Світловодський міськрайонний суд кіровоградської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
Реєстрація20.01.2025
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 401/2745/24 Провадження № 2/401/214/25
20 січня 2025 року місто Світловодськ
Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області в складі:
головуючий суддя - Андріянова С.М.
за участю секретаря судового засідання Філоненко Д.О.
позивача ОСОБА_1
представника відповідача Келеберда В.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в Світловодському міськрайонному суді Кіровоградської області, в порядку спрощеного позовного провадження за участю сторін, цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Обласного комунального виробничого підприємства «Дніпро-Кіровоград» про порушення прав споживача послуг з централізованого водопостачання і водовідведення,
ВСТАНОВИВ:
24 вересня 2024 року позивач звернувся до суду з позовом до ОКВП «Дніпро-Кіровоград» з вимогою визнати дії або бездіяльність ОКВП «Дніпро-Кіровоград» про захист прав споживача послуг з централізованого водопостачання і водовідведення щодо своїх обов`язків контролювання міжповірочних інтервалів розподільних засобів протиправними та зобов`язати відповідача здійснити ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_1 , розподільний засіб обліку КВ 1,5, заводський № 627291, перерахунок оплати за послуги з водопостачання та водовідведення по особовому рахунку № НОМЕР_1 з нарахування по нормам за показниками лічильника, виходячи із об`ємів фактичного використання води.
В обґрунтуванні позовних вимог посилається на те, що за адресою проживання позивача встановлений розподільний засіб обліку КВ -1,5 заводський № 627291, та у ОКВП «Дніпро-Кіровоград» на ім`я ОСОБА_1 відкрито особовий рахунок № НОМЕР_1 . Станом на 01 лютого 2024 року позивачем здійснено всі оплати за надані послуги відповідачем по централізованому водопостачанню та водовідведенню, включаючи абонентську плату у розмірі 35 грн. та послугу централізованого водовідведення в сумі 15 грн., заборгованість відсутня. В травні 2024 року на адресу позивача надійшов рахунок на додаткову оплату за лютий 2024 року в сумі 949 грн. 68 коп., у зв`язку з тим, що розподільний засіб обліку позивача не пройшов повірку. Позивач вказує, що йому не було надано жодного підтвердження від відповідача про те, що позивач був завчасно попереджений про необхідність повірки засобу обліку. ОКВП «Дніпро-Кіровоград» зняло з обліку розподільний засіб виміру 01 січня 2024 року, а вже потім направило повідомлення поштою про необхідність повірки. На підставі вказаного повідомлення абонент був неправомірно знятий з обліку засобу розподільного обліку у січні 2024 року, відповідно до цього документу термін повірки повинен бути проведений 30 вересня 2024 року. Таким чином відповідач не виконав свій обов`язок з контролю міжповірочних інтервалів та не повідомив в законний спосіб споживача про необхідність виконання чергової повірки засобу розподільного обліку.
Ухвалою від 26 вересня 2024 року відкрито провадження у справі, вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін, надано відповідачу 15 денний термін на подання відзиву, а в разі його подання, позивачу 10 денний термін для подання відповіді на відзив.
17 жовтня 2024 року представник відповідача Келеберда В.В. подав до суду відзив, в якому просить відмовити в задоволенні позову повністю, оскільки послуги надаються споживачеві згідно з умовами договору, що укладається відповідно до типових договорів про надання послуги відповідно до ст. ст. 13, 14 Закону України « Про житлово-комунальні послуги». Відповідно до п. 29 індивідуального договору приєднання заміна і обслуговування, зокрема огляд, опломбовування/розпломбування, ремонт та періодична повірка вузла розподільного обліку, здійснюється за рахунок споживача. Тому вчасна повірка розподільних засобів обліку є відповідальністю споживачів власників розподільних засобів обліку. Відповідач вказує, що відповідно до п. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 07 квітня 2023 року № 440 «Деякі питання повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки в умовах воєнного та надзвичайного стану» було встановлено, що подання на повірку лічильників води, газу, електроенергії, теплолічильників на території України забезпечується протягом трьох місяців після закінчення опалювального періоду. Оголошенням від 16 травня 2023 року на сайті виконавця послуг ОКВП «Дніпро-Кіровоград» всіх споживачів було повідомлено про необхідність виконати повірку протягом трьох місяців з дня закінчення опалювального періоду - в м. Світловодськ опалювальний період закінчився 31 березня 2023 року. Позивач вчасно не подав на чергову періодичну повірку засіб розподільного обліку, тому засіб розподільного обліку був знятий з абонентського обліку 01 січня 2024 року. Окрім того, 29 квітня 2022 року ОКВП «Дніпро-Кіровоград», як оператор зовнішніх мереж, встановив та взяв на абонентський облік комерційний засіб обліку за адресою АДРЕСА_2 . Методика розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затверджена наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 22 листопада 2018 року № 315. Позивач зазначає, що плата за послуги розраховується виходячи з розміру затверджених тарифів та обсягу спожитих послуг, визначеного та розподіленого відповідно до законодавства. Засіб розподільного обліку був знятий з абонентського обліку 01 січня 2024 року, як такий, що не пройшов чергову періодичну повірку. Взято на абонентський облік після виконання чергової періодичної повірки 05 лютого 2024 року. Таким чином, позивачу за січень 2024 року плата нараховувалась, як приміщенням, які не оснащені вузлами розподільного обліку, пропорційно до кількості осіб, які фактично користуються такими послугами.
28 жовтня 2024 року від позивача до суду надійшла відповідь на відзив в якій вказує, що про необхідність повірки лічильників споживача зобов`язано повідомити підприємство - надавача послуг. Відповідне повідомлення надається споживачу із вказаним терміном, протягом якого необхідно здійснити повірку. В іншому випадку інформація про те, що споживачу загрожує переведення на встановлені норми споживання комунальних послуг, або проведення перерахунку, не відповідає чинному законодавству. Окрім того, п.1 Постанови Кабінету Міністрів України від 07 квітня 2023 № 440 «Деякі питання повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки в умовах воєнного та надзвичайного стану» вказує про те, що всі вимоги, на які посилається відповідач відносяться тільки для тих засобів вимірювання, строк дії яких закінчився у період воєнного і надзвичайного стану. Розподільний засіб обліку позивача не відноситься до категорії засобів вимірювання наведених у цій Постанові, так як строк дії його повірки ще не настав. Лічильник повинен проходити звичайну періодичну повірку на підставі чинного законодавства України, тобто 30 вересня 2024 року, як вказано в повідомленні.
04 листопада 2024 року представник відповідача Келеберда В.В. подав до суду заперечення, в яких зазначає, що доводи позивача є необґрунтованими і не ґрунтується на чинних нормах законодавства, оскільки ч. 4 ст. 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» (в редакції станом на 01 січня 2022 року) періодична повірка, обслуговування, ремонт вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання теплової енергії та води в квартирах (приміщеннях) будинку, здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено договором.
11 листопада 2024 року позивач подав до суду відповідь на заперечення, в якому вказує, що у відзиві відсутні будь-які заперечення, або спростування доказів наданих позивачем в позовній заяві. Позивач вдруге наголошує, що засіб розподільного обліку неправомірно був знятий відповідачем з абонентського обліку ОКВП «Дніпро-Кіровоград» з 01 січня 2024 року, оскільки термін його повірки - 3 квартал 2024 року. Крім того, відповідач не надав суду доказів про те, що повідомлення про необхідність повірки засобу розподільного обліку було вручено позивачу.
Позивач ОСОБА_1 , в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю.
Представник відповідача Келеберда В.В. в судовому засіданні позовні вимоги не визнав повністю.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд дійшов до наступних висновків.
Статтею 4 ЦПК України передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.
Згідно ст.12ЦПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних із вчиненням чи не вчиненням нею процесуальних дій.
Згідно ч.1 ст.82ЦПК України, обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд не має обґрунтованого сумніву щодо достовірності цих обставин або добровільності їх визнання.
Судом встановлено, що міжпозивачем тавідповідачем існуютьдоговірні відносиниз приводунадання послугз централізованоговодопостачання таводовідведення,на підставічого наім`япозивача заадресою: АДРЕСА_1 відкритоособовий рахунок № НОМЕР_1 . Кількість зареєстрованих осіб 2 особи. Встановлений розподільний засіб обліку КВ-1,5, заводський № 627291.(а.с.6)
Відповідно до ст. 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» періодична повірка, обслуговування та ремонт ( у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання енергії та води в квартирах (приміщеннях) будинку, здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено договором. Міжповірочний інтервал засобів обліку води становить 4 роки.
16 травня 2023 року ОКВП «Дніпро-Кіровоград» на своєму офіційному вебсайті розмістило інформацію для споживачів про необхідність повірки належних їм засобів обліку води.(а.с.39)
Відповідно до відповіді Департаменту житлово-комунального господарства обласної військової адміністрації від 08 серпня 2024 року встановлено, що чергова періодична повірка засобу розподільного обліку позивача мала відбутись 28 серпня 2022 року, наряд на виконання робіт планувався на 26 липня 2022 року.(а. с. 6)
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 05 квітня 2022 року № 412 «Деякі питання повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки в умовах воєнного стану» встановлено, що позитивні результати періодичної, позачергової повірки та повірки після ремонту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, засвідченої відбитком повірочного тавра на таких засобах чи записом з відбитком повірочного тавра у відповідному розділі експлуатаційних документів та/або оформлені свідоцтвом про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки, строк дії яких закінчився у період воєнного і надзвичайного стану та протягом місяця після його припинення чи скасування, чинні на період воєнного і надзвичайного стану та протягом трьох місяців після його припинення чи скасування на всій території України або окремих її місцевостях.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07 квітня 2023 року № 440 «Деякі питання повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки в умовах воєнного та надзвичайного стану» було встановлено, що подання на повірку лічильників води, газу, електроенергії, теплолічильників на території України забезпечується протягом трьох місяців після закінчення опалювального періоду. У місті Світловодськ вказаний термін був до 01 липня 2023 року. Відповідно до п. 4 постанови, визнано такою, що втратила чинність постанову Кабінету Міністрів від 05 квітня 2022 року 412 «Деякі питання повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки в умовах воєнного стану».
Засіб розподільного обліку був знятий з абонентського обліку 01 січня 2024 року, як такий, що не пройшов чергову періодичну повірку. Взято на абонентський облік після виконання чергової періодичної повірки 05 лютого 2024 року.
Згідно Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання»:
- вузол комерційного обліку - вузол обліку, що забезпечує загальний облік споживання відповідної комунальної послуги в будівлі, її частині (під`їзді), обладнаній окремим інженерним вводом;
- вузол розподільного обліку - вузол обліку, що забезпечує індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги в будівлях, де налічуються два та більше споживачів;
- комерційний облік комунальних послуг - визначення саме за допомогою вузла комерційного обліку кількісних та якісних показників комунальної послуги на підставі яких проводяться розрахунки за спожиті комунальні послуги.
Встановлення комерційних вузлів обліку в багатоповерхових будинках передбачено ст. 3Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» від 22.06.2017 № 2119-УІІІ, та Порядком оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 09 серпня 2018 року № 206.
29 квітня 2022 року ОКВП «Дніпро-Кіровоград», як оператор зовнішніх інженерних мереж встановив комерційний засіб обліку за адресою АДРЕСА_2 , про що складений відповідний акт. Місце встановлення вузла комерційного обліку визначається відповідно до будівельних нормі правил, або місце за згодою співвласників встановлюється на стороні споживача на межі майнової належності у точці приєднання (вводу) до зовнішніх інженерних мереж відповідних внутрішньо-будинкових інженерних систем будівлі, а у разі неможливості встановлення в іншому місці якомога ближче до точки приєднання.
Засіб розподільного обліку позивача був знятий з абонентського обліку з 01 січня 2024 року як такий, що не пройшов чергову періодичну повірку. Взято на абонентський облік після виконання чергової періодичної повірки 025 лютого 2024 року. Тому за січень 2024 року плата нараховувалась, як приміщенням які не оснащені вузлами розподільного обліку, пропорційно до кількості осіб, які фактично користуються такими послугами.
Відповідно до п. 4 ч. 3 ст. 10Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», у разі якщо частина приміщень у будівлі оснащена вузлами розподільного обліку гарячої, питної води, а частина - не оснащена, обсяг відповідної комунальної послуги, спожитий споживачами у приміщеннях, оснащених вузлами розподільного обліку, встановлюється у розмірі, визначеному за допомогою таких вузлів, а загальний обсяг спожитої у будівлі відповідно гарячої, питної води (крім обсягу, витраченого на загальнобудинкові потреби та споживачами у приміщеннях, оснащених вузлами розподільного обліку) розподіляється між споживачами, приміщення яких не оснащені вузлами розподільного обліку, пропорційно до кількості осіб, які фактично користуються такими послугами.
Згідно п. 27 Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України 05 липня 2019 року № 690, на час відсутності у споживача вузла розподільного обліку у зв`язку з проведенням повірки засобів вимірювальної техніки, які є складовою частиною вузла обліку, ремонту для цілей розподільного обліку обсяг спожитих послуг визначається відповідно до Методики розподілу.
Пунктом 5 Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг визначено, що приміщення, оснащене вузлом розподільного обліку відповідної комунальної послуги, засіб вимірювальної техніки якого перебуває на повірці, що передбачає його розпломбування та демонтаж, не вважається приміщенням, не оснащеним вузлом розподільного обліку відповідної комунальної послуги, протягом строку такої повірки, але не більше 30 діб. Обсяг спожитої відповідної комунальної послуги за цей час визначається за її середньодобовим споживанням споживачем, визначеним у відповідності до п. 4 цього розділу, та за кількістю діб від дати зняття з абонентського обліку до дати прийняття на абонентський облік повіреного вузла розподільного обліку.
Отже, з викладеного слідує, що при визначенні обсягу спожитих послуг у споживача, приміщення якого не обладнано вузлом розподільного обліку, здійснюється комерційний облік з використанням показників комерційного засобу обліку.
При цьому враховується кількість приміщень не оснащених вузлами розподільного обліку, кількість осіб, які зареєстровані в таких приміщеннях.
Приміщення, засіб вимірювальної техніки якого перебуває на повірці, не вважається приміщенням, не оснащеним вузлом розподільного обліку.
Нарахування вартості послуг з водопостачання та водовідведення по особовому рахунку № НОМЕР_1 , що відкритий за адресою АДРЕСА_1 проводиться відповідно до умов публічного індивідуального договору, який розміщений на сайті ОКВП «Дніпро-Кіровоград» dnipro-kirovograd.com.ua та враховуючи показання квартирного водолічильника, який є вузлом розподільного обліку за різницею небалансу за комерційним засобом обліку.
На виконання Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та Правил надання послуг централізованого водопостачання та водовідведення, затверджених Постановою КМУ № 690 (із змінами внесеними 02 лютого 2022) підприємство оприлюднило 10 лютого 2022 на власному веб-сайті типові форми договорів які укладаються зі споживачами що по новому врегульовують відносини між підприємствами централізованого водопостачання та водовідведення і споживачами, які отримують відповідні послуги.
Відповідно до частини 5 статті 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» договір вважається укладеним, якщо протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору на веб-сайті ОКВП «Дніпро-Кіровоград» власник квартири чи індивідуальних (садибних) житлових будинків не вчинив дій щодо відключення (відмови) від комунальної послуги.
Датою приєднання до умов Договору (акцептування договору) споживачем є 10 березня 2022 року. З вказаної дати Споживач та Виконавець (ОКВП «Дніпро-Кіровоград») набувають всіх прав та обов`язків за відповідним Договором в залежності від послуг які надаються підприємством споживачу та несуть відповідальність за їх невиконання (неналежне виконання) згідно з умовами Договору та чинним законодавством України.
Відповідно до вказаних пунктів Правил, плата за послуги розраховується виходячи з розмірів затверджених тарифів та обсягу спожитих послуг, визначеного та розподіленого відповідно до законодавства.
Статтею 22 Закону України «Про питну воду та питне водопостачання»визначено зобов`язання споживачів щодо своєчасного внесення плати за використану питну воду відповідно до встановлених тарифів на послуги централізованого водопостачання та водовідведення
Загальний борг по квартирі АДРЕСА_3 за січень 2024 року становить 949 грн. 68 коп.
Приймаючи доуваги викладене,суд невбачає підставдля задоволенняпозовних вимог ОСОБА_1 повністю.
Відповідно до ст.141 ЦПК України судові витрати у справі суд відносить за рахунок держави.
Керуючись ст. ст.10-13,76-83,141,223,258,259,263-265,268,352,354 ЦПК України, суд,-
УХВАЛИВ:
В задоволенні позову ОСОБА_1 до Обласного комунального виробничого підприємства «Дніпро-Кіровоград» про порушення прав споживача послуг з централізованого водопостачання і водовідведення, відмовити повністю за безпідставністю вимог.
Судові витрати у справі віднести за рахунок держави.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення Світловодського міськрайонного суду може бути подана до Кропивницького апеляційного суду протягом 30 днів з дня його проголошення.
Учасник справи, якому рішення не були вручено у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду якщо апеляційна скарга подана протягом 30 днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Повний текст судового рішення виготовлено 27 січня 2025 року.
Позивач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт серії НОМЕР_2 виданий Світловодським РС УДМС України в Кіровоградській області 24 вересня 2015 року, ідентифікаційний код НОМЕР_3 .
Відповідач: Обласне комунальне виробниче підприємство «Дніпро-Кіровоград», адреса місця знаходження: вул.Соборна, 19а, м.Кропивницький, код ЄДРПОУ 03346822.
Головуючий суддя С.М. Андріянова
Суд | Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2025 |
Оприлюднено | 05.02.2025 |
Номер документу | 124892194 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг |
Цивільне
Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області
Андріянова С. М.
Цивільне
Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області
Андріянова С. М.
Цивільне
Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області
Андріянова С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні