Рішення
від 27.01.2025 по справі 120/15806/24
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

27 січня 2025 р. Справа № 120/15806/24

Вінницький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Жданкіної Наталії Володимирівни,

за участю секретаря судового засідання: Галюк Аліни Леонідівни,

представника позивача: Пенькас В.М.,

представника відповідача: Левченко О.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальність "Шляхбуд" до Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

в с т а н о в и в :

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальність "Шляхбуд" (далі - позивач) до головного управління ДПС у Вінницькій області (далі - відповідач) про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем на підставі необґрунтованих висновків акту перевірки від 24.10.2024 № 36853/02-32-07-02/03579443 щодо порушення позивачем приписів податкового законодавства прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 14.11.2024 за №0387870702, яким ТОВ "Шляхбуд" збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість на суму 825605,00 грн.

Ухвалою суду від 02.12.2024 відкрито провадження у даній справі та вирішено здійснювати її розгляд в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

16.12.2024 на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

16.12.2024 стороною відповідача подано клопотання про розгляд справи у судовому засіданні.

Ухвалою від 18.12.2024 задоволено клопотання представника відповідача та вирішено розгляд справи № 120/15806/24 проводити в порядку спрощеного позовного провадження у судовому засіданні із повідомленням (викликом) сторін. Призначено справу до судового розгляду на 21.01.2025.

В судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги та просив їх задовольнити з мотивів наведених у позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні щодо заявлених позовних вимог заперечив, просив в задоволені позову відмовити покликаючись на мотиви наведені у відзиві на позовну заяву від 16.12.2024 за вх. № 72956/24. Зокрема зазначив, що під час проведеної документальної позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ "Шляхбуд" з питань дотримання вимог податкового законодавства з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати до бюджету податку на додану вартість за період діяльності за липень 2019 року по взаємовідносинах з ТОВ "ЛАЙКДЕЙ" (код ЄДРПОУ: 41444172), за липень 2019 року по взаємовідносинах з ПП "ВНК ГРУП" (код ЄДРПОУ: 41801655), за серпень 2019 року по взаємовідносинах з ТОВ "ТОРГЛІДЕРГРУП" (код ЄДРПОУ: 43053024), за жовтень 2019 року по взаємовідносинах з ТОВ "ДОРБУД СЕРВІС ГРУП" (код ЄДРПОУ: 40945017), за грудень 2019 року по взаємовідносинах з ТОВ "ДОР БУД" (код ЄДРПОУ: 42014707), за жовтень 2020 року по взаємовідносинах з ТОВ "УТП КОМПАНІЯ" (код ЄДРПОУ: 36830280) за жовтень 2020 року.

Разом з тим, при проведенні аналізу діяльності ТОВ "Шляхбуд" встановлено, що операції з контрагентами ТОВ "ЛАЙКДЕЙ" (код ЄДРПОУ: 41444172) та з ТОВ "ТОРГЛІДЕРГРУП" (код ЄДРПОУ: 43053024) по ланцюгу постачання, неможливо підтвердити стосовно врахування реального часу здійснення операцій, місцезнаходження майна, наявності трудових ресурсів, виробничо-складських приміщень та іншого майна, які економічно необхідні для виконання такого постачання або здійснення діяльності, що свідчить про відсутність необхідних умов для результатів відповідної господарської, економічної діяльності.

Враховуючи вищевикладене, на переконання представника відповідача, задекларовані ТОВ "Шляхбуд" операції з придбання товару у вищезазначених контрагентів не можуть вважатися операціями, що дають право на податковий кредит згідно умов ст. 198.1 Податкового кодексу України.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши матеріали справи та оцінивши наявні у ній докази в їх сукупності встановив, що 26.11.2021 Головним управлінням ДПС у Вінницькій області відповідно до ст. 20, п. 75.1 ст. 75, пп. 78.1.1, пп.78.1.4 п. 78.1 ст. 78, п. 82.2 ст. 82, пп. 69.2 ст. 69 підрозділу 10 розділу ХХ перехідних положень Податкового кодексу України, на підставі наказу ГУ ДПС у Вінницькій області від 25.09.2024 за №4854к, проведена позапланова виїзна документальна перевірка ТОВ "Шляхбуд", з питань дотримання вимог податкового законодавства з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати до бюджету податку на додану вартість за період діяльності за липень 2019 року по взаємовідносинах з ТОВ "ЛАЙКДЕЙ" (код ЄДРПОУ: 41444172), за липень 2019 року по взаємовідносинах з ПП "ВНК ГРУП" (код ЄДРПОУ: 41801655), за серпень 2019 року по взаємовідносинах з ТОВ "ТОРГЛІДЕРГРУП" (код ЄДРПОУ: 43053024), за жовтень 2019 року по взаємовідносинах з ТОВ "ДОРБУД СЕРВІС ГРУП" (код ЄДРПОУ: 40945017), за грудень 2019 року по взаємовідносинах з ТОВ "ДОР БУД" (код ЄДРПОУ: 42014707), за жовтень 2020 року по взаємовідносинах з ТОВ "УТП КОМПАНІЯ" (код ЄДРПОУ: 36830280) за жовтень 2020 року.

Вказана перевірка, з урахуванням наказу про продовження перевірки від 10.10.2024 №5159к, проводилась у період з 27.09.2024 по 17.10.2024.

За результатами проведеної перевірки відповідачем складено акт від 24.10.2024 №36853/02-32-07-02/03579443 "Про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ "Шляхбуд"", в якому, окрім іншого, встановлено наступні порушення:

-п. 44.1 ст. 44, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п. 201.4, п. 201.6 ст. 201 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість у періоді, що перевірявся, всього в сумі 550110 грн., в тому числі за липень 2019 року на 23599 грн., за серпень 2019 року на 526511 грн.

Зокрема, податковим органом сформовано висновок про те, що у ТОВ "Шляхбуд" відсутній взаємозв`язок між укладеними з ТОВ "ЛАЙКДЕЙ" (код ЄДРПОУ: 41444172) та ТОВ "ТОРГЛІДЕРГРУП" (код ЄДРПОУ: 43053024) договорами та використання їх у своїй господарській діяльності. Господарські операції здійснені без належної обачливості або при наявності узгоджених дій із зазначеними товариствами з метою отримання податкової вигоди.

За вказаним вище порушенням ГУ ДПС у Вінницькій області прийнято податкове повідомлення-рішення від 14.11.2024 за №0387870702, яким ТОВ "Шляхбуд" збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість на суму 825605,00 грн.

Разом із тим, вважаючи рішення контролюючого органу протиправними та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся з даним адміністративним позовом до суду.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд в першу чергу враховує, що згідно ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

Згідно з підпунктом 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий кредит - це сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Згідно з пунктом 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, згідно положень пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

Відповідно до пункту 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

Відповідно до пункту 198.1 статті 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Пункт 198.3 статті 198 Податкового кодексу України встановлює, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

З аналізу вказаних правових норм та обставин справи можна дійти висновку, що необхідними та достатніми підставами для включення ТОВ "Шляхбуд" до складу податкового кредиту відповідних сум податку на додану вартість є: придбання ним товару з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності; сплата чи нарахування сум податку на додану вартість у зв`язку з таким придбанням.

З акта перевірки вбачається, що позивач у рядку 10.1 розділу ІІ Податковий кредит податкових декларацій з ПДВ включено до складу податкового кредиту суми взаємовідносин з контрагентами ТОВ "ЛАЙКДЕЙ" (код ЄДРПОУ: 41444172), ТОВ "ТОРГЛІДЕРГРУП" (код ЄДРПОУ: 43053024) придбання запасів від яких не підтверджено документально з урахуванням ланцюгів постачання.

За визначенням статті 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" бухгалтерський облік - процес виявлення, вимірювання, реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про діяльність підприємства зовнішнім та внутрішнім користувачам для прийняття рішень; національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку - нормативно-правовий акт, затверджений центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, що визначає принципи та методи ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності, що не суперечать міжнародним стандартам; міжнародні стандарти фінансової звітності (далі - міжнародні стандарти) - прийняті Радою з міжнародних стандартів бухгалтерського обліку документи, якими визначено порядок складання фінансової звітності; первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку (частина друга статті 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні").

Відповідно до частини першоїстатті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні"Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Частина другастатті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні"встановлює, що первинні документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади і прізвища (крім первинних документів, вимоги до яких встановлюються Національним банком України) осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Разом з цим, формальна наявність у покупця первинних документів, необхідних для віднесення певних сум до складу витрат відповідного періоду не є безумовною підставою формування витрат, у разі не доведення реальності здійснених господарських операцій та придбання товарів з метою їх використання у межах господарської діяльності платника податку.

Згідно з частиною першоюстатті 3 Господарського кодексу України, під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб`єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Підпункт14.1.36 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу Українивизначає господарську діяльність як діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

В позовній заяві позивач вказує на те, що всі операції з придбання товарно-матеріальних цінностей в контрагентів: ТОВ "ЛАЙКДЕЙ" (код ЄДРПОУ: 41444172), ТОВ "ТОРГЛІДЕРГРУП" (код ЄДРПОУ: 43053024) належним чином відображені в бухгалтерському обліку товариства та підтверджуються належним чином оформленою первинною документацією.

Звернуто увагу суду на те, що під час перевірки в ревізора-інспектора були відсутні зауваження до оформлення первинної документації в підтвердження господарських операцій із вищезазначеними контрагентами.

В свою чергу, представник відповідача, у відзиві на позовну заяву зазначив, що при проведенні аналізу діяльності контрагентів позивача - ТОВ "ЛАЙКДЕЙ" (код ЄДРПОУ: 41444172), ТОВ "ТОРГЛІДЕРГРУП" (код ЄДРПОУ: 43053024) встановлено, що операції вказаних підприємств з контрагентами - постачальниками та контрагентами-покупцями по ланцюгу постачання за весь період дослідження неможливо підтвердити стосовно врахування реального часу здійснення операцій, місцезнаходження майна, наявності трудових ресурсів, виробничо-складських приміщень та іншого майна, які економічно необхідні для виконання такого постачання або здійснення діяльності, що свідчить про відсутність необхідних умов для результатів відповідної господарської, економічної діяльності.

У зв?язку з цим ТОВ "ЛАЙКДЕЙ" та ТОВ "ТОРГЛІДЕРГРУП" фактично не здійснювали господарські операції з урахуванням часу, оперативності проведення операцій, місцезнаходження майна, також встановлено факти підміни (зміни) номенклатури товарних груп по ланцюгу постачання.

За даними підсистеми «Ресстр операцій з ПДВ» ІС «Архів електронної звітності», сума податку в системі електронного адміністрування ПДВ, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні та (або) розрахунки коригування в ЄРПН формувалася не шляхом поповнення рахунку у СЕА, а за фактом отримання податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН на придбання вищенаведених товарів.

В зв`язку з цим. відповідач дійшов висновку про здійснення ТОВ "ЛАЙКДЕЙ" та ТОВ "ТОРГЛІДЕРГРУП" ризикових операцій (у якості "вигодоформуючого" по ланцюгу постачання на адресу ймовірних "вигодонабувачів", у якості "вигодотранспортуючого" по ланцюгу постачання на адресу ймовірних "вигодонабувачів")

Виходячи з викладеного, відповідач зазначив, що сукупність встановлених фактів та обставин, досліджених по ланцюгу постачання товарів вказує на те, що ТОВ "ЛАЙКДЕЙ" та ТОВ "ТОРГЛІДЕРГРУП" є учасниками тіньового сектору економіки та вказує на транзитність операцій, спрямованих на отримання податкової вигоди кінцевими отримувачами. Встановлені факти, на переконання відповідача, підтверджують, що дані підприємства фактично не поставляли товар (Бітум дорожній марки 70/100) на адресу ТОВ "Шляхбуд" у відповідних періодах, так як в свою чергу відсутні фізичні можливості для здійснення таких поставок, а також не проводили операцій з придбання такого товару з контрагентами-постачальниками.

Виходячи з висновків податкового органу наведених в акті перевірки щодо сумнівності господарських взаємовідносин між позивачем та його вищезазначеними контрагентами, судом досліджено підстави та порядок здійснення позивачем спірних господарських операцій та встановлено наступне.

Зокрема, щодо фінансово - господарських операцій з контрагентом - постачальником ТОВ "ЛАЙКДЕЙ" (код ЄДРПОУ: 41444172) за період декларування ПДВ за липень 2019 року судом встановлено наступне.

24.04.2018 між ТОВ "ЛАЙКДЕЙ" (постачальник) та ТОВ "Шляхбуд" (покупець) укладено договір №2404/18 поставки нафтопродуктів відповідно до якого постачальник зобов`язується поставити покупцеві нафтопродукти, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити продукцію в порядку та на умовах, передбачених цим договором.

Пунктом 1.2 Договору №2404/18 визначено, що номенклатура , обсяг, ціна, умови та строки постачання, умови та строки оплати Продукції визначаються в Специфікаціях, котрі є невід`ємними частинами цього Договору.

Також, в пункті 1.3 Договору №2404/18 обумовлено, що ціна Договору становить суму вартості всіх поставок Продукції відповідно до Специфікацій.

На виконання вимог договору №2404/18 ТОВ «ЛАЙКРАНС» поставило ТОВ "Шляхбуд" товар бітум дорожній марки 70/100, що підтверджується первинними документами, копії яких наявні в матеріалах справи, зокрема:

- Податковою накладною від 08.07.2019 №78, видатковою накладною №77 від 08.07.2019, ТТН №08/07-2 від 08.07.2019, специфікацією №11 до договору поставки нафтопродуктів №2404/18 від 24.04.2019, рахунком на оплату №80 від 08.07.2019, паспорт на товар №844;

- Податковою накладною від 09.07.2019 №79, видатковою накладною №78 від 09.07.2019, ТТН №09/07-1 від 09.07.2019, специфікацією №12 до договору поставки нафтопродуктів №2404/18 від 24.04.2019, рахунком на оплату №81 від 09.07.2019, паспорт на товар №856;

- Податковою накладною від 14.07.2019 №85, видатковою накладною №83 від 14.07.2019, ТТН №14/07-1 від 14.07.2019, специфікацією №13 до договору поставки нафтопродуктів товар 2404/8 від 24.04-2019, рахунком на оплату №86 від 14.07.2019, паспорт на товар №890;

- Податковою накладною від 20.07.2019 №94, видатковою накладною №92 від 20.07.2019, ТТН №20/07-1 від 20.07.2019, специфікацією №14 до договору поставки нафтопродуктів №2404/18 від 24.04.2019, рахунком на оплату №95 від 20.07.2019, паспорт на товар №940;

- Податковою накладною від 27.07.2019 №103, видатковою накладною №101 від 27.07.2019, ТТН №27/07-1 від 27.07.2019, специфікацією №15 до договору поставки нафтопродуктів №2404/18 від 24.04.2019, рахунком на оплату №104 від 27.07.2019, паспорт на товар №1007;

- Податковою накладною від 27.07.2019 №104, видатковою накладною №102 від 27.07.2019, TTH №27/07-2 від 27.07.2019, специфікацією №16 до договору поставки нафтопродуктів №2404/18 від 24.04.2019, рахунком на оплату №105 від 27.07.2019, паспорт на товар №1010.

Розрахунки за поставлений товар, а саме бітум дорожній марки 70/100 підтверджуються наявними в матеріалах справи виписками по рахунку за договором №2404/18. Заборгованість відсутня, що підтверджується актом перевірки.

Вказану суму ТОВ "Шляхбуд" включило в податкову декларацію за 2019 рік.

Також судом встановлено, що 01.08.2019 між ТОВ "ТОРГЛІДЕРГРУП" (постачальник) та ТОВ "ШЛЯХБУД" (покупець) укладено договір №1002T поставки нафтопродуктів відповідно до якого постачальник зобов`язується поставити покупцеві нафтопродукти, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити продукцію в порядку та на умовах, передбачених цим договором.

Пунктом 1.2 Договору №1002T визначено, що номенклатура , обсяг, ціна, умови та строки постачання, умови та строки оплати Продукції визначаються в Специфікаціях, котрі є невід`ємними частинами цього Договору.

Також, в пункті 1.3 Договору №1002T обумовлено, що ціна Договору становить суму вартості всіх поставок Продукції відповідно до Специфікацій.

На виконання вимог договору №1002Т ТОВ "ТОРГЛІДЕРГРУП" поставило ТОВ "Шляхбуд" товар бітум дорожній марки 70/100, що підтверджується первинними документами, копії яких наявні в матеріалах справи, зокрема:

- Податковою накладною від 03.08.2019 №6, видатковою накладною №1005 від 03.08.2019, ТТН №03/08-1 від 03.08.2019, специфікацією №1 до договору поставки нафтопродуктів №1002Т від 01.08.2019, рахунком на оплату №1005 від 03.08.2019, паспорт на товар №1065;

- Податковою накладною від 03.08.2019 №7, видатковою накладною №1006 від 03.08.2019, ТТН №03/08-2 від 03.08.2019, специфікацією №2 до договору поставки нафтопродуктів №1002Т від 01.08.2019, рахунком на оплату №1006 від 03.08.2019, паспорт на товар №1059;

- Податковою накладною від 04.08.2019 №8, видатковою накладною №1007 від 04.08.2019, ТТН №04/08-1 від 04.08.2019, специфікацією №3 до договору поставки нафтопродуктів №1002Т від 01.08.2019, рахунком на оплату №1007 від 04.08.2019, паспорт на товар №1070;

- Податковою накладною від 09.08.2019 №13, видатковою накладною №1012 від 09.08.2019, ТТН №09/08-2 від 09.08.2019, специфікацією №4 до договору поставки нафтопродуктів №1002Т від 01.08.2019, рахунком на оплату №1012 від 09.08.2019, паспорт на товар №1123;

Розрахунки за поставлений товар, а саме бітум дорожній марки 70/100 підтверджуються наявними в матеріалах справи виписками по рахунку за договором договору №1002T.

Вказану суму ТОВ «ШЛЯХБУД» включило в податкову декларацію за 2019 рік.

Також судом встановлено, що акт перевірки не містить будь-яких зауважень щодо повноти та якості наданих на підтвердження реальності господарських операцій з придбання ТМЦ у вказаних вище контрагентів.

Крім того, суд враховує те, що стороною відповідача не заперечувалось того, що придбаний в контрагентів товар позивачем було повністю оплачений, а господарські операції належним чином оподатковані (у визначених чинним законодавством розмірах до державного бюджету України відраховані податки і збори).

Сукупність вищенаведених доводів, з урахуванням їх документального підтвердження та підтвердження подальшої реалізації придбаного Товару, дає підстави для формування висновку, що спірні господарські операції по контрагентам ТОВ "ЛАЙКДЕЙ" (код ЄДРПОУ: 41444172), ТОВ "ТОРГЛІДЕРГРУП" (код ЄДРПОУ: 43053024) були спрямовані на настання реальних наслідків.

Отже, судом встановлено, що суми податкового кредиту з податку на додану вартість, сформованого позивачем за господарськими операціями з контрагентами: ТОВ "ЛАЙКДЕЙ" (код ЄДРПОУ: 41444172), ТОВ "ТОРГЛІДЕРГРУП" (код ЄДРПОУ: 43053024), підтверджуються договорами на придбання товару, податковими та видатковими накладними, документами в підтвердження оплати придбаного за договорами товару, товарно-транспортними накладними. При цьому, зазначені податкові накладні складені відповідно до вимог ст. 201 Податкового кодексу України, містять усі обов`язкові реквізити та видані особою, зареєстрованою як платник податку на додану вартість на момент видачі таких податкових накладних.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу Україниподаткова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Згідно з пунктом 198.2 статті 198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається: дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Податковий кодекс України передбачає лише такі випадки для не включення до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв`язку з придбанням товарів (послуг), як не підтвердження податковими накладними та/або відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, та/або порушення порядку заповнення податкової накладної оформлення їх з порушенням вимог (пункт 198.6 статті 198, пункт 201.10 статті 201).

Згідно з пунктом201.1 статті 201 Податкового кодексу України платник податку зобов`язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) в один з таких способів: а) у паперовому вигляді; б) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та умови реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).

За приписом пункту 201.8 статті 201 Податкового кодексу України право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.

На момент складання податкових накладних контрагенти - ТОВ "ЛАЙКДЕЙ" (код ЄДРПОУ: 41444172), ТОВ "ТОРГЛІДЕРГРУП" (код ЄДРПОУ: 43053024), останні були зареєстровані як платники податку на додану вартість у встановленому законодавством порядку, а тому мали право нараховувати податок на додану вартість та складати податкові накладні на кожну поставку робіт; в свою чергу, податкові накладні, на підставі яких позивач формував податковий кредит, та копії яких містяться в матеріалах справи та досліджувались відповідачем під час проведення перевірки, відповідають вимогам, встановленим пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України.

Надані податковому органу при перевірці документи підтверджують факт реального (фактичного) здійснення господарських операцій із придбання товарів (робіт, послуг) з метою їх використання у своїй господарській діяльності, які приводять до руху активів, зміни суми зобов`язань та власного капіталу платника та відповідають економічному змісту, відображеному в укладених платником податків договорах, що підтверджується належним чином оформленими первинними документами, в той час, як сформовані податковим органом припущення жодним чином не підтверджені, а висновки протиправні та не відповідають законодавству України.

Отже, наявність підтверджуючих первинних документів та належним чином оформлених податкових накладних свідчать про правомірність включення ТОВ "Шляхбуд" сум податку на додану вартість до складу податкового кредиту, а тому збільшення відповідачем суми грошового зобов`язання позивача з податку на додану вартість є протиправним.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги щодо скасування ППР форми "Р" №0387870702 від 14.11.2024, яким ТОВ "Шляхбуд" збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість на суму 825605,00 грн. є обґрунтованими, відповідають фактичним обставинам справи, встановленим судом, підтверджені належними доказами, а тому підлягають задоволенню.

Відповідно до вимог частини 3 статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з частиною 2 статті 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суд зауважує, що в ході судового розгляду справи позивачем доведено ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги щодо визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення, в той час, як відповідач не довів правомірності прийнятого ним рішення.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд керується ч. 1 ст. 139 КАС України відповідно до якої при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, суд присуджує ТОВ "Шляхбуд" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Вінницькій області здійснені ним документально підтверджені судові витрати (судовий збір ) в сумі 12377,48 грн.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, -

в и р і ш и в :

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Вінницькій області №0387870702 від 14.11.2024.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Шляхбуд" сплачений при зверненні до суду судовий збір в сумі 12377,48 грн (дванадцять тисяч триста сімдесят сім гривень 48 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Вінницькій області.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Інформація про учасників справи:

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальність "Шляхбуд" (вул. Козацький шлях, 68, смт. Вороновиця, Вінницький район, Вінницька область, 23234, код ЄДРПОУ 03579443)

Відповідач: Головне управління ДПС у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21028, код ЄДРПОУ ВП 44069150)

Суддя Жданкіна Наталія Володимирівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.01.2025
Оприлюднено05.02.2025
Номер документу124873776
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —120/15806/24

Рішення від 27.01.2025

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Жданкіна Наталія Володимирівна

Ухвала від 18.12.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Жданкіна Наталія Володимирівна

Ухвала від 02.12.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Жданкіна Наталія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні