Р І Ш Е Н Н Я
І м е н е м У к р а ї н и
22 січня 2025 року м. Черкаси
Черкаський районний суд Черкаської області у складі:
головуючого судді Тептюка Є.П.
при секретарі Федоровій Л.С.
за участі прокурора Пітюренка М.В.
розглянувши у відкритому порядку загального позовного провадження цивільну справу за позовом Черкаської окружної прокуратури до ОСОБА_1 , Будищенської сільської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Головне управління Держгеокастру у Черкаській області про визнання незаконним та скасування рішення, скасування державної реєстрації права приватної власності та зобов`язання повернути земельну ділянку,-
ВСТАНОВИВ:
Стислий виклад позиції позивача:
Заступник керівника Черкаської окружної прокуратури звернувся з вищевказаним позовом до ОСОБА_1 , Будищенської сільської ради, третя ососба, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області,мотивуючи позовні вимоги тим, що рішенням Будищенської сільської ради Черкаського району від 16.10.2020 року №84-27/VII надано дозвіл ОСОБА_1 на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки, розташованої по АДРЕСА_1 загальною площею 0,12 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд.
На підставі даного рішення ФОП ОСОБА_2 виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_1 .
Згодом 09.02.2021 року відділом у Саратському районі Головного управління держгеокадастру в Одеській області проведено державну реєстрацію земельної ділянки за кадастровим номером7124986000:04:003:0491 площею 0,1200 га, розташовану по АДРЕСА_1 із цільовим призначенням для для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд.
В подальшому рішенням сесії Будищенської сільської ради «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка) гр. ОСОБА_1 » від 25.06.2021 року №19-18/VIII, затверджено проект землеустрою та передано ОСОБА_1 у власність земельну ділянку розташовану по АДРЕСА_1 , ділянки за кадастровим номером 7124986000:04:003:0491 площею 0,1200 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд, а п.3 вказаного рішення земельну ділянку віднесено до категорії земель житлової та громадської забудови, яка буде використовуватись для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
На підтвердження реєстрації права власності ОСОБА_1 на вказану земельну ділянку, на підставі рішення державного реєстратора від 08.07.2021 №59196049 року за відповідачем зареєстроване речове право від 08.07.2021 року №42905916.
Позивач вказує, що рішення сесії Будищенської сільської ради «Про затверждження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка) гр. ОСОБА_1 » від 25.06.2021 року №19-18/VIII, в частині відведення ОСОБА_1 у власність земельної ділянки за кадастровим номером7124986000:04:003:0491 площею 0,1200 га, розташовану по АДРЕСА_1 із цільовим призначенням для для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка) не відповідає ч. 2 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , в частині процедури його прийняття, а саме для затвердження відповідного проекту землеустрою та передачі у приватні власність відповідачу спірної земельної ділянки портібно щоб «ЗА» проголосувало не менш, як 2/3 від обраної кількості депутатів. З урахуванням того, що загальна чисельність складу Будищенської сільської ради, відповідно до рішення Будищенської сільської ради від 16.11.2020 року №1-2/VIII, складає 22 депутати, дві третини від її загального складу становить 15 депутатських голосів.
Відповідно до протоколу поіменного голосування до рішення Будищенської сільської ради від 25.06.2021 №19-18/VIII, на сесії були присутні 17 депутатів та сільський голова. Проголосувало «ЗА» - 14 депутатів.
Ураховуючи, що вказаної процедури дотримано не було, Будищенською сільською радою під час відведення у власність ОСОБА_1 земельної ділянки порушено процедуру прийняття рішення.
Враховуючи вищевикладене позивач просив суд:
- визнати незаконним та скасувати рішення Будищенської сільської ради від 25.06.2021 № 19-18/VIII «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) гр. ОСОБА_1 » в частині затвердження проекту землеустрою та надання у приватну власність ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) земельної ділянки за кадастровим номером 7124986000:04:003:0491 площею 0,1200 га, розташовану в адміністративних межах Будищенської сільської ради, в межах населеного пункту с. Свидівок для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
- скасувати державну реєстрацію права приватної власності ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) на земельну ділянку за кадастровим номером 7124986000:04:003:0491 площею 0,1200 га, розташовану в адміністративних межах Будищенської сільської ради, в межах населеного пункту с. Свидівок.
- зобов`язати ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) повернути на користь держави в особі територіальної громади с. Свидівок в особі Будищенської сільської ради (ЄДРПОУ 26323723) земельну ділянку за кадастровим номером 7124986000:04:003:0491 площею 0,1200 га, розташовану в адміністративних межах Будищенської сільської ради, в межах населеного пункту с. Свидівок,
- стягнути з відповідачів на користь Черкаської обласної прокуратури судовий збір у розмірі 9084,00 гривні.
Представник позивача - прокурор Пітюренко М.В. в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити.
Відповідачі ОСОБА_1 , та представник Будищенської сільської ради , в судове засідання не з`явилися, хоча про час і місце його проведення повідомлялися в установленому законом порядку відповідно до вимог п. 1, п. 4 ч. 8 та ч. 11 ст. 128 ЦПК України.
Третя особа у судове засідання не з`явилася, проте надала до суду пояснення та просила здійснювати розгляд справи без їх участі.
Стислий виклад позиції відповідача 1:
30 жовтня 2024 року на адресу суду від відповідача 1 ОСОБА_1 надійшли письмові пояснення, в яких останній вказав , що заявлені вимоги заступником керівника Черкаської окружної прокуратури не підлягають задоволенню, виходячи з наступного. Позивач вказує, що всі вимоги ст. 118 Земельного кодексу України ним дотримані, тобто він обгрунтовано розраховував на позитивне рішення у питанні передачі земель у власність з огляду на дотримання ним визначених законодавством процедур.
Також ОСОБА_1 вказує, що у справі розглядається повноваження щодо затвердження або відмови у затвердженні проекту землеустрою, регламентовано ст. 118 ЗК України, а тому враховуючи, що повноваження Будищенської сільської ради не є дискреційними, у вказаному органі місцевого самоврядування не було жодної підстави для відмови у затвердженні проекту землеустрою та передачі права власності.
Стислий виклад пояснень третьої особи:
22 липня 2024 року на адресу суду надійшли пояснення третьої особи Головного Управління Держгеокадастру у Черкаській області.
По суті заявлених вимог третя особа вказує, що державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру. Третя особа заявила, що у разі якщо суд дійде висновку, що реєстрація земельної ділянки є незаконною, то Головним Управлінням буде скасовано таку реєстрацію без зобов`язальної вимоги.
Також третя особа просила здійснювати розгляд справи без їх участі.
Заяви та клопотання, інші процесуальні дії у справі:
Ухвалою Черкаського районного суду Черкаської області від 18 червня 2024 року вказану позовну заяву прийнтяо до розгляду в порядку загального позовного провадження.
22 липня 2024 року на адресу суду надійшли пояснення третьої особи Головного Управління Держгеокадастру у Черкаській області.
30 жовтня 2024 року на адресу суду від відповідача 1 ОСОБА_1 надійшли письмові пояснення.
Ухвалою Черкаського районного суду від 17 грудня 2024 року закрито підготовче провадження і призначено справу до розгляду по суті.
Встановлені судом обставини:
Рішенням Будищенської сільської ради Черкаського району від 16.10.2020 року №84-27/VII надано дозвіл ОСОБА_1 на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки, розташованої по АДРЕСА_1 загальною площею 0,12 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (02.01).
На підставі даного рішення ФОП ОСОБА_2 виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_1 , площею 0,1200 га, для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), розташовану в адміністративних межах Будищенської сільської ради, в межах населеного пункту с. Свидівок.
Згодом, 09.02.2021 року відділом у Саратському районі Головного управління держгеокадастру в Одеській області проведено державну реєстрацію земельної ділянки за кадастровим номером7124986000:04:003:0491 площею 0,1200 га, розташовану по АДРЕСА_1 із цільовим призначенням для для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд.
Рішенням сесії Будищенської сільської ради «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка) гр. ОСОБА_1 » від 25.06.2021 року №19-18/VIII, затверджено проект землеустрою та передано ОСОБА_1 у власність земельну ділянку розташовану по АДРЕСА_1 , ділянки за кадастровим номером 7124986000:04:003:0491 площею 0,1200 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд, а п.3 вказаного рішення земельну ділянку віднесено до категорії земель житлової та громадської забудови, яка буде використовуватись для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
На підтвердження реєстрації права власності ОСОБА_1 на вказану земельну ділянку, на підставі рішення державного реєстратора Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, в особі державного реєстратора виконачаого комітету Будищенської сільської ради Дудіною-Богдановою К.О. від 08.07.2021 №59196049 року за відповідачем зареєстроване речове право від 08.07.2021 року №42905916.
Відповідно до рішення Будищенської сільської ради «Про початок повноважень депутатів Будищенської сільської ради» від 16.11.2020 року №1-2/VIII, до складу депутатського корпусу Будищенської сільської ради входить 22 депутати.
Згідно протоколу поіменного голосування до рішення Будищенської сільської ради від 25.06.2021 року №19-18/VIII, на сесії були присутні 17 депутатів та сільський голова. Проголосувало «ЗА» - 14 депутатів, утримався 1 депутат, не голосувало 3 депутати, не брало участі у голосуванні 4 депутати.
Згідно з п.24.3 Регламенту Будищенської сільської ради, затвердженого рішенням Будищенської сільської ради від 11.12.2020 року №3-1/VIII, зі змінами внесеними рішенням Будищенської сільської ради від 26.11.2020 року №30-16/VIII, рішення ради щодо безоплатно передачі земельної ділянки комунальної власності у приватні власність (крім земельних ділянок, що перебувають у користуванні громадян, та випадків передачі земельних ділянки власнику розташованого на ній жилого будинку, іншої будівлі, споруди) приймається не менше як двома третинами голосів депутатів від загального складу ради.
Норми права, що підлягають застосуванню:
Згідно з ч.3, ч.4 ст.56 ЦПК України прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами у визначених законом випадках.
Представництво прокурором інтересів держави в суді відповідно до ч. 1, ч. 3, ч. 4 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді.
Згідно ст. ст. 14, 13, 19 Конституції України земля в Україні є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Земля є об`єктом права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією. Кожний громадянин має право користуватися природними об`єктами права власності народу відповідно до закону. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Позовна заява прокурора містить обґрунтування підстав для здійснення прокурором представництва інтересів в суді, передбачених ст. 131-1 Конституції України, ч. 3 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», ч. 3, ч. 4 ст. 56 ЦПК України.
При розгляді справи № 6-2510цс15 Верховний Суд України у своїй постанові від 16.12.2015 року зробив правовий висновок, відповідно до якого з урахуванням висновку Конституційного Суду України у своєму рішенні від 16 квітня 2009 року N 7-рп/2009 ,та з огляду на положення статті 11 ЦК України, статей 78, 116, 122 ЗК України, в зв`язку з прийняттям суб`єктом владних повноважень ненормативного акта виникають правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, зокрема, в сфері земельних правовідносин відповідний ненормативний акт слугує підставою виникнення, зміни або припинення конкретних прав та обов`язків фізичних і юридичних осіб приватного права. За таких обставин рішення суб`єкта владних повноважень у сфері земельних відносин, яке має ознаки ненормативного акта та вичерпує свою дію після його реалізації, може оспорюватися з точки зору його законності, а вимоги про визнання рішення незаконним - розглядатися в порядку цивільного або господарського судочинства, якщо за результатами реалізації рішення у фізичної чи юридичної особи виникло право цивільне й спірні правовідносини, на яких ґрунтується позов, мають приватноправовий характер. У такому випадку вимога про визнання рішення незаконним може розглядатися як спосіб захисту порушеного цивільного права за статтею 16 ЦК України та пред`являтися до суду для розгляду в порядку цивільного або господарського судочинства, якщо фактично підґрунтям і метою пред`явлення позовної вимоги про визнання рішення незаконним є оспорювання цивільного речового права особи (зокрема й права власності на землю), що виникло в результаті та після реалізації рішення суб`єкта владних повноважень.
Відповідно до ч.1 ст. 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Суд враховує вимоги ст. 80 ЦПК України, зокрема достатність доказів для вирішення справи, наданих до суду.
Згідно ч. 1 ст. 13 Конституції України Земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Як вбачається з положень ч. 2 ст. 14 Конституції України, право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За правилами ст.12 Земельного кодексу України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить в тому числі: а) розпорядження землями територіальних громад; б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; г) вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.
Згідно ч. 1, ч. 2 статті 20 Земельного кодексу України - віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення. Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
Порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою для визнання недійсними рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок громадянам та юридичним особам (п. а) ч. 1 ст. 21 ЗК України).
Частина 1 статті 116 ЗК України встановлює підстави набуття права на землю із земель державної та комунальної власності та відзначає, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному частиною першою статті 128 цього Кодексу.
Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами встановлений ст. 118 Земельного кодексу України, який передбачає: подачу заяви до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування; надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; прийняття рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
Згідно зі ст. 126 Земельного кодексу України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
За правовим висновком Великої Палати Верховного Суду викладеним у постанові від 15.09.2020 у справі № 469/1044/17 підставою набуття земельної ділянки у власність із земель державної чи комунальної власності є відповідне рішення органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, договір купівлі-продажу землі лише посвідчує відповідне право.
Відповідно до ст. 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Відповідно до ч. 2 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рішення ради, щодо безоплатної передачі земельної ділянки комунальної власності у приватну власність (крім земельних ділянок, що перебувають у користуванні громадян та випадків передачі земельної ділянки власнику розташованого на ній жилого будинку, іншої будівлі, споруди) приймається не менш як двома третинами голосів депутатів від загального складу ради.
Відповідно до ч. 1 ст. 21 ЦК України, суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Згідно ст.. 321 ЦК України - право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні. Особа може бути позбавлена права власності або обмежена у його здійсненні лише у випадках і в порядку, встановлених законом. Примусове відчуження об`єктів права власності може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідності на підставі і в порядку, встановлених законом, та за умови попереднього та повного відшкодування їх вартості, крім випадків, встановлених частиною другою статті 353 цього Кодексу.
Згідно з ч. 1 ст. 393 ЦК України правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, який не відповідає законові і порушує права власника, за позовом власника майна визнається судом незаконним та скасовується.
За змістом статті 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав і основних свобод людини, практики Європейського суду з прав людини у справах «Щокін проти України» від 14.10.2010, «Сєрков проти України» від 07.07.2011, «Трегубенко проти України» від 02.11.2004 втручання в право особи на мирне володіння майном має бути законним, повинно переслідувати «суспільний, публічний» інтерес та бути пропорційним визначеним цілям.
Згідно з ч. 1, ч. 2 ст. 1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. Положення глави 83 ЦК України застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події.
Згідно з ч. 1 ст. 1213 ЦК України набувач зобов`язаний повернути потерпілому безпідставно набуте майно в натурі.
Позиція та висновки суду за результатами розгляду справи:
Отже під час прийняття оскаржуваного рішенняБудищенської сільської ради «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) гр. ОСОБА_1 » від 25.06.2021 року №19-18/VIII, в частині відведення земельної ділянки за кадастровим номером 7124986000:04:003:0491, площею 0,1200 га га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд було порушено вимоги ч. 2 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», в частині процедури його прийняття.
Так з протоколу поіменного голосування до рішення Будищенської сільської ради від 25.06.2021 року №19-18/VIII вбачається, що «ЗА» проголосувало 14 депутатів, що в порушення норм ч. 2 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», у приватну власніть відповідачу 1 ОСОБА_1 передано земельну ділянку меншою кількістю голосів, ніж це передбачено вищевказаною нормою закону, а саме на підставі 14 депутатських голосів від загальної чисельності ради, замість належних 15.
Відповідно до ч. 2 ст. 328 ЦК України право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом. Якщо судом установлено незаконність набуття права власності, відсутні підстави застосовувати концепцію «легітимних очікувань», як гарантію ст. 1 Першого протоколу до Конвенції, або надати їй перевагу порівняно з нормами ст. 19 Конституції України та Цивільного кодексу України про набуття права власності.
Оскільки рішення Будищенської сільської ради №19-18/VIII від 25.06.2021 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) гр. ОСОБА_1 » прийняте з порушенням вимог Закону України «Про місцеве саморядування в Україні» суд прийшов до висновку, що вказане рішення в частині передачі у власність ОСОБА_1 земельної ділянки площею 0,1200 га, що розташована в адміністративних межах с. Сидівок Черкаського району Черкаської області є незаконним та підлягає скасуванню.
Окрім того, суд прийшов до висновку, що визнання незаконним та скасування спірного рішення сільської ради в частині передачі у власність ОСОБА_1 земельної ділянки, є підставою для скасування державної реєстрації права приватної власності ОСОБА_1 на земельну ділянку за кадастровим номером 7124986000:04:003:0491, площею 0,1200 га, розташовану в адміністративних межах Будищенської сільської ради, в межах населеного пункту с. Свидівок, з одночасним припиненням речових прав на неї, а також зобов`язання ОСОБА_1 повернути на користь держави в особі територіальної громади с. Свидівок в особі Будищенської сільської ради земельну ділянку за кадастровим номером 7124986000:04:003:0491, площею 0,1200 га, розташовану в адміністративних межах Будищенської сільської ради, в межах населеного пункту с. Свидівок.
Судові витрати:
Згідно ч. 1 ст. 141 ЦПК України, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись ст.ст.263-265 ЦПК України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Черкаської окружної прокуратури до ОСОБА_1 , Будищенської сільської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Головне управління Держгеокастру у Черкаській області про визнання незаконним та скасування рішення, скасування державної реєстрації права приватної власності та зобов`язання повернути земельну ділянку- задовольнити повністю.
Визнати незаконним та скасувати рішення Будищенської сільської ради від 25.06.2021 № 19-18/VIII «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) гр. ОСОБА_1 » в частині затвердження проекту землеустрою та надання у приватну власність ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) земельної ділянки за кадастровим номером 7124986000:04:003:0491 площею 0,1200 га, розташовану в адміністративних межах Будищенської сільської ради, в межах населеного пункту с. Свидівок для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
Скасувати державну реєстрацію права приватної власності ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) на земельну ділянку за кадастровим номером 7124986000:04:003:0491 площею 0,1200 га, розташовану в адміністративних межах Будищенської сільської ради, в межах населеного пункту с. Свидівок.
Зобов`язати ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) повернути на користь держави в особі територіальної громади с. Свидівок в особі Будищенської сільської ради (ЄДРПОУ 26323723) земельну ділянку за кадастровим номером 7124986000:04:003:0491 площею 0,1200 га, розташовану в адміністративних межах Будищенської сільської ради, в межах населеного пункту с. Свидівок
Стягнути з ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ), Будищенської сільської ради (ЄДРПОУ 26323723, місцезнаходження вул. 30-річчя Перемоги, 42 с. Будище Черкаського району Черкаської області) на користь Черкаської обласної прокуратури (код за ЄДРПОУ 02911119) на р/р UA138201720343160001000003751, код класифікації видатків бюджету - 2800) судовий збір у розмірі 9084,00 гривні, по 4542 гривні 00 копійок з кожного.
Ознайомитись з повним текстом судового рішення, в електронній формі, сторони можуть за вебадресою Єдиного державного реєстру судових рішень: http://www.reyestr.court.gov.ua/.
Апеляційні скарги на рішення можуть бути подані протягом 30 днів з дня його складення до Черкаського апеляційного суду.
Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Повний текст рішення складено 03 лютого 2025 року.
Суддя: Є. П. Тептюк
Суд | Черкаський районний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2025 |
Оприлюднено | 06.02.2025 |
Номер документу | 124908904 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: визнання незаконним акта, що порушує право власності на земельну ділянку |
Цивільне
Черкаський районний суд Черкаської області
Тептюк Є. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні