Справа №295/1050/25
1-кс/295/691/25
УХВАЛА
04.02.2025 року м. Житомир
Слідчий суддя Богунського районного суду м. Житомира ОСОБА_1 ,
за участі секретаря судового засідання ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні внесене в кримінальному провадженні №42023062020000153 прокурором ОСОБА_3 , клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, -
ВСТАНОВИВ :
Прокурор звернувся до Богунського районного суду м. Житомира із клопотанням про тимчасовий доступ до речей та документів, посилаючись на те, що слідчим відділенням ВП № 1 Житомирського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Житомирській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023062020000153 від 09.11.2023, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України. Процесуальне керівництво здійснюється прокурорами Житомирської окружної прокуратури.
Досудове розслідування здійснюється за фактом зловживання службовим становищем службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_1 , під час проведення закупівлі та укладення договору № 30 від 05.05.2023 з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », а також під час виконання робіт в межах вказаного договору.
В ході здійснення досудового розслідування встановлено, що 09.05.2023 ІНФОРМАЦІЯ_3 опубліковано інформацію про здійснення закупівлі робіт за об`єктом: «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту подвійного призначення з розміщенням приміщень ЦНАПу за адресою: АДРЕСА_1 » на загальну суму 36 328 283,51 грн (ідентифікатор закупівлі - ІНФОРМАЦІЯ_4 ). При цьому, вказана закупівля містить інформацію про вже укладений договір № 30 від 05.05.2023 без здійснення процедури публічних закупівель, тобто на позаконкуретній основі, тоді як на сайті Уповноваженого органу з питань закупівель міститься лише звіт про його укладення.
Вивченням відомостей,що містятьсяв оголошенніпро закупівлю,встановлено,що однієюз підставукладення договоруз підрядноюорганізацією беззастосування процедуризакупівлі єпосилання напп.3п.3постанови КабінетуМіністрів України№ 1178від 12.10.2022«Про затвердженняособливостей здійсненняпублічних закупівельтоварів,робіт іпослуг длязамовників,передбачених ЗакономУкраїни Пропублічні закупівлі,на періоддії правовогорежиму воєнногостану вУкраїні тапротягом 90днів здня йогоприпинення абоскасування».Відповідно довказаної нормипередбачено можливістьукладення такогодоговору беззастосування процедуризакупівлі,якщо замовникне можедотриматися строківдля проведеннязакупівлі іззастосуванням відкритихторгів та/абоелектронного каталогу,що повинно бути документально підтверджено замовником.
Як слідує за змістом клопотання, відповідно до опублікованих на сайті Уповноваженого органу з питань здійснення закупівель даних, договір № 30, який укладено ще 05.05.2023 (зі строком виконання до 01.11.2023) й досі не виконаний, роботи тривають, відповідний об`єкт в експлуатацію не введений, що може свідчити про штучне створення умов для укладення договору без здійснення процедури закупівель, що призвело до залучення до виконання робіт конкретного виконавця робіт, обмеження інших учасників від участі у вказаній закупівлі, чим порушено принципи здійснення публічних закупівель, передбачених ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», серед яких добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
У той же час, відповідно до преамбули вказаного Закону, його метою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
За таких обставин, укладення службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_3 договору № 30 від 05.05.2023 без проведення конкурентної процедури закупівлі з тим, що його умови не виконані у 2025 році, а споруду, що передбачалась до здійснення цивільного захисту населення, не введено в експлуатацію, свідчить про свідоме ігнорування вказаними службовими особами вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім того, будівництво вказаного об`єкту протягом тривалого часу набуває суспільного резонансу та інформація про вказаний факт поширюється засобами масової інформації та розміщена, зокрема, користувачем « ОСОБА_4 », за посиланнями:
ІНФОРМАЦІЯ_5
ІНФОРМАЦІЯ_6
Як зазначено прокурором в клопотанні, відповідно до даних, розміщених на сайті Уповноваженого органу з питань здійснення публічних закупівель, встановлено, що ІНФОРМАЦІЯ_7 17.03.2023 оголошено закупівлю робіт з розробки проектної документації по об`єкту "Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту подвійного призначення з розміщенням приміщень ЦНАПу за адресою: АДРЕСА_1 " (ідентифікатор закупівлі ІНФОРМАЦІЯ_8 ). За результатом проведення вказаної закупівлі укладено договір на проведення відповідних робіт із Товариством з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_9 » на загальну суму 552929 гривень, який оплачений в повному обсязі.
Прокурор зазначає, що з метою здійснення повного, всебічного, швидкого та об`єктивного розслідування обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, у сторони обвинувачення виникла необхідність у здійсненні тимчасового доступу до речей і документів, із можливістю вилучення оригіналів документів, що стосуються фінансування за рахунок бюджетних коштів, укладення договору, виконання робіт тощо по об`єкту: «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту подвійного призначення з розміщенням приміщень ЦНАПу за адресою: АДРЕСА_1 », які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_2 , а саме до:
- організаційно-розпорядчих документів (наказів, розпоряджень, рішень, бюджетних запитів, доповідних записок тощо) щодо виділення бюджетних коштів на проведення будівельних робіт по об`єкту «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту подвійного призначення з розміщенням приміщень ЦНАПу за адресою: АДРЕСА_1 », документів щодо проведення процедури закупівлі по вказаному об`єкту, а також інших документів, на підставі яких укладено договір № 30 від 05.05.2023 з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;
- проектно-кошторисної документації об`єкту «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту подвійного призначення з розміщенням приміщень ЦНАПу за адресою: АДРЕСА_1 » з усіма змінами та доповненнями (в тому числі зведений кошторисний розрахунок вартості об`єкта будівництва, локальний кошторис на будівельні роботи, розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису на підсумкова відомість ресурсів до локального кошторису, дефектні акти по об`єктам, актами виконаних робіт, та інших документів проектно-кошторисної документації);
- договорів, укладених між ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_9 " та ІНФОРМАЦІЯ_3 на розроблення проектно-кошторисної документації по об`єкту «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту подвійного призначення з розміщенням приміщень ЦНАПу за адресою: АДРЕСА_1 » з додатками, додатковими угодами, змінами та доповненнями, технічними завданнями, актами виконаних робіт, актами прийому передачі, тощо;
- договору № 30 від 05.05.2023, укладеного між ІНФОРМАЦІЯ_1 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » щодо проведення робіт за об`єктом «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту подвійного призначення з розміщенням приміщень ЦНАПу за адресою: АДРЕСА_1 », додатків та додаткових угод до вказаного договору, документів, складених на виконання вказаного договору, в тому числі акти виконаних робіт/наданих послуг, акти прихованих робіт, довідки про вартість будівельних робіт та витрати; дефектні акти; підсумкові відомості ресурсів; локальні кошториси; розрахунки загальновиробничих витрат до локальних кошторисів; розрахунки загальновиробничих витрат до актів приймання виконаних робіт; зведені кошторисні розрахунки вартості об`єкта будівництва; рахунки на оплату, платіжні доручення, реєстри платіжних доручень, чеки, квитанції, товарно-транспортні накладні та інші документи, які підтверджують факт оплати за проведені ремонтні роботи; інша бухгалтерська та звітна документація за вказаним об`єктом, у тому числі щодо використання трудових ресурсів та спецтехніки під час проведення робіт, сертифікати, інші документи, що підтверджують факт виконання договорів та відповідних оплат; документи щодо призначення відповідального/керівника технологічним процесом при виконанні робіт, тощо;
- договорів (зі змінами, додатками, доповненнями, додатковими угодами, сертифікатами, дозволами) на здійснення технічного та авторського наглядів по об`єкту «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту подвійного призначення з розміщенням приміщень ЦНАПу за адресою: АДРЕСА_1 », а також документів, що складені на виконання вказаних договорів, в тому числі до актів виконаних робіт та інших документів, пов`язаних з виконанням договорів зі здійснення технічного та авторського наглядів за роботами на об`єкті;
- рішення ІНФОРМАЦІЯ_1 про створення ІНФОРМАЦІЯ_3 ;
- положення про ІНФОРМАЦІЯ_3 з усіма змінами до нього;
- наказів про призначення (розпоряджень, інших нормативних документів, що стали підставою для виконання відповідних службових обов`язків) начальника, заступників начальника, головного бухгалтера ІНФОРМАЦІЯ_1 ;
- посадових інструкцій начальника, заступників начальника, головного бухгалтера ІНФОРМАЦІЯ_1 ;
- документів зі зразками підпису та почерку заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_5 в кількості не менше 30 одиниць за період з 05.05.2023 по 21.01.2025.
На переконання прокурора, відомості, які містяться у вищезазначених документах, мають суттєвезначення длявстановлення важливихобставин укримінальному провадженні та можуть бути використані як доказ у кримінальному провадженні, натомість у будь-який інший спосіб довести такі обставини, які передбачається довести за результатом отримання тимчасового доступу до документів, в даному випадку неможливо.
Прокурор ОСОБА_3 в судове засідання не з`явився, розгляд клопотання просив проводити без його участі, клопотання підтримує, просить його задовольнити.
Дослідивши клопотання та додані до нього документи, слідчий суддя вважає клопотання таким, що підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступного.
Як вбачаєтьсяіз витягуз кримінальногопровадження №42023062020000153,слідчим відділомВП №1Житомирського РУПГУНП вЖитомирській області здійснюється досудове розслідування за фактом зловживання службовим становищем службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_1 з метою одержання неправомірної вигоди, що завдало істотної шкоди інтересам територіальної громади, із правовою кваліфікацією кримінального правопорушення за ч. 2 ст. 364 КК України.
Відповідно до ч. 1 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Згідно до положень п.п. 2, 3 ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
У відповідності до ч. 6 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
З огляду на викладене, а також доведення слідчим наявності достатніх підстав вважати, що ці документи самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, а довести обставини, викладені у клопотанні, іншим способом не представляється можливим, слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання.
Разом з тим, оскільки слідчим у клопотанні не наведено обґрунтованих мотивів необхідності вилучення безпосередньо оригіналів документів, слідчий суддя вважає за можливе надати доступ до копій наведених у клопотанні документів.
Розгляд клопотання проведено за відсутності особи, у володінні якої перебувають речі чи документи, з урахуванням достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза їх зміни або знищення.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 132, 159, 160, 162, 163, 164 КПК України, слідчий суддя, -
ПОСТАНОВИВ :
Клопотання задовольнити частково.
Надати слідчим групи слідчих слідчого відділу ВП №1 Житомирського РУП ГУНП в Житомирській області, а саме: ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , тимчасовий доступ до документів, які знаходяться уволодінні ІНФОРМАЦІЯ_3 (кодЄДРПОУ НОМЕР_1 ),що за адресою: АДРЕСА_3 , із можливістю вилучення (виїмки) їх належним чином виготовлених копій, а саме:
- організаційно-розпорядчих документів (наказів, розпоряджень, рішень, бюджетних запитів, доповідних записок тощо) щодо виділення бюджетних коштів на проведення будівельних робіт по об`єкту «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту подвійного призначення з розміщенням приміщень ЦНАПу за адресою: АДРЕСА_1 », документів щодо проведення процедури закупівлі по вказаному об`єкту, а також інших документів, на підставі яких укладено договір № 30 від 05.05.2023 з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;
- проектно-кошторисної документації об`єкту «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту подвійного призначення з розміщенням приміщень ЦНАПу за адресою: АДРЕСА_1 » з усіма змінами та доповненнями (в тому числі зведений кошторисний розрахунок вартості об`єкта будівництва, локальний кошторис на будівельні роботи, розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису на підсумкова відомість ресурсів до локального кошторису, дефектні акти по об`єктам, актами виконаних робіт, та інших документів проектно-кошторисної документації);
- договорів, укладених між ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_9 " та ІНФОРМАЦІЯ_3 на розроблення проектно-кошторисної документації по об`єкту «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту подвійного призначення з розміщенням приміщень ЦНАПу за адресою: АДРЕСА_1 » з додатками, додатковими угодами, змінами та доповненнями, технічними завданнями, актами виконаних робіт, актами прийому передачі, тощо;
- договору № 30 від 05.05.2023, укладеного між ІНФОРМАЦІЯ_1 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » щодо проведення робіт за об`єктом «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту подвійного призначення з розміщенням приміщень ЦНАПу за адресою: АДРЕСА_1 », додатків та додаткових угод до вказаного договору, документів, складених на виконання вказаного договору, в тому числі акти виконаних робіт/наданих послуг, акти прихованих робіт, довідки про вартість будівельних робіт та витрати; дефектні акти; підсумкові відомості ресурсів; локальні кошториси; розрахунки загальновиробничих витрат до локальних кошторисів; розрахунки загальновиробничих витрат до актів приймання виконаних робіт; зведені кошторисні розрахунки вартості об`єкта будівництва; рахунки на оплату, платіжні доручення, реєстри платіжних доручень, чеки, квитанції, товарно-транспортні накладні та інші документи, які підтверджують факт оплати за проведені ремонтні роботи; інша бухгалтерська та звітна документація за вказаним об`єктом, у тому числі щодо використання трудових ресурсів та спецтехніки під час проведення робіт, сертифікати, інші документи, що підтверджують факт виконання договорів та відповідних оплат; документи щодо призначення відповідального/керівника технологічним процесом при виконанні робіт, тощо;
- договорів (зі змінами, додатками, доповненнями, додатковими угодами, сертифікатами, дозволами) на здійснення технічного та авторського наглядів по об`єкту «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту подвійного призначення з розміщенням приміщень ЦНАПу за адресою: АДРЕСА_1 », а також документів, що складені на виконання вказаних договорів, в тому числі до актів виконаних робіт та інших документів, пов`язаних з виконанням договорів зі здійснення технічного та авторського наглядів за роботами на об`єкті;
- рішення ІНФОРМАЦІЯ_1 про створення ІНФОРМАЦІЯ_3 ;
- положення про ІНФОРМАЦІЯ_3 з усіма змінами до нього;
- наказів про призначення (розпоряджень, інших нормативних документів, що стали підставою для виконання відповідних службових обов`язків) начальника, заступників начальника, головного бухгалтера ІНФОРМАЦІЯ_1 ;
- посадових інструкцій начальника, заступників начальника, головного бухгалтера ІНФОРМАЦІЯ_1 ;
- документів зі зразками підпису та почерку заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_5 в кількості не менше 30 одиниць за період з 05.05.2023 по 21.01.2025.
Встановити строк дії ухвали до 20.02.2025 року.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, може бути постановлено ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Богунський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2025 |
Оприлюднено | 06.02.2025 |
Номер документу | 124906384 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Богунський районний суд м. Житомира
Біднина О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні