеному ЗНЗ «Київський спортивний ліцей» та ТОВ «Технобудсервіс2006», над ринковою вартістю матеріальних ресурсів станом на дату укладання договору (19.09.2023р.), визначеною у Висновку експерта №2111-24 від 21.11.2024р. за результатами проведення експертизи, складає 931 857,34 грн. без ПДВ.

За таких обставин, ОСОБА_7 разом із ОСОБА_4 , ОСОБА_8 , ОСОБА_16 , ОСОБА_10 та ОСОБА_11 , шляхом зловживання службовими особами своїм службовим становищем, в умовах воєнного стану у складі організованої групи повторно заволоділи грошовими коштами місцевого бюджету на суму 931 857,34 грн. під час виконання робіт за договором №98-3132-Вт-1178-491 від 19.09.2023.

22.01.2025 ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, а саме у заволодінні чужим майном в особливо великих розмірах шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинене повторно, в умовах воєнного стану у складі організованої групи.

На думку сторони обвинувачення, обґрунтованість підозри щодо ОСОБА_4 доводиться зібраними у ході досудового розслідування доказами, частина з яких додана до клопотання.

Слідчий вважає, що існує ризик переховування ОСОБА_4 від органів досудового розслідування та суду, оскільки він підозрюється у вчиненні особливо тяжкого злочину корисливої спрямованості, за який передбачено покарання у виді позбавлення до дванадцяти років з конфіскацією майна. На думку слідчого, розуміючи тяжкість та невідворотність покарання, у разі визнання його винним, неможливість ухилитись від кримінальної відповідальності, у підозрюваного є підстави для переховування.

Ризик, передбачений пунктом 2 частини 1 статті 177 КПК України слідчий обґрунтовує тим, що ОСОБА_4 у разі обрання запобіжного заходу, не пов`язаного із триманням під вартою, матиме можливість знищити, змінити, спотворити, або приховати речові докази, які можуть доводити його причетність до вчинення кримінального правопорушення, а також спілкуватися із особами, яким можуть бути відомі обставини вчинення кримінального правопорушення, відтак обрання іншого більш м`якого запобіжного заходу, ніж тримання під вартою, не зможе забезпечити ізолювання останнього від спілкування з даними особами.

Ризик незаконного впливу на свідків слідчий обґрунтовує тим, що ОСОБА_4 зловживаючи своїми зв`язками, дружніми відносинами тощо має можливість впливати на вже встановлених під час досудового розслідування свідків, а також на ще невстановлених очевидців подій, вчинених кримінальних правопорушень.

Крім того, підозрюваний ОСОБА_4 може продовжити свою кримінально-протиправну діяльність та вчинити новий умисний злочин, враховуючи, що він підозрюється у вчиненні особливо тяжкого злочину, вчиненого повторно.

На думку слідчого, застосування щодо підозрюваного ОСОБА_4 менш суворого запобіжного заходу, ніж тримання під вартою, не зможе запобігти вищевказаним ризикам. Вік та стан здоров`я підозрюваного не перешкоджають триманню останнього під вартою. Характер та фактичні обставини інкримінованого підозрюваному злочину - свідчать про його підвищену суспільну небезпеку.

Зважаючи на тяжкість, специфіку, а також майнову шкоду, завдану діяннями підозрюваного у складі організованої групи, яка складає 2 159 853,56 гривень, слідчий просить визначити заставу у розмірі понад 300 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, таку, яка буде співмірною завданій шкоді - а саме 2 500 000 гривень. Вважає, що внесення застави саме у такому розмірі може гарантувати виконання підозрюваним покладених на нього обов`язків, зупинення його злочинної діяльності.

Прокурор ОСОБА_5 клопотання слідчого підтримала. Надала пояснення, аналогічні викладеним у клопотанні.

Захисник ОСОБА_6 заперечив проти задоволення клопотання слідчого. Вважає, що підозра, яка повідомлена його підзахисному, є необґрунтованою та не доведеною. Докази винуватості - відсутні. Так, ОСОБА_4 виконував обов`язки в межах компетенції, які передбачали технічну перевірку документації, а не її розроблення. Крім того, бюджетні асигнування приймаються колегіальними органами або вищим керівництвом департаменту. Крім того, саме замовником - яким у даному випадку є ЗНЗ «Київський спортивний ліцей-інтернат» готується пропозиція та повний пакет документів що включають орієнтовні розрахунки, дефектні акти, зведені кошторис, локальні кошториси, експертні звіти, які надаються в Департамент. ОСОБА_4 не здійснював контроль за виконанням будівельних робіт. ОСОБА_4 також не взаємодіяв із керівниками суб`єктів господарської діяльності, не мав повноважень змінювати кошторис. Також захисник вказує на те, що його підзахисний не входив до організованої групи, на нього не має вплив Пасько. Його розмова із ОСОБА_8 дійсно мала місце, але це відбувалося з метою реалізації посадових обов`язків та є звичайною практикою, яка доводить спілкування із підрядниками чи іншими учасниками процесу. Також захисник вважає, що така кваліфікуюча ознака як вчинення злочину організованою групою, та твердження про те, що ОСОБА_4 є службовою особою є безпідставними. Так підозрювані у даному провадженні не знають один одного, зокрема ОСОБА_4 не відома ОСОБА_11 .

Також вважає, що ризики про які вказує слідчий, є надуманими та недоведеними. Зокрема всі документи наразі вилучені органом досудового розслідування, тому не зрозуміло, як ОСОБА_4 може їх знищити. На яких свідків може впливати ОСОБА_4 та яким чином, з якою метою слідчий та прокурор не довели. Просив також врахувати, що ОСОБА_4 має місці соціальні зв`язки - одружений, виховує двох малолітніх дітей, постійне місце роботи, проживання, не судимий.

Просив відмовити у клопотанні про застосування такого виду запобіжного заходу як тримання під вартою, або застосувати більш м`який запобіжний захід. Також захисник вказував на те, що розмір застави, який визначений слідчим у розмірі понад 300 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, є безпідставним та необґрунтованим.

Підозрюваний ОСОБА_4 підтримав захисника й просив врахувати, що має міцні соціальні зв`язки, одружений, утримує родину, має постійну роботу. Щодо пред`явлено йому підозри заперечив, зокрема з тих підстав, що до його посадових обов`язків входила перевірки документів, які йому надавалися, на їх відповідність нормативним актам. Все визначає замовник, який також у даному випадку замовляв технічний нагляд. Він не впливає ні на кого у даному процесі. Він бачив зведений кошторис з капітального ремонту Київського спортивного ліцею, але без цін. Він знає ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 . Запевнив, що не має наміру ухилятися, здійснювати незаконний вплив на свідків та інших підозрюваних, перешкоджати розслідуванню тощо. Він з`являвся на всі виклики слідчих. Просив відмовити слідчому у клопотанні.

Вирішуючи клопотання слідчого, заслухавши доводи прокурора та заперечення сторони захисту, дослідивши надані до клопотання матеріали, а також документи сторони захисту, у доведення заперечень, слідчий суддя приходить до наступного.

Відповідно до ч.1 ст.184 КПК України клопотання про застосування запобіжного заходу подається до місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, а в кримінальних провадженнях щодо кримінальних правопорушень, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду, - до Вищого антикорупційного суду.

Згідно із положеннями ст. 38 КПК органами досудового розслідування (органами, що здійснюють дізнання і досудове слідство) є: 1) слідчі підрозділи: а) органів Національної поліції; б) органів безпеки; в) органів, що здійснюють контроль за додержанням податкового законодавства; г) органів Державного бюро розслідувань; 2) підрозділи детективів, підрозділ внутрішнього контролю Національного антикорупційного бюро України.

Тобто чинний кримінальний процесуальний закон визначає органами досудового розслідування відповідні державні установи - слідчі підрозділи та підрозділи детективів.

Наказом №765 від 18.04.2023 т.в.о. начальника Головного управління НП ц м. Києві ОСОБА_21 «Про визначення місць розташування та проведення досудового розслідування відділів слідчого управління ГУНП у м. Києві», з метою вдосконалення організації роботи окремих відділів слідчого управління Головного управління Національної поліції у м. Києві визначені місця знаходження органів досудового розслідування, які входять в структуру слідчого управління, службові приміщення в адміністративних будівлях за відповідними адресами. Зокрема відділ розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУ НП України розміщений за адресою: м. Києві вул. Антоновича, 114 у м. Київі.

Постановою прокурора Київської міської прокуратури ОСОБА_22 від 14.07.2024 у кримінальному провадженні №42024100000000092 від 13.02.2024 проведення досудового розслідування доручено слідчим слідчого управління Головного управління Національної поліції у місті Києві.

Постановою заступника начальника ГУ - начальника слідчого управління ГУ НП у м. Києві ОСОБА_23 від 08.10.2024 даному у кримінальному проваджені досудове розслідування доручено декільком слідчим. Старшим групи слідчих визначено слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП у м. Києві ОСОБА_3 . Крім того даною постановою місцем проведення досудового розслідування визначено місце розташування службових приміщень в адміністративних будівлях за відповідними адресами у м.Києві: вул. Антоновича, 114; вул. Електриків, 25-Ж; вул. Володимирська, 15; бульвар Кольцова 22а; Бесарабська площа, 3.

Постановою заступника начальника відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУ НП у м. Києві ОСОБА_24 від 21.01.2025 у даному кримінальному провадженні створена група слідчих. Старшим групи слідчих визначено старшого слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП у м. Києві ОСОБА_25 . Крім того даною постановою місцем розташування органу досудового розслідування визначено приміщення слідчого управління за адресою: вул. Антоновича, 114 у м. Києві.

З урахування викладеного, клопотання слідчим подано до Голосіївського районного суду м. Києва в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться відділ розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП у м. Києві, який входить у структуру органу досудового розслідування - слідчого управління Головного управління Національної поліції у місті Києві, що відповідає вимогам до ч.1 ст.184 КПК України.

Розгляд клопотання згідно з вимогами ч.2 ст.184КПК України проведений більш ніж через 3 години після отримання підозрюваним копії клопотання та матеріалів, якими слідчий обґрунтовує доводи клопотання.

Відповідно до вимог ч.1, 2 ст. 22 КПК України кримінальне провадження здійснюється на основі змагальності, що передбачає самостійне обстоювання стороною обвинувачення і стороною захисту їхніх правових позицій, прав, свобод і законних інтересів засобами, передбаченими КПК України. Сторони кримінального провадження мають рівні права на збирання та подання до суду речей, документів, інших доказів, клопотань, скарг, а також на реалізацію інших процесуальних прав, передбачених КПК України.

Відповідно до вимог ч. 1 та п. 9 ч. 2 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Заходами забезпечення кримінального провадження є запобіжні заходи.

Відповідно до вимог п. 1-5 ч. 1 та ч. 3 ст. 176 КПК України запобіжними заходами є: особисте зобов`язання; особиста порука; застава; домашній арешт; тримання під вартою. Слідчий суддя, суд відмовляє у застосуванні запобіжного заходу, якщо слідчий, прокурор не доведе, що встановлені під час розгляду клопотання про застосування запобіжних заходів обставини, є достатніми для переконання, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів, передбачених частиною першою цієї статті, не може запобігти доведеним під час розгляду ризику або ризикам.

Відповідно до вимог п. 1 ч. 1 ст. 177 КПК України метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду.

Відповідно до ч.1 ст. 183 КПК України тримання під вартою є винятковим запобіжним заходом, який застосовується виключно у разі, якщо прокурор доведе, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, передбаченим ст. 177 КПК України крім випадків, передбачених ч.6, 8 ст. 176 КПК України.

Відповідно до п. 2 ч.2 ст. 183 КПК України запобіжний захід у вигляді тримання під вартою не може бути застосований, окрім як до раніше судимої особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину, за який законом передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк до трьох років, виключно у разі, якщо прокурором, крім наявності підстав, передбачених ст. 177 КПК України, буде доведено, що, перебуваючи на волі, ця особа переховувалася від органу досудового розслідування чи суду, перешкоджала кримінальному провадженню або їй повідомлено про підозру у вчиненні іншого злочину.

Відповідно до вимог ч. 4 ст. 194 КПК України якщо при розгляді клопотання про обрання запобіжного заходу прокурор доведе обставини, передбачені пунктами 1 та 2 частини першої цієї статті, але не доведе обставини, передбачені пунктом 3 частини першої цієї статті, слідчий суддя, суд має право застосувати більш м`який запобіжний захід, ніж той, який зазначений у клопотанні, а також покласти на підозрюваного, обвинуваченого обов`язки, передбачені частинами п`ятою та шостою цієї статті, необхідність покладення яких встановлена з наведеного прокурором обґрунтування клопотання.

22.01.2025 ОСОБА_4 , який є таким, що судимостей не має, повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, а саме у заволодінні чужим майном в особливо великих розмірах шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинене повторно, в умовах воєнного стану у складі організованої групи, санкція якої передбачає найтяжче покарання у виді позбавлення волі на строк до 12 років з конфіскацією майна.

У доведення обґрунтованості підозри слідчим до клопотання додані: протокол огляду публічно доступного місця від 03.05.2024, відповідно до якого оглянуто приміщення спорткомплексу №1 ЗНЗ «Київський спортивний ліцей» за наслідками якого виявлені явні видимі дефекти у ремонті приміщень, встановленого обладнання тощо; протокол огляду документів від 19.07.2024, вилучених у ТОВ «Технобудсервіс2006»; протокол обшуку від 21.06.2024; протокол обшуку у Київському спортивному ліцеї від 21.06.2024, протокол обшуку у Департаменті освіти та науки, протокол огляду мобільного телефону, який належить ОСОБА_8 , висновок експерта за результатами проведення товарознавчої експертизи № 2111-24 від 21.11.2024, висновок експерта за результатами проведення судової-економічної експертизи № 16-2\12-2024 від 16.12.2024, протоколи допиту свідків ОСОБА_11 та ОСОБА_8 , ухвала Київського апеляційного суду від 14.01.1015; протоколи проведення негласних слідчих (розшукових) дій зняття - інформації з електронних комунікаційних мереж, - аудіо, - відеоконтроль особи).

Проаналізувавши та оцінивши надані стороною обвинувачення докази, слідчий суддя приходить до висновку, що вони доводять обставини, які свідчать при наявність обґрунтованої підозри, у вчинені ОСОБА_4 інкримінованого йому кримінального правопорушення, оскільки доводять факти та обставини, що можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що підозрюваний міг вчинити інкриміноване йому кримінальне правопорушення. Зокрема такий висновок слідчий суддя ґрунтує на відомостях, що містять документи, які вилучалися під час огляду та обшуку, висновках експертів, даних а також розмов, які зафіксовані між учасниками організованої групи, які були здобуті внаслідок НСРД, які у сукупності на даному етапі підозри, яка є першим етапом обвинувачення, та яка може бути змінена, відповідно до положень ст.279 КПК України, вважати, що відбулося незаконне заволодіння чужим майном - бюджетними коштами у особливо великому розмірі в умовах воєнного стану, організованою групою, повторно, тобто вони свідчать проте, що кримінальне правопорушення, передбачене ч.5 ст. 191 КК України, мало місце.

Слідчий суддя відхиляє доводи захисту щодо необґрунтованості підозри внаслідок її недоведеності зібраними доказами, оскільки на цьому етапі провадження суддя не вправі вирішувати ті питання, які повинен вирішувати суд під час розгляду кримінального провадження по суті, зокрема, не вправі оцінювати докази з точки зору їх достатності чи достовірності для визнання особи винуватою чи невинуватою у вчиненні кримінального правопорушення. Між тим, слідчий суддя звертає увагу, що до матеріалів не надано доказів, яким доводили твердження сторони обвинувачення, що ОСОБА_4 був службовою особою у розумінні ч.3 ст. 18 КК України, оскільки був наділений організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями. Зокрема судовому засіданні ОСОБА_4 надав показання з приводу того, що має у підпорядкування лише дві особи, а посадові обов`язки, який має підозрюваний до клопотанні не додані, у підозрі не визначені.

Слідчий та прокурор зазначають, що є наявними обставини, які свідчать про ризик вчинення підозрюваним ОСОБА_4 дій, передбачених пунктами 1, 2, 3, 4, 5 ч. 1 ст. 177 КПК.

Слідчий суддя вважає, що тяжкість інкримінованих ОСОБА_4 кримінальних правопорушень, усвідомлення можливості засудження до тривалого терміну позбавлення волі, у сукупності с обставинами їх вчинення, даними про його особу, можуть бути підставою та мотивом вжиття підозрюваним заходів, спрямованих на переховування від органів досудового розслідування та суду.

Матеріали за результатами проведення негласних слідчих (розшукових) дій, які додані до клопотання, містять відомості, які дають підстави вважати, що ризик перешкоджання кримінальному провадженню іншим чином, зокрема шляхом узгодження показань та створення штучних доказів непричетності до вчинення інкримінованого злочину, є наявним. Такий висновок також ґрунтується на способі вчинення кримінального правопорушення, що інкримінується підозрюваному, а саме у складі організованої групи, шляхом зловживання службовими особами службовим становищем. Такий висновок також дає підстави дійти висновку, про доведення ризику незаконного впливу на свідків.

Ризик вчинення іншого кримінального правопорушення, або продовження того, у якому підозрюється ОСОБА_4 є недоведеним наданими до клопотання доказами, зокрема й поясненнями прокурора.

Таким чином, прокурор довів всі обставини, передбачені ч.1 ст. 194 КПК України, що дає слідчому судді підстави для застосування до підозрюваного запобіжного заходу.

Між тим, слідчий та прокурор не довели, що більш м`який запобіжний захід ніж тримання під вартою не зможе запобігти вищезазначеним ризикам.

Враховуючи тяжкість інкримінованого підозрюваному кримінального правопорушення, обставини та спосіб його вчинення, його безпосередню роль, наслідки, наявність вищевказаних ризиків, дані про особу підозрюваного ОСОБА_4 який має постійне місце проживання, роботу, міцні соціальні зв`язки - одружений, виховує двох малолітніх дітей, не судимий, позитивно характеризується за місцем проживання, роботи, наявність даних про офіційні джерела доходів, слідчий суддя приходить до висновку, що запобіжний захід у вигляді домашнього арешту на даному етапі зможе запобігти вищезазначеним ризикам та забезпечити належну процесуальну поведінку підозрюваного. Строк дії запобіжного заходу слід визначити у межах строк досудового розслідування, тобто до 22 березня 2025 року (включно).

Крім того, в порядку ч. 5 ст. 194 КПК України, при визначенні запобіжного заходу, не пов`язаного з триманням під вартою, у зв`язку із встановленням ризиків перешкоджання кримінальному провадженню, слідчий суддя вважає за необхідне покласти на підозрюваного певні обов`язки, передбачені ч.5 ст.194 КПК України. Строк дії таких обов`язків слід також визначити в межах строку досудового розслідування.

На підстав викладеного, керуючись ст. 131, 132, 176-138, 181, 193-194, 196, 197, 198, 309 КПК України, слідчий суддя,

постановив:

Відмовити слідчому у задоволенні клопотання.

Застосувати до підозрюваного ОСОБА_4 , запобіжний захід у вигляді домашнього арешту, заборонивши цілодобово залишати місце проживання за адресою: АДРЕСА_1 , за виключенням необхідності отримання медичної допомоги та/або необхідності забезпечення особистої безпеки у період дії воєнного стану, шляхом перебування у захисних спорудах (бомбосховищах) на випадок оголошення повітряної тривоги у межах строку досудового розслідування, тобто до 22 березня 2025 року (включно).

Покласти на підозрюваного ОСОБА_4 відповідно до положень ч.5 ст.194 КПК України наступні обов`язки:

- прибувати за викликом до прокурора, слідчого та суду на їх першу вимогу, а в разі неможливості прибути за викликом у призначений строк заздалегідь повідомити про це зазначених осіб;

- не відлучатися з м. Києва без дозволу слідчого, прокурора або суду;

- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;

- утримуватися від спілкуватись з іншими підозрюваними у даному кримінальному провадженні, а саме: ОСОБА_7 , ОСОБА_10 , ОСОБА_9 , ОСОБА_11 , ОСОБА_8 , а також утримуватися від спілкуватись зі свідками у даному кримінальному провадженні з приводу обставин кримінального провадження;

- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

Строк дії обов`язків визначити до 22 березня 2025 року включно.

Роз`яснити підозрюваному, що відповідно до ч.5 ст.181 КПК України, працівники органу поліції з метою контролю за його поведінкою мають право з`являтись у житло, під арештом в якому він перебуває, вимагати надання усних чи письмових пояснень з питань, пов`язаних із виконанням покладених на нього зобов`язань.

Виконання ухвали покласти на слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління Головного управління Національної поліції у м. Києві ОСОБА_3 .

Контроль за виконанням ухвали покласти на прокурора у вказаному кримінальному провадженні.

Ухвала слідчого судді в частині відмови підлягає негайному виконанню.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудГолосіївський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.01.2025
Оприлюднено05.02.2025
Номер документу124868914
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою

Судовий реєстр по справі —752/10164/24

Ухвала від 06.02.2025

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Єсауленко М. В.

Ухвала від 05.02.2025

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Єсауленко М. В.

Ухвала від 05.02.2025

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Єсауленко М. В.

Ухвала від 05.02.2025

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Єсауленко М. В.

Ухвала від 05.02.2025

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Митрофанова А. О.

Ухвала від 05.02.2025

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Митрофанова А. О.

Ухвала від 27.01.2025

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Єсауленко М. В.

Ухвала від 04.02.2025

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Митрофанова А. О.

Ухвала від 04.02.2025

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Єсауленко М. В.

Ухвала від 27.01.2025

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Єсауленко М. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні