ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
23 жовтня 2010 року 11:13 № 2а-10182/10/2670
Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі суд ді Кузьменка В.А., за участю се кретаря Хижняк І. В. та предста вників:
позивача: Дутової І.М.;
відповідача: не з' явилися
розглянувши у судовому зас іданні адміністративну спра ву
за позовом Управління Пенсійного фон ду України в Подільському ра йоні міста Києва
до Товариства з обмеженою ві дповідальністю “Стар-Авто ЛТ Д”
про стягнення заборгованост і
На підставі частини трет ьої статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни в судовому засіданні 22 жов тня 2010 року проголошено вступ ну та резолютивну частини по станови.
О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:
07 липня 2010 року (відпові дно до відмітки діловодства суду) Управління Пенсійного фонду України в Подільському районі міста Києва (далі по те ксту - позивач, УПФУ) звернул ося до Окружного адміністрат ивного суду міста Києва з адм іністративним позовом до Тов ариства з обмеженою відповід альністю “Стар-Авто ЛТД” (дал і по тексту - відповідач, ТОВ “Стар-Авто ЛТД”), в якому прос ить стягнути заборгованість по сплаті страхових внесків на загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування у розмірі 2 533,66 грн.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 12 липня 2010 року відкрито пр овадження в адміністративні й справі №2а-10182/10/2670, закінчено пі дготовче провадження та приз начено справу до судового ро згляду на 24 вересня 2010 року. Су дове засідання 24 вересня 2010 ро ку на 22 жовтня 2010 року через ві дсутність представників сто рін.
В судовому засіданні 22 жовт ня 2010 року представник позива ча підтримав позовні вимоги в повному обсязі.
Відповідач відзиву на позо в не надав, явку своїх предста вників в судове засідання не забезпечив, хоча про час та мі сце розгляду справи був пові домлений належним чином. У зв ' язку з нез' явленням предс тавників сторін розгляд спра ви відкладався, ухвала про пр изначення розгляду справи та повістки направлялися відпо відачу за адресою, внесеною в ідповідачем до Єдиного держа вного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в. Відповідно до змісту части ни другої статті 17, частини пе ршої статті 18 Закону України “ Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців” та з урахування м положень частини восьмої с татті 35 Кодексу адміністрати вного судочинства України та ка адреса вважається достові рною, а повістка, направлена з а нею, врученою юридичній осо бі.
Відповідно до положень ста тті 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України спра ва вирішується на підставі н аявних в ній доказів.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, Окружний адм іністративний суд міста Києв а, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмежено ю відповідальністю “Стар-Авт о ЛТД” зареєстроване в Управ лінні Пенсійного фонду Украї ни в Подільському районі міс та Києва в якості платника ст рахових внесків на загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування.
Відповідно до матеріалів с прави ТОВ “Стар-Авто ЛТД” має на момент розгляду справи за боргованість зі сплати до бю джету страхових внесків на з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування у ро змірі 2 533,66 грн.
Правовідносини, що виникаю ть між суб' єктами системи з агальнообов' язкового держ авного пенсійного страхуван ня, визначають коло осіб, які п ідлягають державному пенсій ному страхуванню, платників страхових внесків, їх права т а обов' язки, порядок нараху вання, обчислення та сплати с трахових внесків, стягнення заборгованості за цими внеск ами, умови набуття права та по рядок визначення розмірів пе нсійних виплат і регулюються Законом України “Про загаль нообов' язкове державне пен сійне страхування”.
Відповідно до пункту 1 статт і 14 Закону України “Про загаль нообов' язкове державне пен сійне страхування” (тут і дал і по тексту нормативно-право ві акти в редакції на момент в иникнення правовідносин) роб отодавці: підприємства, уста нови і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності т а господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політи чні партії (у тому числі філії , представництва, відділення та інші відокремлені підроз діли зазначених підприємств , установ, організацій, об' єд нань громадян, профспілок, по літичних партій, які мають ок ремий баланс і самостійно ве дуть розрахунки із застрахов аними особами), фізичні особи - суб' єкти підприємницько ї діяльності та інші особи (вк лючаючи юридичних та фізични х осіб - суб' єктів підприєм ницької діяльності, які обра ли особливий спосіб оподатку вання (фіксований податок, єд иний податок, фіксований сіл ьськогосподарський податок , придбали спеціальний торго вий патент), які використовую ть працю фізичних осіб на умо вах трудового договору (конт ракту) або на інших умовах, пер едбачених законодавством, аб о за договорами цивільно-пра вового характеру, - для осіб, з азначених у пунктах 1, 10, 15 статт і 11 цього Закону, є страхуваль никами відповідно до положен ь цього Закону.
Частиною першою статті 15 За кону України “Про загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування” передбачено, що страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону є плат никами страхових внесків до солідарної системи.
Згідно з абзацом 1 частини п ершої статті 19 Закону України “Про загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я” для роботодавця страхові внески до солідарної системи нараховуються на суми факти чних витрат на оплату праці (г рошового забезпечення) праці вників, що включають витрати на виплату основної і додатк ової заробітної плати та інш их заохочувальних та компенс аційних виплат, у тому числі в натуральній формі, які визна чаються згідно з нормативно- правовими актами, прийнятими відповідно до Закону Україн и “Про оплату праці”, виплату винагород фізичним особам з а виконання робіт (послуг) за у годами цивільно-правового ха рактеру, що підлягають обкла денню податком на доходи фіз ичних осіб, а також на суми опл ати перших п' яти днів тимча сової непрацездатності, яка здійснюється за рахунок кошт ів роботодавця, та допомоги п о тимчасовій непрацездатнос ті.
З урахуванням викладеного , відповідно до положень Зако ну України “Про загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування” ТОВ “Стар-Авто Л ТД” є платником страхових вн есків на загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання та несе обов' язки з нар ахування, обчислення і сплат и страхових внесків в устано влені строки та в повному обс язі.
Відповідно до частини шост ої статті 20 Закону України “Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування” с трахувальники зобов' язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний б азовий звітний період, не піз ніше ніж через 20 календарних д нів із дня закінчення цього п еріоду. Для страхувальників, зазначених у частині першій статті 14 цього Закону базовим звітним періодом є календар ний місяць.
Судом встановлено, що відпо відно до розрахунків суми ст рахових внесків на загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування, що підлягали сплаті, заборгованість по сп латі страхових внесків на за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування 2 533,66 гр н.
Відповідно до абзаців 1-2 час тини третьої статті 106 Закону України “Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування” територіальні орг ани Пенсійного фонду за форм ою і у строки, визначені правл інням Пенсійного фонду, надс илають страхувальникам, які мають недоїмку, вимоги про її сплату. Вимоги про сплату нед оїмки є виконавчим документо м.
УПФУ надіслало на адресу ві дповідача рекомендованим ли стом з повідомленням про вру чення поштового відправленн я вимогу про сплату боргу зі с плати страхових внесків від 06 квітня 2010 року №Ю-0560 у розмірі 2 553,66 грн., однак зазначена коре спонденція повернулася пози вачу через відсутність відпо відача за вказаною адресою.
Згідно з абзацом 3 частини т ретьої статті 106 Закону Україн и “Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня” протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхув альник зобов' язаний сплати ти суми недоїмки та суми фіна нсових санкцій.
Відповідно до абзаців 4-8 час тини третьої статті 106 Закону України “Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування” страхувальник у ра зі незгоди з розрахунком сум и недоїмки, зазначеної у вимо зі про сплату недоїмки, узгод жує її з органами Пенсійного фонду в порядку, встановлено му правлінням Пенсійного фон ду, а в разі неузгодження вимо ги із органами Пенсійного фо нду має право на оскарження в имоги в судовому порядку.
Про оскарження вимоги тери торіального органу Пенсійно го фонду про сплату недоїмки до виконавчої дирекції Пенс ійного фонду або в судовому п орядку страхувальник зобов' язаний письмово повідомити в ідповідний територіальний о рган Пенсійного фонду протяг ом трьох робочих днів із дня з вернення до виконавчої дирек ції Пенсійного фонду чи суду .
Узгодження вимоги територ іального органу Пенсійного ф онду про сплату недоїмки зді йснюється на підставі заяви страхувальника, яка розгляда ється територіальним органо м Пенсійного фонду протягом трьох робочих днів після її о тримання, та поданих страхув альником документів, що свід чать про неправильність обчи слення сум недоїмки, зазначе них у вимозі.
У разі узгодження страхува льником вимоги про сплату не доїмки з територіальним орга ном Пенсійного фонду цей орг ан зобов' язаний у строк, виз начений для розгляду заяви с трахувальника про узгодженн я вимоги, надіслати йому узго джену вимогу про сплату недо їмки, а страхувальник зобов' язаний сплатити узгоджену су му недоїмки протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги.
У разі якщо страхувальник, я кий одержав вимогу територіа льного органу Пенсійного фон ду про сплату недоїмки і прот ягом десяти робочих днів піс ля її отримання не сплатив за значену у вимозі суму недоїм ки разом із застосованою до н ього фінансовою санкцією, вк люченої до вимоги, або не узго див вимогу з відповідним орг аном Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу в судовому п орядку, а також у разі якщо стр ахувальник узгодив вимогу, а ле не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти ро бочих днів після отримання у згодженої вимоги, відповідни й орган Пенсійного фонду зве ртається в установленому зак оном порядку і подає вимогу п ро сплату недоїмки до відпов ідного підрозділу державної виконавчої служби. У зазначе них випадках орган Пенсійног о фонду також має право зверн утися до суду чи господарськ ого суду з позовом про стягне ння недоїмки. У разі зверненн я органу Пенсійного фонду з п озовом про стягнення недоїмк и до господарського суду пер едбачені законодавством зах оди досудового врегулювання спорів не застосовуються.
З матеріалів справи вбачає ться, що відповідачем несвоє часно подано до УПФУ розраху нки сум страхових внесків на загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування за період вересень-жовтень міся ці 2009 року, чим були порушені в имоги пункту четвертого част ини другої статті 17 Закону Укр аїни “Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання”, а також не сплачені об числені та нараховані страхо ві внески.
Пунктом четвертим частини другої статті 17 Закону Україн и “Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня” зобов' язано страхуваль ника подавати звітність тери торіальним органам Пенсійно го фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пен сійним фондом.
Відповідно до пункту п' ят ого частини дев' ятої статті 106 Закону України “Про загаль нообов' язкове державне пен сійне страхування” за непода ння, несвоєчасне подання, под ання не за встановленою форм ою або подання недостовірних відомостей, що використовую ться в системі персоніфікова ного обліку та іншої звітнос ті, передбаченої законодавст вом, до територіальних орган ів Пенсійного фонду накладає ться штраф у розмірі 10 відсотк ів суми страхових внесків, як і були сплачені або підлягал и сплаті за відповідний звіт ний період, за кожний повний а бо неповний місяць затримки подання відомостей, звітност і, але не менше десяти неопода тковуваних мінімумів доході в громадян, а в разі повторног о протягом року такого поруш ення - у розмірі 20 відсотків за значених сум та не менше 20 нео податковуваних мінімумів до ходів громадян
Абзацом першим та другим п ункту тринадцятого статті 106 З акону України “Про загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування” зазначено, щ о про нарахування пені та нак ладення штрафів, передбачени х частинами дев' ятою і деся тою цієї статті, посадові осо би виконавчих органів Пенсій ного фонду в порядку, встанов леному правлінням Пенсійног о фонду, виносять рішення, які протягом трьох робочих днів із дня їх винесення надсилаю ться страхувальнику, банку ч и організації, яка здійснює в иплату і доставку пенсій.
УПФУ 03 березня 2010 року за №0145 п ро застосування фінансових с анкцій на суму 340 грн. до ТОВ “С тар-Авто ЛТД” за неподання ро зрахунку сум страхових внеск ів на загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я за вересень-жовтень 2009 року, яке отримано уповноваженою о собою відповідача 16 березня 2010 року, про що свідчить підпис у графі про отримання зазнач еного рішення.
Суми пені та штрафів, підл ягають сплаті страхувальник ом, банком чи організацією, як а здійснює виплату і доставк у пенсій, протягом десяти роб очих днів з дня одержання від повідного рішення. При цьому в цей же строк страхувальник , банк чи організація, яка здій снює виплату і доставку пенс ій, має право оскаржити зазна чене рішення до вищого орган у Пенсійного фонду або в судо вому порядку з одночасним об ов' язковим письмовим повід омленням про це відповідного виконавчого органу Пенсійно го фонду, яким прийнято це ріш ення.
В матеріалах справи від сутні докази оскарження відп овідачем вимоги територіаль ного органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки та рішен ня про застосування штрафних (фінансових) санкцій до викон авчої дирекції Пенсійного фо нду або в судовому порядку.
Відповідно до пункту 1 части ни першої статті 17 Кодексу адм іністративного судочинства України, компетенція адміні стративних судів поширюєтьс я на спори фізичних чи юридич них осіб із суб' єктом владн их повноважень щодо оскаржен ня його рішень (нормативно-пр авових актів чи правових акт ів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Згідно з вимогами пункту 1 ч астини першої статті 3 Кодекс у адміністративного судочин ства України справа адмініст ративної юрисдикції - це пер еданий на вирішення адмініст ративного суду публічно-прав овий спір, у якому хоча б одніє ю зі сторін є орган виконавчо ї влади, орган місцевого само врядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб ' єкт, який здійснює владні у правлінські функції на основ і законодавства, в тому числі на виконання делегованих по вноважень.
Визначення управлінь Пенс ійного фонду України в район ах, містах, районах у містах як органів державної влади, що з дійснюють владні управлінсь кі функції, випливає з Положе ння про управління Пенсійног о Фонду України в районах, міс тах і районах у містах, затвер дженого постановою Правлінн я Пенсійного фонду України в ід 30 квітня 2002 року №8-2, зареєстр ованого в Міністерстві юстиц ії України 21 травня 2002 року за №442/6730.
Відповідно до покладених н а нього завдань управління к онтролює надходження страхо вих внесків та інших платежі в до фонду від підприємств, ус танов, організацій та громад ян, збирає у встановленому по рядку відповідну звітність, проводить планові та позапла нові перевірки фінансово-бух галтерських документів, звіт ів та інших документів щодо п равильності обчислення та сп лати страхових внесків, ціль ового використання коштів фо нду в організаціях, що здійсн юють виплату і доставку пенс ій.
Територіальним органам Пе нсійного фонду України, згід но з положеннями статті 106 Зак ону України “Про загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування”, надано право п риймати рішення про сплату н едоїмки по страховим внескам .
Таким чином, спір за участю відповідного управління Пен сійного фонду України та суб ' єкта господарювання про ст ягнення заборгованості за пл атежами до Пенсійного фонду України має вирішуватися в п орядку адміністративного су дочинства.
Згідно зі статтею 67 Констит уції України кожен зобов' яз аний сплачувати податки і зб ори в порядку і розмірах, вста новлених законом.
Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно із частиною першою с татті 69 Кодексу адміністрати вного судочинства України до казами в адміністративному с удочинстві є будь-які фактич ні дані, на підставі яких суд в становлює наявність або відс утність обставин, що обґрунт овують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у спра ві, та інші обставини, що мають значення для правильного ви рішення справи. Ці дані встан овлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, пока зань свідків, письмових і реч ових доказів, висновків експ ертів.
Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Таким чином, з урахуванням т ого, що сума заборгованості (н едоїмки) ТОВ “Стар-Авто ЛТД” п о сплаті страхових внесків н а загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування у розмірі 2 533,66 грн. відповідачем у встановлені законодавство м строки не сплачено; наявніс ть у нього вказаної заборгов аності підтверджується витя гом з картки особового рахун ку страхувальника юридичної особи або фізичної особи, яка має найманих працівників, до казів погашення відповідаче м зазначеної заборгованості станом на день розгляду цьог о спору не надано, суд вважає п озовні вимоги Управління Пен сійного фонду України в Поді льському районі міста Києва обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.
Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний по зов Управління Пенсійного фо нду України в Подільському р айоні міста Києва задовольни ти повністю.
2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю “С тар-Авто ЛТД” (04080, м. Київ, вул. Но вокостянтинівська, 1-А, іденти фікаційний код 33639072) на користь Управління Пенсійного фонду України в Подільському райо ні міста Києва (розрахункови й рахунок №256013012610 в ГУ Ощадбанку по місту Києву та Київській о бласті, МФО 322669, ідентифікаційн ий код 26087978) заборгованість по с платі страхових внесків на з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування у ро змірі 2 533,66 грн. (дві тисячі п' я тсот тридцять три гривні шіс тдесят шість копійок).
Постанова набирає закон ної сили відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України.
Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції за правилами, встанов леними статтями 185-187 Кодексу ад міністративного судочинств а України.
Суддя В.А. Кузьменко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2010 |
Оприлюднено | 30.11.2010 |
Номер документу | 12488142 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні