Рішення
від 03.02.2025 по справі 340/6529/24
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 лютого 2025 року м. Кропивницький Справа № 340/6529/24

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Савонюка М.Я., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у порядку письмового провадження) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОКОНТРАКТ-Н до Кропивницької митниці Державної митної служби України про визнання дій протиправними, скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю АГРОКОНТРАКТ-Н (надалі позивач), звернулося до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом до Кропивницької митниці Державної митної служби України (надалі відповідач), у якому просить:

- визнати протиправними дії Кропивницької митниці щодо невнесення змін до митних декларацій типу ЕК10АА, оформлених у митному режимі експорт: від 15.09.2023 №23UA901020007835U6, від 18.09.2023 №23UA901020007851U9, від 19.09.2023 №23UA901020007893U5, від 20.09.2023 №23UA901020007928U6, від 21.09.2023 №23UA901020007963U9, від 21.09.2023 №23UA901020007977U0;

- визнати протиправним і скасувати рішення Кропивницької митниці (код ЄДРПОУ 44005668), які оформлені листом №7.22-1/28-1/13/1233 від 05.04.2024 року та листом №7.22-1/28-01/13/2111 від 06.06.2024 року щодо відмови у наданні дозволу на внесення змін до митних декларацій від 15.09.2023 №23UA901020007835U6, від 18.09.2023 №23UA901020007851U9, від 19.09.2023 №23UA901020007893U5, від 20.09.2023 №23UA901020007928U6, від 21.09.2023 №23UA901020007963U9, від 21.09.2023 №23UA901020007977U0;

- зобов`язати Кропивницьку митницю (код ЄДРПОУ 44005668) внести зміни до митних декларацій типу ЕК10АА оформлених у митному режимі експорт: від 15.09.2023 №23UA901020007835U6, від 18.09.2023 №23UA901020007851U9, від 19.09.2023 №23UA901020007893U5, від 20.09.2023 №23UA901020007928U6, від 21.09.2023 №23UA901020007963U9, від 21.09.2023 №23UA901020007977U0, згідно із заявами Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОКОНТРАКТ-Н» (код ЄДРПОУ 31095141) №007835 від 04.06.2024 року, №007851 від 04.06.2024 року, №007893 від 04.06.2024 року, №007928 від 04.06.2024 року, №007963 від 04.06.2024 року, №007977 від 04.06.2024 року.

В обґрунтування позовних вимог зазначає про те, що 30.08.2023 між ТОВ «АГРОКОНТРАКТ-Н»» та AGRIKO TRADE SP. Z O.O., країна реєстрації Польща, було укладено зовнішньоекономічний Договір продажу №Сorn30092023/7.

На виконання вказаного договору Товариством у митному режимі експорт оформлено наступні митні декларації типу ЕК10АА: від 15.09.2023 №23UA901020007835U6, від 18.09.2023 №23UA901020007851U9, від 19.09.2023 №23UA901020007893U5, від 20.09.2023 №23UA901020007928U6, від 21.09.2023 №23UA901020007963U9 та від 21.09.2023 №23UA901020007977U0.

Вказує, що у зв`язку з укладенням між сторонами додаткових угод від 09.10.2023 та №2 від 10.10.2023 до Договору продажу №Сorn30092023/7 від 30.08.2023, якими, у тому числі, внесені зміни до ціни товару, 04.06.2024 відповідачу були направлені заяви на внесення змін до вказаних декларацій: №007835, №007851, № 007893, № 007928, №007963, №007977.

Однак відповідач листом №7.22- 1/28-01/13/2111 від 06.06.2024 повідомив товариству, що листом від 05.04.2024 №7.22-1/28-1/13/1233 йому вже було відмовлено у внесенні змін до вищезазначених митних декларацій згідно ідентичних звернень від 29.03.2024 №7835, №7851, №7893, №7928, №7893, №7963, №7977.

Вважає рішення відповідача, які оформлені листами №7.22-1/28-01/13/2111 від 06.06.2024 та №7.22-1/28-1/13/1233 від 05.04.2024 про відмову у внесенні змін до митних декларацій протиправними, оскільки додаткові угоди від 09.10.2023 та від 10.10.2023 були укладені ще до дати переходу права власності на товар, а також ще до дати перетину (фактичного вивезення) цього товару за межі митної території України, тобто ще до завершення операції з експорту товару та до втрати статусу українських товарів. Крім того, митним законодавством передбачена можливість внесення змін до митних декларацій після завершення митного оформлення товару, зокрема, у випадках, якщо відбулося коригування ціни товару, що вивозиться за межі території України. При цьому, внесення змін (коригування) до вищезазначених митних декларацій не призводить до зменшення (перерахування) сум податків та митних платежів, що підлягають сплаті до бюджету.

З цих підстав просить позов задовольнити.

Відповідач надав суду відзив на позовну заяву, у якому заперечив проти задоволення позовних вимог.

На обґрунтування заперечень зазначив, що відомості, які були заявлені у зазначених позивачем митних деклараціях під час декларування товарів, відповідали умовам договору від 30.08.2023 №CORN30092023/7. Зміна фактурної вартості товару відповідно до додаткової угоди від 10.10.2023 №2 до договору від 30.08.2023 №CORN30092023/7 відбулась після завершення митного оформлення, яке відбулось у період часу з 15.09.2023 по 21.09.2023. Товар був випущений у вільний обіг. На момент митного оформлення товару додаткові угоди від 09.10.2023 та від 10.10.2023 не існували.

Вказує, що при митному оформленні митний орган приймає до уваги документи, необхідні для митного оформлення. Крім того, внесення вищевказаних змін може впливати на податковий облік та механізм відшкодування податку на додану вартість.

Зауважує, що на заяви позивача були надані відповіді листами №7.22-1/28-1/13/1233 від 05.04.2024 та №7.22-1/28-1/13/2111 від 06.06.2024.

З цих підстав просить відмовити у задоволенні позову.

Позивач надав суду відповідь на відзив, у якій більш детально конкретизує доводи та обґрунтування, зазначені у позовній заяві, а також наводить свої аргументи на спростування тверджень відзиву відповідача. Вважає рішення відповідача щодо відмови у наданні дозволу на внесення змін до митних декларацій протиправними, просить позов задовольнити.

11.11.2024 представник позивача подав суду клопотання про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Будь-яких інших заяв чи клопотань від учасників справи не надходило.

10.10.2024 ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОКОНТРАКТ-Н було залишено без руху.

17.10.2024 ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд постановлено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у порядку письмового провадження).

14.11.2024 ухвалою суду у задоволенні клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОКОНТРАКТ-Н про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін відмовлено.

Установивши фактичні обставини справи, на які посилаються сторони як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши та оцінивши докази, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що 30.08.2023 між ТОВ «АГРОКОНТРАКТ-Н» та AGRIKO TRADE SP. Z O.O., країна реєстрації Польща, було укладено зовнішньоекономічний Договір продажу №Сorn30092023/7 (далі Договір) (а.с. 17-20).

Відповідно до пунктів 1-4 Договору Продавець зобов`язується реалізувати та поставити Покупцеві кукурудзу 3-го класу українського походження врожаю 2022 року. Кількість: тон 8 000.00 +/- 10% в опції Продавця. Ціна: 162 (сто шістдесят два) дол США за одну тону. Рекламація за якість товару, що не відповідають вимогам зазначених в договорі - 1,50 USD від ціни неякісної партії Товару за кожні DON +500ppb. Загальна ціна Контракту складає 1296000 (один мільйон двісті дев`яносто шість тисяч) доларів. Термін виконання поставки: по 10 жовтня 2023 року включно (датою виконання поставки вважається дата прийняття вагонів з товаром до перевезення згідно штемпелю станції відправлення на залізничних накладних). Станція відправлення: станція/місце відвантаження: Капітанівка, Одеської УЗД код залізничної станції 423400.

Товар буде доставлено на умовах DАР (Інкотермс 2020 року) кордон Україна/Польща, станції перетину кордону: Ягодин/Дорогуськ (пункт поставки). Продавець поставляє Товар залізничним транспортом з навантаженням насипом у вагонах (піввагони/хоппери). Продавець здійснює митне оформлення товару на експорт. завантаження товару в транспортні засоби здійснюється за рахунок Продавця. Поставка Товару окремими партіями допускається (п. 5 Договору).

На виконання зобов`язань по Договору Товариством у митному режимі експорт оформлено наступні митні декларації типу ЕК10АА: від 15.09.2023 №23UA901020007835U6, від 18.09.2023 №23UA901020007851U9, від 19.09.2023 №23UA901020007893U5, від 20.09.2023 №23UA901020007928U6, від 21.09.2023 №23UA901020007963U9 та від 21.09.2023 №23UA901020007977U0 (а.с. 26-31).

09.10.2023 між ТОВ «АГРОКОНТРАКТ-Н» та AGRIKO TRADE SP. Z O.O. укладено Додаткову угоду від 09.10.2023 до Договору, пунктом 1 якої внесено зміни до пункту 7 Договору та передбачено, що передача права власності на товар від продавця покупцю, а також ризик випадкової втрати або пошкодження товару відбувається в момент перетину Товару митного кордону України. Оплата доставки (перевезення) товару до залізничної станції Ягодин - за рахунок Продавця. Оплата доставки (перевезення) товару від залізничної станції Ягодин - за рахунок Покупця.

Пунктом 2 вказаної угоди визначено, що у зв`язку із кон`юнктурними змінами ринку кукурудзи, зокрема зниження цін, ціна відвантаженого товару, який ще не перейшов митний кордон України, знижується шляхом укладення Сторонами додаткової угоди до цього Договору (а.с. 22-23).

10.10.2023 між ТОВ «АГРОКОНТРАКТ-Н» та AGRIKO TRADE SP. Z O.O. укладено додаткову угоду №2 до Договору, у пункті 1 якої сторони погодили змінити ціни на товар, виклавши пункт 3 Договору у наступній редакції: « 3. Ціна: 162 (сто шістдесят два) дол. США за одну тону. - 135 (сто тридцять п`ять) дол США за одну тону для 4 614,400 т товару перелік вагонів: 58535048, 59894543, 59895375, 59895003, 58531401, 58528571, 59895490, 95118535, 95243143, 95813606, 95190237, 95190419, 95189239, 95190302, 59880831, 59880633, 58532268, 59895151, 95814000, 95126868, 58533597, 53235065, 95136107, 95061206, 59507301, 95076683, 59507210, 59507160, 58529066, 58533316, 58535253, 58536467, 58543554, 59595462, 58540048, 58529546, 59500322, 58537267, 59506774, 58543158, 58540501, 59500876, 59507426, 58532672, 59500959, 95141800, 59508036, 95249470, 58553009, 95313565, 59507178, 58543026, 95260741, 59595363, 59500256, 53235313, 95268546, 59501221, 95772570, 59501635, 95095980, 58533407, 58536335, 58528639, 58542127, 58531021, 58531831, 95093902, 59595272, 59501353. Загальна ціна Контракту складає 1171411,20 доларів США+/-10%.» (а.с. 24-25).

29.03.2024 ТОВ «АГРОКОНТРАКТ-Н» 29.03.2024 звернулося до Кропивницької митниці із заявами:

- №007835 на внесення змін до митної декларації №23UA901020007835U6 від 15.09.2023, а саме - в графи 22, 42, 46 та 31(ЕІ) (а.с. 46);

- №007851 на внесення змін до митної декларації №23UA901020007851U9 від 18.09.2023 в графи 22, 42, 46 та 31(ЕІ) (а.с. 47);

- №007893 на внесення змін до митної декларації №23UA901020007893U5 від 19.09.2023 в графи 22, 42, 46 та 31(ЕІ) (а.с. 48);

- №007928 на внесення змін до митної декларації №23UA901020007928U6 від 20.09.2023 в графи 22, 42, 46 та 31(ЕІ) (а.с. 49);

- №007963 на внесення змін до митної декларації №23UA901020007963U9 від 21.09.2023 в графи 22, 42, 46 та 31(ЕІ) (а.с. 50);

- №007977 на внесення змін до митної декларації №23UA901020007977U0 від 21.09.2023 в графи 22, 42, 46 та 31(ЕІ) (а.с. 51).

Кропивницька митниця за результатами опрацювання заяв листом №7.22-1/28-1/13/1233 від 05.04.2024 повідомила позивачу, що відомості, які були заявлені у митних деклараціях під час декларування товарів, відповідали умовам договору від 30.08.2023 №CORN30092023/7. Зміна фактурної вартості товару, відповідно до додаткової угоди від 10.10.2023 №2 до договору від 30.08.2023 №CORN30092023/7 відбулась після завершення митного оформлення відповідних митних декларацій, тому внесенням змін не вважається можливим (а.с. 16).

04.06.2024 позивач повторно звернувся до Кропивницької митниці із заявами:

- №007835 на внесення змін до митної декларації №23UA901020007835U6 від 15.09.2023, а саме - в графи 22, 42, 46 та 31(ЕІ) (а.с. 9);

- №007851 на внесення змін до митної декларації №23UA901020007851U9 від 18.09.2023 в графи 22, 42, 46 та 31(ЕІ) (а.с. 10);

- №007893 на внесення змін до митної декларації №23UA901020007893U5 від 19.09.2023 в графи 22, 42, 46 та 31(ЕІ) (а.с. 11);

- №007928 на внесення змін до митної декларації №23UA901020007928U6 від 20.09.2023 в графи 22, 42, 46 та 31(ЕІ) (а.с. 12);

- №007963 на внесення змін до митної декларації №23UA901020007963U9 від 21.09.2023 в графи 22, 42, 46 та 31(ЕІ) (а.с. 13);

- №007977 на внесення змін до митної декларації №23UA901020007977U0 від 21.09.2023 в графи 22, 42, 46 та 31(ЕІ) (а.с. 14).

Заяви також обгрунтовані зниженням ціни товару згідно Додаткової угоди №2. До кожної заяви позивач додав відповідну митну декларацію, новий інвойс, копії Договору та копії Додаткових угод від 09.10.2023 та №2 від 10.10.2023 до Договору.

Листом Кропивницької митниці Держмитслужби №7.22-1/28-1/13/2111 від 06.06.2024, за результатами опрацювання заяв позивача було повідомлено, що листом митниці від 05.04.2024 №7.22-1/28-1/13/1233 йому вже було відмовлено у внесенні змін до вищезазначених митних декларацій згідно ідентичних звернень від 29.03.2024 №7835, №7851, №7893, №7928, №7893, №7963, №7977. Попередньо прийняте митницею рішення щодо відсутності правових підстав внесення змін до зазначених митних декларацій залишається незмінним (а.с. 15).

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає, що засади державної митної справи, зокрема, процедури митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України, умови та порядок справляння митних платежів, визначаються МК України.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За визначеннями частини 1 статті 4 МК України:

митна декларація - заява встановленої форми, в якій особою зазначено митну процедуру, що підлягає застосуванню до товарів, та передбачені законодавством відомості про товари, умови і способи їх переміщення через митний кордон України та щодо нарахування митних платежів, необхідних для застосування цієї процедури;

митна процедура - зумовлені метою переміщення товарів через митний кордон України сукупність митних формальностей та порядок їх виконання;

митний режим - комплекс взаємопов`язаних правових норм, що відповідно до заявленої мети переміщення товарів через митний кордон України визначають митну процедуру щодо цих товарів, їх правовий статус, умови оподаткування і обумовлюють їх використання після митного оформлення.

Статтею 82 МК України визначено, що експорт (остаточне вивезення) - це митний режим, відповідно до якого українські товари випускаються для вільного обігу за межами митної території України без зобов`язань щодо їх зворотного ввезення.

Згідно з частинами 1 - 3 статті 83 МК України митний режим експорту може бути застосований до товарів, що призначені для вивезення за межі митної території України, та до товарів, що вже вивезені за межі цієї території та перебувають під митним контролем, за винятком товарів, заборонених до поміщення у цей митний режим відповідно до законодавства.

Для поміщення товарів у митний режим експорту особа, на яку покладається дотримання вимог митного режиму, повинна:

1) подати митному органу, що здійснює випуск товарів у митному режимі експорту, документи на такі товари;

2) сплатити митні платежі, якими відповідно до закону обкладаються товари під час вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту;

3) виконати вимоги щодо застосування передбачених законом заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності;

4) у випадках, встановлених законодавством, подати митному органу дозвіл на проведення зовнішньоекономічної операції з вивезення товарів у третю країну (реекспорт).

Митні органи не вимагають обов`язкового підтвердження прибуття товарів, що експортуються, у пункт призначення за межами митної території України.

Відповідно до частини 1 статті 84 МК України товари, поміщені у митний режим експорту, втрачають статус українських товарів з моменту їх фактичного вивезення за межі митної території України.

Як встановлено судом, позивачем були оформлені наступні митні декларації типу ЕК10АА: від 15.09.2023 №23UA901020007835U6, від 18.09.2023 №23UA901020007851U9, від 19.09.2023 №23UA901020007893U5, від 20.09.2023 №23UA901020007928U6, від 21.09.2023 №23UA901020007963U9 та від 21.09.2023 №23UA901020007977U0 на товар кукурудза 3-го класу, українського походження, врожаю 2022 року, не насіннева, не цукрова, навалом, згідно ДСТУ 4525: 2006.

Митне оформлення вказаного товару, заявленого в режим експорту, було завершено. З матеріалів справи вбачається, що товар перетнув межі митного кордону України у залізничних вагонах у період з 23.10.2023 по 08.11.2023.

Згідно з частиною 8 статті 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Відповідно до частин 1 та 2 статті 269 МК України за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи та з дозволу митного органу відомості, зазначені в митній декларації, можуть бути змінені або митна декларація може бути відкликана. Внесення змін до митної декларації, прийнятої митним органом, допускається до моменту завершення митного оформлення товарів відповідно до заявленого митного режиму, а також протягом трьох років з дня завершення їх митного оформлення. Зміни повинні стосуватися лише товарів, зазначених у митній декларації.

Виходячи з системного аналізу наведених положень законодавства вбачається, що митна декларація є документом, який підтверджує обставини здійснення переміщення товарів через митний кордон України. При цьому, зазначені у ній відомості зафіксовані станом на момент її подачі митному органу. Відповідно і змінити визначені у ній відомості можна виключно на ті, які також існували на такий момент, наприклад у разі необхідності зазначення нової інформації замість помилково внесеної раніше.

Натомість позивач просить внести зміни до митних декларацій відомості, які не існували станом на момент їх направлення митному органу.

Зокрема посилається на внесення змін до Договору продажу №Сorn30092023/7 від 30.08.2023 додатковими угодами від 09.10.2023 та №2 від 10.10.2023.

Так, додатковою угодою №2 від 10.10.2023 до Договору сторони погодили змінити ціни на товар та пункт 3 Договору, виклавши його у наступній редакції: « 3. Ціна: 162 (сто шістдесят два) дол. США за одну тону. - 135 (сто тридцять п`ять) дол США за одну тону для 4 614,400 т товару перелік вагонів: 58535048, 59894543, 59895375, 59895003, 58531401, 58528571, 59895490, 95118535, 95243143, 95813606, 95190237, 95190419, 95189239, 95190302, 59880831, 59880633, 58532268, 59895151, 95814000, 95126868, 58533597, 53235065, 95136107, 95061206, 59507301, 95076683, 59507210, 59507160, 58529066, 58533316, 58535253, 58536467, 58543554, 59595462, 58540048, 58529546, 59500322, 58537267, 59506774, 58543158, 58540501, 59500876, 59507426, 58532672, 59500959, 95141800, 59508036, 95249470, 58553009, 95313565, 59507178, 58543026, 95260741, 59595363, 59500256, 53235313, 95268546, 59501221, 95772570, 59501635, 95095980, 58533407, 58536335, 58528639, 58542127, 58531021, 58531831, 95093902, 59595272, 59501353.

Саме з огляду на зазначені обставини, позивач подав відповідачу заяви, у яких просив надати дозвіл на внесення змін до митних декларацій.

Тобто, обставини, які зумовили звернення позивача, виникли після подання ним наведених вище митних декларацій. Відповідно нові відомості, які позивач мав намір внести до таких декларацій, не існували станом на момент їй оформлення, що не узгоджується з наведеними вище вимогами МК України.

Частиною 7 статті 269 МК України установлено, що порядок внесення змін до митних декларацій, їх відкликання та визнання недійсними визначається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до статей 257, 260 та 269 МК України та підпункту 195.1.1 пункту 195.1 статті 195, пункту 200.8 статті 200 Податкового кодексу України Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 21.05.2012 №450, якою затверджено Положення про митні декларації (далі - Положення).

Пунктом 33 Положення визначено, що у заяві, підписаній декларантом або уповноваженою ним особою, зазначаються причини зміни митної декларації. Якщо відповідні нові відомості підтверджуються документами, що не подавались під час декларування, до заяви додаються завірені в установленому порядку копії таких документів.

Відповідно до пункту 34 Положення не дозволяється:

внесення змін до граф 1 (перший і другий підрозділи), 14, 37 (перший підрозділ) і 54 митної декларації за формою єдиного адміністративного документа;

внесення змін або відкликання митної декларації у разі виявлення порушень митних правил щодо задекларованих у цій митній декларації товарів;

внесення змін до митної декларації, якщо з поданих документів не випливає, що відомості, зазначені у цій митній декларації, необхідно змінювати;

внесення змін або відкликання митної декларації після надання декларанту або уповноваженій ним особі митним органом, якому подана така митна декларація, інформації про призначення митним органом митного огляду товарів, транспортних засобів комерційного призначення або перевірки документів на товари (крім випадків, коли після проведення зазначених митних формальностей порушень митних правил не виявлено);

внесення змін до митної декларації або її відкликання у разі відсутності документів, що підтверджують необхідність внесення таких змін або її відкликання;

внесення змін до митної декларації за формою єдиного адміністративного документа з метою подання відомостей у випадках, коли Митним кодексом України передбачена необхідність подання з цією метою додаткової декларації.

Згідно з пунктом 37 Положення після завершення митного оформлення зміни до митної декларації за формою єдиного адміністративного документа можуть вноситися шляхом:

подання з метою сплати митних платежів у випадках, передбачених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, декларантом або уповноваженою ним особою додаткової декларації та оформлення її митним органом;

подання з метою продовження строку тимчасового ввезення товарів з частковим звільненням від оподаткування митними платежами, для сплати рівними частинами податку на додану вартість у разі надання розстрочення сплати податку на додану вартість під час ввезення на митну територію України устаткування та обладнання на підставах, визначених Податковим кодексом України, а також у випадках, визначених Митним кодексом України, декларантом або уповноваженою ним особою додаткової митної декларації та оформлення її митним органом;

заповнення та оформлення митним органом аркуша коригування за формою згідно з додатком 4.

Внесення змін до митної декларації за формою єдиного адміністративного документа шляхом оформлення аркуша коригування здійснюється в порядку, що встановлюється Мінфіном. Після оформлення аркуша коригування його електронний примірник з використанням електронного підпису посадової особи митного органу чи електронної печатки митного органу, які базуються на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, вноситься до систем, що забезпечують функціонування електронних інформаційних ресурсів митних органів, посадовою особою митного органу, що його оформила, та передається Держмитслужбою ДПС згідно з пунктом 32 цього Положення.

Оформлений митним органом аркуш коригування є невід`ємною частиною відповідної митної декларації за формою єдиного адміністративного документа.

Аркуш коригування заповнюється та оформлюється митним органом у разі:

необхідності виправлення відомостей, пов`язаних з доплатою або поверненням митних платежів, у тому числі у зв`язку із скасуванням рішення митного органу;

необхідності виправлення за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи відомостей, пов`язаних з коригуванням ціни товару, що вивозиться за межі митної території України, для цілей податкового контролю за трансфертним ціноутворенням, якщо таке коригування не призведе до зменшення суми податків, що підлягає сплаті до бюджету;

необхідності виправлення за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи помилково зазначених в оформленій митній декларації за формою єдиного адміністративного документа відомостей про товари, не пов`язаних з перерахуванням сум митних платежів за такою митною декларацією;

необхідності відображення за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи відомостей про товари, що стали відомі після закінчення митного оформлення товарів, не пов`язаних з перерахуванням сум митних платежів за митною декларацією за формою єдиного адміністративного документа.

Як встановлено судом, відповідач відмовив позивачу у внесенні змін до поданих ним декларацій, оскільки відомості, які були заявлені у зазначених митних деклараціях під час декларування товарів, відповідали умовам договору від 30.08.2023 №Сorn30092023/7, а зміна фактурної вартості товару відбулась після завершення митного оформлення відповідних митних декларацій.

З цього приводу суд зазначає, що перелік випадків, що можуть слугувати підставою оформлення аркуша коригування є вичерпним і не охоплює визначеного позивачем випадку виникнення нових обставин, пов`язаних із зменшенням ціни товару внаслідок внесенням змін до зовнішньоекономічного Договору після здійснення митного оформлення, тобто обставин, які не існували на момент подачі відповідних митних декларацій.

Отже, надаючи оцінку діям та рішенням відповідача, які позивач просить визнати протиправними, суд зазначає, що у спірних правовідносинах митний орган правомірно відмовив у внесенні змін до митних декларацій та діяв у відповідності до вимог Митного кодексу України та Постанови Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 №450.

Згідно з частинами 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі КАС України) кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З врахуванням наведених норм чинного законодавства, встановлених обставин справи та доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку про необгрунтованість позовних вимог та відсутність правових підстав для задоволення заявленого позову.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОКОНТРАКТ-Н відмовлено, розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись статтями 241 246, 255 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОКОНТРАКТ-Н до Кропивницької митниці Державної митної служби України про визнання дій протиправними, скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 03 лютого 2025 року.

Повне найменування учасників справи:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю АГРОКОНТРАКТ-Н (код ЄДРПОУ 31095141, вулиця Шевченка, будинок 6/2, місто Кропивницький, Кіровоградська область, 25006).

Відповідач - Кропивницька митниця Державної митної служби України (код ЄДРПОУ 44005668, вулиця Лавандова, 27-Б, місто Кропивницький, Кіровоградська область, 25030).

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду М.Я. САВОНЮК

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.02.2025
Оприлюднено05.02.2025
Номер документу124875743
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо

Судовий реєстр по справі —340/6529/24

Рішення від 03.02.2025

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

М.Я. САВОНЮК

Ухвала від 14.11.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

М.Я. САВОНЮК

Ухвала від 17.10.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

М.Я. САВОНЮК

Ухвала від 10.10.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

М.Я. САВОНЮК

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні