ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
22 жовтня 2010 року 15:28 № 2а-7718/10/2670
Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі суд ді Кузьменка В.А., за участю се кретаря Хижняк І. В. та предста вників:
позивача: не з' явилися;
відповідача: не з' явилися
розглянувши у судовому зас іданні адміністративну спра ву
за позовом Державної податкової інсп екції у Вишгородському район і Київської області
до Товариства з обмеженою ві дповідальністю “Енергія - К”
про стягнення заборгованост і
На підставі частини тре тьої статті 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни в судовому засіданні 22 жо втня 2010 року проголошено всту пну та резолютивну частини п останови.
О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:
18 травня 2010 року (відпов ідно до відмітки служби діло водства суду) Державна подат кова інспекція у Вишгородськ ому районі Київської області (далі по тексту - позивач, ДПІ у Вишгородському районі Киї вської області) звернулася д о Окружного адміністративно го суду міста Києва з адмініс тративним позовом до Товарис тва з обмеженою відповідальн істю “Енергія - К” (далі по тек сту - відповідач, ТОВ “Енерг ія - К”), в якому просить стягну ти заборгованість по орендні й платі за землі державної і к омунальної власності за пері од червень-грудень 2009 року у ро змірі 1 700,23 грн.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 19 травня 2010 року відкрито п ровадження в адміністративн ій справі №2а-7718/10/2670, закінчено пі дготовче провадження та приз начено справу до судового ро згляду на 15 липня 2010 року.
Розгляд справи, призначени й на 15 липня 2010 року, в зв' язку із неприбуттям представникі в сторін, відкладено на 27 вере сня 2010 року, а пізніше на 22 жовт ня 2010 року.
В судове засідання 22 жовтня 2010 року представники сторін н е з' явилися, проте представ ник позивача підтримав позов ні вимоги в повному обсязі, на давши суду відповідне клопот ання, зареєстроване канцеляр ією Окружного адміністратив ного суду міста Києва 22 жовтн я 2010 року.
Відповідач відзиву на позо в не надав, явку своїх предста вників в судові засідання не забезпечив, хоча про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином . У зв' язку з неприбуттям в су дове засідання представникі в сторін та ненаданням витре буваних доказів розгляд спра ви відкладався, ухвала про пр изначення розгляду справи та повістки направлялися сторо нам за адресою, внесеною ними до Єдиного державного реєст ру юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців. Відповід но до змісту частини другої с татті 17, частини першої статті 18 Закону України “Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємц ів” та з урахуванням положен ь частини восьмої статті 35 Код ексу адміністративного судо чинства України така адреса вважається достовірною, а по вістка, направлена за нею, вру ченою юридичній особі.
Відповідно до положень ста тті 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України спра ва вирішується на підставі н аявних в ній доказів.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, всебічно і по вно з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся позов, об' єктивно оцінив ши докази, які мають юридичне значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, су д -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмежено ю відповідальністю “Енергія - К” зареєстроване Голосіївс ькою районною у місті Києві д ержавною адміністрацією 27 ли стопада 2002 року (ідентифікаці йний код 32244241) в якості суб' єкт а підприємницької діяльност і - юридичної особи і є платн иком податків і зборів, перед бачених Законом України “Про систему оподаткування” (тут і далі по тексту нормативно-п равові акти в редакції на мом ент виникнення спірних право відносин).
Податкова заборгованість з орендної плати за земельні ділянки державної і комунал ьної власності виникла на пі дставі поданої ТОВ “Енергія - К” податкової декларації ві д 28 січня 2009 року, якою ТОВ “Ене ргія - К” самостійно визначен о, але не сплачено суму податк ового зобов' язання з орендн ої плати земельні ділянки де ржавної і комунальної власно сті за 2009 рік у розмірі 2 914,73 грн.
Як вбачається з матеріалів справи, сума заборгованості ТОВ “Енергія - К” перед бюдже том частково погашена і на мо мент судового розгляду стано м на 22 жовтня 2010 року складає 1 7 00,23 грн.
Окружний адміністративний суд міста Києва погоджуєтьс я з доводами позивача з насту пних підстав.
Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Відповідно до статті 2 Закон у України “Про плату за землю ”, використання землі в Украї ні є платним; плата за землю сп равляється у вигляді земельн ого податку або орендної пла ти, що визначається залежно в ід грошової оцінки земель; ро зміри податку за земельні ді лянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються д о її встановлення в порядку, в изначеному цим Законом; за зе мельні ділянки, надані в орен ду, справляється орендна пла та.
Частиною 1 статті 5 Закону Ук раїни “Про плату за землю” ви значено, що об' єктом плати з а землю є земельна ділянка, а т акож земельна частка (пай), яка перебуває у власності або ко ристуванні, в т.ч. на умовах ор енди.
Згідно з пунктом 5.1 статті 5 З акону України “Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами” податкове зобов' яза ння, самостійно визначене пл атником податків у податкові й декларації, вважається узг одженим з дня подання такої п одаткової декларації. Зазнач ене податкове зобов' язання не може бути оскаржене платн иком податків в адміністрати вному або судовому порядку.
Відповідно до статті 13 Зако ну України “Про плату за земл ю”, підставою для нарахуванн я земельного податку є дані д ержавного земельного кадаст ру, а орендної плати за земель ну ділянку, яка перебуває у де ржавній або комунальній влас ності, - договір оренди тако ї земельної ділянки.
Статтею 17 Закону України “П ро плату за землю” встановле но, що податкове зобов' язан ня по земельному податку, а та кож по орендній платі за земл і державної та комунальної в ласності, визначене у податк овій декларації на поточний рік, сплачується рівними час тками власника та землекорис тувачами земельних ділянок з а місцезнаходженням земельн ої ділянки за базовий податк овий (звітний) період, який дор івнює календарному місяцю, щ омісячно протягом 30 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Відповідно до пункту 1.2 стат ті 1 Закону України “Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами” податкове зобов' я зання - зобов' язання платн ика податків сплатити до бюд жетів або державних цільових фондів відповідну суму кошт ів у порядку та у строки, визна чені цим Законом або іншими з аконами України.
Пунктом 1.3 статті 1 Закону Укр аїни “Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” пе редбачено, що податковий бор г (недоїмка) - податкове зобов' язання (з урахуванням штрафн их санкцій за їх наявності), са мостійно узгоджене платнико м податків або узгоджене в ад міністративному чи судовому порядку, але не сплачене у вст ановлений строк, а також пеня , нарахована на суму такого по даткового зобов' язання.
Згідно з пунктом 5.1 статті 5 З акону України “Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами” податкове зобов' яза ння, самостійно визначене пл атником податків у податкові й декларації, вважається узг одженим з дня подання такої п одаткової декларації. Зазнач ене податкове зобов' язання не може бути оскаржене платн иком податків в адміністрати вному або судовому порядку.
Відповідно до підпункту 5.3.1 п ункту 5.3 статті 5 Закону Україн и “Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами” платн ик податків зобов' язаний са мостійно сплатити суму подат кового зобов' язання, зазнач ену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідно го граничного строку, передб аченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для под ання податкової декларації.
В матеріалах адміністрати вної справи відсутні докази погашення податкового зобов ' язання по орендній платі з а землі державної і комуналь ної власності на суму 1 700,23 грн. , самостійно визначеного в по датковій декларації від 28 січ ня 2009 року, як і відсутні доказ и того, що платником розпочат о процедуру апеляційного узг одження.
Підпунктом 5.4.1 пункту 5.4 статт і 5 Закону України “Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами” передбачено, що узг оджена сума податкового зобо в' язання, не сплачена платн иком податків у строки, визна чені цією статтею, визнаєтьс я сумою податкового боргу пл атника податків.
Оскільки судом встановлен о, що податкове зобов' язанн я відповідача не сплачено в у становлені строки, таке пода ткове зобов' язання визнаєт ься податковим боргом.
Відповідно до підпункту 6.2.1 п ункту 6.1 статті 6 Закону Україн и “Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами” у раз і коли платник податків не сп лачує узгоджену суму податко вого зобов' язання в установ лені строки, податковий орга н надсилає такому платнику п одатків податкові вимоги.
Згідно з підпунктом 6.2.1 пункт у 6.1 статті 6 Закону України “Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами” податкові в имоги також надсилаються пла тникам податків, які самості йно подали податкові деклара ції, але не погасили суму пода ткових зобов' язань у встано влені законом строки, без поп ереднього направлення (вруче ння) податкового повідомленн я.
Підпунктом 6.2.3 пункту 6.2 статт і 6 Закону України “Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами” податкові вимоги на дсилаються: а) перша податков а вимога - не раніше першого ро бочого дня після закінчення граничного строку сплати узг одженої суми податкового зоб ов' язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податко вого зобов' язання та виникн ення права податкової застав и на активи платника податкі в, обов' язок погасити суму п одаткового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк; б) друга податкова вимо га - не раніше тридцятого кале ндарного дня від дня направл ення (вручення) першої податк ової вимоги, у разі непогашен ня платником податків суми п одаткового боргу у встановле ні строки. Друга податкова ви мога додатково до відомостей , викладених у першій податко вій вимозі, може містити пові домлення про дату та час пров едення опису активів платник а податків, що перебувають у п одатковій заставі, а також пр о дату та час проведення публ ічних торгів з їх продажу.
Відповідно до підпункту 6.2.4 п ункту 6.2 статті 6 Закону Україн и “Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами” подат кова вимога вважається надіс ланою (врученою) юридичній ос обі, якщо її передано посадов ій особі такої юридичної осо би під розписки або надіслан о листом з повідомленням про вручення. У разі коли податко вий орган або пошта не може вр учити платнику податків пода ткове повідомлення або подат кові вимоги у зв' язку з незн аходженням посадових осіб, ї х відмовою прийняти податков е повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням факт ичного місця розташування (м ісцезнаходження) платника по датків, податковий орган роз міщує податкове повідомленн я або податкові вимоги на дош ці податкових оголошень, вст ановленій на вільному для ог ляду місці біля входу до прим іщення податкового органу. П ри цьому день розміщення так ої податкової вимоги вважаєт ься днем її вручення.
Підпунктом 6.3.2 пункту 6.3 статт і 6 Закону України “Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами” передбачено, що у ра зі коли у платника податків, я кому було надіслано першу по даткову вимогу, виникає нови й податковий борг, друга пода ткова вимога має містити сум у консолідованого боргу. При цьому окрема податкова вимо га щодо такого нового податк ового боргу не виставляється . Консолідованим вважається борг, визначений у першій под атковій вимозі, збільшений н а суму нового податкового бо ргу, що виник до виставлення д ругої податкової вимоги.
Судом встановлено, що у зв' язку з несплатою податкових зобов' язань позивачем наді слано на адресу відповідача рекомендованим листом з пові домленням про вручення першу податкову вимогу від 03 серпн я 2009 року №1/619 на суму 242,89 грн., яка повернулася позивачу у зв' я зку з незнаходженням відпові дача за вказано адресою.
Позивачем надіслано на адр есу відповідача рекомендова ним листом з повідомленням п ро вручення другу податкову вимогу від 11 вересня 2009 року №2 /737 на суму 485,78 грн., яка також пов ернулася позивачу у зв' язку з незнаходженням відповідач а за вказано адресою.
Відповідно до актів від 10 се рпня 2009 року №113 та від 17 вересня 2009 року №125 першу податкову вим огу від 03 серпня 2009 року №1/619 та д ругу податкову вимогу від 11 в ересня 2009 року №2/737 відповідно розміщено на дошці податкови х оголошень.
Таким чином, судом встановл ено, що податкові вимоги наді слано (вручено) відповідачу у встановленому чинним законо давством порядку та не оскар жені.
Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовувал и доводи адміністративного п озову, відповідач суду не над ав.
Відповідно до підпункту 3.1.1 п ункту 3.1 статті 3 Закону Україн и “Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами” актив и платника податків можуть б ути примусово стягнені в рах унок погашення його податков ого боргу виключно за рішенн ям суду.
Враховуючи вищевикладене суд вважає позовні вимоги об ґрунтованими та такими, що пі длягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.
Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Вишгородському р айоні Київської області задо вольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю “Е нергія - К” (01032, м. Київ, вул. Тар асівська, 40/52, кв. 16, ідентифіка ційний номер 32244241) на користь мі сцевого бюджету Лебедівсько ї сільської ради (розрахунко вий рахунок 33217812700257, код платежу 13050200, банк УДК в Київській облас ті, МФО 821018, код 13717811) заборгованіс ть по орендній платі за землі державної і комунальної вла сності за період червень-гру день 2009 року у розмірі 1 700,23 грн. ( одна тисяча сімсот гривень д вадцять три копійок).
Постанова набирає закон ної сили відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України.
Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції за правилами, встанов леними статтями 185-187 Кодексу ад міністративного судочинств а України.
Суддя В.А. Кузьменко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2010 |
Оприлюднено | 30.11.2010 |
Номер документу | 12488149 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні