Постанова
від 11.11.2010 по справі 2а-9372/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТ ИВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

Вн. № 1\24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

11 листопада 2010 року 15:06 № 2а-9372/10/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі к олегії суддів: головуючого с удді Клочкова Н.В. , суддів Пи липенко О.Є. Огурцова О.П . при секретарі судовог о засідання Попадин О.Б. вирі шив адміністративну справу

за позовом Акціонерної енергопоста чальної компанії "Київенерго "

до Національної комісії рег улювання електроенергетики України

про скасування постанови про накладення штрафу від 27.05.2010р. №6 30

за участю представників сторін:

представник позивача: Капічев Ю.Г.;

представник відповідача: Саківська А.Ю.; < тип предста вника >, < ПІБ представника >, до віреність № < Текст >, від < Дата >,

На підставі частини 3 статт і 160 Кодексу адміністративног о судочинства України в судо вому засіданні 11 листопада 2010 р оку проголошено вступну та р езолютивну частини постанов и.

О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:

17 червня 2010 року акціоне рна енергопостачальна компа нія "Київенерго"(надалі-позив ач або АЕК "Київенерго", ліценз іат) звернулась із позовом до Національної комісії регулю вання електроенергетики Укр аїни (надалі-відповідач) про с касування постанови Націона льної комісії регулювання ел ектроенергетики України від 27.05.2010 р. № 630.

Ухвалою Окружного адміні стративного суду міста Києва від 21 червня 2010 року відкрито п ровадження в адміністративн ій справі № 2а-9372/10/2670.

Позивач 23 червня 2010 року чере з канцелярію суду подав клоп отання про забезпечення адмі ністративного позову шляхом зупинення дії постанови НКР Е України від 27.05.2010 № 630 до винесе ння рішення по суті справи.

В судовому засіданні 31 серп ня 2010 року представник позива ча вказане клопотання підтри мав. Представник відповідача проти задоволення клопотанн я заперечував, вказуючи на ві дсутність підстав для забезп ечення позову.

Ухвалою від 31 серпня 2010 року суд відмовив у задоволенні к лопотання про забезпечення п озову.

На виконання вимог ухвали в судовому засіданні 11 листопа да 2010 року позивач надав необх ідні документи для прийняття судового рішення. Позивач в важає, що постанова НКРЕ від 27 .05.2010 № 630 є незаконною, оскільки в инесена без дослідження всіх фактичних обставин справи, с уперечить нормам чинного зак онодавства України у сфері п остачання електричної енерг ії, у зв'язку з чим підлягає ск асуванню виходячи з наступни х підстав:

-висновки, що зроблені в акт і позапланової перевірки від 21.05.2010 № 37 є вільним тлумаченням К иївським територіальним від діленням Національної коміс ії регулювання електроенерг етики України норм Умов та пр авил здійснення підприємниц ької діяльності з передачі е лектричної енергії місцевим и (локальними) мережами;

-відповідач, приймаючи пост анову від 27.05.2010 № 630, не врахував с уттєвої обставини, що питанн я щодо укладення договору на передачу електричної енергі ї з суб'єктом підприємницько ї діяльності перебуває на ро згляді в судовому порядку;

-висновок, зроблений НКРЕ у оскаржуваній постанові про п орушення АЕК «Київенерго»п. 2.7. та 2.10. Умов та правил здійснен ня підприємницької діяльнос ті з передачі електричної ен ергії місцевими (локальними) електричними мережами є хибним, оскільки в діях по зивача відсутні ознаки таких протиправних дій;

-передоговірне листування , врегулювання розбіжностей в порядку, визначеному Цивіл ьним, Господарським кодексом та актами НКРЕ з питань уклад ення договорів на передачу е лектричної енергії не може б ути зловживанням монопольни м становищем, як це визначено в оскаржуваній постанові НК РЕ.

Відповідач надав суду пись мові заперечення, в яких міст яться обґрунтування постан ови НКРЕ від 27.05.2010 №630, яка прийня та в межах компетенції НКРЕ т а на підставі Закону України «Про електроенергетику" та З акону України «Про основні з асади державного нагляду (ко нтролю) у сфері господарсько ї діяльності».

Розглянувши подані доку менти і матеріали, і повно з' ясувавши всі фактичні обстав ини, на яких ґрунтується позо в, об' єктивно оцінивши дока зи, які мають юридичне значен ня для розгляду справи і вирі шення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В С Т А Н О В И В:

Відповідно до пункт у 3 Положення про Національну Комісію регулювання електро енергетики України, затверд женого Указом Президента У країни від 14.03.1995 №213/95 в редакції Указу Президента від 21.04.98 №335/98) (д алі -Положення про НКРЕ), одним и з основних завдань Комісії , зокрема, є: державне регулюва ння діяльності суб'єктів при родних монополій в електроен ергетиці сприяння конкуренц ії у сфері постачання електр ичної енергії: видача суб'єкт а підприємницької діяльност і ліцензій на передачу та пос тачання електричної енергії ; контроль за додержанням ліц ензіатами умов здійснення лі цензованої діяльності.

Для реалізації покладених завдань Комісія розробляє і затверджує обов'язкові для в иконання нормативні акти з п итань, що належать до її компе тенції (пункт 4 Положення про Н КРЕ).

Статті 14 Закону України "Про природні монополії" передба чає, що національні комісії регулювання природних моноп олій приймають в межах своєї компетенції у порядку, встан овленому положеннями про ком ісії, рішення, що є обов'язкови ми для виконання суб'єктами п риродних монополій.

Згідно постанови НКРЕ від 13 .06.1996 №15, затверджені Умови та Пр авила здійснення підприємни цької діяльності з передачі електричної енергії місцеви ми (локальними) електричними мережами ( далі - Ліцензійні у мови з передачі), дотрим ання яких є обов'язковою вимо гою ведення ліцензіатом госп одарської діяльності з перед ачі електричної енергії.

Згідно з положеннями статт і 11 Закону України "Про електр оенергетику" державне регулю вання діяльності в електроен ергетиці провадиться НКРЕ шл яхом надання ліцензій на зді йснення окремих видів діяльн ості в електроенергетиці, вс тановлення порядку здійснен ня контролю за діяльністю су б'єктів електроенергетики.

Відповідно до Закону Украї ни «Про основні засади держа вного нагляду (контролю) у сфе рі господарської діяльності »(далі - Закон про основні заса ди державного контролю) захо ди державного нагляду (контр олю) здійснюються шляхом про ведення планових та позаплан ових перевірок, ревізій, огля дів, обстежень.

Положеннями статті 5 та стат ті 6 Закону про основні засади державного контролю встанов лено, що планові заходи здійс нюються відповідно до річних або квартальних планів, а поз апланові заходи мають бути п роведені органами державног о контролю лише за наявності підстав, зокрема на підставі звернення юридичних осіб пр о порушення суб'єктом господ арювання вимог законодавств а та на підставі перевірки ви конання суб'єктом господарюв ання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих докуме нтів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових заходів органом дер жавного нагляду (контролю).

Згідно з абзацом другим пун кту 4 Ліцензійних умов з перед ачі контроль за дотриманням ліцензіатом ліцензійних умо в здійснюється НКРЕ шляхом а налізу звітності, інших доку ментів, які надає ліцензіат Н КРЕ, та шляхом проведення к онтрольних перевірок діяльн ості ліцензіата в порядку , установленому НКРЕ.

Положеннями пункту 2 Порядк у контролю за дотриманням лі цензіатами Умов та Правил зд ійснення підприємницької ді яльності з постачання електр ичної енергії за регульовани м тарифом та за нерегульован им тарифом, з виробництва еле ктричної енергії, передачі е лектричної енергії місцевим и (локальними) електричними м ережами, оптового постачання електричної енергії та пере дачі електричної енергії маг істральними та міждержавним и електричними мережами, зат вердженого постановою НКРЕ в ід 13.04.2006 № 457, визначено, що план ові перевірки ліцензованої д іяльності ліцензіатів прово дяться не частіше одного раз у на календарний рік ві дповідно до затвердженого рі чного графіка планових перев ірок, а позапланові перевірк и проводяться, зокрема, на під ставі надходження до НКРЕ аб о відповідного ТП НКРЕ у пись мовій формі обґрунтованих за яви, повідомлення, скарги або звернення споживачів, щодо фактів порушення ліцен зіатами Ліцензійних умов або з метою перевірки виконання рішень НКРЕ щодо діяльності відповідних ліцензіатів.

Враховуючи вищевикладене , відповідно до наданих повно важень НКРЕ, як державний орг ан, що здійснює державний наг ляд за здійсненням господарс ької діяльності у сфері елек троенергетики, проводить пла нові перевірки дотримання лі цензійних умов відповідно до затвердженого графіка, а поз апланові - за наявності підст ав, передбачених чинним зако нодавством.

Як вбачається з наданих ві дповідачем заперечень, протя гом 2010 року НКРЕ було проведен о чотири заходи державного к онтролю АЕК «Київенерго», по в'язаних із врегулюванням ві дносин між ліцензіатом та ТО В «Енергоінвест»і ТОВ «Енерг оінвестпроект»: три позаплан ових, проведених на підставі звернень суб'єктів підприєм ницької діяльності стосовно порушення АЕК «Київенерго»л іцензійних умов з передачі т а на підставі перевірки вико нання останнім постанов НКРЕ , та один плановий захід, що ві дбувся відповідно до плану з аходів із здійснення державн ого контролю ліцензіатів.

Так, перший позаплановий за хід перевірки дотримання ліц ензіатом вимог законодавств а, за результатами якого був с кладений Акт від 12.02.2010 №12, бу в проведений Київським ТП НК РЕ згідно наказу НКРЕ від 05.02.2010 №67 та у зв'язку із зверненнями постачальників електричної енергії за нерегульованим, я кі надійшли на адресу НКРЕ ві д ТОВ «Енергоінвест»листом в ід 21.10.2009 №547 та від ТОВ «Ене ргоінвестпроект»листом від 16.12.2009 №572 щодо безпідставн ого зволікання АЕК „Київенер го" з укладанням договору на п ередачу електричної енергії .

Відповідно пункту 3.8.3 Ліценз ійних умов з передачі ліценз іат протягом 15 днів з моменту отримання заяви на передачу електричної енергії повинен направити заявнику проект в ідповідного договору, підпис аний зі своєї сторони.

При цьому, невиконання вищ езазначеної норми тягне за с обою порушення пункту 3.5.1 лі цензійних умов з передачі ел ектроенергії, відповідно до якого ліцензіат повинен діят и згідно із законодавством У країни та нормативними докум ентами.

В результаті проведення п озапланового заходу контрол ю щодо дотримання АЕК «Київе нерго»законодавства про еле ктроенергетику та ліцензійн их умов було встановлено, що Т ОВ «Енергоінвестпроект»впе рше звернулося до АЕК «Київе нерго»із заявою про укладенн я договору про передачу елек тричної енергії листом від 16.0 3.2009 №24. Починаючи з цього часу мі ж АЕК «Київенерго»та ТОВ «Ен ергоінвестпроект»триває ли стування щодо укладення вище згаданого договору.

Листом від 15.09.2009 №99 ТОВ «Ен ергоінвестпроект»надало до АЕК «Київенерго»для підписа ння та скріплення печаткою п роект договору на передачу (р азом із додатками) у власній р едакції, але АЕК «Київенерго »листом від 05.10.2009 №048/6807 повернула непідписаний проект догово ру, підкресливши, що зауважен ня ТОВ «Енергоінвестпроект» до проекту договору про пере дачу електричної енергії у р едакції ліцензіата, який над силався листом АЕК «Київенер го»від 26.05.2009, викладені у фор мі листа, що не відповідає пол оженням статті 181 Господарськ ого кодексу України (далі -ГКУ ).

Разом з тим, відповідно до частини другої статті 181 ГКУ п роект договору може бути зап ропонований будь-якою з стор ін.

Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Енергоінве стпроект»як вбачається з лис та від 30.11.2009 №122 звер нулося до АЕК «Київенерго»і з черговою заявою щодо уклад ення договору про передачу е лектричної енергії.

АЕК «Київенерго»встановле но термін дії договору про пе редачу електричної енергії Т ОВ «Енергоінвестпроект»до 31 .01.2010 листом від 17.12.2009 №048/8835. Тому, від повідач вважає дії АЕК «Київ енерго»по відношенню до ТОВ «Енергоінвестпроект»свідч ать про порушення ліцензіато м пункту 2.7 Ліцензійних умов в частині безпідставної проти дії ТОВ «Енергоінвестпроект »займатись ліцензованою дія льністю з постачання електри чної енергії, а також такі дії мають ознаки зловживання АЕ К «Київенерго»монопольним (д омінуючим) становищем, що є по рушенням пункту 2.10 Ліцензійни х умов з передачі.

Під час проведення позапла нового заходу контролю, Київ ським ТП НКРЕ з'ясовано, що листом від 16.09.2009 №427 підтвер джується доказом направленн я на адресу АЕК «Київенерго» проекту договору про переда чу електричної енергії, підп исаний зі свого боку, у відпов ідь на який АЕК «Київенерго» з посиланням на пункт 3.8.2 та 3.8.3 Л іцензійних умов з передачі з апропонувало заявнику надат и належним чином оформлені к опії правовстановлюючих док ументів з метою підготовки п роекту договору про передачу .

Після надання належним чин ом оформлених копій документ ів ТОВ «Енергоінвест»про що свідчить лист від 16.11.2009 №514 у АЕК «Київенерго" прийшла до висн овку, що «ліцензія на постача ння електричної енергії за н ерегульованим тарифом від 10.11 .2009 АБ №220676, видана ТОВ «Енергоін вест»не відповідає вимогам ч инного законодавства», про щ о ТОВ «Енергоінвест»повідом ило листом АЕК «Київенерго»в ід 08.12.2009 №048/8545., а також листом від 10.02.2010 №048/827 проінформовано Київс ьке ТП НКРЕ.

Відповідно до положень ста тті 13 Закону України «Про елек троенергетику»діяльність з виробництва, передачі та пос тачання електричної енергії в Україні здійснюється за ум ови отримання відповідної лі цензії. Ліцензія на здійснен ня діяльності з виробництва, передачі та постачання елек тричної енергії видається На ціональною комісією регулюв ання електроенергетики Укра їни. Ліцензія видається окре мо на кожний вид діяльності в ідповідно до інструкції, умо в і правил здійснення окреми х видів діяльності, що затвер джуються Національною коміс ією регулювання електроенер гетики України.

Отже, питання видачі, дії та відповідності ліцензій вимо гам чинного законодавства на лежать до компетенції НКРЕ і жодним чином не потребують п равової оцінки будь-якого лі цензіата, зокрема, АЕК «Київе нерго».

Таким чином, дії АЕК «Київен ерго»по відношенню до ТОВ «Е нергінвест»свідчать про ств орення АЕК «Київенерго»пере шкод доступу на ринок електр ичної енергії для здійснення ТОВ «Енергоінвест»діяльнос ті з постачання електричної енергії та містять ознаки зл овживання ліцензіатом моноп ольним (домінуючим) становищ ем на ринку, що в свою чергу св ідчить про порушення АЕК «Ки ївенерго»положень пункту 2.7 т а пункту 2.10 Ліцензійних умов з передачі.

Враховуючи вищевикладене, за результатами проведення позапланової перевірки було складено Акт від 12.02.2010 №12, на підставі якого на відкритом у засіданні Комісії постанов ою НКРЕ від 18.02.2010 №148 АЕК «К иївенерго»було зобов'язано д о 19.03.2010 усунути порушення пункт у 2.7 та пункту 2.10 Ліцензійних ум ов з передачі електроенергії в частині безпідставної про тидії суб'єктам підприємниць кої діяльності займатись ліц ензованою діяльністю з поста чання електричної енергії та не зловживати своїм монопол ьним становищем, для чого зді йснити всі можливі заходи дл я укладання договорів на пер едачу електроенергії з ТОВ „ Енергоінвест" та ТОВ „Енерго інвестпроект", про що письмов о повідомити НКРЕ, а також зас тережено щодо недопущення в подальшому порушень пунктів 2.7 та 2.10 Ліцензійних умов з пере дачі електроенергії.

Слід зазначити, що згідно з пунктом 13 Положення про НКРЕ К омісія в межах своїх повнова жень на основі та на виконанн я законодавства приймає ріше ння у вигляді постанов і розп оряджень.

Рішення Комісії, прийняті в межах її повноважень, є обов'я зковими для виконання підпри ємствами, установами, органі заціями усіх форм власності, які здійснюють діяльність н а оптовому ринку електроенер гії, ринках газу, нафти та нафт опродуктів.

Таким чином, АЕК «Київенерг о», як ліцензіат НКРЕ, зобов'яз аний виконати рішення НКРЕ щ одо усунення порушень Ліценз ійних умов при здійсненні го сподарської діяльності у сфе рі з передачі електричної ен ергії.

Натомість, за результатами планової перевірки дотриман ня АЕК «Київенерго»ліцензій них умов Актом від 26.03.2010 №24 К иївським ТП НКРЕ встановлено , що ліцензіат (АЕК «Київенерг о») не виконав вимоги постано ви НКРЕ від 18.02.2010 № 148 в частині зд ійснення всіх можливих заход ів для укладення договорів н а передачу електричної енерг ії з ТОВ «Енергоінвест»та ТО В «Енергоінвестпроект».

Як наслідок, НКРЕ постаново ю від 01.04.2010 №332 накладено шт раф на АЕК «Київенерго»у роз мірі 10 тис. грн. та повторно зоб ов'язано усунути порушення л іцензійних умов, зокрема пун кту 3.4.1 Ліцензійних умов перед ачі щодо дотримання законода вства України та інших норма тивних документів в частині невиконання вимог пункту 1 по станови НКРЕ від 18.02.2010 №148, для чо го до 30.04.2010 здійснити всі можли ві заходи для укладення дого ворів на передачу електрично ї енергії з ТОВ «Енергоінвес т»та ТОВ «Енергоінвестпроек т», про що письмово повідомит и НКРЕ.

З метою перевірки виконанн я постанови НКРЕ від 01.04.2010 Київс ьким ТП НКРЕ на підставі нака зу НКРЕ від 14.05.2010 №223 повторно пр оведено позапланову перевір ку ліцензованої діяльності А ЕК «Київенерго», за результа тами якої складено акт дот римання ліцензіатом законод авства про електроенергетик у та Ліцензійних умов від 21.05.2010 №37 (копія акта наявна в мате ріалах справи)

Вказаним актом, зокрема, заф іксовано порушення АЕК «Київ енерго» пункту 3.5.1 Ліцензійни х умов шляхом невиконання лі цензіатом постанови НКРЕ від 01.04.2010 №331 щодо усунення виявлени х порушень та здійснення всі х можливих заходів для уклад ення договорів про передачу електричної енергії з ТОВ «Е нергоінвестпроект»та ТОВ «Е нергоінвест».

Під час перевірки було з'ясо вано, що ТОВ «Енергоінвестпр оект»листом від 22.02.2010 №19 ( копія а кта наявна в матеріалах спра ви ) направлено до АЕК «Київе нерго»заяву на передачу елек тричної енергії мережами з д одатками, включаючи копії пр авовстановлюючих документі в, який було отримано АЕК «Киї венерго»12.03.2010.

Натомість дослідивши лист від 12.03.2010 №048/1704 вбачається, що АЕК «Київенерго»просить ТОВ «Ен ергоінвестпроект»надати пі дтвердження чинності правов становлюючих документів та н алежним чином оформлену копі ю чинної ліцензії.

Після цього, АЕК «Київенерг о»листом від 26.03.2010 №048/2122 (копія ли ста була надана позивачем, як ий значиться в додатку під но мером 12) направлено ТОВ «Енер гоінвестпроект»два примірн ики проекту договору про пер едачу електричної енергії мі сцевими (локальними) електро мережами з додатками.

В цих примірниках як вбачає ться з листа ТОВ «Енергоінве стпроект»від 02.04.2010 №26 відсутній номер, дата підпису уповнов аженої особи та печатки АЕК « Київенерго». При цьому, відпо відно до положень пункту 3.8.3 Лі цензійних умов з передачі пр отягом 15 днів з моменту отрима ння заяви на передачу електр ичної енергії ліцензіат пови нен направити Заявнику проек т відповідного договору, п ідписаний зі своєї сторони .

АЕК «Київенерго»листом ві д 30.04.2010 №048/3146 повідомила ТОВ «Ене ргоінвестпроект», що направл ення на адресу останнього не завіреного належним чином пр оекту договору пов'язано з не узгодженням сторонами всіх і стотних умов.

Тому як вбачається з мате ріалів справи, ще до провед ення Київським ТП НКРЕ першо ї позапланової перевірки в л ютому місяці 2010 року, ТОВ «Е нергоінвестпроект»надсила ло на адресу АЕК «Київенерго » завірений зі своєї сторони проект договору про передач у електричної енергії місцев ими (локальними) електромере жами.

Під час проведення позапла нової перевірки Актом ві д 21.05.2010 №37 встановлено, що АЕК «Ки ївенерго»продовжує створюв ати перешкоди ТОВ «Енергоінв ест»щодо здійснення останні м ліцензійної діяльності з п остачання електричної енерг ії за нерегульованим тарифом шляхом неукладення договору про передачу.

Через три дні після складан ня Акту планової перевір ки від 26.03.2010 №24, яким зафіксовано порушення ліцензіатом ліцен зійних умов з передачі, а тако ж невиконання пункту 1 постан ови НКРЕ від 18.02.2010 № 148 в частині з дійснення всіх можливих захо дів для укладення договору н а передачу електричної енерг ії з ТОВ «Енергоінвест»подає до суду позовну заяву щодо сп онукання ТОВ «Енергоінвест» укласти договір про передачу електричної енергії (справ а №14/64-10 за позовом АЕК «Київене рго»до ТОВ «Енергоінвест»що до спонукання укладення дого вору на передачу електричної енергії Ухвалою Господарськ ого суду Вінницької області від 31.05.2010)

Згідно з положеннями статт і 27 Закону України «Про електр оенергетику»суб'єкти електр оенергетики несуть відповід альність за порушення умов л іцензій.

Національна комісія регул ювання електроенергетики Ук раїни на підставі акта перев ірки, оформленого в установл еному порядку, за наявності п орушень видає у межах своєї к омпетенції суб'єктам господа рської діяльності постанови про накладення штрафів за вс тановленою формою.

Відповідно до пункту 41 Регл аменту Національної комісії регулювання електроенергет ики України, затвердженого п остановою НКРЕ від 29.11.2007 №1662 (дал і - Регламент НКРЕ) питання про порушення ліцензійних умов, чинного законодавства та пи тання застосування санкцій д о ліцензіатів у разі невикон ання ними ліцензійних умов т а порушення чинного законода вства розглядаються на відкр итих засіданнях Комісії.

Постанова НКРЕ від 27.05.2010 №630 «П ро накладення штрафу на АЕК « Київенерго»за порушення Ліц ензійних умов з передачі»бул а прийнята в результаті розг ляду (обговорення) на відкрит ому засіданні 27.05.2010 акту позапл анової перевірки дотримання АЕК «Київенерго»Ліцензійни х умов від 21.05.2010 №37, що підтверджу ється витягом з протоколу №22 в ідкритого засідання НКРЕ від 27.05.2010 (додається). Тому, тве рдження позивача, що НКРЕ при розгляді акту від 21.05.2010 №630 взят о за основу висновки Київськ ого ТП НКРЕ без врахування на даних представником АЕК «Киї венерго»наданих пояснень, як це зазначено в позовній заяв і, є необгрунтованим та безпі дставним.

Так, за результатами розгля ду акту позапланової перевір ки дотримання АЕК «Київенерг о»Ліцензійних умов від 21.05.2010 №37 , проведеної Київським ТП НКР Е на підставі постанови НКРЕ від 01.04.2010 №332 і відповідно до нак азу НКРЕ від 14.05.2010 №223 було встано влено, що АЕК «Київенерго»по рушила пункти 2.7, 2.10 Ліцензійни х умов з передачі, а також пунк т 3.5.1 Ліцензійних умов у частин і дотримання законодавства У країни та інших нормативних документів, зокрема вимог аб зацу шостого пункту 2 постано ви НКРЕ від 01.04.2010 №332 щодо здійсне ння всіх можливих заходів дл я укладення договорів на пер едачу електроенергії з ТОВ « Енергоінвест»та ТОВ «Енерго інвестпроект».

Крім того, постановою НКРЕ в ід 27.05.2010 №630 АЕК «Київенерго» зоб ов'язано сплатити штраф у роз мірі 20000 гривень та до 19.06.2010 усуну ти порушення пункту 3.5.1 Ліценз ійних умов з передачі електр оенергії шляхом усунення пор ушень пункту 2.7 та пункту 2.10 Ліц ензійних умов з передачі, для чого здійснити всі можливі з аходи для укладення договорі в на передачу електроенергії з ТОВ «Енергоінвест»та ТОВ « Енергоінвестпроект».

Відповідно до частини 1 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України кожна сторона повинна довести ті о бставини, на яких ґрунтуютьс я її вимоги та заперечення, кр ім випадків, встановлених ст аттею 72 цього Кодексу.

Згідно із частиною 1 статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказа ми в адміністративному судо чинстві є будь-які фактичні д ані, на підставі яких суд вста новлює наявність або відсутн ість обставин, що обґрунтову ють вимоги і заперечення осі б, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають зн ачення для правильного виріш ення справи. Ці дані встановл юються судом на підставі поя снень сторін, третіх осіб та ї хніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експерті в.

Відповідно до пункту 1.10 Прав ил користування електричною енергією, затверджених пост ановою НКРЕ від 31.07.96 N 28 (у редакці ї постанови НКРЕ від 7.10.2005 N 910) (дал і -Правила), електропередавал ьна організація не має права відмовити в передачі електр ичної енергії постачальника м електричної енергії, за умо ви утримання ними вимог зако нодавства України, забезпечу є передачу електричної енерг ії місцевими (локальними) еле ктричними мережами та технол огічними електричними мереж ами інших власників, які не ма ють ліцензій на передачу еле ктричної енергії місцевими ( локальними) електричними мер ежами.

Отже позивач мав укласти з відповідачем договір на ос нові примірного договору схв аленого постановою НКРЕ від 19.10.2005 року № 934.

Однак позивач сам не надісл ав примірник договору відпов ідачу, а договір який надісла в йому відповідач він проігн орував, замість того, щоб наді слати відповідачу протокол р озбіжностей.порушивши встан овлений нормами ГК України п орядок укладення договорів т а звернення до суду, зокрема щ одо терміну складання та нап равлення протоколу розбіжно стей враховуючи, що в силу ч.7 с т. 181 ГК України пропозиції щод о укладення договору є прийн ятими, у позивача відсутні пі дстави для вирішення спору у судовому порядку, а відтак дл я задоволення цих вимог.

Антимонопольний коміте т України, розглянувши матер іали справи № 28-26.13/53-07 про порушен ня законодавства про захист економічної конкуренції акц іонерною енергопостачально ю компанією «Київенерго»(м. К иїв, код ЄДРПОУ 00131305), розпочатої за заявами постачальників е лектроенергії за нерегульов аним тарифом: товариства з об меженою відповідальністю «Ц ентральна енергетична компа нія»(м. Київ, код ЄДРПОУ 34191239), тов ариства з обмеженою відповід альністю «Укренерготранзит »(м. Київ, код ЄДРПОУ 33261582), товари ства з обмеженою відповідаль ністю «ЕнергоЛюкс-79»(м. Київ, к од ЄДРПОУ 34289331), товариства з обм еженою відповідальністю «Ен ком Трейд Груп»(м. Київ, ко д ЄДРПОУ 35033600), товариства з обме женою відповідальністю «Ене ргоінвестпроект»(м. Харків, к од ЄДРПОУ 313397), та подання від 07.07. 2010 № 28-26.13/53-07/194-спр у зазначеній спр аві постановив визнати, що а кціонерна енергопостачальн а компанія «Київенерго»(м. Ки їв) за результатами господар ської діяльності у 2006 - 2009 роках та першому півріччі 2010 року за ймала монопольне (домінуюче) становище на ринку передачі електричної енергії місцеви ми (локальними) електромереж ами в межах міста Києва, де роз міщені належні їй електричні мережі пунктом 2 визнати, що А К «Київенерго»протягом 2006 - пе ршого півріччя 2010 років, перев ищивши нормативно встановле ні терміни розгляду заяв пос тачальників електроенергії за нерегульованим тарифом п ро укладення договорів на пе редачу електричної енергії м ісцевими (локальними) електр омережами та недотримуючись встановленої процедури укла дення цих договорів, що унемо жливлювало здійснення цими п остачальниками діяльності з постачання електроенергії з а нерегульованим тарифом спо живачам міста Києва, вчинила порушення, передбачене пунк том 2 статті 50 та пунктом 7 части ни другої статті 13 Закону Укра їни «Про захист економічної конкуренції», у вигляді злов живання монопольним (доміную чим) становищем на ринку пере дачі електричної енергії міс цевими (локальними) електром ережами міста Києва, шляхом с творення перешкод доступу ін ших суб'єктів господарювання на ринок постачання електри чної енергії та за вчинені по рушення, зазначені у пункті 2 ц ього рішення, накласти на акц іонерну енергопостачальну к омпанію «Київенерго»штраф у розмірі 100 000 (сто тисяч) гривень .

Враховуючи викладене, кер уючись статтями 69, 70, 71, 136, 158 - 163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. В задоволені позову Ак ціонерної енергетичної комп анії «Київенерго»до Націона льної комісії регулювання ел ектроенергетики України про скасування постанови про на кладення штрафу від 27.05.2010р. № 630 в ідмовити повністю.

2. Судові витрати з відпові дача стягненню не підлягають .

Постанова набирає зак онної сили після закінчення строку подання апеляційної с карги, встановленого Кодексо м адміністративного судочин ства України, якщо таку скарг у не було подано. Постанова мо же бути оскаржена до суду апе ляційної інстанції протягом десяти днів з за правилами, вс тановленими ст. ст. 185-187 КАС Укра їни, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційно ї скарги.

Головуючий Суддя Н.В. Клочкова

Судді О.Є. Пилипенко

О.П. Огурцов

Постанову складе но в повному обсязі та підпис ано 11 листопада 2010 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.11.2010
Оприлюднено30.11.2010
Номер документу12488030
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9372/10/2670

Ухвала від 31.08.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 06.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 21.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Постанова від 11.11.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні