Справа № 750/18488/24
Провадження № 2-а/750/15/25
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 лютого 2025 року м. Чернігів
Деснянський районний суд міста Чернігова у складі судді Супруна О.П., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу № 750/18488/24 за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення,
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, - Чернігівський відділ державної виконавчої служби у Чернігівському районі Чернігівської області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції,
в с т а н о в и в :
28.12.2024позивач черезадвоката СлєпченкаС.А.засобами поштовогозв`язку звернувсядо Деснянськогорайонного судум.Чернігова зпозовом довідповідача,в якомупросить визнатипротиправною та скасувати постанову від 18.03.2024 № 32 по справі про адміністративне правопорушення за частиною другою статті 210 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі за текстом КУпАП), згідно якої позивача було притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу в розмірі 850,00 грн. Позовні вимоги мотивовані тим, що зазначеною постановою позивача було притягнуто до адміністративної відповідальності за те, що він в умовах особливого періоду, всупереч вимог пункту 1.2 Правил військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 № 1487, 08.02.2024 не прибув за викликом до ІНФОРМАЦІЯ_1 для визначення призначення на особливий період. Позивач зазначає, що постанова про притягнення його до адміністративної відповідальності та накладення штрафу є незаконною, оскільки жодного виклику про необхідність явки до ІНФОРМАЦІЯ_1 він не отримував, про існування оскаржуваної постанови дізнався із застосунку «Дія» після блокування його рахунків виконавчою службою, а тому в його діях відсутній склад адміністративного правопорушення, передбачений частиною другою статті 210 КУпАП. Зокрема, як убачається зі змісту оскаржуваної постанови, в ній взагалі не міститься жодної інформації про те, коли саме позивач викликався до ІНФОРМАЦІЯ_1 ; згідно якого мобілізаційного розпорядження та/або повістки він викликався, а також чим саме підтверджується факт їх отримання (в разі наявності) або обізнаність позивача про вказані виклики. Також позивач зазначає, що з 26.02.2022 проходить військову службу в лавах Збройних Сил України, отримав поранення, його не було завчасно повідомлено про дату, час та місце розгляду справи про адміністративне правопорушення, а протокол про адміністративне правопорушення і оскаржувана постанова були отримані його адвокатом у відповідь на адвокатський запит.
Ухвалою судді від 02.01.2025 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, яку призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними матеріалами.
У встановленийстаттею 162Кодексу адміністративногосудочинства України(даліза текстом КАСУкраїни)строк відповідачподав відзив,в якому просить відмовити у задоволенні позову, посилаючись на правомірність оскаржуваної постанови. Зазначає, що 13.03.2024 відносно ОСОБА_1 було складено протокол № 23 про вчинення ним адміністративного правопорушення, передбаченого частиною другою статті 210 КУпАП, у зв`язку з його неявкою за повісткою, яку він отримав 07.02.2024, що підтверджується копією розписки, доданої до позовної заяви. За приписами абзацу другого частини першої статті 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» громадяни зобов`язані з`являтися за викликом до територіального центру комплектування та соціальної підтримки у строк та місце, зазначені в повістці. Відповідач зауважує, що указана норма поширюється на всіх громадян України, тому позивач мав з`явитися за викликом у визначений час, незалежно від того чи є він військовослужбовцем. Крім того, ані при отриманні повістки, ані під час складання протоколу ОСОБА_1 не вказав інформації про те, що є військовослужбовцем; інформація про проходження позивачем військової служби на момент оформлення протоколу про адміністративне правопорушення та винесення оскаржуваної постанови в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов`язаних та резервістів була відсутня.
Дослідивши наявні у справі докази, суд дійшов наступних висновків.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , 22.09.2022 прийняв військову присягу у Військовій частині НОМЕР_1 , з 01.04.2022 проходить військову службу у вказаній військовій частині (наказ № 76), що підтверджується записами у військовому квитку серії НОМЕР_2 (а.с. 6).
Із копії розписки убачається, що повістку на ім`я ОСОБА_1 , який проживає в АДРЕСА_1 , про виклик до ІНФОРМАЦІЯ_3 для уточнення облікових даних та проходження медичної комісії на 09 год 00 хв. 08.02.2024 одержав особисто 07.02.2024, про що свідчить власноручний підпис позивача (а.с. 8).
13.03.2024 помічником чергового ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_2 , керуючись статтею 235 КУпАП, складено протокол № 23 про адміністративне правопорушення про те, що громадянин ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , уродженець м. Чернігова, 08.02.2024 о 09 год. 00 хв. в умовах особливого періоду в розумінні частини першої статті 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку і мобілізацію», не з`явився за викликом до ІНФОРМАЦІЯ_4 , чим вчинив правопорушення, передбачене частиною другою статті 210 КУпАП (а.с. 10).
Зі змісту вищевказаного протоколу убачається, що ОСОБА_1 було роз`яснено зміст статті 63 Конституції України, права та обов`язки, передбачені статтею 268 КУпАП, а також повідомлено, що розгляд справи про адміністративне правопорушення відбудеться о 12 год 00 хв. 18.03.2024 у кабінеті № 404 в приміщенні ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_2 , що підтверджується підписом позивача у відповідній графі протоколу (а.с. 10 зворот).
Крім того, ОСОБА_1 у протоколі № 23 про адміністративне правопорушення від 13.03.2024 власноручно зазначив, що не з`явився за викликом у зв`язку з хворобою (а.с. 10 зворот).
18.03.2024 відносно ОСОБА_1 начальником ІНФОРМАЦІЯ_3 полковником ОСОБА_3 винесена постанова № 32 по справі про адміністративне правопорушення за частиною другою статті 210 КУпАП з накладенням стягнення у вигляді штрафу в розмірі 850,00 грн.
Постановою встановлено, що ОСОБА_1 в умовах особливого періоду, всупереч вимог пункту 1.2 Правил військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 № 1487, 08.02.2024 не прибув за викликом до ІНФОРМАЦІЯ_1 для визначення призначення на особливий період, та вчинив адміністративне правопорушення, передбачене частиною другою статті 210 КУпАП (а.с. 9).
27.06.2024 головним державним виконавцем Чернігівського відділу державної виконавчої служби у Чернігівському районі Чернігівської області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Шумейко Ю.О. винесено постанову про відкриття виконавчого провадження № 75380249 з виконання вказаної постанови № 32 по справі про адміністративне правопорушення від 18.03.2024 (а.с. 11 зворот).
Не погоджуючись із постановою про адміністративне правопорушення, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом. Додержання вимог закону при застосуванні заходів впливу за адміністративні правопорушення забезпечується систематичним контролем з боку вищестоящих органів і посадових осіб, правом оскарження, іншими встановленими законом способами (стаття 7 КУпАП).
Відповідно до частини першої статті 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
У відповідності до статті 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
За змістом частини першої статті 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, безпеки на автомобільному транспорті та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Частиною другою статті 251 КУпАП визначено, що обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.
Стаття 280 КУпАП встановлює, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Отже, притягнення особи до адміністративної відповідальності, можливе лише за наявності події адміністративного правопорушення та вини особи у його вчиненні, яка підтверджена належними доказами.
Правове регулювання відносин між державою і громадянами України у зв`язку з виконанням ними конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, а також загальні засади проходження в Україні військової служби здійснюється на підставі Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу».
Статтею 65 Конституції України визначено, що захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов`язком громадян України. Громадяни відбувають військову службу відповідно до закону.
Захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов`язком громадян України, що також передбачено частиною першою статті 1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу».
Відповідно до частини десятої статті 1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» громадяни України, які підлягають взяттю на військовий облік, перебувають на військовому обліку призовників або у запасі Збройних Сил України, у запасі Служби безпеки України, розвідувальних органів України чи проходять службу у військовому резерві, зобов`язані: уточнити протягом 60 днів з дня набрання чинності указом Президента України про оголошення мобілізації, затвердженим Верховною Радою України, свої персональні дані через центр надання адміністративних послуг або через електронний кабінет призовника, військовозобов`язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки; прибувати за викликом районного (об`єднаного районного), міського (районного у місті, об`єднаного міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (далі - відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки), Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, відповідного підрозділу розвідувальних органів України для оформлення військово-облікових документів, взяття на військовий облік, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов`язаних та резервістів; проходити медичний огляд згідно з рішеннями комісії з питань взяття на військовий облік, комісії з питань направлення для проходження базової військової служби або військово-лікарської комісії відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, закладів охорони здоров`я Служби безпеки України, а у Службі зовнішньої розвідки України, розвідувальному органі Міністерства оборони України чи розвідувальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону,за рішенням керівників відповідних підрозділів або військово-лікарської комісії Служби зовнішньої розвідки України, розвідувального органу Міністерства оборони України чи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону, відповідно; проходити підготовку до військової служби, військову службу і виконувати військовий обов`язок у запасі; виконувати правила військового обліку, встановлені законодавством. Резервісти зобов`язані прибувати до військової частини, в якій вони проходять службу у військовому резерві, за викликом командира цієї військової частини.
У відповідності до статті 1 Закону України «Про оборону України» особливий період це період, що настає з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи з моменту введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях та охоплює час мобілізації, воєнний час і частково відбудовний період після закінчення воєнних дій.
Згідно з Указом Президента України № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» в Україні з 05 години 30 хвилин 24.02.2022 введено воєнний стан, який триває і по теперішній час.
Отже, на дату вчинення правопорушення діяв особливий період.
За змістом Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2022 № 154 (даліза текстом - Положення № 154), територіальні центри комплектування та соціальної підтримки є органами військового управління, що забезпечують виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації. Територіальні центри комплектування та соціальної підтримки утворюються в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, інших містах, районах, районах у містах. Залежно від обсягів облікової, призовної та мобілізаційної роботи утворюються районні (об`єднані районні), міські (районні у містах, об`єднані міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки (далірайонні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки).
Територіальні центри комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, мм Києва та Севастополя є юридичними особами публічного права, мають самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Казначейства.
Районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки є відокремленими підрозділами відповідних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя.
Із метою забезпечення виконання завдань та визначених функцій районних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки у їх складі утворюються структурні підрозділи (відділи, відділення, групи, служби), які провадять діяльність відповідно до положення про структурний підрозділ районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, що затверджується керівником районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки.
Положення про районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки затверджуються керівниками відповідних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя.
Територіальний центр комплектування та соціальної підтримки має печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
За правилами статті 235 КУпАП територіальні центри комплектування та соціальної підтримки розглядають справи про такі адміністративні правопорушення: про порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку, про порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, про зіпсуття військово-облікових документів чи втрату їх з необережності (статті 210, 210-1, 211 (крім правопорушень, вчинених військовозобов`язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України або Служби зовнішньої розвідки України).
Від імені територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право керівники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.
Частиною першою статті 210 КУпАП передбачена адміністративна відповідальність за порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку, що тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, тягне за собою накладення штрафу на громадян від трьохсот до п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (частина друга статті 210 КУпАП).
Із копії розписки убачається, що повістку на ім`я ОСОБА_1 , який проживає в АДРЕСА_1 , про виклик до ІНФОРМАЦІЯ_3 для уточнення облікових даних та проходження медичної комісії на 09 год 00 хв. 08.02.2024 одержав особисто 07.02.2024, про що свідчить власноручний підпис позивача (а.с. 8).
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» громадяни зобов`язані з`являтися за викликом до територіального центру комплектування та соціальної підтримки у строк та місце, зазначені в повістці (військовозобов`язані, резервісти Служби безпеки України - за викликом Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, військовозобов`язані, резервісти розвідувальних органів Україниза викликом відповідного підрозділу розвідувальних органів України), для взяття на військовий облік військовозобов`язаних чи резервістів, визначення їх призначення на особливий період, направлення для проходження медичного огляду.
Згідно з частиною третьою статті 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» під час мобілізації громадяни зобов`язані з`явитися: військовозобов`язані та резервісти, які приписані до військових частин для проходження військової служби у воєнний час або до інших підрозділів чи формувань для виконання обов`язків за посадами, передбаченими штатами воєнного часу,на збірні пункти територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки у строки, зазначені в отриманих ними повістках або мобілізаційних розпорядженнях; резервісти, які проходять службу у військовому резерві, - до військових частин у строки, визначені командирами військових частин; військовозобов`язані, резервісти Служби безпеки Україниза викликом керівників органів, в яких вони перебувають на військовому обліку; військовозобов`язані, резервісти розвідувальних органів Україниза викликом керівників відповідних підрозділів; особи, які уклали контракти про перебування у резерві служби цивільного захисту,за викликом керівників відповідних органів управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту.
За викликом районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (Центрального управління або регіонального органу СБУ, відповідного підрозділу розвідувальних органів) резервісти та військовозобов`язані зобов`язані з`являтися у строк та місце, зазначені в повістці, для взяття на військовий облік, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних, резервістів (територіального центру комплектування та соціальної підтримки), проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби (пункт 21 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.05.2024 № 560).
Визначальним для вирішення спірних правовідносин у цій справі є факт нез`явлення ОСОБА_1 за відповідною адресою з метою уточнення облікових даних та проходження медичної комісії.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 в умовах особливого періоду,всупереч вимогпункту 1.2Правил військовогообліку призовників,військовозобов`язаних тарезервістів,затверджених постановоюКабінету МіністрівУкраїни від30.12.2022№ 1487,08.02.2024не прибувза викликомдо ІНФОРМАЦІЯ_1 длявизначення призначенняна особливийперіод (а.с. 9).
Зі змісту протоколу по справі про адміністративне правопорушення убачається, що ОСОБА_1 було роз`яснено зміст статті 63 Конституції України, права та обов`язки, передбачені статтею 268 КУпАП, а також повідомлено, що розгляд справи про адміністративне правопорушення відбудеться о 12 год 00 хв. 18.03.2024 у кабінеті № 404 в приміщенні ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_2 , що підтверджується підписом позивача у відповідній графі протоколу (а.с. 10 зворот).
Крім того, ОСОБА_1 у протоколі № 23 про адміністративне правопорушення від 13.03.2024 власноручно зазначив, що не з`явився за викликом у зв`язку з хворобою (а.с. 10 зворот).
На підтвердження указаних обставин позивач надав суду первинну медичну картку, за змістом якої солдат Військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_1 о
21 год 30 хв. 23.05.2023 отримав вогнепальне уламкове фомічне поранення м`яких тканин лівої аксилярної ділянки без пневральних ускладнень (а.с. 11).
Натомість, указана обставина мала місце за 10 місяців до моменту складення протоколу про адміністративне правопорушення (13.03.2024) та винесення оскаржуваної постанови (18.03.2024), інших поважних причин неприбуття до ІНФОРМАЦІЯ_4 позивачем не вказано.
Таких доводів не містить і позовна заява, адже до неї не додано належних та допустимих доказів на підтвердження поважності причин неприбуття
ОСОБА_1 08.02.2024 до ІНФОРМАЦІЯ_4 для уточнення облікових даних та проходження медичної комісії.
За приписами підпункту 2 пункту 1 Правил військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 № 1487, призовники, військовозобов`язані та резервісти повинні прибувати за викликом районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів на збірні пункти, призовні дільниці, до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках, розпорядженнях) районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів для взяття на військовий облік та визначення призначення на особливий період, оформлення військово-облікових документів, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на навчальні (перевірочні) та спеціальні збори військовозобов`язаних та резервістів.
При розгляді справи про адміністративне правопорушення у відповідності до положень статті 280 КУпАП відповідачем було встановлено що:
- адміністративне правопорушення вчинено ОСОБА_1 , факт вчинення адміністративного правопорушення підтверджується протоколом про адміністративне правопорушення 13.03.2024 № 23, в якому зафіксовано суть адміністративного правопорушення (а.с. 10);
- вина позивача підтверджується тим, що він без повідомлення належних причин поважності у встановлений термін не з`явився за викликом до ІНФОРМАЦІЯ_3 , у зв`язку з чим військовозобов`язаний ОСОБА_1 порушив свій обов`язок, а також законодавство щодо оборони, мобілізаційної підготовки та мобілізації.
Відповідач у повній мірі з`ясував та врахував усі обставини, що мають значення для правильного вирішення справи відповідно до статті 280 КУпАП.
Статтею 268 КУпАП визначені права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, зокрема давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи.
Позивач своїм підписом у протоколі від 13.03.2024 № 23 засвідчив, що йому роз`яснено зміст статті 63 Конституції України та статті 268 КУпАП. У графі «пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу особою, яка притягається до адміністративної відповідальності» позивач зазначив: «не з`явився у зв`язку з хворобою».
Зазначений протокол про притягнення до адміністративної відповідальності від 13.03.2024 № 23 долучений до матеріалів справи (а.с. 10).
Крім того, з протоколу від 13.03.2024 № 23 вбачається, що ОСОБА_1 був обізнаний щодо можливості скористатися правом на адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, що підтверджується його особистим підписом. Позивача під підпис було повідомлено, що розгляд справи про адміністративне правопорушення відбудеться о 12.00 год 18.03.2024 у кабінеті № 404 в приміщенні ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Доводи позовної заяви не спростовують висновків відповідача та не є підставою для скасування постанови від 18.03.2024 № 32, яка винесена начальником ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_3 .
Судом встановлено, що протокол про адміністративне правопорушення містить всі необхідні реквізити та відомості, передбачені статтею 256 КУпАП, містить відомості про роз`яснення позивачу прав, передбачених статтею 268 КУпАП, а також повідомлення позивача про розгляд справи про адміністративне правопорушення о 12.00 год 18.03.2024 у кабінеті № 404 в приміщенні ІНФОРМАЦІЯ_1 , вручення примірника протоколу позивачу, про що позивачем поставлені власноручні підписи, тому безпідставними є доводи позовної заяви щодо складення вказаного протоколу з порушенням вимог закону.
Інші викладені у позовній заяві доводи зводяться до помилкового тлумачення стороною позивача норм права та не можуть бути підставою для скасування оскаржуваної постанови, при прийнятті якої посадові особи діяли в межах повноважень, визначених законом.
З урахуванням викладеного, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов висновку, що відповідачем доведено належними та допустимими доказами факт вчинення позивачем адміністративного правопорушення, передбаченого частиною другою статті 210 КУпАП, оскаржувана постанова винесена уповноваженою на те особою, в порядку та спосіб визначений КУпАП із дотриманням встановленої процедури та з урахуваннях усіх обставин справи, а відтак суд приходить до висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Згідно з частиною третьою статті 286 КАС України за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право: 1) залишити рішення суб`єкта владних повноважень без змін, а позовну заяву без задоволення; 2) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і надіслати справу на новий розгляд до компетентного органу (посадової особи); 3) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення; 4) змінити захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.
Ураховуючи викладене, керуючись статтями 2,8-10,77,241-246, 250, 268, 269, 271, 286 КАС України,суд
в и р і ш и в :
Постанову по справі про адміністративне правопорушення від 18.03.2024
№ 32, складену начальником ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_3 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу в розмірі 850,00 грн за адміністративне правопорушення, передбачене частиною другою статті 210 Кодексу України про адміністративні правопорушення, залишити без змін, а позовну заяву ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання протиправною та скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення, - без задоволення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом 10 днів з дня його проголошення.
Рішення складене 03.02.2025.
Позивач: ОСОБА_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3 .
Відповідач: ІНФОРМАЦІЯ_5 , місцезнаходження: АДРЕСА_2 , код ЄДРПОУ НОМЕР_4 .
Третя особа: Чернігівський відділ державної виконавчої служби у Чернігівському районі Чернігівської області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, місцезнаходження: вул. Княжа, 28, м. Чернігів, код ЄДРПОУ: 43131945.
Суддя
Суд | Деснянський районний суд м.Чернігова |
Дата ухвалення рішення | 03.02.2025 |
Оприлюднено | 05.02.2025 |
Номер документу | 124888910 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Деснянський районний суд м.Чернігова
Супрун О. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні