ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
17 листопада 2010 року 11:35 № 2а-14371/10/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючої судді Блажівської Н. Є., при секретарі судового засідання Миколаєнко І.О.,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
За позовом
Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до
ТОВ «Адміністратор недержавного пенсійного фонду «Пенсійний стандарт»
про
стягнення штрафу
У судовому засіданні 17 листопада 2010 року відповідно до пункту 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України проголошено вступну та резолютивну частину Постанови.
О Б С Т А В И Н И С П Р А В И
Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку (надалі –також «Позивач») звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до ТОВ «Адміністратор недержавного пенсійного фонду «Пенсійний стандарт»(надалі – також «Відповідач») про стягнення з ТОВ «Адміністратор недержавного пенсійного фонду «Пенсійний стандарт»штраф у розмірі 1000 грн. до державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державного казначейства за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106.
Позовні вимоги мотивовані тим, що ТОВ «Адміністратор недержавного пенсійного фонду «Пенсійний стандарт»вчинено правопорушення на ринку цінних паперів в частині ненадання квартальних адміністративних даних за четвертий квартал 2008 року по Відкритому недержавному пенсійному фонду «Друга пенсія»(ідентифікаційний код за ЄДРПОУ 34979001).
В зв’язку з вчиненим правопорушенням, як вказала представник Позивача, за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ТОВ «Адміністратор недержавного пенсійного фонду «Пенсійний стандарт»було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до якої на Відповідача накладено штраф у розмірі 1000,00 грн.
Представником Позивача також було зазначено, що у встановлений чинним законодавством строк Відповідачем не було сплачено суму штрафу в розмірі 1000,010 грн., що стало підставою для звернення до суду щодо примусового стягнення суми штрафу.
Відповідач –ТОВ «Адміністратор недержавного пенсійного фонду «Пенсійний стандарт», –явку уповноваженого представника до суду не забезпечив, письмового відношення до заявлених позовних вимог не надав, про дату та час судових засідань повідомлений за адресою, вказаною у Довідці з ЄДРПОУ.
Згідно положення частини 8 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.
Відповідно до частини 2 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття в судове засідання сторін без поважних причин або неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.
У зв’язку з неявкою представника Відповідача та ненаданням ним письмового відношення до заявлених позовних вимог та інших доказів, які витребовувалися ухвалою суду, керуючись вимогами частини 6 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вирішує справу на підставі наявних доказів.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника Позивача, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В С Т А Н О В И В
Спірні правовідносини регулюються Законом України «Про цінні папери та фондовий ринок», Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26 травня 2006 року № 341 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку –діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами)», Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затвердженими рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року № 2272.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначено Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».
Відповідно до статті 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»державне регулювання ринку цінних паперів –здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством (частина 1 статті 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»).
Частиною 2 статті 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»визначено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи. Комісія може делегувати надані їй повноваження центральному апарату і територіальним органам шляхом прийняття відповідного рішення, затвердженого в установленому порядку.
Порядок видачі та анулювання ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку –діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами) та перелік документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії, умови отримання ліцензії та провадження зазначеного виду професійної діяльності визначено Ліцензійними умовами провадження професійної діяльності на фондовому ринку –діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами), затвердженими Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26 травня 2006 року № 341 (надалі –також «Ліцензійні умови»).
Розділом ІІ Ліцензійних умов визначено умови отримання ліцензії та провадження професійної діяльності на фондовому ринку –діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами) компанією з управління активами.
Умови провадження компанією з управління активами професійної діяльності на фондовому ринку –діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами) визначено Главою 3 Розділу ІІ Ліцензійних умов.
Так, відповідно до пункту 3 Глави 3 Розділу ІІ Ліцензійних умов ліцензіат зобов'язаний подавати звіти до органу ліцензування відповідно до вимог нормативно-правових актів Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, що регулюють провадження діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами).
Порядок, склад та терміни надання особою, що здійснює управління активами недержавного пенсійного фонду (відкритого, корпоративного, професійного) до Комісії адміністративних даних про управління активами недержавного пенсійного фонду (відкритого, корпоративного, професійного) визначено Положенням про порядок надання адміністративних даних особою, що здійснює управління активами недержавного пенсійного фонду (відкритого, корпоративного, професійного), затвердженим рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 серпня 2004 року № 340 (надалі –також «Положення»).
Відповідно до пункту 1.2 Положення адміністративні дані про управління активами пенсійних фондів надають до Комісії особи, які здійснюють управління активами пенсійного фонду та мають ліцензії Комісії на провадження професійної діяльності з управління активами, отримані відповідно до чинного законодавства. Якщо управління активами одного пенсійного фонду здійснюють декілька осіб, то Дані до Комісії надає кожна Особа окремо.
Пунктом 2.2 Положення визначено терміни подання даних.
Так, особа надає Дані до Комісії в терміни: щомісячні –до 13 години другого робочого дня місяця, наступного за звітним. Дані за останній місяць кварталу подаються у складі квартальних (підпункт 2.2.1); квартальні –до останнього числа першого місяця кварталу, наступного за звітним (підпункт 2.2.2); річні –до 30 квітня року, наступного за звітним (підпункт 2.2.3).
У разі якщо останній день надання Даних припадає на неробочий день, то останнім днем надання Даних вважається перший, після неробочого, робочий день (пункт 2.3 Положення).
Відповідач –ТОВ «Адміністратор недержавного пенсійного фонду «Пенсійний стандарт», ідентифікаційний код за ЄДРПОУ 34807459, ліцензія № 389647 серії АВ від 21 грудня 2007 року.
Порядок та строки розгляду Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначено Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затвердженими рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року № 2272 (надалі також – «Правила № 2272»).
Відповідно до пункту 5 Розділу І Правил № 2272 уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.
Згідно з пунктом 1 Розділу ІІІ Правил № 2272 справа про правопорушення може бути порушена тільки в тому разі, якщо є достатні дані, які вказують на наявність правопорушення.
Уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів (пункт 1 Розділу IV Правил № 2272).
Відповідно до пункту 2 Розділу IV Правил № 2272 уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів.
Актом Державної Комісії з цінних паперів та фондового ринку про правопорушення на ринку цінних паперів № 172-ДМ від 15 червня 2009 року встановлено порушення ТОВ «Адміністратор недержавного пенсійного фонду «Пенсійний стандарт»вимоги пункту 3 Глави 3 Розділу II Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку –діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами), затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26 травня 2006 року № 341, та вимоги пункту 2.2.2. Положення про порядок надання адміністративних даних особою, що здійснює управління активами недержавного пенсійного фонду (відкритого, корпоративного, професійного) затвердженого рішенням Комісії від 11 серпня 2004 року № 340, в частині ненадання квартальних адміністративних даних за четвертий квартал 2008 року по Відкритому недержавному пенсійному фонду «Друга пенсія»(ідентифікаційний код за ЄДРПОУ 34979001).
Постановою Позивача про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів від 1 липня 2009 року зупинено провадження у справі по відношенню до компанії з управлінням активами ТОВ «Адміністратор НПФ «Пенсійний стандарт»у зв’язку з необхідністю проведення додаткової перевірки щодо встановлення місцезнаходження.
Постановою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 5 березня 2010 року про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів відновлено провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні компанії з управління активами ТОВ «Адміністратор НПФ «Пенсійний стандарт»; розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ТОВ «Адміністратор НПФ «Пенсійний стандарт»призначено на 17 березня 2010 року.
Відповідно до пункту 1 Розділу VIІ Правил № 2272, розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення за справою. Рішення уповноваженої особи за справою оформлюється у вигляді постанови.
Згідно з пунктом 3 Розділу VIІ Правил № 2272 за справою про правопорушення уповноважена особа приймає одне з таких рішень: 1) про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів; 2) про закриття справи.
За правопорушення на ринку цінних паперів до юридичних осіб застосовуються такі санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Комісії –у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (підпункт 1. 7 пункту 1 Розділу XVII Правил № 2272).
Постановою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 175-ДМ від 17 березня 2010 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів за неподання квартальних адміністративних даних за IV квартал 2008 року про управління активами Непідприємницького товариства Корпоративного недержавного пенсійного фонду Відкритого недержавного пенсійного фоні «Друга пенсія»до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку застосовано до ТОВ «Адміністратор НПФ «Пенсійний стандарт»санкцію вигляді штрафу розміром 1000 (одна тисяча) гривень.
Відповідно до частини 2 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
Суду не було надано доказів на підтвердження того, що Постанову Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 175-ДМ від 17 березня 2010 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів було оскаржено Відповідачем у встановленому законом порядку.
Доказів погашення суми штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 1000,00 грн. Суду не надано.
Відтак, враховуючи вищевикладене, Суд приходить до висновку про те, що станом на час розгляду адміністративної справи заборгованість ТОВ «Адміністратор НПФ «Пенсійний стандарт», яка виникла згідно з Постановою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 175-ДМ від 17 березня 2010 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, є непогашеною.
Відповідно до частини 3 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.
Згідно з статтею 6 Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах та відповідно до законів України.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Суду не було надано доказів на підтвердження того, що Відповідачем оскаржувалася постанова про накладення штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів у встановленому чинним законодавством порядку.
Водночас, як підтверджується матеріалами справи, суму визначених Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів Відповідачем в добровільному порядку не сплачено.
Відтак, проаналізувавши матеріали справи та вимоги чинного законодавства України, Суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та доводів представників Позивачів.
Вивчивши матеріали справи, враховуючи те, що Відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив заборгованості, доказів погашення Відповідачем зазначеної суми станом на день розгляду цього спору не надав, Суд встановив, що загальна заборгованість ТОВ «Адміністратор НПФ «Пенсійний стандарт»перед Державним бюджетом складає 1 000 грн.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Позивачем подано заяву про поновлення строку звернення до суду, в якій обґрунтовано поважність причин пропуску строку звернення до суду.
Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Докази, які б спростовували доводи Позивачів, в матеріалах справи відсутні.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, Суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи Позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 99, 100, 158, 159, 160, 161, 162, 163 та 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, –
П О С Т А Н О В И В
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з ТОВ «Адміністратор недержавного пенсійного фонду «Пенсійний стандарт»штраф у розмірі 1000 грн. до державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державного казначейства за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106.
Постанову може бути оскаржено в порядку та строки, визначені статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Н. Є. Блажівська
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2010 |
Оприлюднено | 30.11.2010 |
Номер документу | 12488103 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Блажівська Н.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні